eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.2هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
✅در انديشه اسلامی کوچک شمردن و سهل انگاشتن گناه خود از گناهان بزرگ محسوب می‌شود. ✍️اميرالمؤمنين عليه السلام در توبيخ کوچک شمردن گناه می‌فرمايند: «أَشَدُّ الذُّنُوب مَا اسْتَهانَ بِه صاحِبُهُ. «سخت‌ترين گناهان گناهی است که گناهکار آن را ناچيز و آسان شمرد.» 📚وسائل الشیعة، جلد۱۵، صفحه۳۱۲ و نیز حضرت در حکمت ۳۰ نهج‌البلاغه فرمودند: «الْحَذَرَ الْحَذَرَ فَوَاللَّهِ لَقَدْ سَتَرَ، حَتّى‏ کَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ، مردم بپرهیزید دوری کنید که خدا عیوب شما را پوشانده و آبروی شما را نبرده، آنقدر گناه شما را پوشانده که فکر می‌کنید آمرزیده شدید». مثل مجرمی که پرونده‌اش در دادگاه است و کسی سراغ او نیامده است فکر می‌کند او را بخشیده‌اند خدا ستار‌العیوب است از اینکه گذشته شما را پوشانده مغرور نشوید تصور نکنید بخشیده شده‌‌اید. و نيز از رسول خدا صلی الله علیه و آله روايت شده: «به كوچكى گناه نگاه نکن؛ بلكه ببین چه كسى را نافرمانى مى‌كنى؛ پس او خداوند والاى بزرگ است». 📚تحف العقول ج1 ص11، ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🌼در حلال و حرام وسواس باشید اما در نجاست و طهارت نه!! ✍اگر کسے مےخواهد یڪ نمـاز با حال بخواند، باید غذای شبهه ناڪ نخورد و لااقل به این مهمانےهایی ڪه خمس نمےدهند و اهل رشوه و ربا هستند نرود. مثل گربه نباشید. گربه را دیده اید؟ چقدر احتیاط مےکند؟ توے کوچہ های قدیم اگر کمے آب جمع میشد ، گربه با احتیاط می گذشت تا خیس نشود، ولی همین گربه وقتی میخواست ماهی بگیرد نصف بدنش را توی آب می کرد حالا خیلی ها اینجور هستند هی دستشان را آب می کشند اما وقتِ حلال و حرام هیچ چیز حالیشان نیست، مال صغیر را می خورند، وقتی می گوییم: آقا این چلوکبابی که داری مےخوری مال صغیره! می گوید ما علم نداریم پس اشکالی ندارد! چطور وقتی که دستت را می شویی و آب می کشی، نمی گویی ما علم نداریم، وسواس هستی! اما در حلال و حرام همه چیز را با گفتن یک «ان شاءالله حلال است» درست می کنی؟! این موعظه ای بود که به شما کردم در حلال و حرام وسواسی باشید ، اگر زیاد هم بخواهید مقدس شوید و وسواس بازی در آورید، شب باید سر گرسنه بر زمین بگذاری! پس زیاد نه اما جاهایی که واقعاً می دانید که مال شبهه ناک است دست نگه دارید. 📚از بیانات آیت الله مجتهدی تهرانی (ره)‌ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🎥آیت الله العظمی جوادی آملی: «حتی كلمه «استغفرُالله» لازم نيست رو به قبله بودن لازم نيست، دعا خواندن لازم نيست، اينها تشريفات است،البته مستحب است،اما با يك اراده تخلّف‌ ناپذير بگوييم خدايا آمدم. چرا دست يازم چرا پای كوبم مرا خواجه بی دست و پا می پسندد» ٩۶/۴/٢٢ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
200.2K
⭕️ سوال سلام میخواستم بدانم که چرا خانومها موقع نماز باید بگیرن در صورتی که هیچکس خونه نیست و در هم قفله خدایی که همه جوره میتونه بندش رو ببینه چرا باید حجاب داشت؟ ✅ پاسخ بسم‌الله الرحمن الرحیم 💢 لباس باعث تشخّص انسان می‌شود، نشان دهنده شخصیت انسان است. شما بخواهید با یک شخصیتی[مهم] ملاقات کنید، با چه لباسی ملاقات میکنید؟ با لباس کامل یا[نصفه و نیمه] مثلا فرض کنید زن با لباس نامناسب یا مرد فرض کنید با لباس نامناسب یا بدون لباس! خب حتما لباس مناسب می‌پوشد. حالا [درمورد] خدا هم که انسان بخواهد با خدا سخن بگوید و صحبت کند، باید حتما یک لباس مناسبی بپوشد؛ مخصوصا خانم‌ها، که برایشان لباس، خیلی مهم‌تر از آقایان است! 🔹 مطلب دوم اینکه خود این تمرین حجاب باعث می‌شود که این خانم دیگر پوشش داشتن برایش سخت نباشد. وقتی شبانه روز پنج‌بار با لباس کامل در مقابل خدا می‌ایستد، دیگر چادر داشتن برایش مشکل نیست، حجاب داشتن برایش مشکل نیست. 🔶 مطلب سوم اینکه این‌گونه امور عرض کنم که تعبّدی است؛ اینجوری نیست که بگوییم خدا نامحرم است و به خاطر این[باید لباس کامل پوشید] نه! زن باید در مقابل نامحرم پاهایش را بپوشد ولی در موقع نماز[بدون حضور نامحرم] لازم نیست که پاهایش را بپوشاند. یعنی در عین حال که دارد نماز می‌خوانَد اگر پشت پایش برهنه بود عیبی ندار. در حالی که از نامحرم باید بپوشاند. 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ❓ چه دلایلی برای اثبات امامت بعد از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله وجود دارد؟ 🔸عقل ویژگی‌هایی از قبیل علم، عدالت، شجاعت و عصمت را به صورت کامل برای امام اثبات می کند، و به وسیله نص قرآن یا روایات قطعی الصدور و قطعی الدلاله، نیز ثابت می‌شود که چه کسی امام است. که به بعضی از آنها اشاره می شود. 1️⃣ «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقینَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید از (مخالفت فرمان خدا) بپرهیزید و با صادقان باشید.» در این آیه به همراهی با صادقین امر شده است و طبق نظر علمای شیعه مصداق صادقین در آیه ائمه معصومین علیهم السلام می باشند. حتی اهل سنت نیز بر این مطلب که مصداق آن اهل بیت باشند، تصریح کرده اند. 2️⃣ «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ؛ اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید رسول خدا را و صاحبان امر را.» در این آیه اطاعت از اولی الامر هم ردیف اطاعت از خدا و رسول قرار داده شده است که اثبات عصمت نیز بر مصادیق خود می کند و طبق نظر شیعه منظور از «اولی الامر» در آیه مبارکه، امامان معصوم هستند. 3️⃣ حدیث ثقلین: این حدیث فراوان از پیامبر اکرم(ص) در منابع دست اول معروف شیعه و اهل‌ سنت نقل شده است، به طوری که هیچ تردیدی در صدور آن از پیامبر(ص) نیست. میر حامد حسین هندی در کتاب خلاصه عبقات الانوار از یکصد و بیست و شش کتاب معروف نام می‌برد و عین عبارت هر کدام را با قید جلد و صفحه کتاب در آن‌جا آورده است. 4️⃣ حدیث سفینه: نیز یکی دیگر از احادیث معروف درباره اهل‌بیت (ع) و امامان معصوم می باشد، که به طور گسترده در کتب معروف شیعه و اهل‌سنت نقل شده است. که حداقل هشت نفر از صحابه پیامبر اکرم(ص) این حدیث را نقل کرده اند: (ابوذر، ابوسعید خدری، ابن عباس، انس، عبدالله بن زبیر، عامربن واثله، سلمة بن الاکوع و علی بن ابی‌طالب) همچنین حدیث در ده‌ها کتاب از کتاب‌های معروف اهل‌سنت آمده است. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 حیات شهید 🔸 به خیلی ‌ها بعد از جریان سؤال نكیر و منكر یا بشیر و مبشّر بعد از مدتی می ‌گویند: «نَمْ»؛ بخواب! اگر ـ ان ‌شاء الله ـ مؤمن باشد كه می ‌گویند: «نَمْ قَرِیرَ الْعَینِ»؛ با «قرّة عین» بخواب و اگر ـ خدای ناكرده ـ تبهكار باشد كه خواب ترسناكی می‌ بیند. 🔸 خیلی ‌ها در حال خواب هستند و این ‌چنین نیست كه بیدار باشند، گرچه خیرات و مَبرّات به آنها می‌ رسد؛ اما این ‌چنین نیست كه آنها باخبر باشند، بر خلاف شهدا, كه ﴿یسْتَبْشِرُونَ بِالَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ﴾. شهدا باخبر هستند كه راهیان راه آنها چه كسانی هستند، از ذات اقدس الهی بشارت طلب می ‌كنند و می ‌گویند مژده دهید که اینهایی كه راهیان راه ما بودند الآن در كدام مقطع هستند: ﴿وَ یسْتَبْشِرُونَ بِالَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ﴾. این ﴿الَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا﴾ عدم ملكه است؛ به آنهایی كه هستند و هنوز نرسیدند می ‌گویند: ﴿الَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ﴾ اما به آنها كه راه نیفتاد ند که نمی ‌گویند هنوز نرسید! 🔸 ﴿الَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا﴾ كه عدم ملكه است، برای راهیان راه شهداست؛ یعنی کسانی كه راه اینها را ادامه می‌دهند ولی به آن كوی نرسیدند، شهدا از ذات اقدس الهی بشارت می‌خواهند و می‌ گویند خدایا به ما مژده بده اینها الآن كجا هستند و چقدر مانده به ما برسند. و خواب نیستند؛ ولی به بسیاری از افراد گفته می‌ شود: «نَمْ قَرِیرَ الْعَینِ»؛ بخواب. 📚 سوره مبارکه یس جلسه 17 تاریخ: 1392/11/06 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 حیات شهید 🔸 به خیلی ‌ها بعد از جریان سؤال نكیر و منكر یا بشیر و مبشّر بعد از مدتی می ‌گویند: «نَمْ»؛ بخواب! اگر ـ ان ‌شاء الله ـ مؤمن باشد كه می ‌گویند: «نَمْ قَرِیرَ الْعَینِ»؛ با «قرّة عین» بخواب و اگر ـ خدای ناكرده ـ تبهكار باشد كه خواب ترسناكی می‌ بیند. 🔸 خیلی ‌ها در حال خواب هستند و این ‌چنین نیست كه بیدار باشند، گرچه خیرات و مَبرّات به آنها می‌ رسد؛ اما این ‌چنین نیست كه آنها باخبر باشند، بر خلاف شهدا, كه ﴿یسْتَبْشِرُونَ بِالَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ﴾. شهدا باخبر هستند كه راهیان راه آنها چه كسانی هستند، از ذات اقدس الهی بشارت طلب می ‌كنند و می ‌گویند مژده دهید که اینهایی كه راهیان راه ما بودند الآن در كدام مقطع هستند: ﴿وَ یسْتَبْشِرُونَ بِالَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ﴾. این ﴿الَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا﴾ عدم ملكه است؛ به آنهایی كه راهی راه شهید هستند و هنوز نرسیدند می ‌گویند: ﴿الَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ﴾ اما به آنها كه راه نیفتاد ند که نمی ‌گویند هنوز نرسید! 🔸 ﴿الَّذینَ لَمْ یلْحَقُوا﴾ كه عدم ملكه است، برای راهیان راه شهداست؛ یعنی کسانی كه راه اینها را ادامه می‌دهند ولی به آن كوی نرسیدند، شهدا از ذات اقدس الهی بشارت می‌خواهند و می‌ گویند خدایا به ما مژده بده اینها الآن كجا هستند و چقدر مانده به ما برسند. شهدا كاملاً باخبر هستند و خواب نیستند؛ ولی به بسیاری از افراد گفته می‌ شود: «نَمْ قَرِیرَ الْعَینِ»؛ بخواب. 📚 سوره مبارکه یس جلسه 17 تاریخ: 1392/11/06 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✍امام حسین عليه السلام: بخيل، كسى است كه در سلام كردن بخل ورزد. 📚گزیده تحف العقول، ح ۱۰۸ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🌼مرد خوشبخت ✍️پادشاهی پس از اینکه بیمار شد گفت: نصف قلمرو پادشاهی‌ام را به کسی می‌دهم که بتواند مرا معالجه کند. تمام آدم‌های دانا دور هم جمع شدند تا ببیند چطور می‌شود شاه را معالجه کرد، اما هیچ یک ندانست. تنها یکی از مردان دانا گفت: فکر کنم می‌توانم شاه را معالجه کنم. اگر یک آدم خوشبخت را پیدا کنید، پیراهنش را بردارید و تن شاه کنید، شاه معالجه می‌شود. شاه پیک‌هایش را برای پیدا کردن یک آدم خوشبخت فرستاد. آن‌ها در سرتاسر مملکت سفر کردند ولی نتوانستند آدم خوشبختی پیدا کنند. حتی یک نفر پیدا نشد که کاملا راضی باشد. آن که ثروت داشت، بیمار بود. آن که سالم بود در فقر دست و پا می‌زد، یا اگر سالم و ثروتمند بود زن و زندگی بدی داشت. یا اگر فرزندی داشت، فرزندانش بد بودند. خلاصه هر آدمی چیزی داشت که از آن گله و شکایت کند. آخرهای یک شب، پسر شاه از کنار کلبه‌ای محقر و فقیرانه رد می‌شد که شنید یک نفر دارد چیزهایی می‌گوید. شکر خدا که کارم را تمام کرده‌ام. سیر و پر غذا خورده‌ام و می‌توانم دراز بکشم و بخوابم! چه چیز دیگری می‌توانم بخواهم؟ پسر شاه خوشحال شد و دستور داد که پیراهن مرد را بگیرند و پیش شاه بیاورند و به مرد هم هر چقدر بخواهد بدهند. پیک‌ها برای بیرون آوردن پیراهن مرد توی کلبه رفتند، اما مرد خوشبخت آن قدر فقیر بود که پیراهن نداشت! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓آیا درسته که اعمال ما هر هفته خدمت امام زمان (عج) عرضه می شود؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🌺 داستان های قرانی پس از آنکه یوسف، یعقوب نبی و برادرانش را به مصر برد با آنها زندگی کرد تا اینکه یعقوب از دنیا رفت. یوسف بنا بر وصیت پدرش جسد او را به فلسطین برده و در کنار قبر ابراهیم(ع) و اسحاق(ع) دفن نمود و به مصر بازگشت . طول عمر حضرت یوسف علیه السلام را بین 110 تا 120 سال ذکر کرده اند یوسف خود نیز وصیت کرد که پس از مرگش در کنار پدرانش در فلسطین دفن شود. لیکن او به قدری محبوبیت اجتماعی پیدا کرده و عزت فوق العاده‎ای نزد مردم مصر داشت که پس از فوتش بر سر محل به خاک سپاریش نزاع شد. هر طایفه‎ای می‎خواست جنازه یوسف در محل آنها دفن شود، تا قبر او مایه برکت در زندگی‎شان باشد. بالاخره رأی بر این شد که جنازه یوسف را درتابوتی مرمرین گذاشته و درکف رودنیل دفن کنند، زیرا آب رود که از روی قبر رد می‎شد مورد استفاده همه قرار می‎گرفت و با این ترتیب همه مردم به فیض و برکت وجود پاک حضرت یوسف (ع)می‎رسیدند. این قبرتا زمان حضرت موسى (ع ) هم چنان در رود نیل بود تا اینکه 300 سال بعد حضرت موسی به فرمان خداوند مقبره او را درآورد و با خود به فلسطین برد. مسعودى مى گوید: سبب این که موسى جنازه یوسف را از مصر حمل کرد، آن بود که باران بر بنى اسرائیل نیامد. پس خداى عزوجل به موسى وحى فرمود جنازه یوسف را بیرون آورد. موسى از محل دفن یوسف پرسید و پیرزنى نابینا و زمین گیر از بنى اسرائیل گفت : من جاى یوسف را مى دانم ولى سه حاجت دارم که باید از خدا بخواهى آنها را برآورد تا آن جا را به تو نشان دهم! خداوند به موسى وحى فرمود سخنش را بپذیر که این امتحانی برای اوبود وما حاجت هایش را بر آوردیم. پیرزن محل دفن یوسف را نشان داد و موسى جنازه را بیرون آورد و به فلسطین منتقل ساخت... آرامگاه حضرت یوسف نبی(ع) اکنون در شرق نابلس سرزمین‌های اشغالی قراردارد... 📚منابع :قرآن کریم، انجیل عهد عتیق، تورات عهد قدیم ، مجمع البیان طبرسی ج 5 ص 266، اثبات الوصیة ص 38، علل الشرایع، ص 107؛ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 📖 📖 🔴هنگام خواندن یا شنیدن آیات سجده دار قرآن چه باید کرد؟ 🟢آیا خواندن معنی و نگاه به آيه سجده دار، و یا بوسیدن آن باعث وجوب سجده می شود؟ 🔴ذكر سجده آيه سجده دار چيست؟ زمان اداي سجده واجب حين آيه است یا هر زمانی می‌شود بجا آورد؟ 🟢سجده آيه سجده دار را بر چه چیزهایی می‌توان انجام داد؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
مداحی_آنلاین_تاثیر_دعای_پدر_و_مادر.mp3
1.82M
🔰 عذرخواهی از پدر و مادر 👌 سخنرانی بسیار شنیدنی 🎙حجت‌الاسلام عالی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
| عالِم بی عمل! ✍️ عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌جمعه اهل‌سنّت زاهدان، خواستار رعایت حقوق زنان و حقوق همه مردم ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی شد. ⚠️ این، درحالی است که چندی پیش، در مراسم ازدواج جوانان اهل‌سنت بلوچستان به میزبانی جناب عبدالحمید، فقط دامادها و پدران آنان شرکت داشتند و خبری از عروس‌ها نبود! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🚩 حق شهید 🔸 مسئله شهادت باعث است! درست است که آب بخشی از آلودگی ‌ها را پاک می ‌کند آفتاب بخشی از آلودگی ‌ها را پاک می ‌کند اما آن آلودگی‌ های مهم را نه آفتاب پاک می ‌کند و نه آب؛ آلودگی استکبار را، آلودگی استبداد را، استحمار را، استذلال را و مانند آن را فقط پاک می ‌کند کشور را خون شهید طاهر می‌ کند: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ». 🔸 وظیفه همه مردم به ویژه مسئولان محترم این است که کشوری که طیب و طاهر شد از آن بهره طیب و طاهر ببرند، چون در قرآن کریم آمده است: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّه﴾. عزیزانی که شربت شهادت نوشیدند بسیار عظیم و بزرگ بودند؛ زیرا وجود مبارک امیر بیان (سلام الله علیه) فرمود پَستی و فرومایگی را فقط ملت پَست می‌ پذیرد. و بلند، کسانی که معارف الهی را چشیدند و با خدای «علی حکیم» در ارتباط هستند و خدا درباره آنها فرمود مردان مؤمن درجات رفیعه ‌ای نزد خداوند دارند، اینها پَستی ‌پذیر نیستند فرومایگی را تحمل نمی ‌کنند. دفاع از مرز و بوم، می ‌طلبد که شهدا واجد این فضیلت بودند. 🔸 اگر ذات أقدس الهی در قرآن کریم فرمود بلدی که طیب شد باید میوه طیب بدهد، را میوه طیب می ‌داند! را میوه طیب می‌ داند! جامعه ‌ای که با عقلانیت وحیانی به سر می‌ برد را طیب و طاهر می ‌داند، جامعه ‌ای که اعضای آن نه راه کسی را می ‌بندند و نه بی ‌راهه می ‌روند را طیب و طاهر می ‌داند. اگر این است، ما را باید ادا کنیم و آن این است که خود طیب باشیم جامعه طیب بسازیم همه امور را در سایه حل کنیم این ما را از هر گونه اختلاس و نجومی نجات می ‌دهد و از هر گونه پلیدی می ‌رهاند. پلید نشدن آسان ‌تر از آن است که انسان پلید، خودش را تطهیر کند و طاهر باشد! 📚 پیام به مراسم بزرگداشت شهدای آمل تاریخ: 1398/11/01 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 تکاثر 🔸 حضرت فرمود اگر كسی افتخار كند كه بند كفش من از بند كفش دیگری بهتر است این مشكل دارد، این علوّ فی الأرض است! خب این یك نحو تفسیر است؛ یك تفسیر ساده هم هست كه بگوییم , علوّ فرعون است و , فساد قارون! 🔸 بالأخره آدم سعی می ‌كند لباس خوب بپوشد لباس بادوام بپوشد، این چیز خوبی است؛ اما با تفاخر و فخرفروشی لباس بپوشد كه بند كفش من بهتر از اوست این مشكل دارد. چنین کسی، ﴿تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ﴾ نصیب او نیست، برای اینكه این «یرید علوّاً فی الأرض». 🔸 خب بالأخره انسان می‌ خواهد به بهشت برسد، به ﴿تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ﴾ برسد؛ ﴿تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ﴾ را ذات اقدس الهی به انبیا و اولیا و ائمه (علیهم السلام) داده است و شاگردان آنها هم سهمی می ‌برند؛ اما در آن دعای نورانی ما چه می ‌خوانیم؟ می‌ گوییم: «بعد أن شَرطْتَ علیهم الزّهد فی درجات هذه الدنیا الدنیة»؛ این اصل است نه اینكه اگر كسی علوّ فرعون را نداشت فساد قارون را نداشت، ﴿تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ﴾ برای اوست! ممكن است او را نسوزانند، اما اگر به ﴿تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ﴾ ببرند است. 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 31 تاریخ: 1391/08/16 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💢معنای جفت بودن تمام مخلوقات 🔹خداوند متعال در قرآن کریم فرموده: «وَمِنْ كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ»؛ «و از هر چیز دو جفت آفریدیم، شاید متذکّر شوید». آیا «زوج» در این آیه شریفه به معنای نر و ماده بودن تمام مخلوقات است❓ 🔸در پاسخ باید گفت: تعبیر «زوج» در عربی صرفاً به معنای زن و شوهر و نر و ماده نیست، بلکه زوج به معنای هر دو چيزى است كه مقابل هم باشند، يكى فاعل و مؤثر باشد، ديگرى منفعل و متأثر، از آنكه فاعل است عملى سر زند و بر آنكه منفعل است واقع شود. همچنین به معنای هر دو چیزی است که با یکدیگر جمع شده و جفت شوند و یا قرین و همراه هم قرار بگیرند. این معنای عام، اختصاص به نر و ماده ندارد، اگرچه شامل آن نیز می‌شود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
‍ 💎 دوران غیبت، دوران امتحان! بدان‌ كه خداوند تبارك و تعالى بندگان خود را در زمان غيبتِ ولىّ‌اش با انواع محنت‌ها و بلاها امتحان مى‌كند تا بد از خوب جدا شود. پس درجات خوبان را بالا برده و پليدان را بعضى با بعض ديگر درآميزد و باهم گرد آورد؛ آن‌گاه همه را در آتش دوزخ بيفكند و خداوند عزّوجل فرموده است: "مٰا كٰانَ اللّٰهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلىٰ مٰا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتّٰى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ" "خداوند، مؤمنان را بر اين حال نخواهد گذاشت، تا اين‌كه پليد را از پاكيزه جدا سازد .... و اين سنّت خداوند در گذشتگان و آيندگان است، همچنان‌كه خداى تعالى فرموده: "آيا مردم چنين پندارند كه به صرف اين‌ كه گفتند ايمان آورديم، رها شوند و بر این ادعا هيچ امتحان نشوند و همانا كه ما امّت‌هايى كه پيش از اينان بودند را به آزمايش آورديم تا خداوند، راستگويان را از دروغگويان كاملاً معلوم سازد." و حضرت اميرالمؤمنين صلوات‌الله‌علیه فرمودند: "اى مردم! خداوند، شما را از اين‌ كه بر شما ستم كند، دور داشته، ولى شما را ايمن ننموده از اين‌كه شما را بيازمايد." و او كه بزرگوارترين گويندگان است، فرموده: "إِنَّ فِي ذٰلِكَ لَآيٰاتٍ وَ إِنْ كُنّٰا لَمُبْتَلِينَ" " به راستى كه در اين وقايع و حوادث، آيات و نشانه‌هايى است و ما البته خوب و بد بندگان را امتحان مى‌كنيم." 📚 مکیال المکارم، جلد دوم ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهیدی که ساعتش رو برای نمازشب کوک کرده بود: به وقت خدا ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت امیرالمؤمنین عليه السلام: لَولا خَمسُ خِصالٍ لَصارَ النّاسُ كُلُّهُم صالِحينَ: أوَّلُهَا القَناعَةُ بِالجَهلِ، وَالحِرصُ عَلَى الدُّنيا، وَالشُّحُّ بِالفَضلِ، وَالرِّياءُ فِي العَمَلِ، وَالإِعجابُ بِالرَّأيِ اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: 🔻👇🔻 🟢 قانع بودن به نادانى، 🟡 آزمندى به دنيا، 🟤 بخل ورزى به زيادى، 🟠 رياكارى در عمل، 🟣 و خودرأی بودن 📗 المواعظ العدديّة، صفحه 263  ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
. ⁉️ فایده ی دعا برای فرج؟ 💠 اگر قرار باشد غیبت امام زمان(عج) به دلیل حکمت‌های خاص الهی باشد، دعا کردن ما برای فرج چه خاصیتی دارد؟ 🔻پاسخ : غیبت امام زمان(عج) بر اساس حکمت‌هایی است که بسیاری از آنها برای ما نامعلوم است. شخصی از در مورد علت غیبت امام مهدی(ع) پرسید. حضرت فرمود: 🔅 إنّ وجهَ الحکمةِ فی ذلک لا ینکشِفُ إلّا بعدَ ظهورِهِ؛[۱] حکمت آن فقط پس از ظهور او معلوم خواهد شد. بنابر این، ممکن است یکی از حکمت‌های غیبت دچار ساختن انسان‌ها به بلا و مشکلاتی باشد که باعث روی آوردن آنها به خدا و دعا کردن برای فرج است. چنان که در قرآن آمده است: ما انسان ها را به شداید و سختی‌های روزگار مبتلا می‌سازیم، باشد که به درگاه ما تضرع و زاری نمایند و به دعا روی آورند.[۲] ✧ بر این اساس، دعا برای فرج نه تنها منافاتی با حکمت‌های الهی ندارد، بلکه خود می‌تواند در زمره همین حکمت‌ها به شمار آید. در برخی روایات، دعا برای فرج وسیله‌ای برای نجات از هلاکت به شمار آمده است. امام حسن عسکری(ع) می‌فرماید: به خدا، فرزندم مهدی را غیبتی است که در آن هیچ کس از هلاکت نجات نمی‌یابد، مگر کسی که خدای (عزوجل) او را بر اعتقاد نسبت به امامتش ثابت قدم بدارد و او را در دعا برای تعجیل فرجش توفیق عنایت فرماید.[۳] 🚩 وقتی که انتظار فرج والاترین نوع عبادت به شمار می آید، دعا برای فرج نیز زیباترین جلوه انتظار به حساب می‌آید و اصل دعا گرامی‌ترین و محبوب ترین چیزها در نزد خداست و تأثیر آن در تغییر دادن تقدیر است. چنان که در روایات (ﷺ) آمده است: ❀ أکثر منَ الدّعاء فَإنَّ الدعاءَ یردّ الْقَضاءَ؛[۴] زیاد دعا کن؛ زیرا دعا قضای الهی را باز می‌گرداند. ا - - - - - ۱) کمال الدین ص۴۸۲، ح۱۱. ۲) انعام (۶) آیه ۴۲. ۳) كمال الدين ص۳۸۴ ح۱ ۴) نهج الفصاحه، ص۸۴، ح۴۴۶. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✍ نظر مراجع عظام تقلید در مورد چهارشنبه سوری و مراسم آن مانند آتش روشن کردن و پریدن از آتش چیست؟ آیا هزینه کردن برای این مراسم و خریدن وسایل آتش بازی به صورت مطلق حرام است یا فقط مواد محترقه خطرناک؟ 1. آتش‌بازی و استفاده از مواد محترقه و ساخت و خرید و فروش آن، به خودی خود حرام نیست مگر این‌که؛ «موجب اذیّت و آزار دیگران باشد و یا تبذیر و اسراف مال محسوب شود و یا خلاف قانون و مقرّرات نظام جمهورى اسلامى باشد، که در این‌صورت جایز نیست».[1] 2. اما درباره حکم شرعی این بازی‌ها در روز چهارشنبه پایانی سال که به «چهارشنبه‌سوری» معروف شده است، باید گفت: در منابع اسلامی (آیات و روایات) دلیلی که صریحاً اثبات یا نفی چنین مراسمی را بکند، وجود ندارد؛ از این‌رو، حرام بودن و یا نبودن برگزاری این مراسم، بستگی به شرایط دارد که حکم آن از عمومات به دست می‌آید: الف. اگر نشانه‌ای از آتش‌پرستی و یا دیگر مظاهر شرک باشد و با همین عنوان برگزار شود، همان‌طور که در دوران‌های قدیم چنین بوده است؛ جزو خرافات است و در اسلام محکوم شده و انجام آن حرام است.[2] ب. اما نوعاً مسلمان‌ها این مراسم را به عنوان آتش‌پرستى انجام نمی‌دهند. به همین جهت، اگر تنها به عنوان تفریح و سرگرمی، مراسم چهارشنبه پایانی سال انجام بگیرد، -با توجه به شرایطی که گفته شد (نبود آزار و اذیّت دیگران، اسراف نکردن مال و ...)، و با این‌که برگزاری این مراسم ضرورتی نداشته- حرام نیست. بهرحال با توجه به اینکه در سالهای اخیر متاسفانه این مراسمات عاملی برای ایجاد خطر برای خود و دیگران شده است، بهتر است اجتناب گردد. پی نوشتها: [1]. حسینی خامنه‌اى، سید على بن جواد، أجوبة الاستفتاءات، ص 243 – 244، سؤال 1105، انتشارات دفتر معظم له، قم، چاپ اول، 1424ق. [2]. ر.ک: صافی گلپایگانى، لطف الله، جامع الأحکام، ج 2، ص 84 – 85، انتشارات حضرت معصومه(س)، قم، چاپ چهارم، 1417ق؛ مکارم شیرازی، ناصر، استفتاءات جدید، محقق و مصحح: علیان‌نژادی‌، ابوالقاسم، ج 1، ص 526، سؤال 1733، انتشارات مدرسه امام علی بن ابی طالب(ع)، قم، چاپ دوم، 1427ق. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از نور | Noor
رونمایی از همراه «نورالجنان» ! در آستانه فرارسیدن هجری شمسی و همزمانی آن با حلول ماه پر خیر و برکت ، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ( ) از نرم‌افزار همراه خود رونمایی کرد! حجت‌الاسلام والمسلمین ، مدیر گروه علمی ، و لغت سخنران نشست رونمایی از نرم‌افزار همراه بودند و به تشریح امکانات و قابلیت‌های آن پرداختند. مطالعه خبر تفصیلی در : www.noorsoft.org/fa/News/View/111351 دریافت نرم‌افزار: www.noorsoft.org/fa/software/View/74129 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در داده پردازی هوشمند علوم اسلامی www.noorsoft.org 📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
✨﷽✨ 🌼پیامبر (ص) از ناحیه کافران نگران نبود، از این طایفه نگران بود ✍️رسول اکرم (ص) فرمود: من از دو طایفه نسبت به امت خودم اطمینان دارم که از ناحیه آن‌ها به امت من گزندی نمی‌رسد و نسبت به یک طایفه دیگر نگرانم و هر چه بر سر امت من بیاید از ناحیه این طایفه است. آن دو طایفه که من از ناحیه آن‌ها مطمئنم یکی طبقه مؤمن خالص است و یکی طایفه کافر خالص. اما مؤمن خالص بدیهی است که همان ایمان وی کافی است که او را مانع شود از اینکه قدم بدی بر ضرر امت مسلمان بردارد. و اما کافر محض که هم باطنش کافر است و هم ظاهرش، از ناحیه او هم نگرانی نیست زیرا هر وقت کفر صریح با ایمان صریح -و باطل آشکار با حق آشکار- روبرو شود از ایمان شکست می‌خورد. و اما آن طایفه‌‏ای که من از ناحیه آن‌ها نگرانم مردمان منافق و دورو و دو زبان می‌باشند که در گفتار و در ظاهر مؤمن می‌باشند و در باطن خود کفر را مستور کرده‌اند، در ظاهر مانند گوسفند سلیم و در قفا همچو گرگ آدم‌خوار می‌باشند. 📚استاد مطهری، حکمت‌ها و اندرزها، ج1، ص196 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 سنت ناپسند 🔸 در آستانه هستیم؛ این سنّت سیئه ‌ای است كه بسیار تلخ است و از همان روزی كه این را بنا گذاشتند، بزرگان دینی ما، مراجع ما (رضوان الله علیهم اجمعین) موضع گرفتند و گفتند كسی ترقّه بزند، جایی را بسوزاند، رهگذری را آسیب برساند، است و . 🔸 مرحوم میرزای بزرگ (رضوان الله علیه) صاحب فتوای حرمت تنباكو گذشته از مقام علمی، وقتی آن فتوا را داد و قداستی هم داشت، مورد اجلال و تكریم مراجع بعدی واقع شد؛ سالیان متمادی سعی می ‌كردند كه رساله مرحوم میرزای بزرگ، اصل باشد و بزرگان و فقهای نجف (رضوان الله علیهم اجمعین) بر آ‌ن حاشیه داشته باشند. فرمایش مرحوم میرزای بزرگ این است: تیر هوایی، ترقّه زدن، اتلاف مال و لهو است و حرام، بلكه ساختن و بیع و شراء و اعانت بر آنها تماماً حرام است _ این همان غائله چهارشنبه سوری است _ و اگر جایی را بسوزانند، آن‌كه آتش زده است آنها را . این فتوای آن بزرگ و بزرگوار است كه حالا مرحوم آخوند خراسانی و مرحوم آقا سید محمدكاظم یزدی و همه آنها به دنبال آن حاشیه زدند. 🔸 این را همه علما و بزرگواران باید به فرزندان خودشان، جامعه، آموزش و پرورش و دیگران بگویند كه این کارِ مذمومی است که بر خلاف عقل، نقل و شریعت است و آسیب ‌رسانی است و یك سنّت بسیار پلید و زشت است كه ـ ان ‌شاء الله ـ سعی كنیم این را برطرف كنیم. 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 14 تاریخ: 1392/12/21 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠آنچه را ذخیره کرده‌ای، به دست سارق ایام مسپار ✍مردی مزرعه‌ای آفتابگردان کاشت و محصولش را در چند گونی ریخت و در انبار خانه‌اش ذخیره کرد تا نزدیک عید گران‌تر شود و آن‌ها را بفروشد. دزدی شب به انباری او زد و تمام آفتابگردان‌ها را برد و در ته یکی از گونی‌ها، کمی از آفتابگردان‌ها را رها کرد. او دست نوشته‌ای به این مضمون گذاشت: «زحمت یک‌ساله‌ات برای من بود. این مقدار را هم گذاشتم، یک موقع نبری مصرفشان کنی. برو کشت کن سال بعد همین موقع باز در خدمتم!» در روایت آمده است: «هر روز فرشته‌ای بین زمین و آسمان ندا می‌دهد؛ ای مردم بسازید برای ویران شدن، و بزایید برای مردن، و بگذارید دنیا را و بگذرید از مال دنیا برای بردن.» هرساله جمع می‌کنیم و دزدِ نفس با خوردن و خوابیدن؛ تمام زحماتمان را از ما می‌گیرد و می‌دزدد و ما آسوده برای سالِ بعد کار می‌کنیم و دو دستی نتیجۀ زحمات و تلاشمان را تحویل سارق ایام می‌دهیم و روزِ مرگ، می‌بینیم چیزی برای خودمان باقی نگذاشته‌ایم و دریغ از هیچ انفاق و بخشش و عمل صالحی! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پریدن از روی آتش در آیین ایران قبل از اسلام توهین بود! 🔹مراسم چهارشنبه سوری واقعی از زبان استاد رحیم پورازغدی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🌼با نیت کار کن ✍حاج آقا دولابی (ره): با نیت کار کن. خانواده ات هر چند نفر که هستند، به آنها نگاه نکن و به نیت همان تعداد از ائمه علیهم السلام از آنها پذیرایی کن. چند وقت که این کار را ادامه دادی، ببین چه می‌شود. با نیت کار کن. مثلاً در حمام خودت را به این نیت بشوی که داری نفست را از صفات رذیله و از هوی و هوس و آرزوهای دور و دراز می‌شویی سرت را به این نیت اصلاح کن که داری گناهان و خیالات باطل را از وجودت قیچی می‌کنی، سرت را به نیت شانه کردن سر یک یتیم شانه کن. خانه را که جارو میزنی و لباس ها را که می‌شویی، به نیت بیرون ریختن دشمنان اهل بیت علیهم السلام از زندگی و وجودت انجام بده چند وقت که با نیت کار کردی، آن وقت ببین که نور همۀ فضای زندگی ات را پر می‌کند و راه سیرت باز می‌شود. 📚مصباح الهدی، صفحه 214 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
📘داستان‌های‌بحارالانوار هفتصد درودِ خداوند... 🔹روزی پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: «یا علی! می‌خواهی تو را به چیزی مژده بدهم؟» حضرت علی علیه السلام عرضه داشتند: بله، پدر و مادرم به قربانت! شما همیشه مژده دهنده هر چیزی بودید. 🔹پیامبر فرمودند: «جبرئیل، نزد من آمد و از امر عجیبی مرا خبر داد. » امیرالمومنین علیه السلام پرسیدند: امر عجیب چه بود یا رسول الله؟ 🔹پیامبر فرمودند: «جبرئیل خبر داد که هر کس از دوستان من، بر من توأم با خاندانم صلوات بفرستد، درهای آسمان به روی وی گشوده می‌شود و فرشتگان هفتاد صلوات به او می‌فرستند و اگر گناهکار است گناهانش می‌ریزد همچنان که برگ درختان می‌ریزد و خداوند متعال به او خطاب می‌کند: (لبیک یا عبدی و سعدیک). سپس به فرشتگان می‌فرماید: ملائکان من! شما به او هفتاد صلوات فرستادید، اما من بر او هفتصد صلوات می‌فرستم.» 📚 بحارالانوار، ج ۹۴، ص ۵۶. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰