eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
936 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂سلسله مباحث: شماره 23 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی 🌺 🔅سر و وضع ظاهری طلبه هرگونه لباس، آرایش یا رفتاری كه موجب انگشت‏نما شدن آدمی در میان دیگران و جلب توجه آنها گردد، لباس شهرت نامیده می‏شود و از نظر شرعی ممنوع است. مسلمان در انتخاب طرح، رنگ یا جنس لباس، اصلاح سر و صورت و نیز رفتارهای خود باید به گونه‏ای عمل كند كه دیگران به دیده تحقیر یا تمسخر به او نظر نكنند و شخصیت و كرامت او پیوسته در اجتماع از آسیب اعتراض محفوظ ماند. افزودن پیرایه‏های غیرمعمول به خود، برای خودنمایی و به منظور جلب توجه دیگران ناشی از عقده حقارت و نوعی بیماری است كه دین اسلام زمینه بروز آن را از بین برده‏است. رفتار مسلمان نباید غیرطبیعی و چندش‏آور باشد؛ بلكه سلوك وی باید همواره زیبا، موزون، متین، با وقار و مورد پسند جامعه باشد. پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله از دو گونه لباس نهی می‏فرمود: المَشهورَةُ فی حُسنِها وَ المشهورةُ فی قُبحِها؛ لباسی كه در زیبایی موجب شهرت است و لباسی كه در زشتی انگشت‏نما است. (كنز العمال، حدیث 41171. ) امام علی علیه‏السلام می‏فرماید: البس ما لا تَشتَهِرُ بِهِ وَ لا یزری بِك؛ لباسی بپوش كه تو را انگشت‏نما نكند و موجب حقارت و استخفاف تو نگردد. (غررالحكم، حدیث 2316. ) رسول گرامی اسلام صلی‏ الله‏ علیه ‏و‏آله می‏فرماید: مَن لَبِسَ ثِیابَ شُهرةٍ فی الدُّنیا أَلبَسَهُ اللهُ ثِیابَ الذُّلِّ یومَ القِیامَةِ؛ هر كس در دنیا لباس شهرت بپوشد، خداوند در قیامت به او لباس ذلت بپوشاند. (بحارالانوار، ج 101، ص 13. ) ادامه دارد... 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 331، آیات 102 تا 112 🗓1399/10/07 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
331.mp3
455K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 331 🗓1399/10/07 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
252.pdf
123.7K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅برخی دعاهای قرآنی ✏️درخواست رفع کینه نسبت به مومنان 🗓1399/10/07 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ یکشنبه‌های هفته: 💠 وصیت نامه سردار دلها وصیتنامه مصور ۱ https://digipostal.ir/crpsbe3 بعد باز شدن عکس، بر روی آن 👌👌کلیک نمایید
❇️ یکشنبه‌های هفته: حق و اهل آن جریان دارند و باطل فقط جولان دارد مثل کف روی آب جسم خاک می‌شود ولی جریان خاک نمی‌شود و ادامه دارد سید الشهدا علیه السلام فرمود: مثلی لا یبایع مثله منظور جریان است نه اشخاص. سردار سلیمانی شخص نیست یک جریان ماندگار هست دشمنان احمق نمی‌فهمند که شهید شیشه عطر است. شیشه عطر را بشکنی عطرش همه جا پخش می‌شود. حاج قاسم و حاج قاسم ها ثمره و میوه شجره طیبه انقلاب اسلامی ما هستند. ریشه ی این شجره ولایت است شهدا اگر جریان ساز شدند قبل از شهادت در جریان بودند. جاری بودند. در سیل پای مردم. در اردوهای جهادی با محرومین. در اقتصاد با تقویت اقتصاد مقاومتی. تقویت تولید. تقویت کالای ایرانی. در انتخابات با انتخاب صحیح. در راهپیمایی با حضور در صحنه و.... این مسیرها را که بر ما نبسته‌اند. خودمان را در جریان قرار بدهیم. در جریان رود خروشان شهدا. برویم در مسیر شهدا خدمت کنیم. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت سیزدهم استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان موضوع: انسان سالک برا پیمودن مسیر به دو چیز نیاز دارد: الف: توشه راه»» تقوا ب: مرکب راه »» محبت 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
السلام علیک یا فاطمة الزهراء
✅سوره مبارکه ، صفحه 332، آیات 1 تا 5 🗓1399/10/08 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
Page332.mp3
334.8K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 332 🗓1399/10/08 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
این روزها دستی بسمت ذوالفقار است 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
▪️▪️پیام مناسبتی: ▪️▪️ موضوع: کوثر و ابتر شماره 1 👇👇👇 کلام امام خمینی در تیر 1350 | مخاطب: روحانیون و طلاب نجف‏: من احساس تکلیف می کنم که در بعضی از فرصتها تذکراتی راجع به گرفتاری‏‎ ‎‏مسلمین به آقایان بدهم؛ شاید آقایان هم برای خودشان احساس تکلیف کنند، و شاید‏‎ ‎‏در صدد برآیند که آن اندازه ای که می توانند کمک کنند..... از اول، مسلمین و اسلام گرفتار هواهای نفسانیه ای بوده اند و این گرفتاریها که ما الآن‏‎ ‎‏داریم سرچشمه اش همان هواهای نفسانی بود که بعد از رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و‏‎ ‎‏سلم ـ به واسطۀ آن هواها نگذاشتند که حکومت حق تشکیل بشود. اگر گذاشته بودند که‏‎ ‎‏حکومتی که اسلام می خواهد، حاکمی را که خدای ـ تبارک و تعالی ـ امر به تعیینش‏‎ ‎‏فرموده است، رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ تعیین فرمود،‏‎[1]‎‏ اگر گذاشته بودند‏‎ ‎‏که آن تشکیلات پیش بیاید، حکومتْ حکومت اسلامی باشد، حاکمْ حاکم منتخَبِ‏‎ ‎‏منصوبْ مِنْ قِبَلِ الله تعالی باشد، آن وقت مردم می فهمیدند که اسلام چیست و معنی‏‎ ‎‏حکومت اسلامی چیست. مع الأسف بعد از رسول الله ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ‏‎ ‎‏منحرف کردند مردم را از آن چیزی که پیغمبر امر فرموده بود. و اکتفا به انحراف در زمان‏‎ ‎‏خود هم نبود بلکه زمینه فراهم کردند از برای اینکه تا آخر نشود یک حکومت اسلامی‏‎ ‎‏‏تشکیل بشود.‏ (صحیفه امام، جلد 2، ص 358) ادامه دارد...... پی نوشت: 1.. اشاره به ماجرای غدیر خم 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 333، آیات 6 تا 15 🗓1399/10/09 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
333.mp3
534.4K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 333 🗓1399/10/09 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
💠 وصیت نامه سردار دلها وصیتنامه مصور ۲ https://digipostal.ir/ctlouvk بعد باز شدن عکس، بر روی پاکت نامه 📨📨کلیک 👌👌 نمایید
▪️▪️پیام مناسبتی: ▪️▪️ موضوع: کوثر و ابتر شماره 2 👇👇👇 کلام امام خمینی در تیر 1350 | مخاطب: روحانیون و طلاب نجف‏: 🔅بالاترین مصیبت اسلام .... اگر گذاشته بودند که در پناه حکومت اسلامی، اگر گذاشته بودند در حکومت اسلامی‏‎ ‎‏و در پناه اسلام، حکومت تشکیل بشود و مردم در پناه حکومت اسلامی باشند، اینهمه‏‎ ‎‏گرفتاریهایی که از برای ماها الآن هم پیش آمده است، اینها هم ـ شاید ـ پیش نمی آمد.‏‎ ‎‏ حاکمی که از طرف خدای تبارک و تعالی تعیین شد از برای امت، آن شخصی بود که‏‎ ‎‏وقتی به حکومت رسید، وقتی که با او جمع شدند و بیعت کردند بعد از آن خرابکاریهایی‏‎ ‎‏که شده بود تا آن روز و بعد از آن مصیبتهایی که برای اسلام پیش آوردند و تا حالا هم‏‎ ‎‏فسادش باقی مانده است، آن شخصی بود که وقتی که به حکومت رسید در حال‏‎ ‎‏حکومتش، زندگی اش از جمیع زندگی امثال ماها و شماها، طلاب علوم دینیه، امثال این‏‎ ‎‏بقالها و این کاسبها، زندگی او پست تر بود... بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، همین مصیبت سلب حکومت از حضرت امیر‏‎ ‎‏ـ سلام الله علیه ـ بود؛ و عزای او از عزای کربلا بالاتر. مصیبت وارده بر امیرالمؤمنین و بر‏‎ ‎‏اسلام بالاتر است از آن مصیبتی که بر سیدالشهداء ـ سلام الله علیه ـ وارد شد. اعظمِ‏‎ ‎‏مصیبتها این مصیبت است که نگذاشتند مردم بفهمند اسلام یعنی چه. اسلام حالا هم به‏‎ ‎‏حال ابهام دارد زندگی می کند. الآن هم مبهم است. الآن هم نمی دانند مردم که معنی‏‎ ‎‏اسلام چیست، حکومت اسلامی چیست، اسلام چه می خواسته بکند، چه برنامه ای اسلام‏‎ ‎‏داشته است در حکومتش. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
مناسبت: 9 دی در ابتدای انقلاب: محرم، به کمک این مردم آمد در قضایای نه دی: عاشورا به کمک ملت آمد 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
مناسبت: 9 دی | مروری بر بیانات رهبر انقلاب (مد ظله العالی) 🔅حضور پرشور مردم؛ عامل شکست فتنه هجدهم تیر و فتنه ۸۸ در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیم ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۰ 🔅حرکت عظیم مردمی؛ تنها راه‌حل مقابله با فتنه ۸۸ فتنه‌ی ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله‌ی تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه‌داری بود، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند، اهدافی داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود، کارهای بزرگی شده بود و هدفهای بسیار خطرناکی دنبال این کار بود، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمیشد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت ۹ دی بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه‌ی ۹ دی یک حادثه‌ی ماندنی در تاریخ ماست. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ 🔅 روح دیانت حاکم بر مردم؛ نقطه مشترک ۹ دی و حضور مردم در سال ۵۷ در قضیه‌ی ۹ دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته برمیگردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگون دیگر هم نشان داده شده، لیکن در ۹ دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تامل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ 🔅توجه به فرهنگ عاشورا؛ خصوصیت مشترک ۹ دی و حوادث اول انقلاب یکی از خصوصیات دیگری که در حادثه‌ی ۹ دی هست، که باز آن را کاملا به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله‌ی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکته‌ی عظیم عجیب تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». این حرف کوچکی نیست: پیروزی خون بر شمشیر. ماها عادت کرده‌ایم، این حرفها را هی تکرار میکنیم؛ کانه عمقش گاهی از یادمان میرود. خون بر شمشیر پیروز میشود، مظلوم بر ظالم فائق می‌آید، کشته بر کشنده فائق می‌آید؛ این همان چیزی است که در عاشورا پیش آمد. امام این را در محرم سال ۵۷ مطرح کردند، در قضیه‌ی ۹ دی هم باز پای امام حسین در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‌آور از سوی این گروه‌های ایضا سخیف، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir