eitaa logo
الهادی
22هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
994 ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 دولت باید یک جوایزی را تعیین می‌کرد؛ مثلاً هر خانواده‌ای که همه اعضایش خطبه غدیر را حفظ کنند، به قید قرعه، یک خانه به آن‌ خانواده بدهد، آن وقت [خطبه غدیر را] حفظ می‌کردند و یک دفعه ماندگار می‌شد. 🔸 آل ابی طالب یک سنت‌هایی بعد از امیرالمؤمنین علیه السلام داشتند: فرزندان حضرت، بنی الحسن و بنی الحسین، در یک جهاتی اتفاق داشتند و در یک جهاتی هم اختلاف، جهت اتفاقشون، در ولایت و یک سری همین امور بوده است، خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) را همه (صغیر و کبیرشان) حفظ می‌کردند، همچنین خطبه غدیر را و خُطَبی را که اهل بیت (علیهم السلام) در کربلا خواندند. 🔹 علت اینکه کتاب حافظ در طول تاریخ، با ادبیات فارسی بیگانه نیست، [این است که] خودش ادبیات را نگه داشته است؛ کلماتی که حافظ به کار برده است شاید الآن هفت هشت کلمه‌اش از ذهن دور باشد، ولی بقیه‌اش تر و تازه است؛ یعنی این اصطلاحات، آن زمان هم بوده است، از بس که نسل به نسل تکرار شده است، این اصطلاحات هنوز هم هست. 🔸 اگر خُطَب هم حفظ و تکرار می‌شد، همین طور می‌شد؛ [ولی] الان یک خطبه‌ای مثل خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها حتی در ادبیات عرب، خیلی بیگانه است و برای فهم خیلی از کلماتش عرب‌ها باید بروند [به کتاب لغت] مراجعه کنند، در حالی که آن وقت این طور نبوده است؛ علتش این است که تاریخ به تاریخ، نسل به نسل تغییر می‌کند. 🔹 مردم اگر یک خطبه‌ی این طوری را تر و تازه نگه دارند، کلمات و اصطلاحات، اصطلاحاتی است که همه آشنا هستند. فرهنگ اصطلاحات را در طول تاریخ، یک سری اموری بیان می‌کند که می‌شود برای نسل‌های بعد، به آن جهت داد تا این اصطلاحات بماند. 🔸 قرآن الان همین طور است کسی که می‌خواست با قرآن ارتباط داشته باشد، خیلی زود [با قرآن] آشنا می‌شود، حتی بعضی‌ها فکر می‌کنند که لحن قرآن، - فرض کنید که - ساده‌تر از خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ در حالی که این چیزها را و نسل‌ها هستند که ساده یا سختش می‌کنند. 🔹 آن زمانی که حضرت زهرا سلام الله علیها در مدینه این خطبه را خواندند، یک کلمه‌اش برای کسی نامفهوم نبود و اصلاً خلاف حکمت است که کسی کلمات پیچیده بیاورد، منتهی آن فرهنگ، در طول تاریخ، لِه شد و نسل‌های بعد آمدند و کلمات را تغییر دادند. و این خلط شدن فرهنگ‌ها، زیاد اتفاق می‌افتد. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 جَدّای قمی، طلبه‌ای در قم بوده است و راجع به امیرالمؤمنین علیه السلام و غدیر، چند بیت شعر دارد که اگرچه کم است، ولی جالب است. می‌گوید: گر شمیمی ز سر طره‌ی جانان خیزد تا قیامت ز صبا رایحه‌ی جان خیزد واله‌ام من که چو از خواب تو بیدار شوی ز چه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد علی عالی اعلی که ز بیم نهلش روح از کالبد عالم امکان خیزد گر به خاري كند از قاعده‌ی لطف نظر از بن خار دو صد روضه‌ی رضوان خیزد گر زند دست به دامان ولایش فرعون از لحد با دو کف موسی عمران خیزد. کد ۲۲۸۲۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻فرارسیدن عید سعید غدیر بر امام زمان عجل الله فرجه و همه محبین امیرالمؤمنین علیه السلام مبارک باد... 🔺@nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* 🎥 موضوع: سخنان حجت الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری به مناسبت عید غدیر 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻ولادت امام موسی کاظم علیه السلام بر امام زمان عجل الله فرجه و همه محبین ایشان مبارک باد. 🔺 @nasery_ir
🔻 یک مرد سیاهی که اسمش افلح بود؛ خدمت آقا امیرالمؤمنین علیه السلام آمد و عرض کرد که آقا من دزدی کردم و برای بار دوم و سوم اقرار کرد، حضرت فرمودند: بر من لازم شد که دست تو را قطع کنم، شرایط هم جمع بوده پس لوازم را بیاورید؛ آوردند و چهار انگشت دستش را هم قطع کردند. 🔸 بعد خود آقا با همان سبکی که مرسوم بود، پانسمان می‌کردند. این بنده خدا انگشت‌هایش را برداشت و بیرون آمد. انگشت‌هایش را در دستش گرفته بود و در بازار کوفه می‌گشت و مدح امیرالمؤمنین را می‌خواند، یک نفر رسید و گفت که چه کسی دستت را قطع کرده است؟ 🔹 شروع کرد به خواندن یک مدح مفصلی از آقا امیرالمؤمنین علیه السلام. شخصی خدمت آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام آمد و عرض کرد: من امروز چیز عجیبی دیدم، آن کسی که امروز دستش را قطع کردید امروز در بازار کوفه داشت شما را مدح می‌کرد و وقتی که بعضی از منافقین سر به سرش گذاشتند، او بیشتر شروع به خواندن مدح کرد، آقا به امام مجتبی علیه السلام فرمودند که «یا حسن علیک بعمّک الاسود” یعنی برو بیاورش، رفتند و آن مرد سیاه را با انگشت‌های بریده آوردند، 🔸 آقا فرمودند که ما دوستانی داریم که اگر قطعه‌قطعه‌شان هم بکنیم، دست از محبت ما برنمی‌دارند و دشمنانی داریم که اگر تمام دنیا را در کامشان بریزیم محبت ما را پیدا نمی‌کنند. 🔹 بعد حضرت دست آن مرد را روی زانوی خودشان گذاشتند، انگشت‌ها را هم کنار هم گذاشتند و عبای خودشان را روی دست او انداختند و شروع به خواندن یک چیزی کردند که وقتی عبا را برداشتند، دیدند دست چسبیده است. او دیگر در رکاب آقا ماند و در نهروان شهید شد. هم پاک شده، هم [شهید شده است]، ولی منشأ پاکی‌اش محبت امیرالمؤمنین علیه السلام است، همه چیز را پاک می‌کند. (بحار الأنوار، ج۴۱، ص۲۱۰) کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ابوالاسود دوئلی که علم نحو را بانی است، در کوفه خدمت آقا امیرالمؤمنین رسید و عرض کرد: آقا بد روزگاری شده، مردم وابستگی‌شان به شیخین زیاد شده و این مسئله فراگیر شده است و چقدر اینها نماز می‌خوانند! چقدر عبادت می‌کنند! و این فرهنگ، در جامعه جا افتاده، عبادات این‌ها زبانزد شده! 🔸 حضرت دست ابوالاسود را گرفته بودند و داشتند از کوفه بیرون می‌آمدند، فرمودند که ابوالاسود! همینطوری که من الان دست تو را گرفته بودم، پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله) دست من را گرفته بودند، داشتیم از مدینه بیرون می‌رفتیم، فرمودند: یا علی! شیطان وقتی اصل را از کسی گرفت در فروع با او کاری ندارد. 🔹 شیطان آن قدر نادان نیست که هم ولایت را بگیرد، هم نماز را بگیرد. وقتی اثر نماز را گرفت، اصل قضایا را گرفت، می‌گوید: بگذار برود عبادت کند، هر چه می‌خواهد عبادت کند، ولی فایده ندارد، [در تحت] ولایت شیطان دارند می‌روند، امام جور اینها را به بهشت هدایت نمی‌کند. هر کاری می‌خواهند بکنند، بکنند، ولی تو هم حق را بشناس «تعرف اهله“ نگاه به اهل عبادات و کارهایشان نکن. این یک حقیقتی است. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی آنقدر انسان از زمان عقب می‌افتد و خودش خبر ندارد! چرا انسان بعضی وقت‌ها می‌بیند که روز عاشورا منقلب نیست ‏و یا روز عید غدیر خوشحال نیست و روی قواعد پیش نمی‌رود؟ 🔸 شاید یکی از دلیل‌هایش این باشد که ما همپای زمان نمی‌توانیم پیش برویم تا از نعمتی که [زمان و فرصتها] خداوند در اختیار ما قرار داده است استفاده کنیم؛ در ابعاد مختلف [با این مشکل مواجهیم] که یک بخش از آن، ولایت است و همین بخش هم شاخه‌های زیادی دارد. 🔹 باید ما آن قدر رشد داشته باشیم تا عاشورایمان عاشورا باشد و عید غدیرمان عید غدیر باشد. ما همیشه عقبیم؛ لذا گاهی یک کسی دو سال یک ‏بار عاشورا را درک می کند، گاهی پنج سال یک بار، گاهی شاخه های پایین‌ترش را درک می‌کند. 🔸 در خوبی‌هایش [مانند اعیاد] هم همینطور. لیلة القدر هم ‏همینطور است که شخص، مطلب را متوجه نمی‌شود و اصلا در این زمانی که الان دارد اتفاق میفتد، نیستند و از قافله عقب‌تر هستند؛ یعنی همه‌مان همینطوریم. همپای زمان [و آنگونه] که خدای متعال از ما خواسته پیش نمی‌رویم. کد ۱۵۶ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا