eitaa logo
نقد غفاری
364 دنبال‌کننده
67 عکس
46 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت الاسلام والمسلمین (از اساتید اخلاق):👇 معنویتی که عموم مردم به دنبال آن هستند با آنچه خداوند به رسول خدا و اهل بیت علیهم‌السلام عطا فرموده، متفاوت و از دو جنس است؛ به همین دلیل، راوی می‌‌‌‌‌‌‌گوید: خدمت حضرت امام صادق علیه‌السلام عرض کردم: «یابن رسول الله! آیا این روایت درست است که راستگوترین مردم، است؟» حضرت فرمودند: «درست است». عرض کردم: «موقعی که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله این روایت را فرمودند، علیه‌السلام حضرت سلام‌الله‌علیها و حسنین علیهما‌السلام هم حضور داشتند؛ پس جایگاه آن‌ها چه می شود؟!» حضرت فرمودند: «یک سال چند ماه دارد؟» گفتم: «دوازده ماه». فرمودند: «ماه‌های حرام چند ماه است؟» گفتم: «چهار ماه». فرمودند: «آیا ماه مبارک رمضان که لیله القدر در آن است یکی از ماه‌های حرام است؟» گفتم: «نه». فرمودند: «اما شبی در ماه مبارک رمضان هست که عبادتش بهتر از هزار ماه است، با این که جزء ماه‌های حرام هم نیست. همه مردم مثل ماه‌‌‌‌‌‌‌ها هستند و شیعیان ما مثل ماه‌های حرام و ما مثل لیله‌القدر هستیم. دیگران را با ما مقایسه نکنید»(1) اهل بیت علیهم‌السلام با شیعیان صحیح نیست. علیهم‌السلام لیله‌القدر هستند و شیعیان، ماه‌های حرام؛ این ماه‌ها را با ماه‌های حرام دیگر مقایسه می‌‌‌‌‌‌‌کنند. را با مقایسه می‌کنند؛ نه با حضرت سلام‌الله‌علیها و علیه‌السلام و حسنین علیهماالسلام. پی نوشت:👇 1. حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ یَحْیَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِیِّ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْفَرَّاءِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَیْسَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِی أَبِی ذَرٍّ رَحْمَهُ اللَّهِ عَلَیْهِ مَا أَظَلَّتِ الْخَضْرَاءُ وَ لَا أَقَلَّتِ الْغَبْرَاءُ عَلَى ذِی لَهْجَهٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِی ذَرٍّ قَالَ بَلَى قَالَ قُلْتُ فَأَیْنَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَیْنَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ قَالَ فَقَالَ لِی کَمِ السَّنَهُ شَهْراً قَالَ قُلْتُ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً قَالَ کَمْ مِنْهَا حُرُمٌ قَالَ قُلْتُ أَرْبَعَهُ أَشْهُرٍ قَالَ فَشَهْرُ رَمَضَانَ مِنْهَا قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَیْلَهً أَفْضَلُ‌‌‌‌‌‌‌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ إِنَّا أَهْلَ بَیْتٍ لَا یُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ.(معانی الاخبار ص ۱۷۹) منبع:👇 http://bonyadhad.ir/8635 @naghdeghaffari
نقد غفاری
✅ همه‌ی ما #قابلیت_وجودی #زهرا شدن و #علی شدن را دارا هستیم! جلسه هفتگی ۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @naghdeghaffa
آقای غفاری: 👇 امام صادق (ع) در رابطه با تاویل لیله القدر فرمود: لیل مادرم زهرای اطهر سلام الله علیهاست و قدر الله هست و الله در ظرف لیل می خواهد ظهور پیدا کند... تنها زهرا (س) نیست که لیله قدر قرار می گیره بلکه همه ما لیاقت ظهور قدر در لیل خودمان هستیم! لیل را حالا من و شما بگیرید به نماز شب، خلوتهای شب بگیریم!... لیاقت و قابلیت ظهور حقیقت انا اعطیناک الکوثر در وجود تک به تک ما هست! نقد👇 به معنای کلمات زیر در کلام آقای غفاری دقت کنید: 1. نسبت به حضرت زهرا👇 لیل: حضرت زهراست. قدر: الله است. 2. نسبت به خودمان👇 لیل: نماز شب و خلوتهای شب است! قدر: (معنا نکردند!) اشکال اول: 👇 شما که می فرمایید لیله القدر بودن اختصاص به حضرت ندارد[!] چطور درباره حضرت زهرا(س) کلمه لیل را به وجود مبارک ایشان برمی گردانید اما نوبت به خودتان که می رسد کلمه لیل را به و خلوت شب معنا می کنید؟! اگر قرار باشد لیله القدر به حضرت زهرا(س) اختصاص نداشته باشد، وقتی این کلمه را به خودتان نسبت می دهید نیز باید بگویید لیل خودم هستم که ظرف وجود قدر که الله است شده ام[!] نه اینکه بگویید لیل نماز شب یا خلوت شب است. اشکال دوم:👇 اگر لیله القدر بودن به حضرت زهرا(س) اختصاص نداشت، آیا شایسته نبود که (ع) به جای اینکه بگوید لیل مادرم زهرای اطهر(س) است، مثلا بگوید: لیل ما اهل بیت(ع) هستیم؟! چرا از میان اهل بیت (ع) تنها مادرشان را به عنوان لیل القدر معرفی کردند؟! چرا امام صادق(ع) خودشان را به عنوان یکی از مصادیق لیله القدر معرفی نکردند؟! آیا قابلیت شما نعوذبالله از قابلیت امام معصوم هم بالاتر است؟! @naghdeghaffari
9.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر کسی منبع معتبری برای این حدیث 👆 یافت به ما هم خبر دهد! ؟ @naghdeghaffari
جلسه خواهران 96.12.20.MP3
19.88M
یکشنبه. 96/12/20 ______________ توضیح فایل در متن زیر 👇 @nagheghaffari
نقد غفاری
یکشنبه. 96/12/20 ______________ توضیح فایل در متن زیر 👇 @nagheghaffari
قسمت اول یکی از نکات عجیب در سخنان جناب غفاری در هنگام تفسیر و توضیح آیات، روایات و مناجات، آن است که به جای تمرکز بر توضیح بر توضیح آنها متمرکز می شوند. ایشان در موارد متعددی به دلایلی از جمله در بیان و ادای با مشکل جدی مواجه اند لذا ترجمه همان عبارات را مبنای تفسیر و توضیح خود قرار می دهند. این در حالی است که (بدون تطابق دادن دقیق با کلمات ) نمی تواند به درستی معارف موجود در متن عربی را منتقل کند. به عنوان نمونه به دقایق 23 تا 42 از فایل بالا توجه کنید. @naghdeghaffari
5.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لطفا این دعا 👇👇👇را ترجمه کنید: اللهم ادخلتَ فی کل خیر ادخلتَ اللهم صل علی محمد و ال محمد!!! ! @naghdeghaffari
نقد غفاری
لطفا این دعا 👇👇👇را ترجمه کنید: اللهم ادخلتَ فی کل خیر ادخلتَ اللهم صل علی محمد و ال محمد!!! #عبار
عبارت صحیح دعا: اللَّهُمَّ أَدْخِلْنِي فِي كُلِّ خَيْرٍ أَدْخَلْتَ فِيهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ @naghdeghaffari
قسمت دوم یکی از نکات عجیب در روش آقای غفاری در برخورد با اذکاری است که در آنها شرط است. وی تعداد این را متناسب با مخاطبان خود به صورت کاهش می دهد. این روش گرچه باعث می شود که افراد مختلف با ظرفیت های متفاوت ایشان شوند اما اصل در از را ضایع می کند. در آینده به نمونه هایی از این دستورات اشاره خواهد شد. @naghdeghaffari
نقد غفاری
یکشنبه. 96/12/20 ______________ توضیح فایل در متن زیر 👇 @nagheghaffari
🔹نمونه ای از پیشتر گفتیم که یکی از روشهای آقای غفاری تقلیل عدد ، متناسب با مخاطبان خود است. به عنوان نمونه وی در آستانه ماه رجب خطاب به افراد حاضر در جلسه اش درباره عدد ذکر لا اله الا الله و قرائت سوره توحید در ماه رجب می گوید: "1000 عدد لااله الا الله برای هر روز آمده و 10 هزارتا قل هو الله [برای کل ماه] شما به اندازه توانتون بگید! به اندازه وقتتون بگید!!! 100 کمتر نشه حالا 100 تا شد، 200 تا شد، 300 تا شد اشکالی نداره! قل هو الله هم 40 تا پایین نشه!!! تا 40 تا بگید و زیاد شد حالا 100 تا گفتید هیچ اشکالی نداره!" (فایل ضمیمه را از دقیقه 44:25 گوش کنید.) @naghdeghaffari
اخلاق عمومی 96.2.13.mp3
18.24M
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به این جلسه را در پستهای بعد بخوانید
نقد غفاری
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به
♨️جدیدترین آیه ای که بر آقای غفاری نازل شد: شکست حضرت (ع) از فرعون در !!! آقای غفاری در جلسه اخلاق عمومی خود (پنجشنبه 13/2/97) مدعی وجود آیه ای در قرآن شد که حکایت از شکست حضرت موسی (ع) از فرعون در جریان یک مناظره دارد!!! وی در این سخنان - که متن آن دقیقاً از فایل صوتی منتشر شده در کانال وی پیاده شده است - گفت: «امام [معصوم] به همه یکسان نظر دارد. حتی اینهایی که گهگاهی مشکلاتی دارند، حتی خواسته های منفی هم دارند [اگر] تقاضا بکنند رسیدگی می شه! آقا این حرف ریشه [ای هم دارد؟] بله! قرآن می فرماید. کجا می فرماید اگر یادتون باشه؟[!] یه روز فرعون با حضرت موسی قرار گذاشت فردا پیش بزرگان بیا با هم چی می کنیم؟ چی می گن بهش؟! [یکی از حضار: !] مناظره کنیم! گفت: باشه. اطلاع دادند تمام بزرگان فردا بیایند پیش هم مناظره کنند. شب تا صبح نخوابید هی ناله کرد. گفت: خدا! من می دونم تو...(خنده سخنران) تو رو قبول دارم ولی خب چه کنم؟ فرعونم! می خوام فرعونیت کنم! می خوام خدایی کنم به این انسانهای نادان! به هر حال من می خوام فردا منو پیروز کنی! حضرت موسی هم خیالش راحت بود رفته بود خوابیده بود! فردا در مناظره حضرت موسی شکست خورد! (خنده سخنران) روایته! تعجب کرد حضرت موسی (ع) عرضه داشت محضر الهی... (خنده سخنران) خدای [تبارک و تعالی] اینجوری نیست! اونها هم بخواهند به آنها هم رسیدگی میشه!!! (دقیقه 22:25 تا دقیقه 24 از فایل ضمیمه 👆را گوش کنید.) پرسش های ما از جناب غفاری 👇 1. این حکایت در آمده است؟! کدام سوره؟! کدام آیه؟! 2. یک پیامبر الهی اساساً در چه موضوعی می خواهد با شخصی چون فرعون مناظره کند؟! 3. یک پیامبر الهی چه داعیه ای جز دعوت به دارد که برای آن به مناظره با شخصی چون فرعون بپردازد؟! 4. مناظره عرصه تقابل فکر، و استدلال است. ادعای نماینده خدا از فرعون چه معنایی جز باطل بودن استدلال به ربوبیت خود خدا دارد؟! 5. چه معنایی دارد که خدا شخصی را برای دعوت فرعون به توحید مبعوث کند بعد او را در مناظره با فرعون مغلوب نماید؟! افلا یعقلون؟! 6. جناب غفاری! این نخستین باری نیست که شما نسبت باطلی را به می دهید. آیا بهتر نیست لااقل با قرآن نکنید؟! 7. شما در اواخر سخنان خود از وجود روایتی در این رابطه نیز خبر داده اید. لطفا اگر سند معتبر روایی در این رابطه دارید لااقل آن را ارائه کنید. 8. به فرض وجود روایتی ضعیف در این رابطه چه معامله ای با روایات مخالف اصول اعتقادی مان باید کرد؟ @naghdeghaffari
نقد غفاری
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به
فرعون شب تا صبح نخوابید هی ناله کرد! گفت: خدایا! من تو رو قبول دارم ولی خب چه کنم؟ فرعونم! می خوام فرعونیت کنم! می خوام خدایی کنم به این ! @naghdeghaffari