نسرا
🎥سه عنصر مخربی که فضای درونی خانواده بچهها را به استفاده غیر مجاز از رسانه سوق میدهد کدامند؟ 1️⃣ا
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تأثیر چشیدن لذت مناجات بر استفاده از رسانه
🔻بخش سوم
#کلیپ
#تربیت_رسانهای
#کودک_نوجوان
🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
88.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دومین جلسه از دوره توانمندسازی فعالان محلات در شبکه های اجتماعی
📌دکتر حسین عرب اسدی
عضو هیات علمی مرکز آموزش مدیریت دولتی
🔹چگونه تشکیلاتی در رسانه عمل کنیم؟
#کلیپ
#رسانه_محله
#تشکیلات
🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
💢 دوره توانمندسازی فعالان محلات در شبکه های اجتماعی
📌سمیه شاهمرادی
مسئول شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی
🔹از شبکه سازی تا جریان سازی
⏳زمان برگزاری دوره:
سه شنبه ۱۶ مرداد ماه
ساعت ۲۰
🌐 پخش زنده در بستر اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114640
📲 همزمان پخش زنده از کانال نسرا
در پیام رسان روبیکا
https://rubika.ir/nasraa_ir
🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
نسرا
🎥خرید گوشی تلفن همراه برای فرزندان 🔹 حجت الاسلام تراشیون پاسخ میدهد. سلسله محتواهای تربیت رسانها
18.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥استفاده هوشمند فرزندان از رسانه
🔹 حجت الاسلام تراشیون پاسخ میدهد.
سلسله محتواهای تربیت رسانهای با تدریس استاد تراشیون
#کلیپ
#کودک
#تربیت_رسانهای
🚩نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا) استان یزد
🆔 @nasraa_ir
💢 دوره توانمندسازی فعالان محلات در شبکه های اجتماعی
📌حجتالاسلام والمسلمین احسان رضایی
معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج
🔹الزامات کنش جمعی در در فضای مجازی
⏳زمان برگزاری دوره:
چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه
ساعت ۲۰
🌐 پخش زنده در بستر اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114640
📲 همزمان پخش زنده از کانال نسرا
در پیام رسان روبیکا
https://rubika.ir/nasraa_ir
🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
#نشست_برخط
🔰 "راه قدس از کربلاست "
👤باحضور: استاد ارجمند حجتالاسلام والمسلمین ماندگاری
📆 پنج شنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۳
🕗 ساعت ۱۸:۰۰
📲 پخش زنده از کانال بصیرت در پیام رسان روبیکا 👇👇👇
🆔https://rubika.ir/baseeratt
#نحن_قادمون
#ما_ایستاده_ایم
🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
💢 دوره توانمندسازی فعالان محلات در شبکه های اجتماعی
📌حسین نقی
جانشین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج
🔹اهمیت و ضرورت کنشگری رسانه ای محلی در فضای مجازی
⏳زمان برگزاری دوره:
پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه
ساعت ۲۰
📲 پخش زنده از کانال نسرا
در پیام رسان روبیکا
https://rubika.ir/nasraa_ir
🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
🎥 نشست زنده:
🔻 "بازتاب بینالمللی ترور شهید هنیه"
🔹باحضور:
📌 دکتر جعفر قنادباشی
«کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقهای»
📆 جمعه ۲۰ مــرداد ماه ۱۴۰۳
🕗 ساعت ۲۰
📲 پخش زنده از کانال بصیرت در پیام رسان روبیکا
👇👇👇
https://rubika.ir/baseeratt
#نحن_قادمون
#ما_ایستاده_ایم
🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
تأثیرات منفی فضای مجازی بر رسمالخط فارسی
استفاده از نثر غیررسمی و املای غیررسمی:
شبکههای اجتماعی و پیامرسانها فضایی را فراهم کردهاند که کاربران ممکن است به آزادی بیشتری در نوشتن عبارات و جملات دست یابند. این امر ممکن است منجر به استفاده از نثر غیررسمی و املای نادرست واژگان شود. شرایطی که در آن حروف و واژهها بهطور سریع و بدون توجه به قواعد املایی نوشته میشوند، میتواند به گسترش اشتباهات املایی و زبانی منجر شود.
استفاده از اختصارات:
کاربران در فضای مجازی بهدلیل نیاز به سرعت و اختصار، از اختصارات و نمادها بسیار استفاده میکنند. این روش اگر در بلندمدت ادامه یابد، ممکن است نسلهای جدید با املای صحیح و دستور زبان آشنا نشوند و به تدریج زبان نوشتاری آنها با مشکلاتی مواجه شود.
تغییرات فرهنگی و زبانی:
فضای مجازی میتواند به ایجاد تغییرات زبانی کمک کند که ممکن است با زبان رسمی همخوانی نداشته باشد. در این حالت، برخی واژگان ممکن است به شیوهای جدید و غیررسمی پذیرفته شوند که به.تدریج به رسمالخط آسیب میزند.
***
تأثیرات مثبت فضای مجازی بر رسمالخط فارسی
آگاهی از زبان و ادبیات:
یکی از تأثیرات مثبت فضای مجازی این است که افراد بیشتری با زبان فارسی آشنا میشوند. کاربران ممکن است از طریق تعاملات مجازی و مطالعهٔ مطالب، باعث ارتقاء آگاهی زبانی خود شوند و به درک بهتری از قواعد املایی دست یابند.
گسترش منابع آموزشی:
وجود منابع فراوان برخط شامل ویدئوها، مقالات و کلاسهای آموزشی میتواند به بهبود دانش زبانآموزان و بهویژه کاربران جوانتر دربارهٔ نوشتن درست واژگان کمک کند.
تبادل فرهنگی:
فضای مجازی بستری برای تبادل فرهنگی و زبانی است که میتواند منجر به یادگیریهای جدید و اصلاح املای واژگان شود. کاربران از دیگران یاد میگیرند و بهمرور زمان الگوهای نوین زبانی را میپذیرند.
نتیجهگیری
به طور کلی، املای واژگان در فضای مجازی میتواند به رسمالخط فارسی آسیب بزند، اما در عین حال میتواند به رشد و گسترش آن نیز کمک کند. این وابستگی به چگونگی استفادهٔ کاربران از این فضا و توجه به حفظ قواعد زبان فارسی دارد. بنابراین، میتوان گفت که نیاز به آموزش و ترویج درستنویسی در فضای مجازی بیش از پیش احساس میشود.
#ویراستکار
#درست_نویسی
#زبان_فارسی
@nasraa_ir
تجارت سودآور بازیها
✅ سعید ابوالقاسمی
🔹آنهایی که افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دیدند، شاهد حضور یک شخصیت مرموز، پر از معما و البته همهفنحریف بودند.
🔹 آرنو دوریان، شخصیت بازی Assassin’s Creed Unity پس از ماجراجوییهای بسیار در نهایت موفق شد مشعل المپیک را به دست زینالدین زیدان، ستاره فراموشنشدنی دنیای فوتبال برساند تا مسابقات المپیک رسما آغاز شود.
🔹صنعت بازیهای ویدئویی و رایانهای در شش دهه اخیر، رشد و تحول چشمگیری را تجربه کرده است.
🔹این صنعت با ارائه بازیهای آرکید یا تفننی، دوره جدیدی را در زندگی مردم جهان رقم زد اگرچه به دلیل ضعف در بهروزرسانی سقوط کرد و به تاریخ پیوست.
🔹یکی، دو سال بعد از بیرونق شدن بازیهای آرکید، سیستم سرگرمی نینتندو (NES) معرفی شد که علاقه به بازیهای ویدئویی را احیا کرد و این صنعت دوباره رونق گرفت.
🔹دهه ۱۹۹۰ پیشرفتهای قابل توجهی در فناوری، از جمله گرافیکهای سهبعدی و سیدیرامها را با خود به همراه آورد.
🔹ظهور اینترنت در اواخر دهه ۱۹۹۰ راه را برای بازیهای آنلاین هموار کرد که دامنه این صنعت را بیشتر گسترش داد و به بازی با گوشیهای هوشمند انجامید.
🔹اندازه بازار صنعت بازیهای رایانهای و ویدئویی در سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۱۸۴ میلیارد دلار که در پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۱۴ میلیارد دلار رسید.
🔹آمارهای دیگری که ارائه شده نیز از ۳۶۵ میلیارد دلار درآمد بازیهای رایانهای و ویدئویی در سال ۲۰۲۳ حکایت دارد.
🔹پدیده دیگری که روند صنعت بازی را در جهان جذابتر کرده، توکنها و بازیهای درآمدزای مبتنی بر بلاکچین است.
🔹گرایش نوجوانان و جوانان به صنعت بازی، بازار جذاب، پردرآمد و سودآوری را برای فعالان این حوزه رقم زده است.
🔹بر اساس پژوهشهایی که انجام شده، ۹۱ درصد از نسل Z و ۸۴ درصد از نسل هزاره یا همان نسل Y به طور منظم بازیهای ویدئویی انجام میدهند.
🔹صنعت بازی ۱۹۷ میلیارد دلار درآمدسازی کرده، این در حالی است که درآمد صنعت فیلم به ۹۹ میلیارد دلار و درآمد صنعت موسیقی به ۲۵ میلیارد دلار خلاصه شده است.
🔹عوامل متعددی به سودآوری صنعت بازیهای ویدئویی در تجارت بینالملل کمک میکند که از آن جمله میتوان به افزایش تقاضای جهانی، توزیع دیجیتال، هزینه تولید پایین برای کالاهای دیجیتال و نوآوری و خلاقیت اشاره کرد.
🔹بازیهای ویدئویی بسیاری اوقات در نقش سفیران فرهنگی ظاهر میشوند و بازیکنان در سراسر جهان را با فرهنگها و سبکهای مختلف داستانسرایی آشنا میکنند.
🔹این تبادل فرهنگی علاقه به بازیهای کشورهای مختلف را افزایش میدهد و موجب گسترش صادرات میشود.
🔹و در نهایت، نکته مثبت اینجاست که بسیاری از دولتها قابلیت اقتصادی صنعت بازی را میشناسند.
🔹آنها از طریق مشوقهای مالیاتی، کمکهای مالی و اختصاص بودجه برای استودیوهای توسعه، از صنعت بازی حمایت میکنند که این روند باعث تشویق رشد و رقابت در بازارهای بینالمللی میشود.
منبع: تجارت فردا، شماره ۵۵۵
#صنعت_بازی
#گیم
@nasraa_ir
نسرا
🎥استفاده هوشمند فرزندان از رسانه 🔹 حجت الاسلام تراشیون پاسخ میدهد. سلسله محتواهای تربیت رسانهای ب
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فراهم کردن زمینه ارتباط اجتماعی فرزندان
🔹 حجت الاسلام تراشیون پاسخ میدهد.
سلسله محتواهای تربیت رسانهای با تدریس استاد تراشیون
#کلیپ
#کودک
#تربیت_رسانهای
🚩نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا) استان یزد
🆔 @nasraa_ir