eitaa logo
معاونت پژوهش حوزه خوزستان
1.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
442 ویدیو
238 فایل
ادمین کانال: @mzh2020 معاون پژوهش استان: @MMiralaeiRad امور نشریات و کرسی های آزاد اندیشی امور دفتری و اداری معاونت پژوهش @mzh2020 دفتر نخبگان و استعدادهای برتر استان @A_mhd110 دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی ره @MMiralaeiRad
مشاهده در ایتا
دانلود
17.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا غریب الغربا و یا معین الضعفا و الفقرا یوم الجزاء یا علی بن موسی الرضا علیک آلاف التحیه والثناء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرقت-علمی.pdf
843.7K
عنوان: سرقت علمی محتوا: تعریف؛ حکم فقهی و مجازات؛ مصادیق؛ موارد مجاز؛ راه‌های پیشگیری. 📚حجت الاسلام"محمدصادق فاضل" منبع:پژوهش‌یار؛@Pajouheshyar ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
موانع نویسندگی و راه‌های برون‌رفت از آن: نویسندگی عبارت از نگارش پیامی گیرا با قلمی شیواست. برای دست‌یابی به نوشته‌ای شیوا ابتدا باید موانع را شناخت و در پی رفع آنها بود. اولین مانع نوشتن را قبل از هر چیز باید ننوشتن دانست؛ چه اینكه نگارش را باید با نوشتن آموخت، اما عموماً ممكن است موانعی فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی و روان‌شناختی هم داشته باشد. آنچه در پی می‌آید، با توجه به ابعاد پیش گفته، موانع نوشتن را در ده محور بیان كرده است: الف.گرایش به زیبانویسی در آغاز كار اگر كسی بخواهد مطلبی بنویسد، باید ذوق و استعداد نوشتن را داشته باشد. بعضی از افراد تصور می‌كنند ذوق لازم را برای نوشتن دارند، در حالی كه نوشتن از دو فعالیت تشكیل شده است: نوشته عام: بیان كتبی آنچه در درون آدمی هست و او می‌تواند به زبان عادی، دانسته‌ها، خواسته‌ها، اندیشه‌ها، عواطف و تخیلاتش را بنویسد. این نوع نوشته جنبه اطلاع‌رسانی دارد. به كسی كه این كار را انجام می‌دهد، نگارنده می‌گویند و این كار یك فن مانند دیگر فنون است. نوشته خاص: در این نوع از نوشتن، مكنونات درون به بیان كتبی، هنرمندانه و زیبا نوشته می‌شود. در این صورت به او نویسنده می‌گویند و آن هم یك هنر است مانند هنرهای دیگر. بنابراین، كسی كه می‌تواند نوشته‌ای بی‌غلط و قابل فهم بنویسد، نگارنده است، اما اگر افزون بر درستی و قابل فهم بودن، زیبا هم خلق كند، نویسنده است. بدیهی است در نگارش صرف، نیاز به ذوق نیست، بلكه تنها آموزش و دانش كافی است، اما در نویسندگی افزون بر آنها، به ذوق هم نیاز است. كسی كه می‌خواهد بنویسد «خورشید طلوع كرد و كم‌كم روشنایی‌اش همه جا را فرا گرفت»، به ذوق خدادادی نیاز ندارد و افراد زیادی می‌توانند این كار را انجام دهند،اما اگر می‌خواهد بنویسد: «گل خورشید شكفت و كم‌كم رایحه آن در همه جا پیچید»، باید ذوق و استعداد هنری داشته باشد. بنابراین، باید از ابتدا در فكر ساده‌نویسی باشد و بدون برخورداری از ذوق خاص در پی زیبانویسی نباشد تا دچار ناامیدی نشود. او باید به تدریج و با تمرین، این ذوق خاص را در خود ایجاد كند. ب.آموزش ندیدن و تمرین نكردن: آن‌كه می‌خواهد رانندگی یاد بگیرد، مدت‌ها آموزش می‌بیند و تمرین می‌كند. نوشتن، كاری بس دشوارتر از رانندگی است پس نیاز بیشتری به آموزش و تمرین دارد. بسیاری چون آموزش ندیده‌ و تمرین نكرده‌اند، تصور می‌كنند نمی‌توانند بنویسند، در حالی كه اگر آموزش ببینند و قواعد و آیین آن را تمرین كنند، درمی‌یابند كار نیكو كردن از پر كردن است. مثلاً‌ كسی كه بیاموزد فعل باختن با حرف «به» نه «از» به كار می‌رود، نمی‌نویسد «تیم امریكا از تیم ایران باخت». بنابراین، شایسته است با‌ آموزش لازم و سپس تمرین كافی به نویسندگی رو آورد. 📚اسرار نویسندگی(نگارش کتاب، مقاله و گزارش تحقیقی) سید حسین اسحاقی ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢پرونده ویژه به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا (علیه‌السلام) ✔️ یادداشت: ✍️ «فقه الرضا» را چه کسی نوشته است؟/ جواد زمانی: https://b2n.ir/a69462 ✍️ مبارزه از نزدیک‌ترین فاصله؛ تأملی بر سیره سیاسی امام رضا(ع)/ مهراب صادق‌نیا: https://b2n.ir/n80461 ✍️ این ولایتعهدی به شرط لا/ رسول جعفریان: https://b2n.ir/w48717 ✍️ فصلی که دوباره باید خواند/ نجم‌الدین طبسی: https://b2n.ir/k57881 ✍️ ولایت‌عهدی امام رضا(ع)؛ توطئه یا باور!/ سید علیرضا واسعی: https://b2n.ir/j45717 ✍️ فهم تمدنی سیره‌ی امام رضا علیه‌السلام/ محسن الویری: https://b2n.ir/w61495 ✍️ تقریری بر عدم تقیه امام رضا(ع) در عصر خویش: مجید معارف/ https://b2n.ir/a62015 ✍️ امام رضا(ع)، الگوی گفتگوی جهانی امروز؛ روش‌شناسی مناظرات ثامن الائمه/ حسن امینی‌فر: https://b2n.ir/k07155 ✍️ افق گشایی‌های فقهی_کلامی عالم آل محمد/ اکبر مرادخانی: https://b2n.ir/b03040 ✍️ اصول مناظره و آزاداندیشی در سیره امام رضا (ع)/ عباس مصلایی پور: https://b2n.ir/t23848 ✍️ شاهراه معرفت/ کاوه اسماعیلی: https://b2n.ir/h46283 ✍️ هدایت موحدانه/ سیده مژگان سخایی: https://b2n.ir/u48624 ✍️ توسعه تشیع، تعمیق دین/ مسلم شهابی: https://b2n.ir/f35726 ✍️ پنج برش از تمایزهای رفتاری امام رضا(ع)/ رضا نظرزاده: https://b2n.ir/p80080 ✍️ فرصت خاص توسعه تمدنی دیار کهن/ سیدحسین حُرّ: https://b2n.ir/q21052 ✍️ معرفی امام معرفی اسلام است/ محمدجواد اخگری: https://b2n.ir/m65904 ✔️ گفتگو: 🔰 روشنگری مکتب رضوی علیه دیکتاتوری مأمونی/ علامه سیدجعفر مرتضی عاملی: https://b2n.ir/n10214 🔰 مناظرات امام رضا(ع)؛ سیره علمی و عملی یک امام/ یحیی یثربی: https://b2n.ir/z51264 🔰 هجرت تمدن ساز/ محمد‌هادی همایون: https://b2n.ir/e04531 🔰 ایران تنها امید علویان/ محمدحسین رجبی دوانی: https://b2n.ir/d71024 🔰 مناظرات امام رضا(ع) ضابطه‌مند و عقلایی بود/ علامه سیدجعفر مرتضی عاملی: https://b2n.ir/u17713 🔰 مغفول بودن نقش امام رضا(ع) در فقه اهل بیت(ع)/ سیدمحمدعلی خادمی: https://b2n.ir/b91181 ✔️ گزارش: 🔻بررسی کتاب «الحیاه السیاسیه للامام الرضا(ع)»/ محمدعلی مهدی‌راد: https://b2n.ir/w42864 🔻جایگاه عقل در روش تفسیری امام رضا(ع)/ علی نصیری: https://b2n.ir/p91202 🔻 روایات رضوی بستر مناسبی برای فقه مقارن/ محمود ملکی: https://b2n.ir/h33310 🔻 نقش امام رضا(ع) در ترمیم سازمان وکالت ائمه(ع)/ محمدرضا جباری: https://b2n.ir/q73182 🔻 واقع‌نگری و پرهیز از مباحث انتزاعی در مکتب فقهی امام رضا(ع)/ محمدعلی مهدی‌راد: https://b2n.ir/y37032 🔻 «تمدّن رضوی» اسلام حداقلی را رد می‌کند/ موسی نجفی: https://b2n.ir/r52365 🔻 مناظرات رضوی در بستر عقلانیت دینی/ حسن حسینی‌یار: https://b2n.ir/u47986 📸 تصاویر برگزیده از رهبر انقلاب، مراجع و علما در مراسم غبارروبی مضجع مطهر امام رضا(ع)/ https://b2n.ir/n07839 📽 گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در کنگره جهانی امام رضا(ع) در سال 1365/ https://b2n.ir/t51418 https://eitaa.com/ijtihad👈 ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
17.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️اجرای سند ٢٠٣٠ همچنان ادامه دارد... 🔻اخیراً کتابی با نام 'سلامت در سال ٢٠١۵' در کشورمان چاپ و نشر پیدا کرده است که این کتاب بخش سومِ (سلامت) سند توسعه پایدار (٢٠٣٠) است و دارای محتوای ضلالت آمیز می باشد. ◾️در فیلم فوق، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار و گفت و گو با آقای دکتر نمکی، وزیر بهداشت، با تذکری قاطع و مستدل از ایشان خواستند تا چرایی چاپ و نشر این مضامین ضلالت آمیز و ضد دینی را پیگیری و بررسی کنند. ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
هدایت شده از مهدی آریاخاکی
موانع نویسندگی و راه‌های برون‌رفت از آن: ج.كمبود اطلاعات و معلومات: از لوازم نوشتن درباره هر پدیده و موضوعی، برخورداری از دانش و اطلاعات لازم است. ذات نایافته از هستی بخش كی تواند كه شود هستی‌بخش؟ وقتی كسی درباره موضوعی دانش و اطلاعات كافی ندارد، چگونه می‌تواند آن را به دیگران بشناساند؟ مثلاً چاكو، دشت وسیع و كم‌جمعیتی در امریكای جنوبی است كه از غرب پاراگوئه تا شرق بولیوی امتداد دارد و مساحت آن ۷۲۵۰۰۰ كیلومتر مربع است. اگر كسی این اطلاعات را نداشته باشد، چگونه می‌تواند چیزی بنویسد. برعكس اگر به شخصی بگویند درباره شهر یا منزل خود ده سطر بنویسد، چون اطلاعات كافی و شناخت نسبی دارد، می‌تواند بنویسد. پس مطالعه و كسب آگاهی، مقدمه نوشتن است. باید دانست تا كسی خواننده خوبی نباشد، نمی‌تواند نویسنده خوبی باشد. همه ما باید بدانیم كه «از كوزه همان برون تراود كه در اوست»؛ د.ایجاد مشكل برای زیبانویسی: گاهی آگاهی و اطلاعات لازم هست، اما در زیبانویسی مشكل وجود دارد. مثلاً اگر به ما بگویند درباره خودكار زیبانویسی كنید، كمتر كسانی هستند كه بتوانند بنویسند: «خودكار من هنگام استراحت، كلاهش را روی دهانش می‌گذارد و آرام و بی‌حركت در گوشه‌ای به خواب می‌رود، اما اگر تكیه‌گاهی داشته باشد، می‌تواند به صورت ایستاده هم بخوابد. زمانی كه نوبت حركت او فرا می‌رسد، كلاهش را روی سرش می‌نهد و چون پا ندارد، بر انگشتان نویسنده‌اش سوار می‌شود. پوست و گوشت خودكارم به حدّی شفاف است كه رنگ خون در كالبدش دیده می‌شود. البته خودكارم یك چشم هم دارد كه در میانه بدنش قرار دارد. حتی از راه آن تنفس هم می‌كند و دهان آن بسیار گرد و كوچك است. البته با هر كلمه‌ای كه می‌نویسد، مقداری از خون و عمر او كم می‌شود. جالب این است كه برخلاف انسان‌ها، می‌توان با نگاه كردن به خودكار، عمر باقی‌مانده‌اش را حدس زد». این‌گونه نگارش در ابتدای نویسندگی بسیار دشوار است و ممكن است آدمی را ناتوان جلوه دهد. از این رو، در آغاز نویسندگی باید از ساده‌نویسی شروع كرد و در پی به كارگیری آرایه‌های ادبی و منابع لطفی و معنوی و استفاده از زیبایی‌های بیانی و زبانی آن نبود. به تدریج می‌توان از ساده‌نویسی به سوی زیبانویسی گام برداشت. ه‍) آغاز كار با گسترده‌نویسی: كسی كه می‌خواهد ورزش كند، نخست باید به نرمش بپردازد. ورزشكار باید ابتدا از ورزش‌های سبك آغاز كند تا به تدریج ورزیده شود و به ورزش‌‌های حرفه‌ای روی‌ آورد. نویسندگی هم نوعی ورزش است و باید از تمرین‌های ساده آغاز شود. نویسنده‌ای كه نوقلم است و می‌خواهد از روز اول گسترده‌نویسی كند و اثر صد صفحه‌ای تولید كند، مثل وزنه‌برداری است كه می‌خواهد همان روز اول وزنه سنگین بردارد كه چیزی جز شكست، پشیمانی و انصراف در پی ندارد. كوزه‌گری را باید با ساختِ كوزه‌های كوچك آغاز كرد و كودك با شیر زندگی را آغاز می‌كند، نه با غذاهای خشك و دیر هضم. در نویسندگی هم باید به این رویه پسندیده، توجه كرد. 📚اسرار نویسندگی(نگارش کتاب، مقاله و گزارش تحقیقی) سید حسین اسحاقی ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
❌ 🔰ثبت نام تخصصی سطح سه مشاوره اسلامی 📌ویژه برادران 🌐لینک ثبت نام: http://reg.ismc.ir/start/149 🌍سایت سنجش و پذیرش: https://paziresh.ismc.ir 🌀سایت مراکز تخصصی حوزه علمیه قمhttp://mt.ismc.ir/ 🕌 اهواز _مدیریت حوزه علمیه استان خوستان 🆔 سوالات @dabir_M_moshavereh ☎️تلفن: 09167269145 (پاسخگویی از ساعت14تا20) 💮پیام رسان ایتا: @tahzib_khz 💠💠💠 https://eitaa.com/joinchat/1481244718C5d4c6f8271
🔹اندیشکده دین و حکمرانی برگزار می کند؛ 🔸رویداد نخبگانی حل مسائل حکمرانی با رویکرد دینی "دلیل" مهلت ثبت نام: 15 خرداد الی 15 تیر 1400 🔴 اگر میخواهید در حل مسائل بنیادین نظام اسلامی موثر و بخشی از ساختار جدید حل مسائل حکمرانی باشید ، در این فراخوان شرکت کنید. ♦️سامانه ثبت نام: http://sabtename.ir/din_hokmrani جهت اطلاعات بیشتر به آیدی @mhsh1414 در ایتا پیام دهید. 🆔 @din_hokmrani
♦️ مهلت ارسال آثار به همایش کتاب سال حوزه تمدید شد 🔸 مهلت ارسال کتاب و پایان‌نامه‌های سطح4 و دکتری حوزویان به دبیرخانه بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه تا 15 تیرماه 1400 تمدید شد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 🆔 https://eitaa.com/khowzeh 🌐 http://www.ketabehowzeh.ir ✉️100007020 📞 02533133603 👉🏿 604 / 605
⚡️این یک همآورد طلبی است: اگر تکنوکرات ها و روشنفکران غیر از آیت الله العظمی خامنه ای درطول تاریخ ۲۰۰ساله ایران سراغ دارند که بیشتر از ایشان و جایگاه ولایت فقیه برای علم و تولید ایرانی، اختراع و اکتشاف دانشمندان وطن همسویی، پیگیری وعمل داشته معرفی کنند! ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
📚 کتاب نظریه نظام انقلابی تالیف: استاد خسروپناه 🔶 کتاب به دنبال ترسیم نقشۀ‌ راهِ جمهوری اسلامی ایران براساس منظومه فکری آیت‌الله العظمی است که توسط دانشگاه امام حسین علیه‌السلام منتشر شده و مشتمل بر تبیین سه فرایند خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در نظام انقلابی و دستاوردهای چهل ساله انقلاب و بایسته های آن است. فرایند تحقق نظام انقلابی، بخش دیگر این کتاب می¬باشد که برای جبهه سازی و‌ حکمرانی اسلامی مفید است. 🔹 در بخشی از مقدمه اثر می‌خوانیم: «به نظر می‌رسد ضرورتِ امروزِ ایران اسلامی در این است که متفکران و اندیشمندان ما آن‌چنان که شایسته است نقشه، مدل، الگو، اهداف و افق بلند و نورانی جمهوری اسلامی را به‌صورت مدون ترسیم و نقش‌های مختلف را در این جورچین مشخص و ابهام‌ها و سؤال‌های موجود در اذهانِ حقیقت‌جو را برطرف نمایند.» ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
🔸سیره علمای شیعه در استفاده از کالای تولیدی ممالک اسلامی ✳️اهتمام به استفاده از کالای ایرانی توسط رهبر انقلاب ریشه در اندیشه‌ای پیش رو و مترقی دارد که در طول تاریخ تشیع در میان علمان شیعه طرفداران و قائلان بسیاری داشته است و عمده نیت آن مبارزه با نفوذ و حمایت از کالای تولید شده در بلاد اسلامی است. 🔹آیت‌الله سید عبدالحسین منش استادش ملاحسین قلی همدانی را چنین نقل می‌کند: «او از کلیّه مجلوبات از بلاد کفره اجتناب می‌فرمود و قند و چای و دخانیات را استعمال نمی‌کرد.» 🔹پس از قرار داد ننگین ۱۹۰۷ آیت‌الله آقانجفی اصفهانی به همراه ۱۳ تن از علمای تراز اول اصفهان تعهدنامه‌ای در حمایت از تولیدملی امضا کردند؛ چند بند از این تعهد نامه: 🔰اولاً: قبالجات و احکام شرعیه از شنبه به بعد روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود. 🔰ثانیاً: کفن اموات، اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه‌های دیگر ایرانی باشد، متعهد شده‌ایم برآن میت، ماها نماز نخوانیم. 🔹آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی: «من از روز اولی که خودم را شناختم از البسه خارجی استفاده نکرده‌ام. این یک راه مبارزه با استعمار است». 🔹آیت‌الله بهاء الدینی در رابطه با آیت‌الله بافقی می‌فرمایند: «در سر تا پای ایشان از متاع و کالای خارجی خبری نبود‌، از عمامه و قبا و پیراهن و عبا و کفش. در تمام ضیافت‌هایی که از اهل علم می‌کرد غیر از اجناس ایرانی چیزی مصرف نمی‌کرد. » ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
🌺 امام خامنه‌ای: ✅آن كسانی كه در هفتم تیر به شهادت رسیدند، جرمشان و بود 🔰می‌توانیم عرض بكنیم و شهادت بدهیم كه هر كدامشان یك پایه‌ی استوار برای آینده‌ی نظام و برای اقامه‌ی نظام جمهوری اسلامی در كشور بودند ✳️ شخصیتهای برجسته، صالح، كارآمد و دارای قوی. ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
با تخفیف ویژه، تا پایان هفته! از بصورت غير حضوري خرید کنید! دانشنامه فضائل علیهم‌السلام در منابع ارائه درختواره «فضائل و مناقب اهل‌بیت(علیهم‌السلام)» با بیش از 2300 موضوع و اتصال آن به 33 عنوان «کتاب فضایل و مناقب» از مهم‌ترین منابع روایی و تفسیری اهل‌‌سنّت در 141 جلد، با قابلیت ارتباط بین متن و موضوع مطالعه اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/software/View/15772 خرید با تخفیف ویژه: www.noorshop.ir/fa/product/15772 جامع متن 410 عنوان کتاب به زبان و در 914 جلد از 240 مؤلف، در موضوع اصول فقه به همراه دسته بندی کتب به صورت گروهی و موضوعی، از جمله مشتمل بر: 58 شرح معتبر بر کتاب های اصولی و ... مطالعه اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/software/View/6389 خرید با تخفیف ویژه: www.noorshop.ir/fa/product/6389 2 مجموعه ‌‌سازی، سازمان ‌‌دهی، و تنظیم به صورت ماشینی، قابلیت نصب و استفاده مستقل از و ... مطالعه اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/software/View/14436 خرید با تخفیف ویژه: www.noorshop.ir/fa/product/14436 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی www.noorsoft.org┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
🔰🔰 ❇️ آموزش استفاده از نرم افزارهای نور 📌جهت استفاده بهینه از نرم افزارهای مرکز تحقیقات نور مانند پژوهیار ، جامع الاحادیث ، جامع التفاسیر و ... می توانید از طریق لینک زیر وبینارهای آموزشی استفاده از این نرم افزارها را به صورت رایگان دانلود کنید. 📌لینک دسترسی به فیلم های آموزشی : ☘️ https://www.noorsoft.org/fa/Film/List/?CategoryItemID=12342 ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
✳ چگونه مهیای محرم شوم؟ 🔻 گفتم: آقا، دارد می‌آید و من یک ماه برای تبلیغ می‌روم. سفارشی کنید که آویزه‌‌ی گوشم کنم. همان‌جور که وضو می‌گرفت، تکیه داد به دیوار و آهسته گفت: آسید! سعی کن هر شبانه‌روزی یک مرتبه برای علیه السلام گریه کنی... 👤 راوی: آیت الله سیدمحسن خرازی 📚 برگرفته از کتاب ردپای سپید؛ خاطراتی کوتاه از سیره آیت الله بهجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.مُجالَسَهُ العُلَماِء عِبادَهٌ. ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
🔵 تخصص گرایی 🔴 حوزه / دانشگاه 💠 شرایط علمی و فرهنگی جامعه ما الان در وضعیتی است که 20 سال پیش نبود. 💠 مشکل جدی ما مشکل فاصله بین دو نهاد علمی جامعه یعنی و نهاد است. 💠 این نهادها هر کدام متکفل آموزش بخشی از مسائل فرهنگی و علمی جامعه هستند. 💠 حوزه متکفل آموزش فقه و اصول و فلسفه و کلام و عرفان و ... است. 💠 این علوم بیشتر نظری و فرهنگی هستند، در حالی که علومی که دانشگاه متکفل آموزش آن است، علوم کاربردی و تجری هستند؛ مثل فیزیک و شیمی و علوم انسانی از جمله جامعه شناسی و روان شناسی و علوم سیاسی. 💠 جامعه به هر دو علم نیاز دارد... 📝 آیت الله فیاضی 📓 خشت اول، شماره 7، صفحه ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
📖 🖍روزی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی(ره) را برای صرف شام دعوت می کنند. اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند. آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند. به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد و هیچ گونه بحثی صورت نگیرد، آنها نیز می پذیرند. پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود، می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت: قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد! اما باز آنها بحث را ادامه داند تا آنجا که قرار بر این شد که از آن جایی که تمام حضّار در جلسه، حافظ حدیث بودند برای متبرک شدن جلسه، هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد. آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید. علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید. همه قبول کردند. سپس علامه امینی فرمود: قال رسول الله(صلی الله علیه و آله وسلم): «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة» حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرموه است: هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است.(۱) سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تایید کردند. سپس گفت: حال که همه حدیث را تایید کردید یک سوال از شما دارم! بعد از همه ی افراد حاضر در جلسه پرسید: آیا فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) امام زمان خود را می شناخت یا نمی شناخت؟!! اگر می شناخت، امام زمان فاطمه(سلام الله علیها) چه کسی بود؟ تمام حضار مجلس به مدت بیست دقیقه ساکت شدند و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند: اگر بگوییم نمی شناخت، پس باید بگوییم که فاطمه(سلام الله علیها) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد؟!! و اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش خلیفه اول بوده؟ در حالی که بخاری (از سرشناس ترین علمای اهل سنت) گفته: «فَاطِمَةُ(سلام الله علیها) مَاتَت وَ هِیَ سَاخِطَةٌ عَلَیهِمَا» فاطمه(سلام الله علیها) در حالی از دنیا رفت که ازخلیفه اول و دوم غضبناک بود.(۲) و چون حضار مجبور می شدند بر حقانیت و امامت علی بن ابیطالب (علیه السلام) اقرار بورزند سکوت کرده و جلسه را با خجالت ترک کردند. منابع: ۱)مناقب ابن شهر آشوب، ج۱، ص۲۴۶ ۲)صحیح بخاری، ج۶، ص۱۴۵ ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ 🔰دوستان خود را دعوت کنید به🔰 ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 سخنرانی طوفانی علامه امینی (ره) 👈 با کیفیت‌ترین صوت از مرحوم علامه 1️⃣ امیرالمومنین (ع) ناموس ما است؛ او را هرگز مصالحه نکنید 2️⃣ طرفداران خلفا، سالهای سال، مولای ما را در قنوت نمازشان لعن کردند 3️⃣ نمونه‌های تکان دهنده‌ای از مظلومیت امیرالمومنین (ع) 4️⃣ تحلیل عجیب مجله "المختار" درباره رمز بقای شیعه و اسلام 5️⃣ به خدا اگر ماموریت دیگری نداشتم، پیش قبر مطهر حضرتش می‌نشستم و شبانه‌روز بر او اشک می‌ریختم! ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
فقه الإداره؛ یک ظرفیت غیرفعال در فقه جعفری فقه الإداره یک بخش غیرفعال از فقه جعفری است که فعال شده است. به این معنا که این فقه مضاف در متن فقه وجود داشته، اما فعال نبوده است.به‌این‌ترتیب، فقه الإداره با فقه الطهاره و فقه التجاره و فقه القضاء و مانند این‌ها فرقی ندارد؛ همان‌گونه که یک فقه، مسائل و موضوعات تجاری را بررسی می‌کند و فقهی دیگر، به مسائل و موضوعات مربوط به پاکیزگی و تطهیر می‌پردازد، فقهـی هم هست که دربردارنده بحث‌های اداری و مدیریتی است. استاد سید صمصام الدین قوامی/ سومین هم‌اندیشی فقه حکومتی/ دی‌ماه 1396 ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀در رثای مطهری زمان 🎥 بخش هایی از سخنرانی دکتر جلیلی در اجتماع لبیک یا امام که در حمایت از علامه مصباح(ره) شکل گرفته بود(بهمن۹۸؛ مشهد) 💠 میراث بزرگ علامه مصباح؛ تبیین اسلام ناب و رفع تردید‌ها در فتنه‌های دوران ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
حدیثی که سبب شد آیت الله سبحانی (حفظه الله) از جوانی، دست به قلم شوند ... قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : اَلْمُؤْمِنُ إِذَا مَاتَ وَ تَرَكَ وَرَقَةً وَاحِدَةً عَلَيْهَا عِلْمٌ تَكُونُ تِلْكَ اَلْوَرَقَةُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ سِتْراً فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلنَّارِ وَ أَعْطَاهُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِكُلِّ حَرْفٍ مَكْتُوبٍ عَلَيْهَا مَدِينَةً أَوْسَعَ مِنَ اَلدُّنْيَا سَبْعَ مَرَّاتٍ 📚الأمالی،ج۱،ص۳۷ ترجمه: اگر مؤمن از دنیا برود و از خودش باقی بگذارد که بر آن نوشته شده باشد، روز قیامت این ورقه بین او و آتش می‌شود،و نه تنها مانع از آتش است،بلکه خداوند تبارک و تعالی در که بر آن ورقه نوشته است، شهری وسیع‌تر از دنیا به اندازه هفت برابر به او اعطا می‌فرماید. ✅ بنده در دوران جوانی این حدیث را مشاهده کردم و که قلم به دست گرفته و آثاری را از خود به جای بگذارم. 📚برگرفته از سخنان آیت الله سبحانی در درس خارج اصول ـ نقل از افق حوزه: چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
در کلام مقام معظم رهبری/۱ کانال نوشت: واکاوی علت تهاجم دشمن به علامه مصباح یزدی اهداف دشمن و تخریب شخصیتهای برجسته 🔹شما می‌بینید این را که به ، به انسانهای والا و با اخلاق های برجسته می کنند؟ اینها همه‌اش نشان دهنده اهداف و نیات دشمن است. آیت‌الله مصباح کیست؟ وقتی یک نفر مثل جناب آقای مصباح (که حقیقتا این شخصیت عزیز، جزو شخصیتهایی است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامی بایستی از اعماق دل، قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند) مورد هجوم تبلیغاتی قرار می‌گیرد، می‌بینید که《و هم ینهون عنه و یناون عنه》آیه ۲۶انعام. علت تهاجم دشمن حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم، هر جایی که باشد، دشمن آنجا را زود تشخیص می‌دهد، چون حسابگر است. دشمن (همانطور که گفتم) آنجا را می شناسد و به مقابله اش می‌آید. مورد هجمه دشمن؛مثل مرحوم مطهری با مرحوم شهید مطهری نیز همین گونه برخورد کردند. امروز شهید مطهری در دنیا نیست. البته امروز هم بعضی کسان، شهید مطهری را رها نمی‌کنند؛ امروز هم حتی به او تهاجم می‌کنند، لیکن آن روزی که زنده بود، کسانی که بوده‌اند و دیده‌اند، می‌دانند که با آن شهید عزیز چه کردند؛ چه اهانتها، چه ناشایستها و ناسزاها که به آن چهره مطهر و منور زده شد. راه مقابله با تهاجم دشمن در همه سطوح ممکن است چنین چیزی پیش بیاید. نسبت به اشخاص هم ممکن است پیش بیاید اما بایستی راه درست را، شیوه درست را و ابزار درست را، با این چیزها از دست نداد. باید اثرگذاری داشته باشد. دو چیز در کنار هم باید باشد: اول؛ تصمیم قاطع و جدی و هوشیارانه برای مقابله با ترفند دشمن. دوم؛ به کارگیری ابزار صحیح و اثرگذار که بهانه‌ای به دست دشمن ندهد که بتواند یک عده بیخبر و غافل را با آن گمراه کند. (بیانات در دیدار دانشجویان بسیجی طرح ولایت، ۷۹/۶۱۰) منشور روحانیت، ج ۹، صص ۴۸۱_۴۸۲. ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
ED554384E69E08889EDD49EBD564969A.pdf
459K
🔺مقاله پژوهشی/ PDF ● بررسی سه شگفتی علمی قرآن در آیه «»به قلم دکتر حسینی کارنامی و فهیمه گلپایگانی ▫️چکیده پاسخ به شبهه مربوط به دحو الارض و اثبات سه شگفتی علمی قرآن درباره زمین در ذیل آیه آن: وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَلِکَ دَحَئهَا (النازعات/ 30) که در سه محور: «چگونگی آفرینش اولیه، حرکت و کُروی بودن زمین» ارائه می‌گردد. 📚 منبع: پژوهشنامه معارف قرآنی (آفاق دین) سال هشتم بهار 1396 ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69