eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
971 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 اگر یک دوره معارف اهل‌بیت را ببینیم به ما خوب نشان می‌دهد که از حرف به ما قانع نیستند. اینکه ما لفظاً چیزهایی بگوییم را خیلی قبول نمی‌کنند، حتماً تأیید عملی می‌خواهد و غیر از اصلاح راه دیگری نیست. 🔸 اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌پذیرند. نزدیک‌ترین افراد به حسب ظاهر یا روابط یا ارتباطات عمومی و جمعی احیاناً‌ حد و حدودهایشان و تقربشان به اهل‌بیت به مراعات‌ها و تقوی و معارفشان نسبت به جایگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده است. به صرفِ لفاظّی و حرف و ترجیح زندگی مادی از ما نمی‌پذیرند. کد ۸۴۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 مردم آن زمان، نزد پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) می رفتند و محضر ایشان می‌نشستند، چقدر جلسات خوبی می‌شد و گاهی جبرئیل در برخی جلسات خودش را نشان می‌داد؛ [ولی وقتی] به خانه هایشان می‌آمدند و زن و بچه بود و... آن حالات معنوی از دست می‌رفت و مسکن قویتری [نیاز داشتند] زمینه‌ها که آماده نبود. 🔸 چه افرادی در چه جنگ هایی [شرکت کردند]! حالا کسانی که شهید شدند، شهید شدند، اما کسانی که ماندند، در موردشان در روایت می فرماید «ارتد الناس بعد النبی الاّ ثلاثةً، خمسه، سبعه»، (بعد از پیامبر همه مردم مرتد شدند مگر سه یا پنج یا هفت نفر) چرا چنین می‌شود؟ به خاطر همین زاویه است که راه اصلی را نمی‌روند و می‌خواهند از امکانات موجود، رایگان استفاده کنند؛ به این معنا که سلوک عملی که در طریق شفافی هر انسانی باید برود و به خاطر آن باید جهاد کند، می‌خواهد جهاد نکند و برود و از آن مجالس بهره ببرد، هم نشسته باشد و هم آبگوشت بخورد و هم لذت معنوی را برده باشد و هم جنگ نکرده باشد. وقتی این طور می شود، آخرش در یک فصلی [داشته های ناصحیح و خراب انسان] بیرون می‌ریزد [و حتی انسان مرتد هم ممکن است بشود]. کد ۶۶۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در قرآن می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَنْ يُؤْذَنَ لَكُمْ. احزاب: ۵۳» (ای کسانی که ایمان آورده‌اید! در خانه‌های پیامبر داخل نشوید مگر به شما اجازه داده شود)، حالا این آیه، ظاهری دارد [که منظور آن است که به خانه مادی و فیزیکی حضرت وارد نشوید مگر اینکه به شما اجازه داده شود] و باطن آن هم این است که یعنی شما را در بیوت النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) راه نمی‌دهند، مگر اینکه اذنش باشد و الاّ لباست را می‌پوشی و می‌روی، اشکال ندارد برو، این هم خالی از اجر نیست، ولی این [ورود به حرم‌ها و بیوت پیامبر بعد از گرفتن اذن، یک معنای دیگری است. اگر می‌خواهی قبول باشد باید که [شرایط را رعایت کنی]. 🔸 قرآن اشاراتی دارد. [اگر] می‌خواهید با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نجوا کنید، شرایط دارد. کد ۶۵۱ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ▪️درگذشت جمعی از هموطنان زحمتکش و گرانقدر در معدن طبس را به مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدیده و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم. @nasery_ir ‌ ‌
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 آلودگی فضا در عصر حاضر 🔻 انسان اگر قدری چشم دلش باز بشود و بتواند تصور صحیحی از صد سال پیش بکند، می‌بیند این قدر مردان اهل ایمان بوده‌اند که به حضرت نزدیک بوده‌اند! آنقدر فضای شهرها خوب و نورانی بوده است! 🔸 الآن اصلاً یک آلودگی و ظلمت و قیراندودی فضای شهرها را گرفته است. در سابق که می‌خواستند بگویند فضا خیلی ظلمانی می‌شود، می‌گفتند: در خانه سگ نیاید چون ـ مثلاً ـ دعا مستجاب نمی‌شود. اصلاً حالا آن قدر فضاها آلوده شده است که از این حرف‌ها گذشته است. اینهاست که ما را در محشر معطل می‌کند. 🔹 باطن قضایا هیچ برای ما روشن نیست و داریم زندگی می‌کنیم. بی‌خود خیال کرده‌ایم که آدم‌های خوبی هستیم و گاهی هم فکر می‌کنیم که اسلام اصلاً [حیاتش را] از ما دارد. 🔸 اصلاً ما در یک پایه و فضای دیگری زندگی می‌کنیم، گاهی اسممان در [لیست سربازی حضرت] نیست. فکر می‌کنیم و به خیالات خوشیم. کد ۵۳۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 در بخشی از کتاب‌های بعضی آقایان که نگاه میکنی، می‌بینی اگر این‌ها خودشان یک حرکتی سلوکی کرده بودند و اطلاع مختصر عملی داشتند، در مسائلی مثل معراج و حشر و نشر و... این قدر شبهه نداشتند. 🔸 فلانی خیلی کتاب دارد- [این] جدا و درست- اما حرفش خیلی پرت است. نگاه او کاملاً مادی است که این طوری شبهه می‌کند. 🔹 اگر انسان اهلیتی داشته باشد و حرکتی در وجودش ایجاد بشود، نگاه و ساختار فکر او معنوی، باطنی و حقیقی چشیده بشود، همه‌ی شبهات از بین می‌رود؛ بعضی‌هایش خیلی ساده هم برطرف می‌شود. آن وقت انسان می‌بیند چه کتابهایی را بر اثر عدم اطلاع مرتب پر می‌کنند. 🔸 امام زمان (ع) با همین جسم در بین مردم زندگی می‌کنند و گاهی رفت و آمد دارند، منتهی حضرت سلطنتی دارند. سلطنت ایشان، یک سلطت ملکوتی است منتهی ما آشنا نیستیم که چه نوعی است؟ شرائط و آدابش چیست؟ کسی که بخواهد به حضرت راه پیدا کند، اطلاعات و آداب آن را به او یاد می‌دهند که چگونه مشی و با قضایا مماشات کند و اینکه به چه کسی خدمت می‌کند. هزاران هزار کتاب هم نمی‌تواند ما را به این امور دانا کند؛ مگر رحمت و فضل الهی دست کسی را بگیرد و آشنایش کند. [مثلا] اگر ایشان را بخواهی خطاب کنی، چه طوری باید خطاب کنی؟ باید چکار کرد؟ درک صحیح قضیه خیلی آداب می‌خواهد. کد ۵۳۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 فکر می‌کنید این حس و حالی که آن زمان در یک شیعه پیدا می‌شد [که اشتیاق پیدا کند که در خدمت حضرت باشد]، الآن در چقدر از مردم وجود دارد؟ اصلاً چنین فضاهای فکری، در وجود ما باز می‌شود یا نه؟ [اینجا است که] فاصله‌ها خیلی زود معلوم می‌شود که ما با حضرت چقدر فاصله داریم، [چرا] که حتی به این قضیه فکر هم نمی‌کنیم. 🔹 بدی‌های روزگار ما را به حالت یأس کشانده است، لذا اصلاً به خوبی‌ها فکر هم نمی‌کنیم. اصلاً طرف این مصادیق هم نمی‌رویم. این‌ها خسران بزرگی است. این زاویه، غیر از یک دل حیات پیدا کرده، هیچ چیز دیگر نمی‌خواهد. کد ۵۳۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 دل‌های ما بی‌قرار، حرکت‌ها تخیّلی، منشأ در افکار ما غالباً نفسانی است که غُل و زنجیر درست کرده و ما را محکم نشانده است: «و قَعَدَتْ بِی‏ أَغْلَالِی» [یعنی و غل و زنجیرهای من، زمین گیرم کرده است.] این است که دل‌های ما حیات پیدا نمی‌کند. 🔸 دل اگر حیات پیدا کرد، آن وقت متوجّه می‌شود که علم یعنی چه؟ شاخه‌های علوم کدامند؟ مطمئن باید بود که در تمام کتاب‌ها، آن مطالب و معارف ناب نیست و نمی‌توان حقیقت را در لفظ و کتابت آورد. آن‌قدر آن معانی، لطیف است که به لفظ و قلم و جوهر، جلد نمی‌شود، فقط درکی شفاف، لطیف و آسان می‌خواهد. 🔹 خدای متعال آن‌قدر برای این گوهر، ارزش قائل است که جای این جوهره‌ی گرانبها را عقول اهل ایمان و قلوب اولیاء، قرار داده است. این علوم فقط در آن کانال قرار می‌گیرد. ما باید حداقل، معارف را بشناسیم و بدانیم که چه برکاتی هست که ما از آن برکات محرومیم و نمی‌توانیم با چنگ انداختن به آنها دست پیدا کنیم، مگر با گریه‌های شبانه‌روزی، مگر با بیداری‌ها، مگر با تنهایی‌ها که آرام‌آرام رزق ما را معنا کند و چیزی از معارف نصیب ما کند. 🔸 معارف در عالم برزخ و غیب، مساوی با حیات است. این معارف، علم است؛ ولی این علم را اگر به مؤمنی نصیب کردند، ملائکه رفت و آمد می‌کنند. این علم، همراه با عزّت دائم است. این علم، همراه با هیبت مِن الله است. این علم، همراه با خیلی برکات دیگر است و این گمشده‌ی بشر است، چه بداند و چه نداند. کد ۴۸۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یک روایتی را امام عسکری علیه‌السلام بیان می‌کنند که یک قاعده‌ی حرکتی برای ماست و خیلی قابل توجه است؛ منتها تعارف نداریم، ما برایش خیلی هزینه نمی‌کنیم. با اینکه این جمله مربوط به امام عسکری علیه‌السلام است! 🔸 فرمودند: «إنَّ الوُصولَ إلَى اللّه ِعَزَّوجلَّ سَفَرٌ لا يُدرَكُ إلّا بامتِطاءِ اللَّيلِ» (رسيدن به خداوند عز و جل سفرى است كه جز با نشستن بر مركب شب، پيموده نشود.) 🔹 اگر قرب حق تعالی، وصول به مقامات عالیه، رشد و طی طریق می‌‌خواهی، این امکان پذیر نیست مگر این‌که از مرکب «شب» استفاده کنی. شب را برای وصول و حرکت و این سیر، مرکبی قرار بدهی. 🔸 همانطور که قرآن فرمود: «كَانُوا قَلِيلًا مِنَ اللَّيْلِ مَا يَهْجَعُونَ» (آن‌ها کمی از شب را می‌خوابیدند. ذاریات:۱۷) یا فرمود: «وَبِاللَّيْلِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ» (و شبانگاه؛ آیا نمی‌اندیشید؟! صافات:۱۳۸) هر چه هست در شب است. «نَجَّيْنَاهُمْ بِسَحَرٍ» (سحرگاهان نجاتشان دادیم! قمر:۳۴) این‌ها قابل تامل نیست؟‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 انسان موجود عجیبی است. تارهای صوتی او با تموّج هوا، تولید صوت می‌کند اما از داخل، حمایت نفسانی می‌شود و ارتباط مستقیمی با نفس دارد. 🔸 صدا از چند زاویه خروجی‌های روح است. یکی اینکه مدل افکار و اندازه‌ی تعقل را بیرون می‌ریزد و از حیث معنوی پشتوانه‌ی نفس است، یعنی یک خروجی است که در نفوس نشان دهنده اندازه‌هاست، البته برای کسی که بشناسد. و این یکی از خروجی‌های روح است. 🔹 در جنگ صفین در رابطه با امیرالمومنین آورده شده است که یَزأَرُ زَئیرَ الأَسَد یعنی مانند شیر می غرید. خروجی‌های نفسانی در حدود مختلفی می‌تواند باشد. کد ۷۸۸ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دستورالعمل قرآنی برای دفع انواع دشمنی‌ها 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ سه دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ ▪️ وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ. ▪️ شهادت عالم مجاهد، رهبر دلاور و شجاع و خستگی ناپذیر، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله را به امام‌زمان علیه‌السلام و مقام معظم رهبری و امت اسلام و بویژه مجاهدان عزیز حزب‌الله در لبنان تسلیت عرض می‌نماییم. ▪️ @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* ▪️ به تعبیر سید حسن نصرالله هویّت جمعی شیعی شکل گرفته است و این واقعیّتی است که اتفاق افتاده‌است. ▪️ در سابق یک نفر، پنج نفر و ده نفر بودند که در قالب‌های گوناگون و احیانا سلیقه‌ای یک اظهار وجودی می‌کردند و کمی سطح آگاهی شیعیان را ارتقا می‌دادند. ولی الحمدلله الآن جامعه خیلی رشد کرده است. شما سخنرانی‌های چهل، پنجاه سال قبل را ببینید، سطح فرهنگ مردم با الآن خیلی متفاوت است. ▪️ دنیا گام به گام به معرّفی شیعه و هویّت شیعی نزدیک می‌شود. کد ۱۸۵۲۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 شهادت طلبی و رسیدن به اوج 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 🔻به قول سید حسن نصرالله می‌گفت که: همه می‌گوییم یابن الحسن و ظهور، ظهور دو مرحله دارد... 🔸می‌گوید: من نشستم و فکر کردم: یک مرحله که: آقایان بریزید بیرون، حضرت آمده‌اند، شمشیر یا اسلحه به دست، استشهادی، عملیات، این‌ را همه آماده‌اند. 🔹ولی مرحلۀ دومش، اقامۀ عدل است. یک مرتبه می‌گویند: آهای شما شیعیان که در طول قرن‌ها گفتید یابن الحسن! حالا موقعیت شد، یک میلیارد فقیر گرسنه داریم در آفریقا، چه کسی برنامه دارد برای آن؟ شیعه اینقدر بزرگ نشده است که برای این‌ها برنامه داشته باشد. این‌ها برنامه‌ریزی می‌خواهد، بنا نیست که با معجزه، حل شود و برود. 🔸مرحلۀ دومش سخت است. باید شیعه بزرگ شود برای اقامۀ عدل، درست است که ۳۱۳ نفر هستند، ولی سرفصل‌های کاری، ۳۱۳ نفرند. بقیه شیعه باید کار از آن‌ها بر بیاید. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 💠 آسیب شناسی انقلاب‌های شیعی 🔻 بیش از ۱۳۰۰ سال گذشته و فضایی برای درک صحیح موقعیت رأس هرمی این مدیریت به صورت جامع برای شیعه پیش نیامده است. 🔸 اگر انسان همۀ انقلاب‌های شیعی را مرور کند، در هر کدام زاویه‌ای را خواهد یافت که عدم تأثیر یکی از اسباب، باعث شد که کاری به سامان نرسد و ماندگار نشود. 🔹 و الان فضای مناسبی است برای درک این حقیقت، که به لطفی از جانب حق تعالی، دل‌های شکسته و سوخته‌ی شیعه و این جمعِ ضعیف شمرده شده، مجتمع شده‌اند که بتوانند برای آیندگان کاری بکنند. 🔸 کار خیری از حیث فرهنگی -فرهنگی بمعنی الخاص- از توحید تا ولایت، به نسل‌های آینده‌شان برسد، کاری بکنند تا این خیر ماندگار و گسترده شود؛ به شرطی که [وحدت را حفظ کنند] به سر و کلۀ هم نزنند. مقصد بلند است، اجرا نقیصه دارد.‌ ‌ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا