32.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت ششم #خمینی_شناسی_ازمنظرقرآن (بخش سوم)
🔰🖌┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 💠🖌 🖌♻️
🔆 از پیامبرشناسی تا خمینی شناسی 💠 ♻️ آیا حرکت سیاسی و مدل مبارزاتی امام خمینی با حرکت سیاسی و مدل مبارزاتی پیامبران تطابق داشته؟ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت ششم
تطبیقات تطبیق مطالب بر مبارزات حضرت موسی ♦️⬅️ 1- مقطع صبر و توکل: برخوردهای نرم حضرت موسی در مواجهه با تکذیب فرعون و فرعونیان خویشتنداری می کند و در پاسخ به همین مقدار بسنده می کند که: رَبِّي أَعْلَمُ بِمَنْ جَاءَ بِالْهُدَىٰ مِنْ عِنْدِهِ وَمَنْ تَكُونُ لَهُ عَاقِبَةُ الدَّارِ ۖ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ. (قصص، 37) «پروردگارم از حال کسانی که هدایت را از نزد او آوردهاند، و کسانی که عاقبت نیک سرا (ی دنیا و آخرت) از آن آنهاست آگاهتر است! مسلّماً ظالمان رستگار نخواهند شد!» ♦️⬅️ 2- مقطع اوج گیری مبارزات وقتی فرعون می گوید : إِنِّي لَأَظُنُّكَ يَا مُوسَىٰ مَسْحُورًا؛ (اسراء، 131) «ای موسی! گمان میکنم تو دیوانه (یا ساحری)!» 🔸حضرت موسی با زبانی تند و تیز می فرماید: وَإِنِّي لَأَظُنُّكَ يَا فِرْعَوْنُ مَثْبُورًا (اسراء، 132)؛ و من گمان میکنم ای فرعون، تو (بزودی) هلاک خواهی شد!» 🔸 همچنین در همین مقطع حضرت موسی از براندازی حکومت فرعون و جانشینی بنی اسرائیل سخن می گوید: در بحبوحه اوج گیری مبارزات و کشته شدن مستمر شماری از بنی اسرائیل به دست حکومت طاغوتی فرعون حضرت موسی با اطمینان و امیدواری سخن از دو چیز بر زبان می راند: یکی هلاکت دشمنان و دیگری جانشین شدن آنان به جای فرعون و فرعونیان عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَنْ يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ ( اعراف، 129)؛ «امید است پروردگارتان دشمن شما را هلاک کند، و شما را در زمین جانشین (آنها) سازد. 🔸 و خداوند نیز این گونه از سرانجام درگیری های سالیان متمادی این دو جبهه گزارش می دهد: فَأَرَادَ أَنْ يَسْتَفِزَّهُمْ مِنَ الْأَرْضِ فَأَغْرَقْنَاهُ وَمَنْ مَعَهُ جَمِيعًا (اسراء، 103)؛ پس (فرعون) تصمیم گرفت آنان را از آن سرزمین ریشه کن سازد؛ ولی ما، او و تمام کسانی را که با او بودند، غرق کردیم. 🌷✍️🌷 ✌️در 22 بهمن 1357 نیز خداوند برای انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری خمینی کبیر همین را محقق کرد. فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا ۚ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ (انعام، 45)؛ پس ريشه آن گروهى كه ستم كردند بركنده شد، و ستايش براى خداوند، پروردگار جهانيان است. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت هفتم (بخش اول) ❌ مسأله حمایت از فلسطین یک وظیفه دینی است ولی جمهوری اسلامی ایران به جای آن که آن را یک "پروژه بین المللی" بداند آن را یک "پروژه شخصی و ملی" قلمداد کرده و تمام بار حمایت را بر دوش ملت ایران گذاشته و این بار سنگین را - علیرغم میل اکثر افراد جامعه- به آنان تحمیل کرده است. 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄
این سخن شما بر خلاف واقعیت و تاریخ انقلاب است. رهبران نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها مسأله فلسطین را یک "پروژه شخصی و ملی" ندانسته اند بلکه بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ خمینی کبیر از همان آغاز آن را یک " پروژه بین المللی جهان اسلام" معرفی کرده اند.
✍️ نمونه بیانات حضرت امام خمینی🔅 🔶 ⬅️ 1- مسأله قدس یک مسأله شخصی نیست، و یک مسأله مخصوص به یک کشور و یا یک مسأله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجد الاقصی پی ریزی شد تا آنگاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است . 25 فروردین 1361 / 19 جمادی الثانی 1402 صحیفه نور، ج 16، ص 190 👇
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت هفتم (بخش اول)
👆 🔶 ⬅️ 2- روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. (صحیفه امام، ج9، ص: 277). ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
حضرت امام نه تنها نفرموده اند که ما به تنهایی می خواهیم در برابر اسرائیل بایستیم بلکه جهان اسلام را دعوت به اتحاد و همراهی و همبستگی کرده اند
✍️ نمونه بیانات حضرت امام خمینی🔅 ♦️ ⬅️ 1- این ماده فساد که در قلب ممالک اسلامی با پشتیبانی دول بزرگ جایگزین شده است و ریشه های فسادش هر روزی ممالک اسلامی را تهدید می کند، باید با همت ممالک اسلامی و ملل بزرگ اسلام ریشه کن شود. اسرائیل قیام مسلحانه بر ضد ممالک اسلامی نموده است و بر دول و ملل اسلام قلع و قمع آن لازم است. (پیام امام خمینی در 17 خرداد 1346 به مناسبت جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل)
♦️ ⬅️ 2- میبینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل میریختند او را سیل میبرد مع ذلک در مقابل او زبون هستند». صحیفه امام خمینی، ج 9، ص 274
♦️ ⬅️ 3- امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ در حرکتی هوشمندانه، آخرین جمعهی ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام فرمودند که موجب گسترش فرهنگ صهیونیسم ستیزی به شکل جهانی گردید و این روز نقطه آغازی بر نگارش مقالات، کتابها و آثار هنری و برگزاری نشستها، کنگرهها و اجتماعات متعدد مردمی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و افشاگری جنایات وحشیانهای شد که صهیونیسم جهانی به دور از چشم جهانیان سالها مرتکب آنها میشد.
روز قدس جلوهای از همراهی مردم جهان با فلسطین است. و جلوه هایی از این همراهی را در دفاع از مردم غزه در قضیه اخیر طوفان الاقصی مشاهده می کنیم. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت هفتم (بخش دوم) ❌ استناد به سخنانی از رهبر معظم انقلاب برای اثبات ادعای "ایرانیسازی پروژه فلسطین" توسط رهبران نظام
متن بیانات رهبری که بدان استناد شده:
"در قضیهی حمایت از فلسطین - این یک مثالی است میخواهم بزنم - هیچ کشور و هیچ دولتی به گرد جمهوری اسلامی نرسید. این را همهی دنیا تصدیق کردند. جوری شد که بعضی از کشورهای عربی از ناراحتی دادشان بلند شد، گفتند ایران دارد برای مقاصد خود اینجا تلاش میکند! البته فلسطینیها به این حرف اعتنائی نکردند. از جمله در قضیهی غزه - در این جنگ بیست و دو روزهی چند ماه قبل - جمهوری اسلامی در همهی سطوحش؛ از رهبری و ریاست جمهوری و مسئولین گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و کمک و سپاه و غیره، همه در خدمت برادران فلسطینیِ مظلوم و مسلمان قرار گرفتند." ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
👇
👆 🔍نقد و بررسی
🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ﷽ استناد به بخشی از سخنان یک شخصیت و نادیده گرفتن سخنان دیگر وی در همان موضوع بر خلاف "متد تحقیق" و به دور از انصاف است. ما حتی اگر با همین روش سراغ قرآن هم برویم چه بسا در مواردی مطالب و معارف نادرستی از قرآن نتیجه می گیریم و اگر عامدانه باشد طبق آیه 150 سوره نساء، از مصادیق ✂️ (نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ) می شویم.
🔑 ➕ این بخش از سخنان رهبری را هم ببینید، آن گاه قضاوت نهایی کنید:
مقام معظم رهبری در چهارمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین، در۱۳۸۷/۱۲/۱۴ فرموده اند:
✅ " کمک همه جانبه به مردم فلسطین و حمایت کامل از آنان واجب کفائی بر همهی مسلمانان است. دولت هائی که به جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای مسلمان به خاطر کمک به فلسطین خرده می گیرند، خود متحمل این کمک و حمایت شوند تا تکلیف اسلامی از دیگران ساقط شود، و اگر همت و توان و شجاعت آن را ندارند، بهتر است به جای خردهگیری و کارشکنی، قدرشناسِ اقدامات مسئولانه و شجاعانهی دیگران باشند."
✍️ نتیجه گیری
نظر فقهی رهبر نظام: 👈 "حمایت کامل و همه جانبه از مردم فلسطین یک واجب کفایی است." ⤵️ وقتی واجب کفایی شد این نتایج را به همراه دارد:
⬅️ 1- واجب کفایی بدان معناست که این تکلیف بر دوش همه کشورها و ملت ها آمده و همه موظفند و هر کس کوتاهی کند، نزد خدا و وجدان خود و مردم باید پاسخگو باشد.
⬅️ 2- اگر سایر کشورها و ملت ها در انجام این وظیفه کوتاهی کنند، تکلیف از دوش کشور و ملت ما برداشته نمی شود.
⬅️ 3- اگر چند کشور به میدان بیایند می توان کارها و فعالیت ها را بین آنان تقسیم کرد ولی کشورهایی که به میدان نمی آیند نمی توان بخشی از کار را متوجه آنان دانست و در نتیجه آن بخش را انجام نداد. ⬅️ 4 - کشورهایی که احساس مسئولیت کرده و به میدان آمده اند، باید با تلاش خود کشورهای دیگر را نیز متوجه این وظیفه مهم کنند ولی تا زمانی که آنان به میدان عمل نیامده اند نمی توان گوشه هایی از کار را رها کرد.
🇮🇷 جمهوری اسلامی دقیقاً بر اساس موازین فقه سیاسی عمل کرده است؛ هم همه جانبه به میدان آمده و هم همواره در راه بیدارسازی دولت ها و ملت ها و ایجاد انگیزه در آنان تلاش می کند.
🔆 نمونه های قرآنی از کمک به مظلومین
✳️ 1- حضرت موسی علیه السلام وقتی استغاثه و فریاد کمک یکی از طرفداران خود را شنید یک تنه به میدان آمد و معطل دیگران نشد" (سوره قصص، آیه 15)
✳️ 2- حضرت موسی وقتی از مصر فرار کرد و به مدین رسید دو دختر را دید که گویی به آنان اجحاف می شد و کسی در آب کشیدن برای گوسفندان به آنان کمک نمی کرد، او یک تنه و بدون هیچ چشمداشتی برای آنان آب کشید و منتظر کسی نماند. (سوره قصص، آیات 23 و 24 )
✳️ 3- حضرت خضر وقتی دیواری را دید که در حال فروریختن است و از آن جا که با اطلاعات غیبی می دانست این دیوار مربوط به دو یتیمی است که در آن جا حضور نداشتند و زیر آن گنجی پنهان است که باید تا وقتی که این دو بزرگ نشده اند در همان جا مخفی بماند، ، یک تنه آن دیوار را بازسازی کرد. این در حالی بود که اهالی آن آبادی نه تنها به او هیچ کمکی نکردند بلکه حاضر نشده بودند او و حضرت موسی را که گرسنه و غریب بودند به مهمانی بپذیرند و به همین دلیل بود که حضرت موسی نه تنها موافق با تعمیر و بازسازی آن دیوار نبود وبا حضرت خضر در این کار مشارکت نکرد بلکه اعتراض هم کرد و البته اعتراض وی بدان دلیل بود که اطلاعاتی را که حضرت خضر داشت، او نداشت. (سوره کهف، آیه 77) ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #نقدی بر مباحث #فقه_سیاسی حجت الاسلام #اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
➕پاسخ به شبهات
❌ شبهه: ما شنیده ایم امام کاظم علیه السلام سالیان طولانی در زندان بوده اند، با این وجود می گویند ایشان فرزندان زیادی هم داشته اند. این دو مطلب به نظر متناقض با هم می آیند؛ چگونه با عقل سازگار می آید که هم انسان زندان باشد و هم فرزندان زیادی داشته باشد!!!
🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ پاسخ
⬅️ 1- تولد امام کاظم علیه السلام در سال 128 هجری قمری و شهادت آن حضرت در سال 183 بوده است. بنابراین عمر مبارک ایشان 55 سال می باشد.
⬅️ 2- قبل از 30 سالگی گزارشی مبنی بر زندانی شدن آن حضرت وجود ندارد.
⬅️ 3- 30 سالگی تا 41 سالگی عمر شریف ایشان مصادف بوده با حکومت مهدی عباسی (سومین خلیفه عباسی) در این مدت فقط یک بار زندانی شده اند ولی در اثر خوابی که مهدی عباسی دید، فوری آن حضرت را آزاد کرد. بنابر این در این مقطع مدت قابل توجهی در زندان نبوده اند.
⬅️ 4- بعد از مهدی عباسی، نوبت به حکومت یک ساله هادی عباسی رسید. او گرچه نه زندان که حتی تصمیم به قتل امام را نیزداشت ولی اجل به او مهلت نداد. تا این جا نتیجه می گیریم که امام تا سن 42 سالگی در میان خانواده بوده اند.
⬅️ 5- بعد از هادی عباسی نوبت به حکومت 23 ساله هارون عباسی - معروف به هارون الرشید- رسید در 13 سالی که امام در دوران هارون الرشید بوده اند گرچه چندین نوبت به زندان افتاده اند ولی باز هم بین زندانی شدن ها فاصله می افتاده است.
⬅️ 6- فقط از سال 179 تا 183 هجری قمری یعنی در 4 سال پایانی عمر مبارک آن حضرت، ایشان به شکل مستمر زندانی بوده اند و از نظر عادی و طبیعی ملاقاتی با خانواده و فرزندان نداشته اند گر چه از نظر اعجاز و کرامت هیچ بعید نمی نماید که ملاقاتی صورت گرفته باشد، اما ما سند و دلیلی برای اثبات این مطلب نداریم.
⬅️ 7- بنابر این، برای آن حضرت تا 51 سالگی به صورت عادی امکان حضور - مستمر یا منقطع- در کنار خانواده و فرزندان میسور بوده است.
⬅️ 8- در باره مجموع زندانی شدن های آن حضرت اختلاف نظر تاریخی وجود دارد . 4 سال آن قطعی است ولی رقم های 5 یا 6 یا 7 و حتی بیش تر هم گفته شده اما آنچه این جا مد نظر است، این می باشد که فقط 4 سال بوده که ایشان به صورت مستمر در زندان بوده اند یعنی از 51 سالگی تا پایان عمر مبارک.
🍃🍃✼══♻️♻️ ✍️ بیش تر بدانیم
♦️ برای ایشان از 37 فرزند (18 پسر و 19 دختر) به بالا نقل شده است. در باره فلسفه و حکمت این "تکثیر اولاد" خوب است به این نکته کلیدی🔑 توجه کنیم:
✅ امویان و خلفای اولیه بنی العباس به طور جِدّ در صدد از بین بردن نسل پیامبر بودند. شکنجه ها و کشتارهای زیاد علویون به ویژه توسط منصور و مهدی و هارون الرشید چشمگیر و زاید الوصف بوده است. 💢 در این شرایط امام کاظم تکثیر نسل را امری ضروری می دانسته اند تا نسل پیامبر منقطع نگردد ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
✅ 👈 با الگوبرداری از آن حضرت باید گفت: در شرایط کنونی ما نیز مسآله "تکثیر اولاد" امری لازم و ضروری است. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
زنده به گور کردن دختران .mp3
2.66M
شبهه
❌ اگر اعراب منطقه حجاز در دوران جاهلیت، دخترانشان را زنده به گور می کردند، پس چگونه نسلشان ادامه می یافت؛ چرا که وقتی دخترانی نباشند تا مادر شوند، چگونه ممکن است پسرانی به وجود بیایند تا مایه افتخار آنان باشند؟ 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⤵️ ✍️ پاسخ
♦️ ⬅️ 1- این کار زشت و نابخشودنی را همه اعراب جاهلی منطقه حجاز انجام نمی داده اند؛ به دلیل آن که آنچه را که آیه 58 نحل و 17 زخرف برای همه آنان اثبات می کند فرهنگ ناگوار و غیر قابل تحمل دانستن بشارت دختردار شدن بوده نه زنده به گور کردن دختران (ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ كَظِيمٌ)
♦️ ⬅️ 2- آیه 59 نحل گویاترین دلیل است بر این که آنان دو گزینه پیش روی خود می دیده اند؛ یکی نگه داشتن دختر متولد شده؛ البته با تحمل ذلت و خواری و ننگ و دیگری زنده به گور کردن او ( أَيُمْسِكُهُ عَلَى هُونٍ أَمْ يَدُسُّهُ فِي التُّرَابِ)
♦️ ⬅️ 3- اگر همه اعراب جاهلی از میان دو گزینه فوق، زنده به گور کردن دختران را برمی گزیدند، قرآن با صراحت این مطلب را بیان می کرد. در حالی که خداوند بعد از آن دو گزینه می فرماید: "أَلَا سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ"؛ یعنی هر دو گزینه، اشتباه و بلکه گزینه سوم صحیح بوده و آن "نگه داشتن دختران اما نه با احساس ننگ و خواری بلکه با احساس عزت و سربلندی" می باشد.👇
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
شبهه ❌ اگر اعراب منطقه حجاز در دوران جاهلیت، دخترانشان را زنده به گور می کردند، پس چگونه نسلشان ادا
♦️⬅️ 4- یکی از علل حاکم شدن جو ناخوشایند دانستن دختران در منطقه حجاز این بوده که دخترانی از قبیله "بنی تمیم" به اسارت رفته بودند، پس از رایزنی ها و قبول متخاصم مبنی بر آزادسازی آنان، دختر "قیس بن عاصم" ترجیح داد در نزد همان اسیرکننده اش بماند و نزد خانواده اش باز نگردد. این قضیه برای قیس – که بزرگ آن قبیله بود- بسیار سنگین تمام شد و با خود عهد کرد که از این به بعد هر دختری که از او به وجود آمد، فوری او را زنده زنده در خاک پنهان کند تا دیگر چنین ننگی بر دامن شکوهمند او ننشیند وهمین کار را هم کرد و گفته اند تا آخر عمرش صاحب 17 دختر شد و همه آنها را زنده به گور کرد. 👈 از آن جا که مردم یک قبیله از بزرگ خود الگوبرداری می کردند، قبیله بنی تمیم هم همین عمل را سرلوحه زندگی اجتماعی خود قرار دادند. کم کم برخی قبایل دیگر نیز این عمل را پسندیدند و این فرهنگ تا اندازه ای گسترش یافت.
یادآور میشویم که علل دیگری نیز می تواند در میان باشد؛ مانند جنگجو نبودن زنان و دختران در تخاصمات و جنگ ها و سودآور نبودن کارهای آنان در تامین اقتصاد خانه و خانواده ولی با این همه به نظر می آید دلیل اصلی همان دلیل اولی است که گفته شد. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
نتیجه گیری
👈 این عمل زشت فقط در مقطع کوتاهی، آن هم توسط برخی افراد انجام می شده و با ظهور اسلام این عمل، متوقف گردیده است، بنابراین مشکلی اساسی در تداوم نسل به وجود نیاورده است. ‼️ یک هشدار
آیا سقط جنین هایی که بدون ضرورت فقهی و با رضایت پدران و بلکه پدران و مادران انجام میشود، تداوم همان فرهنگ جاهلی صدر اسلام نیست و این افراد فردای قیامت بر اساس آیات 8 و 9 سوره تکویر مورد مؤاخذه قرار نمی گیرند که " بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؛ این کودکان به کدامین گناه کشته شدند؟! ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
پاسخ به شبهات
شبهه
❌ در دعوت به توحید باید پلکانی و تدریجی عمل کرد نه ناگهانی و پرشی؛ نباید از همان آغاز پا را روی آخرین پله گذاشت!!
🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⤵️ ✍️ پاسخ
♦️ ⬅️ پیامبران در اولین جمله ها بدون محافظه کاری و ترس و واهمه سخن از توحید می گفتند و نقطه حساس مرکزی را هدف قرار می دادند. منتهای امر برای توسعه این سخن سیر کوتاه تدریجی و پلکانی را می پیمودند.
در زمان رسول خدا مشرکین قریش الله را به عنوان خالق و آفریننده انسان و جهان قبول داشتند و آیاتی از جمله آیات 25 لقمان و 38 زمر حاکی از آن می باشد.
👈شرک عصر جاهلی
مشکلی که اعراب جاهلی داشتند این بود که الله و خالق را رب انسان و جهان نمی دانستند و برای هر نوع و صنفی از موجودات رب خاصی قائل بودند و بت ها را نیز نشان و نمادی از آن رب ها می دانستند نه رب واقعی. این طرز تفکر در گذشته ها هم رواج داشته مثل معاصرین حضرت یوسف به گواهی آیه 39 سوره یوسف.
🚀 غار حرا؛ پایگاه دوربرد و نقطه زن
در اولین آیه ای که بر رسول گرامی اسلام در غار حرا نازل شد با صراحت اعلام شد که رب، همان خالق است و با این بیان خط قرمزی بر تفکر باطل شرک ربوبی و در نتیجه شرک عبادی کشیده شد و برای اعلام این مطلب هیچ تدریج و خوف و هراسی ملاحظه نشد. 🔸 بر پلکان سریع السیر
✍️ از نظر ترتیب نزول، ابتدا سوره علق و بعد سوره های قلم، مزمل، مدثر و حمد به ترتیب نازل شده اند.
در اولین آیه سوره علق خالق به عنوان رب پیامبر اعلام شد نه رب العالمین " اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ"
در سیر تدریجی نزول آیات، در آیه 9 سوره مزمل، رب پیامبر اسلام به عنوان "رب المشرق و المغرب" معرفی گردید و سرانجام در آیه 2 سوره حمد به اوج خود رسید و الله – همان خالق و رب پیامبر و مشرق و مغرب- به عنوان رب العالمین معرفی گردید و بساط شرک ربوبی از نظام عقیدتی ایده آل اسلامی به کلی برچیده شد.
💠 و اما در فاصله آیه اول سوره علق تا آیه دوم سوره حمد اوصافی برای رب در آیاتی مثل(2 تا 5 علق – 7 و 19 و 29 و 32 و 34 و 49 و 55 قلم – 20 مزمل و 3 و 7 و 31 مدثر) بیان گردید تا گستره علم و قدرت و رحمت رب مورد نظر، به مشرکین نمایانده شود و سزاوار بودن او برای رب بودن اثبات گردد. 🔰┅═✧❀💠❀✧═┅┄
✅ الگوگیری
مسائل اصلی و مبنایی و اهداف عالیه را باید همان ابتدای کار فرهنگی🚀 بدون خوف و هراس و محافظه کاری بیان کرد و به بهانه تنش زدایی نباید از بیان آن خودداری کرد ولی در گستره ی هدف و دامنه های آن، 🌷🌷 در اغلب موارد باید به شکل تدریجی و پلکانی و با استدلال و همراه کردن عواطف و با ظرافت و لطافت به پیش رفت. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
میخائیل گورباچف، رهبر شوروی کمونیستی گفته است:
امام خمینی(ره) فراتر از زمان میاندیشید و در بعد مکان نمیگنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان به جای بگذارد.┅═✧❀💠❀✧═┅┄
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮