خودمان را مسخره کرده ایم ...
این قاب ، تصویر یک خانم بازیگر [ خواهر او مفتخر به برهنگی کامل و خانواده اش متعهد به حمایت کامل از او هستند ] در یکی از سریال های در حال پخش از شبکه سوم صدا و سیما به نام نیکان است .
این شخصیت یک مجرم بخش قاچاق دارو است که به محض دستگیری و در مراحل بازپرسی مفتخر به پوشیدن لباس زندانی ها ، مجرمین ، کلاهبردارهای خانم در جمهوری اسلامی ، در واقع همان« چادر » شده است ...
او که تا چند دقیقه پیش بدون چادر، شیک و صاحب احترام و مکنتی بود ، در این صحنه با چادر ، دربند ، درحال مواخذه و نگران است .
دختر مشاهده گر من ، چه برداشتی خواهد نمود ؟!
حال چپ و راست بنر بزنیم که چادر خیلی خوب است ...
این ها ذائقه جوان را می سازد و شکل می دهد ... تمام ، حالا با لایحه و لایحه بازی میخواهیم ، حجاب را گسترش دهیم ...
حسین بهمنش
@okhan_hb
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍راه امام خمینی(ره)
🎥 #کلیپ_ویژه
🔸این راه امام بزرگوار را رها نکنید، این راه را دنبال کنید
📝 ۱.اسلام و دین ۲.تکیه به مردم ۳.عدالت اجتماعی ۴. دشمن شناسی ۵.حساس بودن به سرنوشت مسلمانان عالَم
🔹عزّت دنیا و عزّت در ملأ اعلی به این وابسته است که این راه را برویم
امام از سرآمدان تاریخ ماست؛ سرآمدان را نه میشود حذف کرد نه میشود تحریف کرد
✏️رهبر انقلاب، در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی:
✏️امام از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما.
✏️سرآمدان را نمیشود از حافظهی تاریخ حذف کرد. این نکتهی مهم مورد توجه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد نه میشود تحریف کرد.
✏️امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است، متنوعتر است.
✏️امام یک سرآمد همه جانبه است. هم در دانشهای دینی سرآمد است، در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری امام سرآمد است. هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزگارانه سرآمد است. هم در استحکام شخصیت و قوت اراده سرآمد است. هم در قیام للّه و سیاست ورزی انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است.
✏️این خصوصیات در هیچ کدام از سرامدان تاریخ ما باهم جمع نشده است؛ در امام بزرگوار این خصوصیات با هم جمع است.
@okhan_hb
21.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستندی از کاروان پیاده حرم امام خمینی(ره) مردم گیلان
#کاروان_پیاده_استان_گیلان
#امام_خمینی(ره)
#مکتب_عشق
#امام_امت
🆔 @Gilan_Press
اوخان | حسین بهمنش
🎞 مستندی از کاروان پیاده حرم امام خمینی(ره) مردم گیلان #کاروان_پیاده_استان_گیلان #امام_خمینی(ره) #
با همه زیبایی و عظمت این کاروان ، بنظر اگر همه اعضا از جوانان بودند به صورت ویژه « الهام بخش » می شد.
دربارهی #هدایتالله_بهبودی و چهرهی ماندگار هنر انقلاب
[صفحه ۱ از ۲]
علی احسانزاده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#هدایتالله_بهبودی کلهری متولد ۱۳۳۹ در تبریز و بزرگشدهی تهران است. او در دوران #دفاع_مقدس خبرنگار بود و پیش از آن، در واحد امور خارجهی دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اشتغال داشت. بهبودی در سال ۱۳۶۲ خبرنگار روزنامه «تهران تایمز» شد و سه سال بعد (۱۳۶۵) به دفتر روزنامهی جمهوری اسلامی رفت و مسئولیت صفحهی «جبهه و جنگ» را بر عهده گرفت. در پاییز سال ۱۳۶۷، با همراهی #مرتضی_سرهنگی، به حوزهی هنری #سازمان_تبلیغات رفته و دفتر «ادبیات و هنر مقاومت» را تأسیس کردند. او مدتی نیز سردبیر سرویس فرهنگی روزنامه ایران (سال اول تأسیس) بود. با جدایی بهبودی از دفتر «ادبیات و هنر مقاومت» پس از پنج سال، او دفتر «ادبیات انقلاب اسلامی» را در سال ۱۳۷۲ در حوزهی هنری تأسیس کرد.
بهبودی همچنین مدیرمسئول و صاحب امتیاز دوهفتهنامه «کمان» بوده و آثار زیادی از جمله «سفر به قلهها»، «خرمشهر کو جهانآرا»، «پا به پای باران»، «سفر بر مدار مهتاب»، «سفر به حلبچه»، «خرمشهر خانهی رو به آفتاب» و «مدال و مرخصی» را در عرصهی ادبیات جنگ نوشته است. در طول این سالها، به جوایز متعددی نیز دست یافته است؛ برندهی دوم جشنواره هشتم مطبوعات در رشته یادداشت، برندهی اول جشنواره نهم مطبوعات در رشتهی سرمقاله، و برندهی جایزه شهید آوینی (دوره اول).
تا اینجای کار، ظاهراً همهچیز خوب است و بهبودی را یکی از شایستگان دریافت عنوان «چهرهی ماندگار هنر انقلاب اسلامی» مینماید. بهخصوص که در اوج فعالیتهای بهبودی در حوزهی هنری، امام خامنهای دربارهی او و مرتضی سرهنگی، جملات تمجیدآمیزی نیز بیان داشتند؛
https://eitaa.com/jorenush/300
🔸اما ماجرا روی دیگری نیز دارد و به همین جا ختم نمیشود.
#هدایتالله_بهبودی در سال ۱۳۷۱ در مقطع کارشناسی در رشتهی #تاریخ از دانشگاه تهران فارغالتحصیل شد و در زمستان ۱۳۸۲ سردبیری فصلنامهی «مطالعات تاریخی» را بر عهده گرفت. او سالیانی بعد، مدیریت «مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای سیاسی» را نیز عهدهدار شد.
بهبودی در این سالها تمرکز خود را از ادبیات دفاع مقدس، به تاریخ معاصر ایران معطوف داشت و با نگارش مقالات و کتبی در این زمینه، دورانی جدید را در زندگی حرفهای خود گشود.
در این عرصه، آثاری چون «ادبیات در جنگهای ایران و روس»، «ادبیات نوین ایران پیش از نهضت مشروطه»، «شهید صدوقی»، «تبریز در انقلاب»، «انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک» (در ۲۵ جلد) از او به چاپ رسید. همچنین در دورهی حضور بهبودی در مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای سیاسی، جلد دوم و سوم «روزشمار تاریخ معاصر ایران» زیر نظر و اِشراف او منتشر شد. (جلد نخست این روزشمار را حسن فراهانی تدوین و سرپرستی کرده بود.)
اعتراضات از کجا نشأت میگیرد؟
۱. در سال ۱۳۸۱ انتشارات سورهی مهر (وابسته به حوزهی هنری #سازمان_تبلیغات اسلامی) به انتشار اولین جلد از اثری با عنوان «فرهنگ ناموران معاصر ایران» اقدام کرد. در این اثر که زیر نظر بهبودی منتشر شد، مطالب عجیبی به چشم میخورد؛ از به کار بردن تعبیر «اعلی الله مقامه» برای محمدعلی فروغی تا جیرهخوار انگلیس دانستن آخوند خراسانی. (برای اطلاع از نقدهای موجود به این اثر، به کتاب
«کنکاشی در تاريخ نگاري معاصر» مقالهی «تاملی در فرهنگ ناموران ایران» مراجعه کنید.)
در پی عیان شدن این عجایب، انتشار #فرهنگ_ناموران متوقف شد.
۲. در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۱، کتابی با عنوان «شرح اسم؛ زندگینامهی آیتالله سید علی حسینی خامنهای (۱۳۱۸-۱۳۵۷)» توسط مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای سیاسی و به قلم هدایتالله بهبودی منتشر شد. با حضور آیتالله خامنهای در این نمایشگاه، این کتاب جمعآوری شد. دفتر حفظ و نشر آثار آیتاللهالعظمی خامنهای، در اطلاعیه علت این امر را «وجود اغلاط مختلف تاریخی و غیر تاریخی» «بر اساس بررسیهای کارشناسانهی متعدد» در کتاب مذکور دانست و ناشر را ملزم به رفع اشکالات جهت دریافت مجوز از این مؤسسه نمود.
چندی بعد و در پیرو اطلاعیهی پیشین، «صرفاً اغلاط و نکات تاریخی» را ۲۴۰ نکته برشمرد که به اطلاع ناشر رسیده است و «از ابلاغ نسبت به اصلاح #اغلاط_و_نقایص_محتوایی از قبیل #تحلیلها، #برداشتها و #روش_استنباط از اسناد، خودداری» شده و «نقد و تحلیل و بررسی این نوع اشکالات، به #جامعهی_علمی_و_تحقیقی کشور واگذار» شده است. و اینچنین، و مشروط به رفع آن ۲۴۰ مورد، مجوز انتشار کتاب از سوی مؤسسهی حفظ و نشر آثار صادر گردید.
@rozaneebefarda
دربارهی #هدایتالله_بهبودی و چهرهی ماندگار هنر انقلاب
اعتراضات از کجا نشأت میگیرد؟
[صفحه ۲ از ۲]
علی احسانزاده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
۳. در سال ۱۳۹۷، کتابی دیگر از بهبودی و اینبار دربارهی امام خمینی با عنوان «الف لام خمینی؛ زندگینامهی امام روحالله موسوی خمینی» منتشر شد. این کتاب که بسیار مورد توجه قرار گرفت و حتی در همان سال، برگزیدهی جایزهی ادبی جلال آلاحمد نیز شد، از سوی برخی تاریخنگاران شدیداً مورد انتقاد واقع شد.
حجةالاسلام #سید_حمید_روحانی (مدیر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامهی انقلاب اسلامی) که از شاگردان و یاران امام خمینی بوده و جلد اول کتاب «نهضت امام خمینی» را پیش از پیروزی انقلاب و با عنایت امام تألیف نموده و دربارهی ادامهی این رسالت نیز از سوی امام، توصیهنامهای دریافت داشته است، با نگارش سلسلهیادداشتهایی با عنوان «الف لام خدمت یا خیانت» دست زد و این کتاب را نمونهی بارز تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی دانست. روحانی در این یادداشتها، به ذکر مصادیق متعدد اغلاط تاریخی این کتاب پرداخته است.
https://eitaa.com/bonyadtarikh/5862
۴. بهبودی در سال ۱۳۹۹، اثر تاریخی دیگری با عنوان «رضانام تا رضا خان؛ زندگینامهی رضا شاه پهلوی از ۱۲۵۶ تا ۱۲۹۹» به چاپ رساند. این اثر نیز همچون دو اثر پیشین مورد توجه زیادی قرار گرفت، و از سوی انتقاداتی تاریخی را هم متوجه خود ساخت.
از آنچه گفته شد، میتوان به چند نکته اشاره کرد:
اولاً تلاش جناب بهبودی، در عرصهی ادبیات مقاومت و پیشرانی جریان نگارش آثار فاخر در موضوعات دفاع مقدس را نمیتوان و نباید نادیده انگاشت و از تقدیر از آن زحمات، دریغ ورزید. بیتردید آن اقدامات در آن زمانه که رهبر معظم انقلاب بیشترین دغدغهی خود را صَرف هوشیار نمودن نیروهای انقلاب نسبت به #تهاجم_فرهنگی میکردند و میکوشیدند تا جریانی خودی را در مقابله با این تهاجمِ خاموش به وجود آورده و حمایت کنند، خدماتی فراموشناشدنی است. و تمجیدهای صادقانهی امام خامنهای نسبت به این نیروها از جمله آقایان #سرهنگی و #بهبودی و #مخدومی و ... نیز باید در همین چهارچوب دیده و تحلیل شوند و نباید از آنها، سوء استفاده گردد.
ثانیاً ورود جناب بهبودی در عرصهی نگارش تاریخ معاصر، جنبهای دیگر از شخصیت و کوشش او را شکل داده است و نباید در تحلیل و بزرگداشت یا انتقاد از #هدایتالله_بهبودی این دو جنبه را مخلوط نمود و یکی را نادیده گرفت. در مرور کارنامهی جناب بهبودی، آنچه بیشتر شایسته #ماندگاری چهرهی اوست، وجه اول است نه وجه دوم و اخیر. ولی متأسفانه دستاندرکاران، یا توجهی به این تفکیک ندارند، یا این مهم را به مخاطب گوشزد نمیکنند و با اعطای عنوانی مطلق، او را- و به تبع، آثار او را- مطلقاً تأیید و تقدیس میکنند. و این خطا و خطری جدی در عرصهی تاریخنگاری است.
ثالثاً بنده با تتبع ناقصی که داشتهام، هنوز به این نتیجه نرسیدهام که جناب بهبودی یک عنصر نفوذی یا تحریفگری مغرض با رفتاری آگاهانه است. بنا بر این، آنچه فعلاً محل توجه من است، اثر مخربی است که این رفتارهای غلط بر تصویر تاریخی ما و نسل آینده بر جای میگذارد.
رابعاً #پیشنهاد بنده برای #جبران_این_خطای_بزرگ، برگزاری #نشستهایی_تفصیلی_در_نقد و بررسی کتب یادشده #توسط_نهادهای_اعطاکنندهی_جایزه و با حضور #منتقدین مختلف است.
این همه البته باید دارای چنان بازتاب رسانهای باشد که این تقدیر داشته است تا اثر مخرب آن را خنثی کند.
@rozaneebefarda
شباهتهای عجیب تحلیل #ظریف از قرارداد ننگین ترکمنچای با تحلیل #هدایتالله_بهبودی از قرارداد ننگین ۱۹۱۹ و کودتای سیاه ۱۲۹۹.
🔸بهبودی:
بر سر دوراهی پذیرش #وثوقالدوله و ادامه نیمبند نظام مشروطه و پذیرش #دیکتاتوری_رضاخان با مرگ مشروطه، کدام راه باید انتخاب میشد؟ کدام راه بهتر بود؟ کدام به منافع ملی ما نزدیکتر بود؟ حتماً میگویید هیچکدام! آیا راه سومی پیش پای پدرانمان بود؟ کدام راه؟
میتوان #راههای_آرمانی پیشنهاد داد اما با #درک_حقیقی_شرایط آن زمان بعید است بتوان راه عملی پیشنهاد کرد. به نظر من راه سومی وجود نداشت!
▫️عصر اندیشه، شماره ۲۹؛ شهریور ۱۴۰۱، ص ۱۴۰ و ۱۴۱.
🔸حاشیه روزنه
سونامی #تحریف_تاریخ را جدی بگیریم!
امروز تلاشهایی مشاهده می شود برای آنکه خط #تسلیم_طلبی و #سازش_با_دشمن با ابزار تحلیلهای تاریخی تحریفآمیز بازنمایی گردد.
دوگانهسازی بین #آرمانها و #واقعیتها و دست بسته نشان دادن کشور در مقابل مشکلات میدانی و نهایتا تجویز #نسخه_سازش_و_تسلیم در مقابل #قدرتهای_استعماری؛ ظریف از قرارداد ننگین ترکمنچای و سازش در مقابل استعمار روس حمایت میکند و بهبودی قرارداد ننگین ۱۹۱۹ و تسلیم در مقابل قدرت استعمارگر انگلیس را تنها راه چاره معرفی میکند!
هشیار باشیم!
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سلسله نشست های گفتگو و تفکر
#از_سرگذشت_تا_سرنوشت
_رویداد سوم
نظری به کتاب " الف لام خمینی در خدمت یا خیانت؟! "
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰
رشت،گاز،خیابان نامجو، بن بست دانشگاه، سالن اجتماعات حضرت آیت الله سید محمود ضیابری سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان
@nlai_guilan
اوخان | حسین بهمنش
به نظرم مهمتر و مغتنم تر از این اطلاعات ، اینهاست که این پرسش ها در ذهن مان شکل بگیرد :
آلیاژهای بکار گرفته شده در بخش های مختلف این ابرسازه ، با چه سطحی از فناوری و چگونه تهیه شده است ؟
سوخت این موشک چقدر میتواند عجیب و جالب باشد ؟
لانچر این موشک ، چگونه ساخته شده است ؟
نحوه هدایت این موشک با ترکیبی از دانش های فیزیک ، ریاضی ، سایبر ، مخابرات ، هوش مصنوعی ، مکانیک و... در لبه فناوری قرار میگیرد ؟
کلاهک انفجاری این موشک با چه دقت فناوری ساخته شده است ؟
...
همه این سوال ها و بسیاری دیگر ، تنها یک پاسخ دارد ؛ دانشمند جوان مومن ایرانی در چه سطحی از ساخت صنعتی و دانش گروهی قرار گرفته است .
آیا می توان این توانمندی را به سایر صنایع سرایت داد ؟
@okhan_hb