eitaa logo
الهادی
22هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
993 ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥موضوع: توصیه های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین ▪️قسمت سوم ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥موضوع: توصیه های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین ▪️قسمت چهارم ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻اینکه خداوند در قرآن میفرماید: «نَزَّلْنا عَلَیک الْکتابَ تِبْیاناً لِکلِّ شَیء” (ما بر تو این کتاب (قرآن عظیم) را فرستادیم تا حقیقت هر چیز را روشن کند. سوره نحل، آیه 89.) واقعا یک حقیقتی است. تبیان همه‌ی اشیاء در قرآن هست؛ امّا مشکل ما این است که از جسم، فراتر نرفته ایم؛ نه حقایق مشکلات را می شناسیم، نه حقایق ابهام را، نه حقایق جواب را و نه حقیقت قرآن را. نمی‌توانیم تطبیق بدهیم. ما کانال‌های ورودی به قرآن را نمی توانیم بشناسیم تا وارد قرآن شویم. گاهی از طریق انس با قرآن، بابی از علوم باز میرشود که ده ها باب دیگر از آن باب، مفتوح می شود؛ ولی بازشدن این باب‌ها، نور می خواهد که انسان اصل ابهام را متوجه شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻هر کدام از انبیا، صاحب حروفی از اسم اعظم بوده اند و مرتبه ای از حروف را دارا بوده اند؛ (رک: الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص230) انبیا با هم فرق می‌کنند، بستگی به خیلی از مسائل دارد. در تعبیرات قرآنی هم نگاه کنید، می بینید که این نبی را به‌گونه ای معرفی می کند، آن نبی را شاید همان معنا باشد؛ ولی به‌گونه ای دیگر و الفاظ دیگر معرفی می کند، حتّی قرآن در افراد اشقیا، حدّ و حدودها را مراعات کرده است. برای فرعون الفاظی به کار برده که همه‌ی آن الفاظ، روی حساب و کتاب است. شیطان را طوری دیگر تعریف می‌کند. حدود مشترکی بین فرعون و شیطان قائل است، درباره‌ی فرعون فرموده است: مِنْ فِرْعَوْنَ إِنَّهُ کانَ عالِیاً مِنَ الْمُسْرِفین؛ (از فرعون، که او برترى جوى و سرکشى از گزافکاران بود. دخان : 31) ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻این تعبیر را برای نمرود یا قارون به کار نمی‌برد. قارون مسئله اش پول و ثروت است. این یک باب دیگر است؛ آفتی که به او می خورد آفتی دیگر است. فرعون به‌گونه‌ای و شیطان به‌گونه‌ای دیگر. در روایات این ها برای شیعه بیان شده است. حدود مشترک بین فرعون و شیطان، زیاد است. راجع به هر دوی آن ها کلمه‌ی عالی را به مناسبت آورده است. منظور از عالی کسی است که خودباوریِ کاذب به صورت قوی در او باشد؛ یعنی بلندپروازی داشته باشد. فرعون یک سری مراعات ها را می کرد که آثار وضعی‌اش، ماندگاری بود. گاهی افراد بسیاری را اطعام می داد و خودش یک لقمه هم نمی خورد. حالتی مثل حالت ریاضت باطل داشت. آن وقت آثار وضعی‌اش زیاد بود. فرعون نزدیک شده بود به شیاطین؛ ولی قارون این‌طور نبود. او به سختترین گرفتاری ها که مال دنیا است دچار شده بود؛ منتها ابزاری برای زیادکردن مال دستش بود. قرآن این‌ها را خیلی قشنگ بیان می‌کند. خداوند فهم قرآن را به ما بدهد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* 🎥موضوع: توصیه های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین ▪️قسمت پنجم ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا •• بله ••┈ ‌ ‌
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* 🎥موضوع: توصیه های مهم و کاربردی برای زائرین اربعین ▪️قسمت ششم ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا •• بله ••┈ ‌ ‌
* 🔻كسانی كه بنا است از حيث اجتماعي رشد كنند دو نحوه هستند: 🔸یک دسته افرادي هستند كه رشدي موقت و غير مستقيم و رشد فواره وار می كنند. این نوع از رشد خوب نیست و به درد هم نميخورد. اين ها يك مقدار كه به بالا ميروند بعد از آن سقوط ميكنند. 🔹اما در نوع دوم رشد اجتماعی که براي رشدهاي حساب شده است، قبلش شكستگي زياد مي خواهد. اگر رشدي واقعی بخواهند به كسي بدهند اول خوب او را مي شكنند. شايد در قرآن اشاره به اين مطلب شده باشد مثلاً در داستان حضرت يوسف عليه السلام تعبيرات خيلي زيباست. در سیر این قضیه قرآن اول جريان چاه را ميآورد بعد جريان تخت پادشاهی را ذکر می کند. اول اين پَستي بعد آن بلندي... اين شكستگي براي همه لازم است. اين قاعده در موارد متعدد در قرآن خيلي زيبا ذكر شده است. ادامه دارد...
* ادامه پست قبل... 🔻هركسي را شكستگي بيشتر دادند بنا است رشد بیشتری بكند. و الا بعضي بودند كه روح خشك و خشني داشتند در ابتدا هم موفق بودند ولي در طي روزگار محكم زمين خوردند. انسان اول بايد شكستگي دل و خشوع برايش حاصل شود. 🔸علت اين كه در سير اساتيد مرحوم قاضي و ديگران دستور اوليه آنها ذكر يونسيه در سجده بوده است این است که هم ذكر یونسیه و هم سجده اين شكستگي را ايجاد ميكند. خود سجده انسان را ميشكند. سجده غير از ايستادن و ذكر گفتن است. 🔹البته بعضي اذكار را بايد ايستاده گفت آن در جاي ديگري است ولي ذكر يونسيه در سجده است. خود چينش الفاظ ذكر یونسيه باعث شکستگی است، در سجده که گفته شود شكستگي بیشتری ایجاد می کند. در تاريكي گفتنش هم باز شكستگي بیشتری مي آورد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا •• بله ••┈ ‌ ‌
🔻اینکه خداوند در قرآن میفرماید: «نَزَّلْنا عَلَیک الْکتابَ تِبْیاناً لِکلِّ شَیء” (ما بر تو این کتاب (قرآن عظیم) را فرستادیم تا حقیقت هر چیز را روشن کند. سوره نحل، آیه 89.) واقعا یک حقیقتی است. تبیان همه‌ی اشیاء در قرآن هست؛ امّا مشکل ما این است که از جسم، فراتر نرفتهایم؛ نه حقایق مشکلات را میشناسیم، نه حقایق ابهام را، نه حقایق جواب را و نه حقیقت قرآن را. نمی‌توانیم تطبیق بدهیم. ما کانال‌های ورودی به قرآن را نمیتوانیم بشناسیم تا وارد قرآن شویم. گاهی از طریق انس با قرآن، بابی از علوم باز میشود که دهها باب دیگر از آن باب، مفتوح میشود؛ ولی بازشدن این باب‌ها، نور میخواهد که انسان اصل ابهام را متوجه شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا •• بله ••┈ ‌ ‌