هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔖 #رهنما | اگر تا کنون موفق به مطالعه کامل بیانات اخیر رهبر انقلاب در نخستین دیدار هیئت دولت چهاردهم نشدید، میتوانید بستهی پیش رو را مرور کنید:
🖼 خبر و بسته خبری
khl.ink/f/57420
✏️ متن کامل بیانات
khl.ink/f/57426
🎧 صوت کامل بیانات
khl.ink/f/57422
🎥 فیلم کامل بیانات
khl.ink/f/57423
📸 گزارش تصویری
khl.ink/f/57421
🎙 پادپخش خط دیدار
khl.ink/f/57425
💻 farsi.Khamenei.ir
🔰صبر یعنی ایستادگی کردن، مقاومت کردن
🔸صبر یعنی چه؟ صبر به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن و انتظارِ نتایج و حوادث را کشیدن نیست؛ صبر یعنی ایستادگی کردن، مقاومت کردن، محاسباتِ درست خود را و محاسباتِ دقیق خود را با خدعهگریِ دشمن تغییر ندادن؛ صبر یعنی پیگیریِ اهدافی که برای خودمان ترسیم کردهایم؛ صبر یعنی با روحیه حرکت کردن و ادامه دادن؛ این معنای صبر است.
🔸اگر چنانچه این ثابتقدم بودن و مقاومت کردن، با عقل و تدبیر و مشورت همراه بشود -همچنان که در قرآن هست «اَمرُهُم شوریٰ بَینَهُم»- قطعاً پیروزی نصیب خواهد شد.
🗓سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
#گفتمان
#مقاومت
@qom_khamenei_ir
🔰ابعاد انتظار
🔸معنای صحیح انتظار، دارای ابعادی است که توجه به این ابعاد، برای کسی که میداند در فرهنگ اسلام و شیعه، چهقدر به انتظار اهمیت داده شده، بسیار جالب است.
🔸یک بُعد، این است که انتظار به معنای قانع نشدن به وضع موجود است. «انتظار داریم»، یعنی هرچه خیر و عملِ خوب انجام دادیم و به وجود آمده، کم و غیرکافی است و منتظریم، تا ظرفیت نیکىِ عالم پُر بشود.
🔸یک بُعد دیگر از ابعاد انتظار، دلگرمی مؤمنین نسبت به آینده است. انتظار مؤمن، یعنی اینکه تفکر الهی - این اندیشهی روشنی که وحی بر مردم عرضه کرده است - یک روز سراسر زندگی بشر را فرا خواهد گرفت.
🔸یک بُعد انتظار این است که منتظر، با شوق و امید حرکت بکند. انتظار، یعنی امید. انتظار، ابعاد گوناگون دیگری هم دارد.
🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۶۹/۱۲/۱۱
#امام_زمان عجلاللهفرجه
@qom_khamenei_ir
🔰دلگرمی دادن آیات در دوران غربت اسلام
🔸«يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّآ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»... در زمان نزول این آیات، اسلام چیزی نبود، قدرتی نداشت و دشمنان در مقابل اسلام مقاومت میکردند. از کارشکنیها تا تحریف کتاب تورات، و تا جنگهای روم... محیط دین عبارت بود از یک نقطهی کوچک و یک دولت کوچک که در گوشهای از عربستان به وجود آمده بود.
🔸این آیه، آن سیزده سال و آن دولت کوچکِ موردِ تهاجم را به نوری دائمی و روشن و خورشیدی نورانی که اصل آن به خدا متّصل است، تشبیه میکند، و خدا یعنی معدن فناناپذیر. تمام قدرتها در مقابل آن نور تابناک و عالمآرا و فناناپذیر مانند پف است.
🔸این تشبیه معنادار، به ما میآموزد که دین و کلمهی حق استوار است و از اعماق فطرت انسان سرچشمه میگیرد و هر درختی که در عمق زمین ریشه داشته باشد، خشک نمیشود... اگرچه طرفداران طریق ضلالت زیادند، ولی حق پیروز است. اگر انسان پیرو حق بود، بداند این کارشکنیها در او اثر ندارد.
📖 کتاب تفسیر سورهی برائت، ص 145
#تفسیر
#مطالعه
#برائت
#توبه
پیوند خرید
@qom_khamenei_ir
🔰 نشست #تحلیل_بیانات
▪️موضوع: تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با هیئت دولت چهاردهم
حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی
🗓 زمان: یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰
📍مکان: قم، مجتمع فرهنگی نور، پاتوق اندیشه
🔴 ویژه خواهران
🔸️محیط سرگرمی کودکان به همراه مربی نیز فراهم است
@qom_khamenei_ir
13950314_15800_128k.mp3
2.09M
🔰اگر فردی یا مجموعهای شاخصهای انقلابیگری را داشت، «انقلابی» است
🔸 این هم خطا است که ما از همهی کسانی که انقلابی هستند، یک نوع عمل انقلابی توقّع داشته باشیم؛ یا یک درجهی از انقلابیگری توقّع داشته باشیم؛ نه.
🔸به قول ما طلبهها انقلابیگری مقول به تشکیک است. ممکن است یک نفر نسبت به مفاهیم انقلاب و عمل انقلابی بهتر حرکت کند، یک نفر به آن خوبی حرکت نکند امّا در همان راه دارد حرکت میکند.
🔸اینکه ما هرکسی خوب حرکت نکرد یا بهطور کامل حرکت نکرد را متّهم بکنیم به غیر انقلابی یا ضدّ انقلابی این هم خطا است؛ نه، ممکن است یک نفری صد درجه میزان حرکت او ارزش دارد، یک نفری کمتر ارزش دارد، یک نفری از او کمتر ارزش دارد امّا همه در این راه حرکت میکنند. مهم این است که آن شاخصها تطبیق بکند.
🔸مهم شاخصها است. مهم این است که آن کسی هم که با آن شدّت و با آن جدّیّت حرکت نمیکند، شاخصهای انقلابیگری را داشته باشد. اگر این شاخصها وجود داشت، آنوقت طرف انقلابی است، فرد انقلابی، مجموعهی انقلابی، دولت انقلابی، سازمان انقلابی؛ عمده این است که شاخصها را بشناسیم.
🗓بیانات در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
#معارف_انقلاب
@qom_khamenei_ir
🔰تبعیت از پیامبر (صلیاللهوعلیهوآله) در همه امور
▪️خدای متعال به ما مسلمانان دستور داده است که از پیامبر تبعیت کنیم. این تبعیت، در همه چیز زندگی است.
▪️آن بزرگوار، نه فقط در گفتار خود، بلکه در رفتار خود، در هیئت زندگی خود، در چگونگی معاشرت خود با مردم و با خانواده، در برخوردش با دوستان، در معاملهاش با دشمنان و بیگانگان، در رفتارش با ضعفا و با اقویا، در همه چیز اسوه و الگو است.
▪️جامعهی اسلامی ما آن وقتی به معنای واقعی کلمه جامعهی اسلامىِ کامل است، که خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند.
▪️اگر به طور صددرصد مثل رفتار آن حضرت عملی نیست - که نیست - لااقل شباهت به آن بزرگوار باشد؛ عکس جریان زندگی نبىّاکرم بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در آن خط حرکت بکنیم.
🗓بیانات در خطبههای نماز جمعه ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
@qom_khamenei_ir
🔰امام حسن(علیهالسلام) دنبال ایجاد حکومت اسلامی در آینده کوتاه مدت بود
▪️ائمّه از لحظهی وفات رسولالله تا سال ۲۶۰ درصدد بودند که حکومت الهی را به وجود بیاورند؛ البتّه برای آیندههای میانمدّت و بلندمدّت و در مواردی نزدیکمدّت.
▪️مثلاً در زمان امام مجتبی (علیه السّلام)، به نظر ما تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در آیندهی کوتاهمدّت بود؛ امام مجتبی در جواب مسیّببننجبه و دیگران که میگفتند چرا شما سکوت کردهاید فرمود: وَ اِن اَدری لَعَلَّهُ فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ اِلیٰ حِین.
بیانات در تاریخ ۱۳۶۵/۰۴/۲۸
@qom_khamenei_ir
🔰جریان وابسته به امامت بزرگترین دشمن دستگاه خلافت
▪️در تمام دوران 140سالهی میان حادثهی عاشورا و ولایتعهدی امام هشتم جریان وابسته به امامان اهلبیت - یعنی شیعیان - همیشه بزرگترین و خطرناکترین دشمن دستگاههای خلافت به حساب میآمد.
▪️در این مدت بارها زمینههای آمادهای پیش آمد و مبارزات تشیع که باید آن را نهضت علوی نام داد به پیروزیهای بزرگی نزدیک گردید، اما هر بار موانعی بر سر راه پیروزی نهایی پدید میآمد و غالباً بزرگترین ضربه از ناحیه تهاجم بر محور و مرکز اصلی این نهضت، یعنی شخص امام در هر زمان و به زندان افکندن یا به شهادت رساندن آن حضرت وارد میگشت و هنگامی که نوبت به امام بعد میرسید، اختناق و فشار و سختگیری به حدی بود که برای آماده کردن زمینه به زمان طولانی دیگری نیاز بود.
▪️ائمه در میان طوفان سخت این حوادث هوشمندانه و شجاعانه تشیع را همچون جریانی کوچک اما عمیق و تند و پایدار از لابلای گذرگاههای دشوار و خطرناک گذراندند. و خلفای اموی و عباسی در هیچ زمان نتوانستند با نابود کردن امام، جریان امامت را نابود کنند.
🗓پیام به کنگرهی علمی بینالمللی امام علیبنموسیالرضا علیهالسّلام ۱۳۶۳/۰۵/۱۸
@qom_khamenei_ir
🔰فریب لبخند دشمن را نخوریم
🔸یکی از کارهای اصلی که باید انجام بدهیم و همه باید به آن توجه داشته باشیم، این است که فریب لبخند دشمن و وعدههای دروغ جبههی دشمن را نخوریم.
🔸در این سی سال، تجربه هم پیدا کردهایم. گاهی به روی ما لبخند زدند. اوایل گاهی بعضی از ما باور میکردیم. یواش یواش فهمیدیم پشت صحنه چیست. فریب لبخند دشمن را، فریب وعدههای دروغ دشمن را نخوریم.
🔸جبههی قدرت مادیای که امروز بر دنیا مسلط است، راحت عهد میشکند. بدون هیچ دغدغهای عهدشکنی میکنند، زیر قولشان میزنند، زیر حرفشان میزنند، نه از خدا خجالت میکشند، نه از خلق خجالت میکشند، نه از طرف مذاکره خجالت میکشند؛ راحت دروغ میگویند!
🗓خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
#گفتمان
#مقاومت
@qom_khamenei_ir
🔰ما منتظریم، یعنی امید داریم که با مجاهدت، دنیا به جهانی بهتر تبدیل خواهد شد
🔸ما ملتی منتظر هستیم؛ ملتی که به امید پیشرفت و موفقیت، اقدام و تلاش و انقلاب کرد و موفق شد. ما امروز برای انتظار، باید باب بخصوصی در زندگی خود باز کنیم. حقیقتاً ملت ما باید روح انتظار را به تمام معنا در خود زنده کند.
🔸«ما منتظریم»، یعنی این امید را داریم که با تلاش و مجاهدت و پیگیری، این دنیایی که به وسیلهی دشمنان خدا و شیاطین، از ظلمات جور و طغیان و ضعیفکشی و نکبت حاکمیت ستمگران و قلدران و زورگویان پُرشده است، در سایهی تلاش و فعالیت بیوقفهی ما، یک روز به جهانی تبدیل خواهد شد که در آن، انسانیت و ارزشهای انسانی محترم است و ستمگر و زورگو و ظالم و قلدر و متجاوز به حقوق انسانها، فرصت و جایی برای اقدام و انجام خواسته و هوی و هوس خود، پیدا نخواهد کرد. این روشنایی، در دیدگاه ما نسبت به آینده وجود دارد.
🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۶۹/۱۲/۱۱
#امام_زمان عجلاللهفرجه
@qom_khamenei_ir
🔰مفهوم غلبهی اسلام بر دیگر مکاتب
🔸ممکن است بگویید اگر خدا دین را فرستاد که بر سایر ادیان غلبه دهد پس چرا تاکنون چنین نشده است؟ از صدر اسلام تاکنون ادیانی باقی ماندهاند و حتّی در بعضی از مناطق، اسلام را از بین بردهاند؛ مانند اندلس و جاهای دیگری از آفریقا که مسلمانان را رنگ مسیحیّت دادند.
🔸نیز ممکن است بگویید این غلبه در آخرالزمان، در زمان دولت حضرت مهدی (عج) خواهد بود، و اگر بناست این غلبه در آن وقت باشد، پس دلیل سالها فاصله تا این هدف چیست و چرا همان روز اوّل این اصل را اجرا نکرد؟
🔸در پاسخ باید گفت معنای آیه این است که خداوند، پیامبر اکرم (ص) را فرستاد و دین و برنامهی هدایت و حجّت و بیّنه به او داد تا آن را بر سایر ادیان غلبه دهد و با این برنامه رنگها را ببَرد و پاک کند و خودش رنگ ثابت شود.
🔸دین خدایی برای این آمده که مردم هر شکل و برنامهای که در زندگی دارند، رها کرده، این دین و شکل را قبول نمایند. نبیّ اکرم (ص) که میآید، حرف حساب او این است که هرطور زندگی میکردید باید کنار بگذارید؛ آن برنامه برود و این برنامهای که من آوردهام، جای آن را بگیرد.
🔸هر حرف تازهای که اسلام آورده، معنایش همین است که بشر هر شکل و قالبی که در زندگی داشته، آن شکل و قالب را به هم بزند و قالب دین را قبول نماید. بنابراین خداوند هر دینی را که میفرستد، شکل زندگیها را عوض میکند؛ شکل اوّل میرود و شکل دوّم میآید. این است معنایِ «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ».
📖 کتاب تفسیر سورهی برائت، ص 147
#تفسیر
#مطالعه
#برائت
#توبه
پیوند خرید
@qom_khamenei_ir
13950314_15799_128k.mp3
5.76M
🔰باید پنج شاخص انقلابیگری را در خودمان ایجاد کنیم
🔸برای انقلابی بودن شاخصهایی وجود دارد. من پنج شاخص را در اینجا ذکر میکنم. البتّه بیش از اینها میشود خصوصیّاتی را گفت لکن من فعلاً پنج شاخص برای انقلابیگری ذکر میکنم که ما باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد کنیم و حفظ کنیم، هرجا هستیم.
🔸شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب.
🔸شاخص دوّم، هدفگیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها که آرمانهای انقلاب و اهداف بلند انقلاب را در نظر بگیریم و همّت برای رسیدن به آنها داشته باشیم.
🔸شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همهجانبهی کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی -که مهمتر از همه است- و استقلال امنیّتی.
🔸شاخص چهارم، حسّاسیّت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشهی دشمن و عدم تبعیّت از او، که البتّه باید دشمن را شناخت، نقشهی او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد.
🔸شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است.
🔸این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعاً انقلابی است؛ حالا درجات انقلابی بودن، همانطور که عرض کردیم، مختلف است.
🗓بیانات در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
#معارف_انقلاب
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جای سخن گفتن
🔸این دنبالهی فرمایشات جناب ابیذر در باب شئون دیگر زندگی -مثل حرف که ما میزنیم- است؛ میفرماید که این قدرت نطق را، این قدرت حرف زدن را، این توانایی عمل کردن را دو جور مصرف کن.
🔸یک فصل باز کن برای اینکه دنبال حلال بگردی. حالا رزق حلال شامل خیلی چیزها است؛ در امر معیشت، در امر ازدواج، در امر تحصیل علم، اینها همهاش حلالهای الهی است. یک بخش دیگر را هم برای آخرت [باز کن] و کلمةً للآخرة.
🔸حاصل اینکه مال دنیا را، امکانات دنیا را، یا برای آنچه که مسائل ضروری زندگی است و معیشت تو متوقف به آن است، یا صرف این چیزها بکن که خیر دنیایی او به تو برسد، یا صرف آخرت بکن که خیر خدایی و آخرتی او به تو برسد. بیجا مصرف نکن امکانات را.
🔸کلمهی سوم، اقدام سوم، حرف سوم که نه برای طلب حلال است و نه برای آخرت است، این نفع ندارد، ضرر هم دارد.
🗓شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
#حدیث
@qom_khamenei_ir
📚پویش مطـالعـه آثـار رهبــر معظـم انقـلاب اسلامی مدظله العالی
✅هـــــر هفتـــــــــــه ✅ یــک کتــــــــــــاب ✅ یـک مســـابقـه
🎁همراه با اهدای جـایزه به نفرات برگـزیده
👈🏻سوالات مسابقه این هفته از کتاب:
📚 #پیامبر_ صلی الله علیه و آله و سلّم
🎯 تهیه کتاب با 20% تخفیف:
📎 خرید کتاب: @qom_khamenei_book
🟢شرکت برای عموم آزاد است🟢
👈🏻👈🏻زمان آزمون:
✅سه شنبه 3 مهرماه۱۴۰۳ ساعت 15:00
🔸پیوند سوالات در زمان مقرر از طریق کانال منتشر می شود🔸
@khamenei_book_qom
📸 گزارش تصویری | #هم_اکنون در حال برگزاری است...
🔻بازدید طلاب سیستان و بلوچستان از موسسه انقلاب اسلامی - دفتر قم و ارائه سرفصل لزوم هم افقی با ولی جامعه
استاد: حجتالاسلام شهروزخواه
✅️ @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥#گزارش_تصویری
گزارش تصویری سومین دوره مکتبشناسی فقهی آیتاللهالعظمیخامنهای مدظلهالعالی
🔰 استاد: آیت الله محمدی قائینی
📌 مکان: خوزستان-اهواز
🗓 زمان: مرداد ۱۴۰۳
@qom_khamenei_ir
🔰استمداد از پروردگار برای خسته نشدن
🔸 یکی از نعمتهای بزرگ خدا این است که آدم خسته نشود و حوصلهاش سر نرود. در راههای طولانی گاهی انسان قوّه هم دارد؛ زانو و پاها اصلاً خسته نشده؛ اما آدم از حرکت، خستهی روحی میشود. این خستگی روحی، انسان را از رسیدن به اهداف باز میدارد.
🔸برای اینکه این خستگی روحی پیش نیاید - که از خستگی جسمی گاهی خطرش هم بیشتر است - استمداد از پروردگار، توکل به خدا و امیدواری به کمک الهی لازم است؛ این را از دست ندهید و این را داشته باشید.
بیانات در دیدار اعضای هیئت دولت ۱۳۸۴/۰۷/۱۷
#سبک_زندگی
@qom_khamenei_ir
🔰همرزمان حسین علیهالسلام؛ امام حسن عسکری و برادران امام
▪️امام حسن عسکری(علیهالسلام) حزب طرفدار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوموخویش درجهی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی.
▪️مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیهالسلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.
بیانات در جلسات هیات انصارالحسین علیهالسلام تهران در سال ۱۳۵۱؛ کتاب همرزمان حسین علیهالسلام
@qom_khamenei_ir
🔰دنیای بشری به انتظار محتاج است
🔸ما ملت ایران باید به این معنای انتظار، بیش از گذشته تکیه کنیم؛ چون دنیای بشری، به انتظاری که ما داریم، محتاج است.
🔸این امیدی که در دل ملت ایران وجود داشت و در سایهی آن توانست این کارهای بزرگ را انجام بدهد، ملتهای ضعیف و مظلوم دنیا، امروز به این امید احتیاج دارند؛ آنها هم باید این امید را پیدا کنند.
🔸اگر پیدا کردند و نور امید در دل ملتها تابید، کارهای دنیا اصلاح خواهد شد و مشکل ملتهای مظلوم، اگر نگوییم به صورت کامل، به صورت معتنابهی - ولو در طول چند سال - حل خواهد شد.
🔸اما اگر این امید، در دلها نتابد و همانطوری که شیطانها خواستند مردم مأیوس باشند، ملتها مأیوس بمانند، روزبهروز وضع بدتر خواهد شد.
🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۶۹/۱۲/۱۱
#امام_زمان عجلاللهفرجه
@qom_khamenei_ir
جامعهی دیندار آن است که دین، برنامهی زندگی افراد آن جامعه باشد
دین و آیین بشری و طاغوتی، ثبات و دوامی ندارد؛ ولی دین حق، منطبق است با سرشت عالَم و آدم؛ یعنی دینی که باقی میمانَد و اگر مردم آن را بخواهند و قبول کنند، میتواند آنها را به وجه احسن اداره کند. فرق حق و باطل همین است.
جامعهی دیندار آن است که دین، برنامهی زندگی افراد آن جامعه باشد. اگر برنامهی زندگی آنها دین بود، دین دارند. ما باید دین حق را بشناسیم تا مشرک و غیرِ مشرک را بشناسیم؛ یعنی حق از خدا ناشی میشود و بس؛ برنامه مال خدا است.
پس طرفدار دین حق، موحّد است، امّا آن که مایل است زندگیاش طبق خیال و هوس باشد، مشرک است. مخالف دین؛ یعنی مشرک. خداوند دین را آورده تا جایگزین همهی امور شود. این آیه اطمینان و امید به آیندهی بشریّت میدهد.
📖 کتاب تفسیر سورهی برائت، ص 149
#تفسیر
#مطالعه
#برائت
#توبه
پیوند خرید
@qom_khamenei_ir
13950314_15798_16k.mp3
617.1K
🔰شاخص اول انقلابیگری؛ پایبندی به مبانی اسلام ناب، محور بودن مردم، اعتقاد به پیشرفت و حمایت از محرومان
🔸 شاخص اوّل، پایبندی به ارزشهای مبنائی و اساسی اسلام است... مبنای اوّل، پایبندی به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است.
🔸یکی دیگر از مبانی، محور بودن مردم است که وقتی ما مردمی بودن را و محور بودن مردم را با اسلام همراه میکنیم، ترکیب آن میشود جمهوری اسلامی.
🔸 یکی از آن مبانی اساسی و ارزشهای اساسی عبارت است از اعتقاد به پیشرفت، اعتقاد به تحوّل، به تکامل، و تعامل با محیط، البتّه با پرهیز از انحرافها و خطاهایی که در این راه ممکن است وجود داشته باشد.
🔸یکی از مبانی اساسی و ارزشهای اساسی نظام اسلامی عبارت است از حمایت از محرومان.
🗓بیانات در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
#معارف_انقلاب
@qom_khamenei_ir
26.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰محل مصرف اموال
🔸این دنبالهی فرمایشات جناب ابیذر است. میفرماید که همهی دنیا را دِرهَمَین [یعنی دو درهم] قرار بده؛
🔸یعنی همهی موجودی خودت از دنیا -آنچه که از مال دنیا به دست میآوری- را به دو قسم تقسیم کن؛ قسم سومی نداشته باشد.
🔸یک قسم آنچه که صرف میکنی برای زندگی خودت و عیالت که این یک امر لازم و واجبی است و باید انجام بدهی. یک قسم هم آنچه که خرج میکنی برای آخرتت.
🔸اگر شق سومی، راه سومی برای خرج پیدا کردی، این ضرر میزند و فایده نمیرساند. «لَا تُرِدهُ» دنبال آن نرو، آن را اراده نکن.
🔸حالا فرض بفرمایید این کارهای تشریفاتی زائدی که متأسفانه در بین مردم معمول است، انواع زوائد در زندگی ماها متأسفانه رایج است؛ در میان طبقات مختلف مردم؛ حالا چه مترفین و پولدارها و کسانی که مملو از مال دنیا هستند، چه حتی طبقات متوسط و آنهایی که دستشان برسد.
🗓شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
#حدیث
@qom_khamenei_ir
37.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📸 #گزارش_تصویری
🔺️بازدید طلاب سیستان و بلوچستان از موسسه انقلاب اسلامی - دفتر قم و ارائه سرفصل لزوم هم افقی با ولی جامعه
۱۴۰۳/۰۶/۱۹
استاد: حجتالاسلام شهروزخواه
✅️ @qom_khamenei_ir
🔰مرزها حقیقت «امّت اسلامی» را تغییر نمیدهد
🔸 من سالها است که بر روی واژهی «امّت اسلامی»، بالخصوص متعمّداً تکیه میکنم تا ما فراموش نکنیم که یک امّتیم. بله، بعضی ایرانی هستیم، بعضی عراقی هستیم، بعضی شامی هستیم و غیرذلک، لکن این مرزها حقیقت «امّت اسلامی» را تغییر نمیدهد.
🔸همهی سعی دشمنان اسلام این بوده است که ما را نسبت به هویّت واحدهای که اسمش «امّت اسلامی» است بیتفاوت کنند. این نمیشود که من خودم را مسلمان بدانم امّا از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا میکشد، خودم را غافل بدانم؛ این امکان ندارد؛ این، خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است.
🔸ممکن است شما، بشخصک، نتوانید یک کاری برای کمک به او انجام بدهید، امّا همدلی و همدردی یک حقیقتی است؛ این بایست وجود داشته باشد.
بیانات در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
@qom_khamenei_ir