eitaa logo
قرآن و عترت
876 دنبال‌کننده
1هزار عکس
398 ویدیو
1.6هزار فایل
📚 اطلاعات ارزشمند و مفید با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
روش دوم.aac
2.85M
👆👆 🔈 ۵ روش کاربردی مسأله‌یابی 2⃣روش دوم: مسأله یابی حین تدریس و تحصیل ✅این روش، بسیار کاربردی و عالی است برای اساتید محترم و طلابی که فعالانه با متن، مواجه می‌شوند ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
مساله‌یابی. روش اول.aac
623.1K
👆👆 🔈 ۵ روش کاربردی مسأله‌یابی 1⃣روش اول: آگاهی به چالش‌ها و حلقه‌های مفقوده ✅این روش، بهترین شکل مسأله یابی است اما از عهده هر کسی بر نمیاد ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
مسأله مورد علاقه .aac
3.36M
👆👆 🔈 ۵ روش کاربردی مسأله‌یابی 🔸قبل از بیان روش سوم ❌بزرگ‌ترین اشتباه اکثر دوستان ❌«مورد علاقه بودن» لازم است اما کافی نیست. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌تفاوت دنیا و آخرت 🔸 دنیا از ریشۀ «دُنُوّ» است و دنوّ به معنای نزدیکی همراه با پَستی است. 🔹 دنیا و آخرت در اصل زبان عربی و استعمال قرآنی صفت برای «حیاة» می باشند؛ «الحیوة الدّنیا» به معنای زندگی نزدیک تر و پست تر و «الحیوة الآخِرَة» به معنای زندگی پایانی می باشد. 🔸 یعنی انسان دارای دو زندگانی است؛ یکی نزدیک تر است که انسان اوّل آن را تجربه می نماید و دیگری پایانی است که انسان در مرحلۀ بعد به آن می رسد... 🔻 زندگی نزدیک تر زندگی ایست که انسان به حسب توانائی های عادی خود با آن راحت تر تماس برقرار می کند و انس می گیرد و معمولا به واسطۀ انس زیاد با این زندگانی، از زندگانی پایانی غافل می گردد. 🔹 باید دقّت کنیم که قرآن این زندگانی را «نزدیک تر» می نامد، نه «نزدیک»؛ زیرا آخرت هم به ما نزدیک است و دنیا نزدیک تر. ⚠️ کلمۀ دنیا در زبان فارسی گاهی به معنای «عالَم» به کار می رود و هر عالَمی ـ حتّی عالم آخرت ـ برای خود دنیایی محسوب می گردد و مثلا می گویند: او مُرد و از این دنیا به آن دنیا سفر کرد. باید دقت کنیم که این استعمال با استعمال قرآنی دنیا متفاوت است و در اصطلاح قرآنی کلمۀ «دنیا» به این معنا به کار نمی رود. 📚 معارف کاربردی، ج7، ص 11 - 12 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
روش مقاله نویسی خلاصه.pdf
2.2M
👆👆 📚 فایل روش مقاله نویسی 🌹مختصر و مفید ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅راهکار های پژوهشی 🌹اگر شما علاقمند به پژوهش هستید حتماً می‌دانید که این روزها تنها راه طی کردن مسیر تحصیلات تکمیلی تسلط به مقاله نویسی است. ما با استفاده از تجربیات تمام اساتید و پژوهشگران که رزومه پژوهشی آن‌ها بی‌نظیر است و مقالات بیشماری در مجلات معتبر ISI دارند این مطالب را برای شما آماده کرده‌ایم. 🌹یک جمله قدیمی هست که می‌گوید اگر می‌خواهید موفق باشید فقط کافی است کارهایی که افراد موفق انجام داده‌اند را تکرار کنید. برای اینکه مقاله نویسی را شروع کنید باید ابتدا مقالات بسیاری را در حیطه خودتان بخوانید. برای شروع به سایت sid.ir بروید و با جستجوی یک موضوع آسان در رشته خود چند مقاله کامل را دانلود کرده و بخوانید. 🌹شما می‌توانید یک مقاله را انتخاب و عیناً آن را انجام دهید. این کار در دنیای علم بسیار مرسوم است چرا که هر پژوهشی باید بارها تکرار شود تا بتوان در مورد آن با قطعیت نظر داد. شما می‌توانید ابزارها و پرسشنامه‌های آن پژوهش را دوباره اجرا کرده و مطابق با آن مقاله، خودتان شروع به نوشتن مقاله کنید. 🌹همایش‌ها را می‌توان یک کلاس آموزش مقاله نویسی دانست. برخلاف نظر برخی افراد، همایش‌ها به درد نخور نیستند. حداقل فایده آن‌ها این است که بسیاری از دانشجویان مقاله نویسی را از ارسال مقاله برای همایش شروع می‌کنند. در همین سایت صدها همایش معرفی شده است. یکی را انتخاب کنید و یک مقاله هر چند ضعیف را برای آن ارسال نمایید. حداکثر چیزی که از دست خواهید داد این است که مقاله شما رد خواهد شد. همچنین می‌توانید در چند همایش بدون ارائه مقاله شرکت کنید. 🌹منظور ما این است که نوشتن یک مقاله هر چند که ضعیف و بسیار ابتدایی باشد، از ننوشتن آن بهتر است. حتی می‌توانید همین امروز یک مقاله بنویسید. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🔰 على علیه‏ السلام : 🔻 العِلمُ کَنزٌ عَظیمٌ لایَفنی؛ 🔹 علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود. 📚 غرر الحکم و درر الکلم،ص66 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ ضرورت اطاعت از رهبری ♥️ امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند:‌ 🍀 أَيُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِي تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَيْدِيكُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَي سُلْطَانِكُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِكُمْ ای مردم! مهار بار سنگین گناهان را رها كنید، و امام خود را تنها مگذارید، كه در آینده خود را سرزنش می كنید. 📖 خطبه نهج البلاغه_۱۸۷ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
4_5874949673864661710.pdf
15.51M
👆👆 📚 مرجع پژوهش کتابی راهنما برای انجام مراحل پژوهش از ابتدا تا انتها است. به همین منظور تلاش شده است تا گام طراحی پژوهش و نوشتن پروپوزال به طور کامل و کاربردی توضیح داده شود. 👌همچنین فرایند اجرای پژوهش از جمع آوری داده ها تا تحلیل یافته و در ادامه بحث و نتیجه گیری معرفی شده است. در گام دیگر انواع روش های انتشار نتایج پژوهش، مانند نوشتن مقاله آموزش داده می شود. مرجع پژوهش، منبعی جامع برای انجام فرایند پژوهش است. 👌نویسندگان این کتاب، فایل آن را به رایگان به عنوان نذر فرهنگی برای استفاده همگان منتشر کرده اند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🔴 راهنمای برخی از سایت‌های کاربردی ایرانی در زمان قطع اینترنت بین‌الملل 🔻 موتورهای جستجو 🔵 پارسی‌جو : www.parsijoo.ir 🔵 یوز : www.yooz.ir 🔵 پارسیک : http://www.parseek.ir/ 🔻 حمل و نقل: 🔵 اسنپ : www.snapp.ir 🔵تپسی : www.tap30.ir 🔵الوپیک : www.alopeyk.com 🔵کارپینو : www.carpino.ir 🔵ماکسیم : www.taximaxim.ir 🔻 مسیریابی: 🔵بلد : www.balad.ir 🔵نشان : www.neshan.org 🔻 سایت‌های خبری: 🔵خبرگزاری فضای مجازی پاک : www.famp.ir 🔵باشگاه خبرنگاران جوان: www.yjc.ir 🔵خبرگزاری فارس: www.farsnews.com 🔵خبرگزاری ایسنا : www.isna.ir 🔻 دانلود اپلیکیشن: 🔵کافه بازار : www.cafebazaar.ir 🔵مایکت : www.myket.ir 🔻 خدمات دولتی: 🔵سازمان ثبت احوال کشور www.sabteahval.ir 🔵سازمان تامین اجتماعی : www.tamin.ir 🔵کارت سوخت : www.epolice.ir 🔵خلافی خودرو : www.rahvar120.ir 🔵 اپلیکیشن دولت همراه : www.cafebazaar.ir/app/ir.hami.gov 🔵 امور مالیاتی : www.e3.tax.gov.ir/Entrance 🔻 آپلود فایل: 🔵پیکوفایل : www.picofile.com 🔻 اپلیکیشن‌های پولی بانکی: 🔵 آپ : www.shaparak.com 🔵 هف هشتاد : www.780.ir www.724.ir : ۷۲۴ 🔵 🔻 گردشگری: 🔵 علی بابا : www.alibaba.ir 🔵 فلایتیو : www.flightio.com 🔵 قاصدک۲۴ : www.ghasedak24.com 🔵 فرودگاه امام خمینی : www.ikac.ir 🔻 پیام‌رسان‌ها: 🔵ایتا eitaa.ir 🔵گپ gap.im 🔵بله ble.im 🔵سروش sapp.ir 🔵روبیکا robika.ir 🔵بیسفون bpn.im 🔵آی‌گپ igap.net 🔻 ایمیـل 🔵چاپار : www.chmail.ir 🔵النون www.elenoon.ir 🔵میهن‌میل mihanmail.ir 🔻 سفارش غذا: 🔵اسنپ‌فود: www.snappfood.ir 🔵 چیلیوری: www.chilivery.com 🔵ریحون: www.reyhoon.com 🔵چنگال: www.changal.com 🔵دلینو : www.delino.com 🔻 فروشگاه اینترنتی: 🔵دیجی کالا : www.digikala.com 🔵 اکالا : www.okala.com 🔵 باسلام : www.basalam.com 🔻 کتابخوان‌ها: 🔵طاقچه : www.taaghche.com 🔵فیدیبو : www.fidibo.com 🔻 اطلاعات عمومی: 🔵سایت رشد : www.roshd.ir 🔻جایگزین اینستا : 🔵هورسا : www.hoorsa.ir 🔵 لنزور : www.lenzor.ir 🔵نزدیکا : www.nazdika.ir ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💻 قواعد تایپ ♦️ پنج مورد از مهم‌ترین قواعد تایپ صحیح (قوانین حروف‌چینی) به همراه اشتباهات معمول آن: 1️⃣ بین تمام کلمات تنها یک فاصله تایپ کنید. نه بیشتر و نه کمتر؛ 2️⃣ بین حروف یک کلمه، فاصله تایپ نکنید. کلمه‌ای مانند «می‌شود» را با نیم‌فاصله بنویسید. همین‌طور است کلماتی مانند «گیومه‌ها»، «زیاده‌خواه» و... همچنین کلمه‌ای مثل «ای-میل» نیز از آنجا که یک کلمه است نباید فاصله‌ای داخلش داشته باشد. 3️⃣ بین علایمی مانند «نقطه»، «ویرگول»، «نقطه‌-ویرگول» (یا سِمی‌کُلُن)، «دو نقطه» و کلمه ماقبل‌شان فاصله تایپ نشود. و بعد از آنها تنها یک فاصله تایپ شود. 4️⃣ بین «پرانتز» و کلمه‌ی داخل پرانتز فاصله تایپ نشود و بین پرانتز و کلمات خارج پرانتز تنها یک فاصله تایپ شود. این قانون همچنین برای «گیومه»، «آکولاد» و «کروشه» نیز صادق است. 5️⃣ اگر کل جمله‌ای را داخل پرانتز یا گیومه‌ قرار می‌دهید، نقطه‌ی آخر جمله را داخل پرانتز (یا گیومه) قرار دهید. اما اگر تنها کلمه (یا کلمات) انتهایی جمله داخل گیومه هستند، نقطه را بیرون گیومه بگذارید. «علامت تعجب» و «علامت سئوال» هم از همین قانون تبعیت می‌کنند. 👈🏻 نکته 5 رو حتما در مورد رفرنس‌ها بکار بگیرید.. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 تفاوت واجب و فریضه 💠 «الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَعْلُوماتٌ فَمَنْ فَرَضَ فيهِنَّ الْحَجَّ فَلا رَفَثَ وَ لا فُسُوقَ وَ لا جِدالَ فِي الْحَج‏ِّ» (البقرة: 197) 🔸 «واجب» ممکن است از طرف شارع باشد و ممکن است از طرف عقل و عرف باشد؛ 🔹 ولی «فرض» واجبی است که آن را شارع تعیین می کند. 📌 تفاوت بغی و ظلم 💠 «وَ مَا اخْتَلَفَ فيهِ إِلاَّ الَّذينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُمُ الْبَيِّناتُ بَغْياً بَيْنَهُمْ‏‏» (البقرة: 213) 🔸 «ظلم» پایمال کردن حقّ دیگری است، اعم از اینکه کم باشد یا زیاد؛ 🔹 ولی «بغی» ظلم شدید و زیاده خواهی است. 🔻 «بَغیاً بینهم»: به خاطر حسد و ظلم شدیدی که میانشان است... 📌 تفاوت مثل و نظیر 💠 «فَمَنِ اعْتَدى‏ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى‏ عَلَيْكُمْ» (البقرة: 194) 🔸 «مِثل»، مشابهت در ذات است، یعنی عین همان. 🔻اگر شخصی دست شما را زخمی کرده، دست او را زخمی کنید نه پای او را؛ 🔹 ولی «نظیر»، مشابهت در فعل است. 📌 تفاوت استجابت و قبول 💠 «وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجيبُوا لي‏ وَ لْيُؤْمِنُوا بي‏ لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ» (البقرة: 186) 🔸 «استجابت»، در مورد قبولی درخواست و دعاست؛ 🔹 ولی «قبول» دربارۀ پذیرش عمل صالح است. 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص28، 30،31،33 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
نکاتی پیرامون مقاله نویسی.pdf
1.78M
👆👆 📚 جزوه نکاتی پیرامون مقاله‌نویسی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
ضرورت نگاه پژوهش‌محورانه.aac
4.69M
👆👆 🔈 پژوهش را از منظری دیگر دنبال کنیم 🔸تاثیر نگاه «پژوهش محور» بر تدریس و تحصیل ما و حتی قرائت قرآن‌های ما ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
امیرالمؤمنین عليه السلام: برترين ادب، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود أفضَلُ الأَدَبِ أن يَقِفَ الإِنسانُ عِندَ حَدِّهِ ولا يَتَعَدّى قَدرَهُ غررالحكم حدیث3241 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🔴 شرط قیام امام زمان عصر در بیان امام صادق علیه السلام 🔵 شخصی بنام «سهل بن حسن خراسانی» خدمت امام صادق ـ علیه السّلام ـ رسید، سلام کرده و نشست. عرض کرد یابن رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ شما رئوف و مهربان هستید، چرا از حق خود دفاع نمی‌کنید؟ چه چیزی مانع این امر است؟ در صورتی‌که بیش از صدهزار شیعه شمشیرزن دارید! حضرت فرمودند: ای مرد خراسانی بنشین، سپس حضرت امرکردند، تا تنور را روشن کنند، وقتی تنور برافروخته شد، حضرت رو به مرد خراسانی نموده و فرمود: بلند شو و داخل تنور شو، در این هنگام مرد خراسانی ترسید و عرض کرد: یابن رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ مرا با آتش سوزان، از من درگذر، ... حضرت فرمودند: تو را بخشیدم، 🔺 در این هنگام یکی از اصحاب امام صادق ـ علیه السّلام ـ بنام «هارون مکی» وارد شد در حالی‌که یک کفش خود را با انگشت گرفته بود. خدمت آن‌حضرت رسید و سلام کرد. امام ـ علیه السّلام ـ جواب سلام او را داد و فرمود: نعلین را از دست خود بینداز و برو داخل تنور ... هارون مکی، نعلین را انداخت و داخل تنور شد. 🔹 امام ـ علیه السّلام ـ شروع کرد با مرد خراسانی صحبت کردن و از اوضاع خرسان از او پرسیدن و ... سپس گفت ای خراسانی برو و داخل تنور را نگاه کن. مرد خراسانی بطرف تنور رفت و دید که «هارون مکی» چهار زانو در تنور نشسته است. امام ـ علیه السّلام ـ از مرد خراسانی سئوال کرد: «از این‌ها در خراسان چند نفر پیدا می‌شود؟ مرد خراسانی عرض کرد: بخدا قسم یک‌ نفر هم نیست. 🔶 امام ـ علیه السّلام ـ فرمودند: ما در زمانی که پنج نفر یاور اینچنین نداشته باشیم قیام نخواهیم کرد. ما خودمان موقعیت مناسب را بهتر می‌دانیم. 📚 بحارالانوار، جلد ۴۷، صفحه ۱۲۳ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅کارگاه ادبیات عرب (صرف و نحو) 👌با محوریت دعای 24 صحیفه سجادیه 🌹شنبه ها 6 و 30 تا 7 و 30 بعداز نماز مغرب و عشاء ❤️نمره تحقیق شرکت کنندگان دروس مرتبط با این کارگاه با هماهنگی اساتید محترم و قسمت آموزش اعمال می گردد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
❌ نظر آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم درباره تحول در متون درسی: تغییر رسائل و کفایه ضروری است زیرا علم اصول پیشرفت کرده است. ❌ ایشان کتاب «الکافي في أصول الفقه» را برای اینکه جایگزین کتب اصول سطوح عالی شود نوشتند و در مقدمه در مورد دو کتاب رسائل و کفایه و بعد از تمجید از دو مولف بزرگ آن (ره) تصریح کردند: «غير أن تطور العلم في هذه المدة الطويلة [گذشت یک قرن از کفایه] بفضل أعلام التحقيق الذين برزوا في الساحة، يفرض الحاجة لكتاب يخلفهما يتناسب مع ذلك التطور المشرّف، و يحاول التخلص من سلبيات الكتابين [الرسائل و الکفایة]، و أهمها عدم تناسبهما في العرض، و عدم وفاء الكتاب الأول بدورة أصولية كاملة، و الاختصار المشفوع بالتعقيد و غموض البيان في الكتاب الثاني [الکفایة]». ❌ در بخشی دیگر از مقدمه الکافی با غصه به وضع حوزه (ظاهرا مراد حوزه نجف است) اشاره کرده و می فرمایند: «یکی از دلایل اینکه تغییری در کتب درسی رخ نمی‌دهد این است که حوزه مدیریت مرکزی ندارد و لذا بیش از یک قرن این کتب تغییری نکرد و اگر هم گاهی کتابی نوشته می‌شد، ساختار کتاب درسی نداشت و معطوف به بیان نظریات یک بزرگی بوده است». ایشان در پایان و در کمال ناراحتی می‌نویسند: «و كانت وجهة نظرنا أن نجاح مشروع التجديد بعد غياب القرار المركزي في الحوزات يخضع لعوامل كثيرة و ملابسات معقدة لا تتسنى السيطرة عليها و لا الإحاطة بها، قد يكون أهمها خلوص النية مع اللّه تعالى الذي منه فيض التوفيق و التسديد». 📚 منبع: الکافي في أصول الفقه ١: ٥ - ١٠ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ تقویت حافظه ✔️ برای رسیدن به حدّ ایده آل حافظه، عوامل گوناگونی دخالت دارند و توجّه و پرداختن به همۀ آنهاست که حافظۀ ما را به درجۀ مطلوب از فعالیت آن می رساند. 🔻 تکیۀ بی دلیل به یک یا چند مورد و غفلت از موارد دیگر، کاری است نا صواب که به هیچ عنوان ما را به مقصود نخواهد رساند. امّا در اینجا، تنها به بیان پاره ای از عوامل تقویت آن با استفاده از بیانات پیشوایان معصوم دینی می پردازیم: 🌹 علاقه و قصد قوی برای یادگیری: 🔸داشتن انگیزه و علاقه و مشخص بودن هدف از مطالعۀ یک مطلب، یا بررسی یک واقعه و جریان خارجی، نقش مهمی در به یاد سپاری و حفظ آن در حافظه دارد. 🔹 هرگاه مطلبی با علاقه خوانده شود دقائق آن فهمیده شده و ضمناً در ذهن بهتر باقی خواهد ماند. امّا علاقه نداشتن به یک مطلب موجب مطالعۀ گذرا و سَرسَری بوده و هیچگاه جای خاصّی را در حافظه پیدا نخواهد کرد. 💠 قال علیٌّ (علیه السّلام): «مَن أحَبَّ شَیئاً لَهِجَ بِذِکرِهِ»: ▫️هرکه چیزی را دوست بدارد همواره زبانش به آن چیز گویاست. 📚 نسیم هدایت، ص237 - 238 📚 غرر الحکم، ج2، ص644 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
۱۱ نوامبر،‏ ۱۳.۳۱.aac
5.63M
👆👆 🔈 چرا با این کتاب‌های حوزه، پیشرفت نمی‌کنیم؟؟؟ 👌چرا سال‌ها ادبیات می‌خونیم اما هنوز ضعیف هستیم؟؟؟ ✅حتما این ویس را تا پایان دنبال کنید. ‼️متن آموزشی قرار دادن «کتابهایی که بیشتر به کتاب مرجع شبیه هستند» ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹یک مقاله را با قلم خود بنویسید. از یک طلبه یا همکلاسی که قبلاً مقاله نوشته است بخواهید مقاله شما را بخواند و اشکالات آن را به صورت کامنت برای شما بنویسد. این کامنت‌ها بهترین و بهترین ابزار برای یادگیری مقاله نویسی هستند و شما با استفاده از این روش یک مقاله نویس عالی خواهید شد. 👌اکثر مقالات ساختار استانداردی دارند. فقط کافی است ساختار یک مقاله را پیدا کنید و مطالب تان را در آن بنویسید. ساختار مقاله علمی را می‌توانید اینجا ببینید. 🌹 یک مقاله علمی جزئیات بسیار زیادی دارد. لازم نیست اولین مقاله شما کامل‌ترین مقاله باشد. اینکه اسامی جداول یا نمودارها چگونه باشد، یک ابزار را چگونه گزارش کنید، در مقدمه به چه پژوهش‌هایی اشاره کنید و مواردی از این دست برای شروع نگارش یک مقاله لازم نیست. کم کم و با نوشتن هر مقاله قدرت قلم شما بهتر خواهد شد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
کدام را اول شرکت کنم؟.aac
5.25M
👆👆 🔈 اول، «دوره پژوهش» را شرکت کنیم یا «روش مطالعه» را؟؟؟ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅آیت الله العظمی جوادی آملی: 👌هيچ وقت عالِم حوزوی و يا دانشگاهی مجاز نيست كه بگويد من خودم زحمت كشيدم عالِم شدم اگر ـ خدای ناكرده ـ چنين حرفی زد بايد استغفار كند، زيرا اين همان حرف قارون است بسياری از ماها ممكن است ـ خدای ناكرده ـ اسلامی حرف بزنيم ولی قارونی فكر بكنيم.  وقتی به او(قارون) گفتند: از مالت در راه صحيح بهره‌ برداری كن، گفت: من خودم زحمت كشيدم به فنّ اقتصاد آگاه بودم و مالك شدم ﴿إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَي عِلْمٍ عِندِی﴾[۱] همين حرفِ ناصوابی كه احياناً از خيلی از ماها شنيده ميشود مي‌گوييم چهل سال زحمت كشيديم به اينجا رسيديم در حالی كه چهل سال فيض خدا ما را به اينجا رساند، نه ما زحمت كشيديم.» ۹۱/٩/٣٠ [۱]. سورهٴ قصص, آيهٴ ۷۸ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💢 پرسیدن برای فهمیدن نه آزردن 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 و قَالَ (علیه السلام) لِسَائِلٍ سَأَلَهُ عَنْ مُعْضِلَةٍ: سَلْ تَفَقُّهاً، وَ لَا تَسْأَلْ تَعَنُّتاً؛ فَإِنَّ الْجَاهِلَ الْمُتَعَلِّمَ شَبِيهٌ بِالْعَالِمِ، وَ إِنَّ الْعَالِمَ الْمُتَعَسِّفَ [الْمُتَعَنِّتَ] شَبِيهٌ بِالْجَاهِلِ الْمُتَعَنِّتِ. 🔹همواره براى كسب آگاهى پرسش كن، نه براى ايجاد زحمت. زيرا نادانى كه چيزى مى آموزد، همانند داناست، و دانای بى انصاف شبيه به نادانى است كه براى زحمت ديگرى سؤال مى كند. 📚 حکمت 320 نهج البلاغه ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆