eitaa logo
پالایش
86 دنبال‌کننده
184 عکس
230 ویدیو
49 فایل
سخن نماینده روح انسان است
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤 يكى از صفات خداوند اين است كه «و ان من شى ء الا يسبح بحمده» هيچ چيز نيست مگر اينكه خداوند را تسبيح مى كند. امام حسين نيز داراى خصوصيتى متناسب با اين معنا است و آن اينكه «و ان من شى ء الا و قد بكى لمصيبته» هيچ چيز نيست مگر اينكه در مصيبت امام حسين عليه السلام گريه كرد. البته ما گريه آنها را درك نمى كنيم ؛ زيرا گريه هر چيزى به حسب حال خودش است ، و گريه فقط منحصر به جارى شدن اشك از چشم نيست ؛ بلكه همان طور كه در روايات آمده گريه آسمان ، ريزش قطرات خون و گريه زمين اين بوده است كه هر سنگى را بر مى داشتند، زير آن خون مى ديدند و گريه ماهى بيرون افتادن آن از آب بوده و گريه هوا تاريك شدن آن و گريه خورشيد كسوف آن و گريه ماه خسوف آن بوده است . 🖤خصائص الحسینیہ شیخ جعفر شوشتری 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤 📚📚 ماه به روایت آه 📕📕 ابوالفضل زرویی نصر آباد 📒📒 انتشارات نیستان ابولفضل زرویی نصرآباد در کتاب ماه به روایت آه داستان زندگی ماه بنی هاشم حضرت عباس (ع) را با نگاهی متفاوت و تازه به رشته‌ی تحریر درآورده است. کتاب ماه به روایت آه در ١٢ فصل از زبان دوازده راوی مختلف، زندگی حضرت عباس (ع) را توصیف کرده است. «مسلم بن عقیل»، «ام‌البنین»، «عبدالله بن ابی محل»، «کزمان»، «لبابه»، «زینب (س)»، «زید بازرگان»، «شبث بن ربعی»، «ام‌کلثوم»، «سرجون» و «عبیدالله بن عباس بن علی» دوازده شخصیتی هستند که از زبان آن‌ها داستان روایت می‌شود. راویان، زندگی پرچمدار کربلا را قبل و بعد از شهادت به تصویر می‌کشند.
📣📣📣خبر بسیاااار مهم 🤔🤔چگونه با نوجوان خود تعامل حداکثری داشته باشیم؟ 🎯 شناخت نوجوان و تعامل حداکثری با او ❓❗️ پاسخ به سوالات بحران هویت نوجوانان ✅✅ آینده روشن را برای نوجوان خود رقم بزنید ✅ در دوره مجازی و بسته به خواست مخاطبین، حضوری تربیت مربی نوجوان 👌👌ویژه والدین و مربیان نوجوان ✅آموزش عمومی برای رفع مسائل خانواده ها و تربیت مربی 🎖 همراه با اعطای گواهینامه مدت دوره دو ماه: ۴۰ ساعت شروع ثبت نام: 28 مرداد تا ۲۵ مهر ماه 99 🔸آیدی و شماره پاسخ به سوالات @rafat_khanevade 09033681900 ثبت نام از طریق شماره گیری کد: *6655*1*110313110# ✅ با ما همراه باشید: در شبکه های اجتماعی @rafat_khanevade313 صفحه اینستاگرام https://instagram.com/rafat_khanevade313
📣📣📣خبر بسیاااار مهم 🎯 راهکارهای پرورش عقلانیت در کودک ⁉️ فلسفه برای کودکان 🛠👬 پرورش کودک اندیشمند و ایجاد انگیزش در او برای ایجاد شاخصه های رشدی 🤔🤔 تحلیل بازی و قصه گویی بر مبنای اهداف تربیتی ✅ در دوره مجازی و بسته به خواست مخاطبین، حضوری تربیت کودک ✅ آموزش عمومی برای حل مسائل خانواده ها و تربیت مربی مدت دوره دو ماه: ۴۰ ساعت 🎖 همراه با اعطای گواهینامه شروع ثبت نام: 28 مرداد تا ۲۵ مهر ماه 99 🔸آیدی و شماره پاسخ به سوالات @rafat_khanevade 09033681900 ثبت نام از طریق شماره گیری کد: *6655*1*110313110# ✅ با ما همراه باشید: در شبکه های اجتماعی @rafat_khanevade313 صفحه اینستاگرام https://instagram.com/rafat_khanevade313
📣📣📣خبر بسیاااار مهم ✅دانش مدیریت خانواده با کمترین هزینه در محضر اساتید برجسته 👌حل مسائل خانواده در دستان توانمند💪 شما با ارائه نکات کلیدی ✅با ارائه راهکارهای ساده و کارآمد 🎯🎯طرح رفعت خانواده در کنار شماست برای کسب آرامش حداکثری و از شما دعوت به همکاری میکند ✅ آموزش عمومی برای حل مسائل خانواده ها و تربیت مربی مدت دوره سه ماه و نیم: ۵۰ ساعت مهلت ثبت نام: ۲۸ مرداد لغایت ۲۵ مهرماه ۹۹ 🎖 همراه با اعطای گواهینامه ثبت نام از طریق شماره گیری کد: *6655*1*110313110# ✅ با ما همراه باشید: در شبکه های اجتماعی @rafat_khanevade313 صفحه اینستاگرام https://instagram.com/rafat_khanevade313
📣📣📣خبر بسیاااار مهم 🤔🤔 معیارهای یک ازدواج موفق کدامند؟ ⁉️ چگونه باید سیر خواستگاری تا ازدواج طی شود؟ 👌👌روشهای مصاحبه صحیح قبل از ازدواج برای شناخت بیشتر کدام هستند؟ 🎯 آینده روشن را چه انتخابی رقم خواهد زد؟ ✅ در دوره مجازی و بسته به خواست مخاطبین، حضوری ازدواج موفق ✅آموزش عمومی برای حل مسائل خانواده ها و تربیت مربی 🎖 همراه با اعطای گواهینامه مدت دوره یک ماه، شروع ثبت نام: 28 مرداد تا ۲۵ مهر ماه 99 🔸آیدی و شماره پاسخ به سوالات @rafat_khanevade 09033681900 ثبت نام از طریق شماره گیری کد: *6655*1*110313110# ✅ با ما همراه باشید: در شبکه های اجتماعی @rafat_khanevade313 صفحه اینستاگرام https://instagram.com/rafat_khanevade313
هدایت شده از سلام
♨️فوری و مهم 🔻آیت الله وحید خراسانی تکلیف مرجعیت بعد از خود را یکسره کرد در پی سؤالات مکرّر مقلدین و مؤمنین از دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی (مدظلّه العالی) معظم له، در جلسۀ هفتگی پاسخ به استفتائات شرعی، به این سؤالات اینگونه پاسخ فرمودند: سوال اول: آیا حضرت عالی به شخص یا اشخاصی از تلامذۀ خود یا غیر آنها، توصیه فرمودید (ولو اشاره) که رسالۀ عملیه چاپ نمایند؟ جواب: باسمه تعالی أبداً حتی إشارةً، اگر کسی هم ادعا کرد نفی کنید ما خودمان در کار خودمان گیر هستیم تا برسد به کار دیگران. سوال دوم: آیا حضرت عالی، احتیاطات خودتان را به کسی از تلامذه خودتان یا غیر آنها، ارجاع فرموده اید؟ وظیفه مقلدین حضرت عالی در احتیاطات چه می‌باشد؟ جواب: باسمه تعالی أبداً ما به کسی ارجاع ندادیم خود مقلدین به فالأعلم رجوع کنند. سوال سوّم: آیا حضرت عالی در أمور اعتقادی، شخصی از شاگردان خود یا غیر آن‌ها را معین فرموده‌اید که مؤمنین به ایشان رجوع نمایند؟ جواب: باسمه تعالی أبداً ما به کسی إرجاع ندادیم. سوال چهارم: آیا حضرت عالی به کسی از شاگردان خود یا غیر آن‌ها اجازۀ اجتهاد شفاهاً دادهاید؟ یا کسی از شاگردان خودتان یا غیر آن‌ها را مجتهد خطاب کرده‌اید؟ جواب: باسمه تعالی أبداً. سوال پنجم: اگر کسی ادعای اجازۀ اجتهاد کتبی از حضرت عالی داشته باشد در چه صورتی مورد تایید شما می‌باشد؟ جواب: باسمه تعالی اگر خط و امضاء ما باشد و جعلی نباشد معتبر است و إلّا فلا. سوال ششم: بعضی از اشخاص مطالبی را به حضرت عالی نسبت می‌دهند که مدعی هستند در جلسات خصوصی مطرح فرمودید که این مطالب با آنچه حضرت عالی در بحث و مجالس عمومی بیان نموده اید، مطابقت ندارد، مرجع در صحت و سقم این مطالب چیست؟ جواب: باسمه تعالی مرجع مطالبی است که در جلسات بحث و عمومی مطرح نموده ایم و اگر کسی چنین ادعائی داشته باشد برای صحت و سقم آن به خود ما رجوع کنند و اگر دسترسی به ما نبود به مؤسسه‌ای که تحت عنوان مؤسسه نظارت و تنظیم و نشر آثار تأسیس گردیده است رجوع کنند. سوال هفتم: مؤسسه‌ای که تحت عنوان، (موسسه نظارت، تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی) به دستور حضرت عالی تأسیس گردیده است، مورد تأیید و تصدیق کامل شما در جهات تألیف و تصنیف، تحشیه، تقریرات درس، تنظیم و تدوین مطالب اعم از شرح حال، اجازات، وکالت نامه ها، ملاقات‌ها و خاطرات و ... می‌باشد؟ جواب: بله مورد تأیید است. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
حال دختر صغیر به رأس امام . ✍️  ✍️ . 🆔: @nohe_torki . مرحوم ترابی قفقازی . . درد فراقون ای بابا تأثیر ایدوب دله آخر منی گتوردی همان درد دل دله . دلدن دله ز بسکه ایدوب فرقتون اثر بوعرض فرضدور ائدرم من نه ناقله . سندن صورا داغلدی بیزیم اهل سلسله تعیین اولوندی سلسلیه بند سلسله . باغلاندی لیک قول قولا مجموع اهلبیت تبدیل اولوب گروه سلیمان ارامله (1) . ائتدی کسوفه نیزده اول گونکه ، خیزران مثل ذَنَب بو رأسله ایتدی مقابله (۲) . باشون قویوبدی نوک سِنان اوستنه سَنان فوق مقام نقطه ایدوب باء بِسمِله . هرگون جدا بوئی اوجالان گونکیمی باشون ایلوب حساب مغرب و شامی مراحله . چون سوره دی ، صورتون ای مصحف ازل غالبدی نور حق شب ظلمات باطله . بیر باش جدا باشندا نه یول باشلیوب ، باشون باش سیز قویوب یتیمی گیدر سمت منزله . گیرم واریمدی قوم جفادن شکایتیم امّا یوخومدی عمّه لریمدن منیم گله . عمّم قولون قباقه وئروردی ووراندا شمر ایله عتاب ایدردی او بیرحم قاتله . غافل دگولدی بیر زمان حالیمدن اهلبیت اگلشدیروردیله منی همواره محمله . ناگه اوگون گون ایسّی یورقون مکان غریب مستولی اولدی خواب منِ زارِ غافله . بیدار اولان زماندا نگوردوم که شام اولوب شام اهلی کوچ ایدوبله ، گیدوب شامه قافله . من بینوا نوایه گلوب عمه سسلدیم گوردوم جواب گلمدی مهجور سائله . وحشتله سسلدیم که عمو هاردا قالموسان فریاده گل که دوشدی ایشیم ایمدی مشگله . گیتدیم گھی یسار و نشیب و فرازه من قاچدیم گهی یمینیده چوخلی مسافله . مجنون وار سیل سرشگ ایلدیم سبیل تا اگلشیدی لیلی آنام ناقه سی گله . دوشدوم ایاقدن الیمی اولمادی دوتان دریای حیرت ایچره یوخ امّید ساحله . یازدی بیاض عارضه اشگیم بومطلبی آهیم صبا کیمی سنه ائتدی مراسله . گلدی بیر آتلو، گر منی گتدی او ورطه دن یتدیم ولی بو طرزیله قوم قبایله . گل تک ، ایاقیمی ایلدی خار زخمدار اول زخمدن علاوه، اولوب ایمدی، آبله . بو معجریمدی چولقامشام من ایاقیمه نیلوم گمانیم اولمادی بیر اوزگه حایله . آتلو یاننجا قاچمشام از بس برهنه پا تا طیّ اولوب مسافت رهده بو فاصله . وی فوق فرقدان بو ثریّایه قیل نظر (3) گوندر شهاب ثاقبی قوم ارازله . تاپمش سهی قدیم – چوسها خط نیلگون (4) جوزای تازیانه دی اوخشار حمایله . قالسا اسیر اولان بالا، هرگز گیدر آتا؟ ای مهربان بابا اولی هجران ، نه بیر بیله . من یاتمادیم سن اوردا کل أوسته یاتان گیجه ایمدی که تاپموشام گیدوسن اوزگه منزله . معلوم اولان که اینجموسن اهل بیتیدن گویا که یتمسونله بلاد محافله . باشون دایانماسیدی ئولردیم بو چولده من حاشا، مسافرین ایتورور یولدا راحله(5) . سینم اولوب چوشخم «ترابی» خراشیدن تخم محبتون گوگروب گلدی حاصله . (1)ارامل:مردمان بی چیز – مستمند. بی کس (2) ذَنَب:مجرم – گناهکار (3) ستاره ایست از ستارگان قطبی و نزدیکه آن ستاره دیگری است که هر دو را فزندان یا فرقدین میگویند بفارسی هم دو برادر نامیده میشود (4) ستاره ای است ریز و کم نور در دب اصفر (5) مؤنث راحل @palayesh_Iran
YEKNET.IR - roze - shabe 10 moharram1399 - mehdi salahshoor.mp3
5.91M
🌴ألسَّلامُ عَلَى الْقَتیلِ الْمَظْلُومِ 🌴ألسَّلامُ عَلى أَخیهِ الْمَسْمُومِ 🔳روضه @palayesh_iran
2⃣5⃣ 🏴 پسران عزره غفاری در کربلا🏴 📜 هنگامی که یاران حسین (ع) دیدند که تعداد افراد دشمن از آنها بسیار زیادتر است، و دریافتند که توان حفظ جان حسین و جان خود را ندارند، برای کشته شدن در پیشگاه آن حضرت، از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. عبدالله و عبدالرحمن، پسران عزره غفاری، خدمت امام حسین رسیدند و عرضه داشتند: سلام بر تو‌ای اباعبدالله، دشمن، ما را در برگرفته (و به تو نزدیک شده است)، و ما دوست داریم در دفاع از شما و پیش رویت به شهادت برسیم. امام (ع) فرمود: مرحبا به شما، نزدیک شوید. آن دو، به امام نزدیک شدند و در کنار امام به جنگ پرداختند؛ و یکی از آن دو این چنین رجز میخواند ... 🍀«قبیله بنی غفار و خندف و بنی نزار به خوبی دانسته‌اند که ما، گروه بدکاران را با تیغ تیز و شمشیر بران می‌زنیم.‌ ای مردم، با شمشیر مشرفی و نیزه‌های تیز، از خاندان آزادگان دفاع کنید».🍀 آن دو جنگیدند تا به شهادت رسیدند 🔴برگرفته از: مقتل علامه سید مرتضی عسکری (ره) زندگانی امام حسین (ع) سید هاشم رسولی
1⃣ اگر شخصی در روضه ابا عبدالله(علیه السلام) از خود بی خود شده و به سر و صورت خود لطمه وارد کند و ضرر قابل توجهی به بدن خود وارد سازد، آیا این کار اشکال دارد؟ آیت الله خامنه ای: اگر در موقع لطمه زدن حقیقتاً بی‌اختیار بوده، اشکال ندارد. در حد کبود شدن که حالا ممکن است با زنجیر زدن با سینه زدن بدن کبود شود، اگر ضرر معتنابهی برای بدن نداشته باشد به نظر حضرت آقا اشکالی ندارد. اما کارهایی فراتر از اینها که ممکن است دشمنان سوء استفاده کنند، مثل مجروح کردن خود یا بدن را زخم کردن و قمه زدن یا مثل عبور از روی آتش و امثال اینها که در بعضی جاها برخی از افراد انجام می‌دهند، چون به هر حال اینها اعمال مستندی نیست، در عزاداری‌ها نه وارد شده است، نه سیره بر این بوده است و امروزه هم دشمنان از اینگونه اعمال علیه مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام سوءاستفاده می‌کنند، اگر در آن حد باشد بله اشکال دارد. اما اگر در همین حد که متعارف است سینه میزنند زنجیر می‌زنند بدنشان ممکن است سرخ شود کبود شود، در حد متعارفش که ضرر معتنابهی برای بدن نداشته باشد، اشکالی ندارد. آیت الله مکارم‌شیرازی: عزادارى خامس آل عبا از مهم ترین شعائر دینى، و رمز بقاء تشیّع است، و باید هر چه باشکوه تر برگزار گردد; امّا لازم است از تمام کارهایى که آسیب به بدن مى رساند، یا موجب وهن مذهب مى گردد، جدّاً اجتناب شود.