پناهیان-تفاوت حکومت دینی با دموکراسی.mp3
1.15M
✅ آیا #دموکراسی همان #حکومت_دینی است؟
#تفاوت_حکومت_دینی_با_دموکراسی
⬅️لطفاً انتشار دهید...
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
eitaa.com/rahbarjame
📚 سروش👇👇
sapp.ir/rahbarjame
تفاوت.pdf
312.9K
✅تفاوتهاى #حكومت_اسلامى با #دموکراسی
از زیان علامه طباطبایی(صاحب تفسیر المیزان)
⬅️لطفاً انتشار دهید...
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
eitaa.com/rahbarjame
📚 سروش👇👇
sapp.ir/rahbarjame
✅نظر علامه طباطبایی در مورد #دموکراسی👆👆👆
«استبداد و ظلمِ #دموكراسى ،بسيار بيشتر از (دیکتاتوری)است.»
⬅️لطفاً انتشار دهید...
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
eitaa.com/rahbarjame
📚 سروش👇👇
sapp.ir/rahbarjame
جدول شروط ایران برای ادامه برجام.png
22.2K
✅جدول شروط ایران برای ادامه #برجام
مقام معظم رهبری
2 خرداد 97
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
@rahbarjame
✅ #تجربۀ_ما( 6 تجربه از بد عهدی آمریکا)
#آمریکا
#برجام
مقام معظم رهبری
2 خرداد 97
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇
@rahbarjame
✅ #دموکراسی در اسلام
#توطئه
#انحراف
✳️در محضر امام خمینی(ره)
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇
@rahbarjame
✅ #دموکراسی_تند_قاطع
✳️در محضر امام خمینی(ره)
🌕از هر شهرى از شهرهاى ايران میخواهند، بروند سؤال كنند. اين يك مطلبى نيست كه پوشيده باشد. شما برويد از هر شهرى از شهرهاى ايران سؤال كنيد كه آقا اين كسى كه از طرف شما وكيل است، كى است اين؟ چه آدمى است؟ اكثر مردم اصلًا #نمیشناسند اينها را! نمیدانند كى هستند اينها. اين ملتى كه بايد سرنوشت خودش را خودش معين كند و بايد وكلاى خودش را خودش تعيين كند، #اكثر_مردم نمیدانند كه اين كى هست ... وقتى اسمش را میبرند، نمیشناسند او را! اين معناى « #دموكراسى_تند_قاطع» است كه سلب كرده است اين حق مسلّم معلومِ يك ملت را!
صحيفه امام ج4 73
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇
@rahbarjame
هدایت شده از علیرضا پناهیان
تحریم - امام خمینی(ره).pdf
320.9K
🔰 پیدیاف | چگونه سایه تحریم از کشور دور میشود؟
🔻پاسخی که امام خمینی(ره) ۱۴ بار آن را تکرار کردند!
@Panahian_ir
✅در محضر مقام معطم رهبری؛
😇بهترین شیوه برخورد با #منکرات چیست؟
👈بستگی به این دارد که چه کسی بخواهد برخورد کند. اگر شما بخواهید برخورد کنید، «زبان» است. شما به غیر از زبان، هیچ تکلیف دیگری ندارید. نهی از منکر برای مردم، #فقط_زبانی است. البته برای حکومت، اینطور نیست. اگر منکر بزرگی باشد، برخورد حکومت احیاناً ممکن است برخورد قانونی و خشن هم باشد؛ لیکن نهی از منکر و امر به معروفی که در شرع مقدّس اسلام هست، زبان است؛ «انّما هی اللسان».
تعجّب نکنید. من به شما عرض میکنم که تأثیر امر و نهی زبانی - اگر انجام گیرد - از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است. من چند سال است که گفتهام امر به معروف و نهی از منکر. البته عدّهای این کار را میکنند؛ اما همه نمیکنند. همه تجربه نمیکنند، میگویند آقا چرا اثر نمیکند؛ تجربه کنید. منکری را که دیدید، با زبان تذکّر دهید. اصلاً لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی میتواند منکر را ادامه دهد؟
البته به شما بگویم عزیزان من! منکر را باید #بشناسید. چیزهایی ممکن است به نظر بعضی منکر بیاید؛ در حالی که منکر نباشد. باید معروف و منکر را بشناسید. واقعاً باید بدانید این منکر است. بعضی گفتهاند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من میگویم احتمال تأثیر همه جا #قطعی است؛ مگر در نزد حکومتهای قلدر، قدرتمندان و سلاطین. آنهایند که البته حرف حساب به گوششان فرو نمیرود و اثر نمیکند؛ اما برای مردم چرا. برای مردم، حرف اثر دارد. بنابراین، پاسخ من این شد که بهترین روش برای شما که از من سؤال کردید، «زبان» است.
(۱۳۷۷/۰۲/۲۲)
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅تا نفس ميکشيد درس و بحث...
◀️در محضر علامه جوادی آملی
🌕«طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ»،[ الكافي(ط ـ الإسلامية)، ج1، ص30] نه «فريضٌ». اين مبتدا مذکر است، خبر مؤنث نيست. اين «تاء» #تاي_مبالغه است. نفرمود: «طلب العلم فريضٌ»؛ فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ»؛ مثل اينکه ميگوييم فلان شخص علامه است، علامه حلي است؛ اين «تاء» تاي تأنيث نيست. انسان کامل «خليف الله» نيست؛ «خليفة الله» است. اين «تاء» #تاي_مبالغه است: ﴿إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً﴾،[بقره/30] فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ»، نه «فريضٌ»؛ يعني تا نفس ميکشيد درس و بحث. هيچ کس حق ندارد بگويد من «فارغ التحصيل» شدم؛ تا زنده هستيم علم. از بس تحصيل اين علم بر ما واجب است ، که با #تاي_مبالغه ياد کرده است و گرنه آن مبتداي مذکر، اين خبر که نميتواند مؤنث باشد.
جلسه درس اخلاق (1397/02/13)
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇
@rahbarjame
✅فرق #ولايت و #وكالت چيست؟
◀️در محضر علامه جوادی آملی
#جواب_اجمالی؛
فرق ولايت و وكالت در اين است كه در وكالت موكل #اصل است و وكيل فرع، كارى كه مال موكل و در اختيار اوست به دليل آنكه موكل فرصت ندارد و يا كار ديگرى دارد و مانند آن به ديگرى واگذار مىكند .
#جواب_تفصیلی؛
فرق ولايت و وكالت در اين است كه در وكالت موكل اصل است و وكيل فرع، كارى كه مال موكل و در اختيار اوست به دليل آنكه موكل فرصت ندارد و يا كار ديگرى دارد و مانند آن به ديگرى واگذار مىكند و آن ديگرى نمايندهٔ موكل است تا كار او را انجام دهد وليكن در ولايت كسى كه در تحت ولايت است اصل نيست بلكه اصل #ولى است و در وكالت چون موكل اصل است، حقى كه مال خود او بوده و در اختيار اوست به ديگرى واگذار مىنمايد، افراد در امور تجارى، كارخانهها و مانند آن مىتوانند وكيل بگيرند، اما حدود الهى و قانون قضا، جزا، ديات، تعزيرات از حقوق شخصى افراد نيستند، تا افراد براى آن وكيل انتخاب نمايند. كسى مالك دين و مالك حقوق، احكام و عقايد دين نيست تا آن را به ديگرى واگذار كرده و اجراى دين را از آن بخواهد بلكه ولىِّ دين يعنى خداوند همانگونه كه بر احكام حدود و ثغور دين ولايت داشته و آنها را مشخص نموده مجرى آن را نيز تعيين نموده و مشخص مىنمايد.
آدرس (http://www.portal.esra.ir/Pages/index.aspx?admin=1&skinid=66&Command=Vmlld1F1ZXN0aW9uJjc4-hAsAEoXgHP8%3d&Argument=IyMjQ29udGVudCMjIw%3d%3d-NXnF4ID5GRE%3d)
📝کانال مدافعین حریم ولایت👇👇
@rahbarjame
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻آیت الله العظمی بهجت(ره): در عصر غیبت، شرکت در نماز عید فطر به امامت ولی فقیه #واجب است
#نماز_عید_فطر
@Panahian_ir
✅دموکراسی یعنی اکثریت؛همان چیزی که آنرا پایان تاریخ نامیدند و بهترین راه حکومت داری معرفی کردند!!
ولی قرآن چیزی دیگه میگه🔸
❗️" *أكثر الناس ﻻ ﻳﻌﻠﻤﻮﻥ*"
▪️بیشتر مردم نمیدانند
❗️" *أكثر الناس ﻻ ﻳﺸﻜﺮﻭﻥ*"
▪️بیشتر مردم ناسپاس اند
❗️" *أكثر الناس ﻻ ﻳﺆﻣﻨﻮﻥ* "
▪️بیشتر مردم ایمان نمی آورند
❗️" *أكثرهم ﻓﺎﺳﻘﻮﻥ*"
▪️بیشترشان گناهکارند
❗️" *أكثرهم ﻳﺠﻬﻠﻮﻥ*"
▪️بیشترشان نادانند
❗️" *أكثرهم ﻣﻌﺮﺿﻮﻥ*"
▪️بیشترشان اعتراض گرند
❗️" *أكثرهم ﻻ ﻳﻌﻘﻠﻮﻥ*"
▪️بیشترشان تعقل نمیکنند
❗️" *أكثرهم ﻻ ﻳﺴﻤﻌﻮﻥ* "
▪️بیشترشان ناشنوای اند
و گاهی اقلیت را تکریم میکند👇
❗️" *ﻭﻗﻠﻴﻞ ﻣﻦ ﻋﺒﺎﺩﻱ ﺍﻟﺸﻜﻮﺭ* "
▪️و کم اند بندگانی که شاکر اند
❗️" *ﻭﻣﺎ ﺁﻣﻦ ﻣﻌﻪ ﺇﻻ ﻗﻠﻴﻞ* "
▪️و جز اندکی ایمان نمی آورند
💠پس👈 نه تنها اکثریت نشانه حقانیت نیست بلکه در موارد زیادی اکثریت بر خلاف معیارهای الهی رفتار میکنند.
😇به نظر شما راه کار چیست؟؟
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅چند جمله از علامه جوادی آملی در مورد حجیّت #عقل
امام کاظم (ع): «إِنَّ لِلَّهِ عَلَي النَّاسِ حُجَّتَيْنِ»؛[الكافي(ط ـ الإسلامية)، ج1، ص16]
#عقل در مقابل شرع نيست...
#عقل و نقل هماهنگ هستند، نه عقل و شرع!چون شرع قانونگذار است و #عقل قانونشناس...
ما هيچ قانون #عقلي نداريم که #عقل قانونگذار باشد. #عقل يک چراغ قوي است که قانونشناس است...
شرع صراط است و #عقل سراج، بين چراغ و راه خيلي فرق است...
کار چراغ فهميدن و کشف کردن است، نه قانونگذاري!
جلسه درس اخلاق (1397/01/23)
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✳️ #دموکراسی آری یا نه؟؟!
✅در محضر علامه #شهید_مطهری
🌕 #دموكراسى در مفهوم غربى با #دموكراسى در مفهوم اسلامى تفاوتى دارد. #دموكراسى در مفهوم غربى در حدود آزاديها و رهاييهاى حيوانى خلاصه مىشود. #دموكراسى غربى همان است كه ما نتيجهاش را امروز در پيشروترين كشورهاى #دموكراسى غرب مثلا انگلستان و فرانسه مىبينيم. انگلستان در ده سال پيش مسئله #همجنس_بازى را روى چه اساسى قانونى كرد؟ روى اساس #دموكراسى. گفت قانون آن است كه ملت بخواهد، مردم بخواهند، #اكثريت_مردم ما در عمل نشان دادهاند كه #همجنس_بازى را مىخواهند.
#دموكراسى ايجاب مىكند كه اين كار قانونى باشد.
ما مىگوييم خواسته بشر و اين كه انسان بخواهد، ملاك نيست. اين همان تز ملا نصر الدين است كه سوار قاطرش بود، گفتند كجا مىروى؟ گفت: «هر جا كه #ميل_قاطر باشد.» انسان كه نبايد تابع شهوت و ميلهاى خودش باشد. آنها مىگويند ملت ما اينچنين خواسته است!
به واسطه اعدام چند نفر همجنسباز، كشورهاى به اصطلاح دموكرات دنيا و پيشرفته در #دموكراسى اعتراض كردند. در ورقهاى كه از زبان فرانسه ترجمه كرده بودند ديدم چند گروه اعتراض كرده بودند كه اين بر ضد #دموكراسى و آزادى است كه همجنسبازى در كشورى مانند ايران جرم شناخته شود. آنوقت چند گروه هم عليه ايران اعلاميه داده بودند. در صدر همه، گروه همجنسبازان مؤنث بود. بعد مثلا اتحاديه خلق همجنسبازان و گروه سوسياليست همجنسبازان، از اين قبيل اسمهاى عجيب و غريب.
ما مىخواهيم #دموكراسى را بر اساس آزاديهاى انسانى بنا نهيم نه بر اساس رهايى حيوانيت؛ و امكان ندارد انسانيت انسان آزاد باشد در حالى كه حيوانيت او رهاست. يعنى [در رابطه] انسانيت و حيوانيت، يا بايد حيوانيت تابع و مطيع انسانيت باشد و يا انسانيت انسان مقهور و ذليل و برده حيوانيتش باشد.
مجموعه آثار شهيد مطهري (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج24، ص: 218
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅ #فقر در کلام علامه جوادی آملی
« #فقير به معناي گدا نيست، #فقير به معني ندار نيست، اين «فعيل» به معني «مفعول» است، همان طوري که «قتيل» به معني مقتول است. فقير يعني کسي که #ستون_فقراتش_شکسته است و ويلچري است. ملّتي که دستش خالي است جيبش خالي است کيفش خالي است، اين #ستون_فقراتش_شکسته است اين قدرت قيام ندارد چه رسد به مقاومت. فرمود مال خود را حفظ بکنيد، توليد کنيد، اشتغال داشته باشيد و گرنه ميشويد فقير. #مسکين هم همين طور است مسکين به معني گدا نيست، مسکين؛ يعني کسي که ساکن است پويا نيست #قدرت_حرکت ندارد. ملّتي که دستش خالي است جيبش خالي است کيفش خالي است، اين زمينگير است.»
جلسه درس اخلاق (1396/12/24)
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
انگیزه در زندگی.png
60.2K
#انگیزه_در_زندگی
بخشی از #کتاب «رهایی از تکبر پنهان»
اثر استاد #پناهیان
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅بعضی ها هستند که تا دیروز #انقلابی بودند ولی حالا دیگر خسته شده و کُفرشان در آمده است.تازه دارد معلوم می شودکه در دلشان چه چیزهایی بوده است! آنها الان حاضرند برای رسیدن به خواسته های خود با #ضد_انقلاب هم آوا شده و به ملت خود خیانت کنند. یک ذره رحم و شفقت در دل چنین انسان هایی وجود ندارد.
📚بخشی از #کتاب« رهایی از تکبر پنهان»؛ اثر استاد #پناهیان
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅آیا جامعۀ ما جامعۀ #آزادی است؟
️پاسخ از مقام معظم رهبری
◀️الان جامعه، جامعهی #آزادی است و مردم میتوانند حرف بزنند؛ حرف هم میزنند؛ راجع به #ولایت_فقیه -یعنی اصل و مبنا- هم حرف میزنند. شما ببینید چقدر مطلب نوشتند! اینهایی که نوشتند، همه که دفاع نکردند. آقایی برداشت کتاب نوشت، اجازه هم گرفت، چاپ هم شد و دست همه هم بود!
او اصل #ولایت را اصلاً منکر شد؛ اما چون جوابها دندانشکن بود، عقبنشینی کرد. نوشتند که اصلاً #ولایت در حتّی معصوم هم وجود ندارد! چرا؟ چون #ولایت یعنی قیمومت! قیمومت بر چه کسی است؟ بر صغیر است، بر #مهجور است؛ پس مردم مهجورند! یعنی یک #تحریف کاملاً حاکی از بیاطّلاعی و عدم اشراف به مسأله و ندانستن مسأله انجام شد؛ اما به شکل علمی آن را مطرح کردند. کسی هم معارضشان نشد.
آن آقا هم در همین تهران زندگی میکند؛ کسی هم نپرسید چرا نوشتی!؟ آیا این جامعه #آزاد نیست!؟ آیا این کشور #آزاد نیست!؟ آیا اینجا #آزادی_بیان و #آزادی_فکر نیست!؟ مگر #آزادی_فکر چیست؟ باید حتماً چهار نفر آدم بیایند، بدون استناد به هیچ حجّتی، به هیچ منطقی، به سه، چهار نفر فحش بدهند تا معنایش آزادی باشد!؟ این خیلی خوب است!؟
(۱۳۷۷/۱۲/۰۴)
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
✅سه فائدۀ #مطالعۀ_تاریخ
1. درک عمیق تر و ملموس تر #حقایق
•مطالعۀ تاریخ درک عمیقتری از حقایق را به ما میدهد و کمک میکند تا بسیاری از حقایق نظری برای ما قابل لمس شوند و به نوعی حقایق را بیواسطه از سرچشمه دریافت کنیم. وقتی تاریخ را مطالعه میکنیم با ترجمۀ مفاهیم مواجه نیستیم بلکه با خود واقعیتها مواجهیم. تاریخ در واقع بیان کنشها و واکنشهاست و لذا درک عمیقتری از حقایق و مفاهیم را به ما هدیه میدهد. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که در کتابخانه به مطالعۀ مبحث مردم شناسی پرداختهاست. حال اگر این فرد به میان مردم کوچه و بازار برود و با آنها تعامل داشته باشد قطعاً معرفت عمیقتری از مردم کسب خواهد کرد که آموختههای نظری با وجود فوایدی که دارند، اما هیچگاه این معرفت را به او نخواهند داد.
2. #زایندگی معارف دریافتی از تاریخ
•حقایقی که از تاریخ دریافت میکنیم برای ما دائماً زایندگی داشته و محدودیت مفاهیم نظری را ندارد. وقتی یک مفهوم نظری را یاد میگیریم در مقایسه با یادگیری یک پدیدۀ عینی و تاریخی، زایندگی کمتری خواهد داشت و کمتر برای ما همچون چشمه جوشش خواهد داشت. امّا واقعیتها ذوابعاد و ذو وجوه هستند. اگر بهواسطۀ مطالعۀ تاریخ، واقعیتی را در اختیار داشته باشیم، این واقعیت را میتوانیم از ابعاد و زوایای مختلف بررسی و تحلیل کنیم و هر زمان بسته به عقل و فهم خود و نیاز زمان، مفاهیم تازهای را از آن دریافت نماییم. ولی مفاهیم نظری عموماً این خاصیت را نداشته و ظرفی ت آنها بهلحاظ برداشت مفاهیم و معارف مختلف، کمتر از واقعیتها هستند.
3. آثار فراوان #تربیتی
•اثر تربیتی مفاهیم و پیامهای تاریخی بر روی انسان بسیار زیاد است. اساساً هر مفهوم و پیامی که در بستر تاریخ قرار گرفته و از دل یک تجربۀ تاریخی به انسان منتقل میشود، اثرش در انسان از نظر تربیتی بیشتر از مفاهیمی خواهد بود که از طریق مباحث عقلی و نظری دریافت کرده است؛ و حتی از موعظه اثرش بیشتر است. ممکن است انسان به لحاظ عقلی در خصوص مطلبی قانع شود ولی وقتی آن را در بستر تاریخ دریافت کند میزان تأثیرپذیری روحیاش بیشتر خواهد بود. یکی از دلایل اینکه بررسی سیرۀ بزرگان و عرفا، اینقدر از نظر روحی تأثیرگذار و تربیت کنندهاست، همین است. هرکسی میخواهد از نظر روحی و اعتقادی خودش را تربیت کند باید تاریخ اسلام بخواند. اگر کسی مطالعۀ عمیق در تاریخ داشته باشد، یک پختگی روحی خاصی پیدا خواهد کرد و در نهایت درد دین در سینه اش پدید خواهد آمد. برترین اسوه ها همه در بستر تاریخ شکل میگیرند و عاقبتهای عبرت آموز در تاریخ فراوان وجود دارند که باید برای پرهیز از سوء عاقبت از آنها خبر داشت. یکی از آثار تربیتی بسیار مهم که به دست آوردن آن تقریبا منحصر به مطالعه تاریخ است نفرت پیدا کردن از کفر و اهالی جبهه باطل است.
منبع؛ http://bayanmanavi.ir/post/1346
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
بحران آب.mp3
559.7K
#بحران_آب
استاد رائفی پور
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
بررسی ابعاد قضیۀ دراویش.mp3
850K
بررسی ابعاد #قضیه_دراویش
استاد رائفی پور
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
وعده های دورغ در انتخابات.mp3
1.42M
#وعده_های_دورغ در انتخابات...
الگویی از امیرالمؤمنین(ع)
استاد رائفی پور
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame
مذاکرات.mp3
706K
چگونه می توان مردم را در عرصۀ سیاست #منحرف کرد؟
رابطۀ #مذاکرات با #پنلگها...
استاد رائفی پور
📝کانال مدافعین حریم ولایت
@rahbarjame