🔻 نقش بیبدیل رهبر انقلاب در تبیین مردمسالاری دینی
♨️ رهبر انقلاب تعبیری دارند و نکته بسیار لطیف و دقیقی است که مردمسالاری دینی، دو تکه مردمسالاری و دینی نیست که ما بههم سنجاق کرده باشیم. مردمسالاری او برگرفته از دین اوست؛ یعنی ما گونهای مردمسالاری داریم که در دین ما به اَن توصیه شده است.
📜 آن چیزی که در دین ما به آن توصیه شده که امروز میخواهیم آن را منطبق بر آن کنیم این است که میگوییم پیامبر وقتی در مکه بود حاکمیتی نداشت. وقتی به مدینه رفت، چگونه حاکمیت تشکیل داده است؟ حاکمیت پیامبر مبتنی بر چیست؟ آیا غیر از پذرش و اقبال مردم است؟ البته پیامبر منصوب من قبل الله است و تمام؛ بحثی در آن نیست.
📌 مردم پیامبر را انتخاب نمیکنند؛ اما حاکمیت پیامبر بهعنوان منصوب من قبل الله چگونه در مدینه محقق میشود؟ جز با اقبال مردم؟ وقتی میگویم مردم، یعنی اعم از مهاجر، انصار و یهود، جز بهواسطه پیماننامهها، جز بهواسطه بیعت و استقلال.
✅ انقلاب اسلامی مبتنی بر این منطق آمد که از صدر اسلام منطق مردمسالاری را به زمان خودش کشاند؛ حالا اینکه زمان حاضر نظم سلطانی قابلیت تحقق هم ندارد مزید بر علت است و این هم منطقی دارد. در منطق اسلام، دین خاتم، دین جامع، فرامکانی و فرازمانی باید بتواند متناسب با هر شرایطی مدل بومی ارائه کند. مدل کارآمد خودش را ارائه کند.
💢 امام اجمالا، رهبر انقلاب تفصیلا گفت مدل دولت در عصر حاضر مبتنی بر مردمسالاری دینی است؛ یعنی مردم، وسط کار میآیند و مردم بر اساس ارزشهای دینی قیام میکنند و قیام بهحق مردم موجب میشود که حاکمیت فقیه جامع الشرایط محقق بشود. تا این جای کار ما آن مشروعیت را داریم، مقبولیت هم داریم، مردمسالاری دینی را داریم؛ اما مردمسالاری دینی یک منطق یک جایی نیست.
🔘 دال مرکزی انقلاب اسلامی مردمسالاری دینی است. یکی از اندیشمندان صاحب نامی گفت شما با مردمسالاری دینی میتوانید جهان را بگیرید، نمیدانم چرا رویش حساب باز نمیکنید؟! این یک اسم رمز و فتحالفتوح در عرصههای مختلف است. در ساختار ما این اتفاقافتاده، در بسیج، اقتصاد و امنیت اتفاق افتاده و این مردمسالاری دینی خیلی اتفاقهای عجیب برای ما رقم زدهاست.
📥 متن کامل مطلب
#مردم_سالاری_دینی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
برشی از مطالب جلسه هفتم #دوره مبانی و فلسفه انقلاب اسلامی
ارائه: استاد سیدمهدی موسوی
🔻 انقلاب صرفا یک سلب و نقض حالت قبلی نیست، تنها جابجایی افراد صاحب منصب نیست، بلکه آن طرح نوین برای زندگی و شبکه معنایی نگاه انسان به هستی است.
💠 انقلاب آشکار شدن یک کمال جدید و شکلی از زندگی و معنایی است که در بطن جامعه بوده است اما با عناصر دیگری پوشیده شده و با ظهور تحولات آن عناصر درونی فعال میشوند.
علاوه بر آن، هر باطنی که آشکار میشود به تدریج تبدیل به ظاهر شده و خود دارای باطن دیگری میشود، پس انقلاب هایی دوام خواهند داشت که انقلاب در درون انقلاب داشته باشند و این حرکت ادامه دار باشد، چرا که انقلاب به دنبال کشف نامحدودها و رسیدن به کمال مطلق است.
⭕️ باید متناسب با رشد جامعه، به باطن ها و اعماق ریشه ی انقلاب پرداخت و آن را آشکار کرد، که همان معنای انقلاب مستمر در جامعه است. ⚠️ اگر جریان انقلابی به یک ساختار سیاسی ثابت راضی شد، دچار رکود و توقف میشود.
⁉️ یکی از بحث های مهم این است که بنیان های فکری انقلاب اسلامی در کدام جریان فکری و فلسفی و علمی موجود درجامعه بوده؟ و زیربنای آن کدام است؟
🔰 گروهی معتقدند انقلاب اسلامی نیز یک حرکت صرفا سیاسی و اعتراضی بوده، پس به دنبال نگاه فلسفی و بنیادی نیستند اما به نظر میرسد دربین سایرین ۴ نظریه وجود دارد:
۱. افرادی معتقدند انقلاب اسلامی یک حرکت اعتراضی و رادیکال برای تحقق عدل و عدالت و رفع تبعیض های اقتصادی و اجتماعی بود که از آموزه های شورانگیز و مبارزاتی اسلام و نهج البلاغه حاصل شد.
۲.گروه دیگری بنیاد فکری و نظری انقلاب را در دانش فقه و اصول می یابند، و معتقدند طرح امام برای نظام انقلابی، ولایت فقیه و حاصل دستگاه فقهی امام بود و اعتماد و اطمینان مردم به این حرکت نیز به دلیل مرجعیت ایشان بود.
۳. گروه دیگر، معتقدند بنیان های فکری انقلاب را باید در فلسفه و حکمت متعالیه جست و جو کرد و این حرکت یک حرکت فلسفی در نقد مدرنیته و مبانی الاهیاتی غرب بود که صورتی جدید از حیات اجتماعی را مطرح میکند و در اصل یک حکمت عملی است.
زیرا که امام یک فیلسوف و مهمترین فعالان و رهبران قیام او نیز پرورش یافتگان فلسفه اسلامی بودند.
۴.افراد دیگری معتقدند، عرفان و روحیه معنوی و قدسی موجود در فرهنگ ایرانی اساس انقلاب است.
✅ هرکدام از این نظریات، می تواند یک لایه از انقلاب را دیده باشد.
بنابر این یک پدیده گسترده اجتماعی و مجموعه ای از عوامل و نیروها و تفکر هاست که به تدریج تحولات را ایجاد کرده و نمی توان انقلاب را به تنها یکی از این ابعاد محدود کرد.
♨️ هرچند نقش فلسفه و الاهیات در جریان انقلاب جدی است اما علت تامه ی آن نیست و از طرفی نقش فلسفه در انقلاب بصورت مستقیم نیست بلکه در طول سایر علوم دینی همچون فقه و تفسیر ومنبعث از این علوم در ساخت بنیان فکری انقلاب نقش ایفا کرده است.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
صوت استاد سرکار خانم حکمت نیا.mp3
12.24M
🎙 گفتگوی با سرکار خانم حکمتنیا؛ مدیر اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهراء سلام الله علیها
♨️ با موضوع تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با بانوان
💢 00:10 شواهدی بر اینکه نقشه استعمار مسخره کردن نقش مادری برای زنان است + راه های خنثی کردن آن!
💢 05:29 تبیین یکسان بودن زن و مرد در عرصههای مختلف!
💢 10:13 دلیل نگاه اسلام نسبت به معاشرت زن و مرد با نگاهی به قانون جدید عفاف و حجاب!
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
حجت اسلام دکتر علی میری.mp3
5.05M
♨️ گفتگوی با حجت الاسلام دکتر علی میری مدیر مسول موسسه سخن سدید
♨️ با موضوع تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با زنان و دختران
💢 00:00 اصلاح ذهنیت جامعه مبنی بر «برتری مرد بر زن» توسط رهبر انقلاب!
💢 02:53 نقش آفرینی زن در عرصههای مختلف با توجه به جنسیت خود!
💢 04:15 نوآوری جدید فقهی در تقلید از زنان مجتهده!
#تحلیل_بیانات_رهبری (حفظه الله)
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
رحا مدیا
🔸برشی از جلسه چهارم دوره جغرافیای رسانه🔸
استاد علیرضا محمدلو:
💢خاستگاه رسانه این است که یک انسان نو و یک جامعه ی نو بسازد و مأموریت اصلی آن تمدن سازی است.
♨️ سه محور اساسی وجود دارد که عصر مدرن روی آن سرمایه گزاری کرده و شاکله ی تمدن مدرن را شکل میدهد:
1⃣ اول، بروکراسی یا همان دیوان سالاری و تعریف فضای اداری برای کنترل بشر و افکار عمومی است که به تعبیر قفس آهنین که بشر را احاطه کرده، از آن یاد می شود.
2⃣ دوم، تکنوکراسی یا همان حکمرانی مبنی برتکنولوژی است که به معنای احاطه شدن انسان توسط مویرگ های بیشمار تکونولوژی و ورژن جدید تر بروکراسی است که به علم زدگی و صنعت زدگی هم شناخته میشود. هویت زدایی یا ایجاد هویت موازی در فضای تکونولوژی با تولید سرگرمی اتفاق می افتد و به تدریج ماشین و تکونولوژی که قرار بود در خدمت بشر باشد براو حاکم می شود.
3⃣ سوم، اینفوکراسی یا حکمرانی داده ها و اطلاعات است که در نقش مکمل دو مؤلفه قبل ظاهر میشود.
❇️ اطلاعات، سلطه ی پیچیده ای بر بشر امروز ایجاد کرده زیرا امروزه افراد به صورت افراطی از اطلاعات و اخبار و پیام های رسانه استفاده میکنند تا جائیکه زندگی و شخصیت و هویت انسان بدون ارتباط مستمر با پیام های اطلاعاتی رسانه بی معنا شده و مصرف کنندگان آن در گرداب اخبار قرارگرفته اند.
▫️در تعامل با این مؤلفه، بجز گروه مصرف کننده، گروه دیگر «رسانه دان» هستند، یعنی نسبت به رسانه آگاهی دارند و برای مصرف رسانه دارای سیاست و توان کنترل هستند.
🔺هرچند این آگاهی لازم است اما با این حال سلطه ی رسانه ها میتواند شخص رسانه دان را محدود و تنها کند و علاج آن رسیدن به مرحله «رسانه بان» شدن است.
🔻در این مرحله شخص از مصرف کننده بودن عبور میکند و نسبت به افکار عمومی احساس مسئولیت میکند. این همان مدل رسانه ی راهبردی است که بجای انعکاس و توصیف اخبار یا تحلیل آن به مسئله سازی مطابق با مصلحت جامعه می پردازد.
✅ نقش مردم در نسبت با رسانه تعیین کننده است. اگر رسانه ما باعث بازتولید سرمایه اجتماعی نشود، یا نتوانیم روایت اول را داشته باشیم، واقعیت ها ما را هضم خواهد کرد.
#دوره_آموزشی #جغرافیای_رسانه
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
صوت خانم دکتر طالبی -دیر مرکز راهبری و همآهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی.mp3
3.36M
♨️ سرکار خانم دکتر سارا طالبی؛ فعال حوزه فرهنگ، خانواده و ارتباطات و مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی
💠 با موضوع تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با زنان و دختران
💢 0:00 یکی از محوری ترین مباحث این حوزه مسئله معرفت شناسی در خصوص زنان
💢 01:34 زنان رهبران انقلاب اسلامی
#تحلیل_بیانات_رهبری (حفظه الله)
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
♨️ خون دل امام خمینی ♨️
💢 کسی که روزگاری دومین شخصیت سیاسی اجتماعی کشور محسوب میشد، و عوام و خواص جامعه از او با عنوان «امید امت و امام» و «قائم مقام رهبری» یاد میکردند، آنچنان در چنگال نفوذ و اعتماد اهل نفاق گرفتار شد که امام راحل در اواخر عمر مبارکشان با دلی پرخون و قلبی شکسته خطاب به او نامهای نوشت و او را از قائممقامی خلع کردند.
✍ حسین حیدری
📥 متن کامل مطلب
#امام_خمینی (ره)
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از هم قلم
🔻برخی علتهای عدم همراهی خواص با ولی جامعه
🔴عافیت طلبی و عدم وجود اراده بر هزینه دادن
در فتنه ها و مواقع حساس، دفاع از حق هزینه دارد و بسیاری از خواص حاضر به پرداخت چنین هزینه ای از جان و مال و خصوصا آبرو و محبوبیت و... نیستند و موقعیت خویش را به خطر نمی اندازند.
🔴تهمت، تخریب و بدنام شدن توسط جریان باطل
اگر دشمن نتواند رخنه و نقطه ضعفی در خواص بصیر بیابد، برای بی اثر کردن کنش ایشان، دست به تخریب و انگ زدن می زند. چنین روشی را در صدر اسلام، معاویه بر علیه امیرالمومنین به کار گرفت. در اول انقلاب هم منافقین داخلی و مقدس مآبها به تخریب گسترده دو نیروی ناب انقلاب، شهیدان بهشتی و چمران دست زدند تا جاییکه به عنوان مثال در دانشگاه اهواز فقط سه نفر حاضر شدند به آیت الله بهشتی اقتدا کنند. در همه سالهای پس از انقلاب تا کنون هم بدخواهان و نفوذی ها در حال پیاده کردن همین روش بوده اند، انواع تهمتها و تخریب ها که آخرین آنها انگ تحجر و انجمن حجتیه است و بدین وسیله قصد دارند عمارهای انقلاب را از مقبولیت عمومی و نقش آفرینی بازدارند!
🔴آلودگی علمی
بسیاری از خواص در زمان ما، مومن هستند، دلداده انقلاب اسلامی هم هستند، انحرافات قابل توجه مالی و اخلاقی هم ندارند، اما پیرو مکاتب علمی تولید شده بر مبنای فلسفه مادی هستند، اعم از علوم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی و در همان چارچوب ها و نظام ارزشگذاری مادی می اندیشند...
⚠️اینها مذهبی هستند اما الگوی سیاست ورزیشان، کتب علوم سیاسی اندیشمندان غرب است، در اقتصاد همینطور، در تدوین و تحلیل استراتژی نظامی همینطور، معادلات نظامی و مولفه های قدرت را در همان چارچوب مادی جستجو می کنند، در اقتصاد مبنای تحلیلشان اقتصاد غربی است...
با این وصف آیا چنین خواصی می توانند پیشران نظام اسلامی و نقطه اتصال مردم به ولی باشند؟!
🔴نفاق و نفوذ
بعضی هم از اول منافقانه می آیند و اشتباهی هستند. ظاهرا مومن و خیرخواه و در باطن متعلق به جریان دیگر!
اینها در فتنه ها، پشت یا روی پرده بازیگری می کنند.
✅️بنا بر آنچه گفته شد، چنانچه عملکرد خواص جبهه حق به هر دلیلی مختل باشد، مردم عادی با همه سلحشوری، آزادگی و بصیرتی که ممکن است داشته باشند، نخواهند توانست جریان ساز شوند و بر نصرت ولی قیام کنند! این واقعیت اجتماعی، لزوم تجدید نظر در روند جریان سازی اجتماعی و تعریف سازوکارهای متنوع برای نصرت ولی را با توسعه حلقه های میانی به افراد زیاد و نه چندان معروف و محوریت اندیشه و مبانی به جای اخبار و مشاهیر مطرح می کند.
✍️#مهاجرالیالله
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادب مرد، به ز دولت اوست..
#شهید_جمهور
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
⚠️ اسلام، انسان سکولار را شایسته عنوان دانشمند و فقیه نمی داند و بر ضرورت پیوند دانش، با بصیرت و جهاد فرهنگی، تاکید دارد.
✅ یکی از ویژگیهای فقیه شایسته از نگاه اسلام، دشمن شناسی، بصیرت بخشی و حفظ عملی جامعه از خطرات دشمن است.
‼️ فقیه، عالم یا دانشمند سکولار و خنثی نسبت به جایگاه اجتماعی اسلام و تهدیدهای دشمنان آن، را نباید فقیه نامید.
🛑 وای به وقتی که نه تنها او در مسیر حفظ جامعه از خطرات دشمن گامی برندارد بلکه خود وی نیز مغلوب #جنگ_شناختی دشمن شود.
📌 دانشمند خنثی و بی تفاوت به دشمن، تحقق عملی ندارد چرا که او ناخودآگاه، در مسیر خواست دشمن حرکت میکند و چه بسا ابزار دست او هم قرار گیرد.
💯 این است پیام امام رضا (ع) که می فرماید:
«الفقیه من ... انقذهم من اعدائهم.» (احتجاج طبرسی، ج۱، ص۱۸)
«فقیه کسی است که همچون غریق نجات، محافظ عملی مردم در طوفان فتنه های دشمنان است»
✍🏻 ابوالفضل ساجدی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
💢به بهانه ی رفتار غیر دیپلماتیک رئیس جمهور و تحقیر ایران در مقابل چشم جهانیان :
⭕در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۶۳ آیةالله خامنه ای، رئیسجمهوروقت به لیبی سفر میکند اما در این سفر اتفاق جالبی نیز رخ داده است. آیت الله خزعلی در این مورد می گویند:
"در لیبی، خیمه ای بر پا كرده بودند كه ارتفاع در ورودی آن خیمه كوتاه بود و به ناچار هركس می خواست وارد بشود، باید خم می شد. از طرفی داخل خیمه، روبروی در، عكس قذاّفی بود، یعنی هر كس وارد میشد ناخواسته در مقابل عكس قذّافی سر خم می كرد. حضرت آیت الله خامنه ای وقتی میخواستند وارد خیمه شوند، به قهقرا (پشت) وارد می شوند تا در مقابل عكس قذّافی سر خم نكنند."(کتاب آب، آیینه، آفتاب)
این حرکت امام خامنه ای نشان داد که ایشان در راستای حفظ اقتدار ملی و شان اسلام حاضر نیستند که حتی اندکی مسامحه نمایند.
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
🔹جالوت راکلوخی ازپا انداخت ونمرود را پشهای🔹
🔺موسی (ع) را تکه چوبی در نیل نجات داد و محمد (ص) را تار عنکبوتی در ثور.
☑️ امداد الهی گاهی کلوخ و پشه را آلت قتّاله میکند و چوب و تار را مایهی حیات.
خدا گردنکشی را با پشیزی تحقیر میکند و اولوالعزمی را به ارزنی گرامی میدارد.
♨️ رجال الله، مسلّح به آلات قتّالهی الهیاند و مؤیّد به آب حیات ربّانی.
گنبد آهنین برای پهپاد حزبالله تار عنکبوت میشود تا سربازان صهیون تار و مار شوند.
⚠️ ایهاالناس
اسرائیل رفتنی است، چه با سطل آب، چه با انتفاضهی سنگ.
💢 تا خانه ربّی دارد، ابابیل حریف فیل است. این سنت خداست؛ پابرهنهی بیابانپروری که طعم شِعب ابیطالب را چشیده، مزّهی حصر دریایی را به غاصب سرزمینهای اشغالی میچشاند.
📛 این خون کودکان غزه نیست که بر زمین میریزد؛ آبی است که به خوابگاه مورچگان میرود و ضیافتِ تکاوران کودککش را «شام آخر» میکند.
🔻در دایرهی هستی، جفت و جور کردن پشیز و ارزن کار خداست، اما نصر الهی تنها از آنِ کسانی است که باریکهی غزه را مثل تنگهی اُحد رها نکنند.
🔸فتح قبلهی اول تنها در گِرو پشت کردن به قبلهی دنیا است. کور خواندهاند غاصبان خودخواندهی درمانده؛ «نهر تا بحر» مِلک طلق بندگان مستضعف است، نه «ارض موعود» راندگان مستکبر.
✅ «النّصر بالرّعب» نصیب کسانی است که نترسند و نترسانند. باذن الله، پیروز این نزاع تمدنی جبههی مقاومت است. رمز نصرت فئهی قلیله بر فئهی کثیره، خدایی شدن است.
✍ زهرا محسنیفر
#تلنگر #تلنگرانه
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
#خوانش_اندیشه| اهمّ دغدغههای اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان رسانهایِ حوزوی در هفتهای که گذشت؛
▪️«دانشگاه» قلب ایران است|داود مهدویزادگان
📎 لینک یادداشت
▪️وحدت حوزه و دانشگاه| احمدحسین شریفی
📎 لینک یادداشت
▪️ سوریه؛ درس عبرتی ماندگار|موسی آقایاری
📎 لینک یادداشت
▪️انقلاب خمینی اینگونه نیست|علی مهدیان
📎 لینک یادداشت
▪️ سکولارهای حوزه و ترویج حجاب|محمد جعفری
📎 لینک یادداشت
▪️مقاومت اجتماعی خودِ زندگیست|محسن قنبریان
📎 لینک یادداشت
▪️از تبیین مبانی تا تبیین خطاهای دولت|مجید ابطحی
📎 لینک یادداشت
▪️فکرِ مقاومت «شرافت» میآورد|محمدرضا فلاحشیروانی
📎 لینک یادداشت
▪️انجمن حجتیه و مسئلۀ عادی سازی روابط|علی محمدی هوشیار
📎 لینک یادداشت
▪️فتوحاتی که در پیش است|میراحمدرضا حاجتی
📎 لینک یادداشت
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
💢 دو نقش کلیدی زنان مسلمان در مبارزه با فرهنگ غرب 💢
▫️نقش دیگری که رهبری معظم هم در فرمایشات خود اشاره کردند نقش مادری است، که غرب با الگوهایی از سبک زندگی که ارائه میدهد تلاش میکند تا نقش مادری و همسری را به زوال بکشاند و میخواهد با زدن این ریشه از تربیت نسلهایی که اهل مبارزه و مقاومت هستند جلوگیری کند.
✍ اکرم فتحی
📎 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید.
#بیانات_رهبری (حفظه الله)
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
🎊 یک کهکشان راه است تا فهمیدن شما ای سیده نساء العالمین
💐 میلاد با سعادت حضرت صدیقه سلام الله علیها و روز مادر مبارک باد
🎨 اثر هنری کاری از رسانه ی رحامدیا
#روز_مادر
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ راه مطرح کردن انتقادهای فقهی
🎙حجت الاسلام دعائی
♨️ اصلاح یک متن حقوقی، یا یک متن فقهی جز از طریق تبیین تفصیلی و مستدل آن در محافل علمی و پیگیری از مسیرهای تعریف شده در قانون، ممکن نیست...
#انتقاد #انتقاد_فقهی
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
🔸انقلاب اسلامی به جامعه زنان هویت و جامعیت بخشیده است.🔸
🎙 خانم سارا طالبی، مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:
♨️ یکی از محوریترین بحثهایی که از منظر مقام معظم رهبری مهم است و باید به آن بپردازیم، مسأله معرفتشناسی در حوزه زن است که خوشبختانه این موضوع در سه سال اخیر در مسیر گفتمانسازی هم قرار گرفته است.
✅ انقلاب اسلامی اثبات کرد که زنان میتوانند به عنوان مربیان جامعه و سردمداران تغییر و تحول اجتماعی در حرکتهای مجاهدانه جهتدهی و نقشآفرینی کنند.
📥 متن کامل مطلب
#روز_زن #روز_مادر #جامعه_زنان
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🖥 هماکنون؛ #تیتر_یک KHAMENEI.IR
👈 اگر یک روزی بخواهیم اقدام کنیم
احتیاج به نیروی نیابتی نداریم
👈 مردان شرافتمند با ایمانی در یمن، عراق، لبنان، فلسطین و انشاءاللّه در آیندهی نزدیک در سوریه، با ظلم و جنایت و رژیم منحوس تحمیلی صهیونیستی مبارزه میکنند. ۱۴۰۳/۱۰/۲
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔹هویتیابی نقش مادری نقشه استعمار را خنثی میکند🔹
🎙خانم ندا حکمتنیا، مدیر اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی جامعه الزهراء(س):
📚در تاریخ متعدد نمونههایی از نقشه استعماری در تخریب و تضعیف نقش مادری قابل شناسایی است. در سالهای پیش از انقلاب زنان محدود به نقش خانهداری و مراقبت از فرزندان شده بودند و از شرکت در تصمیمگیریهای اجتماعی منع بودند، این نقش را هم به عنوان یک نقش فرعی و ضعیف تلقی میشد که تلاش میشد تضعیف کنند و میبینیم که زنان را مثلاً به عنوان ضعیفه خطاب میکردند که تمام اینها در کتب تاریخی قابل ملاحظه است و همه اینها نشان میدهد استعمار نقش مادری را مورد تحقیر و تمسخر قرار داده است.
💢 چرا این نقشه استعماری است؟ به خاطر اینکه اگر نقش مادری حذف شود و آن را بخواهیم کنار بذاریم و بخواهیم ضعیفش کنیم نقش پدری و کل خانواده سست میشود.
✅ اگر نظام یک جامعه مختل شود، استعمار به راحتی میتواند آن را در سلطه خودش قرار دهد. جوامع رشدیافته و جوامعی که زیر بار زور نمیروند جوامعی هستند که نظام خاصی در آن حاکم است و این نظم و نظام مانع دستدرازی هر کسی میشود.
🖇 متن کامل این مطلب را درسایت رحا مدیا بخوانید.
#روز_زن #روز_مادر #نقش_مادری
🆔 @banooypishran_razavi
مرکز مطالعات راهبردی تسنیم با همکاری مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار میکند:
🔻 نشست هماندیشی کنشگری حوزویان
و شناخت مسائل اجتماعی
🎙 سخنران:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمس الله مریجی، جامعهشناس و رئیس مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع)
💠 با حضور:
➖ نویسندگان حوزوی
➖ اعضای تحریریه رحامدیا
➖ اعضای تحریریه مدادالفضلاء
📆 دوشنبه ۳ دیماه
⏰ ساعت ۱۸ عصر
📍شهرک قدس، خیابان حضرت ولی عصر(عج)، کوچه ۳۱، پلاک ۳، مرکز مطالعات راهبردی خبرگزاری تسنیم
هدایت شده از حجت الاسلام حاج سید رضا محبوبی
صلی الله علیک یا اباعبدالله
باسلام خدمت همه دوستان عزیز و گرامی آقا سید رضا محبوبی فرزند حضرت زهرا سلام الله علیها.
در غروب روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها هنگام اذون مغرب سید رضای عزیز مون رفت پیش مادرش و آسمونی شد...
ان کنت باکیا لشی فابک الحسین فانه ذبح ...
رحا مدیا
صلی الله علیک یا اباعبدالله باسلام خدمت همه دوستان عزیز و گرامی آقا سید رضا محبوبی فرزند حضرت زهرا س
😔 حاج آقای محبوبی از اساتیدی بودند که در موضوعات مختلف در خدمتشون بودیم و از حضورشون بهره مند میشدیم.
در دعوت اخیر که با موضوع صهیونیسم از ایشون قول گفتگو گرفته بودیم مجال ضبط برنامه حاصل نمیشد. و در نهایت حسرت هم صحبتی با این استاد معظم رو از دست دادیم😔
پ.ن: به رسم عادت بعد از بارگذاری پوسترهای اطلاع رسانی در کانال، برای استاد میفرستم اما...
اقا سید مارو محضر ارباب یاد کن
@rahamedia