✳️ واقعا امام زمان را بیشتر از خودمان دوست داریم؟
🔻 #شیخ_رجبعلی_خیاط میفرمود: اغلب مردم اظهار میکنند که #امام_زمان (عج) را از خودشان بیشتر دوست دارند اما اینطور نیست زیرا اگر او را بیشتر از خود دوست داشته باشیم باید برای او کار کنیم، نه برای خود!
📚 از کتاب #در_مسیر_بندگی
📖 ص ۳۶
#⃣ #انتظار #وظایف_منتظران
🙏
[ASHKE YAS-FATEMIEH 1441] 04(1).mp3
4.04M
🖤 #فاطمیه ۱٤٤۳
🎶 دیشب تا صبح گریه کردی
🎤 #محمود_کریمے
4_5888680546871020571.mp3
11.33M
#خانواده_آسمانی_من
#استاد_شجاعی
#استاد_دینانی
⛔️ اول باید #مهندس بشی؛ تا بتونی #انسان بشی!
اونایی که مهندسی بلد نباشند؛ محاله بتونن به هدف خلقتشون، یعنی رسیدن به مقام "انسان کامل " نزدیک بشن!
💥 یعنی چی آخـــه؟
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
27.mp3
7.01M
#مهندسی_فکر ۲۷
قرآن، تفکر در خلقت آسمان ها را،
از ویژگی هایِ خردمندان می داند.
🌌آنان که عادت کرده اند، به آسمان
با چشمانِ عقل بنگرند، در توحید، از دیگران پیشی خواهند گرفت.
#امام_زمان #عج_الله_فرجه
#استاد_شجاعی 🎤
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
4_5888680546871020578.mp3
10.63M
#خانواده_آسمانی_من
#حرف_آخر
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
✍ و ... رسیدیم به حرف آخر؛
اولین قدم برای حفظ سلامت روح، و گشودن دروازههای غیب؛ "مدیریت بدن" است!
مراقب بدنی باش، که مرکَبِ پروازِ تو، تا خودِ خداوند است!
#تغذیه_سالم
#سلامت_روح
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
🍃#ختم_دسته_جمعی_نهج_البلاغه
🍃#سومین_ختم
#ختم_موضوعی_نهج_البلاغه
☘#توحید_در_نهج_البلاغه
🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁
مرحوم آیه الله مرعشی نجفی
تقدیم به ساحت مقدس حضرت
پدر
امام #علی_علیه_السلام
🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم
☘خداشناسی
💢الْحَمْدُ للهِِ الَّذِی لاَ تُدْرِکُهُ الشَّوَاهِدُ، وَ لاَ تَحْوِیهِ الْمَشَاهِدُ، وَ لاَ تَرَاهُ النَّوَاظِرُ، وَ لاَ تَحْجُبُهُ السَّوَاتِرُ، الدَّالِّ عَلَى قِدَمِهِ بِحُدُوثِ خَلْقِهِ، وَ بِحُدُوثِ خَلْقِهِ عَلَى وَجُودِهِ، وَ بِاشْتِبَاهِهِمْ عَلَى أَنْ لاَ شَبَهَ لَهُ. الَّذِی صَدَقَ فِی مِیعَادِهِ، وَ ارْتَفَعَ عَنْ ظُلْمِ عِبَادِهِ، وَ قَامَ بِالْقِسْطِ فِی خَلْقِهِ، وَ عَدَلَ عَلَیْهِمْ فِی حُکْمِهِ. مُسْتَشْهِدٌ بِحُدُوثِ الاَْشْیَاءِ عَلَى أَزَلِیَّتِهِ، وَ بِمَا وَسَمَهَا بِهِ مِنَ الْعَجْزِ عَلَى قُدْرَتِهِ، وَ بِمَا اضْطَرَّهَا إِلَیْهِ مِنَ الْفَنَاءِ عَلَى دَوَامِهِ
💢ستايش مخصوص خداوندى است که حواس، وى را درک نمى کند، و مکانها او را در بر نمى گيرد، چشمها او را نمى بيند و پوششها وى را مستور نمى سازد،
💢خداوندى که با حدوث مخلوقاتش، ازليت خود را آشکار ساخته و با پيدايش موجودات، وجود خود را نشان داده و با همانند بودن آفريده ها، عدم وجود مثل و مانندى را براى ذات پاکش اثبات کرده است.
💢خداوندى که در وعده هايش صادق و برتر از آن است که به بندگانش ستم روا دارد. در ميان بندگان، قيام به قسط کرده و در داورى خود، عدالت را درباره آنها (به طور کامل) رعايت مى کند.
💢حادث بودن اشيا را گواه بر ازليتش قرار داده و ناتوانى آنها را نشانه اى از قدرت خود، و فناى قهرى آنها را گواه بر دوام و ابديتش شمرده است.
#خطبه185
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌾شرح و تفسیر
☘این گونه باید خدا را شناخت
♦️ امام(علیه السلام) در آغاز بعد از ذکر حمد و ستایش پروردگار به بیان اوصاف او مى پردازد; اوصافى که نفى جسمیت و نفى حدوث و شبیه و مانند از او مى کند،
♦️اساس این اوصاف بر این نکته استوار است که امکان ندارد سلسله علتها و معلولهاى جهان تا بى نهایت پیش رود،
♦️ زیرا تسلسل باطل، لازم مى آید.
♦️بنابراین حدوث موجودات دلیل بر این است که یک علت ازلى و ابدى که هستیش از درون ذات اوست در این جهان وجود دارد;
♦️همه حادثند و او قدیم، همه مخلوقند و او خالق، چون ذات پاکش از هر جهت بى نهایت است شبیه و مانندى نمى تواند داشته باشد، زیرا دو وجود بى نهایت از همه جهات غیر ممکن است;
♦️براى اینکه هر کدام دیگرى را محدود مى سازد، ولى مخلوقات که از نظر زمان و مکان و همه چیز محدودند شبیه و مانند بسیار دارند.
🔷مى فرماید: «خداوندى که در وعده هایش صادق، و برتر از آن است که نسبت به بندگانش ستم روا دارد و در داورى خود، عدالت را درباره آنها (به طور کامل) رعایت مى کند»
♦️این دو وصف از اوصاف ذات پاک خداوند، جزو «صفات فعل» محسوب مى شود.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
♦️اصولا تخلّف در وعده
✅ یا به علت عجز است
✅یا به جهت جهل
✅ یا به دلیل نیاز (مثلا انسان وعده اى مى دهد، پس از انجام دادن آن ناتوان مى شود و تخلّف مى کند یا وعده اى مى دهد و بعد مى فهمد نباید چنین وعده اى را مى داد، یا وعده اى را مى دهد بعد مى بیند تخلّف از آن به نفع اوست.
♦️بدیهى است عجز و جهل و نیاز در ذات پاک او راه ندارد، و به همین دلیل خلف وعده درباره او متصور نمى شود.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7