فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بخشی از نشست حافظخوانی
(جلسۀ دوازدهم)
استاد حسن عزیزی
«دلش به ناله میازار و ختم کن حافظ
که رستگاری جاوید در کم آزاریست»
#حافظ
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
🔸استاد ادبیات فارسی مطرح کرد:
🔸«حافظ»، راهنمای اخلاق و انساندوستی
استاد حسن عزیزی در دوازدهمین جلسۀ حافظخوانی، با تفسیر اشعار حافظ، به نقش این شاعر بزرگ در ترویج اخلاق و انساندوستی پرداخت و او را راهنمایی ارزشمند برای زندگی دانست."
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دوازدهمین جلسه از سلسله نشستهای حافظخوانی استاد حسن عزیزی، با موضوع بررسی مفاهیم عرفانی و اخلاقی در اشعار حافظ، به همت کانون نویسندگان قم در دانشگاه طلوع مهر برگزار شد. این نشست با حضور جمعی از علاقهمندان به ادبیات فارسی و عرفان برگزارشد.
در این جلسه، استاد عزیزی با محوریت آثار حافظ، به بررسی مفاهیم عرفانی، اخلاقی و فرهنگی در شعر این شاعر بزرگ پرداخت و آن را با اشعار دیگر شاعران کلاسیک ایرانی همچون سعدی و فردوسی مقایسه کرد.
استاد ادبیات فارسی در بخشی از سخنان خود، به مفهوم “کمآزاری” که در آثار شاعران ایرانی جایگاه ویژهای دارد، اشاره کرد. وی ضمن تحلیل ابیاتی از حافظ و سعدی، خاطرنشان کرد: «رستگاری انسان در گرو بیآزاری و عدم آسیب رساندن به دیگران است. حافظ نیز، مانند سعدی و فردوسی، بر اصل کمآزاری یا بی آزاری تأکید دارد و بزرگترین گناه در فرهنگ ایرانی را مردمآزاری میداند.» وی همچنین به این موضوع پرداخت که بیآزاری تنها شامل انسانها نمیشود، بلکه حیوانآزاری و تخریب طبیعت نیز در فرهنگ کهن ایرانی بهشدت مذموم شمرده شده است.
ادامه خبر را اینجا بخوانید:
http://qomqalam.ir/category/%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d9%88-%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4/
#حافظ
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢بهترين آموزشگاه نویسندگی(۱)
رضا بابایی
بخوان و بنویس! هیچ راه دیگری برای بهتر نوشتن نیست. مطمئن باشید! بهترین کلاسهای آموزش نویسندگی، میان سطرهای یک نوشتۀ خوب برگزار میشود و مؤثرترین گام را آنگاه برمیداری که قلم به دست میگیری و مینویسی. در جهان، راههایی هست که باید با سر پیمود:
در ره چو قلم گر به سرم باید رفت
با دلِ زخمکش و دیدۀ گریان بروم
راههایی را هم که باید با پا پیمایش کنیم، میشناسیم: راه خانه، راه مدرسه، راه بازار... . نوشتن، راهی است که در آن از پا و سر کاری ساخته نیست. در این راه با دست باید گام زد تا به مقصد رسید. پس بخوان و بنویس و بدان که جز این راهی نیست.
اما درسوارههایی هم هست که دانستن آنها خالی از سود نیست. دانستن این آموزهها اگرچه معجزه نمیکند، در برداشتن گامهای نخست، کمککار نوقلمان است. بهویژه اگر این دانستنیها مقدمهای برای کارورزی و تمرین باشد، سودی دوچندان دارند. در مجموعۀ گفتارهای حاضر میکوشیم برخی از آنچه به کار قلمزنان و نویسندگان مبتدی میآید، همراه شرح و تمرین بازگوییم. باشد که به کار آید و زحمت نیفزاید.
سخن نخست را به «آنچه نویسندگان باید بدانند» اختصاص میدهم. بر این گمانم که هر نویسندهای باید سه نوع آگاهی داشته باشد:
۱. آگاهیهای تخصصی
این نوع آگاهی، نویسنده را از ورطۀ تکرار و تقیلد میرهاند و قویترین انگیزهها را برای نوشتن فراهم میآورد. شک نکنید که اگر کسی سخنی بکر و تازه داشته باشد، نمیتواند قلمش را بیعار و بیکار در گوشهای رها کند. صاحب قلم، پیشتر و بیشتر باید صاحبنظر باشد. آنکه سخنی برای گفتن ندارد، انگیزۀ چندانی هم برای نوشتن ندارد و این بیانگیزگی، همۀ راهها را به سوی نویسندگی برتر میبندد. بازگویی گفتهها و نوشتههای دیگران هم دردی را دوا نمیکند. دست کم باید ثلثی از هر نوشته، حاوی نکتهها یا نظریههای بکر باشد تا قلم در دست بیتابی کند و برای رقصیدن بر روی کاغذ لحظهها را بشمارد. اگر در نوشتن کاهلیم و شب و روزمان با کاغذ و قلم نمیگذرد، شاید از آن رو است که معرفتی نو از درون، ما را به جلوهگری نهیب نمیزند. از پیش گفتهاند که «پریرو تاب مستوری ندارد.» پریرویانِ معرفت، سینۀ صاحب خود را میشکافند و از ریسمان قلم بر صفحۀ کاغذ مینشینند. رغبت و قوت در نوشتن، همچون شیر مادران است که تا فرزند نو نزایند، در سینه نمیجوشد.
ادامه دارد....
۱۴۰۳/۰۸/۰۱
#نویسندگی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢بهترين آموزشگاه نویسندگی(۲)
رضا بابایی
۲. آگاهیهای عمومی
نویسندگان علاوه بر تخصص و صاحبنظری در یکی از رشتههای علمی، باید به سایر شاخههای علوم همگن هم سرک کشیده یا سری زده باشند. بیخبری محض از دیگر حوزههای علمی و ناآشنایی با علوم روز، قلم را خشک، و خالی از هیجان میکند. نگارنده بر این عقیده است که هر نویسندهای باید _علاوه بر آگاهیهای تخصصی و موضوعی_ کمابیش از موضوع و مسائل علوم دیگر، مانند تاریخ معاصر و فلسفههای جدید و علوم ارتباطات و هر دانشی که چالشگاه اندیشههای دینی است، باخبر باشد. پذیرفته نیست که نویسندهای برای فارسیزبانان، کتاب یا مقاله یا وبلاگ بنویسد، اما نداند که چالشهای ذهنی آنان چیست و چه تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر دارند.
مطالعات و آگاهیهای عمومی، فواید دیگری نیز برای هر نویسندهای دارد. غنای واژگانی و مهارت در ساختن جملههای متنوع و با حال و هوای متفاوت و مانند آنها، از دیگر عایدات پرخوانی و آگاهیهای گسترده است. بیگمان، آنان که فقط در یکرشته مطالعه میکنند و کمترین اطلاعی از سایر علوم و فنون ندارند، دچار مشکلات لاینحلی در نویسندگی حرفهایاند؛ بگذریم از اینکه در توفیق علمی آنان نیز میتوان تردیدهای جدی کرد.
۳. آگاهیهای زبانشناختی
نسبت میان قلم و زبان، از نوع نسبت کالبد و جان است. آنچه به چشم میآید و حضورش را حس میکنیم، جسم است؛ اما بهواقع جسم از خود هنری ندارد و از برکت روح است که میجنبد و اینسو و آنسو میرود. جسمِ بیجان، لاشۀ بیقدر و مقداری بیش نیست. چنین تناسب و تعاملی میان زبان و قلم نیز در کار است. هر قدر زبان را بیشتر بشناسیم و امکانات آن را بیشتر بدانیم و با ظرافتهای آن آشناتر باشیم و از گشتوگذار در باغستانهای خرم آن لذت بیشتری برده باشیم، در بهکارگیری قلم تواناتریم و چابکتر. قلمزنانی که زبان را نمیشناسند و هرازگاه در کوچهباغهای زبان و ادب قدم نزدهاند، هرگز توفیق آن را نخواهند یافت که توسن قلم را به زیر فرمان خود آورند و بر سپاه کلمات حکم رانند. قلم، کارخانۀ تولید کلمه و جمله است. کسی دست به قلم میبرد باید بداند که این کارخانۀ عظیم و کهن، چگونه دستگاهی است و فرایند تولید را از چه مسیرهای طی میکند.
۱۴۰۳/۰۸/۰۲
#نویسندگی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 مثنویخوانی
🔸 جلسه هفتگی شرح مثنوی مولانا
🔹 استاد: علی حیدری یساولی
🔹 جلسه هفتادوسوم: شنبه،۵آبان۱۴۰۳
ساعت۱۹
🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت،
دانشگاه طلوعمهر
🔹حضور برای عموم علاقهمندان بلامانع است
#مثنوی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 سعدیخوانی
🔸 جلسه شرح غزلیّات سعدی
و ادبیات معاصر
🔹 استاد: دکتر حسن عزیزی
جلسۀ بیستوسوم: یکشنبه۶آبان۱۴۰۳
ساعت۱۹
🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت
دانشگاه طلوعمهر
🔹حضور برای عموم علاقهمندان بلامانع است
#سعدی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
گزارش برنامه شب چراغ از نشست مثنوی.mp3
5.15M
💢 گزارش برنامه شبچراغ رادیو قم از نشست مثنویخوانی کانون نویسندگان قم در دانشگاه طلوع مهر👆
🔸 جلسه هفتگی شرح مثنوی مولانا ساعت۱۹ روزهای شنبه هر هفته با حضور استاد علی حیدری یساولی برگزار میشود.
🔹حضور برای عموم علاقهمندان بلامانع است
#مثنوی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢بخشی از نشست شرح مثنوی
(جلسۀ هفتادو سوم)
استاد علی حیدری یساولی
ابیات نخست دفتر دوم
#مثنوی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢کانون نویسندگان قم و دفتر مهارتافزایی طلوع مهر برگزار میکنند
⬅️ دوره فیلمنامهنویسی مقدماتی
🔹خواهران برادران
استاد رضا رحیمیفرد
۱۰ جلسه (یکشنبه ساعت ۱۷:۳۰)
🔹 زمان ثبتنام: تا ۱۲ آبان ۱۴۰۳
🔸تلفن:
کانون ۳۷۸۳۱۴۲۱
دفتر مهارتافزایی ۳۲۶۱۴۰۷۰
🔸آیدیهای ارتباط:
@kanooneqom
@Toloumehr
شبکههای اجتماعی: تلگرام و ایتا
@qomqalam
سایت:
www.qomqalam.ir
🔸محل برگزاری :ابتدای بلوار امین،کوچه یک،(کوچه سازمان آب) پلاک۵۲
💢کانون نویسندگان قم
💢دانشگاه طلوع مهر
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 مطالعه و ویرایش
عبدالرحیم موگِهی
مطالعه یکی از عوامل بیرونی فراگیری ویرایش است
مطالعه به دو گونه میتواند تحقق یابد:
یک) اختصاصی: هر کس میخواهد ویراستار شود، لازم است به طور اختصاصی، کتابها و آثاری را مطالعه کند که به صورت مستقیم به موضوع ویرایش و مباحث نظری و آیین عملی آن پرداختهاند، یا بخش عمدهای از مطالب آنها در بارۀ ویرایش است. همچنین به مطالعۀ نوشتههایی، همچون کتابهای دستور زبان و آیین نگارش و آموزش نویسندگی، بپردازد که به شکل غیرمستقیم با ویرایش ارتباط دارند.
برای مطالعات اختصاصی میتوان به این پانزده کتاب (طبق حروف الفبا) اشاره کرد:
۱. انواع ویرایش، استاد ابوالفضل طریقهدار؛
۲. بهتر بنویسیم، استاد رضا بابایی؛
۳. دربارۀ ویرایش (مجموعۀ مقالات)، زیر نظر استاد نصرالله پورجوادی؛
۴. دستور زبان فارسی، دکتر حسن انوری و دکتر حسن احمدی گیوی؛
۵. راهنمای آماده ساختن کتاب، دکتر میر شمسالدین ادیب سلطانی؛
۶. راهنمای نگارش و ویرایش، دکتر محمدجعفر یاحقی و دکتر محمدمهدی ناصح؛
۷. راهنمای ویراستاری و درستنویسی، دکتر حسن ذوالفقاری؛
۸. راهنمای ویرایش، دکتر غلامحسین غلامحسینزاده؛
۹. شیوۀ شیوایی، دکتر سید ابوالقاسم حسینی (ژرفا)؛
۱۰. غلط ننویسیم، استاد ابوالحسن نجفی؛
۱۱. فرهنگ درستنویسی سخن، دکتر حسن انوری و دکتر یوسف عالی عباسآباد؛
۱۲. کتابپژوهی، استاد محمد اسفندیاری؛
۱۳. مبانی درستنویسی زبان فارسی معیار، دکتر ناصر نیکوبخت؛
۱۴. نگارش و ویرایش، استاد احمد سمیعی (گیلانی)؛
۱۵. ویرایش زبانی، استاد غلامرضا ارژنگ.
دو) عمومی: این گونه مطالعات میتواند نقش بهسزایی در کیفیت ویرایش و موفقیت در آن ایفا کند، بهویژه اگر روشمند و زیر نظر استادی فرادست و ویراستاری چیرهدست باشد؛ زیرا ویرایشگر در پی آن است که هم پیام نویسنده را گیراتر و هم بیان نوشتۀ وی را شیواتر کند؛ البته از راههای رسیدن به چنین هدفی، این است که ویراستار از مطالعات عمومیِ خوب و معلومات متنوعِ فراوانی برخوردار و در یک کلمه اهل مطالعه باشد.
به همین منظور، شایسته است که دوستداران ویرایش، نوشتههای ممتاز در موضوعات و قالبهایی از قبیل زیر را نیز مطالعه کنند تا بتوانند ویرایشی سزامند و ویراستارپسند و مشتریخواه را ارائه دهند:
۱. نثر؛
۲. شعر؛
۳. قطعۀ ادبی؛
۴. داستان و رمان؛
۵. طنز؛
۶. کاریکلِماتور؛
۷. سفرنامه؛
۸. زندگینامه؛
۹. وبلاگ؛
۱۰. دلنوشته.
۱۴۰۳/۰۸/۱۰
#ویرایش_مطالعه
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 مثنویخوانی
🔸 جلسه هفتگی شرح مثنوی مولانا
🔹 استاد: علی حیدری یساولی
🔹 جلسه هفتادوچهارم: شنبه،۱۲آبان۱۴۰۳
ساعت۱۹
🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت،
دانشگاه طلوعمهر
🔹حضور برای عموم علاقهمندان بلامانع است
#مثنوی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 حافظخوانی
🔸 جلسه شرح غزلیّات حافظ
🔹 استاد: دکتر حسن عزیزی
🔹جلسه سیزدهم: یکشنبه۱۳آبان۱۴۰۳
ساعت۱۹
🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت
دانشگاه طلوعمهر
🔹حضور برای عموم علاقهمندان بلامانع است
#حافظ
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بخشی از نشست شرح مثنوی
(جلسۀ هفتادو چهارم)
استاد علی حیدری یساولی
ابیات نخست دفتر دوم
#مثنوی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢نویسندۀ واقعی
رضابابایی
نویسنده اساسا یک موجود ادبی است؛ حتی اگر ادبی ننویسد و حتی اگر آنچه درباره آن مینویسند و میاندیشد از ادبیات بسیار دور باشد باز هم لحظهای که قلم به دست میگیرد فرایند یک فعالیت سخت ادبی در ذهنش آغاز میشود.
یک اشتباهی در ذهن بسیاری از علاقهمندان هست که گمان میکنیم نویسندگی یعنی درستنویسی و بیخطا نوشتن در حالی که کسی که طعم ادبیات را نچشیده و کسی که نمیداند باید فضای ذهنی روشن، فعال و جامع داشته باشد، نویسنده نیست.
اکثر کسانی که کتاب در حوزه آئین نگارش مینویسند خودشان اهل نگارش نیستند، این نشان میدهد آن چیزی که بیرون از وجود ما هست یعنی دانستنیهای مربوط به قواعد درستنویسی چندان به کار ما نمیآید. پیش از آن باید تواناییها و سرمایههایی در وجود ما به وجود بیاید.
نویسندگی، درستنویسی زیبانویسی و حتی سادهنویسی نیست و ما اشتباه کردیم که در کلاسهای نویسندگی وقت علاقهمندان را با مسائل دستور زبان فارسی درگیر کردهایم.
ادبیات دو تعهد بزرگ بر گردن صاحبش میگذارد: یکی از این تعهدات جمعگرایی و دیگر فردگرایی است و اگر کسی بتواند میان این دو متناقض تعادل برقرار کند، نویسنده واقعی است؛ قلم او روان و سخن او دلنشین خواهد شد و دیگر نیازی به آرایهها و صنایع ادبی ندارد.
برگرفته از سخنان ایشان در نشست«ادبیات و راههای نپیموده»
۱۴۰۳/۰۸/۱۵
#نویسندگی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
🌺سالروز ولادت باسعادت اسوه صبر و تقوا، حضرت زینب کبری (سلامالله علیها) و روز پرستار را تبریک میگوییم.
#تبریک
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 سهگانههای نگارش
محمدکاظم کاظمی
🔻 متن اصلی
همیشه مهمترین ضعف امروز خبرنگاران را - بهویژه در تلویزیون - خوب ننوشتن دیدهام.
🔹 نظر ویراستار
این عبارت، بخشی از یک متن آموزشی است. در متنهای آموزشی تا میتوانیم ساده بنویسیم و از جملههای پیچیده و تودرتو پرهیز کنیم. جملهٔ معترضه اینجا متن را از روانی انداخته است.
این را بگویم که من با کاربرد جملهٔ معترضه موافق نیستم، مگر در جایی که واقعاً چاره نباشد، یا قصد تمایزبخشی به کلام داشته باشیم، مثلاً در شعر و متنهای ادبی.
در اینجا آن جملهٔ معترضه در وسط پیام اصلی آمده و یک دستانداز ایجاد کرده است. بهتر است بگذاریم که اول پیام اصلی منتقل شود، بعد آن «به ویژه تلویزیون» را به عنوان یک نکتهٔ تکمیلی اضافه کنیم.
✅ حاصل ویرایش
همیشه مهمترین ضعف امروز خبرنگاران را خوب ننوشتن دیدهام، بهویژه در تلویزیون.
۱۴۰۳/۰۸/۱۷
#نگارش_ویرایش
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 مثنویخوانی
🔸 جلسه هفتگی شرح مثنوی مولانا
🔹 استاد: علی حیدری یساولی
🔹 جلسه هفتادوپنجم: شنبه،۱۹آبان۱۴۰۳
ساعت۱۹
🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت،
دانشگاه طلوعمهر
🔹حضور برای عموم علاقهمندان بلامانع است
#مثنوی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 سعدیخوانی
🔸 جلسه شرح غزلیّات سعدی
و ادبیات معاصر
🔹 استاد: دکتر حسن عزیزی
جلسۀ بیستوسوم: یکشنبه۲۰آبان۱۴۰۳
ساعت۱۹
🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت
دانشگاه طلوعمهر
🔹حضور برای عموم علاقهمندان بلامانع است
#سعدی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بخشی از نشست شرح مثنوی
(جلسۀ هفتادو پنجم)
استاد علی حیدری یساولی
#مثنوی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
چگونه مثنوی بخوانیم؟
بعضی از دوستان پرسیدهاند: «من با مولانا و مثنوی ارتباط نمیگیرم. چطور میتوان به مثنوی نزدیک شد و جهان مولانا را فهمید و شناخت؟» در جواب چند نکته عرض میکنم.
هر آدمی، و هر متفکری، زبان خاص خود را دارد. برای نزدیک شدن به روح و روان آن آدم و دنیای درون او باید زبانش را فهمید و شناخت. حال اگر بین ما و او هفتصد سال فاصله زمانی و تاریخی و فکری و فرهنگی باشد دیگر کار سختتر است. تا به زبان کسی دسترسی نداشته باشیم به جریان اندیشههای او هم دسترسی نداریم. برای آشناتر شدن با مولانا با صبور بود. کارهایی هم میتوان کرد:
۱. از خواندن داستانها شروع کنم. فقط داستانهای مولوی را از روی کتابهای دیگر یا مقالههای دیگر بخوانم و مثل قصه بشنوم. کاری به شرح و تفسیر مولانا نداشته باشم.
۲. مثنوی کنار دستم باشد. گاهی یک صفحه را باز کنم، سه چهار بیت از آن را بخوانم و سعی کنم برای خودم معنا کنم. اگر نفهمیدم و یا چندوجهی فهمیدم، از یک شرح، مثلاً شرح کریم زمانی، استفاده کنم. اگر هم حال مراجعه به کتابی را نداشتم بروم سراغ صفحهای دیگر و دو سه بیت دیگر.
۳. کتاب و مقاله درباره مثنوی بخوانم. موضوعات مختلفی را در مثنوی و از نگاه مولانا بررسی کردهاند. انواع و اقسام مقالهها و کتابهای مختصر و مفصل درباره مثنوی و مولانا هست. انتخاب کتاب هم با مشورت و دقت باشد
۴. مولانا گوش بدهم. لب لباب مثنوی را دکتر سروش خوانده. اوقات بیکاری، شب قبل از خواب، در ماشین و صف و ساعتهای معطلی، آن را کم کم و به مرور گوش کنم و به آنها فکر کنم. خوانش کل مثنوی هم البته با دو سه صدا هست
۵. شرح مثنوی گوش کنم. دکتر سروش، دکتر موحد، و دیگران دفترهای مختلف مثنوی را شرح کردهاند. اغلب صوتها هم در دسترس است. یکی از آنها را که با مزاج و مذاق من سازگارتر است، با سنجش و آزمایش، انتخاب کنم و هر روز یا هر دو روز یک بار یک درس را گوش کنم.
۶. توقع نداشته باشم همه مثنوی را یکجا بفهمم. مثنوی مثل هیمالیاست. تپهنورد خیلی باید صبر کند تا به اوج آن برسد. کوهنوردان ماهر و ورزیدهای میگویند هنوز موفق به فتح قلۀ آن نشدهاند. مثنوی را باید تکه تکه و ذره ذره خواند. کتابی نیست که برداریم و از اول تا آخرش را یکشبه بخوانیم. مثنوی کتاب عمر است. باید با آن زندگی کرد. خود من از سیزده چهارده سالگی مثنوی خواندهام، اما در این دریا به هیچ ساحلی نرسیدهام. هنوز تکبیتهایش را برای خودم اینجا و آنجا مینویسم، دو سه روز یک تکبیت را زیر لب زمزمه میکنم، بارها و بارها برخی صفحهها را بازخوانی میکنم، کتاب و شرح و سخنرانی و موسیقی و هر چه را دربارهاش هست میخوانم و گوش میکنم و هنوز کودک نوآموزم. نمیخواهم به ته مثنوی برسم، میخواهم با آن زندگی کنم.
۷. اما نکتۀ آخر. در برابر مثنوی همه بیسوادند. تنها چیزی که به آدم جرأت میدهد سراغ مثنوی برود همین است. کسی نمیتواند ادعا کند من همه مثنوی را بلدم.
احمد شهدادی
@Truestoiclife
🏴 سالروز شهادت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) را تسلیت و تعزیت عرض مینماییم.
حضرت زهرا (س) میفرمایند:
🔹 منْ اصْعَدَ إلیَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، اهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ افْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.
🔸 هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحتها و برکات خود را برای او تقدیر مینماید.
🔹 بحارالانوار، ج۶۷، ص۲۴۹، ح۲۵
#تسلیت
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 مثنویخوانی
🔸 جلسه هفتگی شرح مثنوی مولانا
🔹 استاد: علی حیدری یساولی
🔹 جلسه هفتادوششم: شنبه،۲۶آبان۱۴۰۳
ساعت۱۹
🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت،
دانشگاه طلوعمهر
🔹حضور برای عموم علاقهمندان بلامانع است
#مثنوی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
💢 حافظخوانی
🔸 جلسه شرح غزلیّات حافظ
🔹 استاد: دکتر حسن عزیزی
🔹جلسه چهاردهم: یکشنبه۲۷آبان۱۴۰۳
ساعت۱۹
🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت
دانشگاه طلوعمهر
🔹حضور برای عموم علاقهمندان بلامانع است
#حافظ
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بخشی از نشست شرح مثنوی
(جلسۀ هفتادو ششم)
استاد علی حیدری یساولی
#مثنوی
#کانون_نویسندگان_قم
تلگرام | ایتا | سایت|
📣 کتابخانه مرکزی قم برگزار میکند:
نشست رونمایی کتاب
📚 عمارت پیر 📚
با حضور
👤نویسنده کتاب: حسین زند
👤کارشناس کتاب: علیاصغر کاویانی
👤خادمیاران رضوی استان قم
🗓 زمان: ۳۰ آبان ماه، چهارشنبه
⏰ ساعت: ۱۶
📍مکان: خیابان امام خمینی(ره)، روبروی پمپ بنزین امید، کتابخانه مرکزی قم
📱@qomcentrallib
📱@teenagerroom
📱@children_qomcentrallibrary
🌐samanpl.ir
🔊 @qomplir