eitaa logo
نهضتِ روایت
388 دنبال‌کننده
695 عکس
146 ویدیو
49 فایل
«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را.شما اگر روایت نکنید،دشمن روایت میکند...جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ https://khl.ink/f/49192 ارتباط با ما: @nehzaterevayat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
تمامی برنامه ها و رویداد های فرهنگی، اجتماعی و مردمی استان یزد اینجاست👇 @Farhangyazd ➕اطلاع رسانی مراسمات مردمی، مذهبی و همایش ها نشست ها ➕اخبار مهم فرهنگی و مردمی و تشکیلاتی جبهه انقلاب استان ➕معرفی ظرفیت ها ، الگو ها و.... در کانال " اطلاع رسانی رویداد های فرهنگی، اجتماعی یزد" در پیام رسان ایتا 😊 https://eitaa.com/Farhangyazd
نهضتِ روایت
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم. ۹۹/۱۰/۱۹ 💻 @Khamenei_
📚 کتابی که آیت الله خامنه ای در سخنرانی ۱۹ دی به آن استناد کردند چه بود؟ 🔺 امروز یکی از کارهای مهم دستگاه‌های جاسوسی این است که میروند حوادث دنیا را رصد میکنند و بعد از زبان و قلم اشخاص معتبر و معروف و با وسایلی که خودشان دارند با پول، با تهدید با تطمیع آنچه را که مورد نظر خودشان هست در تفسیر یک حادثه این را به زبان این گویندگان و تحلیلگران و اینها منعکس میکنند. اخیرا یک کتابی را مطالعه کردم که یک آمریکایی این کتاب را جمع‌آوری کرده است. این کتاب درباره تسلط سازمان جاسوسی سیا بر مطبوعات و مجلات عمده دنیاست. اصلا این کتاب درباره این است که سازمان سیا در مقالات در تحلیلها و در نوشته ها و در گفته های نویسندگان معروف و بعضا مجلات معتبر چگونه دخالت کردند و تفسیر خودشان را بجای تفسیر واقعی به افکار عمومی القا کردند و آنها را کنترل کردند. با این کار در واقع سازمان سیا تحلیل انحرافی و تفسیر غلط خود از مسائل و حوادث را به افکار عمومی منتقل می کند و افکار عمومی را گمراه می کند و این خطری است که همیشه وجود دارد. 🔰 برای دریافت و مطالعه کتاب "خبرچین ها" می توانید به این آدرس مراجعه کنید: https://taaghche.com/book/71362 🆔@manaar_ir
1358-10-19_128k_سخنرانى_در_جمع_كاركنان_پالايشگاه_تهران_و_جهادسازندگى_بابل_(تقدير_از_تعاون_ملت).mp3
5.88M
سخنرانی در جمع کارکنان پالایشگاه تهران و جهادسازندگی بابل (تقدیر از تعاون ملت)،۱۹ دی ۱۳۵۸/ ۲۰ صفر ۱۴۰۰،قم توضیح تاریخی در اواسط دی ماه 1356، پیک دربار، نامه ممهور به مهر دربار را به داریوش همایون، وزیر اطلاعات و جهانگردی داد. او نیز نامه را به روزنامه اطلاعات جهت انتشار سپرد. در این مقاله که با امضای مستعار "احمد رشیدی مطلق" در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، بطور صریح بی حجابی فضلیت و حجاب، کهنه پرستی و ارتجاع معرفی و به امام اهانت شده بود و قیام 15 خرداد 1342 را توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی کرده بودند. با انتشار این مطالب اهانت آمیز، اولین واکنش‌ها در شهر قم آغاز شد. مدرسین حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز 18 دی تعطیل اعلام کردند و در این روز، طلاب با تشکیل اجتماع بزرگی تظاهرات خود را به‌سوی منازل مراجع آغاز کردند و تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ایشان پرداختند. بازاریان قم با مشاهده حرکت حوزه علمیه، تصمیم به تعطیلی مغازه های خود در 19 دی گرفتند. روز نوزدهم دی ماه، ساواک و شهربانی به کمک نیروهای کمکی از تهران، در حوالی مدارس علمیه متمرکز شدند. اقشار مختلف مردم با راهپیمایی به سوی منازل بزرگان حوزه، رفته رفته خروشان تر می‌شدند. متن کامل را از اینجا بخوانید. 📚 جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۸۴ تا صفحه ۸۵
13861013_8648_32k.mp3
259.1K
#دعای_پایانی
تقوا در هدایت‌پذیری از قرآن نقش دارد عزیزان من! با قرآن بیشتر اُنس بگیرید. آنچه من تأکید میکنم و توصیه میکنم، این است که با قرآن بیشتر اُنس بگیرید. این ذکر الهی و تقوایی که عرض کردیم، اگر برای ما حاصل بشود، آن وقت هدایت قرآنی هم برای ما آسان‌تر میشود؛ [چون] «هُدًی لِلمُتَّقین»؛تقوا که بود، هدایتْ حتمی است؛ چون این قرآن، «هادیِ» بعضی و بعضی را «مُضل» [است]؛ یُضِلُّ مَن یَشاءُ وَ یَهدی مَن یَشاء؛ این جوری است که بعضی‌ها را از آن طرف میبرد، بعضی‌ها را هدایت میکند. هدایت مال متّقین است. هر چه تقوا بالاتر باشد، هدایت روشن‌تر و بالاتر است؛ باید این را دنبال بکنیم. بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن،۱۳۹۸/۰۱/۲۶ #ما_و_قرآن
⚠️چهارسال برای کارهای اساسی زمان کمی نیست. 🔶امیرکبیر در سه سال کارهای مهمی کرد. 🔻حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر گذشت سریع زمان و لزوم بهره گیری هرچه بیشتر و صحیح از لحاظ دوران چهارساله مسئولیت، فرمودند: 🔺این مدت برای انجام کارهای اساسی، زمان کمی نیست همچنانکه در دوران سه‌ساله صدارت خود، کارهای مهمی کرد که اکنون کشور به فعالیت‌هایی از آن جنس نیاز دارد. بیانات در دیدار با هیئت دولت،۹۶/۶/۴ 🔴 تصویر بالا اولین عکس واقعی از مرحوم اتابیک اعظم میرزا تقی خان فراهانی امیر نظام (امیرکبیر) است. 📅 بیستم دی ماه سالروز شهادت میرزا تقی خان امیر کبیر گرامی باد.
نماز به معنای واقعی کلمه عمود دین است؛ معنای عمود این است که اگر نبود، سقف فرو میریزد؛ بنا شکل بناییِ خود را از دست میدهد؛ نماز این است. بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران،۱۳۹۵/۰۵/۳۱ #ما_و_نماز
1358-10-20_128k_سخنرانى_در_جمع_اقشار_مختلف_مردم_(آثار_سوء_غفلت_از_توطئه‌ها).mp3
7.1M
سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم (آثار سوء غفلت از توطئه‌ها)،۲۰ دی ۱۳۵۸/ ۲۱ صفر ۱۴۰۰،قم بسم الله الرحمن الرحیم‌ من از شما آقایان که از راه دور و از مرکز ولایت و از محل قدس ملکوتی آمدید تشکر می‌کنم. چه سعادتی دارید که چشمهای شما به آن بارگاه عظیم ملکوتی باز می‌شود و در آن حرم شریف؛ مرکز علم و مرکز ملائکه الله می‌روید و ما حسرت آن را داریم. من حسرت یک همچو توفیقی را دارم که خدای تبارک و تعالی موفق کند ما را که به پایبوس آن بارگاه معظم بیاییم، لکن چه کنم. چه باید کرد که دستهای اجیر و اقدامات ناشایسته اشخاصی که از خارج هدایت می‌شوند مانع از آن است که کشور ما یک آرامشی داشته باشد و من بتوانم از این محل خارج بشوم و به زیارت آن بارگاه، موفق. دعا کنید در آن مرکز سعادت، در آن مهبط ملائکه الله که خداوند این مملکت را آرام کندو توفیق بدهد که اهالی این مملکت بتوانند به آن تکالیفی که خدای تبارک و تعالی برای آنها معین فرموده است عمل کنند. متن کامل را از اینجا بخوانید. 📚 جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۱۰۶ تا صفحه ۱۰۷
13861012_8693_32k.mp3
420.8K
#دعای_پایانی
شما جوانهای عزیز، اُنس با قرآن را و تدبّر در قرآن را روزبه‌روز بیشتر کنید؛ تلاوت قرآن را فراموش نکنید، تدبّر در قرآن را فراموش نکنید. در این خطبه‌ای که از امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) در اینجا خوانده شد، فرمود: ما جالَسَ اَحَدٌ هذَا القُرآنَ اِلّا قامَ عَنهُ بِزیادَةٍ اَو نُقصانٍ زیادَةٍ فی هُدًی وَ نُقصانٍ عَن عَمًی؛ وقتی پای قرآن نشستیم و از کنار قرآن بعد از بهره‌گیری از آن برخاستیم، باید هدایت ما افزایش پیدا کرده باشد و کوردلی ما کاهش پیدا کرده باشد؛ معرفت ما باید بیشتر بشود، اُنس ما با معارف حقّه بیشتر بشود، قُرب ما به خدای متعال بیشتر بشود، شوق ما به عبادت افزون‌تر بشود. بیانات در محفل انس با قرآن کریم،۱۳۹۷/۰۲/۲۷ #ما_و_قرآن
نماز با آن همه راز و رمزی که در حقیقت نماز نهفته است که معراج هر مؤمن است، قُربانُ کُلِّ تَقی است، وسیله‌ی فوز و سعادت است، از همه‌ی اعمال برتر و بالاتر است، حتّی نماز دارای جنبه‌ی اجتماعی هم هست. بیانات در حرم مطهر رضوی،۱۳۹۴/۰۱/۰۱ #ما_و_نماز
نهضتِ روایت
🔷 در مَنار می خوانید: 🔶 نقش مردم در حکومت چیست؟ 💠 به مناسبت ارتحال فقیه مجاهد مرحوم آیت الله مصباح
🗒 نقش مردم در حکومت چیست؟ بخش اول: منشأ مشروعیت از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی چیست؟ ✍️ ‏▪️ساعتی پس از رحلت فقیه و حکیم مجاهد، مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، ‏قلم‌به‌دستان معاند و در مواردی دوستان نادان کینه‌های چندین و چندساله خود را ‏دوباره برجسته کردند و ازآنجایی‌که توانایی رویارویی علمی با نظریات ایشان ‏نداشتند و ندارند، شروع به تخریب و مهم‌تر از آن، تحریف شخصیت ایشان ‏نمودند.‏ ‏▪️نخ تسبیح این نوشته‌ها این بود که به مخاطب القاء کنند آیت‌الله مصباح شخصیتی ‏ضد مردم بود و برای مردم هیچ ارزشی قائل نبود.‏ ‏▪️در این نوشته سعی‌مان را می‌کنیم تا خلاصه‌ای از مبنای ایشان و پشتوانهٔ علمیِ ‏اتخاذ این مبنا کمی صحبت کنیم.‏ ‏▪️آیت‌الله مصباح تشکیل را ضروری می‌دانستند؛ اما سؤالی که اینجا ایجاد ‏می‌شود این است که منشأ حکومت چیست؟ ‏▪️طبیعی و مبرهن است که اگر مردم این حکومت را بخواهند، حکومت ‏خواهد داشت؛ اما آیا منشأ مشروعیت، مقبولیت است؟ ‏▪️پس در ابتدا باید ببینیم معنای مشروعیت چیست؟ ایشان مشروعیت در حوزه فلسفه سیاسی را این‌گونه معنا می‌کند که بدانیم چه ‏کسی حق دارد بر مسند حکومت بنشیند و ادارهٔ امور جامعه را در دست بگیرد. ‏به‌عبارت‌دیگر ملاک اینکه فرد یا گروهی در امور اجتماعی حق امرونهی کردن داشته ‏باشند و مردم ملزم به اطاعت باشند، چیست؟ ‏▪️درواقع منظور ایشان از مشروعیت، است.‏ به این معنا که آیا حق این مَسند نشینی را دارند؟ ‏▪️حال برگردیم به پرسش اصلی بحث:‏ منشأ این مشروعیت چیست؟ یکی از نظریات مهم در این باب به این صورت است که رضایت و خواست ‏‏ را منشأ مشروعیت حکومت می‌داند.‏ ‏▪️نقش مردم در حکومت را می‌توان به دو صورتِ حکومتِ مستقیم تمام مردم ‏‏(دموکراسی کهن) و حکومت نمایندگان اکثریت بر مردم (دموکراسی جدید) تصور ‏کرد. به دموکراسی کهن چندان اقبالی نشد و لذا متفکران سیاسی بر آن شدند تا آن ‏را به‌گونه‌ای اصلاح و تعدیل کنند.‏ ‏▪️منشأ مشروعیت حکومت در دموکراسی جدید، همچون دموکراسی قدیم، مردم‌اند؛ ‏اما در اینجا افراد بخشی از حقوق خود را به حکومت واگذار می‌کنند؛ یعنی انسان ‏که بر سرنوشت خود حاکم است و می‌تواند برای رفتار خود مقررات و قوانینی ‏جعل کند، این حق را به حکومت واگذار می‌کند. این واگذاریِ حقِ حکومت و ‏حاکمیت، به دستگاه حکومت را امروزه در دنیا با نام جدید می‌شناسند.‏ ‏▪️بر اساس این دیدگاه، مقبولیت و مشروعیت توأمان هستند؛ یعنی دلیل و معیارِ ‏مشروع و قانونی بودن حکومت و داشتن حق حاکمیت، فقط به این است که ‏اکثریت مردم به آن رأی بدهند؛ به‌عبارت‌دیگر مشروعیت در سایهٔ مقبولیت به ‏دست می‌آید و وقتی مردم کسی را پذیرفتند، حکومت او مشروع و قانونی خواهد ‏بود.‏ ادامه دارد...