مهم
جایزه علمی البرز
ثبت نام نخبگان و طلاب در جایزه البرز
https://alborzprize.ir/
1378-08.jpg
95.3K
درباره مرحوم البرز
البرز در سال ۱۲۸۵ شمسی در تهران متولد شد. مادرش را در سن دو سالگی از دست داد. در هفت سالگی وارد مدرسه قزاقخانه که در آن زمان روسها تأسیس کرده بودند، شد اما به دلیل اینکه فارغ التحصیلان این مدرسه می بایست به خدمت ارتش درمیآمدند، با رضایت پدر و تغییر رشته، وارد کالج البرز شد.
پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۰۴ شمسی، به دلیل تسلط به زبانهای انگلیسی و روسی به عنوان مترجم وارد وزارت مالیه (دارایی فعلی) شد. پس از مدتی به سبب بیماری برونشیت و بنابر تجویز پزشک به خوزستان منتقل گردید اما خواستههای نامشروعی که خوانین محل در باب نحوه پرداخت مالیات داشتند، او را از خدمت در وزارت دارایی منصرف ساخت و با بازگشت به تهران، پس از مدتی به عنوان منشی شعبه اول به استخدام وزارت عدلیه درآمد.
بنا به درخواست پدر که آرزوی ازدواج تنها پسرش را داشت، در سال ۱۳۱۰ شمسی، با خانمی فهمیده و خداشناس بنام فخرالزمان ازدواج کرد اما با فوت پدر، سرپرستی خانوادهی بدون درآمد و چند نفره خود و پدر بر عهده او قرار گرفت.
به دنبال این شرایط بود که فساد اداری حاکم بر مشاغل دولتی از یک سو و مشکلات معیشتی از سویی دیگر، البرز را مجبور به کنارهگیری از کار دولتی کرد.
او در سال ۱۳۱۲ در اولین اقدام اقتصادی آزاد، با شرکت و برنده شدن در یک مناقصه دولتی طی ابتکار عملی مناسب، توانست از سود آن با خرید مغازهای در خیابان فردوسی، مقدمات تجارت با کشور آلمان را فراهم کند و در ادامه با کار شبانه روزی و تلاش طاقت فرسا در مدت سه سال، موفق به دریافت نمایندگی یازده شرکت معتبر آلمانی (موتورسیکلت، دوچرخه، رادیو،گرامافون و …) شد
هدایت شده از مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان
💠نشست علمی
🔸معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان به مناسبت یکصدمین سالگشت باز تاسیس حوزه علمیه قم و نکوداشت
آیت الله عظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری برگزار می کند.
📜 با موضوع:
تطور دانش در سده اخیر حوزه های علمیه اصفهان
(ظرفیت ،رشتهها ، دوره ها و مراکز تخصصی)
👤با سخنرانی و ارائه:
🔹آیت الله طباطبائی نژاد (توسعه مدارس و مدرسه قرآنی)
🔹حجت الاسلام و المسلمین مجید جلالی (آیت الله موسس)
🔹حجت الاسلام و المسلمین هادی زاده (مرکز تخصصی)
🔹حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی نژاد (حوزههای علمیه خواهران)
🔹حجت الاسلام و المسلمین رضائی (جامعه المصطفى العالميه)
🗓تاریخ: چهارشنبه ۲۱ آذرماه
🕰زمان: ساعت ۸:۳۰ صبح
🕌مکان:مدرسه علمیه صدر بازار _مدرس آیت الله العظمی مظاهری (دامت برکاته)
#معاونت_پژوهش_حوزه_علمیه_اصفهان
📌کانال اطلاع رسانی #مرکز_مدیریت_حوزه_علمیه_اصفهان
@esfhozeh 📌
هدایت شده از مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان
🗂اطلاعیه در خصوص ثبت پژوهش و تحقیقات طلاب و روحانیون
🔸به اطلاع طلاب و روحانیون گرامی می رساند، با هماهنگی های به عمل آمده با مراکز حوزوی شامل:
🔹مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران،
🔹مرکز مدیریت حوزه عملیه خواهران،
🔹مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان،
🔹مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان،
🔹جامعه المصطفی العالمیه،
🔹 جامعه الزهرا،
🔸از این پس تمامی اطلاعات مربوط به پژوهش و تحقیقات طلاب معزز فقط از طریق وب سرویس این مراکز برای مرکز خدمات حوزه های علمیه ارسال می گردد.
✅ لذا جهت ثبت پژوهش و تحقیقات خود به سامانه های مربوط از مراکز حوزوی و یا معاونت های پژوهش این مراکز مراجعه فرمائید.
🚩مرکز خدمات حوزههای علمیه
استان اصفهان
📌کانال اطلاع رسانی #مرکز_مدیریت_حوزه_علمیه_اصفهان
@esfhozeh 📌
👈 چند جایگزین فارسی که در دورههای گذشتۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصویب شدهاست:
آببها: حقالشرب
آتشنشانی: اطفائیه
آموزش و پرورش: تعلیم و تربیت
استان: ایالت
استوارنامه: اعتبارنامۀ سیاسی
باشگاه: کلوب
برچسب: اتیکت
پاسبان: آژان
پرتوشناسی: رادیولوژی
رایزن: مستشار سفارت
روادید: ویزا
#غلط_ننویسیم
#جایگزینی
#نکتههای_دستوری
✍ باید
در فارسی امروز «باید» بیش از صورتهای دیگر بهکار میرود و فعلی که پس از آن میآید ممکن است حال التزامی یا گذشتهٔ التزامی یا گذشتهٔ استمراری باشد.
◻️«باید» برای بیان معانی زیر بهکار میرود:
الف. لزوم: باید بروم. باید همین الان بروی تا بهموقع برسی.
ب. شایستگی: باید به پدر و مادر خود احترام بگذارید.
ج. احتمال منطقی: باید رفته باشد (از قرائن چنین برمیآید که او رفته است.) در این کاربرد فعلِ بعداز «باید» گذشتهٔ التزامی است.
د. انجام نگرفتن عمل: باید میگفتم (= لازم بود بگویم اما نگفتم). در این کاربرد فعلِ بعداز «باید» گذشتهٔ استمراری است.
◻️یادآوری: «باید» با مصدر مرخم نیز بهکار میرود و جملهٔ غیرشخصی میسازد:
باید رفت.
نباید گفت.
✅ طباطبایی، علاءالدین، فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی، چاپ اول. تهران: فرهنگ معاصر، ۱۳۹۵، ص ۳۷۶.
#غلط_ننویسیم
◾️ السلام علیک یا ام البنین (علیها سلام الله)
❇️ ویژهنامه وفات حضرت ام البنین
◾️چهارده کتاب برای آشنایی بیشتر با آن حضرت
🔻 کتب فارسی
۱.زندگینامه مادر مهتاب 👈 دانلود
۲. مادر فضیلتها 👈 دانلود
۳. مدخل امالبنین در ریاحین الشریعه 👈 دانلود
۴. حضرت امالبنین 👈 دانلود
🔻 کتب عربی
۵. ام البنین تأملات في نصوص من حياتها 👈 دانلود
۶. جوهرة المدينة 👈 دانلود
۷. ام البنین النجم الساطع في المدينة 👈 دانلود
۸. السیدة أم البنين سيرتها و كراماتها 👈 دانلود
۹. ام البنین رائدة الجهاد في الإسلام 👈 دانلود
۱۰. ام البنین علیها السلام 👈 دانلود
۱۱. السيدة أم البنين 👈 دانلود
۱۲. روایة أم البنين 👈 دانلود
۱۳. المجالس الشجیة في سيرة أم البنين 👈 دانلود
۱۴. دراسة في سيرة أم البنين 👈 دانلود
📲 ثواب انتشار این لیست و رساندن آن به دست اهل علم و قلم با شما
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
https://eitaa.com/pajuheshemamhadiharnd
🔹اولین مجله به زبان فرانسه در خصوص شیعه شناسی در اصفهان منتشر شد
🔸معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان از انتشار اولین مجله به زبان فرانسه در خصوص شیعه شناسی توسط مدرسه تخصصی تبلیغ بین المللی و گردشگری ناصریه اصفهان خبر داد.
🌐لینک خبر: https://B2n.ir/f06704
#معاونت_تبلیغ_و_فرهنگ_عمومی_حوزه_علمیه_اصفهان
#مدرسه_علمیه_ناصریه_اصفهان
#تبلیغ_بین_الملل
📌کانال اطلاع رسانی #مرکز_مدیریت_حوزه_علمیه_اصفهان
@esfhozeh 📌
هدایت شده از معاونت پژوهش حوزه امام هادی علیه السلام هرند
مهم
جایزه علمی البرز
ثبت نام نخبگان و طلاب در جایزه البرز
https://alborzprize.ir/
hoze.shivename-1404.pdf
1.11M
شیوه نامه طلبه برتر جایزه البرز
🔶 کارگاه منبع شناسی اینترنتی، آشنایی با نرم افزارهای نور ، آشنایی اجمالی با هوش مصنوعی
🟡با ارائه استاد محسن رضایی
مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام هرند
✅هفته پژوهش گرامی باد!
#پژوهش
1403/09/26
https://eitaa.com/pajuheshemamhadiharnd
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❤ #خط_دیدار | مروری بر بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار بانوان. ۱۴۰۳/۹/۲۷
💠درباره حضرت صدیقه کبری(س)
📌این بزرگوار از شگفتیهای آفرینش است
♦️دختر جوانی که در اوایل جوانی
❇️از لحاظ معنوی و رتبه هویت ملکوتی و جبروتی
🔹به جایی برسد که خشم او موجب خشم خدا بشود،
🔹خشنودی او مایه خشنودی خدا بشود
🔸در سختیها، غمگسار پیغمبر
🔸در جهاد، همراه امیرالمؤمنین
🔸در عبادت، خیرهکننده چشم فرشتگان
🔸در سیاست، سُراینده آن خطبههای فصیح و بلیغ و آتشین
🔺تربیتکننده امام حسن
🔺تربیتکننده حسینبنعلی
🔺تربیتکننده زینب
📌کودکیِ او
📌جوانی او
📌ازدواج او
📌سیره زندگی
💎همه اینها برترین الگوهایی هستند که نشاندهنده قله زن مسلمان محسوب میشوند
💠درباره مسئله زن
👈انگیزه دخالت سرمایهداران عالم و استعمارگران در مسئلهی زن،
❌یک نگاه نظری و فلسفی نیست
📌دستاندازی سیاسی و استعماری است
💢این ریاکاری را ما در مسائل گوناگونی، در عملکرد فعّالان سیاسی و اقتصادی غربی دیدهایم
🔍نمونه:
⭕️طرح بحث آزادی زن و استقلال مالیِ زن
♦️باطن قضیه:
🔺میخواستند زنها را برای کارگری بیاورند، آن هم با دستمزد کمتر از مردان
⭕️مسئله آزادی بردگان در آمریکا در اواخر قرن۱۹
♦️باطن قضیه:
🔺شمالیها تازه به صنعت دست پیدا کرده بودند و احتیاج به کارگر داشتند
🔺مایل بودند از بردگان جنوب آمریکا به عنوان کارگر در کارخانهشان استفاده کنند
⚠️امروز هم همینجور است
⏪در این جنجالهای موجود دنیا در زمینه زن،
🔖مسئله فمینیسم، حقوق زن، آزادی زنان و حقوق زنان ظواهر کار است؛
🚨پشت اینها سیاستها و انگیزههای ناسالمی وجود دارد
👈انگیزهها صرفاً سیاسی است، صرفاً استعماری است، وسیله نفوذ است
🔰اگر بخواهیم منشوری از دیدگاه اسلام درباره زن تنظیم بکنیم که موادی داشته باشد:
1️⃣اوّلین موضوع مسئله «زوجیّت» و تشکیل خانواده است
2️⃣تفاوت نداشتن زن و مرد برای رسیدن به حیات طیبه
3️⃣تفاوت نداشتن زن و مرد از لحاظ استعدادهای بینهایت در تواناییهای فکری و روحی
🔺بنابراین زن میتواند و در مواردی میباید در این عرصهها ورود کند
4️⃣نقشهای متفاوت زن و مرد در محیط خانواده
⚠️این دلیل برتری نمیشود
⚖️حقوق زن و مرد بر این پایهها محاسبه نمیشود؛ حقوق یکسانی دارند
5️⃣محدودیتهای زن و مرد از لحاظ ارتباطات معاشرتی
📌البته این بیبندوباریهایی هم که امروز در غرب وجود دارد، همیشه نبوده
⭕️۲-۳ قرن پیش... ملاحظات زیادی وجود داشته که امروز آن ملاحظات در بین غربیها نیست
❇️اسلام روی
✅مسئله حجاب
✅مسئله عفاف
✅مسئله نگاه
👈تکیه دارد.
6️⃣مسئله ارزش معنوی «مادری»
⚠️امروز بعضیها «مادری» را بد تصویر میکنند؛
♻️اگر کسی بگوید فرزندآوری برای خانوادهها لازم است،
🗣طعنه میزنند، مسخره میکنند که «شما زن را برای بچه میخواهید، برای فرزندآوری میخواهید»
💎مادری افتخار است
❤️به مادر محبت کنید،
❤️خدمت کنید،
❤️از او اطاعت کنید،
❤️به او احترام کنید،
🔰او بهشت را به شما خواهد داد
💠درباره پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی
♦️زن ایرانی توانست
👌از هویت و فرهنگ کشور صیانت کند
👌از سنتهای تاریخی و اصیل کشور صیانت کند؛
📍با متانت و حیای خودش، با عفتی که به خرج داد
📌در دانشگاه
📌در فعالیتهای سیاسی
📌در فعالیتهای بینالمللی وارد شد،
👈امّا فاسد نشد؛
🔺خیلی مهم است.
❇️امروز خوشبختانه زنهایی که به اجتهاد فقهی رسیدهاند کم نیستند
👇ما اینهمه
✅دانشمند زن
✅استاد دانشگاه زن
✅شاعر زن
✅نویسنده زن
✅هنرمند زن
📌آن هم با تدین، هیچ وقت نداشتیم.
⚠️منتها توجه کنیم که دشمن هم بیکار نیست، مشغول طراحی است
⏪دشمنان خیلی زود فهمیدند که
⚔️با شیوههای سختافزاری نمیشود انقلاب را شکست داد؛
📡رفتند سراغ شیوههای نرمافزاری
💢شیوههای نرم، تبلیغات است، وسوسهها است،
⛔️بیصداقتیهایی است که در شعارهایشان وجود دارد که انسان مشاهده میکند:
⭕️نام میگذارند به عنوان دفاع از یک زن در یک کشور اغتشاش راه میاندازند
👆همه جامعه زنان بایستی در این زمینه خودشان را موظف بدانند
◀️یکی از امور مسلمین که باید به آن اهتمام ورزید، عبارت است از همین
🚨مقابله با شیوههای جنگ نرم برای انحراف از ارزشها در مسائل مربوط به بانوان و زنان
💠درباره مسئله منطقه
⭕️در منطقه با این حرکتی که در سوریه انجام گرفت
⭕️با جنایتهایی که رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام میدهد
⭕️کمکهایی که بعضی دیگر به اینها میکنند
◀️خیال کردند که قضیّه مقاومت تمام شد؛
❌سخت در اشتباهند
✨روح سیدحسن نصراللّه زنده است
✨روح سنوار زنده است
🌟شهادت، اینها را از عرصه وجود بیرون نبُرد؛
❇️فکرشان باقی است، راهشان ادامه دارد
👈آن کسی که ریشهکن خواهد شد اسرائیل است.
🤝هر چه بتوانیم به مبارزین فلسطین و حزبالله کمک میکنیم 🍀امیدواریم انشاءاللّه اینها ببینند آن روزی را که دشمن خبیثشان در زیر پاهای آنها لگدمال میشود.
💻 Farsi.Khamenei.ir
✍️ چند کلمه که گاهی اشتباه یا جابهجا نوشته میشوند:
✅ توزرد
⛔️ توضرب
✅ چرکنویس (≠ پاکنویس)
⛔️ چکنویس
✅ مُقَنّی (چاهکن)
⛔️ مُغَنّی (آوازخوان)
✅ بیمُحابا
⛔️ بیمُهابا
✅ غیظ (خشم)
⛔️ غیض
✅ دورِ زمانه
⛔️ دور و زمانه
✅ خُرد (ناچیز، اندک)
⛔️ خورد
✅ در
⛔️ درب
✅ اولویت
⛔️ اُلویت
✅ فلاسک
⛔️ فلاکس
✅ انزجار
⛔️ انضجار
✅ مُهَیّا
⛔️ مُحَیّا
✅ مابِازا
⛔️ مابهازا
✅ با وجود این
⛔️ با این وجود
#غلط_ننویسیم
https://eitaa.com/pajuheshemamhadiharnd
📝پيام مرجع عالیقدر حضرت آیتالله العظمی مظاهری«مدّظلّهالعالی» به چهاردهمین دورۀ جشنوارۀ علّامۀ حلّی«قدّسسرّهالشّریف» حوزههای علمیّۀ استان اصفهان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم
الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ سَلامٌ عَلى عِبادِهِ الَّذِينَ اصْطَفى محمّدٍ و آلِه الطّاهِرین
🔹برگزاری چهاردهمین دورۀ جشنوارۀ علّامۀ حلّی«قدسسرّهالشّریف» در حوزۀ علمیّۀ اصفهان، نشان از استمرار یک حرکت شایسته به منظور تکریم پژوهش و پژوهشگران حوزوی است و حکایت از نشاط روحیۀ تحقیق و پژوهش در قشر جوان طلّاب حوزۀ علمیّه دارد و از این جهت مایۀ شکرگزاری و خشنودی است.
🔹پیام به چهاردهمین دورۀ جشنوارۀ علّامۀ حلّی«قدّسسرّهالشّریف» حوزههای علمیّۀ استان اصفهان اهمیّت شایان توجّه امر پژوهش و تحقیق در حوزۀ علمیّه و نقش برجستۀ آن در ارتقاء علمی طلّاب و روحانیّون، روشنتر از آن است که نیاز به گفتگو و تأکید داشته باشد، چرا که محصول و نتیجۀ اصلی تلاشهای آموزشی و تعلیمی در حوزۀ علمیّه، همین روح تحقیق و حقیقتجویی و حقیقتخواهی است و به تعبیر بلند امیرمؤمنان علی«علیهالسّلام»: «لاَ يَنْفَعُ اِجْتِهَادٌ بِغَيْرِ تَحْقِيقٍ»، هیچ اجتهاد و مجاهدتی بدون تحقیق و حقیقتطلبی، سودمند نخواهد بود و از اینرو جایگاه تحقیق و پژوهش و مرتبت محقّقان و پژوهشگران، همواره باید جایگاهی مورد توجّه و مرتبتی مورد تکریم باشد.
🔹ضمن اداءِ احترام به پژوهشگران عزیزی که در این نشست از آنان تقدیر خواهد شد و نیز اظهار تشکّر از متصدّیان محترم این برنامه فرهنگی و خیر مقدم به شما میهمانان گرامی، تذکّر دو نکتۀ مهم را در این مجال کوتاه لازم میشمارم:
🔸نکتۀ نخست: تأکید بر تقدّم و تأثیر مستقیم و بنیانی امر آموزش بر پژوهش است. تحقیق و پژوهش، اگر مبتنی بر آموزش و تعلیمِ مستحکم نباشد، ریشهدار و مفید نخواهد بود؛ و از این جهت طلّاب عزیزی که قصد ورود در عرصۀ تحقیق و پژوهش را دارند باید بدانند که آنچه مقدّم بر کار تحقیقات است، مجاهدت علمی و تلاش بیوقفه برای تحکیم بنیانهای دانش است و از اینرو باید با تمام توان، دامن همّت به کمر بسته و از همۀ ظرفیّتهای موجود برای ارتقاءِ سطح علمی خود بهره ببرند تا پس از مجهّز شدن به سلاح دانش و علم، بتوانند در مسیر حقیقتطلبی و تحقیق و پژوهش، گامهای بلند و مؤثّر بردارند. بنابراین اساس و بنیان رسالتهای حوزۀ علمیّه، آموزش و تعلیم است و سایر رسالتها از جمله پژوهش، بر این اساسِ مهم، استوار و مبتنی میگردد و از این حیث، مسئولان محترم و اولیاءِ امور در حوزههای علمیّه نیز باید تمام توان خود را در رشد و افزایش سطح علمی و دانشی طلّاب و روحانیّون گرامی مصروف نموده و به اولویّت و اهمیّت این مسأله توجّه مدام و بیش از پیش داشته باشند.
🔸نکتۀ دوم: توجّه به آسیبها و آفتهای امر پژوهش و تحقیق است. پژوهش همانند سایر رسالتهای دستگاه بزرگ حوزۀ علمیّه، در معرض آسیبهایی است که باید به خوبی شناخته شده و از آن پرهیز گردد. اهمّ این آسیبها که ارزش پژوهشها و نتیجهبخش بودن آنها را در معرض خطر قرار میدهد عبارتند از:
سطحینگری در پژوهش، شتابزدگی در نظریّهپردازی، تعصّب در پذیرش یا ردّ آراء و انظار، عدم توجّه به کاربردی بودن پژوهش، عدم التفات به سیر تطوّر تاریخی مسائل مورد تحقیق، بیتوجّهی به پژوهشهای مرتبط و مشابه، عدم التزام به رعایت اخلاق پژوهش و تحقیق.
🔹این آسیبهای هفتگانه و سایر آفتهای دیگری که در مسیر تحقیق و پژوهش وجود دارد، باید مورد توجّه دائمیِ پژوهشگران و محقّقان حوزوی باشد تا ثمرۀ کار و تلاش آنان در این عرصه، مفید و مؤثّر واقع گردد.
🔹از خداوند تعالی، عزّت و عظمت روزافزون حوزههای علمیّه و همۀ مجامع علمیِ کشورمان را مسألت کرده و توفیق و تسدید محقّقان و پژوهشگران عزیز را در رسالت بزرگی که بر دوش گرفتهاند و نیز تأیید و توفیق مسئولان و مدیران محترم حوزههای علمیّه را خواستاریم و امید است همگان مشمول لطف الهی و دعای مستجاب حضرت ولیاللهالأعظم مهدی موعود«ارواحنافداه» باشند.
والسّلامعلیکم و رحمةالله و برکاته.
حسين المظاهرى
۱۷ / جمادیالثّانی / ۱۴۴۶
۲۹ / آذر / ۱۴۰۳
#جشنواره_علامه_حلی
#معاونت_پژوهش_حوزه_علمیه_اصفهان
https://eitaa.com/pajuheshemamhadiharnd
#نکتههای_دستوری
🔶 در فعلهای مرکّب و پیشوندی نشانهٔ «نفی» میان کلمهٔ سازندهٔ فعل مرکّب یا پیشوند و فعل میآید:
1️⃣ خبر کرد≠ خبر نکرد
2️⃣ فرارفت ≠ فرانرفت
3️⃣ برمیدارد ≠ برنمیدارد
✅ احمدی گیوی، حسن و حسن انوری، دستور زبان فارسی ۱، چاپ چهارم، تهران: انتشارات فاطمی، ۱۳۹۴، ص ۵۹.
#غلط_ننویسیم
#نکتۀ_ویرایشی
پرسش👇
همه با ترس و تعجب به هم نگاه کردند و سکوت حکم فرما شد. بالاخره پیرمردی با ریش سفید از جا برخواست و گفت: «آری من مسلمانم»...
برخاستن یا برخواستن؟
پاسخ👇
این روزها بهویژه در فضای مجازی فراوان دیده میشود که بهاشتباه، بهجای «برخاستن»، از «برخواستن» استفاده میشود.
برخاستن: بلندشدن
خواستن: تقاضاکردن
👈 او از جای خود برخاست.
👈 او از من خواست، کتابش را بخوانم.
#غلط_ننویسیم
#نکته_ویرایشی
#پَخ، پِخ، پُخ
🔶 این سه واژهٔ همنگاشت را نباید باهم اشتباه کرد:
1⃣ پَخ: سطحِ صافِ بدونِتیزی.
2⃣ پِخ: صدایی که برایِ ترساندن درمیآورند.
3⃣ پُخ: آدمِ بیاهمّیت؛ گُه.
✅ صفرزاده، بهروز، دستنامهٔ ویرایش، چاپ دوم، تهران: کتاب سده، ۱۳۹۶، ص ۳۰.
#غلط_ننویسیم
معرفی کتابهای مفید در موضوع
داعش
وهابیت
ابن تیمیه
جریانهای تکفیری
و....
نام کتاب: فرقه های اسلامی در سرزمین شام در عصر اموی
https://ofoghandisha.com/?p=29983
نام کتاب: «مانایی داعش: چرایی و چگونگی»
https://ofoghandisha.com/?p=29978
نام کتاب: معرفی کتاب "پدیده ی افراط در تکفیر"
https://ofoghandisha.com/?p=29953
نام کتاب: فتاوای ابن تیمیه فی المیزان
https://ofoghandisha.com/?p=29934
نام کتاب: رسالة في إبطال مذهب الوهابية
https://ofoghandisha.com/?p=29943
نام کتاب: کتاب «الكواكب النيرات: في اثبات وصول الحسنات المهداة الى الأحياء والأموات»
https://ofoghandisha.com/?p=29932
نام کتاب: «اسلام و جریان های اسلامی در جمهوری آذربایجان»
https://ofoghandisha.com/?p=29923
نام کتاب: کتاب (تنظیم «حرّاس الدِّین» صعود «القاعده» و أفولها فی المشرق العربی)
https://ofoghandisha.com/?p=29919
نام کتاب: مسلمانان چین
https://ofoghandisha.com/?p=29914
نام کتاب: جنبش اسلامی ازبکستان
https://ofoghandisha.com/?p=29907
نام کتاب: زداگاه تروریسم
https://ofoghandisha.com/?p=29902
نام کتاب: کتاب «مابعد دولة الخلافة؛ هل سیعود تنظیم داعش من جدید؟»
https://ofoghandisha.com/?p=29890
نام کتاب: «ابن تیمیه و منهجه فی الحدیث»
https://ofoghandisha.com/?p=29881
نام کتاب: «السادة الحنابلة و اختلافهم مع السلفیة المعاصرة فی العقیدة و الفقه و التصوف»
https://ofoghandisha.com/?p=29885