eitaa logo
قران پویان
486 دنبال‌کننده
6هزار عکس
708 ویدیو
625 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن ارتباط با ادمین @farpuy
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قران پویان
8.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اپلیکیشن قرانی ، لینکهای دانلود نسخه جديد از https://quranpuyan.com/app-tanzil9811.apk وhttps://t.me/tanzilapp/130/ اطلاعات بیشتر در https://t.me/tanzilapp
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیات 20 تا 35 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_5825593168124451923.mp3
1.78M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️نخستین جرقه 💠فلما اتیها نودی من شاطی ء الواد الایمن فی البقعه المبارکه من الشجره ان یا موسی انی انا الله رب العالمین 30/قصص 🌱پس زمانی که نزدیک آتش رسید،صدایی از کرانه وادی از طرف راست ، از درختی که در قطعه زمینی مبارک واقع بود،برخاست که ای موسی به درستی که من خدای پروردگار جهانیانم . 🔷(شاطی ء وادی ) یعنی کنار وادی یا سیلاب و (بقعه ) یعنی زمین مخصوصی که به شکل زمینهای اطرافش نیست و مبارک بودن آن زمین به جهت وقوع تکلم الهی با موسی درآن مکان است که بواسطه آن تشرف و تقرب یافته است . و درخت مزبور به وجهی مبدأ آن ندا و گفتگو بوده است ، اما سخن ، قائم به خداوندبوده نه قائم به درخت ، همانطور که کلام ما قائم به خود متکلم است یعنی درخت حجابی بود که خدای متعال از ورای آن با موسی سخن گفت ، و این احتجاب به گونه ای بوده که لایق ساحت تقدس الهی باشد و با احاطه خدا بر هر چیز منافات نداشته باشد. 🔷و کلامی که موسی می شنود ندایی است که به طور اجمال به معارف سه گانه توحید،نبوت و معاد اشاره دارد و به موسی خبر می دهد که آن ذاتی که با تو سخن می گوید الله است که در الوهیت و ربوبیت یگانه است و تنها اوست که لیاقت پرستش دارد و همه عوالم مربوب او هستند. و لذا شایسته نیست که غیر او پرستیده شود. 📚تفسیر المیزان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️برای و دعوت به ، از بهترين‌ها استفاده كنيم و هر نيرويی را در جای خود بكار بگيريم 💠‏وَ أَخِي هارُونُ هُوَ أَفْصَحُ مِنِّي لِساناً فَأَرْسِلْهُ مَعِي رِدْءاً يُصَدِّقُنِي إِنِّي أَخافُ أَنْ يُكَذِّبُونِ (۳۴) قالَ سَنَشُدُّ عَضُدَكَ بِأَخِيكَ وَ نَجْعَلُ لَكُما سُلْطاناً فَلا يَصِلُونَ إِلَيْكُما بِآياتِنا أَنْتُما وَ مَنِ اتَّبَعَكُمَا الْغالِبُونَ (۳۵) 🌱‏و برادرم هارون را كه در بيان از من شيواتر است برای ياری‌ام با من بفرست تامرا تصديق كند، همانا می‌ترسم كه (فرعونيان) مرا تكذيب كنند. ‏(خداوند) فرمود: (نگران مباش) ما بازوی تو را به واسطه (همراهی) برادرت محكم خواهيم كرد و برای شما، برتری و سلطه قرار خواهيم داد، پس به بركت آيات (و نشانه‌های) ما بر شما دست نخواهند يافت (و) شما و هركس پيروی‌تان كند، پيروز خواهيد بود. 🔹‏حضرت موسی در انجام مأموريّتش از دو چيز می‌ترسيد، يكی قصاص قتل، «انی‌ فَأَخافُ أَنْ يَقْتُلُونِ» و ديگری تكذيب حقّ، «إِنِّي أَخافُ أَنْ يُكَذِّبُونِ» 🔹‏در واگذاری مسئوليّت‌های سنگين، بايد به همه‌ی ابعاد شخص، توجّه كرد. گرچه حضرت هارون از نظر سنّ و سخن، از حضرت موسی بزرگ‌تر و خوش بيان‌تر بود، ولی حضرت موسی به خاطر صفات و لياقت‌های ديگری كه داشت، در اين مأموريّت مسئول و مأمور شد. هر چند هارون نيز پيامبر الهی بود. 🔹‏در امر به معروف و نهی از منكر، محور اصلی اثر كردن است؛ اگر با اشاره اثر می‌كند بايد اشاره كرد، اگر فرياد اثر می‌كند بايد فرياد زد. اگر با طومار و راهپيمايی و تحصّن و اعتصاب و تجمّع، يا تهديد و تشويق، بايد همان راه را طی كرد و به هر نحو ممكن، قلباً و لساناً و عملًا جلو مفاسد را گرفت، حتّی اگر با تكرار اثر می‌كند بايد امر ونهی را تكرار كرد. ‏🔹اقرار به كمالات ديگران، خود يك كمال وارزش است. «هُوَ أَفْصَحُ مِنِّي» حضرت موسی با اين كه پيامبر اولوالعزم بود، به كمال برادرش اقرار كرد. ‏🔹بيان روان، از عوامل مؤثّر در جذب افراد وتبليغ موفّق است. «هُوَ أَفْصَحُ» ‏🔹برای ارشاد و دعوت به حقّ، از بهترين‌ها استفاده كنيم. «هُوَ أَفْصَحُ» ‏🔹هر نيرويی را در جای خود بكار بگيريم. «هُوَ أَفْصَحُ» (هارون دارای بيانی شيوا بود و در اين مأموريّت تبليغی، سخن‌رسا نقش اساسی داشت، لذا حضرت موسی از خداوند همراهی او را درخواست كرد.) ‏🔹لازم نيست كه مسئولان، در همه‌ی كمالات، برترين باشند، بلكه بايد من حيث المجموع لايق باشند. «هُوَ أَفْصَحُ مِنِّي» (با اين‌كه مسئول اصلی موسی بود، ولی در بعضی جهات هارون قوی‌تر بود.) ‏🔹گاهی برای رفع مشكلات، بايستی خود اقدام به پيشنهاد و ارائه راهكار به مسئول مربوطه نمود. أَخِي هارُونُ‌ ... فَأَرْسِلْهُ‌ ‏🔹دغدغه‌ی برنامه‌ريزی و آينده‌نگری، با ترس و وحشت متفاوت است. «إِنِّي أَخافُ أَنْ يُكَذِّبُونِ» ‏🔹در يك رسالت الهی، نفر دوم را نيز بايد خداوند تعيين فرمايد. «سَنَشُدُّ عَضُدَكَ بِأَخِيكَ» همان گونه كه ما معتقديم جانشين پيامبر را نيز بايد خدا تعيين كند. ‏🔹ايمان و حمايت بستگان، در پشت گرمی مبلّغ و تأثيرگذاری او در ديگران، بسيار مؤثّر است. «أَخِي‌- يُصَدِّقُنِي» ‏🔹دعا ودرخواست انبيا مستجاب است. «فَأَرْسِلْهُ مَعِي‌- سَنَشُدُّ عَضُدَكَ» حضرت‌موسی از خداوند درخواست كرد تا برادرش هارون را همراه و ياور او قرار دهد و خداوند آن را اجابت كرد. ‏🔹بهترين نوع برادری، برادری در تأييد حقّ و بازوی يكديگر بودن در مسير خداوند است. «سَنَشُدُّ عَضُدَكَ بِأَخِيكَ» ‏🔹پيروزی انبيا، در سايه‌ی آيات الهی محقّق  می‌شود. «فَلا يَصِلُونَ إِلَيْكُما بِآياتِنا» ‏🔹حتّی انبيا به اميد واطمينانِ خاطر نياز دارند. خداوند به موسی و هارون و پيروانشان وعده‌ی پيروزی داد و آنان را اميدوار كرد. «أَنْتُما وَ مَنِ اتَّبَعَكُمَا الْغالِبُونَ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5949473442418922662.mp3
73.16M
✅ترجمه آیه‌ای از سوره نساء، و فهم معنای " " مبتنی بر روش قرآن تاریخ: ۱۴ آذرماه ۱۴۰۳ آیت الله سیدعباس قائم مقامی 🔻 در گفتار به رویدادی هم اشاره شده است. در پی صدور حکم قاضی دادگاه فرانکفورت در سال ۲۰۰۷ میلادی(۱۳۸۵ شمسی) که در آن به استناد آیه‌ای از قرآن، زدن زن توسط همسر مسلمان به عنوان یک رفتار مذهبی قلمداد شده بود، ایشان طی نامه‌ای سرگشاده به قاضی مذکور با مردود شمردن اين حکم و استناد آن به قرآن کریم، توضیحاتی را در تفسیر آیهء ۳۴ سورهء نساء بیان نمود. اصل این نامه که به زبان آلمانی می باشد همان زمان در مطبوعات و رسانه های آلمانی انعکاس گسترده ای داشت و موجب عقب نشینی قاضی از ادعای یادشده گردید و از سوی محافل اسلامی در آلمان مورد استقبال قرار گرفت. ترجمه گزیده نامه مذکور که در سال ۱۳۸۷ در برخی رسانه های ایران منتشر گردید را ذیلاً ملاحظه می‌کنید. 👇👇 @quranpuyan