eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
👌نامه حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه هدایت) به سید مقتدی صدر (رهبر جریان صدر عراق) درباره خطرات دانشگاه آمریکائی بغداد (AUIB) و دولت آینده عراق - به زودی..... @olgou4
👌دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی (معاون پژوهش حوزه های علمیه) درباره چگونگی برجسته سازی مسائل تمدنی در ذهنیت طلاب و فضلای حوزه - چهارشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ - قم @olgou4
👌نامه حجت الا سلام علی کشوری به آیت الله صادق آملی لاریجانی: محتوای آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام نسبت به بسیاری از مفاهیم تمدن اسلامی ساکت است! 🗞متن کامل نامه: https://nro-di.blog.ir/1400/07/21 @olgou4
👌به فضل الهی: نشست تخصصی الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی به زودی در شهر مبارک قم برگزار می گردد. ❓نگرشی جدید به ظرفیت های میراث فرهنگی متکی بر مبانی فقهی در مقایسه با ایده میراث فرهنگی یونسکو @olgou4
⚡️ایده های تمدنی را چگونه ارزیابی کنیم؟ 👌یکی از پرسش های رایج در گفتگوهای تمدنی، چگونگی تمیز و تشخیص میان یک ایده و نظریه تمدنی و گفتگوهای مشابه است. برای تمیز یک گفتگوی تمدنی به ترتیب سه مرحله را طی می کنیم: 👌در گام اول: پرسش های اصلی و فرعی یک نظریه تمدنی را بررسی می کنیم. وجود پرسش های نظام مند در یک جریان و طرح دائمی آن با نخبگان و مردم، علامت اولیه تشخیص یک جریان تمدنی حلال زاده است. مخفی کردن پرسش ها و تفاهم با مخاطب با عناوین کلی، صحت یک ایده را به چالش می کشد. پرسش های خوب در تفاهم با نخبگان و مردم سنجیده می شوند و استحکام می یابند و پرسش های ضعیف یا غلط در فرآیند گفتگو تقویت یا تبدیل می شوند. (برای تحلیل نظری چگونگی تشخیص یک پرسش خوب از پرسش بد، به باب دوم فقه البیان رجوع شود.) 👌گام دوم در فرآیند ارزیابی نظریات تمدنی، دقت در نظام اصطلاحات نظریات است. فقدان نظام اصطلاحاتِ روشن یا استفاده ترکیبی از اصطلاحات دستگاه های فکری متفاوت، نشانه ای بزرگ از عدم انسجام یک ایده است. 👌گام سوم در بررسی یک نظریه، بررسی نظام ارجاعات آن نظریه است، ارجاعات یک نظریه شما را به اندیشه های بالا دستی یک جریان رهنمون می سازد و حجیت یا عدم حجیت یک نظریه را به اثبات می رساند. 👌به غیر از موارد فوق الذکر -که بسیار مهم هستند- دقت در سبک زندگی افراد یک جریان و میزانِ تمسک به آیه ی " قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرى‏ لِلْعالَمِينَ" (انعام - بخشی از آیه ۹۰) معیاری مهم در ارزیابی جریانهای تمدنی است. حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با جمعی از طلاب و دانشجویان - یک شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - تهران 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/07/26 @olgou4
👌دیدار و گفتگو با مهندس علی نیکزاد (نایب رئیس مجلس شورای اسلامی) درباره اشکالات تمدنی طرح جهش تولید و تأمین مسکن و معرفی بسته کاربردی مقررات فقهی ساختمان - دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - قم - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها @olgou4
👌دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده محترم ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایران درباره پروتکل های فقهی مدیریت کرونا و جنبه های تمدنی حج - یک شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - تهران @olgou4
⚡️پاسخ به همه نیازهای تمدنی از طریق کتاب و سنت ممکن است! 👌برای فهم دائره رجوع به دین، باید آیات و روایت مرتبط با این پرسش را بررسی نماییم و به اصطلاح از صاحب دین در این موضوع استنطاق و پرسش داشته باشیم. در حوزه گستره دین دو دسته آیه و روایت مغتنم وجود دارد: 👌دسته اول روایات به ما می گوید: علم مرتبط با همه چیز در کتاب و سنت و جود دارد و در واقع بشر برای حل همه مشکلات و حوائج خود می تواند به کتاب و سنت رجوع کند. به عنوان مثال: جناب سدیر از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند: وعِندَنا واللّهِ عِلمُ الكِتابِ كُلُّهُ (کافی - جلد ۱). همچنین جناب مرازم بن حکیم از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند: إنَّ اللَّهَ تَبارَكَ وتَعالى‏ أنزَلَ فِي القُرآنِ تِبيانَ كُلِّ شَي‏ءٍ ، حَتّى‏ وَاللَّهِ ما تَرَكَ اللَّهُ شَيئاً يَحتاجُ إلَيهِ العِبادُ. (کافی جلد ۱) 👌برخی به دلالت این دسته از آیات و روایات اشکال کرده و گفته اند: که این روایات بر این دلالت ندارد که ما به این نوع از علم دسترسی داریم؛ بلکه فقط به این مطلب دلالت دارد که این علم در کتاب و سنت وجود دارد و در واقع تا زمان ظهور امام علیه السلام دسترسی به این علم تام برای انسان میسور نیست!! اگرچه این استدلال را مخدوش می دانیم؛ ولی باید توجه کرد که برخی دیگر از روایات با صراحت بیشتری دسترسی به این علم را در زمان حاضر ممکن دانسته اند. 👌به عبارت دیگر در دسته دوم روایات بر دسترسی به علم امام در همه شرایط تاکید شده است: به عنوان مثال جناب کمیل از امیر المومنین علیه السلام نقل کرده اند: ما مِن عِلمٍ إلاّ و أنا أفتَحُهُ.. (بشارة المصطفي). همچنین جناب ایوب ابن حر از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند: كُلُّ شَي‏ءٍ مَردودٌ إلَى الكِتابِ وَالسُّنَّةِ ، وكُلُّ حَديثٍ لا يُوافِقُ كِتابَ اللَّهِ فَهُوَ زُخرُفٌ (کافی - جلد ۱) 👌به عبارت بهتر در دسته دوم از آیات و روایات به افتتاح همه علوم برای بشر توسط امام (در دسترس بودن همه علوم وحی) و ضرورت رجوع به این علوم برای جلوگیری از مزخرف گویی تصریح شده است. 👌در مباحثات عمیق فقه البیان نحوه تدبر و درایه در آیات و روایات را بحث کرده ایم. به زودی نشست تخصصی طبقه بندی فقهی علوم و ارتباط آن با گستره دین را برگزار خواهیم نمود. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین مبانی طبقه بندی فقهی علم - سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - قم @olgou4
همایش ایمونوتراپی واکسن G2- اصفهان ۲۹-۷-۱۴۰۰.mp3
21.59M
🔉سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) در اولین همایش علمی آموزشی ایمونوتراپی واکسنG2 - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان - ٢٩ مهرماه۱۴۰۰ ❓با موضوع: نقد واکسن G2 و مباني نظری فارماکولوژی و تبیین مبانی نظری الگوهای فقهی تقویت ایمنی بدن 🗞 متن پیاده شده جلسه: https://nro-di.blog.ir/1400/08/02 @olgou4
👌عکس یادگاری : اولین همایش علمی آموزشی ایمونوتراپی واکسن G2 با موضوع نقد واکسن G2 و مبانی نظری فارماکولوژی و ایمونولوژی و تبیین مبانی نظری الگوهای فقهی تقویت ایمنی -پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان @olgou4
👌ساخت واکسن و دارو بر مبنای ماده مؤثره را درست نمی دانیم. با تفکیک ماده مؤثره از مواد جانبی و مکمل، به اختلال در عملکرد ماده مؤثره از حیث گرمی، سردی، تری و خشکی کمک کرده ایم. @olgou4
👌دیدار و گفتگو با شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر اصفهان با موضوع تبیین نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور - ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - اصفهان @olgou4
👌حجت الاسلام علی کشوری: کسی که درباره واکسن اجبار و تهدید می کند؛ شبه علم است. علم قدرت اقناع دارد...... @olgou4
👌پرسش های اصلی جدول تسخیر.... (جمعه انتظار- ۳۰ مهر ۱۴۰۰) @olgou4
👌به فضل الهی: نشست تخصصیِ شرح حدیث: أنَا مَدينَةُ العِلمِ وعَلِيٌّ بابُها (مقایسه اجمالی محتوای علوم انبیاء الهی با محتوای علوم پوزیتویستی) روز یک شنبه (۱۷ ربیع الاول ۱۴۴۳) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد قبا پردیسانِ قم برگزار می گردد. @olgou4
👌تبیین چهار محور بحثی مرتبط با حدیث انا مدینة العلم و علی بابها در مسجد قبا - یک شنبه ۱۷ ربیع الاول ۱۴۴۳ - پردیسان قم @olgou4
❓نظر سنجی درباره شِکل جلسات الگوی پیشرفت 📺 آیا موافق پخش زنده جلسات الگوی پیشرفت اسلامی هستید؟ ✔️لینک نظر سنجی: https://EitaaBot.ir/poll/iq6f ؟ @olgou4
👌به فضل الهی: نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید مدیریت روستا در مقایسه با حکمروایی روستایی مبتنی بر توسعه پایدار روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح در شهر مبارک قم برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://nro-di.blog.ir/1398/04/06 @olgou4
✍ درباره حملات سایبری اخیر
⚡️اطلاعیه مدرسه فقهی هدایت درباره حمله سایبری به زیرساخت جایگاه های سوخت: ❓اداره زیرساخت ها به شکل متمرکز و مبتنی بر الگوریتم های هوش مصنوعی، نفی سبیل و کارآمدی را به چالش می کشد! 🗞متن کامل اطلاعیه: https://nro-di.blog.ir/1400/08/05 @olgou4
👌در دوره غیبت برای همه مسائل مورد احتیاج بشر در کتاب و سنت راه حل وجود دارد. یکی از ادله این امر، روایت امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به جناب کمیل است که فرمودند من همه علوم را برای شما افتتاح کردم. (يا كُمَيلُ ، ما مِن عِلمٍ إلّا وأنَا أفتَحُهُ - بشارة المصطفي) @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
همایش ایمونوتراپی واکسن G2- اصفهان ۲۹-۷-۱۴۰۰.mp3
21.59M
🔉سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) در اولین همایش علمی آموزشی ایمونوتراپی واکسنG2 - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان - ٢٩ مهرماه۱۴۰۰ ❓با موضوع: نقد واکسن G2 و مباني نظری فارماکولوژی و تبیین مبانی نظری الگوهای فقهی تقویت ایمنی بدن 🗞 متن پیاده شده جلسه: https://nro-di.blog.ir/1400/08/02 @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌به فضل الهی: نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید مدیریت روستا در مقایسه با حکمروایی روستایی مبتنی بر توسعه پایدار روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح در شهر مبارک قم برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://nro-di.blog.ir/1398/04/06 @olgou4
👌نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید مدیریت روستا در مقایسه با حکمروایی روستایی سازمان ملل روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در محل حسینیه مسجد فاطمة الزهراء پردیسان برگزار گردید. @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید مدیریت روستا در مقایسه با حکمروایی روستایی سازمان ملل روز سه شنبه ۱۱
⚡️الگوی جدید مدیریت روستا دارای شش سرفصل بحثی است. / این الگو را برای حمایت فکری از امام روستا و گروه های جهادی و.. تدوین کرده ایم! 👌ساختار مباحث الگوی جدید مدیریت روستا-که در مقایسه با ایده حکمروایی روستایی سازمان ملل و برای پشتیبانی فکری از گروه های جهادی و امامان روستا طراحی و تدوین شده است- شامل ۶ دسته بحث است: 👌در اولین سرفصل بحث، روش استنباط الگوی جدید مدیریت روستا -با تاکید بر قواعد اصولی "بیان مبتنی بر تأمل" و "بیان مبتنی بر مُکث" - تشریح می شود. 👌در سرفصل دوم به تبیین معنای حکمروایی روستایی و تفاوت آن با حکومت در روستا و انگیزه سازمان ملل در طرح این ایده و بیان معایب این مسئله می پردازیم. 👌تبیین "روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه" به عنوان مفهوم اصلیِ "الگوی جدید مدیریت روستایی" بخش سوم مباحث این نظریه فقهی است. + تبیین روش تنظیم روابط انسانی 👌در بخش چهارم مباحث این نظریه، ارکان خمسه طراحی و ترمیم یک روستا  تشریح می شود. ارکانِ ۱- امامت و مدیریت، ۲- علم و آگاهی، ۳- مکاسب و تولید، ۴- تفریح و لذت های حلال و ۵- نیازهای روزمره، مبنای ترمیم و طراحی روستا از منظر الگوی پیشرفت اسلامی محسوب می شود. 👌در بخش پنجم مباحثِ الگوی جدید مدیریت روستا، به تشریح اقدامات اولیه برای طراحی و ترمیم روستا پرداخته می شود. در گام اول قوانین و مقررات معارض با ارکان خمس را شناسایی و لغو می کنیم و در گام دیگر به تبیین الگوی جدید مدیریت روستا برای تصمیم گیران و اهالی روستا می پردازیم. 👌در بخش آخر این نظریه فقهی ، تفاوت دلالت (فقه اللغة) کلمات مرتبط با روستا را در کتاب و روایات بررسی می کنیم.  بررسی تفاوت معنائی اصطلاحاتِ مدینه قریه، بادیه، رُستاق، بلد و کُفور بخشی از مباحث این نظریه محسوب می شود. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - نشست تخصصی تبیین الگوی جدید مدیریت روستا- سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰- پردیسان قم - حسینیه مسجد حضرت فاطمه الزهراء 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/08/11 @olgou4