15.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مبعث_پیامبر
#موضوع :جستاری کوتاه بر فواید مکتب وحی
🎤استاد : حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
#کارگاه_ادبیات_عرب
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
✳️ مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار میکند :
✅ برگزاری دومین جلسه کارگاه ادبیات عرب کاربردی با رویکرد قرآنی
🎤استاد: حجت الاسلام و المسلمین قدسی
⏰ زمان : چهارشنبه 11 اسفند 1400 ساعت 10:40
🕌 مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری(ره)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#مسابقه_ادبیات_عرب(6)
#ادبیات_مهارت_محور
✅ گزینهی صحیح را معیّن کنید؟
الف) رأیت مُعتدٍ یؤذی الحیوان الجمیل.
ب) هُناک أراضٌ وسیعةٌ للفلّاحینَ.
ج) إعتزل ذکر أغانٍ لا یفیدک.
د) یا بُنیَّ! لا تَحزن هذه لیالٌ تنتهی.
👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید.
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#ادبیات_مهارت_محور
📚 چرا در قرآن، از عبارت «تجری من تحتها الانهار» استفاده شده و تنها در یک آیه، حرف جر «مِن» وجود ندارد؟
📝 «وَ بَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ ...»؛
اما در این آیه گفته شده :«... رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهارُ ... »؛...
این آیه، تنها آیهای از این نوع است که بدون حرف «مِنْ» آمده؛ لذا «تَحْتَهَا» را از لحاظ نحوی «ظرف» دانسته و آنرا منصوب میخوانیم.
برخی از مفسران، اندک اختلافی را میان دو عبارت «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ» و «جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهارُ» اعلام کردهاند:
1. از آنجا که حرف «مِن» معنای ابتدائیت دارد، معنای «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ» آن است که شروع جریان آب از زیر درختان است، اما معنای آیه ««جَنَّاتٌ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهارُ» این است که آب از جای دیگری سرچشمه گرفته و از زیر درختان عبور میکند.
2. وجود حرف «مِن» در کنار اسم ظرفی مانند «تحت» معنای تأکید را میرساند و در صورتی که جمله از حرف «من» خالی باشد، این تأکید را ندارد.
3. در صورتی که عبارت بدون حرف «من» باشد، نشان از این است که منبع آب دور است، اما در صورتی که همراه با حرف «من» باشد، به معنای این است که چیزی نمیتواند مانع بین آب و آن درختان شود
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#معرفی_سایت
#جستجوی_مقاله
🌐 چهار سایت پیشنهادی برای دانلود مقالات علمی:
1️⃣ scholar.google.com
🔹گوگل اسکالر معروف ترین مرجع دانلود مقالات است. می توانید با استفاده از این نرم افزار مقالهها را پیدا کنید و به آنها ارجاع دهید. اما اگر مقاله پولی باشد گوگل اسکالر نمی تواند کاری برایتان انجام دهد.
2️⃣ booksc.org
🔸دارای یکی از بهترین دیتابیسها برای دانلود مقاله رایگان. فقط با دو کلیک می توانید پی دی اف مقاله را دانلود کنید.
3️⃣ freepaper.me
🔹یک سایت ایرانی که با فرستادن آدرس ویژه هر مقاله، آن را برایتان دانلود می کند.
4️⃣ sci-hub.cc
🔸این سایت روسی امکان دانلود رایگان مقالات را فراهم میآورد. دانلود مقالات از طریق وارد کردن کد doi آن مقاله، یا وارد کردن آدرس آن مقاله را فراهم می آورد
•┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈•
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
🆔@Pajouheshgaranemarvi
#نکات_پژوهشی(1)
#مقاله_نویسی
✅ قبل از هر اقدامی در خصوص پژوهش، #مسأله یا #موضوع خود را بیابید.
❓چطور؟
✅جواب:
▫️ با توجه به نیازهای خود، مردم، جامعه و...
❗️بدانید:
#مسأله از #نیاز فربه می شود.
—————————————————-
❗️بدون #طرح_پژوهشی وارد عرصه نوشتن نشوید.
✅طرح پژوهشی شامل:
▫️موضوع مناسب
▫️سوالات اصلی و فرعی
▫️آماده سازی لیستی از منابع علمی مورد نیاز
▫️تعیین قالب پژوهش: مقاله یا کتاب
—————————————————-
✅ زمان شروع و پایان #پروژه پژوهشی خود را مشخص کنید.
👌عدم تعیین وقت، منجر به طولانی شدن انجام پروژه خواهد شد.
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
https://eitaa.com/joinchat/1995178133C9f5ca40c9
#ادبیات_مهارت_محور
📚 چرا در مناجات شعبانیه، عبارات «یدنیه منک» و «یقرّبه منک» مورد استفاده قرار گرفته است، با آنکه با توجه به معنا باید گفته میشد: «یدنیه إلیک» و «یقرّبه إلیک»؟!
📝 در زبان عربی، به طور معمول، هر فعل، یک یا چند حرف جر ویژه خود را دارد که در عبارتپردازیها تنها از آن حروف استفاده میشود .به عنوان مثال، با این که هم حرف «مِن» و هم حرف «عَن» به معنای «از» در زبان فارسی است، ولی گاهی دیده میشود که نمیتوان آنها را به جای یکدیگر به کار برد؛ لذا باید برای ماده «قرب» فقط از حرف جر «مِن» استفاده شود، مانند آیه «إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَریبٌ مِنَ الْمُحْسِنینَ»، اما برای ماده «فرغ» هم میتوان از حرف جر «عن» مانند «إِذَا فَرَغَ مِنْ صَلَاتِه»، و هم از حرف جر «من»مانند «ثُمَّ أَذَّنَ فَلَمَّا فَرَغَ عَنْ أَذَانِه»، استفاده کرد.
از طرفی در سخن عربزبانان مشاهده میشود که یک حرف جر به معنای حرف جر دیگری مورد استفاده قرار میگیرد.
در همین راستا در فرازهای مناجات شعبانیه نیز عبارتی نمییابیم که بر خلاف سخنگفتن عرب بوده و معنایی را برساند که خلاف نظر متکلّم است، بدین ترتیب که برای فعل «یقربه» که از ماده «قرب» است حرف جر «مِن» و برای «یدنیه» از ماده «دنو» نیز همان حرف به کار گرفته شده است و استفاده مشتقّات این هر دو ریشه از حرف جر «من» در زبان عرب کاربرد دارد، حتی اگر در برخی موارد به معنای «إلی» باشد.
•┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#گزارش_تصویری
#عرفانهای_نوظهور
✳️ برگزاری سومین جلسه دوره تخصصی پژوهش و بررسی عرفانهای نوظهور
✅این دوره در 16 جلسه برگزار میشود
سرفصلهای دوره :
1. تفاوت عرفان حقیقی و عرفانهای نوظهور
2. بررسی عرفان های حلقه :یوگا، اشو
3. بررسی عرفان های آمریکایی: شیطان گرایی و..
4. بررسی عرفان های ایرانی : حلقه و..
5. معنویت های سکولار : قانون جذب و فراعلم ها و ...
🕌 محل برگزاری دوره در حرم مطهر رضوی دارالقرآن کریم
🎤استاد : حجت الاسلام و المسلمین مهدی سالاری
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄
✍️ از کجا نویسندگی را در حوزه ها شروع کنیم؟
🔵 مرحلۀ اول: مطالعۀ آثار نویسندگان خوب
💠اگر وقت دارید روزی نیم ساعت یا یک ساعت کتاب هایی را که از نظر نویسندگی و محتوا خوب است، نه یک روز و دو روز، نه یک ماه و دو ماه، بلکه ماه ها پشت سرهم مطالعه کنید. اگر آدم با ذوقی باشید شش ماه، یک سال باید مطالعه کنید و این مطالعه نباید قطع شود.
💠ریزه کاری هایی که در کلمات نویسندگان است تجارب یک عمر آن هاست؛ باید این تجارب را استفاده کرد....
💠تجربه ای در این مسأله دارم.... اگر بخواهم مطلب خوبی بنویسم، در صورتی که چند صفحه از کتاب نویسنده ای خوب را مطالعه کنم و سپس مطلبی را بنویسم، می بینم قلم می جوشد؛ امّا، وقتی بدون مطالعۀ قبلی می نویسم، آن جوشش و جریانِ قلمی نیست.
#طلبه_پژوهشگر
#مراحل_نویسندگی
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
❇️@pajoohesh_esfahan
╯
#مسابقه_ادبیات_مهارت_محور
#اسامی_برندگان
✅ با عرض سلام و تشکر از همه عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردند.
با توجه به استقبال بالا و پرشور طلاب در این مسابقه ، قرار بر این شد هر ماه به قید قرعه به 10 نفر از دوستانی که پاسخ صحیح به سوالات رو داده باشند جوایزی رو اهدا کنیم.
🎁 اسامی برندگان این مرحله از مسابقه به شرح ذیل می باشد:
1. خانم حسنا مروارید
2. آقای محمد عارف
3. آقای حسین رفتاری
4. خانم اکرم عباس زاده
5. آقای کاظم سلیمانی
6. آقای امیرحسین خادم
7. خانم الهام فلاح
8. خانم خدیجه ترشیزی
9. خانم زینب منصوری
10. آقای امیرحسین رازقی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
5_6187953696257605858.apk
34.44M
#معرفی_نرم_افزار
❇️تبدیل پی دی اف به ورد
✅یک نرم افزار بسیار جالب و کاربردی ویژه پژوهشگران
#مسابقه_ادبیات_مهارت_محور
#پاسخ_مسابقه
📝 مسابقه شماره (5)
پاسخ : گزینه«ب»
سه اسم منقوص: «القاضی، دعاوٍ، لیالٍ» و چهار اعراب تقدیری در «القاضی، دعاوٍ، لیالٍ، یقتضی» وجود دارد.
📝 مسابقه شماره (6)
پاسخ :گزینه«ج»
سایر گزینهها «معتدیاً: مفعول»، «اراضٍ: مبتداء مؤخّر»، «لیالٍ: خبر» میباشد.
نکته مهم
«لیالٍ» در اصل «لیالیٌ» بوده: «لیالیُنْ» که ضمه بر یا سنگین است و حذف شده: «لیالیْنْ» با التقا ساکنین «یا» حذف شده و تبدیل به «لیالِنْ»: «لیالٍ» شده است.
«دعاوٍ» نیز در اصل «دعاوی» بوده و یا آن همچون «لیالی» حذف شده است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe