12-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. معنای مجازی نیاز به وضع دارد.فقط علاقه اتحاد ادعایی در مجاز داریم.mp3
7.01M
12-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
معنای مجازی نیاز به وضع دارد.
فقط علاقه اتحاد ادعایی در مجاز داریم
@osul_etebariat
13-اصول فقه اعتباریات. مقایسه مجاز از نظر سکاکی و علامه طبابایی، مشهور و حضرت امام خمینی.mp3
8.87M
13-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
مقایسه مجاز از نظر سکاکی و علامه طباطبایی، مشهور و حضرت امام خمینی(قدس سره)
@osul_etebariat
14-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات.معانی اسمی و حرفی. وضع الفاظ حروف.ریشه مشتقات.بحث مشتق اصولی.شرط درجملات شرطی قیدماده یاهیأت.mp3
25.33M
14-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات
معانی اسمی و حرفی
وضع الفاظ حروف
ریشه مشتقات
بحث مشتق اصولی
شرط درجملات شرطی قید ماده یا هیأت است؟
@osul_etebariat
15-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات، وضع در حروف، اسماء، اسماء حروف، جملات انشایی و اخباری.mp3
23.17M
15-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات:
وضع در حروف، اسماء، اسماء حروف، جملات انشایی و اخباری
هیأت جملات وضع مستقلی از مفردات می خواهد.
هیأت جملات اسمی و فعل ماضی مشترک لفظی بین جملات انشایی و اخباری است.
@osul_etebariat
26-الفائق فی الاصول. قاعده کلی معانی تمامی الفاظ نسبت به ویژگی های مصداق لابشرط است الا موارد استثنایی.(بسیار مهم).mp3
9.61M
بحثی از کتاب الفائق فی الاصول:
قاعده کلی: معانی تمامی الفاظ نسبت به ویژگی های مصداق لابشرط است الا موارد استثنایی،پس می توان از اطلاقات و عمومات روایات و آیات حکم مصادیق مدرن و جدید و مستحدثه را استنباط کرد.(بسیار مهم)
@osul_etebariat
34-الفائق فی الاصول. تنقیح مناط. خطابات دینی اجتماعی، قانونی و جمعی و تشکیلاتی است نه فردی و نه حقیقی کلی. از این خطابات ضرورت حکومت می فهمیم.mp3
12.91M
بحثی از کتاب الفائق فی الاصول:
تنقیح مناط
خطابات دینی خطابات اجتماعی، قانونی و جمعی و تشکیلاتی است نه فردی و نه حقیقی کلی. از این خطابات ضرورت حکومت و هویت جمعی دینی و لزوم حفظ شعائر و امر به معروف و نهی از منکر فهمیده می شود.
@osul_etebariat
16-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. نقد نظریه صاحب کفایه در باره معنای حروف، مجاز و...mp3
14.01M
16-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
نقد نظریه صاحب کفایه در باره معنای حروف، مجاز و..
@osul_etebariat
17-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. استعمال لفظ در بیش از یک معنا.mp3
8.4M
17-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
استعمال لفظ در بیش از یک معنا
@osul_etebariat
13-اصول کافی. حدیث کامل شدن عقل در زمان ظهور امام زمان علیه السلام. یک قانون کلان و بسیار مهم در فهم روایات و آیات(نقل متشابه، تعبدی، عقلی).mp3
15.52M
13-اصول کافی
حدیث کامل شدن عقل در زمان ظهور امام زمان علیه السلام.(بسیار دقیق)
یک قانون کلان و بسیار مهم در فهم روایات و آیات(نقل متشابه، تعبدی، عقلی)
🌹مطالب این صوت را کمتر شنیده اید🌹
#مهم
#مهم
*نقل از کانال اصول کافی بر مبنای اعتباریات و حقایق👇
https://eitaa.com/joinchat/3494248862Cc8a0fc0a1c
@osul_etebariat
18-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. بحث صحیح و اعم.mp3
3.99M
18-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
بحث صحیح و اعم
@osul_etebariat
43-الفائق فی الاصول. تأثیرات عمیق و عجیب فهم مذاق شرع و نظام فکری شارع در فقه و اصول و تفسیر و رجال و کلام و سیاست و قانون گذاری....mp3
4.89M
بحثی مهم از کتاب الفائق فی الاصول
تأثیرات عمیق و عجیب فهم #مذاق_شرع و #نظام_فکری شارع در فقه و اصول و تفسیر و رجال و کلام و سیاست و قانون گذاری...
@osul_etebariat
19-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات
بحث صحیح و اعم
جامع مبهم تشکیکی غرضی
@osul_etebariat
20-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
صحیح و اعم
ثمره بحث در عبادات و معاملات
@osul_etebariat
21-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
بحث صحیح و اعم
@osul_etebariat
22-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
مشتق(تبیین تمام بحث های سنگین مشتق)
@osul_etebariat
23-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
مبحث اوامر
نقد تبدیل گفتمان تربیتی دین به گفتمان علمی رساله عملیه و سایر علوم
*این صوت بسیار مهم است.
@osul_etebariat
15.27M
چه طور می توان جامع منقول و معقول شد؟
مقدمات اجتهاد جامع چیست؟
#علوم_مورد_نیاز_اجتهاد_جامع:
ادبیات کاربردی،
منطق کاربردی،
اصول فقه بر مبنای اعتباریات،
فلسفه،
رجال،
کلام جدید،
تاریخ معاصر و صدر اسلام،
آشنایی با روش استنباط فقه تعبدیات،
آشنایی با روش استنباط فقه معاملات با رویکرد اعتباریات،
تسلط بر قرآن کریم و تفسیر بر مبنای غُرر آیات،
تسلط بر روایات (کافی و وسائل الشیعه و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه)
آشنایی با منظومه فکری امام و رهبر معظم انقلاب،
خلاصه آثار شهید مطهری،
کتب شش جلدی طرح ولایت،
جریان شناسی جریان های فکری معاصر
در این صوت مطالب دقیقی درباره اجتهاد جامع در علوم حقیقی و اعتباری بیان شده.
@osul_etebariat
24-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. صیغه امر برای انشاء اراده است نه طلب و بعث(تفاوت جالب مبنای علامه با مشهور).mp3
13.45M
24-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
معنای ماده امر و صیغه امر
صیغه امر برای #انشاء_اراده است نه طلب و بعث(تفاوت جالب مبنای علامه با مشهور)
@osul_etebariat
9.8M
نکاتی مهم درباره جایگاه اعتباریات علامه در منظومه علوم حوزوی
از چه زمانی به نظام اعتباریات ورود کنیم و بفمهیم؟
پیش نیاز فهم اعتباریات چیست؟
@osul_etebariat
1.12M
سوال:
شما نظرات علامه رو از آثار ایشون استنباط میکنید یا از کتاب های اصولی که نوشتن میگین؟
جواب:
در صوت👆
@osul_etebariat
19.02M
۱-ولایت تکوینی خدای سبحان و اهلبیت(علیهم السلام) در عالم امر و ملکوت مطلق و عام است البته اطلاق در یک اسم از اسماء و صفات الهی محدود به چارچوب بقیه اسماء و صفات است.
۲-ولایت تکوینی خداوند متعال و اهلبیت (علیهم السلام) در عالم دنیا و ملک و خلق محدود است.
۳-ولایت تشریعی و حاکمیت تشریعی و مالکیت تشریعی خداوند و اهلبیت (علیهم السلام) در عالم تشریع و حکومت داری محدود به چارچوب شریعت و اسباب ظاهری و محدودیت های عالم ماده است.
۴-ولایت تشریعی فقها و ولی فقیه و حاکمان دینی غیرمعصوم هم محدود به چارچوب اسباب عالم دنیا و شریعت است ولی تا حدودی نسبت به اهلبیت(علهم السلام) محدودیت بیشتری دارد.
۵-ولایت و حاکمیت حضرت صاحب الزمان(علیه السلام) بر خلاف همه انبیا و امامان محدود به چارچوب شریعت های قبل ظهور و محدودیت های عالم ماده و دنیا نیست. شبیه عالم امر و ملکوت و قیامت است.
۶-نتیجه:
فرق چندانی بین حاکم دینی معصوم و حاکم دینی غیر معصوم(ولایت فقیه و فقها)در عصر غیبت نیست.
#بسیار_مهمّ
#تأثیرنظام_اعتباریات_درمسأله_ولایت_فقیه
@osul_etebariat
کفایه تخصصی. وضع مرکبات و جملات ترکیبی(آیا جملات ترکیبی، غیر از وضع مفردات و هیأت ترکیبی، وضع دیگری برای ترکیب مفردات و هیأت ترکیبی دارد).mp3
25.86M
کفایه تخصصی
وضع مرکبات و جملات ترکیبی(آیا جملات ترکیبی، غیر از وضع مفردات و هیأت ترکیبی، وضع دیگری برای ترکیب مفردات و هیأت ترکیبی دارد)
ریشه مشتق چیست؟
آیا مشتق برای متلبس بالفعل وضع شده یا اعم
نظر علامه طباطبایی چیست؟
@osul_etebariat
کفایه تخصصی.آیا جملات ترکیبی، غیر از وضع مفردات و هیأت ترکیبی، وضع دیگری برای ترکیب هردو دارد؟ریشه مشتق،رجوع قید به ماده یا هیأت.mp3
16.9M
کفایه تخصصی
آیا جملات ترکیبی، غیر از وضع مفردات و هیأت ترکیبی، وضع دیگری برای ترکیب هردو دارد؟
ریشه مشتق چیست؟
در جملات شرطی، قید و شرط به ماده (متعلق وجوب) برمیگردد یا به هیأت(وجوب)؟
@osul_etebariat