پاسخ به چرندیات زئوس و ایمان سلیمانی در نقد حضور شهزاده قاسم (ع) در میدان نبرد
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
پاسخ به چرندیات زئوس و ایمان سلیمانی در نقد حضور شهزاده قاسم (ع) در میدان نبرد ☑️ @naghdeelhad
#شهادت_قاسم_بن_حسن_نابالغ
🤔#پرسش
❔برخی شبهه می کنند که چرا امام حسین در روز عاشوراء افراد نابالغی را چون حضرت قاسم به میدان نبرد فرستاد در حالی که آنها تکلیفی نداشتند و نیاز به مراقبت داشتند .اصولا افراد نابالغ ، بدلیل عدم رشد جسمانی و عقلانی ، قادر به اداره کردن امورات شخصی و حقوقی خود نیستند و شارع سعی نموده است برای محافظت از این اشخاص ، برای آنها با تعیین ولی ، وصی و قیم نقش محافظتی ایجاد نماید تا زمان بلوغ آنها. نکته ای که مےبایست لحاظ شود این است که بررسی نمایم اقدام حسین بن علی در جهت به میدان فرستادن « قاسم بن حسن» تا چه اندازه مورد نهی قرآن ، سنت پیامبر اسلام و عقل و اخلاق قرار گرفته است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌 درست است که تمام تکالیف شرعی متوجه کسانی است که به حد بلوغ رسیده باشند و افرادی نابالغ اعم از خردسالان و یا دیوانگان، مکلف به هیچ تکلیفی از جانب شرع مقدس اسلام نیستند و این #منتی است که قانون گذار مقدس اسلام بر آن ها نهاده و سختگیری و الزام را از آنان برداشته است.
❕و این مطلب علاوه بر آن که مورد اتفاق جمیع علماء اسلام است، طبق حدیث معروفی است که از پیامبر اسلام نقل شده است که فرمود ؛
« رُفع القلم عن الصَّبی حتی #یحتلم و عن المجنون حتی یَفیقَ»
« قلم تکلیف از نابالغ برداشته شده تا وقتی که بالغ شود و همچنین از دیوانه تا وقتی که بیماری جنون وی برطرف و عاقل شود.»
📚الخصال ج 1 ص 175
👌اما در عین حال که الزام و تکلیفی بر افراد نابالغ نیست، اعم از آن که تکلیف، دستور جهاد باشد یا دستور دفاع ولی نوجوانانی که به حد تمیز رسیده اند و خوب و بد و مفاهیم اسلامی را #تشخیص می دهند حق دارند که در صحنه جهاد و دفاع شرکت کنند و از این فیض عظیم الهی بهره برند.
🔸مخصوصا وقتی که صحنه، صحنه دفاع باشد، و هر #موجودی فطرتا برای خود حق دفاع قائل است و شارع مقدس اسلام نیز از این حکم عقل فطری جلوگیری نکرده است.
👌علاوه بر این که روش عمل اباعبدالله الحسین علیه السلام در نبرد کربلا روشنگر #جواز این مطلب است .
❕بنابراین، اطفال را نمی توان اجبار کرد که در میدان جهاد شرکت کنند، اما اگر خود آنان داوطلب باشند و نبرد نیز دفاعی باشد ، دلیلی برای ممانعت از آنان وجود ندارد.
👌البته در صورتی که پدر در قید #حیات باشد باید از او اجازه گرفت .
📚وسائل الشیعه ج 15 ص 20
❕بر این اساس امام حسین علیه السلام نیز ابتدا اجازه حضور قاسم بن حسن در میدان نبرد را نداد ، اما پس از اصرار های #فراوان او و این که دفاع کردن از ارزش ها اختصاص به افراد بالغ ندارد و کسانی هم که به سن رشد و تمییز خوب و بد رسیده اند می توانند در این #معرکه حاضر شوند ، امام علیه السلام به او اجازه حضور در میدان نبرد را داد .
❕خوارزمی می نویسد ؛
« قاسم بن حسن كه نوجوان و نابالغ بود، به ميدان آمد. هنگامى كه حسين عليه السلام به او نگريست، او را در آغوش گرفت و آن قدر با هم گريستند كه هر دو از حال رفتند. سپس جوان، اجازه پيكار خواست و عمويش حسين عليه السلام، از اجازه دادن، خوددارى كرد. جوان، پيوسته دست و پاى #حسين عليه السلام را مىبوسيد و از او اجازه مى خواست تا به او اجازه داد. او به ميدان آمد و در حالى كه اشكهايش بر گونه هايش روان بود، چنين مى خواند؛ اگر مرا نمىشناسيد، من شاخه حسنم ، نواده پيامبرِ برگزيده و امين. اين، حسين است، به سان اسيرى در بند ،ميان مردمى كه خدا كُند از آب باران ننوشند!
❕سپس حمله بُرد و صورتش به پاره ماه مى مانْد. #جنگيد و با وجود كمىِ سنّش، 35 مرد را كُشت.
🔸عمرو بن سعد ازْدى گفت: به خدا سوگند، بر او حمله مى برم! آن گاه، بر او حمله بُرد، و باز نگشت تا با شمشير، بر سرش زد و آن #جوان، به صورت [بر زمين] افتاد و فرياد برآورد: اى عمو جان! حسين عليه السلام ....»
📚مقتل الحسین ج 2 ص 27_ المناقب ج 4 ص 106
❕البته مولف لباب الانساب حضرت قاسم بن حسن را در میدان کربلا شانزده ساله و #بالغ می داند .
📚دانش نامه امام حسین علیه السلام ، ج 7 ص 121
#پرسمان_اعتقادی
☑️ @naghdeelhad
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
4⃣8⃣آیا به سر و سینه زدن و لطمه به صورت زدن بر اساس روایات قابل اثبات است ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2553
5⃣8⃣اگر امام حسین علم غیب دارد چگونه از محل کربلا اطلاع نداشت و نام آن را از دیگران پرسید و چرا بر اساس علم غیبش با خود آب نبرد ، مگر نمی دانست که آب را بر او می بندند ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3183
6⃣8⃣آیا راست است که زینب در کربلا گریبان چاک داد ❕مگر پیامبر نگفته بود هر کس در مصیبت گریبان چاک دهد جهنمی است ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3187
7⃣8⃣آیا زیارت ناحیه مقدسه معتبر است ❕چرا نامی از عباس در آن نیامده است ❕چرا می گوید زنان حرم موهای خود را لخت کردند ❕چرا می گوید درندگان جنازه های شهدای کربلا را خوردند ❕چرا امام زمان می گوید در مصیبت حسین خون گریه می کنم مگر ممکن است ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3188
8⃣8⃣آیا سند زیارت عاشورا معتبر است برخی در صحت آن تشکیک می کنند ❕چهار نفری که در زیارت لعن می شوند چه کسانی اند آیا خلفای اهل سنت شامل آن ها می شوند ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1793
9⃣8⃣چرا به حسین می گوییم ثار الله ❕مگر خداوند جسم و خون دارد که حسین خون خدا باشد ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3190
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/355
0⃣9⃣دوست سنی دارم که می گوید گریه کردن بر مردگان جایز نیست و پیامبر هم بر مردگان گریه نمی کرده است و تنها برایشان دعا می کرده است ❕پاسخ چیست ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3089
1⃣9⃣کانال های وهابی می گویند در بین شهدای کربلا کسانی از فرزندان امام علی بودند که نامشان ابوبکر و عمر و عثمان بوده است آیا راست می گویند و علی به خاطر خلفا ، نامشان را بر فرزندانش گذاشته است ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3109
2⃣9⃣ما در منطقه سنی نشین هستیم ، سنی ها نذری های ما را تو جوی آب می ریزند و می گویند خوردن آن حرام است چون نذر برای غیر خدا شرک است ❕پاسخ چیست ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2283
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕معاند مدعی است مطابق آنچه در کتاب الطبقات الکبری ابن سعد از کتب اهلسنت آمده است ، امام حسین علیه السلام به مروان فحاشی کرده است ، در حالی که روایت مذکور طبق مبانی رجالی خود اهلسنت ضعیف و جعلی است و محقق کتاب الطبقات الکبری ، آقای محمد بن صامل السلمی، در ذیل روایت مذکور تصریح به ضعف سندی روایت کرده و می گوید ؛ « اسناده ضعیف »
📚الطبقات الکبری ، الطبقه خامسه ج1 ص 399
❕در رابطه با ناسزگویی و این که آیا مطلقا حرام است یا در مواردی استثناء وجود دارد ، پاسخ گذشته ما را مطالعه کنید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2711
🚩🏴چرا هر سال محرم، شیعیان مراسم عزاداری و روضه رو تکرار میکنند؟
✅تا رسم انسانیت و مقاومت در برابر ظلم، گم نشه
☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ به شبهه
دستمزد نجومی آخوندا و مداحان در ماه محرم نشون میده که این عزاداری ها همش خرافاته و دکان بازکردنه برای سوءاستفاده از احساسات و خالی کردن جیب مردم
- دیدن این کلیپ را به هیچ وجه از دست ندهید و همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید
☑️ @naghdeelhad
2_5345881519145617448.pdf
557.2K
- پاسخ به شبهه بدون اشکال بودن نزدیکی با کنیزان در حضور دیگران
☑️ @naghdeelhad
❌ شبهه
چرا امام حسین در قضیه عاشورا برای رسیدن به آب چاهی حفر نکرد؟ ایشان می توانست با کندن چاهی تنها به عمق دو متر می توانست به آب برسد.
#محرم #امام_حسین #تشنگی #عطش
✅ پاسخ
♦️اگر با کندن تنها دومتر در کربلا می توان به آب رسید، بنای هیچ خانه ای در کربلا ممکن نبود. چون خانه ها نشست و ریزش می کرد. مخصوصا امروزه که ساختمان ها و هتل های بزرگی ساخته می شود که نیاز به پی ریزی عمیقی دارد.
♦️امام حسین برای پیشگیری از حمله دشمن، در پشت خیمه ها خندقی حفر نمودند که اگر همین مقدار کافی بود، به آب می رسیدند.
♦️ظاهراً حفر چاه (حداقل چاه کم عمق) در سرزمین کربلا به دلیل مجاورت با دریاچه نمکی «بحیرة الملح» نتیجه ای جز دسترسی به آب شور و تلخ نداشته است.
♦️با توجه به اینکه تنها سه روز خیمه های امام علیه السلام با کمبود آب مواجه شد، ایشان با فرستادن حضرت عباس علیه السلام به همراه ۵۰ نیروی پیاده و سواره، به شریعه فرات، اقدام به تأمین آب مورد نیاز می کردند. اما در روز آخر به دستور عمرسعد، محاصره آب شدید (طبق گزارشی ۴۰۰۰ تیرانداز) شد و همین مسئله موجب سختی کار، و درنتیجه بحران آب و شهادت قمربنی هاشم ع شد.
☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ به عقیل بی عقل کارنشناس شبکه وهابی کلمه در مورد این که نباید اتفاقات 1000 سال پیش را یادآوری کرد!
#استاد_توحیدی
☑️ @naghdeelhad
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
3⃣9⃣آیا راست است که امام حسین شب عاشورا و صبح آن غسل کردند و نوره کشیدند ❕مگر بی آب نبودند ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1787
4⃣9⃣آیا حضرت عباس سه بار آب برداشت اما نخورد و یاد تشنگی اهل حرم افتاد ❕آیا واقعیت دارد و عباس واقعا تشنگان کربلا را فراموش کرده بود ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2542
5⃣9⃣مداحان می گویند پس از واقعه کربلا دشمن جنازه علی اصغر را از خاک بیرون کرد و بر نیزه کرد و به شام برد آیا واقعیت دارد ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3191
6⃣9⃣امام حسین چرا اهل بیتش را با خود به کربلا برد ❕مگر نمی دانست که آنان اسیر می شوند و به مشقت می افتند ❕ایا این کار عاقلانه بود ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3192
7⃣9⃣برخی از روحانیون وجود حضرت رقیه را منکر می شوند آیا واقعا رقیه ای وجود نداشته است ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2085
8⃣9⃣مداحان می گویند که پس از شهادت حسین اسب امام برای او عزاداری کرد آیا خرافات نیست ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3193
9⃣9⃣منظور از ابا عبد الله که به امام حسین گفته می شود چیست و این کنیه را چه کسی بر ایشان نهاد ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3194
0⃣0⃣1⃣تعداد یاران امام حسین در کربلا چه تعداد بود برخی می گویند بیشتر از هفتاد و دو نفر بوده اند و به ما دروغ گفته شده است ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2089
1⃣0⃣1⃣آیا حدیثی که می گوید امام سجاد در مصیبت حسین سرش را به دیوار زد و از سر و بینی اش خون جاری شد واقعیت دارد ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2552
2⃣0⃣1⃣آیا راست است که در کربلا شیری آمد و از جسد امام حسین محافظت کرد ❕
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3195
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕ملحد اشکال کرده است که شما در جایی به نقل طبری استناد می کنید و در جایی نقل او را زیر سوال می برید و رد می کنید این چه شیوه ای است ❗️
👌او توجه ندارد که استنادات ما به منابع اهلسنت و مثلا تاریخ طبری از باب قاعده الزام است چرا که مخاطب پاسخ ما ، یا اهلسنت هستند که کتابهای خویش را قبول دارند و یا ملحدین هستند که با استناد به منابع اهلسنت برای ما شبهه تراشی می کنند و به منابع اهل سنت استدلال می کنند .
❕در این دو صورت ما بر اساس قاعده الزام به همان منابع اهلسنت استناد می کنیم تا هر دو گروه را مجاب کنیم ، چنان که امام کاظم علیه السلام فرمود ؛
« الزموهم بما الزموا به انفسهم » « مخالفین را بر اساس آنچه خودشان به آن پایبند هستند و قبول دارند ملزم کنید » ( وسائل الشیعه ج 26 ص 320 )
❕روشن است که وقتی اهلسنت و مورخین آنان مطلبی خلاف مسلمات قرآنی و روایات اهلبیت علیهم السلام نقل می کنند ، آن را قبول نمی کنیم ، و صرف این که از باب قاعده الزام به منابع اهلسنت استناد کرده ایم ، دلیل نمی شود که مطالب خلاف واقع آنان را نیز قبول کنیم .
🔶 شیعه ها میرن هیات، شکمباره ها میگفتن بخاطر نذری میرن!
🔺 حزب اللهیا میرن راهپیمایی، شکم پرستها میگفتن بخاطر ساندیس میرن!
اما شکمباره ها تو کرونا و روز قدس (وسط ماه رمضون) هنگ میکنن.. 🙂
☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ به شبهه
کاهش آمار جرم و جنایت در ماه محرم و ماه رمضان نشون میده که مجرمان همان مؤمنان هستند!
- این کلیپ را ببینید و برای رهایی مردم از جهل و خرافات منتشر شده توسط ملحدین منتشر کنید
☑️ @naghdeelhad
4_5834749132161418850(0).pdf
438.7K
- اثبات تشنگی امام حسین (ع) در روز عاشورا با ۵۷ دلیل و سند متقن و غیر قابل رد از تواریخ مختلف
☑️ @naghdeelhad
🔆 متن شبهه :
اگر یزید آب را بر امام حسین (ع) بست ، در حقیقت انتقام بستن چاه های آب در جنگ بدر توسط پیامبر (ص) به روی مشرکین قریش بوده...
🔆پاسخ شبهه :
1️⃣ در برخی تواریخ نقل شده است که وقتی پیامبر (ص) شورای نظامی قبل جنگ را تشکیل دادند، فردی به نام حباب بن منذر پیشنهاد داد که در نزدیک ترین چاه فرود بیایند و بقیه چاه ها را از بین ببرندو بر سر چاهی که فرود آمدند حوضی بسازند و دست دشمن را از آب کوتاه کنند. پیامبر (ص) از این پیشنهاد خوشحال شدند.
2️⃣ اما چند نقد به این مطلب هست ، داستان به صورتی نقل شده است که پیامبر (ص) ابتدا در یک منطقه دیگری فرود آمده بود و بعد از اظهار نظر حباب ، فهمید اشتباه کرده !!! که این با عصمت پیامبر (ص) حتی از خطاهای دنیایی هم در تناقض است.
3️⃣ این در تاریخ ثبت است که مشرکین ، زودتر از مسلمین وارد بدر شدند ، پس به هیچ وجه معقول نیست که آنها در جایی بی آب فرود بیایند ، در ضمن مکانی که مشرکین در آن آمدند ، به نام " عدوه قصوی " بود ، یعنی آن کتاره وادی " یلیل " که از مدینه دورتر بود و دارای آب و زمینی مناسب بود ، اما محلی که سپاه اسلام در آن بود به نام " عدوه دنیا " بود ، یعنی آن وادی ای که به مدینه نزدیک تر بود (چون پیامبر در مدینه بود) این محل آب چندانی نداشت و همچنین زمینی رملی و شنی هم داشت که پا در آن فرو می رفت و راه رفتن سخت بود.
📚 سیره ابن کثیر ج2 ص 400 - الدر المنثور ج 3 ص 171 - سیره حلبی ج2 ص 154
4️⃣ اما ممکن است افرادی بگویند نه،ما آن منابعی که بستن آب را گفته قبول داریم، باشه حالا سراغ جواب به این افراد می رویم :
جناب ابن اسحاق از مورخین مشهور به صراحت گفته است که وقتی برخی مشرکین وارد قسمت مسلمین شدند برای خوردن آب، پیامبر (ص) به مسلمین گفت که جلوی مشرکین را نگیرند تا آنها آب بخورند و این مطلب را ابن اثیر در کتاب مشهور تاریخش آورده.
حتی خود طبری هم در کتابش معروف به تاریخ طبری آن را آورده است ، پس پیامبر (ص) حتی اگر آب را بسته هم باشد اولا به خاطر محدود کردن منطقه جنگ بود تا از پراکندگی و حمله از نقاط دیگر جلوگیری کنند، ثانیا هروقت مشرکین آب می خواستند ، جلوی آنها را نمی گرفت ، بر خلاف واقعه کربلا
📚 تاریخ ابن اثیر ( الکامل فی التاریخ ج2 ص 123 ) - ترجمه تاریخ طبری ج 3 ص 961
5️⃣ همین رویه را امیرالمومنین (ع) هم در جنگ صفین انجام دادند ، در این جنگ ابتدا معاویه آب را بر یاران امام علی (ع) بست ، حضرت یک خطبه حماسی غرا و فوق العاده عالی بیان فرمودند که هر کس نهج البلاغه کار کرده باشد می داند آن خطبه چقدر عالی و زیباست (خطبه 51 ) ، بعد این خطبه ، یاران حضرت شور عجیبی پیدا کردند و آب را پس گرفتند ، خواستند تلافی کنند و آب را به روی معاویه و یارانش ببندند که حضرت از این کار منع کرد.
بستن آب ، سیره اهل بیت(ع) نبوده.
6️⃣ در ضمن حتی آیه قرآن و شان نزول آیه 11 سوره انفال این نظریه ما را تائید می کند که مسلمین هم آب زیادی نداشتند و آن شب به دستور پیامبر (ص ) حوض هایی درست کردند و باران آمد و این باران باعث شد آن حوضها پر از آب بشوند و مسلمین هم دارای آب بشوند. همین باران باعث شد آن زمین شنی زیر پای مسلمین هم سفت شود و رفت و آمد آنها راحت تر شود.
7️⃣ منطقه بدر فقط یک چاه نداشت که اگر بر فرض مسلمین آن را می بستند دیگر هیچ چاهی وجود نمی داشت !
بلکه مشرکین می توانستند از آب چاه های دیگر استفاده کنند ، جایی هم ننوشته که مشرکین بر اثر تشنگی از پای در آمدند !
8️⃣ اینکه بیاییم و این وقایع را که بین دو لشکر نظامی شکل گرفته را با واقعه کربلا مقایسه کنیم که در آن زنان و کودکان بودند و همچنین از روز هفتم محرم، آب به صورت کامل بسته شد و به کسی حتی اجازه نوشیدن جرعه ای نمی دادند ، یک قیاس مضحک و بی اساس است.
✅ در نقل این مطالب از کتاب ارزشمند " الصحیح من سیره النبی (ص) " تالیف علامه سید جعفر مرتضی عاملی بهره گرفته شده است.
☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ به ادعای کذب کارنشناس شبکه وهابی کلمه دال بر اینکه امام حسین (ع) در مکه امنیت داشتن!
☑️ @naghdeelhad
نهضت حسین ع 1 - پاسخ به احمد قابل - ویراست 2.mp3
9.28M
🔈 آیا امام حسین (ع) انقلاب کرد یا فرار کرد و فقط دنبال این بود که در حرم مکه کشته نشود
پاسخی به بیانات احمد قابل که هر ساله توسط ملحدین بی حیا بازنشر میشود
قسمت اول
- این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
⚠️برداشت های سطحی از گزارش های تاریخی در مورد سید الشهداء ع
🔺کانال های ملحدان اسلام ستیز بر اساس روش متداول خود در نقد گزارش های مشهور تاریخی به نگاهی بسیار یکسویه و گزینشی و با تحلیلی معیوب اتکا می کنند.
بنا بر گزارشی از طبری حضرت عباس ع در مقطعی توانستند از مشرعه آب بیاورند.
❌ اما برداشت های ملحدان:
1- واقعه مشهور روز عاشورا همین بوده، و بنا بر این مصیبت مشهور سوراخ کردن مشک توسط دشمن دروغ است!
2- حضرت عباس اصلا کشته نشدند!
3- امام حسین ع نیز نه کشته شدند، نه تشنه بودند.
برای تأیید مطلب نیز به گزارشی استناد کرده اند که حضرت ع قبل از عاشورا نوره کشیده اند!
✅ اما پاسخ:
1- این تحلیل های عامیانه به روشنی حاکی از بی انصافی و یا نا آگاهی نویسندگان نسبت به اولیات نقد تاریخی است، که می خواهند با گزینش سلیقه ای یک گزارش ضروریات تاریخ را که اسناد بیشمار دارد کنار نهند.
2- ملحدان نسبت به همین گزارش نیز کژفهمی بسیار عجیبی نشان داده اند:
گیرم ناقد از همه گزارش های دیگر نا آگاه است، چرا چشم نمی گشاید که در همین روایت سخن از حرکت شبانه به سوی نهر است، و ربطی به روز عاشورا ندارد.
3- کسی ادعا نکرده که کربلا بیابانی خشک و بی آب است، بلکه کربلا پرآب است وعلت تشنگی اهل بیت امام حسین علیه السلام حائل شدن لشکر دشمن بین خیمه های آنان وشریعه بوده است. البته حصر دشمن کم کم بیشتر شد، و یاران سید الشهداء از روز های پیش تلاش می کردند تا از شریعه آب بیاورند، ولی از روز نهم حصر شدیدتر شد، و تعداد بیشتر دشمنان کاملاً از آوردن آب ممانعت می کردند. در این میان حفر چاه نیز اصحاب را به آب آشامیدنی مناسب نرساند. (طبعاً آب شور نیز برای آشامیدن مناسب نیست و عطش را بیشتر می کند.) هم چنین بنا بر گزارش ها با شروع حفر در دشت کربلا دشمن متوجه شده، و مانع از حفر در جای مناسب برای رسیدن به آب می شد. (نمونه: الخوارزمي، مقتل الحسين، 244 / 1)
اگر مستشکل به خود زحمت می داد و مقاتل را می خواند شبهه را این طور مطرح نمی کرد که چرا برای غسل آب بود ولی برای خوردن نبود.
4- هر کس هر دینی دارد، انصاف دهد که از کجای این گزارش ها کشته نشدن آن امام همام برداشت می شود؟ خود تاریخ طبری، و همه تواریخ، مقاتل، همه فقها و متکلمین از هر فرقه ای، همه اسناد، بلکه قضاوت های مستشرقان و نیز عموم آزاد اندیشان از هر دینی بر شهادت مظلومانه سید الشهداء ع در عاشورا اتفاق دارند. و حتی جماعتی از غربيان غیر مسلمان نیز آثاری در این زمینه نگاشته اند.
📚 برای آشنایی با آثار نگاشته شده بر جامانده، به توضیحات کتاب «الصحیح من مقتل سید الشهداء ع» مراجعه فرمایید. در مقدمه کتاب «مقتل الحسین بروایة الشیخ الصدوق» فهرست بلند آثار متقدم شیعه (از ابتدا تا قرن5) در زمینه مقتل سید الشهداء جمع شده. اما آثار پس از آن در مقتل سید الشهداء فراتر از شمارش است.
برای نمونه آثار غربیان در مورد سید الشهداء ع نیز مراجعه کنید به yon.ir/CWlPL و نیز yon.ir/b7ENe و yon.ir/m33P4 و yon.ir/mbWDu.
👈به راستی این لا ابالی گری ملحدان داخلی در مسائل علمی مثال زدنی است. نمی دانم در هیچ جای عالم دیگر چنین موجوداتی یافت می شوند؟!
🙏حقیقت جو باشیم
☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ فوق العاده جذاب♻️
تغییر نسبت جمعیت پیروان اسلام نسبت به ۶ دین برتر جهان از سال ۱۹۴۵ تا به امروز
✅ ببینید از بعد از جنگ دوم جهانی چگونه پارامتر مهم قدرت در حال جابجایی است.
خودتان به راحتی می توانید آینده را پیش بینی کنید...
باید این را هم اضافه کنیم که کشورهای استکبار و زورگو با ایجاد و حمایت گروه های تروریستی از جمله داعش توانستند این همه مسلمان کشی کنند و موج اسلام هراسی در جهان به راه بندازن که دین و پیروان ادیان دیگه کمتر درگیر این موانع و مشکلات بودن
اما در یک کلام میتونیم با اعتقاد راسخ این آیه قرآن رو بلند بخونیم❤️ خداوند دینش را گسترش خواهد داد هر چند کافران کراهت داشته باشند❤️
☑️ @naghdeelhad
4_5931620856802313963.pdf
668.2K
🔶 کنفرانس : پیشگویی واقعه عاشورا در کتاب مقدس یهود و نصاری
آنچه می خوانید :
💠 با بررسی عباراتی از کتاب حبقوق و یوئیل نبی (که از دفاتر کتاب مقدس یهود و نصاری هستند.) اثبات شده است که واقعه عاشورا و تحولات طبیعی و سیاسی مربوط به بعد از آن ، از مدت ها پیش توسط انبیاء پیشگویی شده بودند.
💠 به تناسب بحث ، گزارش های تاریخی مربوط به جوشش خون و تغییر رنگ آسمان و ... (که بعد از شهادت سیدالشهداء واقع شدند.) نیز مورد بررسی قرار گرفته و اثبات شده است که این وقایع فقط از دوستان اهل بیت نقل نشده اند. بلکه دشمنان ایشان و پیروان بنی امیه و ... نیز به کثرت گزارش کرده اند. همچنین در اروپای قرون وسطی نیز گزارشی موافق با همین مطلب نقل شده است.
☑️ @naghdeelhad
🔆متن شبهه:
یاد گرفتیم بجای اصلاح خودمون, دیگرانو وادار به تغییر کنیم.
حجابتو رعایت کن من تحریک نشم, شادی نکن من عزادارم,نخور من روزه دارم ، نرقص من دوست ندارم و...
🔆پاسخ شبهه
1⃣در این متن نویسنده آن سعی کرده که با چنین مطالبی عقدهای درونی خود که ناشی از آزادی حیوانیست را بیان کند و در این جا میخواهد افراد دیندار و مذهبی رو محکوم کند به عدم پایبند بودن به عقاید خود و وادار کردن دیگران به این عقاید و زیر سوال بردن آزادی
2⃣آزادی، پدیده ای طبیعی نیست، از صفات واقعی انتزاعی فلسفی یا از صفات فرض ریاضی اشیاء هم نیست، بلکه مفهومی است اعتباری و عملی که از استعداد طبیعی یک موجود برای تکامل اعتبار می شود و خلاصه مفهومش این است که نباید مانعی در راه رشد استعداد طبیعی انسان به وجود آورد. (نه اینکه مانعی در مقابل خواسته و عقیده او ایجاد کرد)
3⃣آزادی کلی به این معنی صحیح است که نباید مانع بروز استعدادهای بشر شد، دیگر به این معنی صحیح است که بسیاری چیزهاست که با جبر نمی توان به بشر تحمیل کرد و به این جهت است که بشر موجودی است که باید بالاختیار و در صحنه تنازع و کشمکش به کمال خود برسد
4⃣. آنچه آزادی فرد را محدود می کند آزادی امیال دیگران است. هیچ ضابطه و چهارچوب دیگری نمی تواند آزادی انسان و تمایل او را محدود کند.
آزادی به این معنی که مبنای دموکراسی غربی قرار گرفته است، در واقع نوعی حیوانیت رها شده است. اینکه انسان میلی و خواستی دارد و باید بر این اساس آزاد باشد، موجب تمیزی میان آزادی انسان و آزادی حیوان نمی شود.
اگه به فرد بی ححابی گفته میشه حجابت رو رعایت کن برا جلوگیری از فساد و فحشا میباشد
5⃣و شادی کردن و عزاداری کردن هر کدام در زمان خود با رعایت اصول آن خیلی کار پسندیده ای میباشد ولی اینکه در عزاداری دیگران شادی کنی همکار غیر اخلاقی و انسانیست هم صلب آزادی دیگران محسوب میشود
در جامعه ای که اسلام و احکام آن حاکم است و شهروندان آن جامعه هم به آن رای آری داده و پذیرفته ان
خلاف احکام آن آندسته از احکامی که جنبه اجتماعی و عمومی دارن عمل کردن نشانه صلب آزادی و توهین به آن جامعه است
6⃣وگرنه در حریم شخصی خود هر شخصی مختار است که غذا بخورد یا نخورد
شادی کند یا نکند . حجاب رعایت کند یا نکند . برقصد یا نرقصد تا زمانی که جنبه شخصی دارد و در حریم خصوصی خود است مختار است
ولی زمانی که جنبه عمومی و اجتماعی پیدا کرد باید تابع قانون حاکم بر جامعه باشد در غیر این صورت هم نقض قانون و هم نقض آزادی محسوب میشود
☑️ @naghdeelhad
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕ملحد بیسواد که گویی کارش شده است کپی کردن شبهاتی که وهابیت در کانالها و سایتهایشان مطرح می کنند و اندک سواد تاریخی ندارد مدعی شده است که عباس برای امام حسین علیه السلام آب آورد ، بنابراین تشنگی روز عاشوراء و شهادت عباس ع برای رسیدن به آب همه جعلی است ❗️
👌در حالی که آب آوردن ابوالفضل العباس علیه السلام پس از بستن آب در روز هفتم محرم بود که مجددا با تمام شدن آبی که ایشان آورد ، علی اکبر ع در شب عاشوراء مقداری آب تهیه کرد و باز در روز عاشوراء ، بی آبی بر قافله امام علیه السلام حاکم شد و عباس ع برای به دست آوردن آب رفت که شهید شد و خود امام ع نیز بارها برای به دست آوردن آب اقدام کرد اما موفق نشد و نهایتا لب تشنه به شهادت رسید . مستندات تاریخی آنچه گفته شد را در ذیل بخوانید ؛
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1279
⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1787
❕مستندات شهید شدن عباس ع و سعی ایشان برای رسیدن به آب را نیز در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2541
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2542
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌در گذشته پاسخ برخی افراطیون را که می گویند کرونا در مجالس امام حسین علیه السلام وارد نمی شود را داده ایم و گفته ایم در چه صورت عنایت امام حسین ع شامل حال ما می شود تا از کرونا نجات پیدا کنیم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2614
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕کانالهای وهابی در همنوایی با یزیدیان ، تبلیغ روزه روز عاشوراء را می کنند ، در حالی که خودشان روایت کرده اند که استحباب روزه عاشوراء با وجوب روزه رمضان نسخ شده است .
👌از ابن عمر نقل می کنند ؛
« پیامبر روز عاشوراء را روزه می گرفت ، و دیگران را نیز به آن امر می فرمود ، تا این که ماه رمضان واجب گردید ، زان پس بود که روزه این روز ، ترک گردید »
📚 صحیح بخاری ج 2 ص 669
❕توضیحات بیشتر در مورد روزه روز عاشوراء را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1292