eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
🎞 نشست تخصصی «تبیین پیوست تفسیری ماده ۲۱ طرح جهش تأمین و تولید مسکن» به همت خبرگزاری رسا و با حضور اساتید حوزه علمیه برگزار شد. گزارش تصویری این نشست را از اینجا مشاهده بفرمائید. 🏡با ساخت آپارتمان های ۷۰ متری زندگی مردم به چالش کشیده می شود!/ مجلس ماده ۲۱ طرح خود را اصلاح کند. @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در نشست تخصصی تبیین پیوست تفسیری ماده ۲۱ طرح جهش تأمين و توليد مس
⚡️با ساخت آپارتمان ۷۰ متری مخالف هستیم!/ مجلس زمینه ساخت را آماده کند. 🗞متن کامل سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(مدیر مدرسه هدایت) در نشست تخصصی تبیین پیوست تفسیری ماده ۲۱ طرح جهش تأمين و توليد مسكن در محل خبرگزاری رسا (یک شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹) http://nro-di.blog.ir/1399/12/24 @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌به فضل الهی: نشست تخصصی تبیین اجمالی "الگوی فقهی تحلیل بیماری" در مقایسه با "پاتولوژی پوزیتویستی" ر
الگوی فقهی تحلیل بیماری.pdf
2.12M
🗞 پیاده فوری نشست تخصصی تبیین "الگوی فقهی تحلیل بیماری" در مقایسه با "پاتولوژی پوزیتویستی" - موسسه تحقیقاتی طب الائمه علیهم السلام - شنبه ۶دی ۱۳۹۹ - ۵۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره استاد مسعود صدوق رحمه الله 👌امروز ۲۶ اسفند ، چهارمین سالگرد ارتحال استاد حجت الاسلام و المسلمین مسعود صدوق است. در طول دوره طولانی گفتگو با ایشان - که از سال ۱۳۷۹ آغاز گردید- درباره موضوعاتِ مختلفی مانند: چگونگی کمک فکری به انقلاب اسلامی، چگونگی تکامل فقاهت، جامعه شناسی و مدل سازی  و  شاید از همه مهمتر درباره حُجیت فلسفه و... گفتگوی تفصیلی داشتیم. 🗞متن کامل اطلاعیه http://nro-di.blog.ir/1399/12/26 @olgou4
👌دیدار و گفتگو با استاد عبدالحسین خسرو پناه درباره ویژگی های عمومی اشیاء (مباحث فقه الخلق) و اولویت های ۱۲ گانه تمدنی در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی - عصر پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - قم @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌دیدار و گفتگو با استاد عبدالحسین خسرو پناه درباره ویژگی های عمومی اشیاء (مباحث فقه الخلق) و اولویت
⚡️درباره جدول فقهی تسخیر 👌بعد از تتبع در آیات و روایات با حدود ۳۰ دسته از ویژگی های مشترکِ اشیاء آشنا شده ایم؛ که درایه و دقت در این ویژگی ها سطح عقلانیت شیعه را در مواجهه با مدرنیته ارتقاء می دهد.  👌در عباراتی مانند "لکل شئ"، "ان من شئ"، "کل شئ" و... ویژگی های مشترک اشیاء بحث شده است و نتیجه ی دقت در این گزاره های عمومی و بنیادین پیدایش یک نگرش خاص به اشیاء و بالتبع پیدایش یک الگوی جدید برای تصرف در عالم است. به عنوان مثال همه اشیاء عالم خاصیتی نهائی دارند و اصطلاحاً هر شئ سببی برای یک امر محسوب می شود. آشنائی با حیث سببیت اشیاء؛ زمینه تغییر در الگوی تصرف بشر در عالم را فراهم می آورد. (فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْءٍ سَبَباً - کافی جلد ۱ - رِبْعِيِّ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ). 👌در ویرایش اولِ جدول فقهی تسخیر - که اشیاء عالم را در ۱۵ گروه طبقه بندی کرده است- با مجموعه ای از اسباب روبرو هستیم؛ که آموزش آن به بشر، الگوی تصرف بشر را در عالم تغییر می دهد. حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با استاد خسروپناه - پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - قم @olgou4
⚡️صورت صحيح در تعريف ِ اشیاء چیست؟ 👌تعریف در "الگوی ساخت"، با تعریف در منطق صورت و تعریف در منطق سیستمی تفاوت دارد. همانطور که قبلاً گفته ایم: در "الگوی ساخت" بعد از انتخاب موضوع، برای آن موضوع -با روش تحقیق فقهی- تعریف، تصویر و تصمیم نوشته می شود. روش تعریف فقهی، صورتی رشد یافته برای تبویب فکر است؛ که نتیجه اش انتقال تأثيرگذار معرفتِ نسبت به اشیاء به انسانِ مستمع تعریف است. 👌انتقال معرفت از انسان تعریف کننده شئ به انسان مستمعِ تعریف؛ مستلزمِ رعایت اصولی مانند: ۱- بیان مبتنی بر ظرفیت، ۲- بیان مبتنی بر تأمل، ٣- بيان مباني بر مُکث، ۴- بیان مبتنی بر رفق، ۵- بیان مبتنی بر مقایسه، ۶- بیان مبتنی منزلت، ۷- بیان مبتنی بر انفتاح، ۸- بیان مبتنی بر سیاق و ۹- بیان مبتنی بر کمّ است. 👌رعایت اصول نه گانه فوق در "صورت بندی یک تفکر" در واقع نوعی توسعه در صورت بندی فکر نسبت به صورت بندی شکل اول در منطق صوری (به قول فرنگی ها) محسوب می شود. در آینده صورت بندی تعریف در الگوی ساخت را با روش تفکر سیستمی هم مقایسه خواهیم کرد.  حجت الاسلام علی کشوری- گفتگوی مقدماتی درباره روش تعریف اشیاء - در جمع برخی طلاب مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ @olgou4
⚡️در فقه الخلق پنج سرفصل مهم بحثی وجود دارد! 👌سرفصل اول مباحث فقه الخلق به مقایسه اجمالی بررسی اشیاء در علوم پوزیتویستی، فلسفه و فقه الخلق می پردازد. به عنوان مثال در علوم پوزیتویستی اشیاء به سه دسته جامد، مایع و گاز تقسیم می شوند و از حیث های رسانایی، چکش خواری، واکنش پذیری، چگونگی ساختار مولکولی و... بررسی می شوند. همچنین به عنوان مثال در فلسفه احکام کلی وجود مثلِ ۱- بداهت وجود ۲- اشتراک وجود ۳- اصالت وجود و احکام سلبی آن و... مورد بحث قرار می گیرد. در فقه الخلق اموری مانند "حیث سببیت اشیاء"، "حیث انفتاحی اشیاء"، "حیث منزلت اشیاء"، "طبقه بندی اشیاء"، "سیر نزول اشیاء از عرش به سایر عوالم" و.... محل بحث قرار می گیرد. 👌در سرفصل دوم به بررسی ده دسته روایات و آیات  اثبات کننده نگاه حداکثری به دین می پردازیم. آیات و روایات مرتبط با ۱- دائره تفقه، ۲- شرح اصطلاح قرانی تبیاناً لکل شئ، ۳- شرح اصطلاح قرآنی کتاب، ۴- شرح اصطلاح قرآنی الراسخون فی العلم و ۵- شرح عبارت قرآنی هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ، ۶- شرح اصطلاح مفتاح، ۷- شرح اصطلاح منزلت، ۸- شرح اصطلاح سبب، ۹ - شرح اصطلاح قلب و ۱۰- شرح اصطلاح سید از جمله استظهارات اثبات کننده حداکثری بودن دین هستند. 👌در سرفصل سوم مباحث فقه الخلق ۳۰ دسته از ویژگی مشترک اشیاء مانند: تسبیح همه اشیاء، منبع و مخزن همه اشیاء، ماده اولیه همه اشیاء، مراحل تنزیل همه اشیاء، مدت داری همه اشیاء، مرگ و فوت همه اشیاء، فهم و قلب همه اشیاء، اختیار و انتخاب همه اشیاء و... را بحث می کنیم. 👌در سرفصل چهارم مباحث فقه الخلق ۳۰ جدول فقهی در مقایسه با توصیفاتِ پوزیتویستی وجود دارد. به عنوان مثال "جدول فقهی تسخیر" را در مقایسه با "جدول تناوبی عناصر" نوشته ایم. همچنین در "جدول فقهی طبقه بندی اشیاء"، موجودات عالم را بر اساس سطح شعور آنها -در مقایسه با تاکسونومی- طبقه بندی کرده ایم.  همچنین به عنوان مثال دیگر در جدولِ توصیف سطوح عالم خلقت(جدول هیئت عالم) عوالم مختلف خلقت را در مقایسه با نظریه پوزیتویستی منظومه شمسی - با روش تحقیق فقهی- شرح می دهیم. 👌در سرفصل پنج مباحثِ فقه الخلق محورهای ۷ گانه جدول فقهی تسخیر شامل: ۱- چگونگی ارزیابی فساد، ۲- تعریف تصرف شئ پایه، ۳- تبیین ارتباط تصرفات بشر و منایای بشر، ۴- روش شناسی مطالعات حوزه تسخیر، ۵- اصول تَکوُّن اشیاء ۶- گروه بندی اشیاء در جدول تسخیر و ۷- ساختار اطلاعات کاربردی اشیاء را شرح می دهیم. گفتگوی دوم حجت الاسلام علی کشوری با استاد عبدالحسین خسروپناه درباره مباحث فقه الخلق - شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - قم ⚡️متن خبر http://nro-di.blog.ir/1399/12/30-2 @olgou4
⚡️بررسی ۲۰۰ شئ پر کاربرد در زندگی بشر از حیث سببیت 👌یکی از سرفصل های بحثی فقه الخلق، جدول تسخیر است. این جدول فقهی تبیین کننده الگوئی جدید برای تصرف بشر در عالم است و در فضای مقایسه با الگوی فعلی "تصرف در طبیعت" به محوریتِ مطالعاتِ عنصر پایه مطرح شده است. 👌سرفصل های این جدول فقهی به هفت پرسش شامل: ۱- فساد و ریشه های آن در اندیشه پیامبران کدام است؟، ۲- تعریف تصرف شئ پایه چیست؟، ۳- چه ارتباطی میان تصرف در عالم و منایای بشر وجود دارد؟، ۴- روش تعدیل منایا و روش شناسائی خاصیت نهائی اشیاء چیست؟، ۵- سیر تَکَوُّن اشیاء چگونه است؟، ۶- جدول تسخیر اشیاء عالم را چگونه طبقه بندی می کند؟، ۷- ساختار "اطلاعات پیوسته هر شئ" از نظر فقه چیست؟ پاسخ می دهد. 👌 در مجموع و بعد از بررسی پرسش های اصولی فوق الذکر در اولین ویرایش جدول فقهی تسخیر حدود ۲۰۰ شئ پر کاربرد در زندگی بشر را از حیث سببیت و خاصیت نهائی بررسی می کنیم. به عبارت بهتر جدول فقهی تسخیر، جدول معرفی اسباب مورد نیاز در زندگی بشر است و آموزش و درایه در آن؛ بی نیازی از مطالعات پوزیتویستی را زمینه سازی می کند. به فضل الهی 👌جدول فقهی تسخیر از ثمراتِ اولیه بررسی ویژگی های مشترک اشیاء -با روش تحقیق فقهی- است و کارکردهای آن با محصول کار فلاسفه مسلمان در بررسی احکام کلی وجود مقایسه می شود. حجت الاسلام علی کشوری- گفتگوی چهارم با استاد عبدالحسین خسروپناه - دو شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم مبارک @olgou4
⚡️ ۴۰۰ تصمیم برای تحول در نظام برنامه ریزی! 👌بسته اولویت های ۱۲ گانه تمدنی، متکی به ۱۲ نظریه فقهی است و حدود ۴۰۰ تصمیم زیرساختی، مشارکتی و ارتباطی را برای اداره جامعه -به مجلس، دولت و قوه قضاییه- پیشنهاد می نماید. به عنوان مثال در برنامه تغییر هویتِ مسکنِ کشور، ۱۵ تصمیم و اقدامِ مشخص پیشنهاد شده است؛ که هویت مسکن را به نفع مردم تغییر می دهد. 👌 به عبارت بهتر اولویت های ۱۲ گانه تمدنی در مواجهه تمدنی با ۱۷ محور سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ تعریف می شود و در مقابل ۱۶۹ هدف فرعی این سند، ۴۰۰ هدف فرعی را دنبال می کند. 👌بارها تأكيد کرده ایم که کلی گوئی درباره اسلام، قتلگاه جمهوری اسلامی و زمینه ساز انحلال انقلاب در نظم پیشنهادی استکبار‌‌ و اسناد بین المللی است. حجت الاسلام علی کشوری- در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت- چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/04 @olgou4
⚡️پرسش از طلاب مدرسه هدایت 👌چه ارتباطی میان "تنظیم روابط انسانی" سیزده گانه (مفهوم اصلی الگوی پیشرفت) و اولویت های تمدنی ۱۲ گانه برقرار است؟ ❓شرح سؤال: ارتباط اولویت های تمدنی ۱۲ گانه با مفهوم اصلیِ الگوی پیشرفت اسلامی را شرح دهید؟ به عبارت بهتر: مفهوم اصلی الگوی پیشرفت، "تنظیم روابط انسانی" است و پایه های اصلی روابط انسانی -در همه زمان ها و مکان ها- شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است. @olgou4
⚡️درباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین 👌مشغول مطالعه ابعاد مختلف سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین -بر اساس مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی- هستیم و به زودی اولین گزارش های کارشناسی در این باره را منتشر می کنیم. از همه طلبه های حوزه علمیه تقاضا می کنم؛ ابعاد مختلف این سند راهبردی را مطالعه و بررسی کنند. ⚡️متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری: http://nro-di.blog.ir/1400/01/08 @olgou4
⚡️چهار نکته درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی 👌نکته اول اینکه: در مباحث الگوی پیشرفت اسلامی به دنبال تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه هستیم و پایه های اصلی روابط انسانی در همه زمان ها و مکان ها شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است. 👌نکته دوم آنکه: در بسته اولویت های تمدنی، در واقع اولویت های حوزه برنامه ریزی برای تنظیم صحیح روابط انسانی را طرح کرده ایم. به عبارت بهتر پیشنهاد داده ایم که در ۱۲ حوزه مهمِ ۱- مسکن، ۲-مدیریت شهری، ۳- سلامت، ۴- آموزش و پرورش، ۵- محرومیت زدائی، ۶- مدیریت راهبردی، ۷- مواجهه با اسناد بین المللی، ۸- تجارت کشور، ۹- تنظیم و انتشار خبر، ۱۰- تقنین، ۱۱- برنامه و بودجه و ۱۲- امنیت؛ تغییر هویت در برنامه ریزی ایجاد شود. نتیجه تغییر هویت در حوزه های ۱۲ گانه فوق الذکر : بهبود روابط انسانی است. 👌نکته سوم اینکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه شامل ۴۰۰ اقدام اجرائی است و کمک می کند تا فضای اجرائی کشور، ارتباط بهتری با تمدن سازی و الگوی پیشرفت اسلامی برقرار کند. همچنین فضای کلی این بسته فکری در مواجهه با ۱۷ بخشِ سند توسعه پایدار 2030 و ١٦٩ هدف فرعی آن تلقی و تعریف می شود. 👌و نکته آخر آنکه برای تحقق و اجرای اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، سه استراتژی پیشنهاد شده است؛ در استراتژی اول؛ باز تعریف ۱۵ قانون مادرِ مجلس شورای اسلامی بر اساس این اولویت ها مفید است. به عنوان مثال معتقدیم: قانون تجارت کشور - به دلیل اینکه زمینه عمومی شدن تجارت را فراهم نمی آورد- نیازمند تحول است! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین چهار ویژگی درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی - دوشنبه نیمه شعبان ۱۴۴۲ هجری قمری - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/09 @olgou4
857.7K
🔉 پیشخوان صوتی :چهار نکته درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی... @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
❓یک پرسش اصولی: ✍فقه البیان و مفهوم جمع میان ادله/ آیا جمع میان ادله اختصاص به موارد تعارض دارد؟!
⚡️جمع ابتدایی ادله؛ نقطه آغاز فقه نظام 👌یکی از افق های جذاب فقاهت، فهمِ مفهومِ "جمع دلالی" میانِ مجموعه ای از آیات و روایات است. به عبارت بهتر اگر بتوانیم مفهوم جمع را از مقام تعارض و تزاحم به مقامِ جمع ابتدائی توسعه دهیم؛ سرچشمه های جدیدی از عقلانیتِ کاربردی وحی در قلبِ طلبه متولد می شود! 👌تحقق ایده جمع ابتدایی، وابسته به کشفِ ساختارهای جمع از منابع اولیه دینی و عبور از ایده جمع عقلائی و عرفی است. در جمع به روش عقلائی، طلبه از هر ساختارِ بیانی - حتی ساختار ماتریس Swot - برای جمع میان آیات و روایات استفاده می کند؛ ولی در نظریه اصولی جمع ابتدائی، ساختار جمع از امام علیه السلام استنطاق می شود.  👌به عنوان مثال جمع ادله در ساختارِ مُکث (ثبت، تحلیل و پردازش)، نوعی جمع ابتدایی دارای حجیت است و از ساختار سه بخشی این نوع از جمع می توانیم برای کشفِ جمع دلالی مجموعه هایی از روایات و آیات بهره ببریم. 👌همچنین از ساختار سه بخشی منزلت(امر و جایگاه امر و تبیین نسبت منزلت ها)، برای جمع ابتدایی مجموعه ای از آیات و روایات استفاده می شود. این نوع از جمع مسیری قابل تفاهم برای نظام سازی عینی را -مبتنی بر ساختار منزلت ها- تبیین می کند. 👌در مباحثِ اصولی فقه البیان ۹ گونه جمع ابتدایی میان ادله  پیشنهاد شده؛ که ثمره آن،  کشف عقلانیت فقه در حوزه نظام سازی است. جمع در ساختار ظرفیت، جمع در ساختار تأمل، جمع در ساختار مُکث، جمع در ساختار مقایسه، جمع در ساختار رفق، جمع در ساختار منزلت، جمع در ساختار انفتاح، جمع در ساختار سیاق و جمع در ساختار کَمّ، الگوهای پیشنهادی جمع ابتدایی ادله در فقه هدایت محسوب می شوند! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نقش جمع ادله در نظام سازی - سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/17   @olgou4   
⚡️ساخت اجمالی و ساخت تفصیلی 👌قبلاً عرض کرده ایم؛ که الگوی فقهی ساخت، روش تبویب راهبردی مباحث را -برای دستیابی به نظم اختیاری - در اختیار یک مدیر قرار می دهد! (هدف الگوی ساخت) 👌تبویب مباحث در الگوی ساخت دارای سه مرحله تعریف (تحلیل موضوع)، تصوير(ثبت موضوع) و تصميم( پردازش موضوع) است و این نوع از تبویب به تحریک فکر و ساخت اندیشه در محیط انسانیِ پیرامونِ یک مدیر کمک می کند. 👌بعد از تبویب تفکر راهبردی یک مدیر در مرحله مُکث (مرحله ساخت اجمالی)، مدیر می تواند ساخت تکمیلی تفکر خود را آغاز نماید. به عنوان مثال در تدوین راهبردهای مدیریتی تأکید بر منزلت یابی صحیح در امور، یک راهبرد تکمیلی در الگوی ساخت محسوب می شود. 👌تَتبع در آیات و روایات، ما را به ۸ گونه ساخت فکری در مرحله ساخت تکمیلی رهنمون نموده است. حوزه های تکمیلی ساخت، توجه به ظرفیت، تأمل، منزلت، انفتاح، سیاق، کم، مقایسه و ساختار رفق، در مجموعه های مدیریتی است. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین الگوی فقهی ساخت در مقایسه با ماتریس Swot - چهار شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم مبارک ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/18 @olgou4
👌بنیاد هدایت میزبان نشست تخصصی معرفی اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰/ دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ ❓پیشخوان نشست: http://nro-di.blog.ir/1399/12/14 @olgou4
معرفی اولویت های تمدنی-بنیاد هدایت ۲۳-۱-۱۴۰۰.mp3
42.5M
🔉 صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) در جمع برخی کارشناسان بنیاد هدایت - دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم @olgou4
هدایت شده از اخبار هدایت‌
📌دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: ✅ امام محله باید در همه عرصه‌های علمی ورود پیدا کند 🔻حجت الاسلام کشوری امامت محله را کاری علمی و ذوابعاد دانست و گفت: نمی‌توانیم بگوییم ما امامت محله را به عهده بگیریم و با علم کاری نداریم؛ امام محله در حوزه‌های مختلف ورود پیدا می‌کند. 🔶️پایگاه بنیاد هدایت: 🔗 https://bonyadehedayat.com/4830 ✳️ در دیگر رسانه‌ها: خبرگزاری شبستان 🆔 @hedayat_news
👌اگر تنظیم روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه را جدی بگیریم؛ بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی به وجود نمی آید. ❓اولویت های تمدنی ۱۲ گانه در واقع ۱۲ زیرساخت برای تنظیم صحیح روابط انسانی محسوب می شود. @olgou4
👌رسالت اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، تعریف ۱۲ آرمان برای حوزه برنامه ریزی کشور (با نگاه الگوی پیشرفت اسلامی) است؛ که از طریق ۴۰۰ تصمیم عملیاتی می شوند. این بسته راهبردی در مواجهه با ۱۷ بخش سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ تعریف می شود.... @olgou4
ایستاده.jpg
4.95M
👌سومین شماره خبرنامه الگوی پیشرفت اسلامی به زبان عربی.... 🗞تصدر عن المجلس الاستراتیجی للنموذج الاسلامی للتقدّم/ رمضان المبارک ۱۴۴۲ @olgou4
⚡️برای پشتیبانی جامع از جمهوری اسلامی به میدان آمده ایم / تبیین ۴۰۰ تصمیم برای تحول در نظام برنامه ریزی کشور 👌ساختار مباحث مرتبط با اولویت های تمدنی ۱۲ گانه شامل ۶ بخش اصلی است و از طریق این مفاهیم گسترده از جمهوری اسلامی حمایت فکری می نمائیم. 👌در بخش مقدمه ای این بسته، رسالت اولویت های ۱۲ گانه تمدنی تبیین می شود. مهمترین رسالت این بسته راهبردی تعریف آرمان های حوزه برنامه ریزی کشور و تعریف ۴۰۰ تصمیم برای عملیاتی شدن این آرمان ها است. به عبارت دیگر اولویت های تمدنی ۱۲ گانه در مواجهه با ۱۷ بخش سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ و ۱۶۹ هدف فرعی آن تعریف می شود. (نظام مقایسه اولویت های تمدنی با سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ و برنامه های توسعه کشور) 👌سرفصل اول مباحث این بسته به تبیین مفهوم محوری الگوی پیشرفت اسلامی اختصاص دارد. تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه ی ۱- رابطه انسان با امام، ۲- رابطه انسان با خانواده، ۳- رابطه انسان با معلم، ۴- رابطه انسان با دوست، ۵- رابطه انسان با دشمن، ۶- رابطه انسان با همسایه، ۷- رابطه انسان با طرف معامله، ۸- رابطه انسان با شریک شغلی، ۹- رابطه انسان با یتیم، ۱۰- رابطه انسان با فقیر، ۱۱- رابطه انسان با ابن سبیل، ۱۲- رابطه انسان با مهمان و ۱۳- رابطه انسان با همسفر، مفهوم اصلی الگوی پیشرفت اسلامی است. (تبیین نقش روابط انسانی در جامعه سازی) 👌سرفصل دوم مباحث این بسته به تبیین جامع زیرساخت های تنظیم روابط انسانی اختصاص دارد. در این بخش نقش محتوای ۱- فقه الخلق، ۲- فقه التقدیر، ۳- فقه النظام و ۴- فقه علوم غریبه در تنظیم صحیح روابط انسانی تبیین می شود. مباحث فقه الخلق به دنبال ارتقای درک از ویژگی های اشیاء و نقش آن در تنظیم روابط انسانی است. در فقه التقدیر ارتقای درک از چگونگی رفع فقر انسان و نقش آن در تنظیم روابط انسانی تبیین می گردد. فقه النظام به دنبال ارتقای درک از نظام سازی به محوریت مفهوم مترقی هدایت و نقش آن در تنظیم روابط انسانی است و در فقه علوم غریبه ارتقای درک از مفهوم اسباب باطنی عالم و نقش آن در تنظیم روابط انسانی را پی گیری می نماییم. (نقشه پشتیبانی جامع حوزه علمیه از نظام سازی) 👌سرفصل سوم مباحث این بسته به تبیین نقش اولویت های تمدنی ۱۲ گانه در تنظیم روابط انسانی اختصاص دارد.  تغییر هویت در ۱- ساختمان، ۲- مدیریت شهری، ۳- سلامت، ۴- آموزش و پرورش، ۵- محرومیت زدایی، ۶- مواجهه با اسناد بین المللی، ۷- مدیریت راهبردی، ۸- برنامه و بودجه، ۹- کسب و کار، ۱۰- تولید و انتشار خبر، ۱۱- قانون گذاری و ۱۲- امنیت، به تنظیم صحیح روابط انسانی مدد می رساند. (اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰ بر اساس قاعده اصولی زمان و مکان - (بیان مبتنی بر ظرفیت)) 👌سرفصل چهارم مباحث این بسته به تبیین الگوی تدوین و استنباط نظریات فقهی الگوی پیشرفت اسلامی می پردازد. در تدوین نظریات فقهی پشتیبان برای تغییر هویت در اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، از قواعد اصولی فقه البیان - خصوصاً قاعده بیان مبتنی بر مُکث- بهره برده ایم. بر اساس قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث برای هر کدام از این مسائل خانواده آیه و روایت تشکیل می دهیم. (حجیت بسته اولویت های تمدنی) 👌سرفصل پنجم مباحث این بسته به تبیین محتوای نظریات فقهی پشتیبانِ اولویت‌های تمدنی ۱۲ گانه اختصاص دارد. این نظریات فقهی شامل: ۱- مقررات فقهی ساختمان، ۲- نظریه مدیریت شهری محله محور، ۳- نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری،  ۴- نظریه آموزش و پرورش آینده، ۵- نظریه تَعرُّف، ۶- الگوی جدید نگهبانی از نظام، ۷- الگوی ساخت، ۸- نظریه هسته های توازن، ۹- فقه المکاسب، ۱۰- الگوی تنظیم و انتشار خبر، ۱۱- نظریه مادر و ۱۲- نظریه امنیتی سِلم می پردازد. ساختار تبیین این نظریات در قالب ساختار سه بخشی الگوی ساخت است. (تبیین ۴۰۰ اقدام برای تحول در برنامه ریزی کشور) حجت الاسلام علی کشوری  - تبیین ساختار مباحث بسته اولویت های تمدنی ۱۴۰۰ - سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ هجری - مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ - قم 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/24 @olgou4
⚡️ آقای عراقچی لطفا متن جدیدی برای مذاکرات ننویسید و مذاکرات را متوقف کنید/ مذاکره با نوشتن املا تفاوت دارد! 👌عباس عراقچی مسئول تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرده است: زمان شروع نگارش متن توافق فرا رسیده است! بسیاری از مردم از وقت شنیدن این خبر کاملاً نگران شده اند. دلیل نگرانی ها هم به عدم تخصص تیم مذاکره کننده در نوشتن یک متن خوب برای توافقنامه بازگشت دارد. در مذاکرت قبلی آقایان فقط املا نوشتند و به دلیل ضعف توافقنامه برجام از حیث تضمین و توازن، نتوانستند تحریم ها را برطرف کنند! 👌پرسش اساسی این است که آیا متن جدید شامل تعهدات جدیدِ فرا برجامی برای ایران است؟ و شامل مسائل منطقه ای و موشکی هم خواهد شد؟ پیشنهاد می کنم که مذاکرات فعلی کاملاً متوقف شود و آقایان مشکلات جدیدی برای معیشت و امنیت مردم -به اسم مذاکره- ایجاد نکنند! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور - بامداد یک شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم @olgou4
⚡️فلسفه سیاست خارجی چیست؟ 👌در فصل سوم نظریه "سیاست خارجی قبل از ظهور" به بررسی مفهوم کفر، مفهوم نفاق و مفهوم ایمان و اثرات این مفاهیم در تنظیم صحیح روابط انسانی می پردازیم. به عبارت دیگر در این بخش فلسفه سیاست خارجی از منظر اسلام را تبیین می کنیم. فلسفه سیاست خارجی از منظر فقه، تنظیم صحیح روابط انسانی و نفیِ سبیل و تسلط و اختلال در روابط انسانی جوامع است. 👌به عنوان مثال با درایه در حدیث ابي عمرو الزبيري از امام صادق علیه السلام، نقش کفر در ایجاد اختلال در روابط انسانی واضح می شود. در این روایت صحیح، معانی کلمه کفر- از منظر کتاب خدا- در پنج معنای ۱- جحودِ بالربوبیه، ۲- جحود علی المعرفه، ۳- کفر نعم، ۴- کفر در حوزه ترک ما امرالله به و ۵- کفر برائت تشریح شده است و همه این معانی پنج گانه، در نظم اجتماعی و تنظیم روابط انسانی مؤثر هستند! به عبارت دیگر با دقت در مفهوم کفر، این نتیجه به دست می آید: که یکی از دلایل مواجهه با کفار، تنظیم صحیح روابط انسانی است! 👌یکی از عجایب روزگار ما این است که افرادی سخن از انسان و رابطه انسان ها با یکدیگر را مطرح می کنند ولی از نقش سه حالت درونی انسان (حالت کفر، حالت نفاق و حالت ایمان) در اختلال یا تنظیم روابط انسانی سخنی به میان نمی آورند! به عبارت بهتر اختلال در روابط انسان ها، نتیجه حالات کفر و نفاق در درون انسان است!  👌یکی دیگر از  سرفصل های نظریه "سیاست خارجی قبل از ظهور" تبیین نقشه جغرافیائی ظهور (نقشه جغرافیائی درگیری های اصلی جبهه ایمان با جبهه کفر و نفاق) بر اساس روش تحقیق فقهی است. پنج منطقه شامات، حجاز، یمن، عراق و ایران، بخش های اصلی جغرافیای فعالیت دستگاه سیاست خارجی برای دستگاه ایمان محسوب می شوند.️ شایان ذکر است که نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور در مجموع شش دسته بحث را شامل می شود. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور-  چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری - قم 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/02/01 @olgou4