eitaa logo
قران پویان
471 دنبال‌کننده
6هزار عکس
697 ویدیو
620 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐👌شما هم در 📖 یک صفحه از قرآن به همراه با ما همراه شوید 🌹🌹🌹بلطف خدا و استقبال مخاطبان عزیز از سال گذشته، ، هر روز فایل صوتی🎧 قرائت قران يك صفحه از قران كريم را به همراه عکس متن عربی آن صفحه ، از ابتداي قران، در كانال ارسال نموده ایم. تاکنون سوره های :👇 حمد _بقره _آل عمران _نساء _ مائده _ انعام _ اعراف _انفال _توبه _یونس _ هود _ یوسف _ رعد _ ابراهیم ، حجر نحل _ اسراء _ کهف _ مریم _ طه ، انبیاء حج_ مومنون _ نور _ فرقان _شعرا ، نمل - قصص ، عنکبوت ، روم ، لقمان ،سجده احزاب و سباء به اتمام رسیده که جهت دسترسی به انها میتوانید از لینکهای زیر استفاده نمایید. ✅ و به لطف پروردگار از امروز 👇 👈 👈 👈 را شروع خواهیم نمود. 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://telegram.me/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑قسمت اول:: ❓آیا و ، نيست؟نظر قرآن چيست؟ - 💮👈نکتۀ ديگري که مخالفان بر آن اِشکال مي‌گيرند، (ع)، (ع) و و تبرّک‌جستن به آن‌هاست. اما در پاسخ به این ایرادگیری باید گفت که قرآن و سنّت نه‌تنها اين عمل را رد نمي‌کند، بلکه بر صحت آن نيز تأکيد مي‌ورزد. خداوند در قرآن مي‌ فرمايد: 🔸💮(وَ اتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى) 🔹و از مقام ابراهيم، نمازگاهى اختيار كنيد. اينكه خدا مي‌فرمايد مقام ابراهيم را نمازگاه خود قرار دهيد، دعوت به چيست؟ 💮🔸مقام ابراهيم، جايگاه همان سنگ مباركى است كه در زمان ساختن كعبه زير پاى حضرت ابراهيم(ع) قرار داشت و خداوند به بركت قدوم آن حضرت به آن سنگ قداست بخشيد و در اين آيه به انتخاب اين مکان براي جايگاه نماز امر کرده است. 💮🌸ازسوى ديگر، در سنّت نبى مكرم اسلا(ص) و اهل‌بيتِ او تبرك‌جستن به برخى از ديده می‌شود؛ براي مثال، يكى از سنّت‌هاي مؤكّد پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) در مسئلۀ حج و عمره که در منابع اهل سنّت نيز بدان اشاره شده است، « » است؛ مثلاً عكرمه از ابن‏عباس نقل مي كند كه: «رَأَيْتُ النَّبِيَّ(ص) يَسْجُدُ عَلَى الْحَجَرِ» ديدم كه نبي مکرم(ص) بر سنگ (حجرالاسود) سجده مي‌کند. 🔶بخارى نيز از عبدالله بن ‏عمر روايت مي‌كند: 💮«رَأَيْتُ رَسُولَ اللهِ(ص) يَسْتَلِمُهُ وَ يُقَبِّلُهُ» رسول خدا(ص) را مشاهده كردم که آن (حجرالاسود) را استلام مي‌کند و آن را مي‌بوسد. 🔶اين مضمون از امام صادق(ع)نيز روايت شده است که فرمود: 🔹«كَانَ رَسُولُ اللهِ يَسْتَلِمُهُ فِي كُلِّ طَوَافِ فَرِيضَةٍ وَ نَافِلَةٍ» رسول خدا(ص) در هر طوافِ واجب و مستحبي، آن (حجرالاسود) را مي‌كرد. 💮🌸ماجراى استلام حجر ازسوي حضرت سجاد(ع) در حضور هشام و اِكرام و تجليل مردم از وجود مباركش در تاريخ مشهور است؛ همان صحنه‏اى كه موجب شد زبان شمشيرگونۀ فرزدق از كام برون آيد و آن قصيدۀ بلند را در (ع) بسرايد. 💫ادامه دارد 📚تفسیر مشکات اقای دکتر انصاری 💫جهت مشاهده نظرات دیگر به لینک زیر مراجعه بفرمایید http://quranpuyan.com/yaf_postst1566_y-zyrt-qbwr-w-twsl-bh-wlyy-lhy-shrkh-nyst-nZr-qrn-chyst.aspx @quranpuyan
اَللّهُمَّ اِنَّ مَغْفِرَتَکَ اَرْجى‏ مِنْ عَمَلى‏، وَاِنَّ رَحْمَتَکَ اَوْسَعُ مِنْ ذَنْبى‏،‏ بار خدایا مسلماً آمرزش تو امیدوار کننده ‏تر از کار من است و مسلّماً رحمت تو وسیع تر از گناه من است. اَللّهُمَّ اِنْ کانَ ذَنْبى‏ عِنْدَکَ عَظیماً، فَعَفْوُکَ اَعْظَمُ مِنْ ذَنْبى‏، بارخدایا اگر گناهم پیش تو بزرگ است، ولى عفو تو بزرگ تر از گناه من است! اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ‏اَکُنْ اَهْلاً اَنْ اَبْلُغَ‏ رَحْمَتَکَ فَرَحْمَتُکَ اَهْلٌ اَنْ تَبْلُغَنى‏ وَ تَسَعَنى‏، لِأَنَّها وَسِعَتْ کُلَّشَىْ‏ءٍ، بِرَحْمَتِکَ‏ یااَرْحَمَ الرَّاحِمینَ. بارخدایا اگر من شایسته ی رسیدن‏ رحمتت نیستم، ولى رحمت تو شایستگى رسیدن و فراگرفتن مرا دارد؛ زیرا که رحمت تو همه ی موجودات را فراگرفته! به (امید) رحمتت‏ اى ارحم الراحمین‏! 🆔 @quranpuyan
📖؟ ✳️ 🔷 تفاوت صلي با اقام الصلاه چيست؟منظور از مصلين چيست؟ ✨روند اصلاح تدریجی نماز و ارتباط با خالق در قرآن:نفی اعمال ظاهری بی محتوا و توجه به ارتباط صحیح با خالق و خلق ✨ دقت در سوره های ماعون،مدثر و معارج نشان میدهد که خداوند بطور مناسبی ضمن تایید اصل وجود عبادت و ارتباط با خدا(که در فعل صلی متجلی شده)،بتدریج آنرا اصلاح میکند .وبیان میکند همه مصلین مورد تایید خدا نیستند.بلکه مصلین و عابدانی که برخی ویژگیها را داشته باشند ،مقبولند. در سوره اعلی ومدثر اصل وجود رابطه با خالق تایید و عبادت او تایید میشود 💠قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكَّى ﴿۱۴﴾وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى ﴿۱۵﴾ مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ ﴿۴۲﴾قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ ﴿۴۳﴾وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ ﴿۴۴﴾💠 🔸در سوره ماعون ,نوعی از عبادت ظاهری را نفی میکند.(فویل للمصلین)عابدی که نسبت به نماز خود بی توجه است،ظاهری از نماز و عبادت دارد،یتیمان را از خود میراند و به اطعام مساکین تشویق نمی کند ،مورد نکوهش است. 🔸اما عابدی که نمازش دائمی است(فقط در جلو چشم مردم نیست)،حق سائل و محروم از اموالش را میدهد ،بر شهوت خود کنترل دارد،امانتها و عهدها را رعایت میکند و ..مورد تایید و تحسین است(سوره معارج) 💠إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿۲۲﴾الَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ ﴿۲۳﴾وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ ﴿۲۴﴾لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ﴿۲۵﴾ وَالَّذِينَ يُصَدِّقُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ ﴿۲۶﴾وَالَّذِينَ هُم مِّنْ عَذَابِ رَبِّهِم مُّشْفِقُونَ ﴿۲۷﴾وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ﴿۲۹﴾💠 ادامه دارد..... https://bit.ly/2YRA0vJ کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 7⃣2⃣ تدبر در سوره 👈ترجیع بند پر تکرار در این سوره کوتاهِ 78 آیه ای، 31 بار ترجیع بند «فبای آلاء ربکما تکذبان» تکرارشده، یعنی تقریبا به اِزاءِ هر دو و نیم آیه یکبار! چرا ؟ برای جواب به سوال طبیعی فوق بهتر است در ابتدا بدانیم که: ترجیع بند های قرآن کریم در چهار سوره است : سوره مرسلات با «ویل یومئذ للمکذبین» (10 بار- بازاء تقریبا هر 4 آیه یکبار) سوره قمر با «فکیف کان عذابی ونذر ولقد یسرنا القرآن للذکر فهل من مدّکر» (4 بار – تقریبا بازاء هر13 آیه یکبار) سوره شعراء با «ان فی ذلک لآیه و ما کان اکثرهم مومنین وان ربک لهو العزیز الرحیم» (8 بار- تقریبا بازاء هر 25 آیه یکبار) و این سوره با «فبای آلاء ربکما تکذبان» (31 بار- تقریبا بازاء هر دو و نیم آیه یکبار) اولین جوابِ سوالِ «چرا اینهمه تکرارِ زود به زود؟» این است که صاحب قرآن خواسته توجه خوانندگان قرآن را به موضوعی جلب کند که ترجیع بندِ مذکور سرنخ آن است. موضوع چیست؟موضوع «جِنّ» است. «کُما» در «آلاء ربکما» اشاره به دو (نوع) مخلوقات دارد که یکی از آنها ما انسانها هستیم – که مفسران اینهمه نعمتهای ذکر شده در این سوره را فقط به ما مرتبط کرده اند - و دیگری نوعی دیگر از مخلوقات است که در آیات 15 و 31 و 33 و 56 و 74 همین سوره مورد تصریح قرار گرفته اند، یعنی جِنّ. و رازِ اینهمه تکرار زود به زود این است که آنها نیز مانند ما مخاطب خداوند میباشند و خداوند میخواهد ما این موضوع را بفهمیم! به عبارت دیگر خداوند در نکوهشِ تکذیبگرانِ نعمت ها هر دو نوع را مورد نکوهش قرار داده است. بنا براین معنی «فبای آلاء ربکما تکذبان» این خواهد بود که «ای انسانها و ای جنیان! پس کدامیک از نعمتهای پروردگارتان که نمونه مادّیش را برشمردم ونمونه ضد مادّیش را که از دسترسی فکر انسانها خارج است برنشمردم ولی شماکه دارید استفاده میکنید میدانید چه میگویم را تکذیب میکنید؟» از تفسير آقای جمال گنجه اى https://v.ht/alrahman کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا