eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ائمه همیشه درحال مبارزه سیاسی بوده اند اگر کسی تصور کند که ائمه نه گانه و هشت گانه از امام سجاد علیه السلام تا امام حسن عسکری علیه السلام فقط به ذکر احکام دین ومعارف دین پرداخته و مبارزه سیاسی به شکلهای متناسب با زمانشان نداشته اند حتما غور کافی را در زندگی این بزرگواران نکرده است. آن طوری که از حالات ان بزرگواران به وضوح برمی اید واساسا معنای امامت در اسلام وفلسفه ای که شیعه برای امامت قائل است جز این راه هم به هیچ وجه قبول نمی کند وسازگار نیست و اگر ما دلیل روشنی هم بر مبارزهُ ائمه هم نمی داشتیم باید معتقد بودیم که ما خبر نداریم به ما نرسیده وان بزرگواران مبارزه میکردند ونمی شود ما معنای امامت را انچنان که در فرهنگ اسلام نه فقط در فرهنگ تشیع وجود دارد بدانیم و به آن معتقد باشیم و در عین حال قبول کنیم که مثلا صد پنجاه سال و یا بیشتر ائمه علیه السلام در خانه ها نشسته اند و دست روی دست گذاشته اند وفقط دل را به این خوش کرده اند که احکام قران و معارف اسلامی را بیان کنند و مبارزه سیاسی نداشته اند! چنین چیزی به هیچ وجه درست نیست .البته وقتی می گوییم ائمه مبارزه میکردند باید این را بدانیم که مبارزه در هر زمانی به شکل خاصی است .گاهی با کار فرهنگی، علمی، سیاسی، تشکیل و تحزب و ایجاد سازماندهی و گاهی با کارهای خونین، فعالیت های جنگی و نبرد اشکار است و هر زمان مبارزه به نحوی است. 1366/05/09 #چهل_سالگی_انقلاب #تلنگر #گام_دوم_انقلاب #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی #بصیرت #امام_خامنه_ای @resalathozehenghelabi
🔻مراعات‌ها و مراقبت‌های ما هم کم است. یک نفر در حوزه نادر است مثل علامۀ طباطبایی که وقتی از او می‌پرسند: آقا شما به چه چیزی رسیدی؟ می‌فرماید: آقا! ما نجف هم که خدمت مرحوم قاضی بودیم آن‌جا شروع کردیم، این‌جا هم داریم ادامه می‌دهیم: مراقبه، مراقبه، مراقبه. 🔸اما این مراقبه خیلی طبقات دارد. حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) اشاره‌ای به این معنا دارند که بر دریچۀ قلب خود نشستم هر فکری که با رضای خدا منافات داشت پس زدم. ‌ @resalathozehenghelabi
🔸حجت الاسلام والمسلمین معلمی نماینده مجلس خبرگان: 🔹تصویب پالرمو دست دراز کردن به سوی دشمنان است. 🔹متأسفانه برخی از مسؤولان در خصوص تصویب این لایحه اصرار می‌کنند. #چهل_سالگی_انقلاب #حرف_زدن_با_زبان_دشمن #دشمن_شناسی #fatf #بازی_در_زمین_دشمن #تلنگر #گام_دوم_انقلاب #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی #بصیرت #خیانت @resalathozehenghelabi
🔻آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی: ⭕️مذاکره با دشمنان بی‌فایده است/ برای حفظ و دفاع تجهیزات لازم است باید بدانیم بهانه‌جویی‌های دشمنان تمامی ندارد، تعجب میکنیم از کسانی که در گوشه و کنار از مذاکره دم میزنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هر روز موضوع جدیدی را بهانه میکنند و خواسته‌هایشان نیز تمامی ندارد. #چهل_سالگی_انقلاب #نظام #مرجعیت_انقلابی #دشمن_شناسی #تلنگر #گام_دوم_انقلاب #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی @resalathozehenghelabi
رحا مدیا
#بخش_اول 💠مفهوم شناسی سکولاریسم برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پیشی
💠مفهوم شناسی سکولاریسم برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پیشینه، مبانی و بنیادهای سکولاریسم می باشیم، که هربار به صورت مختصر وسلسله وار به قسمتی از آن پرداخته می شود. تعریف سکولاریسم «سکولاریسم» نظامی عقلانی است که روابـط بـین افراد، گروه ها و مؤسسات را بـا‌ دولت بر‌ اساس مبادی و قوانین عمومی، که متضمّن تساوی افراد جامعه در قبال آن است، تنظیم می‌ کند و مهم ترین شاخصه های آن عبارت است از: 1ـ جدایی دین از دولت ‌؛ 2ـ طـرد قومگرایی و طایفه گری‌ سـیاسی‌؛ 3ـ بـرقراری مساوات بین افراد ملت علی رغم اختلاف دینی که محاکم مدنی عمومی آن را تضمین می کنند؛ 4ـ تساوی بین زن و مرد در قانون و احوال شخصی و اینکه فرد بر اساس قوانین‌ دینی یا مدنی یـا هـر دو می تواند ازدواج کند؛ 5ـ منشأ قانونگذاری جامعه است که براساس نیازها و مشکلات قانون وضع می کند. 6ـ حاکمیت و مشروعیت حکومت از ملت است. 7ـ منزلت داشتن فرهنگ‌ علمی‌ و عقلانی؛ 8ـ به رسمیت شناختن حقوق مـذاهب و قـومیت های دیـنی گوناگون؛ 9ـ آزادی دین از سیطره دولت و دولت از سیطره دین(1) (1) برکات، حلیم (1991)، المجتمع‌ العربی‌ المعاصر‌، چاپ چهارم، مرکز الدراسات الوحده العربیه، بـیروت‌. هشتک زیر را دنبال کنید: @resalathozehenghelabi
لزوم بازگشت به ارزشهای انقلاب و حزب الله به جای تحزب غربی 👇👇👇
لزوم بازگشت به ارزشهای انقلاب و حزب الله به جای تحزب غربی امام خامنه ای : بنده دعوای اصلاح طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم؛ من این تقسیم بندی را غلط می دانم.19/2/1384 من بارها گفته‌ام که برای من این تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب مدرن و سنّتی و از این حرفهایی که میزنند، مطرح نیست؛ من به این اسمها اصلاً اهمّیّتی نمیدهم و توجّه ندارم؛ به محتواها کار دارم؛ امّا روی مسئله‌ی فتنه حسّاسم. 12/۰۴/95 یکی از راهبرد های نظام سلطه در جریان سازی و مهندسی قدرت در دولت ها و ذهنیات سیاسی ملت ها، القاء دو قطبی های سیاسی و سر گرم کردن خواص و تاثیر گذاران آن ملت، به برنامه های طراحی شده صهیونیسم می باشد. غلطیدن در این دام، علاوه بر اینکه فضای سیاسی را تحت مدیریت نظام سلطه قرار میدهد از ترویج ارزشها و تحلیل دار شدن مردم جلوگیری می کند و متاسفانه اظهار نظر ها، موضع گیری ها و قضاوت های بخش وسیعی از ائمه جمعه با این ملاک و معیار یعنی اصول گرایی و اصلاح طلبی انجام می شود، جریان چب و راست در ابتدای انقلاب و دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب در این سالها، دوگانه ای صهیونیستی بوده که به اندازه کافی ضربات مهلکی را بر پیکره جامعه، وارد ساخته است و موجب شده به جای ملاک قرار گرفتن ارزشهای انقلاب، مانیفست و قوائد این دو جریان قدرت طلب، موجب فساد های گوناگونی در جامعه ما گردد و بسیاری از ائمه جمعه ما در تایید یا رد یا اظهار نظر در مورد افراد و جریانها و اتفاقّات، صرفا با این معیار های ناقص قضاوت می کنند و برای اینکه قضاوت و موضعگیری ائمه جمعه مبتنی بر ارزشهای اسلامی انجام پذیرد، می بایست مبانی، اصول و ارزش های انقلاب ( امام خامنه ای: وقتی که ما می گوییم انقلاب یعنی همان اسلام) مستفاد از بیانات امام راحل و امام خامنه ای تبدیل به گفتمانی در بین ائمه جمعه و نخبگان شود. @resalathozehenghelabi
🔴 مقصر خواص طرفدار حق هستند! 👇👇👇
🔴 مقصر خواص طرفدار حق هستند! امام خامنه ای: مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه میکنم، میبینم و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که میفهمید حق با کیست. میفهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ی او اطراف قصر عبیدالله زیاد را به کنترل خود درآوردند. ابن زیاد ترسید. آنها میگفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح دید هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمیآیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! شریح قاضی گفت: میخواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آن‌جا حضور داشت و ! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما میگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام میداد، تاریخ عوض میشد. اگر شریح به مردم میگفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها می ریختند و هانی را نجات میدادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا میکردند، روحیه مییافتند، دارالاماره را محاصره میکردند، عبیدالله را میگرفتند؛ یا میکشتند و یا میفرستادند میرفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام میشد و دیگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمیافتاد! اگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمیافتاد؛ یعنی امام حسین علیه‌السّلام به حکومت میرسید. حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول میکشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد. @resalathozehenghelabi
#امام_خامنه_ای:هرکسی را به صِرف اینکه با فکر شما به طور کامل انطباق ندارد متّهم به انقلابی نبودن نکنید ممکن است کسی صددرصد با فکر شما منطبق نباشد، یک اختلافاتی داشته باشد، پنجاه درصد مثلاً منطبق باشد امّا انقلابی باشد؛ انقلابی بودن بالاخره معیارهایی دارد، این معیارها در او ممکن است وجود داشته باشد؛ فوراً آدمها را متّهم به ضدّانقلاب یا غیر انقلابی نباید کرد. همین‌طور که من روز چهاردهم خرداد در حرم حضرت امام (رضوان‌الله‌علیه) بیان کردم، انقلابیگری هم مثل ایمان است و مراتبی دارد؛ مرتبه‌ی اوّل، مرتبه‌ی دوّم، مرتبه‌ی سوّم؛ بله، بعضی از مراتبش بالاتر است و بهتر است، بعضی مراتبش پایین‌تر است امّا همه مؤمنند، حساب مؤمن با غیر مؤمن فرق میکند، با منافق فرق میکند ولو درجاتشان درجات یکسانی نباشد. 1395/04/12 #دشمن_شناسی #تلنگر #چهل_سالگی_انقلاب #جریان_انقلابی #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی #عبرت_تاریخ @resalathozehenghelabi
💠 خاطره ی یکی از همراهان از ساده زیستی مقام معظم رهبری🔅 ❌نوعاً پذيرايي آقا ديگر همه جا معروف است، يك رقم غذا، يك رقم خورش. آقازاده‌هاي‌ ايشان مراسم عروسي كه داشتند، ما هم دعوت بوديم‌.‌ در همين دفتر، چند نفري را دعوت كردند، بستگانشان و چند نفر هم همين دفتري‌ها‌ مراسم ايشان، هيچ كدام در تالار و مفصل نبوده است. در همين دو‌ سه تا اتاقهاي دفتر بوده است. ✅ 🔰 يادم هست يكي از همين جلسات مهماني‌ هميشه‌اش همين جوري بوده، اين سه‌ چهار تا عروسي‌هايي كه داشتند، ما شركت كرديم‌ ميوه، همان ميوه‌ فصل، آن هم دو رقم. مثلاً سيب و خيار. آن هم نه اينكه ديس بچينند بلكه توي بشقاب، يك خيار و يك دانه سيب. 💠 با يكي از دوستان دفتر بوديم. گفت اين مجلس ختم تهران، بيشتر از مجلس عروسي پسران حضرت آقا پذيرايي مي‌كنند. آنها باز يك شيريني، چيزي هم مي‌آورند. حلوا هم مي‌آورند. مي‌برند دور مي‌گردانند. باز دو‌ سه رقم ميوه مي‌گذارند. اينجا حلوا هم نيست، شيريني هم كه همين يك شيريني دانماركي و يك سيب، يك خيار. بيشتر هم نمي‌شود خورد‼️ ♨️ هيچ وقت من نديدم سر سفره‌ ايشان، چه جلسات عمومي، چه مهماني‌هاي خصوصي، حتي دو نفر، سه نفر، من نديدم كه دو رقم خورشت سر سفره ايشان باشد. يك شب يادم هست خدمت حضرت آقا بوديم. سفره انداخته بودند، آقاي هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه هم مهمان آقا بودند. نان و پنير و سبزي، يك مختصر هم سوپ خيلي رقيق، فقط همين. برنامه‌ شبشان يك غذاي خيلي سبك و خيلي ساده است.✅ @resalathozehenghelabi
🔵 یادداشت بسیار مهم / با دقت بخوانید. ❓ منظور امام خمینی از نااهلان و نامحرمان چه جریاناتی بودند؟ ❓ سرکرده های فساد و بانیان وضع موجود اعضای کدام جریانات آلوده سیاسی هستند؟ ❓ نقطه تمرکز مبارزه انقلابیون باید با کدام افراد باشد؟ 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
رحا مدیا
🔵 یادداشت بسیار مهم / با دقت بخوانید. ❓ منظور امام خمینی از نااهلان و نامحرمان چه جریاناتی بودند؟ ❓
📚 اصولگرای نااهل ، اصلاح طلب نامحرم / بخش اول این یادداشت مهم بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 یکی از وصایای بسیار مهم امام راحل و عظیم الشان که امروز تبدیل به بخشی از فرهنگ سیاسی ما شده ، عبارت است از جمله معروف مندرج در وصیت نامه ایشان: من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. بنا داریم چند جمله در تفسیر این کلام نورانی خدمت مردم مؤمن وانقلابی ارائه دهیم ؛ 🔸اولا مخاطب این جمله، آحاد امت اسلامی عموما و خواص امت خصوصا می باشند 🔸 ثانیا نگرانی اصلی امام در مورد خود انقلاب است. 🔸 ثالتا این انذار از جمله فرامینی است که به منحصر به زمان خاص نمی باشد؛ زیرا فرآیند مبارک پیشرفت انقلاب اسلامی بعد از تشکیل تمدن بزرگ اسلامی نیز ادامه خواهد یافت. 🔸اما شاید مهم ترین بخش این کلام نورانی که باید مورد بحث و تحقیق قرار بگیرد مشخص شدن ویژگی ها و مصادیق نااهلان و نامحرمان باشد که اگر این کار انجام پذیرد تشخیص این دو گروه خطرناک برای همگان آسان تر خواهد بود. 🔶 نااهل فردی است که اهلیت مسئول شدن در انقلاب را از ابتدا ندارد و یا این اهلیت را از دست داده است. یعنی واجد شایستگی های پایه و حتی حداقل های در دست داشتن قدرت در حکومت اسلامی نیست. البته فرد نااهل لزوما وابسته و مرتبط با دشمنان اسلام نیست و در غالب موارد حتی دلبسته به انقلاب نیز هست که همین امر موجب دشوار شدن تشخیص برای عموم جامعه میباشد؛ در واقع مهم ترین مشخصه های افراد نااهل بعد از ضعف ایمان، نداشتن روحیات انقلابی، قدرت طلبی و محافظه کاری است. 🔶 نامحرم یعنی فردی که در اساس با انقلاب دشمن است و تقابل او با انقلاب نیاز به اثبات ندارد؛ و مهم ترین خصوصیت افراد نامحرم شهوت طلبی، دین گریزی و ضدیت با انقلاب است. 🔸لازم به تذکر است که در هر دو صورت، نتیجه و خروجی عملکرد هر دو نفر، دشمنی با انقلاب است که این دشمنی در مورد نامحرم به صورت دانسته و در قماش نااهلان، نادانسته می باشد. موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که منظور امام امت از نااهل و نامحرم به صورت مشخص چه کسانی هستند؟ 🔸 به دلیل آنکه امام راحل، فردی حکیم است بدون تردید این بیان ایشان ناظر به واقعیت جامعه بوده و لذا قبل از پاسخ به این پرسش باید مشخص شود که چه کسانی بیش ترین تاثیر را بر ذهن و دل آحاد مردم در جامعه ما می گذارند، تا نتیجه اطمینان آور باشد. 🔸 در جامعه ایران پس از اسلام به ویژه در دوران معاصر، جریان حوزه و روحانیت دارای بیش ترین تاثیر در متن جامعه و بین توده مردم بوده اند و با توجه به تعمیق روز افزون گرایش به دین و روحیه دین داری در جامعه ما، این تاثیر روزافزون خواهد بود. 🔶هم چنین از ابتدای انقلاب و حتی در دوران نهضت و با یک نگاه از جریانات مشروطه، مهم ترین جریان از حیث تاثیر بر اذهان عمومی، حوزویان بوده اند که البته از ابتدای انقلاب(پس از تقسیم حزب جمهوری اسلامی) مشخصا دو جریان جامعه روحانیت و جامعه روحانیون، بارز ترین جریانات موثر بر سیاست بوده اند. هم چنین بعد از دفاع مقدس، روحانیت و روحانیون به ترتیب در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی امتداد پیدا کردند. یعنی جریان روحانیت و مولود آن یعنی اصولگرایی و جریان روحانیون و فرزند آن یعنی اصلاح طلبی بیش ترین تاثیر را بر سیاست ما داشته و افراد زیادی را در حلقه های مختلف مدیریت تزریق کرده اند. 🔶در این بین شاید سوال عده ای این باشد که جامعه مدرسین قم و مجمع محققین و مدرسین و جریان سیاست زدای حوزه های علمیه چه نقشی را در سیاست داشته اند؟ در جواب می توان گفت که جامعه مدرسین در عملکرد سیاسی به صورت غالب، تابع روحانیت و اصولگرایی و جریان محققین و جریان سیاست زدا، تابع روحانیون و اصلاح طلبی بوده اند. @resalathozehenghelabi
رحا مدیا
📚 اصولگرای نااهل ، اصلاح طلب نامحرم / بخش اول این یادداشت مهم بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 یکی از وصا
🗂 اصولگرای نااهل ، اصلاح طلب نامحرم / بخش دوم و ادامه : 🔶 اما ریشه یابی و آسیب شناسی ماهیت واقعی غالب این جریانات، بحثی مفصل است که در این نوشتار مختصر نمیگنجد و اجمالا جریانات محافظه کار و جهاد گریز قبل از انقلاب که عمدتا متربیان فضای نجف هستند، از ترس ورود در سیاست و هزینه دادن در راه حق، به کتاب ، حجره ، سجاده و اخلاق پناه برده و حتی فرزندان خود را دور از فضای واقعی جامعه و در مدارسی شبیه مدارس غیر انتفاعی فعلی پرورش دادند (که همین فرزندان نیز بدنه اصلی جریانات محافظه کار حوزوی را تشکیل می دهند!). 🔸نکته بسیار مهم دیگر این که در این بین و در تمام این مدت، جریان اصیل روحانیت انقلابی و امتداد آن در جامعه یعنی جریان ارزشی، ضمن هدایت و مدیریت حرکت عمومی جامعه به اندازه توان، افراد اصلاح پذیر و قابل هدایت جریانات مذکور را از هضم شدن در این فضا حفظ کردند. 🔸جریان زلال روحانیت متعهد که غالبا طلاب و روحانیون جوان و انقلابی بوده و متن حوزه را نیز هم اینان تشکیل می دهند تاکنون مهم ترین یاور ولایت در طول مبارزات دوران نهضت ، پیروزی انقلاب، عبور از دشواری های بدو انقلاب، مقاومت دوران دفاع مقدس، دوران پایه گذاری اشرافی گری، دوران تلاش برای اصلاحات غیر دینی، دوران عدالت شعاری و دوران تعطیلی دولت، بوده اند. 🔶بنابراین در واقع نا اهلان ونامحرمان به خصوص بعد از جنگ تحمیلی از دل جریان روحانیت وروحانیون به اصطلاح مبارز و موالید و تابعان آنها بر انقلاب تحمیل شده اند وشاید مقصود امام امت از نا اهل ونامحرم، همین دو جریان بوده که شرایط و اقتضاءات مانع از تصریح بوده است. 🔶مقدمه و نکته دیگر اینکه یکی از راهبردهای نظام سلطه در جریان سازی و مهندسی قدرت در دولت ها و مدیریت ذهنیات سیاسی ملت ها القای دو قطبی های سیاسی و سرگرم کردن خواص و تاثیر گذاران آن ملت به برنامه های طراحی شده صهیونیسم می باشد و غلطیدن در این دام علاوه بر این که فضای سیاسی را تحت مدیریت نظام سلطه قرار می دهد، از ترویج و نهادینه شدن ارزشها، به عنوان معیار های تحلیل و فهم و نیز از تحلیل دار شدن مردم جلوگیری می کنند و دو جریان مذکور از این دست دو قطبی هاست و به غیر از تفاوت های روبنایی و برخی تفاوت هایی که به دلیل ماهیت جامعه ما گریز ناپذیر است و کنار زدنی نیست، کلیت مانیفست این دو جریان نیز شبیه دیگر دو قطبی های رایج است. 🔶 مطلب دیگر این که در سال های اخیر به دلیل مقاومت رهبر انقلاب و هدایت های مکرر ایشان و نیز تلاش های روحانیت متعهد، افکار عموم مردم، نسبت به این دو جریان، کاملابی اعتماد شده است. علاوه بر تلاش های ولایت برای تصحیح ذهنیات؛ عملکرد غیرقابل دفاع این دو جریان نیز تاثیر به سزایی در این نتیجه گیری داشته است. 🔶در روزهای اخیر که شاهد خشم مردم از فساد گسترده بین مسئولان هستیم و حساسیت جامعه در بحث عدالت به حد بالایی رسیده، برای همگان مشخص شده که سرکرده های اصلی این فساد، اعضای اصلی همین دو جریان می باشند. این دلایل و غیر آن، سبب شده که عملا ادامه مسیر برای نااهلان و نامحرمان در قالب های موجود غیر ممکن باشد. 🔶 لذا اقدام بعدی این قماش ایجاد ساختار ها و عناوین جدیدی در فضای سیاسی خواهد بود و حضور جریان جدید محافظه کار، با شعار انقلابی گری و نقد کارآمدی دو جریان مذکور، از نشانه های شکل گیری جریان جدید نااهل ، و احترامات لسانی به ارزش های انقلاب و نقد اپوزسیون خارجی از نشانه های نامحرمان جدید می باشد. 🔶نکته بسیار مهم دیگر این که بیش ترین نفع را در چهل سال گذشته از این وضعیت، یک قماش ظاهر الصلاح می برند که غالبا منتسب به ارکان نظام و انقلاب هستند و درشعار ها ضد استکباری و دشمنی زبانی با آمریکا، مشهورند. ♨️ این افراد که مرکزیت وجعبه تقسیم نااهلان و نامحرمان هستند باید نقطه تمرکز مبارزه انقلابیون باشد و جریان حزب الله تمام توان خود را مصروف باز پس گرفتن قدرت از این افراد کند. @resalathozehenghelabi
#منشور_روحانیت #3اسفند #روز_حوزه_انقلابی 🔺برای مردم قابل قبول نیست که مرجعی بگوید "من در مسائل سیاسی اظهار نظر نمی کنم!" #چهل_سالگی_انقلاب #تلنگر #جریان_انقلابی #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی @resalathozehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آیت الله العظمی نوری همدانی خطاب به امام جمعه کرج: ♦️شما راه را باز کردید، ان شاءالله اشخاص زیادی شما را تنها نمی گذارند #دشمن_شناسی #سکولاریسم #تلنگر #چهل_سالگی_انقلاب #جریان_انقلابی #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی @resalathozehenghelabi
☑️چطور افشاگری انقلابی کنیم؟ 👇👇👇
☑️چطور افشاگری انقلابی کنیم؟ چطور اشکالات انقلاب را فریاد کنیم که منجر به تضعیف انقلاب نشود؟ این سوال ذهن خیلی هاست. چطور افشاگری کنیم که انقلاب تقویت شود. چند مولفه ساده عملیاتی در این رابطه وجود دارد. 1⃣یکم تشخص.اول و از همه مهمتر تصویری است که از منتقد باید ساخته شود. مخاطب در اغلب موارد محتوای یک انتقاد را با سابقه ذهنی اش از منتقد تطبیق می دهد. ساخت این سابقه ذهنی نیز بر اساس تلاش نویسنده برای تقویت و پیشبرد انقلاب است. رسانه ای که همتش تقویت امید در کشورست در نقد ضعف ها موثرتر است. 2⃣مولفه دوم تناسب است. نقد یک بدسلیقگی شبیه نقد یک تصمیم غلط و فاحش نیست. نقدی که مربوط به رفتار غلط است باید متفاوت از نقدی باشد که مربوط به انحراف اعتقادی است. توجه به این تناسب اندازه صدا و فریاد ما را تنظیم می کند. 3⃣مولفه سوم اصلی و فرعی کردن امورست. نقد امور فرعی نباید امور اصلی را تحت الشعاع قرار دهد. توجه به یک گل خشکیده نباید در مخاطب، یک گلستان را بیابان کند. نقد تصمیم اشتباه یک مدیر، نباید منجر به سوء ظن به ساختارهای نظام شود و یا خطا را ساختاری ترسیم کند. 4⃣مولفه چهارم دیدن دارایی هاست. نقد نباید بی اعتنا به راه طی شده باشد. از کنار نکات مثبت ماجرا نمی گذرد. دیدن دارایی ها نه تنها نقد را منصفانه می کند، بلکه موجب تاثیر بیشتر انتقاد می شود. 5⃣مولفه پنجم ادبیات و لحن انتقاد است. ادبیات نقدانقلابی با ادبیات نقدضدانقلابی باید کاملا متفاوت باشد. مخاطب درین ادبیات باید حس دلسوزی و خیرخواهی را درک می کند؛ ولو اینکه با صراحت همراه باشد. 6⃣مولفه ششم پایان بندی امیدوارانه است. پیشنهاد و راهکار نقش موثری در این پایان بندی دارد. نقد نباید حس بن بست در مخاطب ایجاد کند. ⭕️در نهایت اینکه مهمترین کلید برای فهم "نقد تراز" اینست که بعد از نقطه پایان، مخاطب را امیدوار می کند و به حرکت وادار می سازد نه ناامیدی و نشستن. @resalathozehenghelabi
#بایکوت #بیانیه_گام_دوم_انقلاب توسط #سکولارهای_حوزوی 👇👇👇
توسط 🔻🔻🔻 🔹بدنه پرشور و انقلابی حوزه مقدسه قم، از پدیده توسط به شدت رنج می برد. آنانکه راه شان از امام و انقلاب اسلامی جداست، مدتهاست که برخی کسوت ها و تریبون ها را اشغال کرده اند، از اخلاص و خداخواهی عالمان اصیل، سوء استفاده کرده مدام خود را مطرح کرده و با اتکا به انواع برچسب ها، به حذف عالمان اصیل دست زده اند. فعالیت های فراگیر این طیف وضعیتی پدید آورده که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به ، هشدار داده و ضرورت انقلابی ماندن حوزه علمیه قم را تذکر دادند. 🔹اکنون در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، هنوز هم نمی خواهند با کنار بیایند، هنوز هم هوای دوران طاغوت در سر دارند، هنوز هم به قول آن پیر انقلابی، «می خواهند حوزه را به قبل از انقلاب برگردانند». آنان هرگز در این سال ها نخواستند حقیقت انقلاب را ببینند و با این حقیقت کنار بیایند، تا وقتی دست شان می رسید با انواع حرف های خاله زنکی به تضعیفش دست زدند؛ روزی گفتند پیروزی ممکن نیست، روز دیگر از ضرورت حفظ حکومت شاه به عنوان تنها حکومت شیعی دنیا سخن گفتند، روز دیگر مثل محمدرضا شاه خطر سلطه کمونیست ها را بهانه مبارزه با انقلاب قرار دادند، روز دیگر در ماهیت جنگ شبهه شرعی درانداختند، روزهای دیگر به شهدای عزیز ما بی مهری کردند و تا بدان جا پیش رفتند که اجازه ندادند تابوت مقدس شان در دسته عزای مادرشان زهرا(س) تشییع شود و پیکرشان در دل به ودیعت ابدی گذارده شود به نشانه پیوند ناگسستنی و . 🔹اکنون دیگر آن روزها گذشته است؛ ماییم و یک انقلاب جهانی که زمینه فروپاشی یک ابرقدرت را فراهم کرد و زمینه ساز افول و احتضار تنها ابرقدرت باقیمانده دنیاست. ماییم و یک نهضت اصیل برآمده از فقه شیعی که چهار دهه توانسته حکومت و حاکمیت بر یک سرزمین تمدن ساز را تجربه کند و مرزهای فکری و فرهنگی اش را تا اقصی نقاط جهان گسترش دهد و نگین انگشتری جهان اسلام شود. ماییم و موج پرسش های نو به نو در مورد ماهیت و هویت ایران انقلابی و انقلاب اسلامی، ماییم و ضدانقلاب های مفلوکی که حرفی برای گفتن ندارند و به بند پوتین گاوچران های آدمکش دخیل بسته اند! 🔹در دهه پنجم انقلاب اسلامی ما مانده ایم و که از پوستین درآمده اند و دامن کشان از کنار همه تحولات عبور می کنند و با استکبار و کفار می دهند و گمان می کنند چون کسی متعرض شان نمی شود، پس سلوک فاسد سیاسی شان از چشمان بیدار حوزویان عزیز مخفی مانده است! 🔹 و حربه نادیده انگاری، هرچند قدیمی شده، اما هنوز هم می تواند ضربات مهلکی بر پیکره نظام ولایی شیعی وارد کند. خط بایکوت را از سقیفه تا کوچه، و از آنجا تا نهروان و از آنجا تا کوفه و کربلا می توان دنبال کرد. بایکوت کنندگان، مقلدیدن اند که چون با دست حسین(ع) بیعت نکرد، بعدا مجبور شد را بپذیرد! 🔹بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نباید در حوزه مقدسه قم بماند؛ طبعا مراد نگارنده یا به سبک آنچه در مورد نام گذاری سالها شاهد بودیم نیست، بلکه منظور آن است که محققین و اساتید و اعاظم، برای شکستن توطئه بایکوت و به منظور استفاده جامعه ایرانی از این متن فخیم و راهبردی، به میدان آیند و در نخستین گام به تبیین و تفسیر آن بپردازند. گام بعدی نیز هم اندیشی پیرامون عملیاتی شدن این متن است. @resalathozehenghelabi
️ #شفقنا پایگاه اطلاع رسانی به نام شیعیان به کام دشمنان انقلاب اسلامی ایران پایگاه خبری #شفقنا که مطالب آن به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و ترکی منتشر می‌شود، در حالی خود را به عنوان خبرگزاری شیعیان در سطح بین الملل معرفی مینماید، که به صورت نرم و مداوم در خلال اخبار جاری در حال تضعیف جمهوری اسلامی و ترویج و تقویت نیروها و افرادی است که با آرمانهای اسلام و انقلاب مخالفند. دیدار اعضای شفقنا با آقای صانعی https://fa.shafaqna.com/news/613847/ تقویت آقای صانعی به طور هدفمند .... https://fa.shafaqna.com/news/696784/ و https://fa.shafaqna.com/news/693337/ و https://fa.shafaqna.com/news/691767/ و https://fa.shafaqna.com/news/684282/ و https://fa.shafaqna.com/news/676030/ و.... پوشش اخبار مربوط به فرقه انحرافی شیرازی ها https://fa.shafaqna.com/news/537624/ انتشار تصاویر مربوط به سخنرانی آقای ازغدی در فیضیه جهت تخریب ایشان http://didarnews.ir/fa/news/7339 همچنین فعالیت گسترده در تخریب آقای ازغدی https://fa.shafaqna.com/?s=%D8%A7%D8%B2%D8%BA%D8%AF%DB%8C و حمایت عجیب از FATF در حالی که مراجع بزرگوار و علماء یک صدا با آن مخالفند.(عکس بالا) و.... #خیانت_FATF #شفقنا یا #شفق_اعدائنا #شفق_اونا ! #گام_دوم_انقلاب #رحا #رسالت_حوزه_انقلابی #چهل_سالگی_انقلاب #تلنگر #سکولاریسم #دشمن_شناسی @resalathozehenghelabi
📌 به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه ، استان #تهران برگزار می گردد : 🔸اجتماع عظیم «حوزه و گام دوم انقلاب» در حرم امام (ره) . ✅ سخنران : آیت الله سید ابراهیم رئیسی . #گام_دوم_انقلاب #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #چهل_سالگی_انقلاب #جریان_انقلابی #بصیرت #حوزه_انقلابی @resalathozehenghelabi
♨️ پایان تحقیر شدگی تاریخی ایران🔆 💠 انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به‌شدّت تحقیر شده و به‌شدّت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت. #مقام_معظم_رهبری #گام_دوم_انقلاب #عبرت_تاریخ #گام_دوم_انقلاب #رسالت_حوزه_انقلابی #رحا #چهل_سالگی_انقلاب #تلنگر @resalathozehenghelabi
📛 تئوریسین های حوزوی مذاکره با شیطان بزرگ! 🔻محمدتقی_فاضل_میبدی (عضو تشکیلات خودخوانده محققین و مدرسین!!) ⛔️«آیا مذاکره با آمریکا در این زمان کار درستی است؟ ... این که برخی نادرستی مذاکره را بپای دین میگذارند ،سخن درستی نیست .حکومت باید این گره را روزی بگشاید.مذاکره تسلیم نیست»! 🔴پ.ن. باز شدن پای آمریکا به کشور، چه سودی به نفعی این طیف از عمامه به سرها و روحانی نمایان سکولار دارد؟! تشکیلات خودخوانده محققین و مدرسین حوزه!! با چه هدفی ساز مخالفت با آرمان های انقلاب، امام و رهبری نظام را کوک می کند؟! !! @resalathozehenghelabi
📛 انکار شأن حکم برای فقیه! 🔻محمدتقی_فاضل_میبدی (عضو تشکیلات خودخوانده محققین و مدرسین!!) ⛔️ اگر فقیهان [در گذشته] دارای دو شأن بوده‌اند، یکی‌شان افتاء و دیگری‌شان حکم. در این روزگاری که مراکز قانون‌گذاری وجود دارد و سیره عقلا در خیلی از موارد جاری است، نیازی به شأن حکم برای فقیه یا حاکم نیست؛ حتی در قضاوت نیز قاضیان بر اساس قوانین موجود و مصوب حکم می‌نمایند. 🔴 پ.ن. این عمامه به سرها با نفی ولایت فقیه، به دنبال چه چیزی هستند؟! !! @resalathozehenghelabi