eitaa logo
راسخون انقلاب
202 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
849 ویدیو
3 فایل
نهضت بسوی بهار
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو ونکوور کانادا هم اقلیتید یه آبرو برای خودتون بزارین مقابل دین و شریعت شماها همیشه حضور دارید. همین قدر حقیرید!!😕 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌مداحی جنجالی هیئت بعثت یزد: از خون جوانان وطن لاله دمیده بس کن ای بیداد گر خون خدا آمد به جوش
11.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 قدردانی از شهامت سردار احمد علیرضابیگی در مراسم عزاداری شب تاسوعا 🆔 @MehreFarda
بسمه تعالی شانه جناب آقای مهندس تمدن درگذشت همسر گرامیتان را تسلیت می‌گوییم و از خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل خواستاریم. مجمع راسخون انقلاب استان اصفهان https://t.me/rasekhoone
🔘 درس بزرگ واقعه کربلا ✳️ در اوصاف "شمربن ذی‌الجوشن" آمده است که او جزء فرماندهان سپاه امام علی(ع) در جنگ صفین بوده و در میدان جنگ در مبارزه با "ادهم‌بن محرز" از ناحیه صورت بشدت مجروح و تا مرز شهادت پیش رفته بود. وی اهل نماز و روزه بود و بخاطر تهجّد و سجده‌های طولانی، پیشانی‌اش پینه بسته بود. همچنین نیایش‌هایش جانگداز و ۱۶ بار نیز پای پیاده به حج رفت. 🔻با این همه، حکومت یزید، "شمر" و سپاهیانش با اوصاف برشمرده را چنان شستشوی مغزی داده بود که در برابر اباعبدالله و ۷۲ تن از یارانش صف‌آرایی کردند بگونه‌ای که به نوشته برخی مورخین؛ ۲۰هزار نفر از آنان که مانند یزید اهل نماز و روزه بودند، در کربلا برای کشتن حسین، در رود فرات قربة الی‌الله غسل می‌کردند تا ثوابش بیشتر شود. در ظهر عاشورا وقتی امام حسین(ع) اذان می گفت، سپاهیان یزید هم نماز می خواندند و برخی خطاب به فرزند رسول‌الله می‌گفتند که نماز شما مقبول درگاه خداوند نیست! شمر نیز در حین جنگیدن با امام، ایشان را به جهنم بشارت می داد و از گفتن سخنان زشت و ناهنجار علیه امام دریغ نمی‌ورزید. پس از شهادت نیز بر بدن امام اسب تاخت و دستور غارت و آتش زدن خیمه‌ها را صادر کرد! 🔻همچنین از امام باقر (ع) نقل شده که امویان بعد از کشتن امام حسین (ع) به نشانه شادی چهار مسجد به نام قاتلان کربلا در کوفه بنا کردند و به موجب روایتی منسوب به امام سجاد (ع) ۳۰ هزار نفر با نیت تقرب الی الله به جنگ امام حسین(ع) آمده بودند. 🔻پرسش اینجاست که چرا چنین شد و مظهر حق و عدالت بنام دین در برابر سپاه جهل و جور قربانی گردید!؟ عده‌ای در پاسخ به این پرسش و در توجیه عمل شمر، به گفتن این جمله بسنده می‌کنند که "شمر" مقام پرست و "عبدالبطن" یعنی اسیر و بنده‌ی شکم بود و همین عامل باعث شد تا مرتکب آن جنایت عظیم شود. 🔻براستی مگر می‌شود کسی که داوطلبانه ۱۶بار رنج سفر طاقت‌فرسای به حج رفتن با پای پیاده را به جان خریده و تا مرز شهادت در راه پدر حسین(ع) جنگیده و پیشانیش از زیادی سجده و تهجّد پینه بسته، تنها بخاطر شکم، بر سینه پسر پیغمبر نشسته و با بی‌رحمی و قساوت تمام دوازده ضربه از پشت بر گردن اباعبدالله وارد آورده و آنگاه باافتخار درحالیکه سرخون چکان حسین را در دست دارد از قتلگاه خارج شود!؟ 🔻گرچه مال‌اندوزی، قدرت‌طلبی و تحکیم موقعیت در نزد حاکمان، می‌تواند محرّک و از عوامل انگیزشی محسوب شود، اما واقعیت این است که بزرگترین دلیل و انگیزه ارتکاب این جنایت بزرگ توسط شمر و لشگر یزید، خود از جنس مذهب و معنویت و ناشی از عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید(حاکم وقت) و انتقاد مسالمت‌آمیز و غیرمسلحانه‌اش از وی و کارگزارنش بود و اینکه می‌خواست كار امت جدّ خویش را به صلاح آرد و امر به معروف و نهی از منكر كند و روش جدش(ص) و پدرش علی‌بن ابی‌طالب(ع) را در پیش گیرد بدون اینکه دیگران را به این عمل وادار سازد. پرواضح است که این عمل در برابر خودکامگان، خود جرم بزرگی است. زیرا یزیدیان و قدرت و موقعیت آنان در نزد افکار عمومی را به چالش کشیده و به مخاطره می‌انداخت و از اینرو با شستشوی مغزی سپاهیان خود به آنها قبولانده بودند که اطاعت از حاکم، عین اطاعت از خدا و پیامبرش است و عدم بیعت و پیروی از حکومت و هرگونه انتقادی از آن به منزله خروج از دین و عملی حرام و مستوجب قتل است ولاجرم جنگ با امام حسین به عنوان باغی در حکم جهاد مقدس است! 🔻روایت "ابواسحاق سبیعی" در کتاب لسان المیزان/ 3/504، این قرائت راقم را تایید می‌کند؛ ابواسحاق می‌گوید: "شمر همراه ما نماز می‌خواند. پس از نماز دستان خود را به آسمان بلند کرده می گفت: خدایا! تو آگاهی که من شریف هستم. مرا ببخش. به او گفتم: چگونه خداوند تو را ببخشاید در حالی که در قتل پسر پیامبر (ص) همراهی و معاونت کرده‌ای؟ گفت: وای بر تو! چه باید می کردیم؟ این ها [حاکمیت] دستوری به ما دادند و ما با آن مخالفت نورزیدیم. اگر با آنها مخالفت می‌کردیم، از شتران آبکش بدتر بودیم. گفتم: این عذر زشتی است. اطاعت تنها در کارهای معروف است". در روایت دیگری آمده است: "بعد از عاشورا، شمر در مسجد نشسته بود و بعد از نماز استغفار می‌کرد. یکی از او پرسید: چگونه استغفار می‌کنید؟ وی پاسخ داد: امیران ما به ما دستور دادند و ما هم مخالفت نکردیم، چون اگر مخالفت می‌کردیم از این درازگوش‌ها هم پست‌تر بودیم". 🔻طرفه‌آنکه، در پی تقدیس حاکمان، این مذهب هیات حاکمه و خرافات است که به جنگ مذهب و حق‌جویان و عدالتخواهان می‌رود و به عوام و کج‌فهمان القاء می‌کند که هر کس از بیعت خلیفه، اولوالامر و یا ولی‌امر مسلمین تمرّد کند، مستحق کشته شدن است. بنابراین جهل و ناآگاهی مسلمانان وقت و تقلید کورکورانه آنها از حکومت و پیروی از این شعار که ماموریم و معذرور، قاتل اصلی حسین(ع) است. ✅کانال جدید @alami_akbar
✅رهبری که نمی‌توانست با مقامات فاسد حکومتش مبارزه کند ✍️بیژن اشتری 🔗هیچ رهبر دیکتاتوری را ندیده‌ام که اراده و توانی برای مبارزه با مقامات فاسد زیردستش داشته باشد.دلیلش هم روشن است، رهبر برای خریدن وفاداری زیردستانش هیچ ابزاری جز اعطای رانت و امتیازهای مالی مفسدانه به آن‌ها ندارد و فساد اساسا ابزار حکمرانی‌اش است. 🔗نمونه‌اش هم لئونید برژنف رهبر اسبق شوروی که گرچه خودش دزد بیت المال نبود اما از بیت المال مسرفانه خرج می‌کرد تا حمایت و وفاداری وزرا و فرمانداران و مدیران زیردستش را بخرد و چند صباحی بیشتر حکومت کند. نظام حکومتی او مبتنی بر کادرهایی بود که جملگی فاسد بودند و امکان برکناری آنها وجود نداشت چون کل سیستمش فرومی‌ریخت. 🔗در اواسط دهه هفتاد شایعات درباره  دزدی‌های یک مقام گرجی به اسم کلیموف شدت گرفت تا آنجا که کمیته مرکزی حزب کلیموف را به مسکو فراخواند تا بازخواستش کنند اما موقعی که آنها فهمیدند کلیموف مهره وفادار رهبر است از توضیحاتش «قانع »شدند و اعلام کردند این شایعات دروغ است. 🔗مورد دیگر قضیه فساد مالی خاندان علیف‌ها در جمهوری آذربایجان بود. برژنف گزارش‌های فساد این خانواده را مرتب دریافت می‌کرد اما چون از وفاداری آنها به خودش اطمینان داشت هیچ اقدامی علیه آنها نمی‌کرد و چشم بر دزدی‌هایشان می‌بست‌. 🔗سرگیی مدانوف ،دبیر اول حزب در کراسنودار، مقام فاسد دیگری بود که عالم و آدم از مفاسد گسترده مالی‌اش با خبر بودند. حتی یوری آندروپف رییس ک‌گ‌ب شخصا نزد رهبر رفت و به او گفت«رفیق برژنف این فرد به قدری دزدی کرده که حفظ او در این مقام دیگر به صلاح شما نیست. من توصیه می‌کنم او را برکنار کنید و تحت پیگرد قضایی قرار دهید» اما رهبر چگونه می‌توانست این مهره وفادار قدیمی را که همیشه در کراسنودار بهترین پذیرایی‌ها را از او کرده بود و مجسمه‌هایش را در جای جای منطقه تحت فرمانش برپا کرده بود و با پرشورترین جملات مجیزش را گفته بود از کار برکنار کند؟ 🔗رهبر سکوت سنگینی کرد و به آندروپف گفت«یوری،چنین کاری ناممکن است. او رهبر سازمان حزبی ما در کراسنودار است، خیلی ها به او اعتقاد دارند، کلی پیرو و هوادار دارد و حالا تو به من می‌گویی که بیاییم و او را محاکمه کنیم؟امکان ندارد.» 🔗محاکمه مهره‌های وفادار رژیم‌های دیکتاتوری، حتی اگر مرتکب قتل هم شده باشند، هیچ جایی در دستور کار رهبران این رژیم‌ها ندارد. آن‌ها حداکثر کاری که در این باره می‌کنند مقداری موعظه اخلاقی به مقامات است که بیش از حد ندزدید و به آنچه که تاکنون دزده‌اید قانع باشید. 🔗آن ها دوست دارند بگویند فساد مالی مقامات رژیم صرفا یک لغزش اخلاقی است و نه عملی مجرمانه برخاسته از معایب ساختاری رژیم. http://telegram.me/bavarh
‼️توئیت وزیر ارتباطات: اگر امام حسین(ع) در زمان ما بود با چکار می‌کرد؟ از میان پاسخهای داده شده یکی از پاسخها خیلی جالب بود و آن اینکه یکی از کاربران گفته بود: 🗣 امام حسین را نمی‌دانم، ولی اگر یزید بود اینترنت را قطع می‌کرد تا مردم نفهمند در کربلا چه گذشت. _ اصلاحات نیوز ✅ @Eslahatnews 🔗 Eslahatnews.com
☸❇️ دیکتاتور که باشی حتی می‌توانی اسبت را رییس مجلس کنی ✍️ بیژن اشتری بله، اگر باشی در حد قدرت و توان کالیگولا، امپراتور روم باستان، حتی می‌توانی اسب محبوبت،اینکتاتوس،را به عضویت در مجلس سنای روم منصوب کنی و همه سران مملکت را وادار کنی که هر روز خدمت این اسب برسند و در برابرش زانو بزنند و از جام شرابی که اسبت خورده بنوشند و مدح و ثنایش را بگویند. 🔶 ها اصولاً  دوست دارند با این نوع انتصابات عجیب و غریب هم قدرت نامحدود خودشان را به رخ ملت بکشند و هم به وزرا و وکلای زیردستشان بگویند شما هیچ پخی نیستید که اگر بودید در برابر این موجود نادان و احمقی که من منصوبش کرده‌ام اینطور زانو نمی زدید. 🔶دیکتاتورها لذت وافری می‌برند از تحقیر مقامات زیردستشان، تحقیری که در عین حال قدرقدرتی آنها را به امعا و احشایی‌ترین شکل ممکن به دو گروه افرادی که وی با آن‌ها سر و کار دارد،مقامات زیردست و ملت، حقنه می‌کند. 🔶مبادا فکر کنید ماجرای این اسبی که امپراتور تصمیم گرفته بود به زودی وی را کنسول روم(نخست وزیر) بکند، اما اجل مهلتش نداد، افسانه و خیال است.خیر،اتفاقا خیلی هم واقعی است و من می‌توانم ده‌ها مثال برایتان بزنم. یک مثالش که خیلی هم به ما نزدیک است مربوط می‌شود به امپراتور پوتین خودمان که چند سال پیش انتصابی را فرمان داد که همه را به یاد اسب محبوب امپراتور دیوانه روم انداخت. 🔶شهرهای روسیه چند سال پیش برای مدتی در تسخیر مخالفان پوتین بود و حضرتش برای جمع کردن بساط «اغتشاش‌گران» با مشکل روبرو  شده بود و مقامات اجرایی کار سرکوبگری‌شان را به نحو مطلوب انجام نمی‌دادند.در همین اوضاع و احوال، پوتین در یک برنامه رادیویی سالانه شرکت کرد تا پاسخ شنوندگان را بدهد. گولاخی از پشت خط به پوتین گفت:«جناب رییس‌جمهور،اگر پلیس نتواند بساط این اغتشاشگران را جمع کند،من و بر و بچه‌ها حاضریم به خیابان بیاییم و حق اغتشاشگران را کف دستشان بگذاریم و  اوضاع را ردیف و امنیت را برقرار کنیم.» و شما نمی‌دانید چقدر این کلمات به گوش امپراتور پوتین خوشاهنگ بود. 🔶او به تلفن کننده ،که کارگر ساده یک کارخانه تانک‌سازی در اورال بود،گفت:«تو نشان دادی که روس واقعی یعنی چه.تو نشان دادی که چقدر از این همه مقامات وراج و به درد نخور ما فهمیده‌تری.» 🔶 پوتین یک ماه بعد این کارگر کارخانه تانک‌سازی را نماینده تام‌الاختیار خود در منطقه اورال کرد،که از حیث درجه و مقام معادل منصب معاونت نخست وزیر بود.بله دیکتاتور که باشی...... ✅ 🆔 @Politicology
*⃣ جهان بینی سپاهیان یزید / هر کس باشد، پس حق است 🔹عاشورا شناسی ما بیشتر با توجه به جبهۀ حسینی عاشورا است؛ اما پایۀ دیگر عاشورا شناسی، ورود به جهان ذهنی و باورهای کسانی است که آن قساوت تاریخی را آفریدند. عاشورا از منظر امام حسین(ع) و یارانش، روزی است که یا باید با عبید الله بن زیاد، نمایندۀ یزید در کوفه، بیعت می‌کردند و یا تن به شهادت می‌دادند. آنان راه دوم را برگزیدند و به استقبال مرگ خونین رفتند. 🔸اما سپاهیان کوفه، نگاهی دیگر به ماجرا داشتند و همان نگاه، آنان را به آن جنایت بزرگ واداشت. عده‌ای از آنان که آن روز در کربلا برای کشتن امام حسین(ع) و یارانش بی‌تابی می‌کردند، از سابقه‌ای مقبول در اسلام و در جنگ‌های علی(ع) با معاویه برخوردار بودند. اگر گوشۀ چشمی هم به وعده‌های ابن زیاد داشتند، آن را پاداشی حلال برای خود می‌دانستند؛ نه آنکه انگیزۀ اصلی آنان برای حضور در جنگ باشد. آنچه آنان را در این رویارویی، انگیزه و نیرو می‌‌بخشید، عقیدۀ آنان دربارۀ خلافت و جایگاه آن در اسلام بود. آنان دفاع از خلیفۀ وقت را -چه علی باشد یا معاویه و یا یزید!- دفاع از کیان اسلام و سرزمین‌های اسلامی و عین دینداری می‌دانستند. 🔹آنان که در جنگ صفین به طرفداری از علی(ع) شمشیر ‌زدند، فرق علی را با معاویه، در جایگاه آن دو می‌دانستند، نه در شخص علی یا شخص معاویه. آنها در جنگ صفین می‌گفتند: علی(ع) خلیفه است و معاویه طاغی بر خلیفه. پس باید در رکاب خلیفه زمان علیه معاویه طاغی جنگید. به همین دلیل و با همین استدلال هم در سال ۶۱ که یزید بر مسند خلافت بود، در دفاع از یزید خلیفه با حسین طاغی بر خلیفه جنگیدند! و این جنگ را وظیفه شرعی خود و مورد رضای خدا و پیامبر می دانستند! برای آنها، حق یعنی در سپاه خلیفه بودن، اگرچه خلیفه، یزید باشد، و باطل یعنی در برابر خلیفه قیام کردن، اگرچه قیام کننده پسر پیامبر باشد. 🖊 رضا بابایی https://eitaa.com/joinchat/1259012196Cf820049860