eitaa logo
راصد امت
1.1هزار دنبال‌کننده
160 عکس
338 ویدیو
19 فایل
درنگی در جریان‌شناسی معاصر جهان اسلام یادداشت‌های احمد ربیعی‌فر پژوهش‌گر عرصه جریان‌شناسی جهان اسلام @rased110 : در ایتا و تلگرام ادمین: @Ahmadrabiei
مشاهده در ایتا
دانلود
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 اولین سکولار! 🔴 وقتی می گوییم جولانی و سران هیئت تخریب الشام، سکولار هستند... یعنی این👆 🔻 کسانی که دلشان را به چند شعار ظاهری اسلامی و ادعای دروغین اخوانی‌گری در هیئت تخریب الشام خوش کرده‌اند، معنای سکولاریسم را بازخوانی کنند. بعثت علیه سکولاریسم... 🔎 @rased110
🔴🖼 بازوهای پروژۀ نفوذ در سوریه 🔻 سرویس‌های قطر و ترکیه با کدام بازوها، جولانی را اداره کرده و رشد دادند؟ 👆 این شخص، یکی از مهم‌ترین بازوهای اختاپوس نفوذ و سیطره در سوریه است. 🔻 کاش ما اندکی روی این الگوها مطالعه داشتیم و می‌دیدیم، کار از کجا مدیریت می‌شود. ♨️ جولانی، ویترین است. زیدان را دریابید. آقایانی که نام اسلام‌گرایی روی این پدیده‌ها می‌گذارید، نفوذ سرویس‌های بیگانه را ببینید. آن دوران که شما با چند اخوانی بنشینید و کار پیش برود، گذشته است. الان کار دست کسان دیگری است... ♦️ مطمئن باشید که اسلام‌گرایان واقعی، با این طیف در سوریه به اختلاف و نزاع می‌رسند. اما قدرت این سرویس‌زاده‌ها خیلی بیشتر از چهار تفنگ بدست اسلام‌گراست. 🧩 وللقصة بقیة.... 📣 به زودی بخش‌های کوتاهی از این👆 گفتگوی زیدان را منتشر خواهم کرد تا حقیقت این شخصیت و نفوذش آشکارتر شود. 🔻 فایل صوتی که در مطلب بعدی کانال، تقدیم می‌شود، توضیحی در این خصوص است. 🔎 @rased110
1.33M
🔴🎙 این راه که می‌روید به ناکجا می‌رسد... 🔻 تعریف پدیده‌ها بدون توجه به پروژۀ وسیع و قدرتمند نفوذ قدرت‌ها در جریان‌ها، شخصیت‌ها و تحولات منطقه، فرآیندی ناقص است. نتیجه‌هایی اشتباه را در پی دارد. 🔎 @rased110
16.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 بازوی نفوذ و مدیریت پروژه در سوریه 👆 این ویدئو، گوشه‌هایی کوتاه و گزینش شده از مصاحبه‌ای است که احمد موفق زیدان، اندکی پیش از اتفاقات اخیر سوریه داشته است. 🔻 احمد موفق زیدان، یکی از مهم‌ترین عناصری است که سال‌ها در کسوت فعالیت رسانه‌ای و خبری مشغول نفوذ در جنبش‌های اسلامی، تصمیم‌سازی و کنترل آنان بوده است. اما در خصوص هیئت تحریر الشام سوریه باید گفت که او از شخصیت‌های تأثیرگذار و صاحب نفوذ در هیئت تحریر الشام است که حتی به پدر روحی دولت نجات در ادلب، توصیف شده است. 1️⃣ آشنایی با احمد موفق زیدان، ارتباطات و فعالیت‌هایش 2️⃣ ♨️ ماهیّت فکری و راهبردی جولانی و گذشته و امروز او از زبان تئوریسین هیئت تخریب الشام. 🔎 @rased110
11.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 موشک رسانه‌ای! 🔻 هرچند این روزها سخن از حملات موشکی یمنی‌ها به اسرائیل، خبرساز شده، اما موشک رسانه‌ای یمنی‌ها برای صهیونیست‌ها دردناک‌تر بوده است. 🔻 مصطفی المومری، یوتیوبر و فعال رسانه‌ای یمن که تولیداتش تأثیرات بسزایی را در اذهان عمومی به همراه داشته، این روزها با انتشار ویدئوی آهنگین و طنزآمیز جدیدش صدای افیخای ادرعی را در آورده است. ♨️ افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش صهیونیستی به زبان عربی، بعد از ویدئوی جدید مومری مجبور شد به مقابله با آن بپردازد و همین امر، دنبال کنندگان و حامیان مومری در فضای عربی را دوچندان کرد. 🔎 @rased110
5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 جلوی جنگ با اسرائیل را گرفتیم! 🔻 ابومحمد جولانی (احمد الشرع) در گفتگو با شبکه العربیه (سعودی) صریحاً افتخار می‌کند که از جنگ میان مسلمانان با اسرائیل جلوگیری کرده است. (تا بحران و ویرانی حاصل نشود!) ♨️ آن وقت عزیزان ما در ایران، برنامه رسانه‌ای می‌سازند با این موضوع که « آیا ابومحمدالجولانی به مقاومت می‌پیوندد؟!» !!!!! ⁉️ یعنی باور کنیم که هنوز نمی‌دانید با چه پدیده‌ای مواجهیم؟ ‼️ این همه ناآگاهی و عدم هوشیاری از ناحیه کسانی که مدعی فعالیت و کارشناسی منطقه‌ای هستند، جای بسی تعجب است. ✳️ اگر ما را قبول ندارید، لا اقل به فرمایشات شهید سید حسن نصرالله (دام رعبه) در پایان این ویدئو توجه کنید و در آن تأمل کنید. 🔎 @rased110
⚫️ سالروز شهادت امام علی بن‌محمد الهادی (صلوات الله و سلامه علیه) بر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و شیعیان و محبان آن حضرت، تسلیت باد. 🔎 @rased110
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎞 خط قرمز ما کجاست؟ 🔻 مجاهد اسلام، استاد یحیی سریع در سخنانی اظهار داشت: اگر اسرائیلی‌ها خطوط قرمزی دارند، خطوط قرمز ما هم غزه است و مقدسات و اسلامِ ما. ♨️ او ادامه داد: اما در هدف قرار دادن دشمن صهیونیستی، خط قرمزی نداریم و اگر تجاوزش به غزه را ادامه دهد، نقاطی را هدف قرار می‌دهیم که هیچ‌کس حتی مردم یمن و ملت‌های منطقه نیز انتظارش را نداشته باشند. 🔎 @rased110
image_2025-01-567-05-05.jpg
1.21M
🔴📰 تحولات سوریه در رسانۀ داعش 🔻 داعش در شماره 472 از نشریۀ رسمی «النبأ» به ارائۀ تحلیل از تحولات اخیر سوریه پرداخته است. 💢 در یک کلام و به طور مختصر: تنها گفته است که این حادثه یک انقلاب است که با حمایت ترکیه، انجام شده و طبق ساختار کفرآمیز دموکراسی و همان شیوۀ حکومت قبلی سوریه، عمل خواهد کرد. تفاوتی میان اینها با بشار اسد نیست. 🔻 اما این شیوه از مواجهه با پدیده‌های بیگانه از سوی داعش در قلم نویسندگان داعشی در نشریه النبأ، شیوه‌ای نادر و منحصر به فرد است؛ چرا که داعش همواره گروه‌های معارض و مسلح غیرداعشی را متهم به شرک و ارتداد کرده و به طور خاص، سران آنها را مشرک و مرتد و زندیق، توصیف کرده است. چطور است که اکنون اینگونه با هیئت تحریر الشام مواجه می‌شود؟ خبری هم از دعوت به نبرد با جولانی هم در این متن نیست. ♨️ این تغییر لهجه در داعش، بی‌دلیل نیست. 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 نفوذ فرهنگی یعنی این👆 👆 این دختر عرب سوری به حدی بر زبان ترکی (ترکیه‌ای) مسلط است که حتی باعث تعجب خبرنگار تُرک شده و خیلی او را تحسین می‌کند. (همین تحسین کردن و نحوۀ برخورد با او نیز عملیاتی روانی جهت نفوذ فرهنگی و ارزش دانستنِ تسلط بر زبانی ترکیه‌ای در میان اهالی سوریه است). 🔻 وقتی از یکی از عزیزان شنیدم که ترکیه توانسته نفوذ فرهنگی خود را در عمق سوریه پیش ببرد، شاید اندکی تردید در وجودم بود. اما ملامح این نفوذ را می‌توان در سوریه، به ویژه در مناطقی مانند ادلب و حلب مشاهده کرد. 🔻 متأسفانه ما در تعریف از فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای، دچار اشتباهاتی هستیم. کار فرهنگی و رسانه‌ای فقط در بعضی شعارهای خاص و به صورت صریح و عریان، خلاصه نشده است. فعالیت فرهنگی، اصول، روش‌ها و زوایایی دارد که کاش .... 🔻 متأسفانه نگاه به فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای در میان ما مشکلات متعددی دارد که اینجا مکان سخن گفتن از آن نیست. 🔎 @rased110
🔴✍️ تناقضات جریان جولانی 🔻 دکتر ابومحمود نائل از علما، نویسندگان و تحلیل‌گران اسلام‌گرای جهان عرب در دو متن متفاوت به این نکته مهم پرداخته است که: ❓چرا کسانی که حماس و اخوان مصر (در دوران محمد مرسی) را به دلیل پذیرش ساختار انتخاباتی و پارلمانی مورد انتقاد و حتی تکفیر قرار می‌دادند، امروز خودشان در سوریه زیر بار این ساختار رفته‌اند؟!!! 🔻 او به مقایسه موارد ذکر شده پرداخته و می‌نویسد که حماس در غزه و در اوج تحریم‌ها بود و زیر فشار، ساختار پارلمانی را پذیرفت اما تکفیر و تبدیعش کردید. همچنین دولت مُرسی، با وجود فشارهای داخلی مصر و اوضاع سختی که در نهایت به کودتا و کشته شدن مُرسی منتهی شد، زیر بار این ساختار رفت. ⁉️ شما که چنین شرایط سختی نداشتید چرا زیر بار ساختاری رفتید که خودتان آن را بدعت و کفر می‌دانستید؟!! ♨️ از این به بعد مواظب باشید، از بیرون گود، کسی را قضاوت نکنید. ⬇️ دو مطلب مذکور از ابومحمود نائل را در پست‌های بعدی کانال، به اشتراک می‌گذارم:👇 🔎 @rased110
🔴📄 التربية بالأحــداث… هذه معالم "مفهوم تحكيم الشريعة عند وزير العدل في حكومة "الثورة السورية" شادي الويسي -حفظه الله وبارك فيه ونصره- • " حينما نقول: أنّ البرلمان سيشكّل من الشعب، وما يريده الشعب يقر في البرلمان على مستوى تطلعات هذا الشعب. • إذا كان هناك 90‎%‎ من الشعب السوري يريد أن "يصوّت" على شيء هو في صلب قناعته وعقيدته، فنحن نقول: هــــذا خيـــــار الشعـــب إذاً وتطلعات الشعب إلى ما يريد "ويعتقد" ! • داخل هذا الإطار سيكون "تحكيم الشريعة ضمن هذا المفهوم" • وليس على مستوى تسلط الدولة على الشعب، أو أن "الدولة تفرض على الشعب شيء أو كذا، هذا الذي لن يكون في "الرسم السياسي القادم" (ا.هـ) بقطع النظر عن الموقف الشرعي من هذه التصريحات، والبيئة التي جاءت فيها، والأحداث التي صيغت فيها، والعوامل المحيطة بها. فهي تتناول مسألةً مهمةً، كانت لوقت قريب تمثل أحد أهم أبرز الفروقات بين منهجين عاملين في الساحة الإسلامية. ليس المقام مقامَ تحرير محل النزاع في الخلاف القديم الحديث المتجدد؛ وبيان وجه التعبّد فيها، لاسيما والبيئة تعجُّ باللغط والأصوات المرتفعة التي يصعب فيها مطلق البيان؛ لكنّ ثمة ما يمكن أن يشار إليه " تربوياً " تعليقاً على كلام "الوزير الويسي" -حفظه الله-. سهلٌ جداً أن ترسم على "الورق" معالم الخلافة الإسلامية الراشدة؛ لكنْ ربما صعب جداً أن تقيم "بعضها" على واقعٍ يراعي فيه "الراسمون" المنظومة الدولية وأدوات الدول العميقة في المجتمعات المسلمة، وأثرها في محاربة كل تجربة إسلامية ناشئة. رحم الله الدكتور الشهيد "محمد مرسي" ورحم الله الشيخ الإمام الشهيد "أحمد ياسين" قالا أيسر من هذا القول على لسان "المنتصر الوزير" ولم ترحمهما الألسنة السلفية ولازالت بهما حتى وصلت إلى وعر التصنيفات العقدية المخرجة لهما من الملة في بعضها، والمضللة والمفسّقة في غالبيتها الغالبة. ثمة فارق كبير بين واقع الشام الذي قيلت فيه هذه التصريحات وقد جاءت على لسان وزير في ثورة "منتصرة بحد السلاح" مع كامل التمكين، وبين حماس في تجربتها المحاصرة من الجهات "الست"، وبين تجربة "الإخوان في مصر" والتي لم يسمح لهم أصلاً بممارسة السلطة حتى قتل في سبيل دعوته "الشهيد محمد مرسي" في زنازين الانقلاب المسيطر أصلاً على مقاليد الحكم!! حتى طافت أقلامٌ وألسن تطالبهم بتحكيم الشريعة، وعقدوا معهم ألوية "البراء والبراء" لا الولاء في شيء! أحبابنا في الشام: طيبٌ أنْ انتبهتم لوعورة مسالك السياسة، وتداركتم أسس الخطاب المناسب، وأطيب من ذلك هذه "المراجعات المنهجية" التي تتناول المسائل الاجتهادية الفقهية بعيداً عن "المساحة العقدية" والتعبير عنها بهذه الموازنات، وتناور في المساحات المأذون فيها شرعاً، فقد كانت مثل هذه التصريحات في الزمن "القريب جداً" تدور مخرجات البحث فيها بين "الضلال والكفر" وهي الآن تمثل منهجاً سلفياً جهادياً في بيئة المصالح السياسية المتشابكة!! ولعلّ ضعيف الإدراك بات يضرب كفاً بكفٍ لفهم هذا التوجه الجديد، أهو "سلفنة الإخوان" أم "أخونة السلفية" أم أنّ الخلاف من قبل على مفهوم تطبيق الشريعة لم يكن سوى مزايدات في بيئة التنظير البعيدة عن " ممارسة السياسة - بحقٍ - في الواقع" ؟؟!!! من أنفع ما يمكن أن يقال للأخوة العاملين دوماً: إيّاكم أن تنظّروا لأصولٍ عريضةٍ في ساحة العمل الفردي؛ ثم تكونوا أولَ من يُجبر على مخالفتها في ساحة العمل الجماعي المختلط !! حفظ الله الشام وأهلها وقادتها. 🔎 @rased110