eitaa logo
راه رستگاری
366 دنبال‌کننده
527 عکس
419 ویدیو
8 فایل
با عرض سلام در این کانال به یاری خداوند به مسائل اعتقادی و برنامه زندگی می پردازیم و در بیان آن‌ها از ظرفیت داستان،شعر ، طنز و تصویر هم کمک خواهیم گرفت مدیر کانال: @rahmatnia_j
مشاهده در ایتا
دانلود
1_6266463654.mp3
9.98M
و فارسی_ویژه اربعین (اربعینت رَسِسَه) 🎤کربلایی ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
قسمت هفتاد و دوم 🌴مراتب و درجات شرک 🔹نفی عبودیت غیرخدا از آنچه گفته شد می‌توان دریافت که لازمه توحید،نفی عبودیت غیر خداست. این اصل بازتابی بس وسیع در زندگی عملی و اجتماعی انسان دارد. در فضایی که توحید بوجود می‌آورد،تنها در برابر پروردگار جهانیان می‌توان خود را تسلیم نمود و بس. هرگز نمی‌توان هم خدا را با تمام وجود پذیرفت و هم سر بر خط بندگی اله‌ها و معبودان گوناگون نهاد‌.اعم از اینکه این معبودان در درون شخصیت ما باشند یا بیرون از وجود ما. 🌷از نظر اجتماعی و سازمان‌بندی جامعه انسانی،این بعد از ابعاد توحید راه تازه‌ای را در پیش پای انسان‌های موحد می‌گذارد و نظام اجتماعی خاصی را که در آن محور تمام روابط اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی را توحید و نفی عبودیت غیر خدا تشکیل می‌دهد،بنیان می‌نهد. 🌼در جامعه‌ای که جمعی از راه ایجاد سلطه بر قشر محروم ،آنان را عملا به پیروی از خود و مطامع و هوس‌های سیری‌ناپذیر خود وا‌می‌دارند و در سرپنجه اسارت خویش گرفتار می‌گردانند،مذهب واقعی جامعه"شرک"است.نظامی که در آن طبقه‌ای همه‌کاره و مسلط و بهره‌مند،و طبقه دیگر هیچ کاره و فرودست و محروم‌اند،جز بر شرک استوار نیست. 🌹کسانی که در سایه تحمیل و تحمیق،عده‌ای را دست بسته و چشم و گوش بسته به راهی که خود خواسته‌اند،می‌رانند،اگر چه ظاهرا ادعای خدایی نداشته باشند،اما عملا به جای خدا یا در کنار او،اختیار مردم را در دست می‌گیرند و آنان را به عبودیت خویش وامی‌دارند. 🌸توحید در نقطه مقابل شرک است : همه اله‌ها و معبودان را نفی‌کردن،تسلیم آنان نشدن،در برابر قدرت آنان مقاومت کردن،روی نیاز به سوی آنان نداشتن و در جهت تعیین شده آنان حرکت نکردن، دل از کمک و رعایت آنان بریدن،و سرانجام بر نفی و طرد آنان کمر بستن و با همه وجود تسلیم خداشدن. نخستین شعار همه رسولان خدا،آن نفی و این اثبات است: ☀️وَ لَقَد بَعَثنا فِی کُلّّ اُمَّه رَسُولا اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوتَ. سوره نحل/۳۶ "در هر امتی پیام‌آوری برانگیختیم که:الله را عبودیت کنید و از طاغوت (قدرت ضد خدائی) دوری گزینید". این شعار و بازتاب آن در تار و پود نظام های مبتنی بر شرک و بندگی غیر‌خدا ،همواره قدرتمندان و مستکبران و طاغوت‌ها را علیه پیام‌آوران توحید شورانده و آنان را به ستیزی بی‌امان با آن پیام و آن پیام‌آوران برانگیخته است. 🥀هر یک از نظام‌های موجود در جهان که به نحوی مردم را اسیر سرپنجه ظلم و اسارت طاغوت‌های آشکار و نهان کرده‌است،نظام مبتنی بر شرک است زیرا در آن‌ها به جای خدا،کسانی یا گروه‌هایی سر‌رشته زندگانی مردم را در دست دارند و آن‌ها را با زور و فریب در راهی که خود می‌خواهند سوق می‌دهند و تسلیم خواسته‌های خویش می‌گردانند.* 🌺انقلاب اسلامی ملت ما که حیات خود را از پیام رهایی‌بخش توحید گرفته و در پیِ گسستن تمامی بندها از دست و پای انسان‌های دربند است،طلیعه جامعه توحیدی است که باید با تلاش خستگی‌ناپذیر مردان و زنان موحّد و خداپرست،که به آزادی انسان از چنگال اسارت طاغوت‌ها عشق می‌ورزند،به رشد و بالندگی خویش دست یابد و فصلی نوین در کتاب تاریخ انسان معاصر باز‌کند. ادامه دارد . . . 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 *در جامعه توحیدی ،حاکمیت تنها از آن خدا و فرمان اوست.در چنین جامعه‌ای هیچ فردی حق حاکمیت یا قانونگزاری ندارد مگر در چارچوبی که خدا تعیین فرموده است . مقامات رسمی و حکومتی در جامعه توحیدی تنها مسؤولیت هایی است که بر اساس موازین الهی به عده‌ای که شایستگی آن را داشته‌باشند،داده می‌شود.لذا در چنین جامعه‌ای از حکومت فرد یا افراد ،خبری نیست. آن‌ها تنها مجریانی هستند که موظف به اجرای اوامر الهی و عمل در چارچوب تعالیم او هستند.مفهوم"ولایت فقیه"نیز چیزی جز اجرای ولایت الهی در جامعه نیست. 📚کتاب جهان‌بینی اسلامی (توحید)با اندکی تصرّف ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
🚩زیستگاهی بنام اربعین ✍ زیارت و پیاده روی اربعین را نباید و نمی توان با زیارت ایام عادی سال مقایسه نمود. اربعین یک مُدل است. اربعین یک متفاوت است. با نوشتن و ‌خواندن از اربعین این زیست را نمیتوانیم درک و یا حتی به آن نزدیک شویم. اربعین باید شود. 🔹ملاک روابط در زیستِ اربعین، ارزش‌های دنیای مدرن نیست. در اربعین غربیه ترین ها با یک "سلام" و یک "زائر الحسین" گفتن با یکدیگر آشنا و شوند. هر چه غریب تر باشید به شما خدمت بیشتری ارائه می دهند. نمی گذارند بلکه می خرند. 🏴 زیستِ اربعین متفاوت است. در تمامی سفرهای عادی انسانها از قبل هتل، قطار، اتوبوس و ابزار سفر را مهیا می کنند. همه چیز را از قبل رزرو دارند تا در ازدحام جمعیت سرگردان نشوند. اما در اربعین که میلیونها انسان آمده اند تو یقین داری بدون هتل، قطار و پارتی به همه چیز خواهی رسید. 🔸در این زیستِ متفاوت، ملاکِ ارزش گذاری بین انسان‌ها برگ کاغذی بنام "پول" نیست. از ابتدای اگر جیب تان خالی هم باشد هرگز گرسنه نخواهید ماند. هرگز نیاز نیست شما به سمت غذا بروید. از هر ملیت که باشید هیج گاه بدون سرپناه و موکبی برای خواب معطل نخواهید ماند. ▪️زیستِ اربعین جداگانه ای دارد. در تمام مسیر باید در صف های طولانی بمانی اما هیچ گاه از صف عصبانی نخواهی شد. برعکس صف پمپ بنزین، ترافیک خسته کننده شهر خودت یا صف ادارات، در اربعین افراد در صف صبورند به یکدیگر می زنند. رقابتی وجود ندارد. 🚩 حتی کسانیکه گرایشات دینی ندارند، آنانی که از بیخ و بُن دین را نمی پذیرند باید برای یکبار هم که شده بعنوان "بیننده" این زیستگاه را تجربه کنند. 🏴 زیستِ پیاده روی باید در شهرهای بی روح و مادی محور ما در کل سال جریان داشته باشد که ندارد. 🔹اگر آن و گذشت زیستِ اربعین در شهرها و روابط انسانی ما وجود داشت در سال میلیونها و پرونده در قوه قضاییه شکل نمی گرفت. آیا سزاوار نیست که زیستِ اربعین را وارد شهر و روابط خانوادگی خودمان کنیم!؟ ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️دوربین مخفی / از لس آنجلس تا کربلا ❇️یکی از ایرانیان ساکن لس آنجلس رفته از ایرانی‌های اونجا یک دلار قرض خواسته؛ همه‌شون فرار کردند ❇️ همین سناریو رو اینبار تو پیاده روی اربعین آزمایش کردند، ببینید اخبار داغ سلبریتی ها ┄┅┅❅🏴🏴🏴❅┅┅┄         @BaSELEBRTY
قسمت هفتاد و سوم 🌴مراتب و درجات شرک 🔹مرز توحید و شرک حال باید دید مرز دقیق میان توحید و شرک(چه توحید و شرک نظری و چه عملی)چیست؟ چه نوع اندیشه‌ای ،اندیشه توحیدی است و چه نوع اندیشه‌ای اندیشه شرکی؟چه نوع عملی عمل توحیدی است و چه نوع عملی عمل شرکی؟ آیا اعتقاد به موجودی غیر خدا شرک است(شرک ذاتی) و لازمه توحید ذاتی این است که به موجودیت هیچ چیز غیر از خدا(و لو به عنوان آفریده او)اعتقاد نداشته باشیم؟(نوعی وحدت وجود) 🌷حقیقت این است که مرز توحید و شرک،در رابطه خدا و انسان و جهان"از اوئی"و "به سوی اوئی "است.مرز توحید و شرک در توحید نظری"از اوئی "است(اِنّا لِله)هر حقیقتی و هر موجودی مادام که او را در ذات و صفات و افعال با خصلت و هویت "از اوئی "بشناسیم ،او را درست و مطابق با واقع و با دید توحیدی شناخته‌ایم،خواه آن شیء دارای یک اثر یا چند اثر باشد یا نباشد و خواه آنکه جنبه مافوق طبیعی داشته‌باشد یا نداشته باشد. 🥀زیرا خدا تنها خدای ماوراء الطبیعه، خدای آسمان،خدای ملکوت و جبروت نیست،خدای همه جهان است،او به طبیعت همان اندازه نزدیک است و معیّت و قیومیّت دارد که به ماوراء الطبیعه. جنبه ماوراء طبیعی داشتن یک موجود به او جنبه خدائی نمی‌دهد.جهان از نظر جهان‌بینی اسلامی ماهیت"از اوئی"دارد. 🌟قرآن کریم در آیات متعددی عملیات اعجازآمیز (از قبیل مرده زنده کردن و کور مادر‌زاد شفا دادن)به برخی پیامبران نسبت می‌دهد.اما همراه آن نسبت‌ها کلمه "بِاِذنِهِ"را اضافه می‌کند. این کلمه نمایشگر ماهیت "از اوئی"این کارها است که کسی نپندارد انبیاء از خود استقلالی دارند. 🌹پس مرز توحید نظری و شرک نظری"از اوئی"است.اعتقاد به وجود موجودی که موجودیتش "از او"نباشد،شرک است.اعتقاد به تأثیر موجودی که موثریتش "از او"نباشد ،باز هم شرک است ،خواه اثر،اثر مافوق طبیعی باشد مثل خلقت همه آسمان‌ها و زمین‌ها و یا یک اثر کوچک بی‌اهمیت باشد مثل زیر و رو شدن یک برگ. 🌺مرز توحید و شرک در توحید عملی "به سوی اوئی "است(اِنّا اِلَیه راجِعُونَ)توجه به هر موجود اعم از توجه ظاهری و معنوی،هرگاه به صورت توجه به یک راه برای رفتن به سوی حق باشد و نه یک مقصد،توجه به خدا است. 🌸در هر حرکت و مسیر،توجه به راه از آن جهت که راه است و توجه به علامت‌ها و فلش‌ها و نشانه‌ها راه را برای گم‌نشدن و دور نیفتادن از مقصد از آن جهت که این‌ها علامت‌ها و نشانه‌ها و فلش‌ها هستند،بودن"به سوی مقصد"و "به سوی مقصد رفتن" است. 🌼انبیاء و اولیاء راه‌های خدا هستند: اَنتم السَّبیلُ الاعظمُ و الصِّراطُ الاقوَمُ* آنان،علامت‌ها و نشانه‌های سیر اِلی الله هستند و اعلاما لِعِبادِهِ و مَنارا فی بلادِه و اَدِلّاءَ عَلی صِراطِه هادیان و راهنمایان به سوی حق می‌باشند. الدُّعاه اِلی الله و الاَدِلّاءُ عَلی مَرضاه الله* 🌳پس مسأله این نیست که توسّل و زیارت و خواندن اولیاء و انتظار کاری مافوق طبیعی از آن‌ها شرک است. مسأله چیز دیگر است: اولا باید بدانیم آیا انبیاء و اولیاء چنین صعودی در مراتب قرب الهی کرده‌اند که از ناحیه حق تا این حد مورد موهبت واقع شده باشند یا نه؟ از قرآن کریم استفاده می‌شود که خداوند به پاره‌ای از بندگان خود چنین مقامات و درجاتی عنایت کرده است. 🍃مسأله دیگر این است که آیا مردمی که توسّلات پیدا می‌کنند و به زیارت می‌روند و حاجت می‌خواهند از نظر توحیدی درک صحیحی دارند یا نه؟ آیا واقعا با نظر "به سوی اوئی"به زیارت می‌روند یا با فراموشی " او" و مقصد قرار‌دادن شخص زیارت شده؟ 🎋بدون شک اکثریت مردم با چنان توجه غریزی به زیارت می‌روند،اگر چه ممکن است اقلیتی هم باشند که فاقد درک توحیدی(و لو در حد غریزی) باشند.به آن‌ها باید توحید آموخت نه آنکه زیارت را شرک دانست. 🪴مسأله سوم این است که اقوال و افعالی که حکایتگر تسبیح و تکبیر و تحمید است و ستایش ذات کامل علی الاطلاق و غنی علی الاطلاق است در مورد غیر خدا شرک است. 🎍سُبّوح مطلق و منزّه مطلق از هر نقص و کاستی،او است. بزرگ مطلق او است. آنکه همه ستایش‌ها منحصرا به او برمی‌گردد او است. آنکه همه حول‌ها و قوه‌ها قائم به او است،ذات او است. این‌گونه توصیف‌ها چه به صورت قولی و چه به صورت عملی برای غیر خدا شرک است. ادامه دارد . . . 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 *،**و***از فقرات زیارت جامعه کبیره 📚کتاب جهان‌بینی اسلامی (توحید)با اندکی تصرّف ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلِّیکَ الفَرَجَ ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
۶۱.جمع هیزم از صحرا ☀️رسول اکرم صلّی الله علیه و آله در یکی از مسافرتها با اصحابش در سرزمینی خالی و بی‏علف فرود آمدند. 🔥 به هیزم و آتش احتیاج داشتند، فرمود: «هیزم جمع کنید.» 👥عرض کردند: «یا رسول الله! ببینید این سرزمین چقدر خالی است! هیزمی دیده نمی‌شود.» ☀️فرمود: «در عین حال هرکس هر اندازه می‌تواند جمع کند.» 🏌🏌‍♂🏌‍♀اصحاب روانه صحرا شدند، با دقت به روی زمین نگاه می‌کردند و اگر شاخه کوچکی می‌دیدند برمی‌داشتند. هرکس هر اندازه توانست ذره ذره جمع کرد و با خود آورد. همینکه همه افراد هرچه جمع کرده بودند روی هم ریختند، مقدار زیادی هیزم جمع شد. ☀️در این وقت رسول اکرم فرمود: «گناهان کوچک هم مثل همین هیزم‌های کوچک است، ابتدا به نظر نمی‌آید، ولی هر چیزی جوینده و تعقیب کننده‌ای دارد؛ همان‏طور که شما جستید و تعقیب کردید این قدر هیزم جمع شد، گناهان شما هم جمع و احصا می‌شود و یک روز می‌بینید از همان گناهان خرد که به چشم نمی‌آمد، انبوه عظیمی جمع شده است.» 📚شهید مطهری، داستان راستان، جلد اوّل ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تنها سند تصویری از فاجعۀ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ که سرنوشت رژیم شاه و انقلاب را یکسره کرد. در این روز با دستور مستقیم شاه، مأموران شاهنشاهی، مردم تهران را به رگبار بستند و صدها نفر را به خاک و خون کشیدند. برای تحویل هر جنازه به ازای هر گلوله روی بدن شهید مبلغ پنج هزار ریال معادل پانصد تومان که حقوق یک ماه کارگر در سال ۵۷ بود ، پول گرفتند!! و بسیاری از جنازه های شهدا را هم معدوم و مفقود کردند تا تعداد دقیق شهدا مشخص نشود شاه جنایتکار در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خارجی برای توجیه این کشتار گفت : این تظاهرات توسط سازمان های برانداز بین المللی سازماندهی شده بود! این فیلم قابل توجه کسانیکه میگن شاه رفت چون نمی‌خواست مردم رو بکشه! تا توانست مردم رو کشت وقتی که دید اثر نداره ، فرار کرد 👌 کانال حرفه‌ای‌ها https://eitaa.com/joinchat/2238119973Cf061f33c31 خَبَرُگ را به دیگران هم معرفی کنید •┈•••═❁♡ا🇮🇷ا♡❁═•••┈• ✅@KhabarogArdakan ✾پیگیرترین رسانه ایتایی استان یزد✾
قسمت هفتاد و چهارم 🌴مراتب و درجات شرک 🔹صدق و اخلاص خداشناسی خود به خود بر روی تمام شخصیت و روحیه و اخلاق و اعمال بشر اثر می‌گذارد،اندازه این تأثیر به درجه ایمان بستگی دارد. هر اندازه ایمان انسان قوی‌تر و شدیدتر باشد نفوذ خداشناسی در وجود انسان بیشتر می‌گردد و شخصیت آدمی را بیشتر تحت سیطره خود قرار می‌دهد. 🌱تأثیر و نفوذ خداشناسی در انسان مراتب و درجات دارد و تفاوت انسان‌ها از نظر کمال انسانی و قرب به خداوند به این درجات بستگی دارد و همه اینها"صدق"و "اخلاص"نامیده می‌شود.یعنی همه این درجات ،درجات صدق و اخلاص است. 🥀توضیح اینکه قبلا گفتیم: آنگاه که به خدا رو می‌آوریم و او را عبادت می‌کنیم چنین ابراز می‌داریم که تنها مستحق اطاعت،ذات احدیت است و من در مقابل او تسلیم محض هستم. این‌گونه ایستادن و ابراز داشتن،عبادت است و جز برای خدا جایز نیست.ولی این اظهار و ابراز ما تا چه اندازه دارای "صدق"است یعنی ما در عمل تا چه اندازه قید تسلیم در برابر غیر خدا را رها کرده‌ایم و در مقابل ذات او تسلیم محض هستیم؟این جهت به درجه ایمان ما بستگی دارد. مسلما همه افراد از نظر صدق و اخلاص در یک درجه نیستند. 🌹برخی تا این حد پیش می‌روند که عملا جز امر خدا بر وجود آن‌ها حاکم نیست،از درون و برون فرماندهی جز خدا ندارند.نه هوای نفس و تمایلات نفسانی می‌تواند آن‌ها را از این سو به آن سو بکشاند و نه یک انسان دیگر می‌تواند آنان را مسخّر فرمان خویش سازد. 🌷به تمایلات نفسانی آن اندازه اجازه فعالیت می‌دهند که موافق رضای خدا باشد.و البته رضای خدا همان راهی است که انسان را به کمال واقعی خود می‌رساند،و فرمان انسان‌های دیگر از قبیل پدر و مادر و معلم و غیره را برای رضای خدا و در حدود اجازه خدا انجام می‌دهند. برخی از این مرحله هم پیشتر می‌روند و مطلوب و محبوبی جز خدا ندارند. 🌸خداوند محبوب و معشوق اصلی آن‌ها قرار می‌گیرد،و خلق خدا را به حکم این‌‌که:"هر کس چیزی را دوست بدارد آثار آن چیز و نشانه‌ها و یادگارهای آن چیز را نیز دوست می‌دارد" از آن جهت دوست می‌دارد که آثار و مخلوقات الهی و آیات و نشانه‌ها و یادگارها و یادآورهای خدا می‌باشند. برخی پا را از این هم فراتر می‌گذارند و جز او و جلوه‌های او چیزی نمی‌بینند،یعنی او را در همه چیز می‌بینند ،همه چیز در حکم آئینه ،و همه جهان یک آئینه خانه می‌شود که به هر سو بنگرند او را و جلوه او را می‌بینند،زبان حالشان این می‌شود که : به صحرا بنگرم صحرا تو بینم به دریا بنگرم دریا تو بینم به هر جا بنگرم کوه و در و دشت نشان از روی زیبای تو بینم ☀️علی علیه السّلام فرمود: "هیچ چیزی را ندیدم مگر آنکه قبل از او و با او خدا را دیدم" یک نفر عبادتگر آنچه را در حال عبادت با خدای خویش در میان می‌گذارد،در متن زندگی آن را پیاده می‌کند و به مرحله "صدق"در‌می‌آورد. 🌺عبادت برای یک عبادتگر واقعی"پیمان"است و صحنه زندگی وفای پیمان است.این پیمان مشتمل بر دو شرط اصلی است: یکی رهائی و آزادی از حکومت و اطاعت غیر خدا،اعم از هوای نفس و مطامع نفسانی،و موجودات و اشیاء و اشخاص. و دیگر تسلیم محض در مقابل آنچه خدا به آن امر می‌کند و به آن راضی است و آن را دوست می‌دارد. 🌼عبادت واقعی برای عبادتگر عامل بزرگ و اساسی تربیت و پرورش روحی او است.عبادت،برای عبادتگر درس است.درس وارستگی،آزادمنشی، فداکاری،محبت خدا،محبت خلق خدا،محبت امر خدا،همبستگی و دوستی اهل حق،احسان و خدمت به خلق،و . . . ادامه دارد . . . 📚کتاب جهان‌بینی اسلامی (توحید) ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari
10.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
" آبرسانی خوزستان " ✅ بزرگترین پروژه آبرسانی غرب‌آسیا بعد از گذشت ۱۰ سال که با تلاش جدی دولت سیزدهم در یکسال، به بهره‌برداری رسید. ♨️ ابرپروژه‌ای که به واسطه‌اش، ۱۸ شهرستان استان خوزستان از آب شرب باکیفیت بهره‌‌مند شدند.👌 📥 دریافت با کیفیت بالاتر https://eitaa.com/jahat_event/159 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
قسمت هفتاد و پنجم 🌴مراتب و درجات شرک 🔹نتیجه گیری از آنچه توضیح دادیم روشن شد که توحید اسلامی،هیچ انگیزه‌ای غیر خدا را نمی‌پذیرد. واقعیت تکاملی انسان و واقعیت تکاملی جهان واقعیت"به سوی اوئی"است. هر چه رو به آن سو ندارد باطل و برضد مسیر تکاملی خلقت است. از نظر اسلام همچنان‌که کار خود را باید برای خدا کرد،کار خلق را نیز باید برای خدا کرد. 🌱اینکه گفته می‌شود کار برای خدا یعنی کار برای خلق،راه خدا و خلق یکی است و برای خدا یعنی برای خلق و گرنه کار برای خدا منهای خلق آخوندبازی و صوفی‌گری است،سخن نادرستی است. 🌷از نظر اسلام راه،راه خدا است و بس و مقصد خدا است نه چیز دیگر.اما راه خدا از میان خلق می‌گذرد. کار برای خود کردن ،نفس‌پرستی است کار برای خلق کردن ، بت‌پرستی است کار برای خدا و برای خلق کردن،شرک و دوگانه‌پرستی است کار خود و کار خلق برای خدا‌کردن، توحید و خداپرستی است. 🌼در روش توحیدی اسلامی کارها باید به نام خدا آغاز شود. آغاز کردن کار به نام خلق،بت‌پرستی است و به نام خدا و خلق،شرک و بت‌پرستی است و تنها به نام خدا ،توحید و یگانه‌پرستی است. 🌹از قرآن مجید در مورد اخلاص،نکته جالبی استفاده می‌شود و آن اینکه مخلِص بودن(به کسر لام)غیر از مخلَص بودن(به فتح لام)است.مخلِص بودن یعنی در عمل اخلاص ورزیدن ،عمل را پاک و خالص برای خدا انجام دادن. اما مخلَص بودن یعنی پاک و خالص شده برای خدا.بدیهی است که پاک و خالص کردن عمل چیزی است و پاک و خالص بودن به تمام وجود چیز دیگر است. در اینجا فصل هفتم تمام می‌شود و به یاری خداوند در قسمت بعدی سراغ آخرین فصل 👈 فصل هشتم خواهیم رفت تحت عنوان "معرفت الهی" ادامه دارد . . . 📚کتاب جهان‌بینی اسلامی (توحید) ┄┅═✧✺🕌✺✧═┅┄ https://eitaa.com/raherastgari