eitaa logo
گعده‌ و رواق نویسندگان
232 دنبال‌کننده
49 عکس
4 ویدیو
4 فایل
اینجا و اکنون با "کلمه‌ها" زندگی می‌کنیم و از گذشته برای آینده "روایت" می‌سازیم. ارتباط با ما @Jahaderevayat #پویش_نوشتن #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
گعده‌ و رواق نویسندگان
دفاع قرآن کریم از حریم نوح نبی مرضیه رمضان‌قاسم عده‌ای که سرگذشت طوفان نوح را می‌خوانند یا می‌شنوند
این قسمت بازنویسی متن یادداشت دفاع قرآن کریم از حریم نوح نبی به قلم سرکار خانم رمضان‌ قاسم است. با این نگاه که در یادداشت اصل بر گزیده‌گویی و پرهیز از واژگان یا عبارات اضافی است. تطبیق هر دو متن می‌تونه ما را به فضای یادداشت‌نویسی نزدیک‌تر کنه. با سپاس بسیار از نویسنده‌ی فرهیخته، محترم و ارجمند
آسمانش را گرفته تنگ در آغوش ابر؛ با آن پوستین سردِ نمناکش. باغ بی برگی، روز و شب تنهاست، با سکوت پاکِ غمناکش. سازِ او باران، سرودش باد. جامه اش شولای عریانی‌ست. ور جز،اینش جامه ای باید . بافته بس شعله ی زرتار پودش باد . گو بروید ، هرچه در هر جا که خواهد، یا نمی خواهد . باغبان و رهگذران نیست . باغ نومیدان چشم در راه بهاری نیست گر زچشمش پرتو گرمی نمی تابد، ور برویش برگ لبخندی نمی روید؛ باغ بی برگی که می گوید که زیبا نیست؟ داستان از میوه های سربه گردونسای اینک خفته در تابوت پست خاک می گوید . باغ بی برگی خنده اش خونیست اشک آمیز جاودان بر اسب یال افشان زردش میچمد در آن. پادشاه فصلها ، پائیز ... مهدی اخوان ثالث ✅ترکیب عبارات توصیفات اخوان بدیع و کم نظیره...
. ✍️ دهمین برنامه‌ی «رواق اهل قلم» 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی رسانه‌ای 🖊تجربه‌های دکتر سیدپویان حسین‌پور، مدرس رسانه و کنشگر فضای مجازی 👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضا بابایی، فعال فرهنگی_تبلیغی 📅 زمان: شنبه ۷ مهرماه ⏰ ساعت: ۲۰ تا ۲۱ 🔗 در بستر اسکای روم نام نویسی: @Jahaderevayat متن خبر ✨این برنامه به همت مدرسه اندیشه‌ورز با حضور نویسندگان و علاقه مندان به نگارش رسانه ای شنبه‌ها با حضور استادان نویسندگی و رسانه برگزار می‌شود. 🌐 رحا مدیا 🌐 نویسندگان حوزوی 🆔 @rahamedia 🆔 @howzavian
گعده‌ و رواق نویسندگان
. ✍️ دهمین برنامه‌ی «رواق اهل قلم» 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی رسانه‌ای 🖊تجربه‌های دکتر سیدپویان
. از جهاد روایت👇 1️⃣عزیزانی که در جلسات قبلیِ رواق اهل قلم نام‌نویسی کردند فقط با نشانه‌ی «✅» اعلام حضور کنند 2️⃣عزیزانی که برای نخستین بار می خواهند حضور یابند نام‌نویسی کنند. اعلام حضور و نام نویسی از طریق 👈 @Jahaderevayat 🖊حضور در «رواق اهل قلم» برای همه مخاطبان آزاد است، تنها شرط مدرسه رحا «دستیابی جبهه انقلاب به مهارت نگارش رسانه‌ای و تولید محتوای فاخر در فضای مجازی» است. ⭐️ شنبه‌های هر هفته ساعت 20 تا 21، میزبان شما مشتاقان نویسندگی هستیم. پیش به سوی
گعده‌ و رواق نویسندگان
. ✍️ دهمین برنامه‌ی «رواق اهل قلم» 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی رسانه‌ای 🖊تجربه‌های دکتر سیدپویان
سلام و احترام عرض تسلیت خدمت اعزه بزرگوار با توجه به اتفاق پیش آمده نشست رواق اهل قلم (۱۰) که قرار بود امشب ساعت ۲۰ برگزار شود.به زمان دیگری موکول شد. بدر این لحظات سخت وظیفه تبیینی یادداشت‌های دلگرم کننده از یاد نرود.
دوستان عزیز از این فرصت‌های خوب و طلایی که رایگان براتون مهیا شده نهایت استفاده رو ببرید و برای علاقمندان به نویسندگی و جهاد تبیین ارسال بفرمایید. شرکت برای همه مومنین اهل اندیشه و قلم آزاد است بشرط حضور و صلوات
گعده‌ و رواق نویسندگان
دوستان عزیز از این فرصت‌های خوب و طلایی که رایگان براتون مهیا شده نهایت استفاده رو ببرید و برای علا
. نشانی کارگاه روایت👇👇👇👇 https://www.skyroom.online/ch/bineshno/revayat اکنون در اسکای روم ترسیم خطوط رسانه ای جبهه انقلاب توسط استاد سیدپویان حسین پور 💐💐💐💐💐💐💐💐
14030709 کارگاه روایت - بررسی خطوط رسانه‌ای جبهه انقلاب در تقویت گفتمان مقاومت - سیدپویان حسین‌پور.mp3
29.75M
هفته پیش، شب قبل از عملیات وعده صادق ۲، به دعوت و لطف رفقای مدرسه اندیشه‌ورزی رحا، یک جلسه آنلاین برگزار کردیم با موضوع خطوط رسانه‌ای جبهه انقلاب در تقویت گفتمان مقاومت.. در آستانه سالگرد عملیات بزرگ، طوفان‌الاقصی، صوت این جلسه جهت بهره‌برداری عزیزان، تقدیم می‌شود.. @sp_hos
رواق دهم اهل قلم با ۶ توصیه کارساز سیدپویان حسین‌پور یادداشت را نوشته‌ای مستدّل عنوان کرد که مخاطب با خواندن آن ضمن همراه شدن با متن باید استدلال و به نتیجه رسیدن متن را هم دریابد، برای این کار نویسنده به دامنه‌ای از اطلاعات و داده نیاز دارد که خواندن کتب، یادداشت، مقاله، شعر و داستان در این زمینه می‌تواند یاریگر نویسنده باشد. https://rahamedia.net/?p=5506
✍️ رواق دهم اهل قلم استاد سید پویان حسین پور 🔖اصل در یادداشت در یادداشت نویسی؛ استدلال داشتن و تحلیل خیلی مهم است. دامنه : دانش و اطلاع و اخباری از موضوع داشته باشیم و قلم تحلیلی داشته باشیم. 📌نکته مهم: گاهی وقتی کوتاه و مفید می‌خواهیم بنویسیم برای سخت بودن چون عادتا طولانی و همراه رفرنس می‌نوشتم. و بعد از کلی بالا و پایین کردن یادداشتی ۸۰۰ کلمه ای می‌نوشتم، الان برای مثال در ایتا و... مختصر و مفید نوشتن لازمه کار است یعنی باید کوتاه و مستدل بنویسیم. 🔖معماری محتوا بنده همیشه در زمان نویسندگی و رونویسی و درفضای مجازی وقتی اراده به نوشتن می‌کنم باید ستون و نمای ساختمان را ابتدا آماده کنم یعنی همچون یک معمار، مهندسی و معماری کار کنیم. نه صرف تخلیه ذهن و دورن خویش، بلکه باید کُنش رسانه‌ای و تولید محتوا داشته و اثرگذاری کنیم دقیقا مثل معماری که آجر ها را یکی یکی می‌چیند. و ساختن یک ساختمان؛ اداری، تجاری و مسکونی ... هرکدام از دیگری متفاوت هستند. درمقابل در نویسندگی، باید بدانیم کجا از چه چیزی و چه موضوعی نقل قول، استدلال و ضرب المثل و... استفاده کنیم. و نقطه زنی و یا از خلال گزاره‌ها آن شکل نهایی که خارج می‌شود و مخاطب را به منظور ما برساند و در ادامه مخاطب از خواندن متن به منظور و قصد ما برسد. پس مهندسی پیام مهم است که از چه کلید واژه ، جملات و حروف ربطی استفاده کنیم. 📌نکته مهم: برای مثال از تمام نکات و فکت هایی که مدنظرم بوده را و بناست که در متن بیاورم در یک صفحه یادداشت کرده و بعدا همین جملات کلیدی را در بحث می آوردم. یعنی در ادامه متن آنها را درجای لازم کار میکردم درواقع می‌دانستم که کجا چه چیزی قرار است بیاورم مثل؛ متن و ارجاع ها و... درنتیجه: معماری گونه نگاه کنید تا قابل فهم تر باشد. 🔖ریتم : توجه بسیاری به هارمونی دارم. آهنگی که از متن در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. وقتی گزارش یا متن مطبوعاتی نوشتید لطفاً به اتاقی رفته و متن را مثل حالت بیانیه خوانی بلند بلند بخوانید. توجه کنید کوبندگی و فرودهای مدنظر در متن هست یا خیر! در جایی که تناسب میان متن هست، سمفونی رعایت شده یا خیر؟ متن را به حالت بیانات خوانی خوانده و تند و کند شدن و مرتب بودن، تاکیدات و... لحن یکنواخت و بی حال نباشد. باید این ها را به خوبی ترکیب کنیم. مخصوصاً در شاکله نویسندگی و البته خیلی خاص در یادداشت نویسی خیلی مهم است. 📌نکته مهم: *موضوع: اصل حرف ما می‌باشد و بقیه متن این یک جمله اول را تکمیل می‌کند. مثلا، ( انقلاب ما انفجار نور بود) *جملات پشتیبان: این جملات اولین را کامل می‌کند یعنی پشتیبان تکمیل کننده و توضیح دهنده متن است. *مورد بعدی: جمع بندی و پاراگراف است. که البته گاهی لازم نیست. 🔖 حال این قاعده پاراگراف ها میتوان رعایت کرد. یک بند؛ حرف اصلی گاهی و دومی تبین و تفسیری میکنند اما اگر رعایت کنیم هارمونی و نقطه زنی قطعا شکل می‌گیرد. مثال؛ یک رویکردی در نویسندگی یادداشت به نام (چهار بلوک خبری_یا سبک رویترز_ سبک قالی ایرانی ) وجود دارد. که اصل آن ۴ رکن دارد از جمله نقل قول طلایی، توصیف رنگی و... به این معنا که فرش های دستباف و قدیمی تار و پود محکم و گره خورده ای دارند و وقتی متن خوبی داریم که کلمات و جملات درهم تنیده شده باشند. و اگر یک قسمتی از قالی نخ کش شود به تعبیری کلمه یا جمله‌ای ناقص باشد یادداشت بدفرم می‌شود. 📌 نکته مهم: در یادداشت ما رویکرد و تحلیل شخصی داریم. و به موضوع مطرح شده از نظر شخصی خود و از زاویه دیدمان استفاده میکنیم. و اینکه یادداشت تریبون و نقطه نظرات ما است و درنهایت مخاطب نظر ما را مطالعه می‌کند و حتما باید ذکر کنیم که از کجا و طبق چه چیزی به این نظر و دیدگاه که در یادداشت آمده رسیدیم. پایان. تهیه و تنظیم: سیده ناهید موسوی رواق دهم اهل قلم _۱۴۰۳/۷/۱۴ @howzavian