eitaa logo
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
3.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
649 ویدیو
111 فایل
کانال اطّلاع رسانی درگاه خرید مجازی فروشگاه فرهنگی انقلاب اسلامی: http://forms.khamenei.link سفارش و ارسال محصولات: @qom_khamenei_book راه ارتباطی: ۰۲۵ - ۳۷ ۷۴ ۴۲ ۴۳ @p_m_enghlabeeslami نمایشگاه دائمی کتاب: ۰۲۵ - ۳۷ ۷۰ ۲۸ ۵۲
مشاهده در ایتا
دانلود
فلسطین باید آزاد شود امام بزرگوار ما اعلام کردند که یکى از هدفهاى این انقلاب، آزادى سرزمین فلسطین و قطع غده‌ى سرطانى اسرائیل است. امواج پرقدرت این انقلاب، که آن روز همه‌ى دنیا را فرا گرفت، هر جا رفت - با این پیام رفت که «فلسطین باید آزاد شود». گرفتارى‌هاى پیاپى و بزرگى که دشمنان انقلاب بر نظام جمهورى اسلامى ایران تحمیل کردند - که یک قلم آن، جنگ هشت ساله‌ى رژیم صدام حسین به تحریک آمریکا و انگلیس و پشتیبانى رژیمهاى مرتجع عرب بود - نیز نتوانست انگیزه‌ى دفاع از فلسطین را از جمهورى اسلامى بگیرد. @qom_khamenei_ir
27.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوش به‌حال کسانی که نعمتهای الهی را کفران نکنند 🔸 قدرت و توانایی مدیریّت و احراز مناصب مدیریّتی یک نعمت است؛ یک روزی بود که ما و شما باید همین‌طور در جریان تصمیم مدیران جامعه -که به دشمنان دین و دشمنان کشور وابسته بودند- حرکت میکردیم، بدون اینکه اختیاری داشته باشیم؛ امروز، بسیاری از خود ما جزو مدیران کشور هستیم -در هر بخشی که هستیم، در هر حدّی که هستیم- و خدای متعال قدرت ایجاد مسیر، تغییر مسیر، تصحیح مسیر را به ما داده است؛ خب این یک نعمت است. این نعمت را چه‌جور مصرف میکنیم؟ اگر در جهت خدمت به مردم و هدایت جامعه به آن سمتی که مطلوب دین خدا است این مدیریّت به‌‌کار رفت، خب این شکر نعمت است؛ اگر چنانچه در این جهت به‌کار نرفت، معطّل ماند یا عکسش به‌کار رفت، این کفر نعمت است. شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ @qom_khamenei_ir
51.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مروری بر کتاب پیشوای صادق - قسمت اول با ارائه حجت الاسلام محمد امیری طیبی علیه السلام @qom_khamenei_ir
48.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مروری بر کتاب پیشوای صادق - قسمت دوم با ارائه حجت الاسلام محمد امیری طیبی علیه السلام @qom_khamenei_ir
42.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مروری بر کتاب پیشوای صادق - قسمت سوم با ارائه حجت الاسلام محمد امیری طیبی علیه السلام @qom_khamenei_ir
37.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مروری بر کتاب پیشوای صادق - قسمت چهارم با ارائه حجت الاسلام محمد امیری طیبی علیه السلام @qom_khamenei_ir
40.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مروری بر کتاب پیشوای صادق - قسمت پنجم با ارائه حجت الاسلام محمد امیری طیبی علیه السلام @qom_khamenei_ir
دسترسی سریع مروری بر کتاب پیشوای صادق با ارائه حجت الاسلام محمد امیری طیبی قسمت اول قسمت دوم قسمت سوم قسمت چهارم قسمت پنجم علیه السلام @qom_khamenei_ir
📌 نشست تخصصی بررسی کتاب «پیشوای صادق» 📆 سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۶ ◀️ با حضور دکتر محمدحسین رجبی دوانی ♦️ در محل غرفه‌ی شبستان اصلی، راهروی ۲۲ @KhameneiBook
🔰 💠 غرض اصلی در "مکاسب محرّمه" حرمت تکلیفی است، نه وضعی 👤 @qom_khamenei_ir
🔰 💠 غرض اصلی در "مکاسب محرّمه" حرمت تکلیفی است، نه وضعی 👤 ✅ به نظر ما، مکاسب محرّمه حرمت تکلیفی را بیان می‌کند. ◀️ از آن‌جا که مسأله‌ی تبادل اجناس و اموال و غیره از ضروریات زندگی بشر است، و به همین خاطر در همه‌ی جوامع، قواعدی را برایش معیّن کرده‌اند، شرع مقدّس اسلام نیز –بر خلاف نظر افرادی که شرایع الهی را صرفاً متوجّه جانب روحی و اخلاقی انسان می‌دانند– به این ناحیه از زندگی بشر هم توجّه نموده است. 📌 بحث عمده در مکاسب محرّمه، بحث از ممنوع‌بودن یا معاقب‌بودن یا مورد جریمه بودن و جزاء الهی داشتن، و در قانون اساسی و حکومت اسلامی جزاء قانونی داشتن خود معامله است. 📜 با مراجعه به کتب فقهاء و آن‌چه در هدایه صدوق، مقنعه مفید، نهایه شیخ طوسی، مراسم سلّار، مهذّب ابن برّاج، فقه القرآن راوندی، سرائر ابن ادریس و تحریر و قواعد علامه (رضوان‌الله‌علیهم) ذکر شده است، در می‌یابیم که تلقّی قدماء از مکاسب محرّمه، همان حرمت تکلیفی، حرام‌بودن و ممنوع‌بودن است. ❇️ البته اغلب قدماء، بابی را تحت عنوان «مکاسب محرّمه» باز نکرده‌اند، امّا در خلال «کتاب البیع» و «کتاب المکاسب» بحث از آن را بنحو العام مطرح‌ کرده‌اند، (و مرادشان از حرمت، به قرینه مثال‌هایی که می‌زنند، حرمت تکلیفی است.) و بعضی از فقهاء هم بالخصوص بحثی را در این زمینه ذکر کرده‌اند؛ مثل جناب ابن ادریس در سرائر، یا مرحوم محقّق در شرایع. گروهی از فقهاء هم اصلاً متعرّض مسأله‌ی حرمت به این معنا نشده‌اند، و یا کلماتشان اعمّ از حرمت تکلیفی و وضعی است، یا فقط مسأله‌ی بطلان را بیان نمودند و متعرّض حرمت نشده‌اند. و عدّه قلیلی از جمله ابن حمزه طوسی در «وسیله»، و جناب علامه در «تذکره» چنین عمل نموده‌اند، و فقط به حرمت وضعی پرداختند و متعرّض حرمت تکلیفی نشدند. ◀️ پس مسأله‌ی عمده‌ی ما در اين‌جا، بحث از "حرمت تکلیفی" است. 🔖 غرض اصلی و بالذات در مکاسب محرّمه این است که محرّمات بیوع و معاملات را مشخص‌کنیم تا مکلّفین از انجام آن معاملات بازداشته شوند. 📚 درس خارج فقه، مکاسب محرّمه، جلسه ۱ (۱ آذرماه ۱۳۸۳) @qom_khamenei_ir
📣 اسم حج باید مفهوم تمدن‌سازی و اتحاد را به ذهن بیاورد 🔹 رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج: مسئولان محترم حج در این زمینه‌ها فرهنگ‌سازی کنند. کاری کنید که تا اسم حج می‌آید، تا اسم کعبه‌ی معظّمه می‌آید آن جوان امروزی ما این مفاهیم به ذهنش خطور کند. مفهوم تمدن‌سازی، مفهوم اتحاد جهانی، مفهوم نگاه به فرامرزی و بین‌المللی، مفهوم رفع تمایز، اینها به ذهنش بیاید. 🔹 اینی که امام بزرگوار (رضوان الله علیه) اصرار کردند بنده هم تأکید کردم به تبع ایشان که حتماً در نمازهای مسجدالحرام، نمازهای اهل سنّت شرکت کنید. به خاطر همین است. ۱۴۰۲/۲/۲۷ 🆔@qom_khamenei_ir