هُوَ شَهْرٌ
دُعیتُمْ فیهِ إِلَی ضِیافَةِ اللَّهِ
وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کرَامَةِ اللَّهِ
أَنْفَاسُکمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ
وَ نَوْمُکمْ فِیهِ عِبَادَةٌ
وَ عَمَلُکمْ فیهِ مقْبُولٌ
وَ دُعاؤُکمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ....
https://noo.rs/aSk2i
آداب مهمانی حق تعالی.pdf
189.6K
آداب مهمانی حق تعالی
دربیان رسول مکرم اسلام
صلی الله علیه واله وسلم
رمضان المبارک
ماه وزش مکرر ومداوم
نسیم های سعادت بخش ابدی
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله فرمودند
إنّ لِرَبِّكُم في أيّامِ دَهرِكُم نَفَحاتٍ،
فَتَعَرَّضُوا لَهُ
لَعَلَّهُ أن يُصِيبَكُم
نَفحَةٌ مِنها
فلا تَشقَونَ بَعدَها أبدا . كنز العمّال 21324 .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان نسيم هايى مى وزد ، پس خود را در معرض آنها قرار دهيد، باشد كه نسيمى از آن نفحات به شما بوزد و زان پس هرگز به شقاوت نيفتيد .
گفت پیغامبر که نفحت های حق
اندرین ایام میآرد سبق
گوش و هش دارید این اوقات را
در ربایید این چنین نفحات را
نفحه آمد مر شما را دید و رفت
هر که را میخواست جان بخشید و رفت
نفحهٔ دیگر رسید آگاه باش
تا ازین هم وانمانی خواجهتاش
جان آتش یافت زو آتش کشی
جان مرده یافت از وی جنبشی
جان ناری یافت از وی انطفا
مرده پوشید از بقای او قبا
تازگی و جنبش طوبیست این
همچو جنبشهای حیوان نیست این
گر در افتد در زمین و آسمان
زهرههاشان آب گردد در زمان
خود ز بیم این دم بیمنتها
باز خوان فابین ان یحملنها
ورنه خود اشفقن منها چون بدی
گرنه از بیمش دل که خون شدی
دوش دیگر لون این میداد دست
لقمهٔ چندی درآمد ره ببست
بهر لقمه گشته لقمانی گرو
وقت لقمانست ای لقمه برو
از هوای لقمهٔ این خارخار
از کف لقمان همی جویید خار
در کف او خار و سایهش نیز نیست
لیکتان از حرص آن تمییز نیست
خار دان آن را که خرما دیدهای
زانک بس نان کور و بس نادیدهای
جان لقمان که گلستان خداست
پای جانش خستهٔ خاری چراست
اشتر آمد این وجود خارخوار
مصطفیزادی برین اشتر سوار
اشترا تنگ گلی بر پشت تست
کز نسیمش در تو صد گلزار رست
میل تو سوی مغیلانست و ریگ
تا چه گل چینی ز خار مردریگ
ای بگشته زین طلب از کو بکو
چند گویی کین گلستان کو و کو
پیش از آن کین خار پا بیرون کنی
چشم تاریکست جولان چون کنی
آدمی کو مینگنجد در جهان
در سر خاری همی گردد نهان
مصطفی آمد که سازد همدمی
کلمینی یا حمیرا کلمی
ای حمیرا اندر آتش نه تو نعل
تا ز نعل تو شود این کوه لعل
این حمیرا لفظ تانیثست و جان
نام تانیثش نهند این تازیان
لیک از تانیث جان را باک نیست
روح را با مرد و زن اشراک نیست
از مؤنث وز مذکر برترست
این نی آن جانست کز خشک و ترست
این نه آن جانست کافزاید ز نان
یا گهی باشد چنین گاهی چنان
خوش کنندهست و خوش و عین خوشی
بی خوشی نبود خوشی ای مرتشی
چون تو شیرین از شکر باشی بود
کان شکر گاهی ز تو غایب شود
چون شکر گردی ز تاثیر وفا
پس شکر کی از شکر باشد جدا
عاشق از خود چون غذا یابد رحیق
عقل آنجا گم شود گم ای رفیق
عقل جزوی عشق را منکر بود
گرچه بنماید که صاحبسر بود
زیرک و داناست اما نیست نیست
تا فرشته لا نشد آهرمنیست
او بقول و فعل یار ما بود
چون بحکم حال آیی لا بود
لا بود چون او نشد از هست نیست
چونک طوعا لا نشد کرها بسیست
جان کمالست و ندای او کمال
مصطفی گویان ارحنا یا بلال
ای بلال افراز بانگ سلسلت
زان دمی کاندر دمیدم در دلت
زان دمی کادم از آن مدهوش گشت
هوش اهل آسمان بیهوش گشت
مصطفی بیخویش شد زان خوب صوت
شد نمازش از شب تعریس فوت
سر از آن خواب مبارک بر نداشت
تا نماز صبحدم آمد بچاشت
در شب تعریس پیش آن عروس
یافت جان پاک ایشان دستبوس
عشق و جان هر دو نهانند و ستیر......
https://ganjoor.net/moulavi/masnavi/daftar1/sh98
....مهدی امام مُنتظَر نوباوهی خیرالبشر
خلق دو عالم سر به سر، بر خوان احسانش نگین
مهر از ضیائش ذرّهای، بدر از عطایش بدرهای
دریا ز جودش قطرهای، گردون زِ کشتش خوشهچین
مرآت ذات کبریا، مشکوة انوار هدا
منظور بَعثِ انبیا، مقصود خلق عالمین
امرش قضا، حکمش قدر، حُبّش جنان، بغضش سَقَر
خاک رهش زیبد اگر بر طُرّه ساید حورِ عین
دانند قرآن سر به سر بابی ز مدحش مختصر
اصحاب علم و معرفت، ارباب ایمان و یقین
سُلطان دین، شاهِ زَمَن، مالک رقاب مرد و زن
دارد به امرِ ذُوالْمِنَن؛ روی زمین، زیر نگین
ذاتش به امر دادگر، شد منبع فِیض بشر
خیل ملایک سر به سر، در بند الطافش رهین
حبّش سفینهی نوح آمد در مَثَل، لیکن اگر
مهرش نبودی نوح را، میبود با طوفان قرین
گر نه وجود اقدسش، ظاهر شدی اندر جهان
کامل نگشتی دین حق، ز امروز تا روز پسین
ایزد به نامش زد رقم، منشور ختم الأوصیا
چونانکه جدّ امجدش گردید ختم المُرسلین
نوح و خلیل و بوالبشر، ادریس و داوود و پسر
از ابر فیضش مُستمِد، از کان علمش مُستعین
موسیٰ به کف دارد عصا، دربانیش را منتظر
آآماده بهر اقتدا، عیسی به چرخ چارمین
ای خسرو گردون فَرَم، لختی نظر کن از کَرَم!
کفّار مُستولی نگر، اسلامْ مُستضعف ببین
ناموس ایمان در خطر، از حیلهی لامذهبان
خون مُسلمانان هدر، از حملهی اعدای دین
ظاهر شود آن شه اگر، شمشیر حیدر بر کمر
دستار پیغمبر به سر، دست خدا در آستین
دیّاری از این مُلحدان، باقی نماند در جهان
ایمن شود روی زمین از جور و ظُلم ظالمین...
دیوان امام خمینی رحمت الله علیه
هُوَ شَهْرٌ
دُعیتُمْ فیهِ إِلَی ضِیافَةِ اللَّهِ
وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کرَامَةِ اللَّهِ
أَنْفَاسُکمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ
وَ نَوْمُکمْ فِیهِ عِبَادَةٌ
وَ عَمَلُکمْ فیهِ مقْبُولٌ
وَ دُعاؤُکمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ..
https://eitaa.com/noktaha/3007
رتبه بندی خلائق براساس نیکوترین اعمال.pdf
174.4K
رتبه بندی خلائق براساس نیکوترین اعمال
درس دوم ازتلاوت سوره مبارکه ملک
مِنْ کَنْزِ الْجَنَّهْ ..pdf
481.3K
قدر چنین گنج بی نظیری را
بخصوص درماه مبارک بدانیم
درس اول سوره مبارکه حمد
فاتخه الکتاب
ویدئو جالبی درباره عالم شناخته شده مادی
ضمیمه درس اول تلاوت سوره مبارکه کوثر
https://eitaa.com/noktaha/8
نیل به هدف حضور درماه مبارک برای جوانان ممکن است .pdf
263.2K
رسیدن به هدف
حضور درماه مبارک
برای جوانان ممکن است
....بسيار اتفاق افتد كه
شخص ريا كار خودش هم ملتفت نيست
كه ريا در اعمال او رخنه كرده
و اعمالش ريايى و ناچيز است،
زيرا كه مكايد شيطان و نفس
به قدرى دقيق و باريك است
و صراط انسانيت به طورى نازك و تاريك است
كه تا انسان موشكافى كامل نكند نمىفهمد
چه كاره است.
خودش گمان مىكند
كارهايش براى خداست،
ولى براى شيطان است.
انسان چون مفطور به حب نفس است،
لهذا پرده خودخواهى
معايب او را بر خود او مىپوشاند...
انسان ميل دارد در محضر علما
و رؤسا و فضلا مطلب مهمى را حل كند
به طورى كه كسى ديگر حل نكرده باشد،
و خود او متفرد باشد به فهم آن،
و هر چه مطلب را بهتر بيان كند
و جلب نظر اهل مجلس را بنمايد
بيشتر مبتهج است،
و هر كس با او طرف شود
ميل دارد بر او غلبه كند
و او را در بين جمعيت
خجل و سرافكنده كند،
و حرف خود را، حق يا باطل،
به حلق خصم فرو ببرد،
و بعد از غلبه يك نحو تدلل و فضل فروشى
در خود ادراك مىكند،
اگر يكى از رؤسا هم تصديق آن كند
نور على نور مىشود.
بيچاره غافل از آنكه اينجا
در نظر علما و فضلا موقعيت پيدا كرده،
ولى از نظر خداى آنها و مالك الملوك
همه عالم افتاد،
و اين عمل را به امر حق تعالى
وارد سجّين كردند.
در ضمن، اين عمل ريايى
مخلوط به چندين معصيت ديگر هم بود،
مثل رسوا كردن و خوار نمودن مؤمن،
اذيت كردن برادر ايمانى،
گاهى جسارت كردن
و هتك كردن از مؤمن،
كه هر يك از آنها از موبقات
و براى جهنمى كردن انسان
خود مستقلاند. .. ...
حضرت امام خمینی رحمه الله علیه
چهلحديث ص 48
ص37 نسخه pdf زیر
https://eitaa.com/noktaha/1302
هدایت شده از نکته ها
دعای حضرت صادق علیه السلام قبل از قرائت قران مجید
اللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّ هَذَا کِتَابُکَ الْمُنْزَلُ مِنْ عِنْدِکَ عَلَى رَسُولِکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ کَلامُکَ النَّاطِقُ عَلَى لِسَانِ نَبِیِّکَ جَعَلْتَهُ هَادِیا مِنْکَ إِلَى خَلْقِکَ وَ حَبْلا مُتَّصِلا فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ عِبَادِکَ اللَّهُمَّ إِنِّی نَشَرْتُ عَهْدَکَ وَ کِتَابَکَ اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَظَرِی فِیهِ عِبَادَةً وَ قِرَاءَتِی فِیهِ فِکْرا وَ فِکْرِی فِیهِ اعْتِبَارا وَ اجْعَلْنِی مِمَّنِ اتَّعَظَ بِبَیَانِ مَوَاعِظِکَ فِیهِ وَ اجْتَنَبَ مَعَاصِیَکَ وَ لا تَطْبَعْ عِنْدَ قِرَاءَتِی عَلَى سَمْعِی وَ لا تَجْعَلْ عَلَى بَصَرِی غِشَاوَةً وَ لا تَجْعَلْ قِرَاءَتِی قِرَاءَةً لا تَدَبُّرَ فِیهَا بَلِ اجْعَلْنِی أَتَدَبَّرُ آیَاتِهِ وَ أَحْکَامَهُ آخِذا بِشَرَائِعِ دِینِکَ وَ لا تَجْعَلْ نَظَرِی فِیهِ غَفْلَةً وَ لا قِرَاءَتِی هَذَرا إِنَّکَ أَنْتَ الرَّءُوفُ الرَّحِیمُ
خدایا گواهی دهم که این کتابی است که از طرف توبر بنده ات حضرت محمدصلی الله علیه واله وسلم نازل شده است ودر حقیقت سخن توست که به زبان پیامبرت بیان شده است کتابی که انرا وسیله هدایت خلق وارتباط واتصال بندگانت با خودت قرار دادی خداوندا پس نگاه کردنم به قران را عبادت قرار ده وخواندن انراموجب تفکر وتدبر در ان و تفکر وتدبر دران را وسیله عبرت گرفتن از ان مرا ازکسانی قرار ده که از موعظه هایی که در این کتاب بیان فرمودی پند میگیرند واز انچه نهی فرمودی دوری میجویند به هنگام قرائت در چشم و گوشم مانعی که موجب نشنیدن کلامت و ندیدن ایاتت شود قرار نده قران خواندم را خواندن بدون تفکر وتدبر در ان قرار نده بلکه چنان کن که در انچه دربیان شده و دستوراتی که بیان فرمودی فکر کنم و آیین دین تورا بیاموزم نگاه مرا به قران نگاه غافلانه وقرائت قرانم را بی نتیجه قرار نده تو یقینا رئوف ورحیم هستی
بحارالانوار، ج 92،ص 207.....توجه :هیجگونه منع وشرطی برای نشر مطالب ارسالی باعنوان نقطه ها ونکته ها وجوندارد ذکرمنبع هم لازم نیست به هراسمی ورسمی نشروپخش ان نه تنها جایزاست بلکه موجب قدردانی و سپاس است اجرکم علی الله تعالی
شب جمعه با گریه های صدادار با خواهش و تواضع و گدائی فریاد می زنند. که
https://eitaa.com/noktaha/51
توبیایی همه ساعتها و ثانیه ها
از همین روز، همین لحظه، همین دم عیدند
https://eitaa.com/noktaha/2984
https://eitaa.com/noktaha/2983