eitaa logo
رحا مدیا
6.6هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
166 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
رحا مدیا
🔸برشی از جلسه سوم دوره جغرافیای رسانه🔸 💢 توانایی رسانه در فهم پیام حائز اهمیت است. در انتقال پیام یک فرآیندی بین فرستنده و گیرنده رخ می دهد و یک تحول و سیری در انتقال پیام رخ می دهد و ممکن است در این سیر حتی پیام به ضد خودش تبدیل شود. ♨️ این فرآیند را رمزگزاری و رمزگشایی میگویند. فرستنده پیام را نشانه گزاری و رمزگزاری می‌کند و این کد از طرف مخاطب رمزگشایی و فهمیده می‌شود. اما به سه حالت این رمز گشایی اتفاق می‌افتد. 1⃣ حالت اول تطابقی است، یعنی آنچه فرستنده ارسال می‌‌کند، گیرنده همان را هم ادراک می‌کند. 2⃣ در حالت دوم رمزگشایی تفاهمی است، به این معنا که گیرنده پنجاه درصد از محتوای پیام را که مطابق با مطلوب ها و فهم شخصی خودش بوده، ادراک میکند و بقیه را نادیده میگیرد. 3⃣ و در حالت سوم، که حالتی بحرانی است، گیرنده به صورت تقابلی پیام را دریافت میکند و آنچه فرستنده می گوید را به ضد آن تفسیر میکند. مثل کلیدواژه ای که بعضی مخاطبین در تقابل اخبار و حوادث دارند و میگویند: کار خودشان است. ▫️یک پیام در انتقال مفهوم به مخاطب یا مؤلف محور یا متن محور یا مفسر محور است. 🔺در مفسر محوری که آن را ساحت مرگ مؤلف میدانند، آنچه مفسر پیام ادراک میکند اهمیت دارد. به بیان دیگر، پیام آن چیزی نیست که ارسال میشود بلکه همان چیزی است که فهمیده میشود. 🔻پس محتوا و پیام ما باید مورد فهم اجتماعی یا همان تفاهم مخاطب باشد. رسانه میتواند در هر سه ساحت (گذشته،حال، آینده) زمان ورود کند و موثر واقع شود. در روایت گذشته میتواند حافظه ی تاریخی بسازد، در روایت حال، با تولید سرگرمی میتواند ذائقه و سبک زندگی بسازد و در ساحت آینده نیز میتواند چشم انداز و آینده را با القای امید یا یأس، ترسیم کند. ✅ رسانه ها میتوانند عامل موفقیت یا سرافکندگی دولت ها باشند زیرا با مدیریت افکار عمومی میتواند جامعه را به رضایت برساند و با تولیدات خود در عرصه روابط اجتماعی ذائقه سازی و رفتار سازی کند. ✍ استاد علیرضا محمدلو 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
⚠️ حقوق بشر و سونامی‌ اطلاعاتی 💢 در زمانه حاضر و با گسترش دنیای دیجیتال و تحولات آن به آن فناوری، مفهوم حقوق بشر وارد عرصه جدیدی شده است. فضای دیجیتال در عین حال که امکان آزادی بیان، ارتباطات و دسترسی به اطلاعات را برای بشریت به ارمغان آورده، در بسیاری از مواقع به ابزاری برای نقض حقوق بشر نیز تبدیل می‌شود. 🔺به عنوان مثال، در شرایط کنونی غزه که تحت محاصره و حملات مداوم از سوی اسرائیل است و همچنین مردم فلسطین با محدودیت‌های شدیدی در دسترسی به اطلاعات روبرو هستند. حملات سایبری و قطع دسترسی به اینترنت توسط استکبار و غاصبان، آزادی‌های دیجیتال را محدود کرده است و مانع از رسیدن فریاد مظلومان فلسطین در ابعاد واقعی آن به جهانیان می­شود. در واقع نظارت‌های دیجیتال و سانسور از سوی برخی گروه‌ها و دولت‌ها بر پلتفرم‌های اجتماعی، فرصتی برای آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات مستقل باقی نمی­گذارد. نمونه­ ی بارز یکی از این حملات، انفجار پیجرها و سیستم‌های ارتباطی بود که باعث قطع ارتباط بسیاری از خبرنگاران و فعالان فلسطینی با دنیای خارج شد. در چنین شرایطی، نه تنها حقوق بشر از طریق اقدامات نظامی تهدید می‌شود؛ بلکه حملات سایبری با قدرت و حدت بیشتری هم به عنوان ابزاری روانی و هم برای سرکوب آزادی‌های دیجیتال و قطع ارتباطات بین‌المللی و به طرز ناجوانمردانه­ای مورد استفاده قرار می­گیرد. 🔻حتی اطلاعات شخصی افراد، خبرنگاران و فعالان سیاسی در این کشورها به طور مداوم در معرض خطر قرار دارد. از جمله مشکلات اصلی در مناطق اشغالی توسط رژیم صهیونیستی کنترل و نظارت بر تماس‌ها و پیام‌های الکترونیکی است که برای شناسایی و هدف قرار دادن افراد جبهه مقاومت مورد استفاده قرار گرفت. این مسأله موجب نقض حقوق حریم خصوصی و آزادی‌های فردی می‌شود. ✅ افرادی که خود را مدافع حقوق بشر می‌خوانند، با سوء استفاده از این آرمان شریف، از تمامی مرزهای انسانی عبور کرده و جنایاتی عظیم را مرتکب می‌شوند. اکنون بشریت اذعان دارد که اینان که در لفظ خود را پرچم‌دار آزادی و کرامت انسانی می‌دانند، در عمل از ناجوانمردانه‌ترین شیوه‌ها برای نقض این حقوق بهره می‌گیرند. ✍ آزاده ابراهیمی فخاری 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از خط ولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حجاب اجباری؟؟! 🔹تعجب رهبر انقلاب از خواصی که تکمیل کننده نقشه دشمن هستند! 🔹شارع در این زمینه برای حکومتی که رأس کار است تکلیف ایجاد کرده است. | بازخوانی اندیشه‌های امامین انقلاب @khatevali
🔰 آخوند خراسانی؛ استاد فقها مرحوم محمدکاظم خراسانی(1218-1290 ه. خ) معروف به آخوند خراسانی یکی از بزرگ‌ترین مراجع دوران معاصر و یکی از بزرگ‌ترین مدرسین ادوار حوزه‌های علمیه تشیع بوده است. کتاب کفایة‌الاصول هنوز هم به‌عنوان مهمترین کتاب درسی در علم اصول فقه به‌شمار می‌رود. ❗️اما مهمترین فراز زندگی آخوند خراسانی، نقش آفرینی او در کسوت رهبری جنبش مشروطه است. او به‌همراه ملا عبدالله مازندرانی و میرزا حسین خلیلی تهرانی نامه‌ها و بیانیه‌هایی با امضا مشترک از نجف اشرف صادر کرده و به رهبری جنبش مشروطه می‌پرداختند. حوادث مشروطه از جمله مقاطع مبهم تاریخ ایران است که محققین از زوایای مختلف در آن‌باره اظهار نظر کرده و بعضاً موضع‌گیری‌های کاملاً متضاد با یکدیگر دارند. یکی از موضوع‌های سؤال‌برانگیز مشروطه تبیین دقیق موضع مراجع ثلاث نجف و در رأس آنها آخوند خراسانی است. جریان روشن‌فکری قرائتی تقریباً سکولار از فلسفه سیاسی آخوند دارند. اینان معتقدند آخوند از آن جهت با مشروطه همراه است که معتقد به حکومت مردم بر مردم است. دیدگاه آخوند تا جایی دستخوش چنین قرائتی است که حتی آن را بدیل نظریه ولایت فقیه نیز معرفی می‌کنند. برای دریافتن این امر می‌بایست به عین کلمات ایشان مراجعه کرد. مرحوم آخوند، در یکی از پیام‌هایش هدف خود را از تلاش برای استقرار مشروطه چنین بیان می‌کند: رفاه حال عامه مردم و بر طرف نمودن ستم از آنها و یاری ستمدیدگان و رسیدگی به بیچارگان و اجرا احکام شریعت الهیه و نگهبانی و حراست خطه اسلام از دخالت بیگانگان، همچنین امر به معروف و بازداشتن از زشتی‌ها و منکرات و نظایر آن از مقررات اسلامی که برای همگان مفید خواهد بود. 💢 وی همچنین در بیان ماهیت مشروطه مد نظر خود تصریح می‌کند: مشروطیت هر مملکت، عبارت از محدود و مشروطه بودن ادارات سلطنتی و دوایر دولتی، به عدم تخطی از حدود و قوانین موضوعه و بر طبق مذهب رسمی آن مملکت… 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از هم قلم
🔻و اما در مورد مسئله زن... 🎙رهبر معظم انقلاب 📌مســئله‌ی زن، یک نگاه نظری و فلســفی نیســت. این جور نیست که آنها یک نظریه‌ی فلســفی‌ای در مــورد زن دارند و میخواهنــد آن را ترویج کنند، نه، این نیســت. 📌یک احساس انسانی هم نیســت؛ این جور نیست که اینها احســاس میکنند که زن در مــواردی در دنیا ضعیف واقع شــده، میخواهند حمایت کنند، احساسات انسانی شــان به جوش میآید؛ نه، این هم نیست. 📌انجام یک وظیفه‌ی اجتماعی و مردمی هم نیست؛ اینها انگیزه‌ی دخالت سیاستمداران و ســرمایه‌داران نیست. انگیزه چیست؟ ⚠️انگیزه، دستاندازی سیاسی و استعماری است. با باشید👇 🗒️@HamQalam
🔻 نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب در تبیین مردم‌سالاری دینی ♨️ رهبر انقلاب تعبیری دارند و نکته بسیار لطیف و دقیقی است که مردم‌سالاری دینی، دو تکه مردم‌سالاری و دینی نیست که ما به‌هم سنجاق کرده باشیم. مردم‌سالاری او برگرفته از دین اوست؛ یعنی ما گونه‌ای مردم‌سالاری داریم که در دین ما به اَن توصیه شده‌ است. 📜 آن چیزی که در دین ما به آن توصیه شده که امروز می‌خواهیم آن را منطبق بر آن کنیم این است که می‌گوییم پیامبر وقتی در مکه بود حاکمیتی نداشت. وقتی به مدینه رفت، چگونه حاکمیت تشکیل داده است؟ حاکمیت پیامبر مبتنی بر چیست؟ آیا غیر از پذرش و اقبال مردم است؟ البته پیامبر منصوب من قبل الله است و تمام؛ بحثی در آن نیست. 📌 مردم پیامبر را انتخاب نمی‌کنند؛ اما حاکمیت پیامبر به‌عنوان منصوب من قبل الله چگونه در مدینه محقق می‌شود؟ جز با اقبال مردم؟ وقتی می‌گویم مردم، یعنی اعم از مهاجر، انصار و یهود، جز به‌واسطه پیمان‌نامه‌ها، جز به‌واسطه بیعت و استقلال. ✅ انقلاب اسلامی مبتنی بر این منطق آمد که از صدر اسلام منطق مردم‌سالاری را به زمان خودش کشاند؛ حالا اینکه زمان حاضر نظم سلطانی قابلیت تحقق هم ندارد مزید بر علت است و این هم منطقی دارد. در منطق اسلام، دین خاتم، دین جامع، فرامکانی و فرازمانی باید بتواند متناسب با هر شرایطی مدل بومی ارائه کند. مدل کارآمد خودش را ارائه کند. 💢 امام اجمالا، رهبر انقلاب تفصیلا گفت مدل دولت در عصر حاضر مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است؛ یعنی مردم، وسط کار می‌آیند و مردم بر اساس ارزش‌های دینی قیام می‌کنند و قیام به‌حق مردم موجب می‌شود که حاکمیت فقیه جامع الشرایط محقق بشود. تا این جای کار ما آن مشروعیت را داریم، مقبولیت هم داریم، مردم‌سالاری دینی را داریم؛ اما مردم‌سالاری دینی یک منطق یک جایی نیست. 🔘 دال مرکزی انقلاب اسلامی مردم‌سالاری دینی است. یکی از اندیشمندان صاحب نامی گفت شما با مردم‌سالاری دینی می‌توانید جهان را بگیرید، نمی‌دانم چرا رویش حساب باز نمی‌کنید؟! این یک اسم رمز و فتح‌الفتوح در عرصه‌های مختلف است. در ساختار ما این اتفاق‌افتاده، در بسیج، اقتصاد و امنیت اتفاق افتاده و این مردم‌سالاری دینی خیلی اتفاق‌های عجیب برای ما رقم زده‌است. 📥 متن کامل مطلب 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
برشی از مطالب جلسه هفتم مبانی و فلسفه انقلاب اسلامی ارائه: استاد سیدمهدی موسوی 🔻 انقلاب صرفا یک سلب و نقض حالت قبلی نیست، تنها جابجایی افراد صاحب منصب نیست، بلکه آن طرح نوین برای زندگی و شبکه معنایی نگاه انسان به هستی است. 💠 انقلاب آشکار شدن یک کمال جدید و شکلی از زندگی و معنایی است که در بطن جامعه بوده است اما با عناصر دیگری پوشیده شده و با ظهور تحولات آن عناصر درونی فعال میشوند. علاوه بر آن، هر باطنی که آشکار میشود به تدریج تبدیل به ظاهر شده و خود دارای باطن دیگری میشود، پس انقلاب هایی دوام خواهند داشت که انقلاب در درون انقلاب داشته باشند و این حرکت ادامه دار باشد، چرا که انقلاب به دنبال کشف نامحدودها و رسیدن به کمال مطلق است. ⭕️ باید متناسب با رشد جامعه، به باطن ها و اعماق ریشه ی انقلاب پرداخت و آن را آشکار کرد، که همان معنای انقلاب مستمر در جامعه است. ⚠️ اگر جریان انقلابی به یک ساختار سیاسی ثابت راضی شد، دچار رکود و توقف میشود. ⁉️ یکی از بحث های مهم این است که بنیان های فکری انقلاب اسلامی در کدام جریان فکری و فلسفی و علمی موجود درجامعه بوده؟ و زیربنای آن کدام است؟ 🔰 گروهی معتقدند انقلاب اسلامی نیز یک حرکت صرفا سیاسی و اعتراضی بوده، پس به دنبال نگاه فلسفی و بنیادی نیستند اما به نظر میرسد دربین سایرین ۴ نظریه وجود دارد: ۱. افرادی معتقدند انقلاب اسلامی یک حرکت اعتراضی و رادیکال برای تحقق عدل و عدالت و رفع تبعیض های اقتصادی و اجتماعی بود که از آموزه های شورانگیز و مبارزاتی اسلام و نهج البلاغه حاصل شد. ۲.گروه دیگری بنیاد فکری و نظری انقلاب را در دانش فقه و اصول می یابند، و معتقدند طرح امام برای نظام انقلابی، ولایت فقیه و حاصل دستگاه فقهی امام بود و اعتماد و اطمینان مردم به این حرکت نیز به دلیل مرجعیت ایشان بود. ۳. گروه دیگر، معتقدند بنیان های فکری انقلاب را باید در فلسفه و حکمت متعالیه جست و جو کرد و این حرکت یک حرکت فلسفی در نقد مدرنیته و مبانی الاهیاتی غرب بود که صورتی جدید از حیات اجتماعی را مطرح میکند و در اصل یک حکمت عملی است. زیرا که امام یک فیلسوف و مهمترین فعالان و رهبران قیام او نیز پرورش یافتگان فلسفه اسلامی بودند. ۴.افراد دیگری معتقدند، عرفان و روحیه معنوی و قدسی موجود در فرهنگ ایرانی اساس انقلاب است. ✅ هرکدام از این نظریات، می تواند یک لایه از انقلاب را دیده باشد. بنابر این یک پدیده گسترده اجتماعی و مجموعه ای از عوامل و نیروها و تفکر هاست که به تدریج تحولات را ایجاد کرده و نمی توان انقلاب را به تنها یکی از این ابعاد محدود کرد. ♨️ هرچند نقش فلسفه و الاهیات در جریان انقلاب جدی است اما علت تامه ی آن نیست و از طرفی نقش فلسفه در انقلاب بصورت مستقیم نیست بلکه در طول سایر علوم دینی همچون فقه و تفسیر ومنبعث از این علوم در ساخت بنیان فکری انقلاب نقش ایفا کرده است. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
صوت استاد سرکار خانم حکمت نیا.mp3
12.24M
🎙 گفتگوی با سرکار خانم حکمت‌نیا؛ مدیر اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهراء سلام الله علیها ♨️ با موضوع تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با بانوان 💢 00:10 شواهدی بر اینکه نقشه استعمار مسخره کردن نقش مادری برای زنان است + راه های خنثی کردن آن! 💢 05:29 تبیین یکسان بودن زن و مرد در عرصه‌های مختلف! 💢 10:13 دلیل نگاه اسلام نسبت به معاشرت زن و مرد با نگاهی به قانون جدید عفاف و حجاب! 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
حجت اسلام دکتر علی میری.mp3
5.05M
♨️ گفتگوی با حجت الاسلام دکتر علی میری مدیر مسول موسسه سخن سدید ♨️ با موضوع تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با زنان و دختران 💢 00:00 اصلاح ذهنیت جامعه مبنی بر «برتری مرد بر زن» توسط رهبر انقلاب! 💢 02:53 نقش آفرینی زن در عرصه‌های مختلف با توجه به جنسیت خود! 💢 04:15 نوآوری جدید فقهی در تقلید از زنان مجتهده! (حفظه الله) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
رحا مدیا
🔸برشی از جلسه چهارم دوره جغرافیای رسانه🔸 استاد علیرضا محمدلو: 💢خاستگاه رسانه این است که یک انسان نو و یک جامعه ی نو بسازد و مأموریت اصلی آن تمدن سازی است. ♨️‌ سه محور اساسی وجود دارد که عصر مدرن روی آن سرمایه گزاری کرده و شاکله ی تمدن مدرن را شکل میدهد: 1⃣ اول، بروکراسی یا همان دیوان سالاری و تعریف فضای اداری برای کنترل بشر و افکار عمومی است که به تعبیر قفس آهنین که بشر را احاطه کرده، از آن یاد می شود. 2⃣ دوم، تکنوکراسی یا همان حکمرانی مبنی برتکنولوژی است که به معنای احاطه شدن انسان توسط مویرگ های بیشمار تکونولوژی و ورژن جدید تر بروکراسی است که به علم زدگی و صنعت زدگی هم شناخته میشود. هویت زدایی یا ایجاد هویت موازی در فضای تکونولوژی با تولید سرگرمی اتفاق می افتد و به تدریج ماشین و تکونولوژی که قرار بود در خدمت بشر باشد براو حاکم می شود. 3⃣ سوم، اینفوکراسی یا حکمرانی داده ها و اطلاعات است که در نقش مکمل دو مؤلفه قبل ظاهر میشود. ❇️ اطلاعات، سلطه ی پیچیده ای بر بشر امروز ایجاد کرده زیرا امروزه افراد به صورت افراطی از اطلاعات و اخبار و پیام های رسانه استفاده میکنند تا جائیکه زندگی و شخصیت و هویت انسان بدون ارتباط مستمر با پیام های اطلاعاتی رسانه بی معنا شده و مصرف کنندگان آن در گرداب اخبار قرارگرفته اند. ▫️در تعامل با این مؤلفه، بجز گروه مصرف کننده، گروه دیگر «رسانه دان» هستند، یعنی نسبت به رسانه آگاهی دارند و برای مصرف رسانه دارای سیاست و توان کنترل هستند. 🔺هرچند این آگاهی لازم است اما با این حال سلطه ی رسانه ها میتواند شخص رسانه دان را محدود و تنها کند و علاج آن رسیدن به مرحله «رسانه بان» شدن است. 🔻در این مرحله شخص از مصرف کننده بودن عبور میکند و نسبت به افکار عمومی احساس مسئولیت میکند. این همان مدل رسانه ی راهبردی است که بجای انعکاس و توصیف اخبار یا تحلیل آن به مسئله سازی مطابق با مصلحت جامعه می پردازد. ✅ نقش مردم در نسبت با رسانه تعیین کننده است. اگر رسانه ما باعث بازتولید سرمایه اجتماعی نشود، یا نتوانیم روایت اول را داشته باشیم، واقعیت ها ما را هضم خواهد کرد. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
صوت خانم دکتر طالبی -دیر مرکز راهبری و هم‌آهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی.mp3
3.36M
♨️ سرکار خانم دکتر سارا طالبی؛ فعال حوزه فرهنگ، خانواده و ارتباطات و مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی 💠 با موضوع تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با زنان و دختران 💢 0:00 یکی از محوری ترین مباحث این حوزه مسئله معرفت شناسی در خصوص زنان 💢 01:34 زنان رهبران انقلاب اسلامی (حفظه الله) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
♨️ خون دل امام‌ خمینی ♨️ 💢 کسی که روزگاری دومین شخصیت سیاسی اجتماعی کشور محسوب می‌شد، و عوام و خواص جامعه از او با عنوان «امید امت و امام» و «قائم‌ مقام رهبری» یاد می‌کردند، آن‌چنان در چنگال نفوذ و اعتماد اهل نفاق گرفتار شد که امام راحل در اواخر عمر مبارکشان با دلی پرخون و قلبی شکسته خطاب به او نامه‌ای نوشت و او را از قائم‌مقامی خلع کردند. ✍ حسین حیدری 📥 متن کامل مطلب (ره) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از هم قلم
🔻برخی علت‌های عدم همراهی خواص با ولی جامعه 🔴عافیت طلبی و عدم وجود اراده بر هزینه دادن در فتنه ها و مواقع حساس، دفاع از حق هزینه دارد و بسیاری از خواص حاضر به پرداخت چنین هزینه ای از جان و مال و خصوصا آبرو و محبوبیت و... نیستند و موقعیت خویش را به خطر نمی اندازند. 🔴تهمت، تخریب و بدنام شدن توسط جریان باطل اگر دشمن نتواند رخنه و نقطه ضعفی در خواص بصیر بیابد، برای بی اثر کردن کنش ایشان، دست به تخریب و انگ زدن می زند. چنین روشی را در صدر اسلام، معاویه بر علیه امیرالمومنین به کار گرفت. در اول انقلاب هم منافقین داخلی و مقدس مآب‌ها به تخریب گسترده دو نیروی ناب انقلاب، شهیدان بهشتی و چمران دست زدند تا جاییکه به عنوان مثال در دانشگاه اهواز فقط سه نفر حاضر شدند به آیت الله بهشتی اقتدا کنند. در همه سالهای پس از انقلاب تا کنون هم بدخواهان و نفوذی ها در حال پیاده کردن همین روش بوده اند، انواع تهمت‌ها و تخریب ها که آخرین آنها انگ تحجر و انجمن حجتیه است و بدین وسیله قصد دارند عمارهای انقلاب را از مقبولیت عمومی و نقش آفرینی بازدارند! 🔴آلودگی علمی بسیاری از خواص در زمان ما، مومن هستند، دلداده انقلاب اسلامی هم هستند، انحرافات قابل توجه مالی و اخلاقی هم ندارند، اما پیرو مکاتب علمی تولید شده بر مبنای فلسفه مادی هستند، اعم از علوم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی و در همان چارچوب ها و نظام ارزشگذاری مادی می اندیشند... ⚠️اینها مذهبی هستند اما الگوی سیاست ورزیشان، کتب علوم سیاسی اندیشمندان غرب است، در اقتصاد همینطور، در تدوین و تحلیل استراتژی نظامی همینطور، معادلات نظامی و مولفه های قدرت را در همان چارچوب مادی جستجو می کنند، در اقتصاد مبنای تحلیلشان اقتصاد غربی است... با این وصف آیا چنین خواصی می توانند پیشران نظام اسلامی و نقطه اتصال مردم به ولی باشند؟! 🔴نفاق و نفوذ بعضی هم از اول منافقانه می آیند و اشتباهی هستند. ظاهرا مومن و خیرخواه و در باطن متعلق به جریان دیگر! اینها در فتنه ها، پشت یا روی پرده بازیگری می کنند. ✅️بنا بر آنچه گفته شد، چنانچه عملکرد خواص جبهه حق به هر دلیلی مختل باشد، مردم عادی با همه سلحشوری، آزادگی و بصیرتی که ممکن است داشته باشند، نخواهند توانست جریان ساز شوند و بر نصرت ولی قیام کنند! این واقعیت اجتماعی، لزوم تجدید نظر در روند جریان سازی اجتماعی و تعریف سازوکارهای متنوع برای نصرت ولی را با توسعه حلقه های میانی به افراد زیاد و نه چندان معروف و محوریت اندیشه و مبانی به جای اخبار و مشاهیر مطرح می کند. ✍️ با باشید👇 🗒️@HamQalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادب مرد، به ز دولت اوست.. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
⚠️ اسلام، انسان سکولار را شایسته عنوان دانشمند و فقیه نمی داند و بر ضرورت پیوند دانش، با بصیرت و جهاد فرهنگی، تاکید دارد. ✅ یکی از ویژگی‌های فقیه شایسته از نگاه اسلام، دشمن شناسی، بصیرت بخشی و حفظ عملی جامعه از خطرات دشمن است. ‼️ فقیه، عالم یا دانشمند سکولار و خنثی نسبت به جایگاه اجتماعی اسلام و تهدیدهای دشمنان آن، را نباید فقیه نامید. 🛑 وای به وقتی که نه تنها او در مسیر حفظ جامعه از خطرات دشمن گامی برندارد بلکه خود وی نیز مغلوب دشمن شود. 📌 دانشمند خنثی و بی تفاوت به دشمن، تحقق عملی ندارد چرا که او ناخودآگاه، در مسیر خواست دشمن حرکت میکند و چه بسا ابزار دست او هم‌ قرار گیرد. 💯 این است پیام امام رضا (ع) که می فرماید: «الفقیه من ... انقذهم من اعدائهم.» (احتجاج طبرسی، ج۱، ص۱۸) «فقیه کسی است که همچون غریق نجات، محافظ عملی مردم در طوفان فتنه های دشمنان است» ✍🏻 ابوالفضل ساجدی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢به بهانه ی رفتار غیر دیپلماتیک رئیس جمهور و تحقیر ایران در مقابل چشم جهانیان : ⭕در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۶۳ آیةالله خامنه ای، رئیس‌جمهوروقت به لیبی سفر میکند اما در این سفر اتفاق جالبی نیز رخ داده است. آیت الله خزعلی در این مورد می گویند: "در لیبی، خیمه ای بر پا كرده بودند كه ارتفاع در ورودی آن خیمه كوتاه بود و به ناچار هركس می خواست وارد بشود، باید خم می شد. از طرفی داخل خیمه، روبروی در، عكس قذاّفی بود، یعنی هر كس وارد میشد ناخواسته در مقابل عكس قذّافی سر خم می كرد. حضرت آیت الله خامنه ای وقتی میخواستند وارد خیمه شوند، به قهقرا (پشت) وارد می شوند تا در مقابل عكس قذّافی سر خم نكنند."(کتاب آب، آیینه، آفتاب) این حرکت امام خامنه ای نشان داد که ایشان در راستای حفظ اقتدار ملی و شان اسلام حاضر نیستند که حتی اندکی مسامحه نمایند. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔹جالوت راکلوخی ازپا انداخت ونمرود را پشه‌ای🔹 🔺موسی (ع) را تکه چوبی در نیل نجات داد و محمد (ص) را تار عنکبوتی در ثور. ☑️ امداد الهی گاهی کلوخ و پشه را آلت قتّاله می‌کند و چوب و تار را مایه‌ی حیات. خدا گردنکشی را با پشیزی تحقیر می‌کند و اولوالعزمی را به ارزنی گرامی می‌دارد. ♨️ رجال الله، مسلّح به آلات قتّاله‌ی الهی‌اند و مؤیّد به آب حیات ربّانی. گنبد آهنین برای پهپاد حزب‌الله تار عنکبوت می‌شود تا سربازان صهیون تار و مار شوند. ⚠️ ایهاالناس اسرائیل رفتنی است، چه با سطل آب، چه با انتفاضه‌ی سنگ. 💢 تا خانه ربّی دارد، ابابیل حریف فیل است. این سنت خداست؛ پابرهنه‌‌ی بیابان‌پروری که طعم شِعب ابی‌طالب را چشیده، مزّه‌ی حصر دریایی را به غاصب سرزمین‌های اشغالی می‌چشاند. 📛 این خون کودکان غزه نیست که بر زمین می‌ریزد؛ آبی است که به خوابگاه مورچگان می‌رود و ضیافتِ تکاوران کودک‌کش را «شام آخر» می‌کند. 🔻در دایره‌ی هستی، جفت و جور کردن پشیز و ارزن کار خداست، اما نصر الهی تنها از آنِ کسانی است که باریکه‌ی غزه را مثل تنگه‌ی اُحد رها نکنند. 🔸فتح قبله‌ی اول تنها در گِرو پشت کردن به قبله‌‌ی دنیا است. کور خوانده‌اند غاصبان خودخوانده‌ی درمانده؛ «نهر تا بحر» مِلک طلق بندگان مستضعف است، نه «ارض موعود» راندگان مستکبر. ✅ «النّصر بالرّعب» نصیب کسانی است که نترسند و نترسانند. باذن الله، پیروز این نزاع تمدنی جبهه‌ی مقاومت است. رمز نصرت فئه‌ی قلیله بر فئه‌ی کثیره، خدایی شدن است. ✍ ‌زهرا محسنی‌فر 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| اهمّ دغدغه‌های اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان رسانه‌ایِ حوزوی در هفته‌ای که گذشت؛ ▪️«دانشگاه» قلب ایران است|داود مهدوی‌زادگان 📎 لینک یادداشت ▪️وحدت حوزه و دانشگاه| احمدحسین شریفی 📎 لینک یادداشت ▪️ سوریه؛ درس عبرتی ماندگار|موسی آقایاری 📎 لینک یادداشت ▪️انقلاب خمینی اینگونه نیست|علی مهدیان 📎 لینک یادداشت ▪️ سکولارهای حوزه و ترویج حجاب|محمد جعفری 📎 لینک یادداشت ▪️مقاومت اجتماعی خودِ زندگیست|محسن قنبریان 📎 لینک یادداشت ▪️از تبیین مبانی تا تبیین خطاهای دولت|مجید ابطحی 📎 لینک یادداشت ▪️فکرِ مقاومت «شرافت» می‌آورد|محمدرضا فلاح‌شیروانی 📎 لینک یادداشت ▪️انجمن حجتیه و مسئلۀ عادی سازی روابط|علی محمدی هوشیار 📎 لینک یادداشت ▪️فتوحاتی که در پیش است|میراحمدرضا حاجتی 📎 لینک یادداشت 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 دو نقش کلیدی زنان مسلمان در مبارزه با فرهنگ غرب 💢 ▫️نقش دیگری که رهبری معظم هم در فرمایشات خود اشاره کردند نقش مادری است، که غرب با الگوهایی از سبک زندگی که ارائه می‌دهد تلاش می‌کند تا نقش مادری و همسری را به زوال بکشاند و می‌خواهد با زدن این ریشه از تربیت نسل‌هایی که اهل مبارزه و مقاومت هستند جلوگیری کند. ✍ اکرم فتحی 📎 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید. (حفظه الله) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia