ایجاد درخواست پرداخت
با عنوان هدیه نیمه شعبان
در حساب ALI.A😎
https://pay.eitaa.com/v/?link=BJ5TK
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 سنت #انبیا در امام زمان
🔻سعید بن جُبیر گوید:
شنیدم که سیّدالعابدین امام سجاد علی بن الحسین (علیه السلام) میفرمود:
🔰 «در قائم ما سنتهایی از پیامبران وجود دارد؛ سنتی از آدم، سنتی از نوح، سنتی از ابراهیم، سنتی از موسی، سنتی از عیسی، سنتی از ایوب و سنتی از محمد (صلّی اللَّه علیه و آله):
⭕️➖اما سنتی که از آدم و نوح(علیهماالسلام) در او وجود دارد، طول عمر اوست
⭕️➖و سنتی که از ابراهیم(علیه السلام) در او وجود دارد پنهان بودن ولادتش و دوری گزیدن او از مردم است
⭕️➖و سنتی که از موسی(علیه السلام) در او وجود دارد ترس و غیبت او از مردم است
⭕️➖و سنتی که از عیسی(علیه السلام) در او وجود دارد اختلافی است که مردم درباره او دارند(از جهت زنده بودن یا مردن)
⭕️➖و سنتی که از ایوب(علیه السلام) در او وجود دارد فرج و گشایش بعد از سختیها و اندوهها است
⭕️➖و سنتی که از محمد(صلّی اللَّه علیه و آله) در او وجود دارد، قیام با شمشیر است.
📚کمال الدین و تمام النعمة، ج۱، ص۳۰۲، بیروت: نشر موسسة الأعلمي للمطبوعات
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 جنگ های #خاورمیانه از علائم ظهور که همراه بیماری فراگیر (کرونا) است
✅ #نعمانی قدس سره در کتاب الغیبة روایت کرده است:
🔰 مهدی علیه السلام که زمین را دگرگون کرده و عیسی بن مریم علیهما السلام به وسیله او با #مسیحیان #روم و #چین (غرب و شرق عالم) احتجاج میکند و [آنها را به حضرت دعوت میفرماید] از نسل علی علیه السلام است.
🔰 مهدی علیه السلام که #قیام میکند و از جهت آفرینش و ظاهر و اخلاق و رفتار و ابهت و شکوه شبیهترین مردم به عیسی مسیح علیه السلام است، از نسل و ذریه على علیه السلام است.
🔰خداوند بیشتر و برتر از آنچه که به پیامبرانش کرامت فرموده است به او عطا میفرماید. به تحقیق قائم که از اولاد #علی علیه السلام است، غیبتی نظیر غیبت یوسف علیه السلام و بازگشتی شبیه بازگشت #عیسی بن مریم علیه السلام خواهد داشت؛
🔰پس از غيبتش با طلوع ستاره سرخ آشكار خواهد شد و همزمان با ويرانى زوراء كه شهر #رى میباشد، و فرو رفتن مزوره كه همان #بغداد باشد، و خروج سفيانى، و جنگ #فرزندان_عباس با جوانان #ارمنستان و #آذربايجان است، چنان جنگى كه هزاران و هزاران نفر در آن كشته میشوند،
🔰هر جنگجو سلاحی زیبا و زیوریافته به دست میگيرد، پرچمهاى سياه به اهتزاز در میآيد، آن جنگى است كه به مرگ سرخ و #طاعون بسيار خطرناک آميخته است.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑یکی از علائم اخر الزمان هم #سرخ_جامگان بود.
⭕️👈تبدیل پرچم #داعش به پرچم قرمز #سفیانی
✅ علامه مجلسی از کعب بن حارث نقل می کند:
🔰...سپس بربر می آیند درحالی که پرچمهای زرد دارند و بر اسبهای گوش بریده سوارند تا اینکه وارد مصر می شوند، پس مردی از اولاد صخر(سفیانی) خروج می کند و
👈 پرچمهای #سیاه را به #سرخ تبدیل کرده👉 و کارهای حرام را حلال می کند(جهاد نکاح و...).
📚 بحار الأنوار (ط – بیروت)،
ج۵۱، ص: ۱۶۳
➖ظهور نزدیک است....
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
#امامزمانے🌸
#سال_نو
خودتگفتےوعدهدربھاراسٺ
بھارآمددلمدرانتـــظاراسٺ
بھارهرڪسےعیداسٺونوروز
بھارعاشقاندیدارِیــــار اسٺ
#اللھمعجللولیڪالفرج💙
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
#مرجعیت
🔰 نظر حضرت #آیت_الله_روحانی از مراجع قم در مورد #نوروز
⭕️س ۵۹۲: آيا عيد نوروز از نظر شرع مقدس اسلام اصالت و اعتبار دارد يا خير ⁉️
✅ ج: هو العالم; بلى، رواياتى هست.
⭕️س ۵۹۳: آيا آنچه راجع به عيد نوروز و فضيلت و اعمال آن وارد شده صحيح است؟ آيا انجام اعمال آن (اعم از نماز و دعا و غيره) به قصد ورود جايز است⁉️
✅ ج: هو العالم; در مستحبات كافى است يك روايت ضعيفه باشد. بنابراين به قصد ورود جايز است.
⭕️س ۵۹۴: اگر عيد نوروز عيد جمشيدى سلطانى است كه مسلمان هم نبوده است، پس چگونه غسل مستحب است ⁉️
✅ ج: هو العالم; چون در آن روز كه به حسب خلقت داراى خصوصياتى بوده است، اسلام اعمالى را مستحب دانسته، اين اعمال مربوط به عيد گرفتن كفار نمى باشد.
📚 استفتائات (پرسش و پاسخ هاي مسائل شرعي)- نویسنده:آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی ناشر:حديث دلمحل نشر:قمسال نشر: ١٣٨٢ - ج 2 ص 238
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑غدیر و نوروز باستانی
🔰 روز مرگ عثمان👹 و ولایت امیرالمؤمنین در غدیر همان جشن نوروز ایرانیان
#غدیر #نوروز
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑غدیر و نوروز باستانی 🔰 روز مرگ عثمان👹 و ولایت امیرالمؤمنین در غدیر همان جشن نوروز ایرانیان #غدیر
🛑 انطباق #نوروز با عید #غدیر خم
☑️در آبانماه سال ۹۲، کانون خورشید طی نامهای به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تطبیق دقیق روز غدیر خم – ۱۸ ذیالحجه سال ۱۰ هجری قمری – با تقویم هجری شمسی و اعلام آن را درخواست میکند. تصویر زیر، پاسخ مؤسسه ژئوفیزیک به آن نامه است
✅ متن نامه از این قرار است:
📌جناب آقای محمدحسین مشکوری
مدیریت محترم کانون خورشید
با سلام و احترام
⭕️بازگشت به درخواست جنابعالی در خصوص تطبیق روز عید سعید غدیر خم (۱۸ ذیحجه سال ۱۰ هجری قمری) با تقویم هجری شمسی، به اطلاع میرساند بر اساس محاسبات دقیق نجومی، واقعه غدیر خم در روز دوشنبه ۱۸ ذیحجه سال ۱۰ هجری قمری برابر با ۲۸ اسفند سال ۱۰ هجری شمسی و ۱۶ مارس ۶۳۲ میلادی (ژولی) رخ داده است
🔹فرهنگ | احمدی گیوی
رئیس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران
http://kanoonkhorshid.ir/?p=2557
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #نوروز جشن #مجوسیان و #زرتشتیان یا جشن #ایرانیان
⭕️ يكی از #شبهاتی كه به شيعه وارد مي كنند اين هست:
❌شيعه نوروز را از مجوسيان گرفته و اين سنت برگرفته از زرتشتيان هست سپس نتيجه مي گيرند كه مذهب شيعه يك مذهب #بدعتی برگرفته شده از مجوس هست.
✅ پاسخ👇
🔰 اين ادعايی هست مهمل و باطل زيرا تاريخ شناسان شهير نيز اين مسئله را رد نموده اند و نوروز در آثار زرتشتيان هيچ عقبه اي ندارد و اگر كسی در مجوس كار علمي كرده باشد متوجه سخن ما مي شود،
در بين زرتشتيان يكی از كتب آنها #اوستا هست كه اين كتاب از مصادر احكام #فقهی آنها هست كه در اين كتاب هم خبری از آثار #نوروز خبري نيست همان طور كه اسطوره شناس #دکتر_مهرداد بهار در یکی از مصاحبه ها تاریخ نوروز را به تفصیل بیان داشته. در بخشی از مصاحبه می گوید:
🔹نوروز در 👈اوستا مطرح نمی شود👉؛ چون اوستا، دینی است و جشن های خاص خودش را دارد.
➖ پس از آن، این سؤال و جواب را می خوانیم:
🔹 « ـ آیا می توانیم نوروز را نیز عیدی دینی بپنداریم و با آفرینش ارتباط دهیم⁉️
🔸 ـ نه؛ اینطور #نیست. عید #مهرگان یا عید #پاییزی با آفرینش در ارتباط بوده.»
🔹 او در ادامه می گوید: «در اوستا اشاره به نوروز نیست و علتش آن است که این اعیاد
👈مربوط به زرتشتیان نیست👉. شاید هم در شرق ایران وجود #نداشته است.
📚 از اسطوره تا تاریخ، مهرداد بهار، گردآوری: ابوالقاسم اسماعیلپور، تهران، نشر چشمه، چاپ اول، 1376، صفحه 347
🔹 یحیی #ذکاء در « 📚نوروز و بنیاد نجومی آن در هم بستگی با تخت جمشید»، گنجینه هنر، 1377، برگ 43 در مورد نوروز می گوید:
🔹 «مسلما 👈پیش از زرتشت👉 نیز این جشن برگزار میگردیده است.»
🔸🛑 پس اين مسئله ثابت هست كه اصل نوروز اصلا و ابدا ربطی به زرتشتيان ندارد و مبدا آن مربوط به آنها و دین آنها نیست.
✅ لذا اصلا شیعه تبعیتی از کفار در رسم و رسومات نکرده .
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 نوروز نزد #شیعه و #روایات اهلبیت صلوات الله علیهم
🔷 روايات شيعه و واكاوي نوروز در نزد ائمه :
1⃣عن المفضّل بن عمر، عن الصادق(ع)، قال له فى خبر طویل فى جمله کلامه(ع):أ فأوحى اللّه الیه: «یا حزقیل! هذا یوم شریف عظیم قدره عندى، و قد آلیت أن لایسألنى مؤمن فیه حاجه الا قضیتها فى هذا الیوم و هو یوم #نیروز».
🔰مفضّل، فرزند عمر از امام صادق(ع) نقل مى کند که:
خداوند بر حزقیلْ وحى فرستاد که: «این روز، روزى گرامى و بلند مرتبه نزد من است. با خود عهد کرده ام هر مؤمنى در این روز از من حاجتى بخواهد آن را برآورده سازم و آن روز، #نوروز است».
📚 نام کتاب : مستدرك الوسائل نویسنده : الميرزا حسين النوري الطبرسي جلد : 6 صفحه : 354
✅ شیخ کلینى (م329ق) در «📚الکافى» چنین روایت مى کند:
2⃣ عدّه من أصحابنا، عن سهل بن زیاد و أحمد بن محمد جمیعاً، عن ابن محبوب، عن ابراهیم الکرخى، قال: سألتُ أباعبداللّه(ع) عن الرجل تکون له ضیعه، فإذا کان یوم المَهرَجان أو #النَّیروز، أهدوا الیه الشىء لیس هو علیهم، یتقرّبون بذلک الیه. فقال(ع): «ألیس هم مُصلّین؟». قلتُ: بلى. قال: فلیقبل هدیّتهم و لْیُکافِهِم؛ فإنّ رسول اللّه(ص) قال: «لو أهدى الیّ کراع لقبلتُ، و کان ذلک من الدین، ولو أنّ کافراً أو منافقاً أهدى الیّ وسقاً ما قبلت، و کان ذلک من الدین. أبى اللّه عزّ وجلّ لى زبد المشرکین والمنافقین وطعامهم».
🔰 ابراهیم کرخى مى گوید: از امام صادق(ع) پرسیدم که: شخصى مزرعه اى دارد. روز مهرگان یا #نوروز، هدایایى به او داده مى شود و قصد تقرّب جُستن به وى را ندارند [آیا بپذیرد؟ ]. فرمود: آیا نمازگزار هستند؟ گفتم: آرى. فرمود: باید هدیه آنان را بپذیرد و تلافى کند. به درستى که رسول خدا فرمود: اگر برایم ران بُزى هدیه آورند، مى پذیرم و این، جزو دیندارى است و اگر کافر یا منافقى ران گاو یا گوسفندى برایم هدیه آورد، نخواهم پذیرفت و این هم جزو دیندارى است. خداوند، خوراک و دستاورد مشرک و منافق را براى ما روا نداشته است.
✅شیخ صدوق (م381ق) در «📚کتاب من لایحضره الفقیه» آورده است:
3⃣ أتى على(ع) بهدیه #النَّیروز، فقال(ع): «ما هذا؟». قالوا: یا أمیرالمؤمنین! الیوم #النَّیروز. فقال(ع): «إصنعوا لنا کلّ یوم #نَیروزاً».
🔰 براى على(ع) هدیه #نوروز آوردند. فرمود: «این چیست؟». گفتند: اى امیرمؤمنان! امروز، #نوروز است. فرمود: هر روزِ ما را #نوروز سازید!
4⃣ همچنین ایشان نقل مى کند: روى أنّه قال (ع): #نیروز ناکل یوم.
🔰 روایت شده است که على(ع) فرمود: هر روزِ ما #نوروز است.
✅نعمان بن محمد تمیمى (م 363ق ) در کتاب «📚دعائم الاسلام» روایت مى کند:
5⃣ عنه [على ](ع) أنّه اُهدى الیه فالوذج، فقال: «ماهذا». قالوا: یوم #نیروز. قال: فَنَیرزوا إن قدرتم کلَّ یومٍ [یعنى تهادوا و تواصلوا فى اللّه ].
🔰براى على(ع) فالوده هدیه آوردند. فرمود: «این چیست؟». گفتند امروز، #نوروز است. فرمود: اگر مى توانید، هر روز را نوروز سازید [یعنى به خاطر خداوند، به یکدیگر هدیه بدهید و به دیدار یکدیگر بروید].
⭕️ قول مرحوم شفتانی :
🔰 روایت وارده در مورد نوروز و تحسین آن احتمالا از باب این است نه تنها خلاف شرع ندارد بلکه در آن بسیاری از #خُلُق اسلامی زنده می شود مثل #صله_رحم یا #هدیه_دادن و...
📚مهابات الوقایاء . ج2 . باب فی الاعیاد . ص73 . ط مطالعات اسلامی . 1377
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 در شروع سال جدید همدیگر را بخاطر #محبت_امیرالمومنین و اهل بیت علیهم السلام #حلال کنیم.
❤️ ببینید #یونس بن عبدالرحمن که یکی از اصحاب امام کاظم و امام رضا (علیهماالسلام) هست، چه روح پاکی داشت:
✅عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ حَدَّثَنِي اَلْفَضْلُ، قَالَ حَدَّثَنِي عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا: أَنَّ يُونُسَ بْنَ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ قِيلَ لَهُ: إِنَّ كَثِيراً مِنْ هَذِهِ اَلْعِصَابَةِ يَقَعُونَ فِيكَ وَ يَذْكُرُونَكَ بِغَيْرِ اَلْجَمِيلِ! فَقَالَ: أُشْهِدُكُمْ أَنَّ كُلَّ مَنْ لَهُ فِي أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ) نَصِيبٌ فَهُوَ فِي حِلٍّ مِمَّا قَالَ.
🔰به یونس بن عبدالرحمن که از اصحاب امام کاظم و امام رضا (علیهماالسلام) است گفته شد:
کثیری از مردم تو را مذمت کرده و به زشتی از تو یاد میکنند.
یونس بن عبدالرحمن گفت: شاهد باشید👈 هر کسی که محبت امیرالمومنین (علیه السلام) را داشته باشد، حلال کردم.👉
📚رجال کشی، ۱/۴۸۸
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #نماز نوروز و #بخشش گناهان
✅ امام صادق عليه السّلام فرمودند:
🔰 هنگامى که #نوروز شد، غسل کن و لباس پاکیزه بپوش و خودت را خوشبو ساز و آن روز را روزه بدار.
⭕️پس هنگامى که نماز ظهر و عصر و نافله هاى آن را به جاى آوردى، نمازى چهار رکعتى بگزار که در رکعت اوّل آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره قدر را مىخوانى. در رکعت دوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره کافرون را مىخوانى. در رکعت سوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره توحید را مىخوانى و در رکعت چهارم، سوره حمد را با سوره هاى فلق و ناس. پس از نماز هم سجده شکر مىگزارى و دعا مىکنى. [بدین ترتیب،] #گناهان پنجاه سالهات بخشوده مىشود.
📔وسائل الشيعه، ج12، ص428 و ج5، ص288 و ج7، ص346
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #نوروز و اعمال آن نزد #فقها و #علمای بزرگ #شيعه
1⃣ إبن فهد #حلي (ره):
⭕️ يوم النوروز يوم جليل القدر.
🔰روز عيد نوروز، روز جليل القدري است.
📚المهذب البارع لإبن فهد الحلي، ج 1، ص 190
2⃣ علامه حلي (ره):
⭕️ويستحب الغسل ليلة الفطر... و يوم النيروز للفرس
🔰غسل شب عيد فطر و... و نوروز مستحب است.
💠منتهى المطلب ، ج 1، ص 130
3⃣ شيخ #انصاري (ره):
⭕️ لكن المتعارف عليه الآن أن النيروز أول يوم من فروردين أول السنة الشمسية الموافق للواحد و العشرين من آذار و اختاره المجلسي في بحاره و العلامة رضي الدين القزويني صاحب الخواص.
🔰نوروز همان اولين روز فروردين از سال شمسي است كه مطابق با 21 آذار است.
علامه #مجلسي (ره) و علامه رضي الدين قزويني (ره) هم همین را گفته اند
📚كتاب الطهارة (ط.ق) للشيخ الأنصاري، ج 2، ص328
5⃣صاحب جواهر (ره) از کبار فقهای شیعه :
⭕️و أما غسل يوم النيروز فعلى المشهور بين المتأخرين بل لم أعثر على مخالف فيه.
🔰غسل روز عيد نوروز مستحب است و اين مشهور بين متأخرين است، بلكه مخالفي هم ندارد.
📚جواهر الكلام في شرح شرائع الاسلام للشيخ الجواهري، ج 5، ص41
6⃣حضرت آيت الله #خوئي (ره):
⭕️از مرحوم حضرت آيت الله خوئي (ره) سؤال كردند:
نظر شما نسبت به بعضي از اعمال در عيد نوروز چيست؟
فرمودند:
⭕️ لا بأس بالإتيان بالأعمال المذكورة رجاءً
🔰اگر كسي رجاءً اين اعمال عيد نوروز را انجام بدهد، اشكال ندارد.
📚صراط النجاة للميرزا جواد التبريزي، ج 2، ص 426
✅ خلاصه که اصل نوروز و اعمال آن نزد فقها چه بالاصل چه رجاعا وارد است .
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 مولوی سنی : #نوروز حرام است اما انتحاری حرام نیست !!!!! 😆😆😐
#بدون_شرح #طنز
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #عیدی گرفتن حرامه😳😂
⭕️ مولوی محمد عمر سربازی میگه:
🔰 گرفتن پول عیدی در ایام #نوروز حرام است😂
❌شماره کارت می دیم بزنید به حساب ما⭕️
❌این مولوی سربازی هم در نوع خودش عجیب غریبه 🤯😂😂
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑عکاسی حرامه🛑
📸 #عمریه یادشون باشه که اگر در ایام #نوروز جایی هم رفتن عکس نگیرید چون حرامه
📌 حالا جالب اینجاست میگه ائمه ثلاثه عمریه هم بر حرمت عکس گرفتن متفق هستند 😂😂
جلل الخالق مگه در زمان احمد بن حنبل هم دوربین عکاسی بوده⁉️ 😂😂
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 حشره کشه عمری ویژه ایام نوروز
❌ قابل توجه خواهران عمريه كه در ايام #نوروز خانه تكانی مي كنند، اگر در هنگام خانه تكاني حشراتي ديديد و با حشره كش هم از بين نرفتن از حشره كش مولوي #عمر سربازی استفاده كنيد 😂😂
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 هر کاری در نوروز بکنی #کافر می شوی!!
💂♂عالم سنی وهابی تکفیری افغانستانی
تبریک عید نوروز کفر است
عیدی گرفتن کفر است
لباس خریدن کفر است
و....😳😂
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 امام #خمینی ره : #غیبت اهلسنت و مخالفین جایز است چرا که آنها ایمان ندارند👇
✅ثم إن الظاهر اختصاص الحرمة بغيبة المؤمن👈فيجوز اغتياب المخالف 👉إلا أن تقتضي التقية أو غيرها لزوم الكف عنها... وذكرنا الوجه في الأخبار الكثيرة الدالة على 👈أنهم كفار أو مشركون👉 ، بل لقصور أدلة حرمة الغيبة عن اثباتها بالنسبة إليهم ، أما مثل الآيتين المتقدمتين فلأن الحكم فيهما معلق على المؤمنين والخطاب متوجه إليهم
⭕️خلاصه ترجمه:
🔰 برآمده از روایات این است که حرمت غیبت مخصوص #مومنین (شیعه 12 امامی) هست و غیبت کردن از #مخالفین (اهل سنت و غیر شیعه اثناعشری) جایز است. مگر چیزی مانند تقیه سبب شود که غیبت آنها را نکنیم.
و ذکر کردیم وجه روایات زیادی که دال بر این است که اهلسنت و غیر شیعه اثناعشری #کفار و #مشرکین هستند
و اما حکم حرمت غیبت ثابت برای مومنین هست نه برای آنها چون آنها مؤمن نیستند.
📚📚 المكاسب المحرمة نویسنده : الخميني، السيد روح الله جلد : 1 صفحه : 249 . 250
✍پ.ن:
با توجه به این حکم مرحوم #امام_خمینی ره و فتاوی دیگر مراجع بزرگ مثل صاحب جواهر یا شیخ اعظم غیبت اهلسنت کردن چه مرده و زنده شان چه بزرگ و کوچک شان جایز است و هیچ اشکالی ندارد و آنها هیچ فرقی با کفار و مشرکین ندارند.
#درخواست_کاربر
#اهلسنت #کفر_اهلسنت
#غیبت #امام_خمینی
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
تمسخر و تهمت و غیبت حلال ⭕️
🔰 علامه مصرانی فقیه :
✅ .... اما احکام اسلامی در مورد تملیک و ملکیت ومتعه و سفر وغیره همه از برای مومنین است و این احکام به هیچ وجه در کفار وارد نیست چه احکام شرعیه چه خلقیه؛ یعنی کفار قابل متعه نیستند 👈 از اخلاق هم میتوان به ان ها تهمت زد و غیبت شان را کرد ، تمسخر هم همانند انان 👉 اما در تهمت بین ققها اختلاف است ..... اما اینکه تقبیح این کار صادر شده باشد خیر بلکه ما استحباب ان را هم دیده ایم....
📚 مسائل الامامیه ج2 ص121
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 توهین ابن عثیمین سنی وهابی به حضرت زهراء سلام الله علیها
🔰 حضرت زهرا مانند هر انسان دیگری که عقل خود را هنگام دعوا از دست میدهد، ایشان نیز چنین بود.
معاذ الله
⭕️این جماعت ناصبی مسلک برای دفاع از بزرگان حرامزاده خود حرمت دختر رسول الله را هم نگاه نمی دارند.
🔥لعنت الله علیهم اجمعین
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 فارق (جدا کننده) بین ایمان و کفر، #ولایت امیرالمؤمنین علیه السّلام
✅ابان از سلیم نقل میکند که گفت: از سلمان فارسی شنیدم که میگفت:
🔰علی علیه السّلام بابی است که خداوند آن را باز کرده است. هر کس داخل آن شود #مؤمن، و هر کس از آن خارج شود #کافر است.
📚ترجمه کتاب سلیم بن قیس هلالی، ۱جلد، نشر الهادی - ایران ؛ قم، چاپ: اول، ۱۴۱۶ ق. أسرار آل محمد علیهم السلام / ترجمه کتاب سلیم ص۵۵۶.
روایت از کتاب سلیم:
📚بحار: ج ۴۰ ص ۹۷.
روایت از غیر سلیم:
📚کافی: ج ۲ ص ۳۸۸ ح ۱۶
📚کافی: ج ۲ ص ۳۸۸ ح ۱۸
📚کافی: ج ۲ ص ۳۸۹ ح ۲۱
📚ارشاد القلوب: ص ۱۷۹
📚فردوس الاخبار دیلمی، به نقل بحار: ج ۴۰ ص ۷۶.
🖇در کتاب احتجاج طبرسی: ج ۱ ص ۶۶ نقل کرده که پیامبر صلی اللَّه علیه و آله در خطبه غدیر فرمود: خداوند تعالی میفرماید:
🔰 من علی را علم بین خود و خلقم قرار دادم. هر کس او را بشناسد #مؤمن است، و هر کس او را انکار کند #کافر است، و هر کس در بیعت او دیگری را شریک کند #مشرک است، و هر کس با ولایت او مرا ملاقات کند داخل بهشت میشود، و هر کس با دشمنی او مرا ملاقات کند داخل آتش میشود.
✍پ.ن : حال می توانیم با معیار #ولایت_امیرالمومنین کفار و مشرکین و مومنین را تشخیص دهیم.
🔥مرگ بر ضد ولایت علی🔥
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 در فقه اهل سنت پول بده #زنای حلال بکن
📌✅چقدر به این فتوای ابوحنیفه عمل میکنید.
⭕️قَالَ أَبُو مُحَمَّدٍ - رَحِمَهُ اللَّهُ -: قَدْ ذَهَبَ إلَى هَذَا أَبُو حَنِیفَةَ وَلَمْ یَرَ الزِّنَى، إلَّا مَا کَانَ مُطَارَفَةً، وَأَمَّا مَا کَانَ فِیهِ عَطَاءٌ أَوْ اسْتِئْجَارٌ فَلَیْسَ زِنًى وَلَا حَدَّ فِیهِ
🔰📖 ابوحنیفه قائل است اگر کسى زنى را براى زنا کردن اجاره کرده باشد و با او زنا کند، این عمل زنا محسوب نمى شود و حد زنا نیز جارى نمى شود.
المحلی بالآثار/ج۱۱/ص۲۵۰
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari