eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
304 دنبال‌کننده
305 عکس
221 ویدیو
29 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_امام_روح_الله (پیام بَرِ دورانِ جدیدِ عالَم) گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
5⃣ 🌀تا آخر عُمر آرام نگیرید... 🔻 : 🔸یکی از کارهایی که آدم های درجه دو که از لحاظ ایمان ضعیفند باید برای حفظ ایمان خود، برای تکمیل ایمان خود، برای با کرامت کردنِ هرچه بیشتر این نهال سرسبز و مانند او بارآور، باید انجام بدهند این است که عمل کنند، عمل کنید به آنچه می دانید؛ بگویید آنچه را که می شناسید؛ بخواهید آنچه را که حس می کنید؛ مگذارید خودتان آرام بمانید، مگویید من کارم را کردم، سهمم را ایفا کردم، سهم هیچکس تا آخر عمر ایفا شدنی نیست. 🔹پیغمبر خدا در آن لحظه ای که در بستر احتضار افتاده بود، اُسامه را می فرستاد یعنی فرماندهی را حفظ می کرد. نمی گفت من دیگر پیر شدم، من کارهایم را کرده ام و در طول ده سال بیش از شصت جنگ رفته ام، من کارهایی که باید انجام بدهم تمام کرده ام نه؛ اگر صد سال دیگر هم پیغمبر زنده میماند تا لحظه آخر بازنشستگی نداشت. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش اول: یقین؛ ص ۳۱ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
6⃣ 🌀توجیه عمل خود با از بین بردن اعتقادات... 🔻 : 🔸آیا یقین چیزی است که وقتی پدید آمد، همیشه در دل انسان باقی بماند، یا باید آن را آبیاری کرد؟ دومی درست است، یقین حاصل میشود لکن گاهی حوادث و عوارضی که در نفس برای انسان پیش می آید مانند شهوت، غضب اطماع و انواع و اقسام ضعفهای اخلاقی، یقین را در انسان تضعیف می کند، تردید و شک به وجود می آورد. 🔹یکی از آثار بسیار سنگین و سخت گناهان از بین رفتن یقین است؛ «ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذينَ أساءُوا السّواى أَن كَذَّبُوا بِآيَاتِ الله». وقتی انسان کارِ خلاف، کار غلط، بر اساس خواسته ها، شهوات نفسانی و ضعف های اخلاقی انجام می دهد، به تدریج برای اینکه عمل خود را توجیه کند، پایهٔ اعتقادات خودش را مثل موریانه ای خودش از بین می برد و پوک کند. "شباب عمر به دانش گذشت و شیب به جهل"! جوانی جوانیِ ایمانی، اما شِیب و پیری شیبِ جهالت! 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش اول: یقین؛ ص ۳۱ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🖤 روزی شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی را نامید و امروز، خودش نیز شد. 🖤 قلبمان داغدار شد اما ایستادگی و مقاومت ذره ای تضعیف نمی شود. 🚀 اسرائیل و آمریکا یادش بیاید وقتی شهید زاهدی را در کنسولگری ایران در دمشق شهید کردند، رهبر انقلاب فرمودند: حمله به کنسولگری، حمله به خاک ایران است. و جواب آن شد عملیات سرافرازانه ... و حالا دوباره غلط کردند و مهمان ما را در خانه ما شهید کردند به خیال اینکه مقاومت را به عقب برانند و سست کنند؛ منتظر باشند که آقا پیام دادند: "ما خون‌خواهی او را وظیفه خود می‌دانیم."با خاک ایران شوخی نکنید... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
7⃣ 🌀 یقین به حکمت الهی و توحید افعالی... 🔻 : 🔸اگر یقین به حکمت الهی و به توحید افعالی به معنای واقعی دارید این کار خداست که او را به جهتی داده؛ برادران یوسف گفتند: "قالوا تَاللهِ لَقَد أَثَرَكَ اللهُ عَلَینا" یا آن جهت در خود اوست، یا علت در دیگری است، یا امتحان برای اوست، بالاخره علتی دارد. این موجب نشود که دل شما به او ناصاف بشود و از او کراهت پیدا کنی "فَاِنَّ الرِّزْقَ لا يَسوقُهُ حِرْصُ حَریص" این طور نیست که اگر ما حرص بزنیم راه رزق به سمت ما باز بشود. هیچکس با حرص به رزق نمیرسد. "وَ لا يَرُدُّهُ كُره كاره" با بدآمدن من و شما هم رزق از کسی بر نمیگردد "وَ لَو اَنَّ اَحَدَكُم فَرَّ مِن رِزْقِهِ كَما يَفِرُّ مِنَ المَوتِ" اگر شما از رزقی که خدا برایتان مقدر کرده فرار کنید آن طور که از مرگ فرار میکنید "لَاَدرَكَهُ كَما يُدرِكُهُ الموتُ" این رزق شما را پیدا میکند همچنان که موت شما را پیدا میکند واقعاً چه بیانات لطیف و حکیمانه ای. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش اول: یقین؛ ص ۴۴ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
25.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀🖤 آقا چند بار به من درباره شهید رئیسی گفتند: آقای مخبر؛ خیلی حیف شد... 💔 ... و همه چیز تمام شد، دولت جدید روی کار آمد؛ امیدواریم راه را ادامه دهند. 🙏 در نبود این شهید عزیز، حقیقتاً شاهد پدیده ای بودیم که کلید واژه های زیادی درباره او می توانیم به کار ببریم ولی شاید واژه بهترین باشد. او رفاقتش با شهید رئیسی را تا آخر بجا آورد. تا آخر و بی مُزد ماند، بی سر و صدا و آرام کار را به نهایت رساند، رفاقت و همکاری اش با شهید عزیز را برایمان با زبان و عمل؛ کرد. و خدا رو شکر که تا لحظه آخر آقا را راضی نگه داشت. همین رضایت آقا برایش مهمترین توشه است. راوی مجاهدت های رفیقش شد با تمام حرف و حدیث هایی که دنبالش بود. شاید ما نفهمیم ولی خیلی مردانگی و جوانمردی و غیرت می خواهد بعد از شهادت رفیق و همکارت؛ عمیقاً بسوزی ولی بخاطر حرف آقا و آرامش کشور، تا قدم آخر، لحظه ای خسته نشوی و با قوت ادامه بدهی. خودش هم در آخرین دیدار هیئت دولت با رهبری، به آقا عرض کرد: رگ غیرت ما برای این شهید کاری کرد که توانستیم کار را ادامه بدهیم. این مجاهدت های آقای و هیئت دولت هم گذشت و ما باز نتوانستیم درست و زیبا روایت کنیم اما حداقل این است که تشکر کنیم. این مجاهدت های خستگی ناپذیر از چهره تاریخ هیچ وقت حذف نمی شود. ❤️ خدا قوت آقای مخبر؛ مرد آرام و رفیق حقیقی شهید رئیسی عزیز. و خدا قوت به هیئت دولت که تا آخرین روز، همت کردند. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
8⃣ 🌀 آرامش زندگی در یقین و رضا... 🔻 : 🔹«جَعَلَ الرَّوحَ وَ الفَرَحَ فِي اليَقِينِ وَ الرّضا» _روح به معنای بهجت، سرور، آسایش و آرامش_ خدای متعال آرامش زندگی و فرح و سُرور را در یقین و رضا قرار داده است. اگر انسان از حالت ریب و تردید و تزلزل روحی و اعتراض و نارضایی نسبت به همه حوادث زندگی خود خارج شد و به مقام رضا رسید خدای متعال روح و فرح یعنی آرامش را به او عنایت خواهد کرد. 🔸«وَ جَعَلَ الهَمَّ وَ الحَزَنَ فِي الشَّاءِ وَ السَّخَطِ» متقابلاً خدای متعال همّ و حُزن و اندوه و امثال اینها را در شک یعنی ضدّ یقین، حالت دودلی و تردید، و سخط یعنی خشمگین بودن از همه حوادث قرار داده است. چنین انسانی اگر خدا نیکی ای به او دهد، خشمگین است که چرا بیشتر نداد، اگر بدی ای به او قسمت کند خشمگین است که چرا متوجه او شد! برای رسیدن به روح و فرح بایستی انسان دنبال یقین و رضا بگردد: در این بازار اگر سودی است با درویش خرسند است/الهی منعمم گردان به درویشی و خرسندی. البته مراد درویش مصطلح نیست. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش اول: یقین؛ ص ۴۵ 📌پایان بخش اول: ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
8.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مکتب حاج قاسم منتشر کرد: «او همه جا بود» 🚩نقشه حضور فرمانده شهید سپاه قدس در نقطه نقطهٔ محور مقاومت؛ از باریکه‌های غزه تا بلندی‌های لبنان، از عراق و سوریه تا میانهٔ میدان یمن و افغانستان و قلب ایران. 🔻روایت دبیرکل حزب‌الله لبنان پیرامون تأثیر حاج قاسم سلیمانی در سراسر محور مقاومت 📥کیفیت اصلی 🎞 آپارات 📲 @Soleimany_ir
KHAMENE.IR_وصیتنامه شهید ناصر باغانی.pdf
12.54M
👆 متن وصیت‌نامه شهیدی که رهبر انقلاب آن را مکرر خوانده‌اند و توصیه به ده بار، بیست بار خواندن آن کرده اند. : 🔸من در دوران جنگ گاهی وصیتنامه‌های این جوانها را که عاشقانه جهاد می‌کردند و به شهادت می‌رسیدند، نگاه می‌کردم؛ خیلی برای من مفید بود. وقتی این وصیتنامه‌ها را نگاه می‌کردم، می‌دیدم این جوان هجده ساله یا بیست ساله، در روزها یا هفته‌های آخر زندگی‌اش که خبر هم نداشته که شهید خواهد شد، فقط چون احتمال می‌داده که شهید بشود، نشسته و وصیتنامه‌اش را نوشته که گاهی این وصیتنامه‌ها آن‌چنان رقیق، عرفانی، زلال و نورانی بود، که انسان می‌دید یک این‌جا نشسته است. 🔹 پیرمردهای ما؛ اساتید سلوک و عرفان، سی، چهل یا پنجاه سال زحمت کشیدند، ریاضت کشیدند، عبادت کردند، تا در آخر عمرشان آن حالت فنا در آنها به‌وجود آمد و وجه‌الله را رؤیت کردند؛ توانستند لقاءالله را کسب کنند. 🔸... من می‌دیدم که یک جوان هجده، نوزده یا بیست ساله که نه ریاضت آن‌چنانی کشیده و نه پنجاه سال عمرش را صرف این کار کرده و نه استاد دیده، و فقط یک کار کرده؛ از گذشته، خدای متعال این را در ظرف و در کیسه او گذاشته و این جوان نورانی طوری حرف می‌زند که آخوند «» حرف می‌زده؛ مرحوم «حاج میرزاعلی آقای » حرف می‌زده؛ مرحوم «آقا » حرف می‌زده. حرف این جوان، بوی حرفهای آنها را می‌دهد؛ در حالی‌که شاید این جوان اسم آنها را هم نشنیده است. این کم فرصتی است؟ ۱۳۸۳/۰۷/۱۳ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
9⃣ 📌 آغاز بخش دوم: 🌀 علت عقب ماندگی مسلمان ها این است که معتقد به قناعت هستند؟ 🔻 : 🔹یکی از اصول زندگی اسلامی قناعت است و باید معنای قناعت و حدود قناعت را بحث کرد. من در مسجد کرامت اتفاقاً آن وقتها بحث می کردم راجع به قناعت؛ جزو بحثهای روایی که میکردم یکی اش قناعت بود. که آن زمانها میدانید قناعت جزو فحش بود؛ می گفتند فلانی ها قانعند. بین روشنفکرها و مبارزین و اینها میگفتند: همین، همین قناعت بود که ما را بدبخت کرد، که ((به همین وضع موجود قناعت کنیم))، اشتباه میکردند. 🔸دو برداشت از قناعت وجود دارد: 👈یک برداشت انحرافی و غلط که همان دستهای خبیثی که میخواستند مردم ما را با اسراف و مصرف گرایی بی کنترل آشنا کنند، این تفسیر و برداشت غلط را در بین مردم ما ترویج کردند. این برداشت غلط این است که ما تصور کنیم قناعت یعنی کوتاه آمدن در طلب، در همت، در تلاش برای زندگی. قناعت را این طور معنا کردند و کوبیدند. بسیاری از دشمنان اسلام میگفتند که علت عقب ماندگی مسلمانها این است که معتقد به قناعت هستند. و قناعت یعنی اینکه تلاش نکنیم، طلب نکنیم، به کم بسازیم و زیادی نخواهیم. این تفسیر غلط از قناعت است که ما تصور کنیم قناعت یعنی کوتاه آمدن در تلاشو طلب و جستجو و کار و فعالیت. 👈تفسیر درست قناعت، کوتاه آمدن در تلاش نیست، حد نگه داشتن در مصرف است. قناعت به ما نمی گوید که تلاش نکنید، تحصیل نکنید، به دست نیاورید، انگیزش و جستجو نداشته باشید، قناعت به ما می گوید هرچه به دست آوردید هرچه تلاش کردید در مصرف آنچه که به دست آوردید، حد و اندازه نگه دارید، این طور نباشد که کسی که تمكّن دارد، برای مصرف خود اندازه ای نگه ندارد. یک حد معینی برای مصرف کردن در نظر بگیرید و از آن حد تجاوز نکنید زیرا انسان روحاً افزایش طلب است، هرچه به او بدهند بیشتر آن را می خواهد، هرچه مصرف بکند، بیشتر و بهتر آن را طلب می کند؛ بنابراین در مقابل قناعت، حرص و طمع قرار دارد نه جستجو و طلب قناعت بکنید؛ یعنی برای مصرف کردن، حرص نزنید از آنچه در اختیار دیگران است، برای مصرف خود طمع نورزید؛ این معنای قناعت است. به مسلمان تعلیم می دهد که در مصرف خود و به طور عمده در مصرف شخصی خود، یک حد و اندازه ای نگه دارد، ولنگاری در مصرف را اجازه نمی دهد مفهوم قناعت؛ این معنای قناعت. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش دوم: قناعت؛ ص ۵۳ و ۵۴ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔 خدا نکند قلب و گوش و چشم ما به این صحنه ها عادت کند و بی تفاوت باشیم... 🖤 قلب تک تک ما برای کودکان فلسطینی گرفته است،ناله آنها از گوشمان بیرون نمی رود. چه دنیایی شده است! کودک کُشی عادی شده است ولی سران عرب و دولت های مسلمان هنوز به غیرت و شرفشان برنخورده است. آه تک تک بی گناهان روزی گریبان گیر خواهد شد. ان شاءالله از آن هایی نباشیم که ظلم را می بینیم، گریه میکنیم ولی نصرت نمیدهیم. باید نقش خود را در این برهه از تاریخ ایفا کنیم چرا که "کلّ یوم عاشورا کلّ أرض کربلا" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🔟 🔻 : 🌀 حدّ کفاف چقدر هست؟ / وظیفه دولت ها و طراحان اقتصادی جامعه چیست؟ 🔸خب این سؤال پیش می آید این حدی که در مصرف باید نگه داریم این حد کدام است؟ پاسخ عنوان «کفاف» است «الكَفافَ وَ العَفاف». کفاف از ماده كَفَّ است نه از مادۀ کفایت. اما به معنای کفایت استفاده می شود و معنا می دهد یعنی آن مقداری از مصرف که برای زندگی معمولی و نیازهای لازم کفاف بدهد و بس باشد؛ یعنی انسان در خوراکش، در پوشاکش، در مصارف زندگیش، در مسکنش، در مرکبش، و در همۀ امورش به اندازه نیازهایی که به طور عادی برای یک انسان وجود دارد به آن اندازه مصرف کند و به آن اندازه بخواهد و بیشتر از آن را نخواهد و مصرف نکند؛ این کفاف [است]. 🔹خب حالا بلافاصله این سؤال پیش می آید آن حدی که برای انسان لازم است کدام است؟ ... پاسخ به این سؤال را روایات ما در عنوان «اقتصاد» دادند. اقتصاد یعنی میانه روی، نه افراط و نه تفريط. البته برای میانه روی یک خط مشخص در همه زمان ها و برای همۀ محیط ها نمی شود معین کرد اما همه می توانند در هر زمانی حد وسط میان افراط و تفریط را درک کنند. 🔸ما در جامعه خودمان باید نگاه کنیم ببینیم وضع مردم چگونه است، یک وقت در جامعه فقر وجود ندارد، بی غذایی وجود ندارد، محرومیت وجود ندارد؛ حد وسط در این جامعه یک زندگی مرفه بالایی ممکن است باشد. اما یک وقت در جامعه ای فقر هست، محرومیت هست، مردمی هستند که از اوّلیات زندگی و نیازهای ضروری زندگی خودشان محروم و تهی دست هستند؛ اینجا حد وسط فرق می کند. بنابراین حد وسط را در یک جامعه بطور مُجمَل و کلی می شود فهمید. آن وقت اینجا نقش مسئولین کشور و دولت ها و طراحان مسائل اقتصادی جامعه روشن می شود که باید بنشینند آن حد وسط را مشخص کنند؛ این می شود الگوی مصرف اسلامی. 🔹پس الگوی مصرف بر سه پایه استوار است: قناعت، کفاف و اقتصاد یعنی میانه روی و بر اساس این بایستی طراحی کنند برای پوشاک مردم، برای مسکن مردم، برای زندگی مردم. و کوشش دستگاه هایی که می خواهند الگوی مصرف را ارائه بدهند باید این باشد که فاصلهٔ بین مردم را کم کنند؛ این یکی از نکات اساسی است که در میان قشرهای مردم فاصله های زیاد وجود نداشته باشد. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش دوم: قناعت؛ ص ۵۴ تا ۵۶ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
340 تفسیر المیزان-315.mp3
947.9K
🌀 سلوک اجتماعی 🌀 : 💠 سلوک قرآنی در بستر است ✅ بستر اولیه قرآن، اجتماعی است 📚 توضیح سوره های مکی و مدنی ☑️ بعضی ها سلوک فردی و بروزات اجتماعی اندک دارند ولی یک موقع چهره غالب، اجتماعی است که عمدتاً در قرآن این است. 🌀 قبل از حضرت امام (ره)، علمایی بودند که کار سلوکی می کردند ولی مثل کار امام (ره) و جبهه ها نشد 🔆 به برکت ، جوانهای ناب تربیت شدند 📢 جلسه ٣۴٠ درس خارج تفسیر المیزان (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .