eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
973 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 بحث در مورد قوه واهمه از چند جهت قابل پیگیری است: یک بحث طبی که مربوط به کتب طب قدیم است که از این زاویه باید بررسی شود و یک بحث به اصطلاح فلسفی و عرفانی دارد. 🔸 در روایات هم این بحث مطرح شده است منتهی غالباً احتمال دارد در سند اینگونه روایات خدشه کنند ولی نباید به این تشکیک‌ها توجه کرد و باید موضوع را توسعه داد؛ چون بعضی از اموری که قابل درک برای بعضی نبوده است در سندش تشکیک کرده اند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از الهادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥سفارشات حجت الاسلام والمسلمین ناصری در مورد اهمیت و آثار نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده 🗓 تاریخ: ۱۳۹۵/۵/۱۷ ⏱ زمان: ۴ دقیقه 📥 حجم: ۱۰ مگابایت 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
📿 کیفیت نماز توبه یکشنبه ماه ذی القعده 🎞 در مورد اهمیت و آثار این نماز، پیام تصویری حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری را ببینید (۴دقیقه): 🎥 https://eitaa.com/nasery_ir/5141 ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
💠 نماز توبه یکشنبه ماه ذی‌القعده 🔻«انس‌بن‌مالک» می‌گوید: رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در یکشنبۀ ماه ذی‌قعده از منزل بیرون آمدند و فرمودند: ای مردم! کدام‌یک از شما می‌خواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه می‌خواهیم توبه کنیم. فرمود: ‌‌‌ 1⃣ غسل کنید؛ 2⃣ و وضو بگیرید؛ 3⃣ و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) _در هر رکعت یک بار «سوره حمد»،‌ سه بار «قل هو الله احد» و هر کدام از دو سوره معوذتین (سوره فلق و سوره ناس) را یک بار_ بخوانید؛ 4⃣ سپس (پس‌از اتمام ٤ ركعت نماز) ۷۰ بار استغفار کنید 5⃣ و آن را به «لا حولَ و لا قوةَ الا بالله العلی العظیم» ختم کنید؛ 6⃣ آنگاه بگویید: «يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت». ‌‌‌ 🔸 سپس رسول خدا (ص) فرمود: هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود: ای بندۀ خدا! عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبۀ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد... ‌‌‌🔹 در ادامه روايت آثار زيادى براى اين نماز ذكر شده كه عبارتند از اينكه در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضی می‌نمایند. با ایمان از دنیا می‌روى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. پدر و مادرت راضی می‌شوند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوشرزق خواهى بود. جبرئیل با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور می‌دهد که با تو خوش‌رفتار بوده، به‌خاطر مرگ آسیبی به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید». ‌‌‌🔸 اين روايت در كتاب اقبال‌الاعمال ذكر شده و در كتاب المراقبات و همچنين مفاتيح‌الجنان به آن اشاره شده است. 🎞 در مورد اهمیت و آثار این نماز، پیام تصویری حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری را ببینید (۴دقیقه): 🎥 https://eitaa.com/nasery_ir/5141 ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 💠 اهمیت روز دحوالارض و روزه آن 🔻نکته مهم، پیدایش زمین است که در روایات آمده است: آب همه جا را گرفته بود، خداوند بادها را امر فرمود که آب را بر هم زدند، موجى پديد آمد، سپس از موج كف پدید آمد و خداوند، آن را در محلّ خانه كعبه جمع كرد، آن گاه آن را كوهى از كف قرار داد و از زير آن، زمين را گستراند، یعنی از زیر کعبه شروع شد. 🔸 اهتمام به کعبه است، دحوالارض را به این جهت اهمیت می‌دهند؛ ۲۵ ذی القعده در جوار ماه ذی‌الحجه قرار گرفته و بعد از ماه ذی‌القعده، ذی‌الجحه و موسم حج در مکه است. 🔹 از رسول خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام به عبادت و صوم این روز، سفارش بسیاری شده است؛ راوی می‌گوید: «خَرَجَ عَلَيْنَا أَبُو الْحَسَنِ يَعْنِي الرِّضَا علیه السلام فی يَوْمِ خَمْسَةٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ ذِي الْقَعْدَة» روز ۲۵ ذی القعده حضرت امام رضا علیه‌اسلام آمدند، «فَقَالَ صُومُوا فَإِنِّي أَصْبَحْتُ صَائِماً قُلْنَا جُعِلْنَاالله فِدَاكَ أَيُّ يَوْمٍ هُوَ» حضرت فرمودند: روزه بگیرید، من روزه هستم؟ اصحاب گفتند: فدایت شویم، امروز چه روزی است؟ به چه مناسبت روزه گرفته‌اید؟ «فَقَالَ يَوْمٌ نُشِرَتْ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَ دُحِيَتْ فِيهِ الْأَرْضُ» حضرت فرمودند: این روز روزی است که رحمت در آن گسترانیده شده و زمین در این روز پهن گردیده است. (الكافي ، ج4، ص 149) ‌ ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 طمع شیطان به گمراهی همه 🔻 شیطان از انبیاء هم دل نمی کند؛ در روایتی دارد که یک روز حضرت عیسی علیه السلام در خرابه ای خواست استراحت کند؛ همینکه خواست یک نیمه خشتی را که در کنارش بود زیر سرش بگذارد، یک مرتبه دیدند شیطان حاضر شد. 🔸 اکثر انبیاء حضور شیطان را درک می کردند و بعضی از آنها شیطان را می دیده اند. 🔹 پرسیدند این جا چه کار داری؟ شیطان گفت: یا نبی الله! همین که این نیمه خشت را خواستی بگذاری زیر سرت آمدم ببینم می شود یک مقداری تلاش کنم تا تو را دنبال راحت طلبی بیندازم! 🔸 حضرت عیسی فرمودند: این نیمه خشت را هم تو نمی توانی ببینی؟ و آن را کنار گذاشتند. 🔹 انبیاء هم با اخلاص در عبادت، ارتباط و درک توحیدی شان را نگاه می داشتند البته انبیا و اهل بیت علیهم السلام حسابشان جداست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
الهادی
* #ذی_القعده #دحوالارض 💠 اهمیت روز دحوالارض و روزه آن 🔻نکته مهم، پیدایش زمین است که در روایات آمده
فردا (سه شنبه) روز دحوالارض است که جزو چهار روزی است که در فضیلت روزه ممتاز هستند.
* 💠 لزوم دقت در مرتبه گزارش‌های سلوکی 🔻 اي کاش يک روز معلوم مي شد هر گزارشگري که از سلوک گزارش مي دهد، چه در شعر و ادبيات فارسي و عربي، چه در حکمت، چه در کتب مربوط به اخلاق، اي کاش معلوم مي شد چه کسي از کجا و از چه مقطعی دارد مي گويد. 🔸 و اين خيلي مهم است که حداقل نگاه مخاطبين نگاه درهمي نباشد، سازه معرفتي آن طوری تبيين شود که معلوم باشد چه کسي از کجا مي گويد و چگونه مي گويد و چقدر آن منطبق است و چقدر آن فاصله دارد، چقدر آن نزديک است و چقدر آن دور است، چقدر آن نزديک کننده است و چقدر آن دور کننده؟ 🔹 اينها از زيرمجموعه هاي حکمت است، چه براي خود او و چه براي مخاطبين او. چه خلط و خبط هايي در طول تاريخ پيش مي آمد که خيلي راحت مي شد تبيين کرد که اينجا خلط شده است که[مثلا] بعضي اعمال را ضعيف مي شمرده اند، برخی عبادات را! [وبرخی امور دیگر را] در حالی که اين ضعفي بوده است که در خود آنها بوده است. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 گاهي بدون توجه به اينکه يک طريق است با گامي فراتر یا در طبقات مختلف، نظر داده شده است. نفوسي که تا قيامت مي خواهند رشد کنند، در بهشت هم مي خواهند رشد کنند، چرا ما بايد آنها را محدود کنيم؟ 🔸 وقتي خدا محدود نکرده است، اينقدر زمينه دارند، بايد براي آنها معلوم بشود. گاهي يک تصور مرگ همه را به خلط و خبط مي اندازد، فکر مي کند مرگ نيستي و نابودي است لذا مي ترسد. 🔹 شما نگاه کنيد در ايام حيات، مدام دارد به قوا فشار مي آيد از جهت فکري، از جهت توانايي، از جهت ادراکي، حتي از جهت درک لذت، معناي لذت، معناي علم و...با مرگ، يک دفعه دستگاهِ نو در اختيار مؤمن مي آيد و او را بانشاط مي کند، ادراکات او را بالا مي برد، لذايذ او را بالا مي برد، همه اش بهتر و بهتر و بهتر است، همه رقم بهتر است. از مرگ چنین کاری بر می آید.‌ ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
الهادی
#ادای_دین #عهد ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-had
👤 توضیح ادمین باتوجه به سوالات مکرر همراهان: ❗️متاسفانه برخی دوستان دقت لازم را در بیان ایشان نکرده اند و دچار سوء براشت شده اند. ایشان نمی فرمایند که ما کلا در نزد خدا بی آبروییم و خدا هیچ نظر رحمتی به ما ندارد، بلکه بحث بر سر عهد و نذر است یعنی ما در عهد کردن‌ها و نذر کردن‌ها بی اعتبار شده ایم چون عهدشکنی کرده ایم؛ نه اینکه کلا از درگاه الهی رانده شده ایم. اتفاقا رحمت واسعه خدا همینجاها معنا پیدا میکند. مگر همه الطاف خدا از جانب ما زمینه سازی شده؟ بسیاری از آن‌ها را خداوند بدون اینکه ما استحقاق داشته باشیم، عطا کرده و میکند. مگر خود خدا برای بی آبروها باب توسل جستن و شفاعت خواستن از اهل بیت علیهم السلام را باز نگذاشته؟ پس با همه عهدشکنی های ما جای نا امیدی نیست، لکن ما باید بدانیم که با پایبندی به عهدها و نذرها، در دستگاه خدا آبرومند می‌شویم و ارتقا پیدا می‌کنیم. التماس دعا www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 ظرائف تعابیر قرآن از اولیا 🔻 امتیاز حضرت ابراهیم بالاترین امتیاز است؛ با این حال خداوند وقتی خداوند در قرآن می خواهد از حضرت ابراهیم تعریف کند از قول حضرت ابراهیم می فرماید: وَ قالَ إِنِّي ذاهِبٌ إِلى‏ رَبِّي سَيَهْدين (صافات:۹۹) (و گفت: «من به سوی پروردگارم می‌روم، او مرا هدایت خواهد کرد!) 🔸 ولی وقتی می خواهد از رسول خدا صلی الله علیه و آله تعریف کند می فرماید: سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى... (اسری:۱)(پاک و منزه است خدایی که در (مبارک) شبی بنده خود -محمّد- را از مسجد حرام به مسجد اقصایی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد) 🔹 در تعریف حضرت ابراهیم از قول خود حضرت ابراهیم تعریف می کند ولی وقتی می خواهد از رسول خدا صلی الله علیه و آله تعریف کند آن را از زبان خودش نقل می کند. 🔸 راجع به حضرت ابراهیم علیه السلام دارد: وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ (شعراء:۸۰)(و چون بیمار شوم مرا شفا می‌دهد.) ولی راجع به رسول خدا صلی ا لله علیه و آله دارد: وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى(انفال:۱۷)(و ای رسول چون تو تیر افکندی نه تو بلکه خدا افکند).[کنایه از این که وجود مبارک حضرت نبی اکرم به فنای مطلق رسیده اند و هیچ فاصله ای بین او و خداوند نیست] 🔹 قرآن از این نکات زیاد دارد و از این لطیف تر جریان امیرالمومنین علیه السلام است که چگونه در بین قرآن پیچیده شده منتهی برای کسی که درک آن را داشته باشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
4_201676679079264438.mp3
2.3M
* 🎧 لزوم پایبندی به عهدها و نذرها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 💠 رابطه عمل با عامل 🔻 حرکت عملي به سمت مرکز ادراکات يعني نفس، و يافتن او و تولدي دوباره براي رشد، رزقي است که خداي متعال براي بندگان صالح خود قرار داده است. عمل را اگر در ضلعي از اين مثلث ببينيم عامل در ضلع ديگر است. 🔸 هر کِشتي، نتيجه مطلوب در بارور شدن و رشد را به دنبال ندارد. هر عصايي اژدها نمي شود، عصاي موسي اژدها مي شود، عصاي موسي مي تواند حتي عصاهاي ديگر را ببلعد. اين عصا با آن عصا وصل هستند به دو نفر، آن عصا به سَحَره وصل است و کارايي آن، يک کارايي تخيلي است، يک حرکت بي جان است، يک حرکت بدون ارتباط با آسمان است، صفر صفر نيست ولي نقش تهيّج خيال مخاطب را دارد. چرا؟ چون در يک ضلع، عصاي اينها قرار دارد، در ضلع ديگر خود آنها هستند، خود آنها جان پيدا نکردند که عصاي آنها جان پيدا کند. 🔹 عصا يک ابزار است، علم هم يک ابزار است، از علوم چه داري؟ چه کاري از آن مي آيد؟ ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 در يک ضلع اين مثلث، علم است، ضلع ديگر آن عالم است. چه کرده اي که چه استفاده اي بکني از آن ادراکات خود؟ چگونه اينها را جمع کردي؟ آيا بخش پرورشي، بخش تربيتي، بخش محتوايي، بخش معنوي در پذيرش تو دخيل بود؟ 🔸 آن به آن که داشتي حس هاي خود را به کار مي انداختي و چشم تو روي کتاب مطلبی را مي خواند کجا آن را قرار مي دادي در سِير طولاني عبور اين قضيه از قوه واهمه تا برسد به حافظه که راهي طولاني است؟ 🔹 نسبت خود تو با نفس تو چيست؟ نسبت خود تو و نفس تو با صدق چيست؟ نسبت خود تو و نفس تو با تهذيب چيست؟ نسبت خود تو و نفس تو با ادراکات تو چيست؟ وقتي انسان دارد از خيابان رد مي شود مي تواند خيلي چيزها را ببيند ولي چه فيلتري گذاشته بودي، چگونه نگاه کردي؟ با کدام خط تراز محاسبه کردي؟ چگونه به باطن خويشتن انتقال دادي و در کجا آن را قرار دادي؟ در چه جايگاهي از ايمان هستي؟ 🔸 اينها اموري است که در ضلع ديگر بين علم و عالم، بين فرد و داشته هایش بايد ملاحظه بشود تا جواب بگيريد. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 علم هم ابزار دست ماست. در گام هاي پايين تر و معمول و متداول اگر ما در کسب علم داريم کوشش مي کنيم در بخش پرورشي و تربيتي نیز بايد خود را بسازيم. 🔸 اولا علم غذا است، سراغ چه غذايي رفته ايم؟ و حالا که مي خواهيم تغذيه بشويم مراقبت هاي ويژه هم داشته باشيم که با اين غذا پرورش پيدا بکنيم، رشد پيدا بکنيم و اين باب براي همه باز است، ولی صدق مي خواهد، راست گفتن مي خواهد. 🔹 اگر فردي دنبال حقيقت علم است، راستگويي او اين است که مواظبت هاي خود را داشته باشد، نگذارد نفسانيات در کارهاي او دخيل بشود، چه از شهوت و چه از غضب و چه از دنياطلبي؛ بخش هاي ويژه عبادتي را ملتزم باشد، براي هر کسي سخت است سحر از بستر خواب بلند شود، مخصوصا در شرایط فعلی، اما آن کسي راست مي گويد که اهتمام دارد، آن کسي راست مي گويد که اگر ديد سحر بيدار نمي شود دنبال علل و اسباب آن بر مي آيد. اگر ديد تلويزيون یا مهماني و... باعث شده، شروع مي کند به مديريت کردن. 🔸 سحر داشتن گاهي مديريت شبانه روز مي خواهد و اصلا اين هنر سلوک است که انسان را احيا مي کند، مديريت را به او ياد مي دهد. که اول برای بیداری سحر و بعد برای حال سحر برنامه های روز و وقت خواب خود را مدیریت کند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 عزم شیطان برای گمراه کردن بشر 🔻 هنوز آدم خلق نشده بود که شیطان مخالفت کرد و گفت من این‌ها را از صراط مستقیم دور می کنم و به جهنم می فرستم؛ 🔸 البته انسان بقدری روی حکمت خلق شده که بسته به نوع عملکردش، شیطان می تواند ضعیف باشد؛ از آن طرف شیطان خیلی می تواند قوی باشد؛ تا خود انسان به او چقدر راه بدهد ولی او همیشه در کمین است. 🔹 مرحوم علامه طباطبائی قدس سره راجع به یکی از نزدیکان خود نقل می کند که عالمی بود هشتاد ساله با مراقبت و با تقوا بود. یک شب این عالم هشتاد ساله تبریزی در عالم خواب دیده بود که روی قله بلندی ایستاده است و پشت سر او دره هولناکی است و شیطان دارد آنجا پرسه می زند. 🔸 این عالم جلیل القدر درخواب به شیطان گفته بود: هنوز دست از سر ما برنداشته ای؟! شیطان گفته بود منتظرم یک لحظه غافل شودی تا تو را در ته این دره بیندازم. نگاه کرده بود دیده بود عجیب دره هولناکی است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 بصیرت در انسان 🔻 همه عالم یک ظاهری دارد و یک باطنی دارد؛ از جمله بشر که نماینده حق است. بشر خیلی موجود عجیب و پیچیده ای است. بیخود نبود در روایت فرمود: رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ امْرَأً عَرَفَ‏ قَدْرَه‏. (خدا رحمت کند کسی را که قدر خود را بشناسد. (عیون الحکم، ص ۲۶۱) 🔸 انسان که یک مخلوقی از مخلوقات خداوند است، پنج حس ظاهری در او قرار داده و پنج حس باطنی. حس ظاهری مانند بصر که با آن زندگی می کند و اگر نداشته باشد سلطان بدنش ناقص است. خداوند یک باطنی برای بصر قرار داده که نامش بصیرت است. 🔹 حضرت والد (آیت الله حاج شیخ محمد ناصری) می فرمودند: با پدرشان، مرحوم حاج ملا محمد باقر خدمت مرحوم حاج آقا رحیم ارباب رسیده بودند. یک رفاقتی بین مرحوم ارباب و مرحوم حاج ملا محمد باقر بوده است؛ گویا حاج آقا رحیم چشمهایشان مشکل پیدا کرده بود و نابینا شده بودند. 🔸 مرحوم حاج ملا محمد باقر به حاج آقا رحیم گفته بودند چشمهایتان چطور است؟ حاج آقا رحیم فرموده بودند: آشیخ محمد باقر بصیرت بهتر از بصراست. کلام الملوک ملوک الکلام.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌