هدایت شده از پایگاه مرجع بقیه الله (عج) ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘
🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۴۳ قرآن کریم ( آیات ۲۵۷ تا ۲۵۹ سوره مبارکه بقره)
🍃🌹🍃
🌺 امام علی (ع) میفرمایند: «اِنَّ القُرآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیقٌ» ظاهر قرآن شگفتانگیز و زیبا و باطنش ژرف و عمیق است. (اصول کافی ۲/۵۹۹)
🎙 استاد: مرحوم منشاوی
#روشنگری
#ثامن
#جهاد_تبیین
🍀
هدایت شده از پایگاه مرجع بقیه الله (عج) ۱
هدایت شده از پایگاه مرجع بقیه الله (عج) ۱
🖊دلم نیامد روایت نکنم...
ریاحی پور فعال مجازی نوشت:
🔹دیشب طرفای ساعت۲۱، میدون انقلاب از تاکسی پیاده شدم، میخواستم یکی از دوستان را زیارت کنم، حرکت کردم به سمت کارگر شمالی. اول خیابون کارگر شمالی همین طور که داشتم تند تند راه می رفتم، یکدفعه چشمم افتاد به جناب مخبر. معاون اول رئیس جمهور. خودش بود و یک همراه.
🔹یکی دو دقیقه زیر نظر داشتمش ببینم چیکار میکنه و از طرفیام دوست داشتم واکنش مردم را ببینم. دیدم تک تک میرود داخل مغازه ها و قیمت می گیرد. تو دلم گفتم دمش گرم اما فایده نداره باید یه عکس بگیرم و منتشر کنم. این شد که عکس اول را گرفتم، تا عکس را گرفتم یک بنده خدایی گفت چرا از دور می گیری برو جلو نترس:)) از دوستان محافظ بود:)).
🔹گفت برو پیش دکتر و من رفتم و خودش ماند همان عقب. رفتم نزدیک مغازه شدم، جناب مخبر اومد بیرون، شروع کردیم سلام علیک و احوال پرسی و خودم معرفی کردم و خداقوت گفتم و جناب مخبر کلی گرم گرفت با ما و بغلمان کرد و سریع هم فهمید بچه خوزستان هستم و از درس و کار و.. ما پرسید. بعد از احوال پرسی و خداقوت؛ بهشون گفتم حقیقتا از یک چیز خیلی ناراحت و از یه چیز خیلی خوشحال شدم. اولا از این خوشحالم که پیگیر میدانی مشکلات معیشتی مردم هستید و بعد از مدت ها حسرت دیدن مسئولان بین مردم، امشب شمارا بدون هیچ تکلفی در حال پرسه زدن در بازار می بینم. ثانیا از این ناراحتم که چرا مردم شمارو نمی شناسن. مردم امروز تقریبا اکثرا فکر میکنن مسئولان هیج اطلاعی از مشکلات و... ندارند و باورشون نمیشود معاون اول رئیس جمهور اینطور بین مردم باشد؛ ای کاش شما را می شناختند تا اولا مشکلات خودشان
هدایت شده از پایگاه مرجع بقیه الله (عج) ۱
☘
✅ #صرفا_جهت_اطلاع | آغاز بکاردادگاه تشریفاتی بین المللی برای حوادث آبان ٩٨ ایران
🍃🌹🍃
🔻 روز چهارشنبه با تلاش سه سازمان "حقوق بشر ایران" "عدالت برای ایران" و "با هم علیه اعدان» در شهر لندن دادگاه تشریفاتی برای رسیدگی به حوادث آبان ٩٨ ایران با هدایت حقوقدان های کشورهای انگلیس، آمریکا، اندونزی، آفریقای جنوبی، لیبی که به اصطلاح در حوزه حقوق بشر فعالیت دارند در حال برگزاریست.
🔹 این دادگاه بمدت ۵ روز از تاریخ ١٩ آبان شروع و تا ٢٣ آبان ماه ادامه خواهد یافت. در روز اول صدا و تصویر مادران مهرداد معینی فر، پژمان قلی پور، ابراهیم کتابدار و... پخش شد.
❌ ملاحظات:
1⃣ قرار است یک عده حدود ۴۵ نفر به عنوان شاهد حوادث آبان در این دادگاه حضور یابند.
2⃣ تعدادی هم حدود ١٢٠ نفر که شهادت کتبی داده اند در این دادگاه قرائت شود.
3⃣ ماهیت این دادگاه ضدایرانی و هدف آن اثبات حوادث آبان به عنوان جنایات بشری و اطلاق آن به ارکان نظام از جمله آیت ا.. رئیسی میباشد.
4⃣ مسیح علینژاد خبرنگار معاند متواری یکی از این شهود میباشد که ادعاهای واهی و کذب علیه مسئولین کشورمان داشت.
5⃣ تعدادی از خانوادهها حاضر به مصاحبه یا ارسال کلیپ به این دادگاه تشریفاتی بودند.
6⃣ برگزاری دادگاه تشریفاتی در آستانه حوادث آبان قطعا در تحریک خانوادهها موثر خواهد بود.
#روشنگری
#ثامن
#جهاد_تبیین
🍀
هدایت شده از پایگاه مرجع بقیه الله (عج) ۱
☘
#صرفا_جهت_اطلاع | قوت گرفتن خبر حذف ارز ترجیحی و افزایش یارانه برابر گمانه زنی ها در فضای مجازی
🍃🌹🍃
🔻 مقرر است مبلغ یارانه به ۱۱۰ هزار تومان افزایش یابد و محل آن از حذف ارز ترجیحی خواهد بود و در ادامه این یارانه در قالب بن الکترونیک برای خرید ارزاق هزینه شود.
❌ ملاحظات:
🔹 تاکید آقای رئیسی در جلسه با اقتصاددانان و لزوم حمایت از اقشار کم درآمد در قبال نوسانات ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این گمانه زنی ها را تشدید کرده است. مرغ ۶۰ هزار تومانی و یا بیشتر، روغن سه برابری و رشد قیمت لبنیات و شیر از آثار قطعی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قلمداد شده است.
🔺اقناع سازی مردم و نظارت جدی و موثر بر بازار در این برهه ضروری به نظر می رسد.
#روشنگری
#ثامن
#جهاد_تبیین
🍀
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠کوکی به نام سماع
🔸بیشتر صوفیه سماع را نه تنها جایز دانستهاند، بلکه قولا و عملا آن را بسیار ممدوح و مطلوب داستهاند.
🔹دکتر قاسم غنی تحت عنوان سماع میگوید: «حالت جذبه و اشراق و از خود بیخود شدن و فنا، امر غیر ارادی است که اختیار صوفی، تاثیری در ظهور آن ندارد.
🔻ولی بزرگان صوفیه از همان دورههای قدیم به این نکته پی بردند که اضافه بر استعداد صوفی و علل و مقدماتی که او را برای منجذب شدن قابل میسازد، وسایل عملی دیگری که به اختیار و اراده سالک است نیز برای ظهور حال فنا موثر است،
🔻بلکه برای پیدا شدن حال و وجد، عامل بسیار قوی محسوب است. از جمله موسیقی و آواز خواندن و رقص که همه آنها تحت عنوان سماع در میآید.» [1]
🔰قاسم غنی میخواهد بگوید اگر برای صوفی حالت وجد –که اراده شخص در او دخیل نیست- حاصل نشد، به وسیله رقص سماع، وجد را برای خود ایجاد کند.
درواقع سماع همچون کوکی است که وجد را با چرخیدن درویش برای او حاصل میکند.
📚پینوشت:
1. میرزا جواد آقا تهرانی، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 85.
#نقد_تصوف
#سماع
#رقص
#قاسم_غنی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از KHAMENEI.IR
نسخه باکیفیت چاپ.jpg
6.01M
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 مدیر بلند همت
🔻رهبر انقلاب: شهید طهرانی مقدم سراپا اخلاص بود من ۶-۲۵ ساله ایشان را از نزدیک میشناسم. همت خیلی بلندی داشت افقهای خیلی بلندی را میدید. یکی از خصوصیات برجسته ایشان مدیریت بود. پدر شما یک مدیر طبیعی بود درس مدیریت هم نخوانده بود اما واقعاً یک مدیر بود. ۱۳۹۰/۹/۱
🌷 انتشار بهمناسبت سالگرد شهادت شهید حسن طهرانیمقدم
💻 @khamenei_ir | #سخن_نگاشت
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
#اخلاقمهدوی 8⃣2⃣
💠زیر درخت گلابی، گلابی نخور!
💢 یکی از مردان نیک خدا نقل میکرد که در مسیری به باغی رسیدم که درخت گلابی داشت. در زیر این درخت، خواستم از گلابیای که به همراه داشتم بخورم، به فکر رفتم که اگر کسی مرا در این حالت ببیند، میگوید فلانی از میوه مردم میخورد، پس از خوردن آن منصرف شدم.
🔅 امام علی علیه السلام میفرمایند: «کسى که خود را در معرض اتهام و بدگمانى قرار دهد، نباید آن کس را که به او گمان بد برد، سرزنش کند.»
📚 ترجمه شرح نهج البلاغه ابن میثم، ج ۵، ص ۵۶۳
🔺 با توجه به مطالب گفته شده، باید در رفتارمان دقت عمل داشته باشیم، تا خدایی نکرده در جایگاه اتهام قرار نگیریم و مصداق آش نخورده و دهن سوخته نشویم. ما هم به عنوان یک مهدی یاور نباید جوری رفتار کنیم که مورد سوء ظن قرار بگیریم؛ زیرا این اتهام میتواند در راهی که انتخاب کرده ایم، سنگ اندازی کند.
#امام_زمان علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس1
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی 28:19 شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در رومیان، 8، 11:
«و اگر روح او که عیسی را از مردگان برخیزانید در شما ساکن باشد، او که مسیح را از مردگان برخیزانید، حتی به بدنهای فانی شما نیز حیات خواهد بخشید. او این را به واسطۀ روح خود انجام خواهد داد که در شما ساکن است».
در این نمونه ی یاد شده، هیچ نامی از خدای روح القدس در کار نیست. در این آیه، سه شخص (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) با هم نیامده است.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#کتاب_مقدس
#راش
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠نقد تعاریف اشو از خداوند(3)
☑️در جايي ميگويد: «زشتي و بدي هم خداست» و در جاي ديگر ميگويد: «خدا تجربهاي است از زيبايي» اين دو عبارت با يكديگر ناسازگار و در تناقض هستند.
وي ميگويد: «همه خداوند هستند»، درصورتيكه خودش در جايي تصريح ميكند: «هيچ خداي ديگري جز خداي يگانه نيست»1
👌نكته قابل تأمل اينكه، چيزي كه در همة سخنان اشو در رابطه با تعريف خداوند ثابت است، اين است كه از منظر وي «خداوند شخص نيست». او مراد خود را از شخص نبودن خداوند، اينگونه بيان ميكند: «نميتوان خداوند را احساس كرد يا آن را با دست گرفت و مالك آن شد. خداي من چيزي عيني و آنجا نيست. خداي من همان ذهنيت است»2
📚1-اشو،( تعليمات تانترا كنداليني، يوگا1، ترجمه فرشته جنيدي، تهران، هدايت الهي.، ص 215
📚2-اشو، كودك نوين، ترجمه مرجان فرجي، تهران، فردوس.، ص 64.
#عرفان_نوظهور_اشو
#نقد_تعاریف_تناقض
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔸http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔸
هدایت شده از KHAMENEI.IR
نسخه باکیفیت چاپ.jpg
5.91M
هدایت شده از KHAMENEI.IR
نسخه استوری.jpg
5.6M
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠تاثیر سماع نزد صوفیه بیشتر از قرآن
🔸سماع از عقاید مهم صوفیان است که به طور کلی نزد متشرعین و فقها مذموم است و گناه شمرده میشود، ولی نزد اکثر بزرگان صوفیه از راههای مهم وصول به حالت وجد شمرده میشود؛ به این معنی که گفتهاند:
👈«سماع حالتی در قلب ایجاد میکند که وجد نامیده میشود و این وجد، حرکات بدنی به وجود میآورد که اگر حرکات غیر موزونی باشد، اضطراب و اگر حرکات موزونی باشد، کف زدن و رقص است.» [1]
🔻با این وجود عدهای از صوفیان همچون غزالی به وجد سماع راضی نگشته و معتقد شدند: «تاثیر سماع خوب، برای طبقهای از صوفیه بیش از تاثیر قرآن به شمار آورده است.» [2]
🔰بنا بر مطالب ذکر شده میتوان فهمید سماع نزد برخی از صوفیه بیش از قرآن اهمیت داشته، همچنین اگر تنها دلیل حرام اعلام کردن سماع توسط فقها همین دلیل باشد، دیگر نیاز به دلیل دیگری برای حرمت آن وجود ندارد.
📚پینوشت:
1. غنی قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، زوار، چاپ دهم، 1386، ص 342.
2. آقا تهرانی میرزا جواد، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 93.
#نقد_تصوف
#سماع #رقص
#غزالی
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از KHAMENEI.IR
نسخه استوری.jpg
5.64M
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس ۴
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی ۱۹: ۲۸ شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در افسسیان، ۱: ۱۹ - ۲۰:
«و آگاه شوید که چه قدرت فوقالعاده عظیمی را در زندگی ما ایمانداران آشکار میکند. عظمت آن را میتوان در قدرتی مشاهده کرد. که در خصوص مسیح به کار برد، یعنی زمانی که او را از میان مردگان برخیزاند و در جایگاههای آسمانی بر دست راست خود نشاند».
در این آیه از روح القدس، ضلع سوم تثلیث، سخنی نیست.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#افسسیان
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠کوکی به نام سماع
🔸بیشتر صوفیه سماع را نه تنها جایز دانستهاند، بلکه قولا و عملا آن را بسیار ممدوح و مطلوب داستهاند.
🔹دکتر قاسم غنی تحت عنوان سماع میگوید: «حالت جذبه و اشراق و از خود بیخود شدن و فنا، امر غیر ارادی است که اختیار صوفی، تاثیری در ظهور آن ندارد.
🔻ولی بزرگان صوفیه از همان دورههای قدیم به این نکته پی بردند که اضافه بر استعداد صوفی و علل و مقدماتی که او را برای منجذب شدن قابل میسازد، وسایل عملی دیگری که به اختیار و اراده سالک است نیز برای ظهور حال فنا موثر است،
🔻بلکه برای پیدا شدن حال و وجد، عامل بسیار قوی محسوب است. از جمله موسیقی و آواز خواندن و رقص که همه آنها تحت عنوان سماع در میآید.» [1]
🔰قاسم غنی میخواهد بگوید اگر برای صوفی حالت وجد –که اراده شخص در او دخیل نیست- حاصل نشد، به وسیله رقص سماع، وجد را برای خود ایجاد کند.
درواقع سماع همچون کوکی است که وجد را با چرخیدن درویش برای او حاصل میکند.
📚پینوشت:
1. میرزا جواد آقا تهرانی، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 85.
#نقد_تصوف
#سماع
#رقص
#قاسم_غنی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از KHAMENEI.IR
نسخه باکیفیت چاپ.jpg
5.99M
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دانشمند برجسته و پارسای بیادعا
🔻 رهبر انقلاب: حادثهی خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالیقدر، دانشمند برجسته و پارسای بیادعا، سردار حسن مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوهبار بود. ۱۳۹۰/۸/۲۵
🌷 انتشار بهمناسبت سالگرد شهادت شهید حسن طهرانیمقدم
💻 @khamenei_ir | #سخن_نگاشت
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ماجرای دیدار رهبر انقلاب و شهید طهرانی مقدم در دوران جنگ
🔹 بعدازظهر شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰، یکی از پادگانهای پشتیبانی سپاه در اطراف تهران شاهد حادثهای دردناک بود؛ حادثهای که اگرچه سردار حسن طهرانی مقدم و یارانش را به آرزویشان -شهادت در راه خدا- رساند، اما دلهای بسیاری را در غم فراغ این بزرگمردان اندوهناک کرد.
🔁 به همین مناسبت خاطراتی از دیدارهای شهید طهرانی مقدم با رهبر معظم انقلاب در قالب گفتگو با برادر شهید #بازنشر میشود.
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
مستند صوتی ولکن الله رمی.mp3
4.68M
🎧 ولکن الله رمی
🔹 مستند صوتی درباره شهید حسن طهرانی مقدم فرمانده جهاد خودكفایی سپاه
🌷 #بازنشر به مناسبت سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم
📥 کیفیت اصلی: khl.ink/f/18283
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
18.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | "به اذن خدا"
🔻 روایت رهبر انقلاب از روند پیشرفت صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران
🌷 انتشار بهمناسبت سالگرد شهادت شهید حسن طهرانیمقدم
📥 سایر کیفیتها👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48983
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 خط حزبالله ۳۱۴ | مأموریت در افق تاریخ
🔻 شمارهی سیصد و چهاردهم هفتهنامهی خط حزبالله با عنوان «مأموریت، در افق تاریخ» منتشر شد.
🔹️ در شماره سیصد و چهاردهم خط حزب الله، گزیدهای از بیانات منتشر نشده آیتالله خامنهای در دیدار با استانداران در سال ۱۳۶۱ با عنوان «در سراسر استان حرکت کنید و دردهای مردم را بشنوید» منتشر شده است. رهبر انقلاب در این بیانات بر اهمیت و نقش بازدیدهای میدانی مسئولان در شناخت مشکلات و ادارهی امور استانها تأکید کردهاند.
🔹️ گزارش هفتهی این شماره خط حزبالله با عنوان«مأموریت، در افق تاریخ»، به مناسبت سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم به تامل در مفهوم انسان شناسی انقلاب اسلامی پرداخته است.
👈 خط حزب الله در سخن هفته خود با عنوان «تبیین عالمانه، رفتار عادلانه» به بررسی دغدغهی رهبر انقلاب پیرامون رعایت عدالت در فضای مجازی پرداخته است.
🌷 شمارهی این هفتهی خط حزبالله به روح مطهر شهید مدافع حرم، محمدحسین مرادی تقدیم میشود.
📥 نسخه PDF👇
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
💠دعوای یهودیان و مسیحیان بر جنازه معروف کرخی
🔸صوفیه درباره معروف کرخی داستان سراییهایی کردهاند. عطار نیشابوری درباره او مینویسد:
👈«معروف ترسایی بود که به دست علی بن موسی الرضا (علیه السلام) مسلمان شده و آنگاه نزد داوود طائی رفته و ریاضت بسیار کشیده و داوود از تلامذه ابوحنیفه بود.» [1]
🔹و نیز درباره معروف کرخی نقل کردهاند: «چون وفات کرد از غایت خلق و تواضع او بود که همه ادیان در وی دعوی کردند. جهودان و ترسایان و مومنان هر یک گروه گفتند که او از ماست.»[2]
🔻صوفیه داستان دعوای ادیان مختلف، درباره معروف را به منظور بزرگداشت او نقل میکنند ولی نمیدانند که اگر همه ادیان مختلف درباره کسی ادعا داشته باشد، نشانه بزرگی او نیست، بلکه نشانه زندگی منافقگونه آن شخص است که در طول زندگی طوری زندگی کرده است که دین خود را آشکار نکرده است، بنابراین همه ادیان او را از خود میپندارند.
🔰اگر این کار درست بود، باید این اتفاق درباره پیشوایان دینی اتفاق میافتاد، نه معروف کرخی.
📚پینوشت:
1. عطار نیشابوری فریدالدین، تذکره الاولیاء، اساطیر، تهران، 1394، ص 246.
2. همان
#نقد_تصوف
#معروف_کرخی
#عطار_نیشابوری
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس۳
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی 28:19 شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در غلاطیان، ۱: ۱:
" پولس، رسول نه از جانب انسان و نه بوسیله انسان بلکه به عیسی مسیح و خدای پدر که او را از مردگان برخیزانید."
در این آیه از روح القدس، ضلع سوم تثلیث، سخنی نیست.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#غلاطیان
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس۲
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی 28:19 شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در دوم قرنتیان، ۴: ۱۴:
"زیرا میدانیم او که عیسای خداوند را از مردگان برخیزانید، ما را نیز با عیسی برخیزانیده، با شما به حضور او خواهد آورد".
در این نمونه ی یاد شده، هیچ نامی از خدای روح القدس در کار نیست. در این آیه، سه شخص (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) با هم نیامده است.
------
*https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#کتاب_مقدس
#دوم_قرنتیان
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
⭕️اشو و قابلیت شناخت خداوند
⬅️از نظر اشو، آيا خداوند قابل شناخت است؟ براي پاسخ به سؤال ، ميتوان به چند سخن اشو در اين مورد استناد كرد:
💢 اشو در جايي ميگويد: «مباحث خداشناسي هياهويي بيش نيست، آن هم هياهو براي هيچ»1 وي معتقد است: «مردم نزد من ميآيند و ميگويند: ما آرزوي جستوجوي خدا را داريم. من به آنها ميگويم: در اينباره با من صحبت نكنيد. اين مقوله را به بحث نكشيد، هرگونه صحبتي در مورد خداوند، بيفايده است. هيچ معنا و مفهومي در آنچه ميگويند، نيست»2
💢خداوند را نميتوان شناخت؛ زيرا دانستن يعني بين داننده و موضوع دانسته شده، فاصلهاي لازم است. شما همواره از دانستههايتان جدا هستيد. شما در عميقترين عمق وجودتان، با خداوند يكي هستيد. بدون كمترين فاصله بين او و شما.3
💢وي در همين كتاب بيان ميكند: «انديشيدن به خدا سودي ندارد و انسان بايد همه چيز را در مورد خداوند فراموش كند و فقط خود را آمادة ديدار او كند. در اين صورت است كه خدا به ديدار انسان ميآيد»4
اشو در سخن اول، دوم و سوم بهطور مطلق، شناخت خداوند را انكار ميكند. اما در سخن چهارم، شناخت خداوند را مشروط به فراموش كردن همه چيز در مورد خدا و آماده بودن براي ديدار خداوند دانسته است. در جملة پنجم، معرفت خدا، مشروط به شادمان بودن است؛ يعني بهصورت غيرمستقيم ميتوان خدا را شناخت.
📚1-اشو، من درس شهامت ميدهم، ترجمه مجيد پزشكي،ص98 .2-اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز،ص135. 3-همان،133و134. 4-همان،ص115.
#عرفان_وارداتی_اشو
#شناخت_خدا_سخنان
عضویت درکانال🔻🔻🔻🔻
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 نامه دستنویس شهید طهرانی مقدم خطاب به رهبر انقلاب
🌷 #بازنشر به مناسبت سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم
📥 کیفیت اصلی: khl.ink/f/38162
💻 @khamenei_ir
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
💎امام زمان (عج) :
✨هرکسى که به دنبال حاجت خداوند عزّوجلّ باشد، خداوند نیز دنبال کننده و برآورنده ى حاجت او خواهد بود.
بحارالأنوار،ج51،ص331
#امام_زمان
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰