eitaa logo
قرآن و عترت
893 دنبال‌کننده
1هزار عکس
419 ویدیو
1.6هزار فایل
📚 اطلاعات ارزشمند و مفید با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مروری بر زندگینامۀ خواجه نصیرالدین طوسی رضوان‌الله‌علیه 🔹 خواجه نصیر طوسی را در علم، همتای بوعلی سینا دانسته‌اند؛ با این تفاوت که ابن سینا در طب سرآمد بود و خواجه‌نصیر در ریاضیات. 🔹 برخی معتقدند دفاع خواجه نصیرالدین طوسی از ابن سینا در برابر انتقادات فخر رازی، در کتاب شرح اشارات، موجب احیای فلسفه در آن عصر شده‌است. هم‌چنین خواجه نصیر را مبتکر روش فلسفی در کلام شیعه دانسته‌اند؛ 🔹 به باور علامه شهید مرتضی مطهری، تمام آثار کلامی بعد از خواجه نصیر، از کتاب تجرید الاعتقاد تأثیر پذیرفته‌اند؛ براساس برخی پژوهش‌های معاصر، خواجه نصیر طوسی، از یک سو شارح و مکمّل فیلسوفان و دانشمندان پیش از خود بوده، و از سوی دیگر سرمشق دانشمندان پس از خود شده است. بسیاری از دانشمندان مسلمان و همچنین اسلام‌شناسان غربی، از او ستایش کرده‌اند. 📷 شرح تصویر: رساله‌ای در باب اسطرلاب از خواجه نصیر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💠 منابع تحقیقات تاریخی الف) منابع دست‌اول: ۱.اسناد و مدارک: شامل گزارش‌هایی است که توسط شرکت‌کنندگان در واقعه و یا شاهدان عینی نگهداری و نوشته می‌شود. ( نامه، خاطرات، اعلامیه) ۲. گواهی شفاهی: یعنی گزارش لفظی یک شاهد یا شرکت‌کننده در یک واقعه این مدارک در یک مصاحبه شخصی بدست می‌آید. ب) منابع دست‌دوم: گزارش‌هایی است که گزارشگر ناظر عینی واقعه نبوده بلکه فقط آنچه را که مشاهده‌گر واقع گفته یا نوشته‌است را گزارش می‌کند مثل کتب درس تاریخی. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📚چرا در «الله اکبر» صفت بعد از اسم آمده، ولی در «سبحان الله» این طور نیست؟ 👈در حقیقت عبارت «اللهُ اکبرُ» یک جمله اسمیه ساده است که از یک مبتدا و خبر تشکیل شده است و اعلام می‌دارد که خداوند از هر آنچه رنگ توصیف پذیرد، بزرگ‌تر و والاتر است،ولی «سبحانَ اللهِ» معنایی متفاوت دارد. 🔖گاهی اوقات در جملات عربی، پس از فعل جمله، مصدری از همان ریشه‌ فعل قرار می‌گیرد، تا تأکیدی مضاعف بر مفهوم جمله داشته باشد. به این مصدر که در زبان عربی منصوب است، «مفعول مطلق» می‌گویند؛ مانند مصدر «مکرا» در آیه«وَ مَکَرُوا مَکْراً وَ مَکَرْنا مَکْرا»[2] و مصدر «تبتیلا» در آیه «وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ وَ تَبَتَّلْ إِلَیْهِ تَبْتیلا». «سبحان الله» نیز مصدر سبحان به اسم «الله» اضافه شده است و در حقیقت همان مفعول مطلقی است که جانشین فعل خود شده است.این عبارت متناسب با سیاق خود، در اصل چنین بوده است «أسبّح سبحان الله» یعنی خداوند را از هر آنچه عقل دریابد و رنگ توصیف پذیرد، پاک و منزه می‌دانم. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
الگوی 13 سؤالی.pdf
126K
👆👆 📚 روش تهیه عنوان برای مقاله یا پایان‌نامه با الگوی ۱۳ سؤالی مؤلّف: حجةالإسلام و المسلمین دکتر حسن اسلام‌پور کریمی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
❤️به نام آنکه جان را فکرت آموخت 🌹طرح پژوهشی اولیه ثبت و حفظ 40 حدیث 👌در راستای فهم و درک معرفت بهتر و بیشتر از احادیث اهل بیت علیهم السلام، این طرح پژوهشی ویژه همراه جوایز ارزشمند، با شرایط ذیل برگزار می‌گردد: 1️⃣اولاً: به سلیقه شخصی خود از کتاب خصال شیخ صدوق (رحمه ا... علیه) از محدوده خصلت‌های یکم تا خصلت‌های پنجگانه، 40 حدیث در دفترچه ( که از طرف واحد پژوهش ضمن ثبت نام اهداء می شود.) با خط خوش و خوانا ثبت و در نهایت به قسمت پژوهش مدرسه اهل البیت (علیهم السلام) تحویل دهید. 2️⃣ثانیاً: چهل حدیث انتخابی خود را حفظ نموده و در فرصت مقرر به واحد پژوهش جهت راستی آزمایی در حفظ، مراجعه بفرمایید. 3️⃣ثالثاً: فرصت ارائه این طرح پژوهشی تا پایان اسفند 1400 ه.ش می‌باشد. 4️⃣رابعاً: به 14 نفر ( 6 نفر اول که بالاترین امتیاز را کسب کنند، هر نفر مبلغ 500 هزار تومان (از طرف امام جمعه محترم) و به 8 نفر بعدی هر نفر 250 هزار تومان (از طرف مدیریت محترم مدرسه) ) جوایز نقدی اهداء خواهد شد، ضمنا چنانچه تعداد شرکت کنندگان بیشتر از 14 نفر باشند، قرعه‌کشی انجام می شود. 👌 آخرین فرصت این طرح پایان اسفند ماه است. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
قرآن و عترت
❤️به نام آنکه جان را فکرت آموخت 🌹طرح پژوهشی اولیه ثبت و حفظ 40 حدیث 👌در راستای فهم و درک معرفت بهت
👆👆 👌مشتاقين این طرح پژوهشی در جریان باشند که آخرین مهلت شرکت، پایان اسفند ماه سال جاری می باشد.
💠 مروری بر زندگینامۀ شیخ جعفر کاشف‌الغطاء رضوان‌الله‌علیه 🔹 از کاشف الغطاء آثار علمی متنّوعی به جای مانده که عمدتاً در فقه، اصول، کلام و ادب عربی است: 1. الحقّ المبین فی تصویب المجتهدین و تخطئه الاخباریین، چاپ تهران، ۱۳۰۶ق و ۱۳۱۹ق. 2. کشف الغطاء عن مبهمات الشّریعه الغّراء، تهران، ۱۲۷۱ق و ۱۳۱۷ق؛ تبحّر و مهارت کاشف الغطاء بیش‌تر در فقه و اصول بود و آثار او در این دانشها به‌ویژه کتاب کشف الغطاء، نشانۀ چیره‌دستی او در استنباط احکام است. وی این کتاب را در ضمن سفر به ایران نوشته در حالی که جز کتاب قواعد علامۀ حلّی کتاب دیگری همراه نداشته است. چنین نقل شده که شیخ مرتضی انصاری (۱۲۱۴-۱۲۸۱ق) گفته است: اگر کسی قواعد و اصول این کتاب را بداند، نزد من مجتهد است. او خود ادّعا کرده است که اگر همۀ کتابهای فقهی از دسترس من بیرون رود، باز قادر خواهم بود همۀ ابواب و مباحث فقهی را از آغاز تا انجام بنویسم[۱۷] تبحّر علمی و فقهی او مورد تأیید فقیهان معاصرِ او و پس از اوست. 3. بغیة الطّالب فی معرفة المفّوض و الواجب: رساله‌ای عملیه و کوتاه که بخش اول آن در اصول عقاید و بخش دوم آن در احکام است. 4. التحقیق و التّنقیر فیما یتعلّق بالمقادیر 5. الرّساله الصّومیه 6. مشکاه المصابیح 7. رساله فی العبادات المالیه 8. غایه المراد فی احکام الجهاد 9. منهج الرّشاد لمن اراد السّداد 10. شرح قواعد علامه 11. کتاب الطهاره که خیلی مفصل بوده و در آن اقوال دانشمندان نیز در باب طهارت بررسی شده است. 12. العقائد الجعفریه فی اصول الدین 13. غایة المامول فی علم الاصول 14. شرح الهدایه للطباطبائی 15. الحق فی تصویب المجتهدین و تخطئه الاخباریین، کتابی است استدلالی در رد اخباریین و اظهار حق اصولیین 16. رساله منهج الرشاد لمن اراد السداد شاید اولین کتابی است که در رد وهابیان نوشته شده است 17. شیخ جعفر همچنین دارای قریحه‌ای شعری بوده و دیوان شعری از او موجود است که در آن اشعار بسیار جالب و زیبا سروده است. بین او و استادش آیت اللّه سید مهدی بحرالعلوم (ره) اشعار زیادی رد و بدل می‌شد که در کتاب‌های ادبی ثبت است. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
4_179227593692676420.apk
21.68M
👆👆 📱 پاسخگوی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره ✅ مراحل تحقیق قسمت سوم 7️⃣ساختار مقاله: مقاله ای که با دغدغه ی حل مسأله و مشکل و به گونه ای زیبا و ادبیاتی روان و صحیح و با منابعی متقن نگاشته شده، اگر ساختار علمی و مناسبی نداشته باشد، در هیچ نشریه و جشنواره ای پذیرفته نمی شود. بنابراین آخرین گام ساختار صحیح مقاله است. مقاله باید به ترتیب حاوی عنوان و چکیده، واژگان کلیدی، مقدمه، متن اصلی، نتیجه گیری و فهرست منابع باشد. 🔰عنوان مقاله: عنوان معرف مقاله بوده و باید ضمن کوتاه بودن، واضح، جذاب، نمایانگر سؤال اصلی تحقیق و اگر توصیفی است حاکی از نتیجه ی پژوهش باشد. 🔻چکیده: چکیده ی مقاله بعد از عنوان مهمترین بخش مقاله است و در نمایه ها به عنوان معرف مقاله ثبت می شود. چکیده در آخرین مرحله مقاله نویسی نوشته می شود و باید ضمن اختصار(در مقالات نظری و مروری بین ۷۵ تا ۱۰۰ کلمه و در مقالات پژوهشی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ کلمه و در برخی از مجلات از ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه)، ✔️ضرورت و هدف تحقیق، ✔️خلاصه ی مهمترین نکات مقاله، ✔️روش و سیر تحقیق ✔️و نتیجه ی تحقیق را گزارش نموده و خواننده را به خواندن مقاله ترغیب نماید. ♦️واژگان کلیدی: واژگان کلیدی (یا کلید واژه ها) باید ☑️بین ۳ تا ۵ مورد و در برخی مجلات ۳ تا ۶ مورد بوده، ☑️ حکایت گر واژگان اصلی تحقیق، ☑️تک واژه یا دو کلمه ای، ☑️ و از کلماتی که غالبا در موضوع تحقیق جستجو می شوند؛ باشد. 🔷مقدمه: مقدمه ی مقاله که در پایان نگارش مقاله نوشته شده و در ساختار مقاله پس از چکیده و کلید واژه می آید، قلب تحقیق به شمار می رود. نویسنده در مقدمه خواننده را نسبت به مطالعه ی مقاله آماده و ترغیب می کند. و بدین منظور در سه بخش (آماده سازی، تبیین مسأله ی تحقیق و ارائه ی نمایی کلی از تحقیق) با ادبیات و زبانی شیوا و جذاب، ✔️سؤال اصلی تحقیق، ✔️پیشینه ی تحقیق در مورد موضوع، ✔️اهمیت، ضرورت و هدف از پرداختن به این موضوع، ✔️سیر مطالعات و روش تحقیق، ✔️کیفیت منابع مورد استفاده، ✔️اجمالی از بخش ها و فصل های مقاله، ✔️و شمه ای از نتایج تحقیق، را در اختیار مخاطب می گذارد. 💢متن مقاله: درمتن مقاله که حاصل جستجو و تحقیق، تفکر، تحلیل و استدلال پژوهشگر است؛ نویسنده باید ✅با ادبیاتی صحیح، ساده و زیبا، ✅در قالب بخش ها و فصل هایی منظم، منطقی و هدفمند، ✅به صورت مستدل، مستند و معتبر، ✅و کاملا واضح، روشن و به دور از اجمال گویی و زیاده گویی؛ مخاطب را پس از مواجهه با مشکل و سؤال اصلی تحقیق به سوی حل مشکل و پاسخ به سؤال تحقیق رهنمون شود. ⏪نتیجه گیری: در آخرین گام نویسنده نتیجه ی تحقیق را با ارائه ی ✅راه حل مشکل و پاسخ نهایی مسأله مورد تحقیق را ✅به صورت خلاصه و دقیق ✅با ذکر مزیت پاسخ نسبت به سایر پاسخ ها و راه حل ها در اختیار خواننده ی مقاله می گذارد. ↩️فهرست منابع: آخرین بخش ساختار مقاله فهرست منابع است که طبق روش یاد شده و به ترتیب حروف الفبا نگاشته می شود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
سوالات ازدواج جهت انتخاب همسر.pdf
5.45M
👆👆 📚 ویژه تحقیق در امر مقدس در جهت 👌 تولیدی خادم کانال 👌ویژه پژوهشگران عزیز و خصوصا عزیزانی که ازدواج نکرده‌اند... ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💠 مروری بر زندگینامۀ خواجه نصیرالدین طوسی رضوان‌الله‌علیه 🔰 تأسیس رصدخانه و کتابخانه‌ مراغه 🔹 خواجه نصیرالدین طوسی پس از فتح بغداد توسط هلاکو، ساخت یک رصدخانه را به هلاکو پیشنهاد کرد؛ با این توجیه که او با توجه به دانشی که در نجوم دارد، می‌تواند با کمک رصد ستارگان، سلطان را از وقایع آینده، مدت عمر و نسل او آگاه سازد. 🔹 این پیشنهاد مورد پسند هلاکو قرار گرفت و ساخت آن از سال ۶۵۷ق آغاز شد. به گفته سید محسن امین، خواجه نصیر، رصدخانه مراغه را محلی برای جمع کردن تعداد زیادی از دانشمندان آن زمان قرار داد و بدین گونه آنها را از کشته‌شدن رهایی بخشید و نیز تلاش زیادی برای جمع‌آوری تعداد زیادی از کتاب‌ها و حفظ آنها کرد. کار ساخت رصدخانه تا پایان عمر خواجه به طول انجامید و زیج به دست آمده از این رصدخانه، زیج ایلخانی نام گرفت. 🔹 خواجه‌ نصیر همچنین کتابخانه بزرگی در محل‌ رصدخانه مراغه‌ احداث نمود و به فرمان هلاکو بسیاری از کتاب‌های نفیس و سودمندی که‌ از بغداد، دمشق، موصل و خراسان‌ غارت‌ شده‌ بود، به‌ آن انتقال یافت. خود خواجه نیز مأمورانی به‌ اطراف‌ بلاد می‌فرستاد که‌ هرجا کتاب‌های علمی بیابند خریداری کنند و برای او بفرستند و خود هر کجا به‌ کتاب‌ مفید و نفیسی برمی‌خورد و در مسافرت‌ها به‌ نظرش‌ می‌رسید، را می‌خرید. به‌ عقیده‌ برخی از مورخان‌، حدود ۴۰۰ هزار کتاب‌ در کتابخانه‌ مراغه‌ گرد آمده‌ بود. 🔹 در کتابخانه رصدخانه مراغه، انواع کتاب از زبان‌های چینی، مغولی، سنسکریت، آشوری و عربی به زبان فارسی ترجمه شد و در دسترس طالبان علم و دانشمندان رصدخانه قرار گرفت. 🔹 این رصدخانه در حقیقت مرکز علمی‌ای بود که در آن، علوم مختلفِ زمان، مثل ریاضیات، نجوم و علوم طبیعی، تحقیق و تدریس می‌شد؛ آن هم در عصری که اروپا در ظلمات قرون وسطی، غرق در جهل و فساد و خونریزی بود! ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🔷 آشنایی با ساختار یك مقاله علمی و آرایه‌های آن ✍🏻 از مهم‌ترین روش‌های انتقال اطلاعات، تدوین و انتشار مقاله علمی است، مقاله به منزله یك سند علمی و ملاك ارزیابی توان علمی نویسنده است. 🔹مراحل پژوهش: 1- مسأله‌یابی و طرح تحقیق 2- اجرای تحقیق: گردآوری اطلاعات، ارزیابی و پردازش و نتیجه‌گیری 3- تدوین گزارش در قالب‌های كتاب، پایان‌نامه یا مقاله علمی 🔹طرح پژوهش: به نقشه كار پژوهشگر برای حل مسأله پژوهش گفته می‌شود. اجزاء‌یك مقاله علمی: 1- عنوان مقاله و نام مؤلف یا مؤلفان 2- چكیده 3- كلید واژه 4- مقدمه 5- بدنه یا متن 6- نتیجه 7- منابع و مأخذ 🔸توضیح تفصیلی این اجزاء به شرح ذیل است: https://b2n.ir/r48037 🌹 درباره ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆