eitaa logo
قرآن و عترت
878 دنبال‌کننده
1هزار عکس
398 ویدیو
1.6هزار فایل
📚 اطلاعات ارزشمند و مفید با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 درباره آنچه که ما با عنوان کلي خلاصه ‌نويسي از آن ياد مي کنيم، شامل فنون مختلف يادداشت ‌برداري، حاشيه نويسي، خط کشي زير جملات، دسته‌ بندي و علامت‌گذاري مي‌شود که در ادامه به توضيح در مورد آنها کدام خواهيم پرداخت. به طور کلي خلاصه ‌نويسي و يادداشت ‌برداري به چهار دليل پيشنهاد مي‌شود: اول اينکه هنگام مطالعه و دقيق خواني از اصول مهم به شمار مي‌آيد و در عميق تر کردن يادگيري مؤثر است. دوم حجم و زمان مرور کمتر شده و امکان مرورهاي چندين باره را به شکلي سريع فراهم مي ‌کند و سوم اگر به شيوه‌اي صحيح انجام گيرد به هنگام مرور بهتر و مؤثر از خود مطلب مفيد واقع مي ‌شود و چهارم اين امکان را فراهم مي‌کند که تمام مطالب و مباحث مرتبط با يک موضوع را که در کتاب درسي، جزوه، كتاب کمک آموزشي و هر منبع ديگري پراکنده باشد را در يک جا جمع ‌آوري كرده و از پراکنده خواني جلوگيري نمود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره همانطور که در شماره قبل خوانديد بهترين فن مطالعه درگير شدن با مطلب يا به اصلاح مطالعه فعال مي‌باشد. علامت‌گذاري سريع ترين روش براي مطالعه فعال بوده و البته نکات مهم را نيز مشخص مي‌کند. زماني که مطلبي را مطالعه مي‌کنيد جايي که برايتان سؤال باقي مي ‌ماند و مطلب را کامل متوجه نمي ‌شويد از علامت سؤال (؟) استفاده نمائيد و كنار آن مطلب علامت بزنيد. هرجا احساس نموديد منطقه سؤال خيز بوده و به نکته خطرناکي اشاره شده است علامت خطر (!) و جايي که به يک کلمه يا عبارت کليدي برخورديد دور آن خط بکشيد، پاراگراف هاي مهم را با علامت ضربدر (*) مشخص کنيد. به طور کلي هنگام مطالعه استفاده از علامت‌ گذاري سرآغاز خوبي براي مطالعه دقيق و فعال مي‌باشد. فراموشي نکنيد که اين کار را با مداد انجام دهيد چرا که ممکن است با پيشروي در مطالعه‌ تان متوجه شويد علامت قبلي اشتباه بوده و نياز به تغيير داشته باشد. دقت داشته باشيد که شلوغ کاري نکنيد در استفاده از علامت ‌ها و انتخاب جملاتي که خط کشي مي‌ شوند زياده ‌روي نکنيد چرا که در مطالعه‌ هاي آتي حوصله ‌تان سر مي‌رود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره هر مطلبي که نوشته مي ‌شود با هدف انتقال يک سري مطالب جديد و مهم به مخاطب مي ‌باشد و براي اينکه اين انتقال به نحوي مطلوب و ماندگار صورت پذيرد شرح و بسط و مثال و داستان ‌هايي به آن مطلب جديد و اصلي اضافه مي‌شود. به عنوان مثال ساختار يک پاراگراف براي توضيح يک جمله کليدي است که به طور معمول اولين يا آخرين جمله آن پاراگراف را تشکيل مي‌دهد. دومين قدم در راه خلاصه‌ نويسي اين است که کليدي‌ ترين جمله هر پاراگراف را استخراج کرده به زبان خودتان در حاشيه کتاب يا جزوه يادداشت کنيد. در پايان هر پاراگراف از خودتان بپرسيد اين پاراگراف قصد داشت چه مطلبي را به من بياموزد و آن را در يک جمله و با زبان خودتان، نه کتابي بيان کرده و يادداشت نماييد. به علاوه مي‌توانيد سؤال، انتقاد و يا هر مطلب ديگري را که مربوط به همان موضوع باشد و در جاي ديگري خوانده‌ايد را حاشيه‌نويسي کنيد. اين فرآيند به تمرکز فکر، دقت، حفظ و يادگيري بهتر کمک مي‌کند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فیش جامع محرم.apk
18.14M
👆👆 🏴 فیش جامع محرم 🎇همراه سه فیش منبر، مرثیه، احکام 📚در بخش احکام سوالات مبتلی به مرتبط با محرم به همراه منابع معتبر پاسخ داده شده است. ♦️حجم: ۱۷مگابایت 🌸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
کتاب طرح درس نسل حسینی.pdf
6.11M
👆👆 🔴 طرح درس «نسل حسینی» با هدف ساده‌سازی مفاهیم عمیقِ عاشورا در سایت شبکه مبلغان برای کودکان و نوجوانان منتشر شد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👨‍🏫مخاطب اصلی این طرح درس مبلغانی‌اند که تصمیم دارند برای کودکان و نوجوانان محل تبلیغی خود کلاس‌هایی برگزار کنند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📝 موضوعات این طرح درس: درس اول: شیرینی کنار هم بودن! درس دوم: به من همکاری بده! درس سوم: دختران فرشته‌اند! درس چهارم: از تنهایی بدم می‌آید! درس پنجم: با هم قوی‌تریم! درس ششم: ما همه با هم هستیم! درس هفتم: به کسی نگو، ولی... ! درس هشتم: کشتی نجات! درس نهم: فقط به عشق حسین(ع)! درس دهم: برای ظهور کاری کنیم! 🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره بهتر است قبل از يادداشت‌ برداري با دو فن علامت‌گذاري و حاشيه‌ نويسي مطالب مهم را مشخص نماييد. سپس تمام مطالب مشخص شده را بار ديگر مرور کرده و به شکل کليدي در دفتر يادداشت ‌برداري ثابت نماييد. دقت داشته باشيد يادداشت‌ برداري شما بايد شامل تمام نکات اصلي و کليدي متن باشد تا شما را بي ‌نياز از مراجعه ‌هاي بعدي به مطلب بنمايد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره بهترين روش براي يادداشت ‌برداري آن چيزي است که به نام «درخت حافظه»، «شبکه مغزي»، «طرح سازماني» و «نقشه ذهني» مي ‌نامند. طرح شبکه مغزي يا نقشه‌ذهني که براي اولين بار توسط «توني بوزان» معرفي گرديد از ساختاري شبيه شبکه‌ هاي مغزي برخوردار بوده و در به خاطر سپاري مطالب کمک فراواني مي‌کند. بديهي است اين روش بيشتر براي مطالبي که قابل سازمان ‌دهي مي ‌باشند مثل انواع آرايه‌ هاي ادبي، صيغه ‌هاي فعل، روش رفع ابهام و ... کاربرد بسيار بالايي دارد. روش کار نيز به اين شکل است که «تز اصلي» يعني همان مهمترين و كليدي ‌ترين نكته كل متن را به شکل افقي در وسط کاغذ نوشته و با شاخه ‌هاي مختلف «نکات اصلي» را به آن متصل مي ‌کنيم و هر نکته اصلي مي‌ تواند خود به چندين نکته فرعي و جزيي متصل گردد. بهترين روش براي يادداشت ‌برداري آن چيزي است که به نام «درخت حافظه»، «شبکه مغزي»، «طرح سازماني» و «نقشه ذهني» مي ‌نامند. طرح شبکه مغزي يا نقشه‌ذهني که براي اولين بار توسط «توني بوزان» معرفي گرديد از ساختاري شبيه شبکه‌ هاي مغزي برخوردار بوده و در به خاطر سپاري مطالب کمک فراواني مي‌کند. بديهي است اين روش بيشتر براي مطالبي که قابل سازمان ‌دهي مي ‌باشند مثل انواع آرايه‌ هاي ادبي، صيغه ‌هاي فعل، روش رفع ابهام و ... کاربرد بسيار بالايي دارد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره يكي ديگر روش‌ هاي مهم خلاصه‌ نويسي «دسته‌بندي» است. اين روش براي مباحثي كه شامل دسته ‌ها و طبقه‌ بندي‌ هاي مختلف مي ‌باشند بسيار مفيد است مانند تاريخ ادبيات و يا احاديث درس دين ‌و زندگي. روش كار نيز به اين صورت است كه مطالب مختلفي كه بتوان در يك دسته قرار داد را يك جا نوشته و دسته‌ بندي مي ‌شوند. به عنوان مثال مي‌شود شاعران را بر حسب قرن و يا احاديث را بر اساس اشخاص دسته‌ بندي نمود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
مقاله‌نویسی آسان.apk
8.49M
👆👆 ✅ مقاله نویسی آسان و کاربرد 🆔 📚تمامی اطلاع رسانی ها راجع به واحد پژوهش مدرسه علمیه اهل البيت(عليهم السلام) شهرستان سبزوار را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/pajohesh_s https://eitaa.com/pajohesh_s 👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
4_5893319253284620433.pdf
16.8M
👆👆 🌹 مرجع 👌محقیقین عزیز از این کتاب غافل نشید ✍️ مرجع پژوهش کتابی راهنما برای انجام مراحل پژوهش از ابتدا تا انتها است. به همین منظور تلاش شده تا گام طراحی پژوهش و نوشتن پروپوزال (طرح تفصیلی) به طور کامل و کاربردی توضیح داده شود. همچنین فرایند اجرای پژوهش از جمع آوری داده ها تا تحلیل یافته و در ادامه بحث و نتیجه‌گیری معرفی شده است. در گام دیگر انواع روش های انتشار نتایج پژوهش، مانند نوشتن مقاله آموزش داده می شود. مرجع پژوهش، منبعی جامع برای راهنمایی کاربردی و جامع انجام پژوهش‌های استادان، پژوهشگران و به ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای انجام فرایند پژوهش است. 📅 انتشار رایگان این کتاب کاری عام المنفعه و گروهی برای معرفی «کاملترین و کاربردی ترین» کتاب روش پژوهش به زبان فارسی در سطح ایران است. 🗳 📙📗 🔷 لطفا با رویکرد نقادانه استفاده کنید و هر گونه ارائه نظرات اصلاحی، تکمیلی و نقد یاریگر ما در این هدف بزرگ ملی است که با حفظ مالکیت معنوی در مجموعه اعمال خواهد شد. این کتاب هیچ محدودیتی از نظر تعداد مولف ندارد و هر 6 ماه ویراست جدید آن به صورت رایگان منتشر و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
ذبیح الله نعیمیان. راه و رسم پایان‌نامه‌نویسی.pdf
615.4K
👆👆👆 ✅ پایان نامه نویسی🔰 🔻جزوه راه و رسم پایان‌نامه نویسی 🔷نویسنده: حجت‌الاسلام دکتر ذبیح‌الله نعیمیان ✔️نکات کابردی مربوط به پنج مرحله مهم در ۳۰ صفحه جهت استفاده پژوهشگران تقدیم می شود 👇👇👇👇 🆔 @pajohesh_s
shobahatmoharram.1.apk
2.91M
👆👆 📤 دانلود پاسخ به شبهات ماه محرم ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
◾️◾️◾️◾️◾️ إنّا لله و إنّا إلیه راجعون استاد و محقق ارجمند، حجت الاسلام و المسلمین مهدی پیشوایی(رحمة‌الله‌علیه) استاد کم نظیر تاریخ اسلام و مؤلف کتاب تاریخ اسلام ( منبع درسی کتاب تاریخ اسلام و سیره۱ پایه اول) دار فانی را وداع گفت. کانال پژوهش‌ مدرسه اهل البیت علیهم السلام شهرستان سبزوار این ضایعه بزرگ و درگذشت این محقق معزز و استاد کم نظیر تاریخ اسلام را به حوزه‌های علمیه، محققان، اساتید و فضلای معظم و عموم مؤمنین و علاقه‌مندان خصوصا خانواده آن مرحوم، تسلیت عرض می‌کند و برای آن زنده یاد، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و اجر، مسئلت دارد. إن‌شاءالله مورد رحمت و مغفرت خداوند متعال قرار بگیرند. 📘دسترسی به زندگی‌نامه و برخی از آثار علمی ایشان، به‌ اینـــــجا مراجعه شود. 👇👇👇 https://eitaa.com/pajohesh_s
🌑 نگاهی به زندگی نامه و آثار علمی استاد برجسته حوزه های علمیه مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مهدی پیشوایی 🔺حجت الاسلام والمسلمين مهدي پيشوايي" متولد سال 1321 شهرستان مشگين شهر بود و تاكنون دهها اثر از اين محقق و استاد حوزه علميه قم در باره مسايل مذهبي و تاريخ اسلام و زندگي ائمه اطهار چاپ و منتشر شده است. 🔺استاد حجت الاسلام و المسلمين مهدي پيشوايي را از اواخر دهه 40 شمسي و با ماهنامه «درسهائي از مکتب اسلام» مي شناسيم، که علاوه بر عضويت در هيئت تحريريه، چند سالي نيز مديريت داخلي آن مجله را به عهده داشت. در طول اين ساليان بس دراز، چهره ايشان هميشه قرين تلاش هاي پر ثمر علمي پژوهشي، به ويژه در حوزه تخصصي تاريخ اسلام، بوده است. 🔺 آن مرحوم ، مديريت گروه پژوهشي تاريخ موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) و سردبيري فصلنامه علمي تخصصي «تاريخ در اينه پژوهش» را به عهده داشت. 🔺استاد پيشوايي سال ها، علاوه بر حوزه، در ديگر مراکز علمي به امر تدريس اشتغال داشت، مراکزي چون: دانشگاه علم و صنعت تهران؛ دانشگاه امام صادق(ع)؛ دانشگاه قم، مرکز جهاني علوم اسلامي؛ موسسه تعليماتي و تحقيقاتي امام صادق(ع)؛ دارالشفاء قم؛ موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) و نيز با شبکه راديو معارف، به عنوان کارشناس عالي تاريخ و سيره، در ارتباط بود. 🔺عناوين برخي از آثار این محقق فرزانه و آسمانی شده به قرار ذيل مي باشند: الف) کتابها: 1. ارزيابي انقلاب حسين (ريشه هاي تاريخي و اجتماعي و نيز آثار و پيامدهاي حادثه کربلا) 2. امام حسن(ع) پرچمدار صلح و آزادي 3. بحث هايي از فقه تطبيقي(با همکاري حجت الاسلام گودرزي) 4. پيشواي آزاده، (زندگاني سياسي و اجتماعي امام هفتم) 5. تاريخ اسلام (از جاهليت تا رحلت پيامبر اسلام )متن درسي حوزه و دانشگاه (جلد دوم اين کتاب در قالب تاريخ خلفا در دست اتمام است) 6. دورنمائي از زندگاني امام باقر(ع) 7. سيره پيشوايان (زندگاني سياسي و اجتماعي ائمه معصومين) 8. شام، سرزمين خاطره ها 9. شخصيت هاي اسلامي شيعه (زندگي نامه تعدادي از صحابه شيعي، مشترکاً با آيت الله جعفر سبحاني) 10. شناخت شيعه (رد وهابيت) 11. قهرمانان راستين (زندگينامه حدود 20 نفر از ياران بزرگ پيامبر اسلام به صورت داستان، ترجمه از عربي به فارسي) 12. مبارزات مسلمانان ترکستان (ترجمه از عربي به فارسي). ب) مقالات: نزديک به 200 مقاله علمي و تخصصي يا ترويجي از استاد در نشريات مختلف به چاپ رسيده است، از جمله: ريشه هاي تاريخي و زمينه هاي اجتماعي عاشورا؛ نقش جبرگرايي در توجيه حادثه عاشورا؛ اربعين حسيني در نگاه تاريخي؛ از سلطان عبدالحميد تا وارثان آتاترک؛ ابو ايوب انصاري در جنگ قسطنطنيه؛ ارزشهاي اخلاقي در مسلخ سياست جهاني؛ پيشاپيش حوادث؛ دوره فتنه و شبهه؛ راههاي نفوذ اسرائيليات در تاريخ اسلام؛ گفت وگو ميان اسلام و مسيحيت؛ نقش شيعه در تمدن اسلامي؛ مبارزات و انقلاب هاي شيعيان (سلسله مقالات ترجمه و اقتباس از کتاب «جهاد الشيعه » تأليف دکتر سميرة مختار الليثي)؛ «طلوع و غروب امپراتوري عثماني» (سلسله مقالات)؛ نقد ديدگاه گلدزيهر درباره آگاهي پيامبر از آينده دين خود؛ تاملي در آثار و انديشه هاي ابن خلدون؛ نقد و نظري بر کتاب«تاريخ اسلام» تاليف دکتر محمود طباطبايي؛ نقد و ارزيابي کتاب «تاريخ اسلام؛ از بعثت تا غيبت» تأليف دکتر زرگري نژاد. 🔷ایشان با تالیف آثاری ارزشمند، که برخی کتاب درسی شده اند،حق بزرگی بر عموم طلاب و فضلای حوزه های علمیه دارند. ◾️روحش شاد ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فراخوان پذیرش هفتمین دوره پژوهشگری با استعانت از درگاه خداوند متعال و درود به روان پاک شهدا و امام شهیدان، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار رهبری (حفظه‌الله) به منظور تربیت پژوهشگر معارف انقلاب اسلامی با اتکا به تجربه برگزاری شش دوره، برای سال ۱۴۰۰ با گرامیداشت یاد و نام از بین و داوطلب و علاقه‌مند یا دانش آموخته دوره دکتری و سطح چهار حوزه علمیه، از طریق آزمون و مصاحبه برای یک دوره آموزشی و پژوهشی دو ساله در شهرهای ، و ، پژوهشگر می­‌پذیرد. 🕰ثبت نام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ✅ از طریق پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار رهبری (حفظه‌الله) به آدرس KHAMENEI.IR انجام خواهد شد. 📒جهت کسب اطلاعات بیشتر به این‌جا مراجعه شود. 👇👇👇 https://eitaa.com/pajohesh_s
🌹 درباره ✅پختگی عنوان، حاكی از توان علمی نویسنده است و عنوان نامناسب ارزش مقاله را كم می‌كند. این عنوان ناظر به مسأله تحقیق و پرسش اصلی است. همچنین پوشش‌دهنده‌ی واژگان كلیدی است. پس باید گویا و رسا باشد، در عین حال اختصار،‌ یك امتیاز است و كلمات باید بین سه تا هشت كلمه باشد. عنوان نباید اعم یا اخص از محتوای مقاله یا انتخابی از روی تعصب باشد. زمان انتخاب عنوان می‌تواند در ابتدا و یا پس از تكمیل مقاله باشد و در صورت تمایل می‌توان آن را در انتها تعویض کرد. از عناوین كلیشه‌ای باید پرهیز شود و در مقالات علمی، ‌عنوان باید علمی و بدور از صنایع ادبی و دور از ابهام باشد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره تهیه چکیده یک کار فنی و هنرمندانه است که باید برای هر مقاله علمی انجام گیرد. چکیده، خلاصه جامعی از محتوای یك گزارش پژوهشی است كه هدف‌ها، پرسش‌ها، روش‌ها و یافته‌های پژوهش را به اختصار در بردارد و آیینه پژوهش است و مخاطب را تحریص و تشویق به خواندن می‌كند. در چكیده باید با استفاده از كلمات متن،‌ عصاره مقاله در 150 تا 200 كلمه آورده شود. اجزای چكیده شامل بیان مسأله، دلایل نگارش و بیان مشكلی است كه در مقاله مورد توجه قرار گرفته و نظرهای مختلف پیرامون آن بررسی شده و ادله و شواهد كافی در همان راستا بررسی و نتایج علمی بدست آمده را باز می‌نماید و باید از زبان خود پژوهشگر (ونه نقل‌قول) به صورت فعل ماضی آورده شود. در چكیده بهتر است كلمات كلیدی هم بیاید. چكیده غیر از فهرست یا مقدمه است و جزئی از محتوای مقاله و اجمالی از مطالب تفصیلی آن است و از طریق مطالعه فهرست مطالب، مقدمه و نتایج نوشته می‌شود. در چكیده لازم نیست به منابع و مآخذ، ارجاعی انجام شود و از بیان خطابی، مثال و توضیح مفاهیم پرهیز می‌شود، برای مهارت افزایی در این رابطه، بهتر است چكیده مقالات مهم مطالعه و مرور شود تا الگویی فرا راه محققان باشد. چكیده در حقیقت، بخشی جامع و مستقل از اصل گزارش است، پس نباید پیش از گزارش پژوهش تهیه شود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره 1) تبدیل چكیده به فهرست: چكیده هرگز مروری بر مباحث اثر تحقیقی و رساله نیست. بنابراین نباید آن را با گزارش فهرست اثر اشتباه گرفت. 2) تبدیل چكیده به طرح مسئله: برخی از افراد، در چكیده به شرح و تفصیل موضوع پایان‌نامه، مسائل آن و ضرورت بحث از مسئله می‌پردازند، كه نادرست است. البته بیان اجمالی مسئله نیز از مباحث چكیده است، اما سهم آن متناسب با سهم حجم چكیده است، نه اینكه اهم مطالب چكیده بر محور بیان مسئله بنا شده باشد. 3) ارجاع به مآخذ: پرداختن به معرفی منابع و مآخذ در چكیده نیز، نادرست است. 4) بیان خطابی: ادبیات چكیده باید همانند ادبیات رساله یا مقاله باشد. در واقع، استفاده از بیان شعارگونه و عبارت‌پردازی خطابی در شأن رساله و مقاله علمی نیست. 👌یادآوری: شایسته است، با دقت و تأمل كافی نسبت به تهیه‌ی چكیده‌ی اثر اقدام نمایند و توجه داشته باشند كه این چكیده می‌تواند نمایی از كار اصلی آنان باشد و امكان معرفی درست آثار آنان را در سایت‌ها و مراكز مختلف علمی ـ پژوهشی فراهم آورد، از این رو كمال جدیت و دقت را در چكیده‌نویسی به عمل آورند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
مجلات علمی پژوهشی حوزه.pdf
605.9K
👆👆 🔺 فهرست جدید مجلات مصوب علمی پژوهشی حوزه ✔️خرداد 1400 ❇️48 نشریه علمی پژوهشی 🔷معاونت پژوهش حوزه علمیه قم ⚪️کمیسیون نشریات علمی 🔶شورای عالی حوزه های علمیه ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆
فهرست نشریات علمی حوزوی.pdf
381.4K
👆👆 🌹 فهرست نشریات علمی حوزه ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆
کتاب-72-سخن-عاشورایی.pdf
1.75M
👆👆 📚 کتاب ۷۲ سخن عاشورایی ▪️ کتاب مذکور در ۲۹۶ صفحه منتشر شده و شامل موضوعات زیر در بیانات رهبر انقلاب است: ▪️- تحلیل تاریخ اسلام از بعثت تا عاشورا ▪️- حسینی بودن؛ تنها راه سعادت ▪️- عوامل انحطاط جامعه‌ی اسلامی ▪️- کربلا؛ الگوی امتحان شده و همیشگی ما ▪️- ارزش والای شهادت ▪️- اهمیّت و نقش مجاهدت حضرت زینب(س) و امام سجّاد(ع) ▪️- نهضت عاشورا؛ پشتوانه‌ی انقلاب اسلامی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆 👆
پژوهش و حوزه_v1.0.apk
1.71M
👆👆 💽 و حوزه ✳️مباحث نرم افزار اندروید "پژوهش و حوزه" 1.تاریخچه پژوهش و حوزه 2. معرفی ابزارهای علمی_پژوهشی 3.رویکرد پژوهشی چگونه رویکردی است؟ 4.اهمیت و ضرورت پژوهش در چیست؟ 5.فرایند پژوهش شامل چه مراحلی است؟ 6.ویژگی های یک پژوهشگر موفق چیست؟ 7.اهمیت مراکز اطلاع رسانی در توسعه پژوهش 8.رابطه پژوهش و توسعه کشور 9.رویکرد پژوهش مدار در آموزش و نقش آن 10.پژوهش های حوزوی از منظر رهبری(حفظه الله) 11.بایسته های اخلاقی پژوهش 12.آسیب شناسی اخلاقی پژوهش 13.ساختار یک تحقیق 14.آسیب شناسی پژوهش در حوزه های علمیه 15.کارکردهای پژوهش در رسالت حوزوی 16.عوامل رشد و افول پژوهش های حوزوی 17.ویژگی های رسالت پژوهشی حوزویان 18.پیش نیازهای علمی برای پژوهش 19.آسیب شناسی پژوهش در دوره کنونی 20.معرفی پایگاه های علمی_پژوهشی 💠با تشکر از طراح نرم افزار: حجت الاسلام علی صادقی،مسئول پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 درباره زندگی نامه و حضرت جناب علی اکبر، ◀️بزرگترین پسر امام (ع) و مادرش است. ◀️او راوی حدیث، مردی رشید، ، ، پاک، و از جهت و قیافه شبیه ترین فرد به رسول خدا(ص) بود. ◀️جناب علی اکبر، سپاه ابن زیاد را رد کرد. ◀️اگرچه اقوال زیادی درباره سن جناب علی اکبر وجود دارد، اما به نظر میرسد، سن ایشان بین ۲۳ تا ۲۷ درست است. ◀️طبق زیارت نامه ای که برای ایشان توسط اهل‌بیت(ع) بیان شده، علی اکبر دارای و احتمالا ۲ فرزند بوده که اسم یکی از آنان است. ◀️ایشان اولین شهید بنی هاشم در بود. ◀️علی اکبر هنگام ورود به میدان فرمود: منم علی، فرزند حسین بن علی(ع)، به خدا سوگند، ما به جانشینی پیامبر سزاواریم. شما(دشمنان) را با و آنقدر می زنیم، تا نیزه خم گردد و شمشیر درهم پیچد. ◀️جناب علی اکبر پس از آن‌ که جنگ سختي کرد و عدّة زيادي را به هلاکت رساند، نزد پدر برگشت و گفت: پدرجان!، تشنگي من را کشت و سنگيني آهن (زره) بي‌تابم کرد. آيا آبي هست؟ امام گريست و فرمود: «پسرجان!، از کجا آب بياورم؟، اندکي ديگر بجنگ، بزودي جدّت رسول‌خدا را ملاقات مي‌کني و از جام سرشار او سيراب مي‌شوي که ديگر پس از آن تشنه نگردي!» ◀️مرَّة بن‌مُنْقِذ بن‌نُعْمان عَبدي لَيْثي او را ديد و گفت: گناه عرب بر گردن من باشد اگر اين جوان از كنار من بگذرد و اين كار را تكرار كند و من پدرش را به عزايش ننشانم. علي ‏اكبر بار ديگر به دشمن حمله كرد و با شمشيرش آنها را مي‏زد تا آن‌كه مُرّة بن‌مُنْقِذ ‌عبدي ضربتي بر او زد و او را نقش زمين کرد و آن گروه او را محاصره کرده و پيکر مطهّرش را با شمشير قطعه قطعه کردند. ◀️علي‌‌اکبر در آخرين لحظات عمر، ندا داد: «پدرجان! خداحافظ، اين جدّم رسول خداست كه تو را سلام مي‏رساند و مي‏گويد: سريعتر به ما ملحق شو». آنگاه علي فريادي زد و جان داد. ◀️امام حسین(ع) هنگام علی اکبر، خود را به او رساند و صورت خود را به صورت او گذاشت و - گلوی- او را به پرتاب کرد و قطره ای از ان به زمین برنگشت. ◀️در علی اکبر آمده است: صلی الله علیک و علی عترتک و اهل بیتک و آبائک و ابنائک. 📚ابن قولویه، کامل الزیارت، ص۴۱۶، ۲39؛ 📚ابن سعد، طبقات الکبری، ج۵، ص۲۱۲؛ 📚یعقوبی، تاریخ، ج۲، ص۲۴۶؛ 📚ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۱۱۴؛ 📚شيخ مفيد، الارشاد، ج2، ص106؛ 📚طبري، تاريخ الامم و الملوک، ج5، ص446؛ 📚خوارزمی، مقتل الحسین، ج۲، ص۳۰. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 درباره شمربن ذی الجوشن یا سَنان بن اَنس یا خولی؟ 📌کدامیک قاتل امام حسین علیه السلام هستند؟ بین و ، شهادت امام (ع) توسط ‏ذي_الجوشن شهرت دارد، اما برخلاف این شهرت، دیدگاه مورخان کهن و حتی معاصر بر اساس اسناد بر این است که قاتل سیدالشهدا، است. ◀️طبق گزارش ، آنگاه که دشمنان از اطراف امام (ع) پراکنده شدند در حاليکه او گاهي با صورت روي زمين مي‌افتاد و گاهي برمي‌خاست. در اين حال سنان بن‌اَنس به او نزديک شد و با ضربتي بر امام زد که در اثر آن، امام نقش بر زمين شد. سنان، به بن‌‌يزيد اصبحي گفت: سر حسین(ع) را از بدن جدا کن!. خولي خواست اين کار را بکند، امّا دچار سستي شد و بر اندامش افتاد. سنان به او گفت:‌ خدا بازوانت را سست و دستانت را از بدن جدا کند. آنگاه خودش از اسب فرود آمد و سر مبارک امام حسین(ع) را از تن جدا کرد. سِنان بن‌اَنس شخصي احمق و سبک مغز بود، او در صدد به دست آوردن سر مبارک امام حسین(ع) به اميد جايزه بود. طبق روايت از امام (ع)، او از ترس اينکه مبادا سر امام به دستش نيفتد، هر يک از سپاه کوفه را که به امام نزديک مي‌شد، مورد حمله قرار داده، به عقب مي‌راند، تا اينکه بالاخره نزد حضرت فرود آمد و گلوي [مبارک] آنحضرت را بريد و سر [مبارک] را جدا کرد و آن را به خَوْلي بن‌يزيد داد. ◀️طبق گزارش شیخ (م381ق) نیز، سِنان بن‌اَنس ايادي ـ كه لعنت خدا بر او باد ـ پياده شد و ‎سن امام حسين(ع) را گرفت و با شمشير بر گلوي وي مي‎زد و مي‎گفت: «به خدا سوگند، سرت را از تنت جدا مي‎كنم در حالي كه مي‎دانم تو پسر رسول خدايي و از جهت پدر و مادر برترين مردمان هستي.» اگرچه امام را شمر می داند، اما بسیاری از مورخان آن را صحیح نمی دانند. چنانکه: ◀️قاضي نُعمان تميمي مغربي (م 363 ق) صاحب کتاب شرحُ الاخبار في فَضائل الائمة الاطهار، قاتل امام سنان می داند؛ ◀️ابن‌اثير(م630ق) در کتاب اُسْدُالْغَابَة في معرفة الصَّحابة دربارة قاتل امام حسين(ع) پس از نقل چند قول، مي‎گويد: صحيح آن است كه سِنان بن‌اَنس، حسين بن‌علي(ع) را كشت. ◀️يوسف بن‌قُزَغْلِي بغدادي معروف به سِبْط ابن‌جُوْزي (م654ق) در کتاب تَذكرةالخواص من الامّة بذكر خَصائص الائمة(ع) نیز چندين قول را بيان كرده و سپس گفته است كه صحيح‌تر آن است كه سِنان بن‌اَنس نَخَعِي با مشاركت شمر، حضرت را كشتند. 📚طبري، تاريخ الامم و الملوک، ج 5، ص453، 454. 📚شيخ صدوق، الامالي، مجلس30، ص 226. 📚خوارزمي، مقتل‌الحسين، ج2، ص36؛ 📚ابن‌اثير، اُسْدُ‌الْغابَة في معرفة الصَّحابَة، ج1، ص498. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 درباره شخصیت شمِر بن‏ ذي الجوشن در فضای مجازی مطالبی غیر تحقیقی درباره شَمِربن ذی الجوشن مطرح می گردد که مناسب آمد تا از منابع کهن مطالبی در معرفی چهره او مطرح گردد: ◀️شمِر بن‌ذي‌الجوشن هیچگاه نبوده و همانند همه کسانی که در حکومت اسلامی با امیرمؤمنان (ع) کردند، او نیز جزو سپاه امام بود؛ ◀️شمر، در جزء لشكريان (ع) بوده است و با تنها هدف مبارزه با بنی امیه در سپاه امام حضور داشت؛ در اين مبارزه اَدْهَم بن‌محرز ابتدا ضربه شمشيري به صورت شمر مي‏زند و او را مي‏كند. شمر نيز به او ضربه‌اي مي‌زند ولي ضربه‌اش کاري نمي‌شود، لذا برمي‏گردد و آب مي‏خورد و نيزه‌اي برمي‌دارد و دوباره به ميدان مي‏رود و با ضربت نيزه، ادهم را بر زمين مي‏افكند؛ شمر، جزء كساني است كه برضدّ بن‌عَدِي و به كفر او شهادت دادند. شمر، عصر روز پنجشنبه نهم با فرمان جديد بن زیاد ملعون و به همراه چهار هزار نفر سرباز به رسيد و نزد 3عمربن‌سعد رفته، نامه ابن‌زياد را تسليم او كرد؛ ◀️طبق گزارش بلاذری(م279ق) و شیخ مفید(م413ق)، امام (ع) پس از اهانت شمر، وی را پسر زن بُزچران خطاب کرد؛(فَقَالَ لَهُ يَا ابْنَ رَاعِيَةِ الْمِعْزَى‏: این عبارت از نظر برخی حکایت از نامشروع بودن تولد شمر دارد.) شمر، به خيمه امام حسين(ع) كرد و با نيزه‏اش به خيمه زد و با صداي بلند گفت: «آتش بياوريد تا اين خيمه را با ساكنانش به بكشم.» ◀️شمر، به دستور داد تا بدن امام حسین(ع) را هدف قرار دهند. سپس با فرمان او، همه به سوی امام حمله بردند و کسانی از جمله سِنان بن اَنَس و زُرْعَة بن شریک ضربه‌های نهایی را بر امام وارد کردند؛ ◀️شمر، پس از واقعه در جواب شخص که از او پرسید آیا برای حمله به پسر پیامبر پشیمان نیستی، در پاسخ گفت: «موظّف بوديم كه چنين كنيم و اگر فرمان نمي‏برديم همچون اين حيوانات بوديم.» وی، در توجیه شرکت در قتل امام حسین(ع) می‌گفت: «از امرای خود فرمان برداری کرده است.» ◀️شمر، بعدها در جريان قيام مختار در جنگ برضدّ 3مختار شركت كرد و پس از شكست از ، فرار كرد و در حين فرار به دست عبدالرّحمن بن‌عُبَيْد كشته شد. 📚منقری،‌ وقعة صفين، ص 268؛ 📚طبري، تاريخ الأمم و الملوك، ج 5، ص270، ص28، ج6، ص18 و 44 و 52 و 53 📚ابن‌شهراشوب، مناقب آل‌ابي‌طالب، ج 4، ص 115. 📚ابن‌سعد، ترجمة الحسين و مقتله، فصلنامة تراثنا، شماره 10، ص179، 📚شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص96؛ 📚بلاذری، انساب الاشراف، ج3، ص187. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆