eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
936 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی آیات اخلاقی، شماره 26 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
🌺« تَحَدّی » دلیل معجزه بودن قرآن است🌺 « تَحَدّی » دلیل معجزه بودن قرآن است قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الاِْنْسُ وَ الْجِنُّ عَلی اَنْ یَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْانِ لایَأْتوُنَ بِمِثْلِه وَ لَوْ کانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهیرا بگو اگر انسان ها و پریان اتفاق کنند که همانند این قرآن را بیاورند، همانند آن را نخواهند آورد هرچند یکدیگر را در این کار کمک کنند .(88 / اسراء) این آیه با صراحت تمام ، همه جهانیان را اعم از کوچک و بزرگ ، عرب و غیر عرب ، انسان ها و حتّی موجودات عاقل غیرانسانی ، دانشمندان ، فلاسفه ، ادباء ، مورخان ، نوابغ و غیر نوابغ ، خلاصه همه را بدون استثناء دعوت به مقابله با قرآن کرده است و می گوید اگر فکر می کنید قرآن سخن خدا نیست و ساخته مغز بشر است ، شما هم انسان هستید ، همانند آن را بیاورید و هرگاه بعد از تلاش و کوشش همگانی، خودرا ناتوان یافتید، این بهترین دلیل بر معجزه بودن قرآن است. این دعوت به مقابله که در اصطلاح علماء عقاید ، « تَحَدّی » نامیده می شود یکی از ارکان هر معجزه است و هر جا چنین تعبیری به میان آمد به روشنی می فهمیم که آن موضوع ، از معجزات است . وَ لَقَدْ صَرَّفْنا لِلنّاسِ فی هذَا الْقُرْانِ مِنْ کُلِّ مَثَلٍ فَاَبیاَکْثَرُ النّاسِ اِلاّ کُفُورا ما در این قرآن برای مردم از هر چیز نمونه ای آوردیم ( و همه معارف در آن جمع است ) اما اکثر مردم ( در برابر آن ) جز انکار حق ، کاری ندارند .(89 / اسراء) « صَرَّفْنا » از ماده « تصریف » به معنی تغییر ، یا تبدیل آمده است . « کُفُور » به معنی انکار حق است . گذشته پیامبر اسلام در محیطی پرورش یافته بود که از علم و دانش محدود بشری آن زمان نیز خبری نبود ، آیا وجود این همه محتوای متنوع در زمینه های توحیدی و اخلاقی و اجتماعی و سیاسی و نظامی دلیل بر این نیست که مغز انسان تراوش نکرده بلکه از ناحیه خدا است . و به همین دلیل اگر جن و انس جمع شوند که همانند آن را بیاورند قادر نخواهند بود . بلکه آثار کهنگی از آن می بارد . درحالی که قرآن در هرعصر و زمانی که خوانده می شود مخصوصا در عصر ما، آن چنان است که گویی «امروز» و «برای امروز» نازل شده و هیچ اثری از گذشت زمان در آن دیده نمی شود. 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
/ اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی) شماره 4 ❇️📚«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» / تحلیل آیت الله احمد عابدی (قسمت دوم)❇️ ——————————-👇👇👇👇
/ اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی) شماره 4 ❇️📚«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» / تحلیل آیت الله احمد عابدی (قسمت دوم)❇️ ——————————-👇👇👇👇 🔅بیان اعتقادات قرآنی با تسلط بر مباحث کلامی و فلسفی ما یک اعتقاداتی داریم که این کتاب هم این‌ها را مورد بحث قرار داده، توحید، نبوت، عدل، امامت و معاد و این فکر اصلی‌اش است، ولی یک مسائل فرعی هم دارد . عقاید را چند جور می‌شود بیان کرد. یک‌وقت مثلاً کسی به صورت کلامی اعتقادات را بحث میکند و اندیشه‌ی اسلامی را مانند کتاب عقاید الإمامیه مرحوم آقای مظفر یا کتاب الهیات آیت‌الله سبحانی حفظه‌الله بحث میکند. یک مرتبه کسی اعتقادات را به صورت فلسفی بحث میکند مثل کتاب تجرید و شرح تجرید. یک مرتبه کسی اعتقادات را به صورت عرفانی بحث میکند مثل نوع کتاب‌های آیت‌الله حسن‌زاده آملی حفظه‌الله. آن هم همین اعتقادات است، ولی به صورت عرفانی مطرح شده است. یک مرتبه کسی می‌آید اعتقادات را به صورت قرآنی بحث میکند که این کتاب [طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن]محور اصلی‌اش این است. یعنی در هر جلسه‌اش می‌بینیم آیت‌الله خامنه‌ای یک آیه‌ی شریفه‌ی قرآن را مورد بحث قرار داده و از قرآن میخواهد اندیشه‌ی اسلامی را بیان بکند. این به چه خاطر بوده است؟ اولاً میدانید تفکر مشهد که این‌گونه بوده است و هست. این یک نکته که مطابق با تفکر مشهد است. ثانیاً اینکه این تفکری که در این کتاب ارائه میشود با توجه و با اشراف به آن دیدگاه‌های کلامی و فلسفی است. یعنی گوینده‌ی این مطالب، نویسنده‌ی بزرگوارش، حضرت آقا، با توجه و اشراف کامل به مباحث کلامی و فلسفی این مطالب را ارائه کرده است و لذا اگر کسی بخواهد دقیقاً متوجه بشود که ایشان چه میفرماید، غیر از اینکه باید به تفاسیری که اشاره کردم با آن گرایش نوشته شده است، مراجعه کند؛ باید به مباحث کلامی و فلسفی هم توجه داشته باشد. ادامه دارد... 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
39_Khoda-ma-ra-bas-ast.mp3
18.59M
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را با صدای استاد بشنویم موضوع: تنها خدا ما را بس است 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: شماره 23 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی 🌺 🔅سر و وضع ظاهری طلبه هرگونه لباس، آرایش یا رفتاری كه موجب انگشت‏نما شدن آدمی در میان دیگران و جلب توجه آنها گردد، لباس شهرت نامیده می‏شود و از نظر شرعی ممنوع است. مسلمان در انتخاب طرح، رنگ یا جنس لباس، اصلاح سر و صورت و نیز رفتارهای خود باید به گونه‏ای عمل كند كه دیگران به دیده تحقیر یا تمسخر به او نظر نكنند و شخصیت و كرامت او پیوسته در اجتماع از آسیب اعتراض محفوظ ماند. افزودن پیرایه‏های غیرمعمول به خود، برای خودنمایی و به منظور جلب توجه دیگران ناشی از عقده حقارت و نوعی بیماری است كه دین اسلام زمینه بروز آن را از بین برده‏است. رفتار مسلمان نباید غیرطبیعی و چندش‏آور باشد؛ بلكه سلوك وی باید همواره زیبا، موزون، متین، با وقار و مورد پسند جامعه باشد. پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله از دو گونه لباس نهی می‏فرمود: المَشهورَةُ فی حُسنِها وَ المشهورةُ فی قُبحِها؛ لباسی كه در زیبایی موجب شهرت است و لباسی كه در زشتی انگشت‏نما است. (كنز العمال، حدیث 41171. ) امام علی علیه‏السلام می‏فرماید: البس ما لا تَشتَهِرُ بِهِ وَ لا یزری بِك؛ لباسی بپوش كه تو را انگشت‏نما نكند و موجب حقارت و استخفاف تو نگردد. (غررالحكم، حدیث 2316. ) رسول گرامی اسلام صلی‏ الله‏ علیه ‏و‏آله می‏فرماید: مَن لَبِسَ ثِیابَ شُهرةٍ فی الدُّنیا أَلبَسَهُ اللهُ ثِیابَ الذُّلِّ یومَ القِیامَةِ؛ هر كس در دنیا لباس شهرت بپوشد، خداوند در قیامت به او لباس ذلت بپوشاند. (بحارالانوار، ج 101، ص 13. ) ادامه دارد... 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 331، آیات 102 تا 112 🗓1399/10/07 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
331.mp3
455K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 331 🗓1399/10/07 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
252.pdf
123.7K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅برخی دعاهای قرآنی ✏️درخواست رفع کینه نسبت به مومنان 🗓1399/10/07 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ یکشنبه‌های هفته: 💠 وصیت نامه سردار دلها وصیتنامه مصور ۱ https://digipostal.ir/crpsbe3 بعد باز شدن عکس، بر روی آن 👌👌کلیک نمایید
❇️ یکشنبه‌های هفته: حق و اهل آن جریان دارند و باطل فقط جولان دارد مثل کف روی آب جسم خاک می‌شود ولی جریان خاک نمی‌شود و ادامه دارد سید الشهدا علیه السلام فرمود: مثلی لا یبایع مثله منظور جریان است نه اشخاص. سردار سلیمانی شخص نیست یک جریان ماندگار هست دشمنان احمق نمی‌فهمند که شهید شیشه عطر است. شیشه عطر را بشکنی عطرش همه جا پخش می‌شود. حاج قاسم و حاج قاسم ها ثمره و میوه شجره طیبه انقلاب اسلامی ما هستند. ریشه ی این شجره ولایت است شهدا اگر جریان ساز شدند قبل از شهادت در جریان بودند. جاری بودند. در سیل پای مردم. در اردوهای جهادی با محرومین. در اقتصاد با تقویت اقتصاد مقاومتی. تقویت تولید. تقویت کالای ایرانی. در انتخابات با انتخاب صحیح. در راهپیمایی با حضور در صحنه و.... این مسیرها را که بر ما نبسته‌اند. خودمان را در جریان قرار بدهیم. در جریان رود خروشان شهدا. برویم در مسیر شهدا خدمت کنیم. 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سلسله مباحث: دروس اخلاق با محوریت نامه 31 نهج البلاغه / قسمت سیزدهم استاد: حجت الاسلام و المسلمین همتیان موضوع: انسان سالک برا پیمودن مسیر به دو چیز نیاز دارد: الف: توشه راه»» تقوا ب: مرکب راه »» محبت 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
السلام علیک یا فاطمة الزهراء
✅سوره مبارکه ، صفحه 332، آیات 1 تا 5 🗓1399/10/08 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
Page332.mp3
334.8K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 332 🗓1399/10/08 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
این روزها دستی بسمت ذوالفقار است 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
▪️▪️پیام مناسبتی: ▪️▪️ موضوع: کوثر و ابتر شماره 1 👇👇👇 کلام امام خمینی در تیر 1350 | مخاطب: روحانیون و طلاب نجف‏: من احساس تکلیف می کنم که در بعضی از فرصتها تذکراتی راجع به گرفتاری‏‎ ‎‏مسلمین به آقایان بدهم؛ شاید آقایان هم برای خودشان احساس تکلیف کنند، و شاید‏‎ ‎‏در صدد برآیند که آن اندازه ای که می توانند کمک کنند..... از اول، مسلمین و اسلام گرفتار هواهای نفسانیه ای بوده اند و این گرفتاریها که ما الآن‏‎ ‎‏داریم سرچشمه اش همان هواهای نفسانی بود که بعد از رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و‏‎ ‎‏سلم ـ به واسطۀ آن هواها نگذاشتند که حکومت حق تشکیل بشود. اگر گذاشته بودند که‏‎ ‎‏حکومتی که اسلام می خواهد، حاکمی را که خدای ـ تبارک و تعالی ـ امر به تعیینش‏‎ ‎‏فرموده است، رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ تعیین فرمود،‏‎[1]‎‏ اگر گذاشته بودند‏‎ ‎‏که آن تشکیلات پیش بیاید، حکومتْ حکومت اسلامی باشد، حاکمْ حاکم منتخَبِ‏‎ ‎‏منصوبْ مِنْ قِبَلِ الله تعالی باشد، آن وقت مردم می فهمیدند که اسلام چیست و معنی‏‎ ‎‏حکومت اسلامی چیست. مع الأسف بعد از رسول الله ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ‏‎ ‎‏منحرف کردند مردم را از آن چیزی که پیغمبر امر فرموده بود. و اکتفا به انحراف در زمان‏‎ ‎‏خود هم نبود بلکه زمینه فراهم کردند از برای اینکه تا آخر نشود یک حکومت اسلامی‏‎ ‎‏‏تشکیل بشود.‏ (صحیفه امام، جلد 2، ص 358) ادامه دارد...... پی نوشت: 1.. اشاره به ماجرای غدیر خم 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 333، آیات 6 تا 15 🗓1399/10/09 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir