eitaa logo
نو نگاه
118 دنبال‌کننده
43 عکس
14 ویدیو
5 فایل
و نو نگاه ... محلی برای تفکر وشاید نگاه های نو مهرداد مطلب زاده طلبه سطح ۴ حوزه علمیه قم دکتری مدیریت راهبردی فرهنگ مدیر اندیشکده مرآت کارشناسی ارشد CMBA @Motallebzadeh جستاری در حوزه های: دین فرهنگ مدیریت
مشاهده در ایتا
دانلود
بهشت من تماشای حسین است.mp3
5.11M
بهشت من تماشای حسین است ❤️ 🔰 آنچه خواهید شنید: 🔹 ما بهشت را برای چه میخواهیم؟ 🔻 داستان تشرف سید کریم کفاش خدمت امام زمان 🔹عده ای به بهشت بی اعتنایی میکنند و بهشت به خدا گلایه میکند 🔻روایت کامل الزیارات 🔺داستان ایت الله بشیر نجفی و تفسیر ایات سوره زمر 🟠 عده ای به را کشان کشان به جهنم میبرند 🟢 عده ای را نیز کشان کشان به بهشت میبرند مطلب زاده @no_negah .
سلام چقدر این سریال فراری که از شبکه یک پخش میشه دیدن داره❤️ حتما توووووصیه میکنم 👌👌 سریال فراری، برمحور روایت زندگی یکی از شهدای مدافع حرم با درون مایه های دینی می باشد آن هم با المان ها و لوکیشنی مربوط به دهه هفتاد که بنظرم توانسته با فضا سازی مناسب ، بسیاری از اِلمان های دهه هفتاد را به خوبی به نمایش بگذارد. نکته دیگری که در این سریال بنظرم حائز اهمیت است ارتباط نقش اول سریال و نوع رفتار در فضای خانواده و نقش حمایتگری خانواده به ویژه خواهر خانواده می باشد که بسیار سریال را جذاب کرده است در لایه های پنهان این سریال مسائلی چون حیا ، احترام ، غیرت دینی و ملی و... خوب به نمایش در آمده است امشب دوازدهمین قسمت این سریال پخش شد که بنظرم یکی از سریال های ماندگار میتونه باشه البته در مقابل جریان هایی هم نسبت به این سریال موضع منفی گرفتند که چون با ایدئولوژی انان همخوانی نداشته است برایم عجیب نبود. مطلب زاده @no_negah
قیمت انسان.mp3
5.86M
؟ آنچه خواهید شنید: 🔹ارزش آدمی به اندازه غم و غصه هاشونه 🔻داستان علامه جعفری 🔹روایت ارزش ادمی از زبان امیرالمومنین مطلب زاده @no_negah
سلام دیروز در نشست رونمایی از کتاب با حضور فعالین تعلیم و تربیت کشور دعوت بودم و شرکت کردم کتاب خوانشی بر دلالت های تربیتی نوشته دوست گرانقدر حجت الاسلام دکتر رحمانی رونمایی شد این کتاب در چهار محور ، خوانشی از بیانات رهبری در کتاب طرح کلی ارائه داده است که بصورت خلاصه معروض میدارم 🔵 چهار ایده و نوآوری رهبری در نظام تعلیم و تربیت که در این کتاب میتوانید مطالعه بفرمایید: 🔹1. خوانش در نظام اهداف تعلیم و تربیت: در این لایه، توجه به اهداف، نتیجه را متفاوت می‌کند. مثلاً اگر ایمان را به‌صورت درون‌گرا تعریف کنید، به این معنا که ایمان تنها یک محبت و باور صرف باشد، نتیجه آن این می‌شود که فرد به هیچ‌یک از مناسک دینی عمل نکند و فقط بگوید به‌صورت قلبی امام حسین را دوست دارم. یا برخی می‌گویند در تربیت ، فرزند یا متربی ایمان داشته باشد و اهل مناسک هم باشد، این مدل انسان شریعت‌مدارِ درون‌گرا تربیت میکند. اما با مراجعه به اندیشه‌های رهبری، ایمان علاوه بر عمل‌های فردی و مناسک دینی، عمل به مناسک اجتماعی نیز می باشد. اگر شما مدرسه‌ای داشته باشید، برون‌داد هر یک از این نگاه‌ها متفاوت خواهد بود. : در قسم اول، دانش‌آموزانی خواهید داشت که بسیار اهل دل هستند اما هیچ‌یک از مناسک را انجام نمی‌دهند در قسم دوم، دانش‌آموزانی خواهید داشت که اهل نماز و عبادات می‌باشند؛ و در قسم سوم، با دانش‌آموزی مواجه خواهید شد که نه‌تنها به مناسک دینی عمل می‌کنند، بلکه به دنبال حل مسائل اجتماعی نیز می‌باشد. 🔹 2. خوانش در حوزه قوانین و سنت‌های تعلیم و تربیت: ما در حوزه تعلیم و تربیت، سننی در عالم داریم که اگر این سنت‌ها و قوانین را رعایت کنیم، تربیت به‌طور قطع امکان‌پذیر خواهد بود. 🔹 3. معماری تعلیم و تربیت: در این بخش با سه پارادایم روبرو هستیم عمده پارادایم‌های سنتی تعلیم و تربیت در حوزه تربیت فردی است و به دنبال خودسازی می‌باشد. در برخی دیگر که اندکی تشکیلاتی است، با دوگانه مربی و متربی روبرو هستیم . اما در کتاب "طرح کلی"، مدل رهبری این است که انبیا به دنبال ایجاد "کارخانه انسان‌سازی" هستند. در این کتاب سعی گردیده است با توجه به نظرات رهبری، دیدگاه کارخانه انسان‌سازی را صورت‌بندی بنماید. 🔸کارخانه انسان‌سازی سه ویژگی دارد: 🔻ستون فقرات آن عدالت است 🔻شأنیت ارکان تربیتی در قالب ولایت طولی است به این معنا که کسی که مربی یا کارگزار است، خود باید تربیت‌یافته باشد 🔻و شأنیت ارکان در قالب ولایت عرضی است به این معنا که انسجامی در بین مردم وجود دارد و مردم نسبت به آینده یکدیگر دغدغه دارند 🔹 4. خوانش چهارم: خوانش چهارم که در قالب ملاحظات بیان شده است، زاویه نگاهی است که رهبری به امر تربیت دینی دارد. در برخی از کتاب‌ها و یا بیانات ایشان، رهبری به صورت صریح به آن اشاره کرده‌اند و در برخی دیگر از تحلیل سبک زندگی ایشان از کتاب "طرح کلی" گردآوری شده است. مطلب زاده @no_negah .
سلام 🔵 زمانی که در شهر پرند مسئولیتی داشتم و فعالیت های تربیتی را مدیریت و پیگیری میکردم بسیاری از بزرگواران خواهر و برادر عاشقانه و دلسوزانه درگیر تربیت کودکان و نوجوانان بودند عمیقا به شعار معروف "جهانی فکر کن و منطقه ای عمل کن" اعتقاد داشتند و برای تربیت نسل نو از هیچ فعالیتی دریغ نمیکردند 🔵 امروز چند سالی میشود که دیگر در شهر پرند فعالیتی ندارم اما یاد و خاطره و فعالیت های دلسوزان آن شهر را عمیقا در دل دارم و برایشان از خدا موفقیت را مسئلت دارم ⚫️ سرکار خانم بیگدلی یکی از همان دلسوزان و زحمتکشان شهر پرند بود که بی وقفه برای تربیت نوجوانان مسجد و محل تلاش میکرد. مربیان بسیاری از مساجد و پایگاه ها را تربیت و نظارت میکرد. فعالیت های تربیتی در حوزه کودک را کسر شان خود نمیدانست. اما امروز چهلمین روزی بود از حضور ایشان در این دنیای خاکی و فانی محروم بودیم. ⚫️ این داستان تکراری این دنیاست و روزی نیز نوبت من و شما خواهد شد. وه چه خوب میشود که از ما نیز نام نیک به یادگار بماند 🟠 متن زیر تجربه سرکار خانم بیگدلی می باشد که در سال ۱۴۰۰ در جمع مسئولین صالحین استان تهران جمع اوری کردیم و سال ۱۴۰۱ کتاب با عنوان تجربه های صالحین استان تهران به چاپ رسید 🟢 در تابستان سال ۱۳۹۸ به عنوان سرگروه حلقه جوانه های صالحین، به کودکان ۷ تا ۱۲ سال آموزش قرآن میدادم به منظور ایجاد نشاط و تحرک در حلقه و به منظور جلوگیری از یکنواختی در آموزش‌ها ، سعی کردم که آموزشهای قرآن با بازی ، قصه گویی و گاهی اجرای نمایش و پخش خوراکی همراه شود. اغلب داستانها از کتاب داستان راستان استاد مطهری انتخاب می‌شد و یا متناسب با آموزه های دینی في البداهه داستان سرایی می کردم. کودکان هم لذت میبردند و مطالب را یاد میگرفتند. برگزاری جشن تکلیف برای دخترانی که به سن تکلیف میرسیدند از دیگر اقداماتی بود که در پایگاه صورت می گرفت. در نهایت با ایجاد پویایی در کلاس و استفاده از روشهای ضمنی در آموزش کلاس ها هر روز شلوغ تر از روز قبل میشد افراد بیشتری جذب پایگاه شده بودند، کودکان از کلاس قرآن لذت بیشتری میبردند و آموزش ها اثر گذاری بیشتری داشتند . تا جایی که برخی از مادران از تأثیرات مثبت این کلاس ها بر روی فرزندانشان، ابراز خرسندی مینمودند. شادی روح همه اموات صلوات🌹🙏 مطلب زاده @no_negah
گاهی سوال میشود، برای کار فرهنگی از کجا شروع کنیم ؟ چه برنامه ای را اجرا کنیم؟ از هیئت شروع کنیم یا از برنامه دیگر؟ چه پاسخی باید به این گونه از سوالات داد؟ اساسا نوجوان و جوان را بر اساس برنامه باید پیش برد؟ اگر پاسخ مثبت است این برنامه چه باید باشد؟ بنظر میرسد ما در تعیین برنامه های تربیتی و فرهنگی بیشتر به آنچه خودمان فکر میکنیم درست است توجه داریم یعنی با خود میگوییم بهتر است فلان برنامه فرهنگی را اجرا بکنیم و بعد مشاهده میکنیم با آن نتیجه ای که بنا داشتیم به آن برسیم فرسنگ ها فاصله داریم بنظر می‌آید در ساخت و ایجاد برنامه های فرهنگی یا تربیتی انچه مورد غفلت واقع میشود عدم مسئله یابی درست است ما در شناخت مسئله مشکل داریم بعبارت دیگر زمانی که قصد برنامه ریزی داریم توجه به مخاطب نداریم و بیشتر توجه به این مسئله داریم که چه چیزی برای مخاطب خوب است به این توجه نداریم که مخاطب به چه نیازی دارد، توجه نمیکنیم که مشکل مخاطب چیست ، گره ذهنی و دغدغه مخاطب چیست قدم درست این است که دغدغه و گره ذهنی مخاطب را حل کرد یعنی ابتدای مسیر را باید با این گزاره پیش برد که در مجموعه های ما چه کاری میتوان انجام داد تا مسئله مخاطب حل گردد. تا مشکل و دغدغه مخاطب حل شود به سراغ آن برنامه برویم و آن را اجرا کنیم زمانی که مسئله مخاطب حل شد و مخاطب مجموعه ما را دغدغه مند در حل مسائل خود دید آن زمان یکی از مشتریان و ثابت قدمان مجموعه خواهد بود و آن زمان است که دیگر باید برنامه های مفید را برای او ایجاد کرد او را اهل نماز کرد ، او را با حجاب کرد ، او را مسجدی و هیئتی کرد... مطلب زاده @No_Negah
بزرگواری تعریف میکرد ما در محله خودمان امام جماعتی داریم که بسیار اهل جذب می باشد گفتم چطور؟ گفت: مثلا در محرم امسال خانمی بدون حجاب وارد مسجد شد اما امام جماعت هیچ تذکری به وی نداد. این خاطره مطلعی شد تا بخواهم نکته ای را به یادداشت درآورم. که وظایف ما در برابر افرادی که بدون حجاب در مراسمات هیئت حضور پیدا میکنند چگونه باید باشد؟ آیا ما اساسا وظیفه داریم به آنان تذکر دهیم؟ یا بجهت اینکه هر فردی را میتواند در مجلس اباعبدالله شرکت کند ما حق نداریم تذکری به وی بدهیم؟ آیا مسئله مهمی به مانند جذب میتواند ما را از نادیده گرفتن فعل حرام باز دارد؟ ما در ادبیات دینی با گزاره ای با عنوان غیرت دینی برخورد داریم غیرتی که موجب میشود مسائل دین و ارزش های دینی را حریمی دانسته که کسی حق توهین و یا زیرپا گذاردن این حریم را ندارد. بعنوان نمونه اگر فردی خدایی نکرده به قران توهین بنماید جامعه مسلمین در سرتاسر جهان نسبت به این اتفاق عکس العمل شدیدی را نشان میدهند که این برگرفته از غیرت دینی می باشد در تایلند که کشوری با ویژگی آزادی های پوشش معروف است و هر فردی هر نوع لباسی را بخواهد میتواند بر تن کند زمانی که افراد یا گردشگران برای دیدن معابد قدیمی میخواهند وارد این معابد بشوند بدون پوشش و حجاب اجازه ورود نمیدهند این نه به آن جهت است که اساسا اعتقاد به حجاب دارند خیر! بلکه بجهت حفظ قداست معبد می باشد برای نگه داشتن حرمت معبد هر گردشگری که بنا دارد وارد معبد شود بایستی حجاب خود را حفظ نماید مجلس اباعبدالله از شعائر دینی می باشد که از قدیم الایام بزرگان دین توصیه به حفظ حرمت و شأن مجلس عزاداری می نمودند و از طرفی نیز به خادمان هیئات تاکید مینمودند که احترام عزادار اباعبدالله حفظ گردد. این که به بهانه جذب اجازه بدهیم افرادی بدون حجاب وارد مسجد و هیئت بشوند اساسا علاوه بر این که از ضعف غیرت دینی ما سر رشته میگرد موجب وهن جلسه هیئت و مسجد می باشد که حتی مشرکین نیز که بت پرستی را آیین و کیش خود قرار داده اند اجازه بی حرمتی به بت های بی جان خود را نمیدهند. پس باید با این گونه افراد چه کرد؟ ما اجازه نداریم در بارگاه قدسی سیدالشهدا که جای هیچ ملال نیست ، ملال و غصه ای را به دل عزاداران اباعبدالله وارد نماییم دل فردی را به رنج در بیاوریم اما بجهت حفظ حرمت این بارگاه باید این را وظیفه خود بدانیم که در آن موقف با مهربانی تذکری داده و بخواهیم که حجاب را رعایت نمایند. البته پر بدیهی است که تندی در امربه معروف نه تنها اثرگذار نخواهد بود بلکه مورد مرضی حضرت باری تعالی نخواهد بود مطلب زاده @No_Negah
سخن خدا با اسرائیل زمانی که فرعون از خوابی که دیده بود آشفته برخواست کارگزار خود را فراخواند و دستور داد معبرین‌مصر را فرابخواند. کارگزار فرعون بهترین ها را برای تعبیر خواب آورد. معبرین بعد از شنیدن خواب ، گفتند کودکی به دنیا خواهد امد که ارکان پادشاهی فرعون را به لرزه خواهد انداخت و تاج و تخت وی را از بین خواهد برد. از آن روز به بعد کودکان بلکه جنین های در درون بطن های مادران ، دشمن اصلی فرعون گشتند و فرعون دستور قتل همه کودکان نو رسیده به جهان را صادر کرد اما در این میان کودکی به واسطه علقه ای که بین آن کودک و همسر فرعون ایجاد شد نه تنها از این گرداب قتل و غارت جان سالم بدر برد بلکه در دامان فرعون به رشد و بالندگی رسید. همان کودک که در قصر فرعون قد کشید روزی در مقابل ظلم فرعون ایستاد و پایه های حکومت کفر را به لرزه انداخت... خدای کودکان مصر به فرعون نشان داد که : من میتوانم با کودکی که در خانه تو بزرگ شده پایه های حکومت ظلم تو را برچینم این روزها با ظلم اسرائیل برخی از سرداران شجاع و دلیر مقاومت به مقام شهادت نائل گشتند اسماعیل هنیه در کشوری ، نذر بذل جانش قبول گشت که طی این سالها قتلگاه اسماعیل های بسیاری بود. اسرائیل میداند به دست سرداران مقاومت به وعده الهی و به بشارت سید خراسانی از بین خواهد رفت اما به گمان خویش با ترور سرداران و پرچمداران مقاومت میتواند جلوی این امر حتمی را بگیرد اما دریغ که انگاری ، صدای ، خدای کودکان غزه در این جهان این طنین را با تکرار های مداوم به صدا در آورده است که : هان ای صهیونیست‌ها! شاهد باشید که مسجدالاقصی را در حالی از چنگال شما درآوردم که از فتحی شقاقی تا عماد مغنیه و از سیدعباس موسوی تا اسماعیل هنیه و همه و همه به فیض شهادت رسیده بودند. این منم؛ همان خدای وعده‌ی صادق الا ان حزب‌الله هم الغالبون. ▪️ والله ایمان ما به این قول و قرار خدا، از ایمان ما به گرما و روشنایی خورشید بیش‌تر است. مطلب زاده @No_Negah
قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده اند: کل یوم عاشورا و کل ارضٍ کربلا... این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیضان دائم رحمت او امیدوار می سازد. 🟢 ... و تو ، ای آن که در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اکنون ، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره زمین نهاده ای ، نومید مشو ، که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایت هجرت کنی و به کهف حَصینِ لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان ، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی... 🟢 یاران! شتاب کنید ، قافله در راه است . می گویند که گناهکاران را نمی پذیرند ؟ آری ، گناهکاران را در این قافله راهی نیست ... اما پشیمانان را می پذیرند . آدم نیز در این قافله ملازم رکاب حسین است ، که او سرسلسله خیل پشیمانان است ، و اگر نبود باب توبه ای که خداوند با خون حسین میان زمین و آسمان گشوده است ، آدم نیز دهشت زده و رها شده و سرگردان ، در این برهوت گمگشتگی وا می ماند  @No_Negha
گفت طلب کن ز دوست.mp3
5.58M
آنچه خواهید شنید: 🔸داستان میرزا ابوالفضل... @No_Negah
بسم الله الرحمن الرحیم آدم‌ها کسانی‌اند که تعریف آدم بودن را به آنچه هستند تقلیل داده‌اند من نمی‌خواهم مثل آنها باشم آدم‌ها به اصطلاح همان کسانی‌اند که زندگی این چند روزه دنیا را جدی گرفتند و برای آن می‌جنگند آدم‌های عاقل، با هوش و بادرایت که گمان می‌کنند تا ابد در این کره خاکی زندگی خواهند کرد. دیوانه بودن که دلیل نمی‌خواهد. اصلاً دیوانه کیست؟ و عاقل کیست ؟ اگر عقل آن است که عشق را پس می‌زند و طراوت هستی را از صفحه وجود انسان می‌زداید همان بهتر که نباشد و تو را دیوانه بخوانند. اگر دیوانگی نداشتنِ آن عقلی است که به وسیله آن برای حفظ خودت دست درازی به هویت دیگران کنی من از همه دیوانه‌ترم. اگر جنون ، آن بومی است که عشق در آن نقاشی می‌شود بگذار که عالمی مرا دیوانه بخوانند. من خسته بودم از مردمانی که درکشان به چشمشان و فهمشان و قضاوتشان به گشادی جیبشان بود لباس پاره‌ای بر تن کردم و دارایی‌ام را رها و آواره ی بین الحرمین کربلای معلی شده بودم. برای آنکه عاقلان سراغت نیایند لبت را کج می‌کنی کمی صدایت را تغییر می‌دهی... آدم ها مزاحم طلوع عشق از پسِ قله‌های هستی ات می‌شوند آن کس که در این دنیا خام بماند و عشق جانش را به آتش نکشد تخم آدمیت در وجودش رشد نکرده است آدم آن است که در دیوانگی به مردانگی رسیده باشد نه در خیال آدمیت حیوانی باشد که در پندارهایش صبح را به شب می‌رساند و شب را به صبح. تراوش‌های قلب‌هایتان را می‌بینم؛ افکار کودکانه‌تان؛ شهواتی که در پیش چشمانتان تا عمیق‌ترین سیاه‌چاله‌های مغزهایتان رسوخ کرده است صدای زمزمه‌های خودخواهی و خودپنداری‌تان، گوش قلبم را که سال‌هاست در این شهر رو به امواجی از عوالم غیبی باز شده مجروح و زخم آلود کرده است. ادامه دارد 📚 گوشه ای از کتاب کهشکان نیستی فصل چهلم لینک نو نگاه : https://eitaa.com/no_negah