eitaa logo
مدافعین حریم ولایت
126 دنبال‌کننده
273 عکس
312 ویدیو
106 فایل
💥بیش از 90 درصد مطالب این کانال،تولیدی و نو است... 👈ارتباط با خادم کانال؛ https://eitaa.com/Harimevelayaat 👈در ایتا @rahbarjame 👈در سروش @rahbarjame 👈در بله @rahbarjame 👈در تلگرام @rahbarjamee
مشاهده در ایتا
دانلود
پناهیان-تفاوت حکومت دینی با دموکراسی.mp3
1.15M
✅ آیا همان است؟ ⬅️لطفاً انتشار دهید... 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇 eitaa.com/rahbarjame 📚 سروش👇👇 sapp.ir/rahbarjame
تفاوت.pdf
312.9K
✅تفاوتهاى #با #از زیان علامه طباطبایی(صاحب تفسیر المیزان) ⬅️لطفاً انتشار دهید... 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇 eitaa.com/rahbarjame 📚 سروش👇👇 sapp.ir/rahbarjame
✅نظر علامه طباطبایی در مورد 👆👆👆 «استبداد و ظلمِ ،بسيار بيشتر از (دیکتاتوری)است.» ⬅️لطفاً انتشار دهید... 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇 eitaa.com/rahbarjame 📚 سروش👇👇 sapp.ir/rahbarjame
✅نظر حجت الإسلام قرائتی در مورد #دموکراسی👆👆👆 « #اکثریت راه حل است نه راه حق» ⬅️لطفاً انتشار دهید... 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇 eitaa.com/rahbarjame 📚 سروش👇👇 sapp.ir/rahbarjame
جدول شروط ایران برای ادامه برجام.png
22.2K
✅جدول شروط ایران برای ادامه مقام معظم رهبری 2 خرداد 97 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇 @rahbarjame
( 6 تجربه از بد عهدی آمریکا) مقام معظم رهبری 2 خرداد 97 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇 @rahbarjame
در اسلام ✳️در محضر امام خمینی(ره) 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇 @rahbarjame
✳️در محضر امام خمینی(ره) 🌕از هر شهرى از شهرهاى ايران میخواهند، بروند سؤال كنند. اين يك مطلبى نيست كه پوشيده باشد. شما برويد از هر شهرى از شهرهاى ايران سؤال كنيد كه آقا اين كسى كه از طرف شما وكيل است، كى است اين؟ چه آدمى است؟ اكثر مردم اصلًا اينها را! نمیدانند كى هستند اينها. اين ملتى كه بايد سرنوشت خودش را خودش معين كند و بايد وكلاى خودش را خودش تعيين كند، نمیدانند كه اين كى هست ... وقتى اسمش را میبرند، نمیشناسند او را! اين معناى « » است كه سلب كرده است اين حق مسلّم معلومِ يك ملت را! صحيفه امام ج4 73 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇 @rahbarjame
هدایت شده از علیرضا پناهیان
تحریم - امام خمینی(ره).pdf
320.9K
🔰 پی‌دی‌اف | چگونه سایه تحریم از کشور دور می‌شود؟ 🔻پاسخی که امام خمینی(ره) ۱۴ بار آن را تکرار کردند! @Panahian_ir
✅در محضر مقام معطم رهبری؛ 😇بهترین شیوه برخورد با چیست؟ 👈بستگی به این دارد که چه کسی بخواهد برخورد کند. اگر شما بخواهید برخورد کنید، «زبان» است. شما به غیر از زبان، هیچ تکلیف دیگری ندارید. نهی از منکر برای مردم، است. البته برای حکومت، این‌طور نیست. اگر منکر بزرگی باشد، برخورد حکومت احیاناً ممکن است برخورد قانونی و خشن هم باشد؛ لیکن نهی از منکر و امر به معروفی که در شرع مقدّس اسلام هست، زبان است؛ «انّما هی اللسان». تعجّب نکنید. من به شما عرض میکنم که تأثیر امر و نهی زبانی - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است. من چند سال است که گفته‌ام امر به معروف و نهی از منکر. البته عدّه‌ای این کار را میکنند؛ اما همه نمیکنند. همه تجربه نمیکنند، میگویند آقا چرا اثر نمیکند؛ تجربه کنید. منکری را که دیدید، با زبان تذکّر دهید. اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی میتواند منکر را ادامه دهد؟ البته به شما بگویم عزیزان من! منکر را باید . چیزهایی ممکن است به نظر بعضی منکر بیاید؛ در حالی که منکر نباشد. باید معروف و منکر را بشناسید. واقعاً باید بدانید این منکر است. بعضی گفته‌اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من میگویم احتمال تأثیر همه جا است؛ مگر در نزد حکومتهای قلدر، قدرتمندان و سلاطین. آنهایند که البته حرف حساب به گوششان فرو نمیرود و اثر نمیکند؛ اما برای مردم چرا. برای مردم، حرف اثر دارد. بنابراین، پاسخ من این شد که بهترین روش برای شما که از من سؤال کردید، «زبان» است. (۱۳۷۷/۰۲/۲۲) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅تا نفس مي‌کشيد درس و بحث... ◀️در محضر علامه جوادی آملی 🌕«طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ»،[ الكافي(ط ـ الإسلامية)، ج1، ص30] نه «فريضٌ». اين مبتدا مذکر است، خبر مؤنث نيست. اين «تاء» است. نفرمود: «طلب العلم فريضٌ»؛ فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ»؛ مثل اينکه مي‌گوييم فلان شخص علامه است، علامه حلي است؛ اين «تاء» تاي تأنيث نيست. انسان کامل «خليف الله» نيست؛ «خليفة الله» است. اين «تاء» است: ﴿إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً﴾،[بقره/30] فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ»، نه «فريضٌ»؛ يعني تا نفس مي‌کشيد درس و بحث. هيچ کس حق ندارد بگويد من «فارغ التحصيل» شدم؛ تا زنده‌ هستيم علم. از بس تحصيل اين علم بر ما واجب است ، که با ياد کرده است و گرنه آن مبتداي مذکر، اين خبر که نمي‌تواند مؤنث باشد. جلسه درس اخلاق (1397/02/13) 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇 @rahbarjame
✅فرق و چيست؟ ◀️در محضر علامه جوادی آملی ؛ فرق ولايت و وكالت در اين است كه در وكالت موكل است و وكيل فرع، كارى كه مال موكل و در اختيار اوست به دليل آنكه موكل فرصت ندارد و يا كار ديگرى دارد و مانند آن به ديگرى واگذار مى‌كند . ؛ فرق ولايت و وكالت در اين است كه در وكالت موكل اصل است و وكيل فرع، كارى كه مال موكل و در اختيار اوست به دليل آنكه موكل فرصت ندارد و يا كار ديگرى دارد و مانند آن به ديگرى واگذار مى‌كند و آن ديگرى نمايندهٔ موكل است تا كار او را انجام دهد وليكن در ولايت كسى كه در تحت ولايت است اصل نيست بلكه اصل است و در وكالت چون موكل اصل است، حقى كه مال خود او بوده و در اختيار اوست به ديگرى واگذار مى‌نمايد، افراد در امور تجارى، كارخانه‌ها و مانند آن مى‌توانند وكيل بگيرند، اما حدود الهى و قانون قضا، جزا، ديات، تعزيرات از حقوق شخصى افراد نيستند، تا افراد براى آن وكيل انتخاب نمايند. كسى مالك دين و مالك حقوق، احكام و عقايد دين نيست تا آن را به ديگرى واگذار كرده و اجراى دين را از آن بخواهد بلكه ولىِّ دين يعنى خداوند همانگونه كه بر احكام حدود و ثغور دين ولايت داشته و آنها را مشخص نموده مجرى آن را نيز تعيين نموده و مشخص مى‌نمايد. آدرس (http://www.portal.esra.ir/Pages/index.aspx?admin=1&skinid=66&Command=Vmlld1F1ZXN0aW9uJjc4-hAsAEoXgHP8%3d&Argument=IyMjQ29udGVudCMjIw%3d%3d-NXnF4ID5GRE%3d) 📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇 @rahbarjame
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻آیت الله العظمی بهجت(ره): در عصر غیبت، شرکت در نماز عید فطر به امامت ولی فقیه #واجب است #نماز_عید_فطر @Panahian_ir
✅دموکراسی یعنی اکثریت؛همان چیزی که آنرا پایان تاریخ نامیدند و بهترین راه حکومت داری معرفی کردند!! ولی قرآن چیزی دیگه میگه🔸 ❗️" *أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﻌﻠﻤﻮﻥ*" ▪️بیشتر مردم نمیدانند ❗️" *أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺸﻜﺮﻭﻥ*" ▪️بیشتر مردم ناسپاس اند ❗️" *أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺆﻣﻨﻮﻥ* " ▪️بیشتر مردم ایمان نمی آورند ❗️" *أكثرهم ﻓﺎﺳﻘﻮﻥ*" ▪️بیشترشان گناهکارند ❗️" *أكثرهم ﻳﺠﻬﻠﻮﻥ*" ▪️بیشترشان نادانند ❗️" *أكثرهم ﻣﻌﺮﺿﻮﻥ*" ▪️بیشترشان اعتراض گرند ❗️" *أكثرهم ﻻ‌ ﻳﻌﻘﻠﻮﻥ*" ▪️بیشترشان تعقل نمیکنند ❗️" *أكثرهم ﻻ‌ ﻳﺴﻤﻌﻮﻥ* " ▪️بیشترشان ناشنوای اند و گاهی اقلیت را تکریم میکند👇 ❗️" *ﻭﻗﻠﻴﻞ ﻣﻦ ﻋﺒﺎﺩﻱ ﺍﻟﺸﻜﻮﺭ* " ▪️و کم اند بندگانی که شاکر اند ❗️" *ﻭﻣﺎ ﺁﻣﻦ ﻣﻌﻪ ﺇﻻ‌ ﻗﻠﻴﻞ* " ▪️و جز اندکی ایمان نمی آورند 💠پس👈 نه تنها اکثریت نشانه حقانیت نیست بلکه در موارد زیادی اکثریت بر خلاف معیارهای الهی رفتار میکنند. 😇به نظر شما راه کار چیست؟؟ 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅چند جمله از علامه جوادی آملی در مورد حجیّت امام کاظم (ع): «إِنَّ لِلَّهِ عَلَي النَّاسِ حُجَّتَيْنِ»؛[الكافي(ط ـ الإسلامية)، ج1، ص16] در مقابل شرع نيست... و نقل هماهنگ‌ هستند، نه عقل و شرع!چون شرع قانون‌گذار است و قانون‌شناس... ما هيچ قانون نداريم که قانون‌گذار باشد. يک چراغ قوي است که قانون‌شناس است... شرع صراط است و سراج، بين چراغ و راه خيلي فرق است... کار چراغ فهميدن و کشف کردن است، نه قانون‌گذاري! جلسه درس اخلاق (1397/01/23) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✳️ آری یا نه؟؟! ✅در محضر علامه 🌕 در مفهوم غربى با در مفهوم اسلامى تفاوتى دارد. در مفهوم غربى در حدود آزاديها و رهاييهاى حيوانى خلاصه مىشود. غربى همان است كه ما نتيجهاش را امروز در پيشروترين كشورهاى غرب مثلا انگلستان و فرانسه مىبينيم. انگلستان در ده سال پيش مسئله را روى چه اساسى قانونى كرد؟ روى اساس . گفت قانون آن است كه ملت بخواهد، مردم بخواهند، ما در عمل نشان دادهاند كه را مىخواهند. ايجاب مىكند كه اين كار قانونى باشد. ما مىگوييم خواسته بشر و اين كه انسان بخواهد، ملاك نيست. اين همان تز ملا نصر الدين است كه سوار قاطرش بود، گفتند كجا مىروى؟ گفت: «هر جا كه باشد.» انسان كه نبايد تابع شهوت و ميلهاى خودش باشد. آنها مىگويند ملت ما اينچنين خواسته است! به واسطه اعدام چند نفر همجنسباز، كشورهاى به اصطلاح دموكرات دنيا و پيشرفته در اعتراض كردند. در ورقهاى كه از زبان فرانسه ترجمه كرده بودند ديدم چند گروه اعتراض كرده بودند كه اين بر ضد و آزادى است كه همجنسبازى در كشورى مانند ايران جرم شناخته شود. آنوقت چند گروه هم عليه ايران اعلاميه داده بودند. در صدر همه، گروه همجنسبازان مؤنث بود. بعد مثلا اتحاديه خلق همجنسبازان و گروه سوسياليست همجنسبازان، از اين قبيل اسمهاى عجيب و غريب. ما مىخواهيم را بر اساس آزاديهاى انسانى بنا نهيم نه بر اساس رهايى حيوانيت؛ و امكان ندارد انسانيت انسان آزاد باشد در حالى كه حيوانيت او رهاست. يعنى [در رابطه] انسانيت و حيوانيت، يا بايد حيوانيت تابع و مطيع انسانيت باشد و يا انسانيت انسان مقهور و ذليل و برده حيوانيتش باشد. مجموعه آثار شهيد مطهري (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج24، ص: 218 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
در کلام علامه جوادی آملی « به معناي گدا نيست، به معني ندار نيست، اين «فعيل» به معني «مفعول» است، همان طوري که «قتيل» به معني مقتول است. فقير يعني کسي که است و ويلچري است. ملّتي که دستش خالي است جيبش خالي است کيفش خالي است، اين است اين قدرت قيام ندارد چه رسد به مقاومت. فرمود مال خود را حفظ بکنيد، توليد کنيد، اشتغال داشته باشيد و گرنه مي‌شويد فقير. هم همين طور است مسکين به معني گدا نيست، مسکين؛ يعني کسي که ساکن است پويا نيست ندارد. ملّتي که دستش خالي است جيبش خالي است کيفش خالي است، اين زمينگير است.» جلسه درس اخلاق (1396/12/24) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
انگیزه در زندگی.png
60.2K
بخشی از «رهایی از تکبر پنهان» اثر استاد 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅بعضی ها هستند که تا دیروز بودند ولی حالا دیگر خسته شده و کُفرشان در آمده است.تازه دارد معلوم می شودکه در دلشان چه چیزهایی بوده است! آنها الان حاضرند برای رسیدن به خواسته های خود با هم آوا شده و به ملت خود خیانت کنند. یک ذره رحم و شفقت در دل چنین انسان هایی وجود ندارد. 📚بخشی از « رهایی از تکبر پنهان»؛ اثر استاد 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅آیا جامعۀ ما جامعۀ است؟ ️پاسخ از مقام معظم رهبری ◀️الان جامعه، جامعه‌ی است و مردم میتوانند حرف بزنند؛ حرف هم میزنند؛ راجع به -یعنی اصل و مبنا- هم حرف میزنند. شما ببینید چقدر مطلب نوشتند! اینهایی که نوشتند، همه که دفاع نکردند. آقایی برداشت کتاب نوشت، اجازه هم گرفت، چاپ هم شد و دست همه هم بود! او اصل را اصلاً منکر شد؛ اما چون جوابها دندان‌شکن بود، عقب‌نشینی کرد. نوشتند که اصلاً در حتّی معصوم هم وجود ندارد! چرا؟ چون یعنی قیمومت! قیمومت بر چه کسی است؟ بر صغیر است، بر است؛ پس مردم مهجورند! یعنی یک کاملاً حاکی از بی‌اطّلاعی و عدم اشراف به مسأله و ندانستن مسأله انجام شد؛ اما به شکل علمی آن را مطرح کردند. کسی هم معارضشان نشد. آن آقا هم در همین تهران زندگی میکند؛ کسی هم نپرسید چرا نوشتی!؟ آیا این جامعه نیست!؟ آیا این کشور نیست!؟ آیا این‌جا و نیست!؟ مگر چیست؟ باید حتماً چهار نفر آدم بیایند، بدون استناد به هیچ حجّتی، به هیچ منطقی، به سه، چهار نفر فحش بدهند تا معنایش آزادی باشد!؟ این خیلی خوب است!؟ (۱۳۷۷/۱۲/۰۴) 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
✅سه فائدۀ 1. درک عمیق تر و ملموس تر •مطالعۀ تاریخ درک عمیق‌تری از حقایق را به ما می‌دهد و کمک می‌کند تا بسیاری از حقایق نظری برای ما قابل لمس شوند و به نوعی حقایق را بی‌واسطه از سرچشمه دریافت کنیم. وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم با ترجمۀ مفاهیم مواجه نیستیم بلکه با خود واقعیت‌ها مواجهیم. تاریخ در واقع بیان کنش‌ها و واکنش‌هاست و لذا درک عمیق‌تری از حقایق و مفاهیم را به ما هدیه می‌دهد. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که در کتابخانه به مطالعۀ مبحث مردم شناسی پرداخته‌است. حال اگر این فرد به میان مردم کوچه و بازار برود و با آنها تعامل داشته باشد قطعاً معرفت عمیق‌تری از مردم کسب خواهد کرد که آموخته‌های نظری با وجود فوایدی که دارند، اما هیچ‌گاه این معرفت را به او نخواهند داد. 2. معارف دریافتی از تاریخ •حقایقی که از تاریخ دریافت می‌کنیم برای ما دائماً زایندگی داشته و محدودیت مفاهیم نظری را ندارد. وقتی یک مفهوم نظری را یاد می‌گیریم در مقایسه با یادگیری یک پدیدۀ عینی و تاریخی، زایندگی کمتری خواهد داشت و کمتر برای ما همچون چشمه جوشش خواهد داشت. امّا واقعیت‌ها ذوابعاد و ذو وجوه هستند. اگر به‌واسطۀ مطالعۀ تاریخ، واقعیتی را در اختیار داشته باشیم، این واقعیت را می‌توانیم از ابعاد و زوایای مختلف بررسی و تحلیل کنیم و هر زمان بسته به عقل و فهم خود و نیاز زمان، مفاهیم تازه‌ای را از آن دریافت نماییم. ولی مفاهیم نظری عموماً این خاصیت را نداشته و ظرفی ت آنها به‌لحاظ برداشت مفاهیم و معارف مختلف، کمتر از واقعیت‌ها هستند. 3. آثار فراوان •اثر تربیتی مفاهیم و پیام‌های تاریخی بر روی انسان بسیار زیاد است. اساساً هر مفهوم و پیامی که در بستر تاریخ قرار گرفته و از دل یک تجربۀ تاریخی به انسان منتقل می‌شود، اثرش در انسان از نظر تربیتی بیشتر از مفاهیمی خواهد بود که از طریق مباحث عقلی و نظری دریافت کرده است؛ و حتی از موعظه اثرش بیشتر است. ممکن است انسان به لحاظ عقلی در خصوص مطلبی قانع شود ولی وقتی آن را در بستر تاریخ دریافت کند میزان تأثیرپذیری روحی‌اش بیشتر خواهد بود. یکی از دلایل اینکه بررسی سیرۀ بزرگان و عرفا، اینقدر از نظر روحی تأثیرگذار و تربیت کننده‌است، همین است. هرکسی می‌خواهد از نظر روحی و اعتقادی خودش را تربیت کند باید تاریخ اسلام بخواند. اگر کسی مطالعۀ عمیق در تاریخ داشته باشد، یک پختگی روحی خاصی پیدا خواهد کرد و در نهایت درد دین در سینه اش پدید خواهد آمد. برترین اسوه ها همه در بستر تاریخ شکل میگیرند و عاقبتهای عبرت آموز در تاریخ فراوان وجود دارند که باید برای پرهیز از سوء عاقبت از آنها خبر داشت. یکی از آثار تربیتی بسیار مهم که به دست آوردن آن تقریبا منحصر به مطالعه تاریخ است نفرت پیدا کردن از کفر و اهالی جبهه باطل است. منبع؛ http://bayanmanavi.ir/post/1346 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
بحران آب.mp3
559.7K
استاد رائفی پور 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
بررسی ابعاد قضیۀ دراویش.mp3
850K
بررسی ابعاد استاد رائفی پور 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
وعده های دورغ در انتخابات.mp3
1.42M
در انتخابات... الگویی از امیرالمؤمنین(ع) استاد رائفی پور 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame
مذاکرات.mp3
706K
چگونه می توان مردم را در عرصۀ سیاست کرد؟ رابطۀ با ... استاد رائفی پور 📝کانال مدافعین حریم ولایت @rahbarjame