eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
974 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
الهادی
* 🔻انسان اگر مي خواهد به سمت قلب سليم حركت كند، بايد از آثاری که از گذشته پذیرفته بيرون بيايد. بعضي ها هنوز به اصطلاح امروزي از آن ژن هاي منفي كه از آباء در آن ها وجود دارد؛ خارج نشده اند. تأثيري كه انسان از گذشتگان مي گيرد قابل انکار نیست؛ منتها اين همه آيات و روایات راجع به سعي و تلاش و ايمان و عمل صالح تاکید می کنند براي همین است كه انسان از خودش و آثاری که از گذشتگان گرفته بيرون بيايد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
* 🔻انسان موجود عظيم و ناشناخته اي است؛ تركيبي است از قواي بسيار و ارواح زياد. ارواحي كه تحت سيطره روح حيوانی دارند فعاليت مي كنند و هركدام از آنها تحت تأثير يك شرايط و جَوّي بوده اند. یک موردش شير مادر است که آن قدر اثر ميگذارد كه بعد از دهها سال فرد در خودش آثار شير مادر را احساس می كند. اين تأثير، طبيعي است. علاوه بر تاثیرات شیر مادر بر قوی و ارواح انسان، اصلاب آباء و ارحام امهات و ... هم هست که در مسیر تهذیب انسان باید این آثار را اگر منفی بوده برطرف نماید. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
الهادی
🔻علّت اینکه خداوند در قرآن از خواب‌ها به احادیث تعبیر می‌‌‌‌‌‌‌کند، این است که معانی‌ای که از بالا به نفس آدمی القا می‌‌‌‌‌‌‌شود، قالب آن معانی جدید است؛ یعنی اگر شما می‌‌‌‌‌‌‌خواهید مثلاً معنای دو به اضافه‌ی دو می‌‌‌‌‌‌‌شود چهار را فرض کنید یک معنای باطنی و حقیقی است که به نفس من ارائه می‌شود. الآن این حقیقت را قوّه‌ی خیال به‌گونه‌‌‌‌‌‌‌ای قالب‌بندی می‌‌‌‌‌‌‌کند و همین معنا را در ساعت دیگر دقیق به‌گونه‌‌‌‌‌‌‌ای دیگر قالب‌بندی می‌‌‌‌‌‌‌کند. هر دو صحیح است و یک معنا را می‌‌‌‌‌‌‌رساند؛ لذا حدیث و جدید است. معانی‌ای که از عالم بالا ارائه می‌‌‌‌‌‌‌شود، حتّی مؤمن در خواب می‌‌‌‌‌‌‌بیند، حدیث و جدید است؛ بنابراین آن معانی تأویل می‌‌‌‌‌‌‌خواهد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
* 🔻انسان اگر تعلق مادي پيدا كرد، اين علامت بيماري است. بيماریي كه بيماري دل است. 🔸البته تعلق مادي غير از استفاده از ابزار است؛ ممكن است كسي استفاده از مادیات هم داشته باشد اما دلش آزاد باشد؛ بهترين الگوي ما، رسول خدا صلوات اللّه عليه و آله هستند كه با داشتن نُه همسر يك سنگ روي سنگ نگذاشتند و با اين كار خود به ما نشان مي دهند كه مي توان زندگي كرد و ايمان را به باد نداد؛ توسلات را به باد نداد؛ مي توان جوري زندگي كرد كه بين انسان و امور دنيايي به معناي اعم آن وابستگي نباشد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻حضرت یوسف علیه‌السلام عالِم به تأویل و تفسیر و تعبیر خواب بودند. آن شخص در زندان به حضرت یوسف علیه السلام می‌‌‌‌‌‌‌گوید: إِنِّی أَرانی‌‌‌‌‌‌‌ أَحْمِلُ فَوْقَ رَأْسی‌‌‌‌‌‌‌ خُبْزا” (من در خواب دیدم که بر بالاى سر خود طبق نانى مى‌‌‌‌‌‌‌برم. سوره یوسف، آیه 36.)آن حضرت، خواب او را به اعدام‌کردن آن شخص تعبیر می‌کند. اگر کسی به تأویل احادیث یا علم تعبیر خواب آشنا باشد، از این آیه‌ی «إِنِّی أَرانی‌‌‌‌‌‌‌ أَحْمِلُ فَوْقَ رَأْسی‌‌‌‌‌‌‌ خُبْزا” ، تمام زوایای شخصیّتی خواب‌بیننده را می‌تواند بفهمد. اینکه شغل او چه بوده است و چرا گندم در خواب ندیده است و خیلی مسائل دیگر را می‌‌‌‌‌‌‌شود فهمید؛ چون این مقدار که خواب‌بیننده بیان کرده، حاصل فکر و محیطی بوده که در آن زندگی می‌‌‌‌‌‌‌کرده است؛ به همین‌ خاطر خواب‌بیننده زمانی که خواب خود را تعریف می‌کند، در حقیقت، تمام شخصیّت خود را بیان می‌‌‌‌‌‌‌کند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻علّت اینکه خداوند در قرآن کریم، داستان بعضی از انبیا را مکرّر نقل میکند، به‌خاطر سعه‌‌ی وجودی انبیا و شناخت بیشتر است. در یک باب، یک‌گونه الگودهی میکند و در باب دیگر، به گونه‌ای دیگر. خداوند در قرآن، فرعون را به عنوان الگوی باطل معرّفی می‌کند. شاید دیگر در دنیا فرعون نباشد؛ امّا فرعونیّت در وجود همه و برای همیشه هست. خداوند حضرت موسی علیه‌السلام را برای مبارزه با فرعون انتخاب میکند؛ چون او از عهده این کار برمیآید. اگر داستان حضرت موسی علیه السلام را یک بار دیگر نقل می‌کند، در یک زاویه دیگر و با یک الگودهی دیگر است و وسعت شخصیّت حضرت موسی علیه‌السلام را تأیید می‌کند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻خدا آیت‌الله کشمیری را رحمت کند. همراه ایشان به دیدن یکی از بزگان رفته بودیم. آن بزرگ می گفت: من در مطالعاتم به این مطلب برخورد کردم که مردها در بهشت مَحاسن ندارند، غیر از حضرت ابراهیم علیه السلام و این به‌خاطر این است که حضرت ابراهیم عموی دستگاه خلقت است. بعد ایشان میگفت: سلاطین سابق، تختشان را می گذاشتند و برای حکمرانی می نشستند؛ یک صندلی کنار دستشان بود و یک پیرمرد محاسن‌سفیدی آنجا می نشست و همیشه ساکت بود. این پیرمرد، همیشه مورد احترام سلطان بود. او بزرگ قوم و صاحب حق بود. این پیرمرد نشسته بود، وِجهه ای برای جمع بود، حرف هم نمی زد. گاهی که یک‌ دفعه سلطان یک تصمیمی می گرفت و احساس خطر می کرد، بلند می شد محاسنش را می گرفت و می گفت: «خواهش میکنم از این قضیّه صرف نظر کنید؛ مثلاً سلطان میخواست حکم اعدام بدهد یا یک جایی که لازم می شد، پیرمرد بلند می شد و نظر می‌داد. تمام مجموعه به آن پیرمرد می گفتند: «عمو » و خود سلطان هم به او میگفت: «عمو » ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻آن سیر قرآنی که برای حضرت ابراهیم علیه السلام هست، الگو برای افرادی خاص و مراتبی خاص است؛ یعنی برای سالکی با روحیّاتی خاص؛ اینکه حضرت ابراهیم اول، طلوع کوکب را فرمود بعد طلوع قمر را و بعد طلوع خورشید را، این اصلا یک قاعده است و میتواند کاری به این مورد به‌ خصوص هم نداشته باشد. خداوند متعال، حیات دنیا را در نفوس تزیین کرده و بعضی چیزها، برای توحید آفت‌ اند. مواردی هست که با توحید ربطی ندارد، آن موارد می تواند بت باشد، می تواند بت او از نساء باشد، می تواند بت او از پول یا از مقام باشد، امروز به‌گونه ای ضعیف آن، تجلّی می کند، انسان می گوید: هذا ربّی، نگفته هذا الله؛ بلکه می گوید: هذا ربّی. این کلمه ربّ زمینه و ظرفیت دارد برای جاافتادن در مراتب مختلف؛ امروز توجّهی به امر غیرخدایی یک مقدار ضعیف ترش کوکب است، یک مقدار قوی ترش قمر است، یک مقدار قوی‌ترش خورشید است؛ ولی مهم در حدّ مشترک این ها این است که از آفلین است. این را دیگر خود طرف می تواند بفهمد که ماندگار نیست و دانایی‌اش را خدا به هر سالکی داده که هر کسی در هر مرتبه ای که باشد نسبت به اُفول و طلوع هر مانعی، هم شدّت و ضعفش را سر درمی آورد و هم ماندگاربودن یا آفل‌بودنش را می فهمد؛ لذا این نمونه را از زبان حضرت ابراهیم از ابتدای سلوک ارائه کرد که حضرت ابراهیم هم گفتند: «لا أُحِبُّ الْآفِلین»( انعام، 76.) ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
الهادی
🔻قرآن می فرماید: وَ ما أُوتیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَلیلاً. یکی از نکاتی که در این قسمت از آیه هست این است که علم آن است که از بالا سرازیر شود، نه آنچه که سلّول‌های مغزی خودش به یک نتایجی برسد، اینها فضل است و یک سری دانسته‌هایی است که بالأخره در امور زندگی و معاش به درد می خورد؛ ولی معلوم نیست که علم باشد. وقتی انسان را در قبر می گذارند و بدنش از هم می پاشد و سلّول‌های مغزی و یک سری دانستنی های او از بین می رود، معلوم نیست این‌ دانستنی‌ها به آن طرف هم سرایت کند. علم باید از بالا سرازیر شود، مرکز و معدن علم، بالاست. بعد آن نصیبی را که مردم از علم داشته باشند، خدای متعال باید به آنها عنایت کند و بدهد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
* 🔻قلبی را سليم مي گويند که از شك و شرك و تعلق به دنيا سالم باشد. قلبي كه از شك و شرك سالم نبود كار را مشكل خواهد كرد؛ مخصوصًا كوچكترين زواياي شك در برزخ خودش را خيلي زياد نشان ميدهد. يعني جنس عالم حقيقت و برزخ يك جنسي است كه شک ها و شبهات آنجا مجسم می شوند و انسان با آنها محشور است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
4_6012311446774350615.mp3
7.23M
* 🎤روضه خوانی حضرت رقیه سلام الله علیها توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌ 🔺 @Nasery_ir ‌ ‌
4_201676679079264492.mp3
13.23M
* 🎵صلابت و مصیبت آل الله بعد از شهادت حضرت سیدالشهداء علیه السلام همراه با روضه حضرت رقیه سلام الله علیها 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻آنچه ما اسمش را روح می گذاریم، شاید اصلاً روح نباشد. ما به‌ حسب ذهن خودمان به چه چیزی روح می گوییم؟ شاید این را که می گوییم، قالبی باشد برای روح. ما حتّی راجع به مراتب مقدّمه ای روح و ارتباطش با بدن، اطّلاعاتی نداریم. واقعاً چه چیزهایی دست‌ به‌ دست هم می دهد که از این غذاخوردن، زندگی بدن ادامه پیدا می کند و ارتباط بدن با روح تأمین می شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻ارواح متعدّدی در بدن، دائم در حال چرخش هستند. چرا درباره‌ی حسّ بینایی فرمودند که اگر به سبزه نگاه کنی، بصیرت میآورد و بینایی را زیاد می کند؟ (المحاسن، ج2 ؛ ص622) به‌ خاطر ارتباطی است که بینایی با روح دارد. وقتی که به آب روان یا به سبزه نگاه میکنی، ممکن است ربطی به این فیزیک ظاهری چشم نداشته باشد؛ بلکه روح باصره تقویت می شود. نفس از این رؤیت، التذاذ پیدا می کند و حالت خوبی به نفس دست می دهد که لذّتش را چشم میبرد و تقویت روح باصره است. شامّه و حس‌های دیگر هم همین گونه است. این ها دست به دست هم می‌دهند برای روح اصلی. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
درس_اخلاق_بنیاد_علمی_فرهنگی_هاد_97.7.24_.mp3
9.86M
🎧موضوع: امام زمان علیه السلام و زیارت اربعین 🗓تاریخ جلسه: 1397/7/24 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻هفتم صفر، شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
bba211287f55c32fbba0c027c088ba2f849f6015.pdf
334.4K
🔻مجموعه گفتارهای حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله با موضوع زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام منتشر شد! 🔺 @nasery_ir
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻قرآن در تمام آیاتی که راجع به پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم است، به‌گونه‌ای مدح مخفیانه‌ی لطیفی از رسول خدا صلی الله علیه و آله کرده است. خداوند می‏ فرماید: وَ ما مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ؛ (و محمد نیست مگر پیامبر و فرستاده‏ اى، که پیش از او پیامبران و فرستادگان گذشتند/ سوره آل عمران، آیه 144) تعبیر "قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ" را آورده است. قرآن خیلی تعبیرها می‏ توانسته بیاورد، این را می‏ خواهد به‌گونه‌ای بیان کند که انبیای قبل از ایشان، پهلو تهی کردند. رُسُل، صحنه را خالی کردند. این تعبیر را به‌خاطر عظمت رسول خدا آوردند؛ یعنی انبیا و رسل در مقابل تجلّی او و برای آمدن او صحنه خالی کردند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻می‌گفتند یکی از علما خیلی احتیاطی بود و خیلی مقدس بود. روضه که می‌خواست بخواند می‌گفت: آن چه که مسلم است امام حسینی بوده و کربلایی هم بوده و آن حضرت گویا تشنه هم شهید شده است. بعضی از شدت گریه بی هوش نیز می‌شدند؛ چون صدق و باطن داشتند. آقای سیدکاظم قزوینی منبری قابلی بود. این اواخر در حسینیه‌ی کربلایی‌ها در تهران منبر میرفت. مردم پای منبرهایش ضجّه می زدند و بسیار گریه می کردند. ایشان می گفت: ایّام طلبگی‌مان فلان منبری می آمد و خیلی طلبه ها گریه می کردند. یک روز یکی از طلبه ها به شوخی گفت: آقا شما فکر نکن اینکه مردم گریه می‌کنند به‌ خاطر اصول فنّی شماست؛ بلکه به‌خاطر ماه محرّم است و ... گفته بود: حالا که ماه محرّم نیست؟ آن طلبه گفته بود: نه گفته بود: یک صندلی بیاور، من می خواهم برای تو روضه بخوانم. صندلی را آورد و نشست و گفت: السلام علیک یا اباعبدالله طرف گفته بود: من دیگر چیزی نفهمیدم، تا اینکه دیدم شانه‌هایم را ماساژ می‌دهند که به هوش بیایم. گاهی عنایات خود حضرت اباعبدالله علیه‌السلام است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌