eitaa logo
رهروان ولایت
382 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
6.4هزار ویدیو
34 فایل
┄┅═✧ ❀ 🔅 ❀ ✧═┅┄ 🆔 @rahrovanehvelayat ┄┅═✧ ❀ 🔅 ❀ ✧═┅┄
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸امام، روشنایی بخش امت🔸 اگر چراغی را در جایی بگذارید و صدها هزار آیینه در اطرافش نصب کنید، صدها هزار چراغ می‌بینید و نور از هر طرف به‌سوی شما می‌بارد. در حرم امامزاده‌ها که آیینه‌کاری می‌کنند، دیده‌اید که یک چراغ، هزاران چراغ دیده می‌شود، و یک چراغ که در آنجا روشن می‌کنند، آن فضا را به‌شدت روشن می‌کند؛ چون این آیینه‌کاری، نور آن چراغ را منعکس می‌کند. امت به‌منزلۀ آیینه‌کاری، و امام چراغ در وسط است. اگر امام باشد و امت نباشد، مانند آن است که چراغی در کنار دیوارهای تاریکی قرار گرفته باشد. اگر امت باشد، ولی امام نداشته باشد، مثل آن است که در حرم امامزاده‌ای چراغ روشن نباشد. آیینه‌کاری هست، اما چراغ ندارد و همه‌جا تاریک است. تحولی که در این امت پیدا شد، درنتیجۀ آشنایی با امام خمینی(ره) بود. @rahrovanehvelayat
♦️درسهای ماه رجب برای منتظران 3️⃣ ◀️جنس استغفار منتظران 👈ماه ماه استغفار است و ذکرهای زیادی برای طلب مغفرت سفارش شده است ⁉️اما سوال این است که برای چه؟ ✅شاید کمتر به متعلق و آنچه که باید بخاطرش از خداوند عذر خواهی کنیم توجه می‌کنیم، ☝️اما جنس استغفار ، جنس دیگری است ✅در فرهنگ انتظار، فقط برای فردی نیست بلکه ظهور، برای خود نیز که مانع امام زمان عج شده است طلب مغفرت می‌کند. 👌استغفار برای بی‌تفاوتی از رنج مردم 👌استغفار برای بی‌تفاوتی از ظلم‌های اجتماعی 👌استغفار برای عدم شرکت در مسئولیتهای اجتماعی 👌استغفار برای رأی‌ها و انتخابهای غلط 👌استغفار برای... ✅آری! مصیبت آن است که گاهی حتی گناهانی را که باید برای آن استغفار کنیم و به همین خاطر اثر مطلوبی نیز ندارد و بسیاری از برای حل ،‌مستجاب نمی‌شود! 👈بیاید یکبار هم که شده برای شناخت گناهان، استغفار 70 بندی امیر‌المؤمنین را بخوانیم. استاد @rahrovanehvelayat
هدایت شده از حرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جانان- مهدی سلحشور ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
🔴 *چگونه فرزندم را به نماز خواندن تشویق کنم*؟ *پاسخ آیت‌الله حائری شیرازی* 💠 نمازتان را قشنگ بخوانید. سجادۀ پاکیزه و مرتب بیندازید. یک اتاقی [یا محل خاصی] برای نمازتان داشته باشید. آنجا معطر باشد. شما نمازتان را بخوانید، بچه می‌آید کنارتان نماز می‌خواند. وقتی نماز خواند، به او جایزه بدهید. نمی‌خواهد وادارش کنید، خودش، خودش را وادار می‌کند. 💠 شما همین اندازه که نماز باحالِ شیرینِ خودتان را می‌خوانید، بچه از نمازتان خوشش می آید. همینطور که خدا خوشش می آید، بچه‌ات هم خوشش می آید. اما تو وقتی نمازت را می‌خوانی، بچه هم خوشش نمی آید. خدا هم خوشش نمی آید. یک نماز بخوان که تا بچه‌ات هم خوشش بیاید. چون بچه، فطرت الهی دارد. 💠 اگر یک توهینی، یک حرف تندی، اشتباهی به بچه‌ات زدی، صدایش کن و بگو من این رفتار رابا شما کردم، الان متوجه شدم که اشتباه بود.من را حلال کن. طبیعتاً می‌گوید حلال کردم. شما بگویید نه. خدا هم باید من راحلال کند. دو رکعت نماز بخوان واز خدا بخواه که خدا من را ببخشد. من را بخاطر رفتار اشتباهم با تو، مجازات نکند.میدانی بچه چه می‌گوید؟ پیش خودش می‌گوید: « زنده باد نماز».اما اگر نکردی، شیطان می‌رود در ذهنش می‌گوید نگاه کن بابایت پنجاه سال نماز می‌خواند اما حق تو راضایع کرده.حالاهم که فهمیده، به روی خودش نمی‌آورد! تو هم پنجاه سال نماز بخوانی بعدش می‌شوی مثل این بابا... ♡••࿐ •┈┈••✾❀🍃♥️🍃❀✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوت 💠استاد رائفی پور 📝دنیا باید به این برسه که غلط کردیم ما یکبار دیگه شیرینی عدالت علی رو میخوایم .... @rahrovanehvelayat
💠بچتو طوری تربیت کردی که پای امام زمانمون وایسه، وقتی که ۳۰۰هزار نفر شمشیر کشیدن جلو امام زمان، وایسه بگه من حسین زمانمو ول نمیکنم |رائفی پور| |شجاعی| ┄┅═✧❁✧═┅┄ @rahrovanehvelayat
هدایت شده از حرم
😀🌺🌺🌺😀 22 ماه رجب، سالروز مرگ معاویۀ بن أبی سفیان مرحوم شیخ طوسی در «مصباح المتهجد»، مرحوم سید بن طاووس در «اقبال الاعمال»، و مرحوم علامه مجلسی در «زادالمعاد» روز بیست و دوم ماه رجب را روز هلاکت معاویه گزارش می کنند.(مصباح المتهجّد،ص813/ اقبال الاعمال، ص173/ زادالمعاد، ص34) مرحوم شیخ مفید در «مسارّالشیعۀ» می نویسد: در روز بیست و دوم ماه رجب سال 60 هجری، هلاکت معاویۀ بن أبی سفیان اتفاق افتاد، و لذا این روز، روز شادی مؤمنین، و روز اندوه اهل کفر و طغیان می باشد.(مسارّالشيعة، ص59) امّا مرحوم شیخ مفید در «ارشاد» به نقل از کلبی، و مدائنی و دیگر مورّخین، و همچنین مرحوم ابن نمای حلّی در «مثیر الاحزان»، مرگ معاویه را در پانزدهم رجب سال 60 هجری نقل کرده اند.(بحارالأنوار،ج 44،ص 324 به نقل از ارشاد/ مثيرالأحزان، ص23) معاویه در سال بیستم قبل از هجرت به دنیا آمد و در سال 60 هجری، در سن 80 سالگی به درک واصل شد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
👥👀 پدر معاویة بن ابی سفیان کیست؟ سبط ابن جوزی در «تذکرۀ الخواص» می نویسد: «هشام بن محمّد کلبی در کتاب مثالب می نویسد: حسن بن علی به معاویه چنین فرمود: «قَدْ عَلِمْتُ الْفِرَاشَ الَّذی وُلِدْتَ عَلَیهِ» یعنی «من می دانم که تو از بستر چه کسی به وجود آمده ای». من(یعنی کلبی) توفیق یافتم معنای این سخن را بفهمم. بیان شده است که چهار نفر از قریش از جمله ابوسفیان با هند، مادر معاویه، ارتباط داشتند ولذا مشخص نیست که پدر واقعی معاویة کدام است.(تذكرة الخواص، ص184) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
💀 دین معاویة در هنگام مرگ 1) عَنْ مُجَاهِدٍ عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه و آله‏: يَمُوتُ‏ مُعَاوِيَةُ عَلَى‏ غَيْرِ الْإِسْلَامِ.(وقعة صفين، ص217) عبدالله بن عمر از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود: معاویة بر غیر دین اسلام می میرد. 2) عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللهِ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه و آله‏: يَمُوتُ مُعَاوِيَةُ عَلَى غَيْرِ مِلَّتِي.(وقعة صفين، ص217) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: معاویه بر غیر آیین من می میرد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
🔥جایگاه معاویة پس از مرگ قَالَ رَسُولُ اللهِ صلّی اللهِ علیه وَ آلِهِ : ‏ إِنَّ مُعَاوِيَةَ فِي تَابُوتٍ مِنْ نَارٍ فِي أَسْفَلِ دَرْكٍ مِنَ جَهَنَّمَ، يُنَادِي: يَا حَنَّانُ يَا مَنَّانُ! فَيُقَالُ لَهُ: «آلْآنَ وَ قَدْ عَصَيْتَ قَبْلُ وَ كُنْتَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ».‏(شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏15، ص176) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: همانا معاویه در تابوتی از آتش در پایین ترین طبقات جهنّم قرار دارد و به خداوند خطاب می کند: یا حنّان و یا منّان، پس به او می گویند: «اكنون(چنین می گویی)؟ در حالى كه پيش از اين نافرمانى مى‏كردى و از مفسدین بودى». عَنْ خَيْثَمَةَ قَالَ: قَالَ عَبْدُ اللهِ بْنُ عُمَرَ: إِنَّ مُعَاوِيَةَ فِي تَابُوتٍ‏ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ، وَ لَوْ لَا كَلِمَةُ فِرْعَوْنَ‏ «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى»‏ مَا كَانَ أَحَدٌ أَسْفَلَ مِنْ مُعَاوِيَةَ.(وقعة صفين، ص217) عبدالله بن عمر نقل می کند: معاویه در تابوتی در پایین ترین طبقه از جهنّم می باشد، و اگر فرعون نمی گفت: «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى»، کسی در جهنّم پست تر و پایین تر از معاویه نبود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
👊 یکی از درهای جهنّم به بنی امیّه اختصاص دارد عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ الزُّرَقِيِ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، قَالَ: إِنَ‏ لِلنَّارِ سَبْعَةَ أَبْوَابٍ: ... وَ بَابٌ يَدْخُلُ مِنْهُ بَنُو أُمَيَّةَ هُوَ لَهُمْ خَاصَّةً لَا يُزَاحِمُهُمْ فِيهِ أَحَدٌ، ... ، وَ هُوَ بَابُ الْهَاوِيَةِ، تَهْوِي بِهِمْ سَبْعِينَ خَرِيفاً، فَكُلَّمَا هَوَى بِهِمْ سَبْعِينَ خَرِيفاً، فَصَارَ بِهِمْ فَوْرَةٌ قُذِفَ بِهِمْ فِي أَعْلَاهَا سَبْعِينَ خَرِيفاً، ثُمَّ هَوَى بِهِمْ كَذَلِكَ سَبْعِينَ خَرِيفاً، فَلَا يَزَالُونَ هَكَذَا أَبَداً خَالِدِينَ مُخَلَّدِينَ، ... ، وَ هَذَا الْبَابُ الْآخَرُ الَّذِي يَدْخُلُ مِنْهُ بَنُو أُمَيَّةَ، إِنَّهُ‏ هُوَ لِأَبِي سُفْيَانَ وَ مُعَاوِيَةَ وَ آلِ مَرْوَانَ خَاصَّةً يَدْخُلُونَ مِنْ ذَلِكَ الْبَابِ، فَتَحْطِمُهُمُ النَّارُ حَطْماً، لَا تُسْمَعُ لَهُمْ فِيهَا وَاعِيَةٌ، وَ لَا يَحْيَوْنَ فِيهَا وَ لَا يَمُوتُونَ. (بحار الأنوار، ج‏31، ص518-519 به نقل از خصال) حضرت صادق علیه السلام از پدر گرامی خویش از جدّ بزرگوارش علیهماالسلام نقل می کند که فرمود: دوزخ، هفت در دارد. ... یکی از آن درها، دری است که مخصوص ورود بنی امیّه است و كسى همراه آنان نیست. آن در، هاویه (یعنی فروکشنده) نام دارد. پس آتش، آنان را به مسافتی معادل هفتاد خریف (هر خريف، برابر مسافتی است که اسب به مدّت چهل سال بپیماید) به عمق خود فرو مي كشد، و هر بار كه تا عمق هفتاد خريفى فرو رفتند، آتش آن چنان جوش مي زند كه آنان را به ارتفاع هفتاد خريف به طرف بالاى دوزخ پرتاب مي كند، و باز تا عمق هفتاد خريفى فرو مي كشد، و آنان به همين منوال براى هميشه و جاويدان، معذّب خواهند بود. اين دری که بنی امیّه از آن وارد جهنّم می شوند، به ابوسفیان، معاویه، آل مروان اختصاص دارد، و آتش دوزخ آن چنان آنان را در هم می شکند كه (نفسشان بند می آید و نمی توانند فریاد کشند و لذا ) صدایشان به گوش كسى نمی رسد. آنان در آنجا نه زنده اند و نه می میرند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
😡 معاویة در روز غدیر جناب علی بن ابراهیم قمی در تفسیر خود می نویسد: شأن نزول آیه«فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّى»، این گونه است که رسول خدا صلّی الله علیه و آله روز غدیر، مردم را به بیعت کردن با علی علیه السلام فراخواند. وقتی این خبر به مردم رسید و مردم به آنچه که خداوند اراده کرده بود که خبرش به ایشان برسد آگاه شدند، به محل های زندگی خود بازگشتند. در این هنگام معاویه به مغیرۀ بن شعبة و ابوموسی أشعری تکیه داده بود و با تبختر به طرف خانواده اش باز می گشت و می گفت: به خدا قسم، هرگز به ولایت علی اقرار نمی کنیم، و گفتار محمّد درباره او را تصدیق نمی کنیم. در این جا بود که خداوند این آیات را نازل فرمود: «فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّى، وَ لكِنْ كَذَّبَ وَ تَوَلَّى، ثُمَّ ذَهَبَ إِلى‏ أَهْلِهِ يَتَمَطَّى، أَوْلى‏ لَكَ فَأَوْلى‏»؛ یعنی«نه تصديق كرد و نه نماز خواند، بلكه تكذيب كرد و پشت نمود. سپس با حال تبختر نزد اهل خود رفت. دورى از خير دنيا براى تو باد!» در این هنگام رسول خدا صلّی الله علیه و آله به منبر رفت و قصد داشت که از آن فرد برائت بجوید، امّا خداوند این آیات را نازل فرمود: «لا تُحَرِّكْ بِهِ لِسانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ»، یعنی «زبانت را زود به حركت درنياور تا به واسطه آن شتابزده شوی». لذا رسول خدا صلّی الله علیه و آله سکوت نمود و نام معاویة را نبرد.(بحارالأنوار، ج33،ص163 به نقل از تفسیر قمی) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
👊🏼👊🏼 تلاش معاویه برای محبوب کردن نام ابن ملجم مرحوم علامه امینی در کتاب شریف «الغدیر» به نقل از «شرح نهج البلاغه» ابن ابی الحدید معتزلی نقل می کند: معاويه، چهار صد هزار درهم از بيت المال به «سمرة بن جندب» داد، تا در ميان مردم شام سخنرانى كند و ضمن آن بگويد كه آيه: وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يُشْهِدُ اللَّهَ عَلى‏ ما فِي قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصامِ وَ إِذا تَوَلَّى سَعى‏ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيها وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْفَسادَ» يعنى: «از مردم كسى هست كه گفتارش در زندگانى دنيا بر تو خوش و شگفت آيد و بر آنچه در دلش است خداى را گواه مى‏گيرد و او سخت‏ترين دشمنان است. و هرگاه روى برتابد، در زمين مى‏كوشد تا فساد برانگيزد و كشت و نژاد را نابود كند، و خدا فساد را خوش ندارد»، درباره على ابن ابيطالب عليه السّلام است و همچنين بگويد كه آيه: وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ‏» يعنى: «از مردم كسى هست كه جان خود را در راه كسب خشنودى خدا مى‏فروشد و از خودش در مى‏گذرد» درباره «ابن ملجم» نازل شده است. (الغدير، ج‏11، ص42) علامه مجلسی در «ترجمه فرحةالغری» می نویسد: آنچه نقل كرده است عبد الحميد بن ابى الحديد مداينى در شرح نهج البلاغه از ابو جعفر اسكافى كه معاويه- عليه اللّعنة- صد هزار درهم به سمرة بن‏ جندب‏ داد كه حديثى وضع كند كه در شأن علىّ بن ابى طالب علیه السلام نازل شده است اين آيه‏ «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يُشْهِدُ اللَّهَ عَلى‏ ما فِي قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصامِ وَ إِذا تَوَلَّى سَعى‏ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيها وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْفَسادَ»، و در شأن ابن ملجم- عليه اللّعنة- نازل شده است اين آيه‏ «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ»‏؛ پس سمره قبول نكرد كه اين حديث را وضع كند؛ پس دويست هزار درهم فرستاد و او قبول نكرد؛ پس سيصد هزار درهم فرستاد و او قبول نكرد؛ پس چهار صد هزار درهم فرستاد و او قبول كرد. (ترجمه فرحة الغري از علامه مجلسى، ص60) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
😡 معاویة، امیرالمؤمنین علیه السلام را لعن می کرد بلاذری در «انساب الأشراف» می نویسد: معاویه این چند نفر را لعن می کرد: علی، مالک اشتر، قیس بن سعد، حسن بن علی، حسین بن علی، ابن عباس، و عبدالله بن جعفر رضی الله عنهم.(انساب الاشراف، ج3، ص126) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
😡🥤توطئه معاویه برای قتل حضرت مجتبی علیه السلام رُوِيَ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام:‏ أَنَّ الْحَسَنَ علیه السلام قَالَ لِأَهْلِ بَيْتِهِ: إِنِّي أَمُوتُ بِالسَّمِّ كَمَا مَاتَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله. فَقَالُوا: وَ مَنْ يَفْعَلُ ذَلِكَ؟ قَالَ: امْرَأَتِي جَعْدَةُ بِنْتُ الْأَشْعَثِ بْنِ قَيْسٍ، فَإِنَّ مُعَاوِيَةَ يَدُسُّ إِلَيْهَا وَ يَأْمُرُهَا بِذَلِكَ. ... فَمَا ذَهَبَتِ الْأَيَّامُ حَتَّى بَعَثَ إِلَيْهَا مُعَاوِيَةُ مَالًا جَسِيماً وَ جَعَلَ يُمَنِّيهَا بِأَنْ يُعْطِيَهَا مِائَةَ أَلْفِ دِرْهَمٍ أَيْضاً وَ يُزَوِّجَهَا مِنْ يَزِيدَ وَ حَمَلَ إِلَيْهَا شَرْبَةَ سَمٍّ لِتَسْقِيَهَا الْحَسَنَ. فَانْصَرَفَ‏ إِلَى مَنْزِلِهِ وَ هُوَ صَائِمٌ فَأَخْرَجَتْ لَهُ وَقْتَ الْإِفْطَارِ وَ كَانَ يَوْماً حَارّاً شَرْبَةَ لَبَنٍ، وَ قَدْ أَلْقَتْ فِيهَا ذَلِكَ السَّمَّ فَشَرِبَهَا وَ قَالَ: يَا عَدُوَّةَ اللَّهِ! قَتَلْتِينِي قَتَلَكِ اللَّهُ، وَ اللَّهِ لَا تُصِيبِينَ مِنِّي خَلَفاً وَ لَقَدْ غَرَّكِ وَ سَخِرَ مِنْكِ، وَ اللَّهُ يُخْزِيكِ وَ يُخْزِيهِ. فَمَكَثَ علیه السلام يَوْمَيْنِ ثُمَّ مَضَى. فَغَدَرَ مُعَاوِيَةُ بِهَا وَ لَمْ يَفِ لَهَا بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهِ‏. (الخرائج، ج‏1، ص241-242) حضرت صادق علیه السلام از اجدادش روايت كرده است كه حضرت مجتبی عليه السّلام به خانواده ‏اش فرمود: من به وسيله سمّ كشته می شوم همان‌گونه که رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله با سم كشته شد. پرسيدند: چه كسى به شما سمّ می خوراند؟ فرمود: همسرم جعده دختر اشعث. معاويه به او نیرنگ می زند و او را مأمور به اين كار می كند. ... چند روزى سپرى شده بود كه معاويه براى جعده مالى فرستاد و در ضمن، به او وعده داد كه اگر امام را شهيد نمايى، صد هزار درهم ديگر به تو می دهم و تو را به ازدواج فرزندم يزيد در می آورم. پس به جعده شربت سمّى داد تا به حضرت بخوراند. در يكى از روزهايى كه هوا گرم بود و حضرت روزه داشت، براى افطار به منزل تشريف آورد. جعده سمّ را در شير ريخت و برای افطار مقابل حضرت قرار داد. امام آن را نوشيد و فرمود: اى دشمن خدا! مرا كشتى، خدا تو را بكشد. به خدا قسم! بعد از من خيرى نخواهى ديد و معاويه به تو نيرنگ زده است و خداوند تو و معاويه را خوار خواهد نمود. بعد از گذشت دو روز، حضرت به شهادت رسيد. و معاويه نيز به وعده‏ هاى خود وفا نكرد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
👊 معاویة بن أبی سفیان مورد نفرین و لعن پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله 1) عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ : «رَأیْتُ بَنِي أُمَيَّةَ فِي صُورَةِ الْقِرَدَةِ وَ الْخَنَازِيرِ، يَصْعَدُونَ مِنْبَرِي، فَشَقَّ عَلَىَّ ذلِکَ. (تاريخ بغداد، ج‏9، ص 45) رسول خدا صلّ الله علیه و آله فرمود: بنی امیّة را به شکل بوزینه و خوک دیدم که بر منبر من بالا رفته اند، و این امر خیلی بر من سخت بود. 2) عَنْ أَبِي سَعِيدٍ أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ قَالَ : « إِذَا رَأَيْتُمُ مُعَاوِيَةَ عَلَى مِنْبَرِي فَاقْتُلُوهُ».(تاريخ مدينة دمشق، ج‏59، ص155) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرگاه معاویة را بر منبر من مشاهده کردید، او را بکشید. 3) ابن عباس مي گويد: در يکي از روزها من با کودکان بازي مي کردم که پيامبر آمد و به من فرمود: برو و به معاويه بگو تا نزد من بيايد. من نيز به در خانه او رفتم و او را به سوي پيامبر خواندم. اما او پيغام داد که مشغول غذا خوردن است. من هم به خدمت پيامبر رسيدم و جريان را گفتم. حضرت فرمود: دوباره برو و او را بياور. بار دوم هم که به در خانه او رفتم، پيغام داد که مشغول غذا خوردن است. خدمت پيامبر رسيدم و همان جريان براي بار سوم اتفاق افتاد. هنگامي که براي مرتبه سوم خدمت پيامبر رسيدم و جريان را عرض کردم، حضرت فرمود: لا أَشْبَعَ اللهُ بَطْنَهُ؛ خداوند شکمش را سير نسازد.(انساب الاشراف، ج5،ص133) 4) سبط ابن جوزی در «تذکرۀ الخواص» می نویسد: وقتی حسن بن علی امر خلافت را به معاویه واگذار کرد، و قصد نمود به سوی مدینه حرکت کند، جمعی از تابعین معاویة مثل عمرو بن عاص، ولید بن عقبه، و عتبة نزد معاویة جمع شدند و گفتند: قصد داریم که نزد حسن بن علی برویم و او را ببینیم تا قبل از رفتن به مدینه خجالت زده شود. معاویه آنها را نهی کرد و گفت: حسن بن علی از فصحای بنی هاشم است، این کار را نکنید، اما آنها اصرار کردند، لذا معاویه به دنبال حسن بن علی علیه السلام فرستاد تا او را ببینند. وقتی حسن بن علی آمد، آنها علیّ بن ابی طالب را ذمّ کردند، اما حسن بن علی ساکت بود. بعد از آن که سخنان ایشان تمام شد، حسن بن علی سخن گفت. وی نخست حمد خدا را به جا آورد و ثنای او گفت، سپس بر رسول خدا درود فرستاد و فرمود: آن کسی که به او اشاره کردید یعنی علیّ بن ابی طالب، کسی است که به دو قبله نماز خواند و دو بار بیعت نمود، درحالیکه همه شما مشرک بودید و به آنچه خداوند بر پیامبرش نازل کرده بود کافر بودید. او کسی است که شهوات را بر خودش حرام کرد و از لذّات امتناع ورزید تا آنجا که خداوند در حقّ او این آیه را نازل فرمود: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُحَرِّمُوا طَيِّباتِ ما أَحَلَّ اللهُ لَكُمْ‏». اما تو ای معاویه! کسی هستی که رسول خدا صلّی الله علیه و آله درباره تو چنین فرمود: اللَّهُمَّ لَا تَشْبَعْهُ. بارالها، شکم او را سیر نکن. درحالی که امیرالمؤمنین از رسول خدا در مقابل مشرکین نگهبانی می داد و جانش را در شب هجرت فدای او کرد و خداوند این آیه را در حقّ او نازل فرمود: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللهِ». او کسی است که خداوند در این آیه وی را با ایمان وصف نموده است: «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا»، او کسی است که رسول خدا صلّی الله علیه و آله به او فرمود: أَنْتَ‏ مِنِّي‏ بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ‏ مِنْ‏ مُوسَى‏، وَ أَنْتَ‏ أَخِي‏ فِي‏ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة. در حالی که تو ای معاویه کسی هستی که پیامبر روز جنگ احزاب به تو نگریست، و سپس به پدرت نگاه کرد و دید که پدرت بر شتری سوار شده است و مردم را به جنگ با رسول خدا تشویق می کند و برادرت پشت آن شتر و تو جلوی آن شتر بودی و لذا رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: لَعَنَ اللهُ الرَّاكِبَ وَ الْقَائِدَ وَ السَّائِقَ. یعنی خداوند نفر سواره، و نفر جلو و عقب را لعنت کند. رسول خدا پدرت را در هیچ جایی نمی دید، مگر آن که او را لعنت می فرمود و تو همراه پدرت بودی. تو کسی بودی که پدرت را از اسلام نهی می کردی، و تو کسی هستی که در جنگ بدر، احد و خندق و همه این جنگ ها با رسول خدا می جنگیدی. سپس حسن بن علی، رو به عمرو بن العاص، ولید و عتبة نمود و برای هر یک به طور مجزّا سخنانی فرمود و فضایح آنها را بیان نمود و سپس مجلس را ترک کرد. پس معاویه رو به رفقای خود کرد و شعری سرود و گفت: من به شما امر کردم که این کار را انجام ندهید، اما گوش نکردید. (تذكرة الخواص، ص182-184) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
هدایت شده از حرم
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زائرین پیاده موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام پیاده بسوی کاظمین! می‌روند، که شب و روز شهادت باب الحوائج آقا و مولایمان موسی بن جعفر علیه‌السلام زائر آن حرم باصفا شوند بازم میگیم خوش‌بحالتون مردم عراق! که دین‌ودنیای‌وآخرت‌تون رو، دو دستی تقدیم نکردید به ... از روز اول مثل کوه پای عقایدتون ایستادید 🌺اللهم عجل لولیک الفرج🌺
با چنگ و دندان... این عکس ، روایتِ غیرتِ ایرانی است . ما با چنگ و دندان کشورِ خود را در برابر موج دشمنی ها حفظ کرده ایم . آینده از آن ایران است.
اصالت چیست؟ 📚 روزی در دُرّ گرانبهای پادشاه لکه سیاهی مشاهده شد هر کاری درباریان کردند و هر جا رفتند نتوانستد رفع لکه کنند *تا مرد فقیری گفت من میدانم چرا دُر سیاه شده* پس مرد فقیر را پیش پادشاه بردند او به پادشاه گفت : در دُر گرانبهای شما کِرمی هست که دارد از آن میخورد پادشاه به اوخندید وگفت ای مردک مگر میشود در دُر کِرم زندگی کند فقیر گفت *ای پادشاه من یقین دارم کرمی در آن وجود دارد* پادشاه گفت اگر نبود گردنت را میزنم مرد بیچاره پذیرفت *وقتی دُر را شکافتند دیدند کِرمی زیر قسمت سیاهی رنگ وجود دارد* پادشاه از پاسخ او خوشش آمد و دستور داد او را در گوشه ای از آشپزخانه جا دهند و مقداری از پس مانده غذاها نیز به او دادند روز بعد پادشاه سوار بر یکی از اسبانش شد و رو به مرد فقیر کرد و گفت : این بهترین اسب من است . نظر تو چیست ؟ مرد فقیر گفت: شاید در تند دویدن بهترین باشد، که هست ولی یک ایرادی نیز دارد پادشاه گفت: چه ایرادی ؟ فقیر گفت : در اوج دویدن هم که باشد ، وقتی رودخانه ای ببیند ، به درون آب میپرد. پادشاه باورش نشد برای امتحان صحت ادعای مرد فقیر ، سوار بر اسب از کنار رودخانه ای گذشت ؛ اسب با دیدن رودخانه سریع خودش را درون آب انداخت پادشاه از دانایی مرد فقیر *متعجب شد و یک شب دیگر* نیز او را در محل قبلی با پس مانده غذا جا داد و روز بعد خواست تا او را بیاورند. *وقتی فقیر را نزد پادشاه آوردند ، پادشاه از او سوال کرد: مَردک بگو دیگر چه میدانی ؟ مرد که به شدت میترسید با ترس گفت: *میدانم که تو شاهزاده نیستی* پادشاه به خشم آمد و او را به زندان افکند _ولی چون دو مورد قبل را درست جواب داده بود پادشاه را در پی کشف واقعیت وا داشت_ پادشاه نزد مادرش رفت و گفت ای مادر راستش را بگو من کیستم این درست است که شاهزاده نیستم؟ مادرش بعد کمی طَفره رفتن گفت : حقیقت دارد پسرم 😔 من و شاه از داشتن بچه بی بهره بودیم و از به تخت نشستن برادرزاده های شاه هراس داشتیم وقتی یکی از خادمان دربار تو را به دنیا آورد تو را از او گرفتیم و گفتیم ما بچه دار شدیم. بدین طریق راز شاهزاده نبودن پادشاه مشخص شد پادشاه بار دیگر مرد فقیر را خواست و از سِرّ دانایی او پرسید 🤔 مرد فقیر گفت : علت سیاهی دُر را از آنجایی فهمیدم که هر چیزی تا از درون خودش خراب نشود از بین نمیرود علاقه اسب به آب را چون پاهایش پشمی بود و کُلک داشتند فهمیدم که در زمان کُره بودن در زمان چریدن در چراگاه حتما روزی از شیر گاومیشی خوراک کرده و حتما به آب تنی علاقه مند شده پادشاه پرسید: اصالت مرا چگونه فهمیدی؟ فقیر گفت: من پاسخ دو سئوال مهم زندگی ات را به تو دادم ولی تو به جای پاداش دو شب مرا در گوشه ای از آشپز خانه با پسمانده غذای درباریان جا دادی *چون این کار تو را دور از کرامت یک شاهزاده دیدم* فهمیدم تو شاهزاده نیستی....!! 🙄 *- یادمان باشد خصایص ما انسان ها ذاتی است* *هیچگاه آدم کوچک بزرگ نمی شود وبرعکس هیچوقت بزرگ و بزرگ زاده کوچک نمی شود *نه هرگرسنه ای فقیراست! -* *ونه هر بزرگی بزرگوار!* @rahrovanehvelayat
👈 مــهربان باش! یڪ سنگ ریزه از اسمش پیداست یعنی ریز است ناچیز است اما همین سنگ اگر در جوراب یا کفش‌ات باشد تو رااز رفتن و حرکت باز می دارد. بعضی چیزها ریز است ناچیز است اما انسان را از حرکت در و به سمت خوبی ها باز می دارد یکی از آنها نسبت به پدر و مادر است هرچند کم باشد و درحد گفتن اُف باشد! ⇝ @rahrovanehvelayat
🌿آیت الله بهاءالدینی(ره) : اگر این دو کار را انجام دهید خیلی پیشرفت خواهید کرد: 👈اول اینکه نماز اول وقت بخوانید. 👈دیگر اینکه دروغ نگویید. ⇝ @rahrovanehvelyat
🛑بعد از نماز، زود بلند نشوید و بروید! 🔅حضرت آیت الله حاج میرزا علی هسته ای(ره) با همان لهجه شیرین اصفهانی خود می فرمود: بادبادک، بی دنباله بالا نمیره، نماز هم بدون تعقیب بالا نمی رود. 🔅آیت الله مجتهدی نیز فرمودند: هربنده یک دعای مستجاب داره بعد از هر نماز،زود بلند نشوید برید. 🔅آیت الله مجتبی تهرانی نیز می فرماید: ما در روایات بسیار داریم که کسی که حاجتی دارد، اگر نماز بخواند و در نماز یا بعد از نماز دعا کند، دعایش مستجاب است. 🔅پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: خداوند فرموده است: ..... اگر کسی وضو گرفت و نماز خواند و از من چیزی درخواست کرد و من به او عطا نکردم، من به او جفا کردم. 🔅حالا درخواست او می خواهد امر دینی باشد یا امر دنیایی باشد؛ هرچه باشد، باشد اگر من به او عطا نکنم به او جفا کرده‎ام و من هم پروردگاری جفاکار نیستم. " 💠برخی تعقیبات مشترکه بعد از نماز: دعا کردن، ذکر تسبیحات حضرت زهرا، خواندن سوره حمد و آیت الکرسی، سه مرتبه: استغفرالله الله الذی لا اله الا هو الحی القیوم، ذوالجلال والاکرام و اتوب الیه✨ ➫ @rahrovanehvelayat