#بدن مطهر #امامزاده که بعد هزار سال #صحیح و #سالم از خاک بیرون آمده..
لودر موقع تسطیح این مکان، از حرکت ایستاده و دیده دستی جلوی لودر گرفته است.
مردم را خبردار کرد، 20 هزار نفر جمعیت از اطراف آمدند و بدن دیدند.
#بدن آنقدر سالم بوده که دست میکشیدند به جای خودش برمیگشت.
🔽⤵️
گروهی برای هم اندیشی و معرفی #امامزادگان و #علمای_صاحبکرامت در #ایران
ادمین
@ghazizadeh1
لینک گروه:
eitaa.com/joinchat/445121349Cae7d893777
17.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیتالله حاج سیدمحمدهادی روحانی رانکوئی تنکابنی
از جانب #پدر از دودمان دانشمند علوی ابوالفضل جعفر #ثائربالله علوی
از جانب #مادر از دودمان #امامزاده #ناصرالحق #ناصر_اطروش ...
🔽⤵️
@HosseinAli_Asri
@Alaviyan_and_Alkia
🕌شهرت محلی:
امامزاده عباس فرزند امام موسی کاظم(ع).
🌍 آدرس بقعه:
ساری، بلوار امام رضا (ع)....
🗓توضیحات:
مهاجرت او به ساری به احتمال قوی در زمان حکمرانی حسن بن علی بن حسن بن علی بن عمر اشرف بن امام زین العابدین(ع)، ملقب به #ناصر_کبیر و #اطروش انجام شد.
📙تألیفات:
راوی تفسیر علی بن ابراهیم قمی(ره)
🔽⤵️
📚👈 کتاب هزار مزار ایران، مازندران
🕌دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه👇
@Daneshnamebegha
🕌شهرت محلی:
سید عیسی برادر امام رضا(ع)
🌍آدرس بقعه:
در ۸ كيلومترى شمال شرقى سارى و در روستاى خارميان ...
🏇تاریخ مهاجرت:
هجرت وى در ابتداى قرن چهارم هجرى، در زمان حكومت حسن بن على الاُطروش ملقّب به #ناصر_كبير
🔽⤵️
📚👈کتاب هزار مزار ایران، مازندران.
🕌دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه👇
@Daneshnamebegha
🔹کتاب الابانة تالیف ابوجعفر محمد بن یعقوب هوسمی،
اثری مهم در فقه زیدیه از قرن پنجم هجری
برای اولین بار به صورت تحقیق شده بر اساس چهار نسخه منتشر میشود.
🔸کتاب الإبانة لأبيجعفر محمّد بن یعقوب الهوسميّ،
من أهمّ الکتب في فقه الزیدیّة من القرن الخامس للهجرة
محقّقة علی أربع نسخ؛ تنشر لأوّل مرّة.
🔽⤵️ https://t.me/Ali_MousaviNejad
🆔 @Ali_MousaviNejad
🔹کتاب الابانة اثری مهم در فقه زیدیه از قرن پنجم هجری
🔸پس از شکل گیری مذهب زیدیه در قرن دوم هجری، شخصیتهایی همچون زید بن علی (م۱۲۲ق) و نواده او احمد ین عیسی بن زید (م۲۴۷ق) با انبوهی از روایات فقهی، زمینه را برای تدوین کتابهای فتوایی زیدیه فراهم کردند. در سده سوم هجری بر اساس فتاوا و آراء امام زیدیه قاسم بن ابراهیم رسّی (م۲۴۶ق) چندین کتاب فقهی تدوین شد.
🔸فقه نوپای قاسم رسّی که به فقه قاسمیه شهرت یافت، توسط نواده وی، یحیی بن حسین بن قاسم، ملقب به الهادی الی الحقّ (م۲۹۸ق) تکمیل و ماندگار گشت. این مکتب فقهی علاوه بر یمن که در آنجا الهادی دولت مستقل زیدیه را بنیان گذاشت، در میان زیدیان دیگر سرزمینها همچون حجاز و عراق و ایران نیز رواج یافت.
🔸همزمان با الهادی الی الحقّ، در شمال ایران حسن بن علی مشهور به #الناصرللحقّ (م۳۰۴ق) که در علم و فضایل سرآمد اقران خود بود، با نگارش حدود سیصد کتاب، بنیانگذار شاخه جدیدی از فقه شیعیان زیدی شد. آثار فقهی #ناصر و مکتب #ناصریه، به ویژه در شمال ایران مورد توجه و ترویج زیدیان قرار گرفت و پیروان بسیاری یافت.
🔸در قرن پنجم هجری ابوجعفر محمد بن یعقوب هوسمی از فقیهان برجسته ناصریه، با عنایت به مبانی فقهی #ناصر و با مراجعه به آثار متعدد در دسترس وی، همچون: الأمالی الاحتساب، العبّاسیّ، الألفاظ، الإیوازیّات، الیمانیّات، البائدشتیّات، الکلاریّات، الجعفریّات، الصلاة الکبیر، الصلاة الصغیر و...، آراء فقهی ناصر را استخراج و مدون ساخت و آن را به صورت یک کتاب مستقل و جامع با نام #الإبانة ارایه کرد.
🔸کتاب کم نظیر الإبانة هوسمی از همان زمان حیات مؤلف با نگارش آثار وابستهای چون: شروح متعدد، از جمله شرح خود مؤلف، و حواشی و زوائد و تعلیقات دیگر فقیهان زیدیه مورد توجه ویژه زیدیان قرار گرفت و علاوه بر فقیهان ناصری، در نزد فقیهان قاسمیه و حتی امامان آنان در یمن مقبول و مشهور گردید. تا آنجا که تدریس، استماع، اجازه و حتی استنساخ و نگهداری آن در کتابخانههای یمن همچون رخدادی مهم در تواریخ و تراجم آنان ثبت گردیده است.
🔸به گواهی نسخههای متعدد این کتاب و مطالب ناب تحریر شده در حواشی آنها، کتاب الإبانة با پشتوانه علمی آثار ناصر، تا آخرین سالهای تغییر مذهب زیدیان شمال ایران در قرن دهم هجری، همچنان ماندگار و مورد توجه زیدیان بوده است.
🔸اندیشمندان و محققان زیدیه و زیدیه پژوهان در ایران و جهان، به ارزش والای این کتاب واقف و همواره مشتاق انتشار نسخه تصحیح شده این اثر بودهاند.
🔽⤵️
🆔 @Ali_MousaviNejad
🔹دستورالعمل حاکم علوی طبرستان [#امامزاده #ناصرالحق] خطاب به والی کلار در قرن چهارم هجری (حدود ۱۱۴۰ سال قبل)
🔸در متنی بسیار کهن از زیدیان شمال ایران (#الابانة) که تاکنون مخطوط باقی مانده است، به دستورالعملی اشاره شده که سومین حاکم دولت علویان طبرستان، #ناصر_کبیر (حکومت ۳۰۱ - ۳۰۴ قمری)، خطاب به برخی از کارگزاران دولتش نوشته است.
🔸در حاشیه این متن، نام و مشخصات کارگزار مورد اشاره ذکر شده و آمده که مخاطب، والی (فرماندار) منطقه کلار در آن زمان بوده که نام و نسبش چنین است:
👈ابوجعفر بن طاهر بن حسن بن محمد بن اسحاق بن علی بن عبدالله بن جعفر بن ابیطالب(ع).
🔸بنابراین فرماندار کلار، در هزار و صد و چهل سال قبل، شخصیتی از خاندان ابوطالب بوده که نسبش با ۶ واسطه به جعفر بن ابیطالب، برادرِ #امام_علی(ع) میرسیده و به اصطلاح نسب شناسان، از سادات جعفری یعنی از نسل جعفر طیّار بوده است.
🔸در این دستورالعمل آمده است:
👈نباید از هیچیک از مردم منطقه برای چرای دامهایشان در مراتع و چراگاههای کوهستانی، اجرت اخذ شود مگر اینکه چراگاه در تملک حکومت باشد که در آن صورت تنها اجاره معمول دریافت خواهد شد.
🔽⤵️ https://t.me/Ali_MousaviNejad
🆔 @Ali_MousaviNejad