فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکذیب خبرهای منتشر شده در خصوص بخشش قاتلین شهید عجمیان توسط والدینش
@nofoz_shenasi
هدایت شده از علی زکریائی | بیناشو!
51.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 تفاوت اعتراض با اغتشاش
🚨 در پاسخ به #وحید_جلیلوند کارگردان تلویزیون و سینما
🔥 نشر با شما 😉
#اعتراض_مدنی
#علی_زکریایی
#بیناشو
⚠️ بیناشو! (علی زکریائی) رو دنبال کنید و به دیگران هم معرفی کنید 👇
https://eitaa.com/joinchat/941490182Cf311cd661a
🆔 @binaasho
🪓مسئولین این نوشته را نخوانند...
یکی از شیوه های تبلیغاتی در برندینگ کالاها، هزینه هایی است که برای تبلیغات منفی، توسط خود شرکتهای تولیدی پرداخته میشود.
به عنوان مثال، کفشی تولید میشود و خود شرکت سازنده، هزینه هایی را به افرادی پرداخت می کنند تا علیه کالای تولیدی خودشان محتوا تولید کنند.
شاید در ظاهر اولیه، تصور شود این شیوه تبلیغ به قیمت نابودی شرکت سازنده تمام شود، اما قرار گرفتن در صدر کانون توجه ها، اصلی ترین هدف تبلیغات کالاهاست که اتفاقا در این نوع شیوه تبلیغ به راحتی میتوان بدان دست یافت.
و با این روش هم در صدر کانون توجهاتند و هم با پاسخ به نقدها و به تعبیری پاتک زدن به حملات (ساختگی)، میزان فروش خود را بالا ببرند.
یا مثلا فیلمی ساخته میشود، خود کارگردان، منتقدینی را اجیر می کند که علیه فیلمش نقد بنویسند، و به فیلمش حمله کنند، با این شیوه، فیلم ساخته شده، هم در صدر اخبار قرار میگرد و هم کانون توجه ها واقع میشود و بنابر قاعده «الانسان حریص علی ما منع» (انسانها برای رسیدن به آن چیزی که منع میشوند حریصند)، مخاطب بیشتری را برای دیدن این فیلم به گیشه ها میکشاند و سود چند برابری نصیب خود می کند.
در عرصه سیاست هم متأسفانه هستند کسانی که دقیقا از همین شیوه استفاده کرده و به قیمت بدنامی خود (با علم بر غلط بودن مواضعشان) حاضرند دست به تبلیغات کثیف زده و خود را در صدر کانون توجهات قرار دهند.
در دنیایی که فالورها و هشتگها در مدیریت فضای جوامع یکه تازی می کنند، داشتن دنبال کننده زیاد، به معنای داشتن منابع درآمدی بسیار (و البته بادآورده) از طریق تبلیغات است.
این واقعیتی است که از آن به «#حکمرانی_رسانه»، تعبیر میشود.
عدم شناخت این محیط دهشتناک و عدم تسلط بر علوم رسانه توسط مسئولین قضایی کشور، در برند شدن بسیاری از سلبریتیهای دست چندم و فراموش شده کمک شایانی کرده است.
ضرورت بازیابی و به روزرسانی اطلاعات رسانه ای مسئولین مربوطه در این حوزه از نان شب نیز واجب تر است.
در اتمسفری که «آقامیری ها» بعد از خلعیت و محکومیت میتوانند دنبال کننده های خود را چند برابر ساخته و به تبع آن به سم پاشیهایشان هم ضریب بدهند، نداشتن قواعد «#سواد_رسانه» توسط مسئولین صاحب منصب، میتواند لطمات اجتماعی جبران ناپذیری را در ادامه سلطه #رسانه_ها بر پیکره ی مظلوم جامعه ی ذهنی ما بزند.
#حکمرانی_رسانه
#سلبریتیهای_هشتگ_محور
#دنیای_کثیف_فالورینگ
✍🏼هشتگ نوشتی از:
سیدفخرالدین موسوی
@nofoz_shenasi
35.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚽️ سید دوباره گل کاشت!
سید #هاشم_الحیدری مجاهد زلال و شجاع عراقی بازهم اثبات کرد که دانش آموخته باکفایت و تربیت شده #مکتب_سلیمانی است!
👌سید جان خدا حفظت کنه!
✅ حقا که ثابت کردی شاگرد حاج قاسم هستید!
در این شرایط حساس سکوت چرا ؟
#ید_واحده
#جهاد_تبیین
#مکتب_پیروز
@nofoz_shenasi
✅کانال جامع نفوذشناسی:
👇
https://eitaa.com/joinchat/1512374323C3a455ab6f6
#سوال_وارده
آیا آن بخشی از جامعه عفیف ایرانی که در پی هنجارشکنی های اخیر در خصوص کشف حجابهای علنی در مراکز و اماکن عمومی و بعضا دولتی، حساسیت دینی بخرج داده و اعتراضش را به شکلی قانونی و مسالمت آمیز و بصورت تحصن و تجمع نشان داده، نباید مورد توجه مسوولین قرار گیرند؟!
آیا حساسیت این طیف که کم هم نیستند و جمعیتشان به گستره جمعیت ایران اسلامی است نباید مورد بررسی قرار گیرد؟!
آیا مسوولی نباید بیاید و درست توضیح بدهد که چرا قوانین رسمی جمهوری اسلامی لگدمال امیال جمعیت قلیلی از هنجارشکنان واقع شده و صدایی از مسوولین هم بلند نشود؟!
با مردمتان حرف بزنید.
این بخش کثیر از جامعه که برای حفظ منافع نظام سکوت انقلابی کرده اند را حقیقتا مردم بدانید و شبهات ذهنشیان را نسبت به کم کاری یا ترک فعل برخی مسوولین، پاسخ دهید.
بپذیرید که ایشان هم جزئی از مردمی هستند که اتفاقا کل را تشکیل میدهند.
#مطالبه_حق_مردم_است
#پاسخگویی_وظیفه_مسوولین_است
@nofoz_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی میشود، چه خوب هم میشود!!
🔵ببینید
@nofoz_shenasi
♦️مقدمه اول: امروز جمهوری اسلامی حرم است(شهید سلیمانی)
♦️مقدمه دوم: طبق پروتکلهای تصویبی هیچ یک از اماکن مقدسه و حرمها اجازه ورود به افراد بدحجاب و بیحجاب را بداخل حرم نمیدهد.
نتیجه :
هیچی داشتم تمرین قواعد منطقي رو میکردم 😉
@nofoz_shenasi
هدایت شده از 🚩سربازانقلاب| سیدفخرالدین موسوی
❣چگونه من چادری شدم؟!
(ارسالی از خاطرات واقعی یکی از اعضا محترم کانال)
من تو یه خانواده کاملا سنتی به دنیا اومدم
از اونهایی که عنادی با دین ندارن
اما برای تمام جزییات زندگی فرزندشون سخت میگیرن جز برای دین داریش
مثلا با شدید ترین فشارها مجبورش میکنن دهها کلاس موسیقی و هنر و ورزش و درسی بره تا ذهنش باز بشه و در آینده برای خودش کسی بشه
ولی درمورد حجاب و نماز و اصول دین معتقدن که نباید به بچه فشار آورد و باید گذاشت خودش انتخاب کنه
منم تو این خانواده مجبور بودم تمام هفته کلاسهای مختلف زبان ، موسیقی، خوشنویسی، شنا ....برم بدون اینکه اصلا نیازی درخودم احساس کنم یا اینها برام جذابیتی داشته باشن
سال ۹۴ وارد نوزده سالگی شده بودم که یهو احساس کردم به پوچی رسیدم و از همه این کلاسها و رفت وآمدها بیزارم
وروحم تشنه یه چیزی شده که این کلاسها جوابگوش نیست
خودمو گم کرده بودم و بلد نبودم خودمو پیدا کنم
یه چیزی درونم می جوشید که نمبدونستم اون چیه
دنبال یه چیزی فراتر از اینهایی که تا حالا داشتم بودم
یه شب رفتم مسجد گفتم خدایا کمکم کن خودمو پیدا کنم
نمیدونم باید از کجا شروع کنم
همون شب خواب دیدم
یه خانم محجبه که دور صورتش نورانی بود یه چادربهم داد گفت دخترمن باید با این شروع کنه
شروع کن دخترم
بیدارشدم احساس کردم مادرم حضرت زهرا بهم امر کرده که چادر سرم کنم
ونقطه شروع حرکت یه خانم حجابه
صبحش به مادرم گفتم برام چادربدوز من میخوام حجاب برتر رو انتخاب کنم
خانوادم مخالفت کردن
نه اینکه ضد حجاب باشن دوتا دلیل داشتن
اول اینکه گفتن الان احساساتی شدی چند صباح دیگه طاقت نمیاری و پشیمون میشی و بدتر حرمت چادر رو زیرپا میکنی و دیگه اینکه تو جمع همسالان خودت که تا حالا باهم بودید دیگه پذیرفته نمیشی
اما من دیگه تصمیمم رو گرفته بودم
دقیقا روز ۱۷ دی ۹۴ همزمان با کشف حجاب چادری شدم
البته خانوادم درست گفتن تقریبا اکثر دوستانم از تصمیم یهویی من خوشحال نشدن
خصوصا اینکه من خیلی تصادفی وارد گروه دقایق شدم و خط مشی انقلابی هم پیدا کرده بودم
خیلی طعنه وکنایه شنیدم تقریبا تنها هم شدم
ولی من بیدی نبودم با این بادها بلرزم با گذشت زمان نه تنها پشیمون و دلسرد نشدم بلکه چادری که مادرم حضرت زهرا بهم عنایت کردن برام روز به روز ارزشمندتر شد و محکم تر حفظش کردم
امیدوارم که با همین چادرشهید بشم و چادر سیاهم کفنم بشه.
#ارسالی_اعضا
@nofoz_shenasi
✅کانال جامع نفوذشناسی:
👇
https://eitaa.com/joinchat/1512374323C3a455ab6f6
❌نوستالژیهای خطرناک/1
👈خاطره ایت الله محمدی گیلانی(رییس سابق دیوان عالی کشور) و ترس از ترور توسط #هاشمی!!!
🔸آیت الله محمد محمدی گیلانی رییس سابق دیوان عالی کشور و از شخصیت های برجسته انقلاب اسلامی می گوید:
👈یک روز قبل از مطرح شدن قائممقامی آقای منتظری در مجلس خبرگان (25/4/1364)، من ضمن تماس با دفتر امام رحمتاللهعلیه کتباً (از طریق آقای توسلی و آقای رسولی) از ایشان درخواست ملاقات کردم. در آن موقع اعلام شده بود که امام تا پانزده روز ملاقات ندارند. من در تکه کاغذی نوشتم مطلبی واجب و ضروری است، احساس وجوب کردم به عرض مبارک برسانم. امام اجازه دادند خدمتشان رسیدم.
گفتم:« فردا قرار است موضوع قائممقامی آقای منتظری در مجلس خبرگان مطرح شود، خواستم به عرضتان برسانم به آقای هاشمی بگویید مطرح نشود. من به آقای منتظری ارادت دارم؛ خدمتشان درس خواندهام؛ ایشان را عابد و زاهد میدانم؛ ولی این خصوصیات کافی نیست. او از عهدهی این کار بر نمیآید...»
🔸امام گلههای سوزانی از آقای منتظری آغاز کرد که کجا چه کرده و کجا چه...! و اضافه فرمود:«... احمد هم از او دفاع میکند! از منزل سید مهدی هاشمی دستنویسهای او را آوردهاند. من دیدم نامههای آقای منتظری از نوشتههای مهدی هاشمی الهام گرفته! این را من برای ایشان نوشتم!»
سخن امام که به اینجا رسید، من گفتم:«آقای #منتظری عین نامهی شما را آورد و در جلسه خواند و با خنده گفت: امام خیال کرده که آنچه من برایش مینویسم، الهام از سیدمهدی میگیرم!»
👈امام فرمود:« نامهی مرا آورد در جلسه خواند؟»
🔸گفتم:« بله! آقای سید عباس خاتم و سید جعفر کریمی و چند نفر دیگر هم بودند.»
👈امام فرمود:« او این طور است.»
عرض کردم:«بفرمایید که فردا ایشان به عنوان قائممقام رهبری مطرح نشود.»
👈امام قدری فکر کرد و فرمود:«احمد نیست؛ میشود شما زحمت بکشید و به آقای هاشمی بگویید بعد از ظهر من ایشان را ببینم؟»
عرض کردم:« بله! اما به آقای #هاشمی نگویید که من آمدم( و این جریان را به شما گفتم) به هیچ کس نگویید. من میترسم مرا هم #شمسآبادی کنند یا مثل #شیخ_قنبر در چاه بیندازند!»😳
این را که گفتم، امام – اعلیاللهمقامه- سه بار خندید و فرمود:«خاطرت جمع باشد.»
📚کتاب سنجه انصاف؛ تألیف محمّد محمّدی ریشهری، صفحه 16/ چاپ پنجم/ 1388/ دارالحدیث.
@nofoz_shenasi
#نوستالژیهای_خطرناک/2
#هاشمی_رفسنجانی در خاطرات سال ۷۵ خود به مرگ پسر حسن روحانی به خاطر شلیک یک گلوله اشاره میکند. در متن خاطره روز ۲ فروردین سال ۱۳۷۵ آمده است:
«خبر رسید محمد روحانی، پسر دکتر #روحانی نایب رییس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی در اثر حادثهای فوت کرده است. با ایشان صحبت کردم. خیلی متاثر بود و گفت، دیشب در خانه با گلولهای کشته شده است. ظواهر نشان میدهد که احتمالا در هنگام ور رفتن با اسلحه از دست خودش در رفته، ولی احتمالات دیگری هم مطرح است؛ در حال بررسی هستند. پیام تسلیتی برای پخش فرستادم.»
@nofoz_shenasi
#نوستالژیهای_خطرناک/3
☮رفسنجانی: زنان کت و دامن بپوشند....
گزیده پاسخهای رفسنجانی به کیهان در سال ۸۲ را در زیر بخوانید:
مثلا از من میپرسیدند: زن میتواند کت و دامن بپوشد؟
گفتم: چه اشکالی دارد؟ سر همین جواب خیلی حرف زدند. بحث رنگ مطرح شد، گفتم که رنگ را خدا تعیین نکرده است. رنگ سیاهی که ما انتخاب کردیم، درست ضد آن چیزی است که اهل بیت(ع) انتخاب کردند. آنها سفید یا سبز میپوشیدند. بنیعباس بودند که سیاه را آوردند. گفتم کاری به رنگ لباس مردم نداشته باشید.
گفتم کاری به شکل لباس مردم نداشته باشید. زن باید پوشیده باشد، حالا لباس هرچه میخواهد، باشد. نباید تبرج باشد، چون یک اصل اسلامی است. بنابراین ما مسایل فرهنگی را در حد اعتدال قبول داریم. یعنی همان مقداری که اسلام خواسته است و نه آن مقداری که بخواهیم تحمیل کنیم.
شاید یادتان نباشد که اگر استادی در دانشگاه ریش خود را میتراشید و یا لباس شیک میپوشید، مشکل داشت و سخت میگرفتند. میخواستند زنان و مردان را از هم جدا کنند و حتی سراغ درمان رفتند و گفتند که طبیب زن برای زن و طبیب مرد برای مرد باشد. اینها همه سخت گیری های است که نتیجه عکس میدهد. اگر سختگیریها را رسمی کنیم برای جامعه مخصوصاً در زنها و جوانها حالت فرار درست می شود.
هنوز فکر میکنم اگر ابتکار را دست بگیریم، توقعات خانمها و جوانها را شرعاً میتوانیم تامین کنیم و پیش خداوند هم حجت داریم. انقلاب اسلامی را هم میتوانیم حفظ کنیم. لابد میدانید که رهبری در مقابل فشار همین سختگیری ها یک بار فرمودند: «وجهی برای تحمیل چادر نمیبینم»
در حدیث این جمله است: انالله یحب ان یوخذ برخصه کما یحب یوخذ بعزائمه، خداوند همان مقدار که میخواهد به تکلیف های واجب عمل شود، همان مقدار هم میخواهد به رخصتها عمل شود. امام(ره) همواره نصیحت میکردند که در زندگی و در برخورد با مردم و در آموزشها و منبرها، خواسته های خشکمقدسها و احتیاط های سخت را مطرح نکنید که مردم بتوانند به طرف اسلام بروند. آیتالله بروجردی میگفتند: این احتیاط هایی که ما میکنیم، خلاف احتیاط است. چون از بس سختگیری میکنیم، افراد پشیمان میشوند. نباید بیشتر از همان مقدار که خدا خواسته است، از مردم بخواهیم.. ما که نمیخواهیم بیشتر از خدا و پیامبر (ص) مسلمان باشیم.
@nofoz_shenasi
#نوستالژیهای_خطرناک/4
هاشمی رفسنجانی خطبه های نماز جمعه12اردیبهشت65:
«ببینید من بارها در این بحثم گفتم که به اینها اهانتِ مرگ بر بیحجاب و اینها نکنید، بذارید اینها کمکم بفهمند، اما نمیفهمند؛ بعضیهایشان عناد دارند، بعضیهایشان اصولاً ضدانقلاب هستند؛ یعنی چون با انقلاب مخالف هستند اینجوری میکنند که بگویند ما با انقلاب نیستیم. بههرحال مطمئن باشید که از این به بعدان شاء الله با آمدن قانون که حرکت قانونی باشد، دیگر در جمهوری اسلامی ما تحمل نمیکنیم که برای تضعیف خانواده و تضعیف رابطه زن و شوهر و تضعیف رابطه بچه و مادر، تضعیف خواهر و برادر و به هم زدن این نهاد مقدس، افراد لاابالی و هوسباز بتوانند مصلحت این جامعه را به بازی بگیرند.»
هاشمی در سال 82:
زنان، کت و دامن بپوشند...
@nofoz_shenasi
هدایت شده از گردباد نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑فیلم شوک آور ربایش یک سپاهی و اعتراف گیری اجباری در اطراف تهران / گنده لات هایی که نوچه موساد شدند
🔹گزارشی از اقدامات اراذل و اوباشی که به اعدام محکوم شدند را ببینید. این اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بودند.
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏
❌چگونه اعتراض خود را نشان دهیم بهتر است؟!
⚠️سوال از شما، پاسخ از رهبری
⛔️((مهم))
❇️پاسخ رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(دام ظله):
اجتماع درست این است که شما یک سالنی اجاره کنید یا در اختیار بگیرید، پانصد نفر، هزار نفر، دو هزار نفر، 10 هزار نفر دانشجو آنجا جمع بشوند، دو نفر سه نفر با مطالعه قبلی بروند آنجا به طور استدلالی حرف بزنند؛ این مهم است.
👈🏻این حرف، هم به گوش نماینده مجلس می رسد، هم به گوش نماینده دولت می رسد، هم به گوش نماینده رهبری می رسد؛ اینجور اجتماعاتی مهم است.
👈 یا در قضایایی که گاهی بعضی از مجموعه های دانشجویی می خواهند خط شکنی کنند، اگر چنانچه فرض بفرمایید یک عده ای میخواهند از خط قرمزهای نظام عبور کنند و خیلی هم افتخار می کنند و می خواهند شجاعت به خرج بدهند، جلادت به خرج بدهند و از خط قرمزهای نظام عبور کنند، خیلی خب، اینجا اجتماع جسمانی بسیار خوب است؛ البته نه به معنای اینکه بروید مجلس آنها را به هم بزنید.
👈🏻بنده قبلا هم گفته ام، الان هم می گویم، 10 بار دیگر هم می گویم؛ من با به هم زدن مجلس مخالفم؛ هر مجلسی که می خواهد باشد. به هم زدن مجلس یک کاری است بی فایده و احیانا مضر؛ اقلّش این است که بی فایده است، اکثرش این است که مضر است. چه لزومی دارد؟ خیلی خب، آنها آنجا جلسه تشکیل دادهاند و علیه فلان مبنای انقلابی دارند بحث می کنند؛ بسیار خوب، شما همان جا اعلام بکنید که فردا یا پس فردا ما در اینجا -آنها آنجا، شما اینجا یا در همان سالن- جلسه تشکیل می دهیم و درباره این موضوع بحث خواهیم کرد. دعوت کنید، دانشجویان را جمع کنید، بحث کنید، پنبه آن حرف را بزنید، تمامش کنید؛ این خوب است.
@nofoz_shenasi
❓ضدانقلاب کیست؟؟
⭕️ضدانقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست، سستی کند.
امروز ضد انقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه است به کشور خودشان.
امام خمینی(ره)
@nofoz_shenasi
آشنا کیست؟!
گلزاده کیست؟!
چرا مریم رجوی و آشنا برای مرگ گلزاده پیام تسلیت فرستادند؟!
(مروری بر کارنامه فکری #حسام_الدین_آشنا)
#نشرمجدد
1⃣
برخلاف دیدگاه بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی که معتقدند #دولت_بنفش ، در حوزهی فرهنگ، فاقد سیاست و برنامهی مدونی است، اظهارات رئیس جمهوری و مشاوران ایشان و نیز عملکرد دولت در حوزهی فرهنگ، نشان می¬دهد که دولت، رویکرد منسجم و نظام¬مندی را در طرح¬ریزی کلان فرهنگی دنبال می¬کند.
مرور ادبیات و مواضع فرهنگی مسئولان و متولیان فرهنگی و شخص رئیس جمهوری، شواهدی بر جاری شدن یک تئوری قدیمی اما بهروز شده ارائه می¬دهد.
تمام نشانه ها حاکی از این است که این دولت، تلاشش برای پیادهسازی یک نظریهی فرهنگی نه چندان خوشنام در فضای فرهنگی و سیاسی ایران است. کلیدواژهای به نام «اسلام اجتماعی»، «#اسلام_غیرسیاسی» و «#اسلام_سکولار» که در پس نقاب خوش رنگ و لعاب فرهنگی #دولت_نفش، لانه کردهاست.
با قاطعیت تمام میتوان گفت که تئوری فرهنگی «اسلام اجتماعی و رحمانی»، در حال پیاده -سازی و گسترش است. تئوریای که برای اجرایی شدنش شخص #حسامالدین_آشنا به عنوان مشاور امور فرهنگی رئیس جمهوری، متولی همراه کردن تمامی شئون فرهنگی و دستگاههای مسئول در دولت با این نظریه است.
@nofoz_shenasi
2⃣
برای اثبات این فرضیه، با مروری مختصر بر آراء و نظرات فرهنگی #دولت_بنفش و کنار هم قرار دادن صحبت¬ها و نوشته¬های رئیس جمهوری و حاملان تئوری اسلام غیرسیاسی و تأثیر آن بر عملکرد دولت، به محوریت نظریهی «#اسلام_اجتماعی» بر سیاستهای فرهنگی دولت خواهیم پرداخت و با انطباق این خط فکری با برخی نظریه¬ های قدیمی، با نگاهی عمیقتر عقبهی فکری و فرهنگی #دولت_بنفش را بررسی خواهیم کرد.
☸️1 . اسلام اجتماعی، محور سیاستها و اقدامات مغز متفکر فرهنگی دولت
#آشنا بارها به صراحت بر پیادهسازی الگوی اسلام اجتماعی سخن گفتهاست:
«پروژه ای هم که من دنبال آن هستم، فهم اسلام اجتماعی در کنار اسلام فردی و اسلام سیاسی است».
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
⁉️⁉️سوال:
مقصود از اسلام اجتماعی چیست؟
#آشنا، مقصود خود از اسلام اجتماعی را حد واسطی میان اسلام فردی و اسلام سیاسی میخواند. اسلامی که دغدغهی حکومت دینی ندارد و بیشتر به زندگی مؤمنانه در جامعهی مدرن میاندیشد. او این قرائت از اسلام را اینگونه شرح میدهد:
«به عنوان یک تحلیلگر معتقدم که اسلام اجتماعی واسط میان اسلام فردی و اسلام سیاسی است. نگاه من تاریخی است و معتقدم که از اسلام فردی عبور کردیم و بعد از سرکوب مدرس و دورهی رضاشاه به دههی سی تا دههی پنجاه رسیدیم که دورهی اوج اسلام اجتماعی بود. پروژهی اسلام سیاسی، روی اسلام اجتماعی سوار شدهاست.»
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
@nofoz_shenasi
3⃣
‼️بسیار مهم
«تقابل اسلاماندیشان فرهنگی و اسلاماندیشان سیاسی در تقدم یا تأخر فرهنگ و سیاست بر یکدیگر است. گروه اول معتقدند؛ بدون جامعهی دیندار، حکومت دینی محقق نمیشود پس باید ابتدا به اصلاح جامعه پرداخت. اما گروه دوم معتقدند؛ اولویت با تغییر رهبری جامعه است و استقرار حکومت دینی شرط لازم برای تحول دینی در جامعه است. (وبلاگ دکتر حسامالدین آشنا،17 دی 88)
فقط کافیه یک جستجوی کوتاه از فرمایشات حضرت امام در مورد مبدأ انقلاب داشته باشید و با این نوع تفکر که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد مقایسه کنید و به ابعاد خطرناک این منشای فکری بیشتری پی ببرید.
#انجمن_حجتیه
👈🏻👈🏻طبیعتاً نتیجهی چنین نگاهی به اسلام سیاسی، اعتقاد به انقلاب کمعمق را در دیدگاه مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، به دنبال دارد. از همین رو، آشنا مبدأ انقلاب اسلامی را نه ریشهدار در هویت تاریخی و اجتماعی ملت ایران و قیام 15 خرداد 1342، که کوتاه مدت و لحظهای میداند. به این صحبت #آشنا بیشتر دقت کنید:
انقلاب اسلامی 57 از دی 56 شروع شد. در تظاهرات عاشورا و تاسوعای 57 خانوادهی ما روسری دوخته بود و به خانمهای بدون حجاب، روسری میدادیم. روسری تظاهرات عاشورای 57 قرار است چه مدتی دوام بیاورد؟ روسری را به عنوان یک تمثیل بهکار میبرم. میخواهم بگویم که عمق تحولات انقلاب در سطح تغییر ساختارهای سیاسی بوده و نه در سطح تحول بنیادین فرهنگی.
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
2-1) آبشخورهای فکری نظریهی اسلام اجتماعی
آشنا در حمله ای مستقیم و با صراحت، ارکان و مبانی نظری حکومت جمهوری اسلامی و نیز مبانی انقلاب شکوهمند اسلامی را زیر سوال برده و با بازی با کلمات، نوع جدیدی از ادبیات #انجمن_حجتیه_نوین را بر زبان میراند. به این بخش از مصاحبه ی او دقیقتر نگاه کنید:
«ما باید مشق های ننوشته را بنویسیم. چرا خیلی زود از اسلام اجتماعی گذر کردیم و وارد اسلام سیاسی شدیم؟ هنوز باید مشقهای ننوشته در اسلام اجتماعی را بنویسیم. ما بدون اینکه اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم حکومت تشکیل دادیم و در نتیجه بسیاری فعالیتهای حکومتیمان فاقد اخلاق است. اصلاً اینکه آیا ما در مقابل معیشت مردم مسئول هستیم یا نه، مسئلهی اسلام اجتماعی است. ما نسبت به همسایهی خودمان احساس مسئولیت نمیکنیم اما مثلاً نسبت به ونزوئلا احساس مسئولیت میکنیم.»
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
@nofoz_shenasi
4⃣
وی حتی در خلع لباس نیز به استاد خود تأسی میکند و لباس روحانیت را از تن جدا میکند.
در ادامه با استاد عزیزش جناب #گلزاده بیشتر آشنا خواهیم شد.
برای فهم دقیقتر مسئلهی این نوشتار بایستی گریزی به آبشخور فکری تئوری فرهنگی دولت بزنیم.
الگوی اسلام اجتماعی مدنظر مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، مشابهت بسیار زیادی به منظومهی فکری یکی از چهرههای این جریان، یعنی آقای «علی گلزاده غفوری» دارد. مشابهتی که خود ایشان هم به آن اذعان دارند. به گونه ای که #حسام_الدین_آشنا، متأثر از #گلزاده، در برههای تصمیم مشابهی گرفته و لباس روحانیت را کنار میگذارد. پس از آن به تأسی از استادش در امتداد تئوری اسلام اجتماعی، فعالیت علمی و تخصصی خود را دنبال میکند.
یش از هر چیز، نظریهی «اسلام اجتماعی»؛ الگوی «اسلام ترکیهای»، «اسلام گولنی» (یا اسلام «حزب اعتدال و توسعهی ترکیه») را به ذهن متبادر میکند. نقطهی تمایز قرائت اسلام اجتماعی (قرائت گولنی) از دیگر جنبشهای اسلامی در منطقه و جهان این است که بر اخلاقیات و پرهیز از دخالت اسلام در حکومت، تمرکز بیشتری دارند.
قرائتی از اسلام که همسو با «اسلام فردی» (اسلام پروتستانی) و درست در نقطهی مقابل «اسلام همهوجهی (فردی-اجتماعی-سیاسی)» (الگوی انقلاب اسلامی) قرار دارد. اسلامی که مایلند در یک تقسیمبندی ساختگی، همهوجهی بودن آن در پس تعاریف ناقص، پنهان گردد و صرفاً «اسلام سیاسی» یا حتی «خمینیسم» خوانده شود.
به عبارت روشنتر «#علی_گلزاده_غفوری» را میتوان مراد و الگوی تئوریسین یا به عبارت بهتر، هدایت کننده و سکاندار فرهنگی #دولت_بنفش دانست. کسی که در کنار «چنگیز پهلوان» و «احمد توانا» جزء مؤثرترین افراد در تغییر جهت زندگی و فعالیت حرفهای حسامالدین آشنا بودهاست.
قبل از اینکه از استادش جناب گلزاده بگوئیم بد نیست تعاریف عجیب و غریب #آشنا از استادش را با هم مروری اجمالی کنیم تا بیشتر به عمق فاجعه پی ببریم.
⁉️‼️⁉️‼️اما «علی گلزاده غفوری» کیست؟
@nofoz_shenasi
5⃣
⁉️‼️⁉️‼️اما «علی گلزاده غفوری» کیست؟
دقت بفرمائید این شخصی که آشنا از او چنین تمجید و تعریف دارد و او را در طول علامه طباطبائی و شهید مطهری و علامه جعفری میداند را باید بدانیم که بود و چه تفکری داشت.
اگر این را دانستیم به روشنی به اندیشه های حجتیه ایه آقای #آشنا راحت تر پی خواهیم برد.
او جزء معدود فقیهانی بود که به مخالفت با لایحهی «قصاص» پرداخت و در روز 31 خرداد 1360، هنگام رأی گیری عدم کفایت سیاسی بنیصدر، نمایندگان طرفدار نهضت آزادی و رئیسجمهوری، از شرکت در جلسهی مجلس خودداری کردند.
وی از بانیان مدرسهی علوی(به عنوان اصلیترین مرکز تحصیلی انجمن حجتیه)، از نزدیکان و همفکران جبههی ملی و بعدها نهضت آزادی، و یکی از سخنرانهای حسینیهی ارشاد بود.
او پس از انقلاب اسلامی به عنوان نمایندهی حوزهی انتخاباتی تهران در مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد.
اما مخالفت با اصل 110 قانون اساسی و رأی منفی به اصل ولایت فقیه در کنار برخی دیگر از همفکران جبههی ملی، از مهمترین چالشهای او در این مجلس بود.
«دکتر علی گلزاده غفوری را حد واسط اسلاماندیشان فردگرای سنتی و اسلاماندیشان جامعهگرای سیاسی در ایران معاصر میپندارم. او را در طول علامه طباطبایی، علامه مطهری و علامه جعفری، چهارمین حلقه از اسلاماندیشان فرهنگی تلقی میکنم. اسلاماندیشی فرهنگی از پیامدهای وقایع دههی سی بود و ریشه در نیمهی اول دههی ١٣١٠ داشت. این متفکران پیش و بیش از آنکه به حکومت دینی بیندیشند، دغدغهی زندگی مؤمنانه در دنیای جدید را داشتند. رویکرد آنان به دین بیشتر دفاعی بود و نه هجومی. آنان اسلامی عقلانی و روحانی، همه فهم و قابل اجرا و در یک کلام، اسلامِ زندگی را ترویج میکردند.
او که برای اولین بار در زبان فارسی بسیاری از مفاهیم و واژگان مورد استفاده در حکومت اسلامی را ابداع کرد ولی به زودی در برابر همراهان دیروز و انقلابیون امروز قرار گرفت. او نیز چون دکتر احمد توانا نسبت به کفایت دانش فقهی موجود، صلاحیت حرفهای فقیهان عصر و آمادگی مردم کوچه و خیابان برای تأسیس حکومت دینی تردید داشت. او بود که تفاوت انقلاب سیاسی و تحول تدریجی فرهنگی را باور داشت و به سادگی تفاوت میان پخش اذان از همهی بلندگوهای خیابان و رادیو و تلویزیون را با رغبت همگان به نماز اول وقت گوشزد میکرد.»
(وبلاگ دکتر حسامالدین آشنا،17 دی 88)
گلزاده که خود را خلع لباس نمود و 4 فرزندش که همگی در سال 60 اعدام شدند.
سرانجام در قضایای مبارزهی مسلحانهی منافقین در سال 60، دو پسر او به نامهای محمدکاظم و محمدصادق اعدام شدند و پسر دیگرش هادی، دستگیر و زندانی شد. پس از این اتفاق، او لباس روحانیت را کنار گذاشته، گوشه گیری را برگزید و از شرکت در جلسات مجلس امتناع کرد.
حسامالدین آشنا به عنوان یکی از دانش آموختگان مدرسهی علوی تا بدین حد نسبت به مراد خود(و البته سایر بانیان این مدرسه)، غلظت و تعصب دارد که کنار رفتن گلزاده از صحنهی عمومی را «به حاشیه راندهشدن او توسط انقلابیون» و «مجازات کردن جامعه توسط او!» تفسیر میکند و دهنکجی او به انقلاب اسلامی را اینگونه تطهیر مینماید:
وی در وبلاگ خود در رثای استادش چنین مینویسد:
گلزاده در دی 1388 درگذشت و #مریم_رجوی در طی بیانیهای ضمن تجلیل از وی به خاطر ایستادگی در مقابل انقلاب اسلامی درگذشت او را تسلیت گفت. (سایت رسمی سازمان مجاهدین خلق ایران، 12/10/88)
@nofoz_shenasi
6⃣
2. اسلام اجتماعی، محور سیاستهای اعلامی و اعمالی دولت یازدهم و دوازدهم در حوزهی فرهنگ
تاکنون بسیاری از اظهارات رئیس جمهوری و دیگر مشاوران او، دقیقاً بر اساس همین تئوری فرهنگی بیان شدهاست. تأکید بر اسلام اجتماعی، علاوه بر سیاستهای «اعلامی» دولتمردان #دولت_بنفش، بروزات و خروجیهای عینی و عملی گستردهای در پی داشته است که البته برخی از آنها راهبردی و برخی تاکتیکی محسوب میشوند.
یکی از جنجالیترین گفتههای روحانی یعنی سخنانش در بیستمین همایش سراسری فرماندهان ناجا مبنی بر اینکه :
«پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمیتواند بگوید که چون این را خداوند گفته و یا روایتی است که پیغمبر فرموده است، خود را مسئول اجرای اسلام بداند. بیخود، خود را به مخمصه نیندازیم و مردم را گرفتار نکنیم، وظیفهی پلیس، اجرای قانون است؛ به هر حال برخی از احکام شرع در قانون آمده و برخی هم مجلس مطابق با شرع تصویب میکند. (4/2/94)»
دقیقاً بر اساس همین تئوری اسلام اجتماعی بیان شدهاست. اظهاراتی که به صراحت به تفکیک هدفمندی از اجرای دستورات اسلامی در ساحت اجتماعی و ساحت سیاسی میپردازد و پلیس را صرفاً نمایندهی اسلام سیاسی میداند و نه اسلام اجتماعی. طبق اعتقاد او، پلیس نمایندهی اسلام سیاسی است و نه اسلام اجتماعی! یا به تعبیر دقیقتر، نمایندهی حکومت است و نه اسلام! و نظارت او نظارتی حکومتی است و نه اسلامی!
بدیهی است هدف اصلی و غایت چنین تفکری، در پس شعار پر زرق و برق چندصدایی وتکثر، بازشدن پای عناصر مسئلهدار فرهنگی به برنامههای دولت و چندصدایی به نفع ضد انقلابیون و دور نگهداشتن افراد انقلابی از ساحت فرهنگ و هنر است.
از همینجاست که علت نگرانیهای رهبر انقلاب از سیاستهای فرهنگی دولت و انتقادات مکرر مراجع عظام تقلید، تودههای مردمی و دلسوزان انقلاب درک و دریافت میشود.
با توجه به این شرایط است که باید بار دیگر این کلام ژرف حضرت امام(ره) را که نه در زمان اوج فعالیت انجمن حجتیه، بلکه پس از پنج سال از تعطیلی رسمی این انجمن خطاب به شورای نگهبان گفتهاند؛ در شرایطی که همه فکر میکردند انجمن به تاریخ پیوسته است، پس از سی سال دوباره یادآور شویم: «حواستان را جمع کنید. نکند یکباره متوجه شوید که انجمن حجتیهایها همه چیزتان را نابود کردهاند.»
(صحیفهی امام خمینی(ره)، بخش ضمیمه، ص ۵۷۹)
«گلزاده که سالیانی چند از فرهیختگان دینی سیاست اندیش در فهم ظرایف چالشهای حقوقی و فرهنگی حکومت دینی پیش بود، در سیل حوادث پس از انقلاب اسلامی از مشارکت در تدوین قانون اساسی به تدریج به نقد قوانین و روالهای جاری کشیده شد. ابتدا به بحث طلبگی و انتقادهای رسمی روی آورد و زمانی که آن روی دیگر را دید نمایندگی مجلس را از یکسو و عنوان «پدر گلزاده غفوری» را از سوی دیگر وانهاد و به خانه پناه برد. او نیز در سکوت، ردا از تن و عمامه از سر برگرفت و به بازاندیشی در نوشته های گذشته بسنده کرد.
اگر چه او از موفقترین محققان/مبلغان اسلامی معاصر بوده است ولی در کشاکش حوادث پس از انقلاب اسلامی به حاشیه رانده شد. او با رفتن و نشستن در خانه، جامعهی خود را به مدت بیست و هشت سال به صورت دائم مجازات کرد و با این سکوت خود فریاد اعتراض بر کشید. من فریاد او را به خوبی میشنوم که به عنوان اولین مجتهد دارای دکترای حقوق به نقد لایحهی قصاصی پرداخت که دستاورد نزدیکترین یار قدیمی ولی غیرحقوقدان خود او بود.»
(وبلاگ دکتر حسامالدین آشنا،17 دی 88)
@nofoz_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 گردش رئیسجمهور در بازاری که میگفتند تعطیل است!
❗️ با همین کار ساده دو ماه سمپاشی عنترسعودی را خنثی کردی😊
درد و بلات بخوره تو سر شیخ بنفش!
@HozeTwit
📍حساب توییتر رپر آفریقایی آمریکایی و نامزد مستقل ریاست جمهوری ایالات متحده، کانیه وست (Ye) با ده ها میلیون فالوئر بجرم انکار هولوکاست، برای همیشه مسدود شد!
#غرب_بدون_روتوش
@nofoz_shenasi