eitaa logo
پیش مطالعه روش برداشت
31 دنبال‌کننده
98 عکس
52 ویدیو
47 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
18.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 رابطه مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی با فرزندانشان 🎥 در بیان مرحوم آیت الله حاج آقا نورالله شاه آبادی 1⃣ ما برای‌ما هم ا هم بود! 2⃣تلاش اجتماعی او را از باغچه زندگی خودش غافل نمی‌کند! 3⃣ و رها نکردن فرزندان استاد به شکلی که امام هم برای آنها هم بود هم ! أبوالقاسم الكوفى فى كتاب الأخلاق: 🔺 قال رسول اللَّه صلى الله عليه و آله: رحم اللَّه عبداً أعان ولده على‏ برّه‏ بالإحسان‏ إليه والتّآلف له وتعليمه وتأديبه. تنها و و می‌تواند و باشد! 🌷🇮🇷🌷
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تیتراژ ابتدایی برنامه تلویزیونی «کلمه» 🔺اگر ما با حرکت فکری همراه می‌شدیم، و در خود می‌جوشیدیم، و مطلب‌ها و مفهوم‌ها را درک می‌کردیم، و آنگاه دربه‌در به دنبال کلمه‌ها می‌گشتیم، در آن لحظه که به می‌رسیدیم، از آن بهره می‌گرفتیم، و همچون تشنه‌های به‌آب‌رسیده، کلمه‌ها را قطره به قطره می‌چشیدیم و جذب می‌کردیم. 📚+ استاد علی صفایی حائری- کتاب رشد، ص۱۷ ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه» 🏷️@kalame_tv1
🔰 در راستای سلسله نشست‌های تخصصی، دبیرخانه رویداد الف‌تا برگزار می‌کند: نشست اولِ الگوی مدرسه در تراز سند تحول 🔹️ با حضور پژوهشگران خانم دکتر کشاورز و آقای دکتر گیلک و جمعی از مدیران و معلمان مدارس 📅 زمان: شنبه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۵ الی ۱۷ پخش زنده از شبکه شاد @Sanad_Tahavol_Isf
. معرفی اجمالی مجموعه آثار علامه محمدرضا حکیمی * بهره‌مندی از موتور جست‌وجوی پیشرفته نور، با قابلیت‌های: اولویت‌دهی پیشرفته به پاسخ‌ها؛ پالایش نتایج جست‌وجو بر اساس: کتاب، موضوعات، پدیدآور و زبان؛ انعطاف در برابر پیشوند و پسوند کلمات؛ محدودکردن جست‌وجو به: آیات، روایات و اشعار موجود در متون * امکان ایجاد میز پژوهشی جهت انجام و ثبت پژوهش‌های کاربر * ارتباط واژگان متن با چند دوره لغت‌نامه به همراه قابلیت جست‌وجو * دسترسی به ابزار پژوه‌نگار جهت یادداشت‌برداری از کتب برنامه و ساماندهی آنها * امکان به‌روزرسانی برنامه از طریق اینترنت و ارسال نظر توسط کاربر محتوای نرم‌افزار * متن 71 عنوان کتاب در 87 جلد از آثار علامه محمدرضا حکیمی در باره موضوعاتی چون: قرآن، حدیث، معارف اسلامی، تاریخ، فلسفه، امامت و ولایت * ارائه کتاب‌هایی مانند: ترجمه الحیاة (12 جلد)، پیام معصومین(ع) به انسان‌ها و انسانیت‌ها، جامعه قرآنی، عقلانیت جعفری، بیدارگران اقالیم قبله، خورشید مغرب، مکتب تفکیک، شرف‌الدین، حماسه غدیر، عاشورا و عدالت، عقل سرخ، ساحل خورشید، اجتهاد و تقلید در فلسفه، امام در عینیت جامعه * متن قرآن کریم با قابلیت جست‌وجو در آیات، به همراه ترجمه لینک دانلود نرم افزار https://www.noorshop.ir/fa/product/74132 @alhayat_mobahesat
هدایت شده از کانال حسین دارابی
7.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جناب اقای فلاحتی امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه در گیلان دغدغه دینی ‌شما و ناراحتی شما از وضع حجاب، قابل ستایش است ولی این جمله شما که "من از همه خانوم‌هایی که اینجا کشف حجاب کرده‌اند بیزار هستم" از جهات مختلف مشکل دارد. 🔻جناب نماینده ولی فقیه، صحبت‌های ولی‌فقیه درباره کشف حجاب‌کننده‌ها را در ماه رمضان نشنیدید که فرمودند: "من می‌دانم. خیلی از اینها (کشف حجاب کننده‌ها) کسانی هستند که اهل دین‌اند، اهل تضرع‌اند، اهل ماه رمضان‌اند، اهل گریه و دعا هستند؛ توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است..." 🔻این چه نوع برخوردی‌ست؟ گفتار شما کجا و گفتار مقام معظم رهبری کجا؟ از عمل آن‌ها بیزارید چرا از خودشان و وجودشان بیزاری می‌جویید؟ روانشناسان در تربیت فرزند می‌گویند وقتی فرزند کار اشتباهی انجام داد، عملش را نقد کن ولی خودش را تایید کن، وجودش را نقد نکن. از وجودش بیزاری نجو شما مانند پدر این دختران هستید، چرا اینگونه خطابشان می‌کنید؟ بنظر شما الآن با این لحن و ادبیات، این دختران به حجاب علاقمند می‌شوند؟ یا از شما و هم‌لباس‌های شما و نهایتاً از دین بیزار می‌شوند؟ حداکثر وظیفه شما ترک جلسه و تذکر به مسئول جلسه بابت حجاب بود، اگر هم پشت تریبون رفتید پدرانه با آن‌ها صحبت می‌کردید و از حجاب می‌گفتید، نه اینگونه. حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
پیش مطالعه روش برداشت
جناب اقای فلاحتی امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه در گیلان دغدغه دینی ‌شما و ناراحتی شما از وضع ح
1⃣یک نمونه از دسته اول روایات:👇 🍃زَيْدٌ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: اَلرَّجُلُ مِنْ مَوَالِيكُمْ يَكُونُ عَارِفاً، يَشْرَبُ اَلْخَمْرَ وَ يَرْتَكِبُ اَلْمُوبِقَ مِنَ اَلذَّنْبِ نَتَبَرَّأُ مِنْهُ؟ فَقَالَ: «تَبَرَّءُوا مِنْ فِعْلِهِ وَ لاَ تَتَبَرَّءُوا مِنْهُ، أَحِبُّوهُ وَ أَبْغِضُوا عَمَلَهُ.» قُلْتُ: فَيَسَعُنَا أَنْ نَقُولَ: فَاسِقٌ فَاجِرٌ؟ فَقَالَ: «لاَ؛ اَلْفَاسِقُ، اَلْفَاجِرُ، اَلْكَافِرُ: اَلْجَاحِدُ لَنَا، اَلنَّاصِبُ لِأَوْلِيَائِنَا أَبَى اَللَّهُ أَنْ يَكُونَ وَلِيُّنَا فَاسِقاً فَاجِراً وَ إِنْ عَمِلَ مَا عَمِلَ، وَ لَكِنَّكُمْ تَقُولُونَ: فَاسِقُ اَلْعَمَلِ، فَاجِرُ اَلْعَمَلِ، مُؤْمِنُ اَلنَّفْسِ، خَبِيثُ اَلْفِعْلِ، طَيِّبُ اَلرُّوحِ وَ اَلْبَدَنِ. وَ اَللَّهِ مَا يَخْرُجُ وَلِيُّنَا مِنَ اَلدُّنْيَا إِلاَّ وَ اَللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ نَحْنُ عَنْهُ رَاضُونَ يَحْشُرُهُ اَللَّهُ - عَلَى مَا فِيهِ مِنَ اَلذُّنُوبِ - مُبْيَضّاً وَجْهُهُ، مَسْتُورَةً عَوْرَتُهُ، آمِنَةً رَوْعَتُهُ، لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِ وَ لاَ حُزْنٌ، وَ ذَلِكَ أَنَّهُ لاَ يَخْرُجُ مِنَ اَلدُّنْيَا حَتَّى يُصَفَّى مِنَ اَلذُّنُوبِ إِمَّا بِمُصِيبَةٍ فِي مَالٍ، أَوْ نَفْسٍ، أَوْ وَلَدٍ، أَوْ مَرَضٍ، وَ أَدْنَى مَا يُصَفَّى بِهِ وَلِيُّنَا أَنْ يُرِيَهُ اَللَّهُ رُؤْيَا مَهُولَةً، فَيُصْبِحَ حَزِيناً لِمَا رَأَى، فَيَكُونَ ذَلِكَ كَفَّارَةً لَهُ، أَوْ خَوْفاً يَرِدُ عَلَيْهِ مِنْ أَهْلِ دَوْلَةِ اَلْبَاطِلِ، أَوْ يُشَدَّدَ عَلَيْهِ عِنْدَ اَلْمَوْتِ، فَيَلْقَى اَللَّهَ طَاهِراً مِنَ اَلذُّنُوبِ، آمِناً رَوْعَتُهُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ، ثُمَّ يَكُونُ أَمَامَهُ أَحَدُ اَلْأَمْرَيْنِ: رَحْمَةُ اَللَّهِ اَلْوَاسِعَةُ اَلَّتِي هِيَ أَوْسَعُ مِنْ ذُنُوبِ أَهْلِ اَلْأَرْضِ جَمِيعاً، وَ شَفَاعَةُ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِمَا، إِنْ أَخْطَأَتْهُ رَحْمَةُ رَبِّهِ أَدْرَكَتْهُ شَفَاعَةُ نَبِيِّهِ وَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِمَا، فَعِنْدَهَا تُصِيبُهُ رَحْمَةُ رَبِّهِ اَلْوَاسِعَةُ.» 📗الأصول‌الستةعشر، ج۱، ص۲۰۰ 2⃣ نمونه از دسته دوم روایات: 👇👇 🔺"رُوِیَ عَنِ النَّبِیِّ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و سلّم اَنَّهُ نَظَرَ اِلَی بَعْضِ الْاَطْفَالِ فَقَالَ وَیْلٌ لِاَوْلَادِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ الْمُشْرِکِینَ فَقَالَ لَا مِنْ آبَائِهِمُ الْمُؤْمِنِینَ لَا یُعَلِّمُونَهُمْ شَیْئاً مِنَ الْفَرَائِضِ وَ اِذَا تَعَلَّمُوا اَوْلَادُهُمْ مَنَعُوهُمْ- وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ یَسِیرٍ مِنَ الدُّنْیَا فَاَنَا مِنْهُمْ بَرِی ءٌ وَ هُمْ مِنِّی بِرَاءٌ؛ رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به بعضی از کودکان نظر کرد و فرمود: وای بر فرزندان آخرالزمان از روش پدران‌شان. عرض شد یا رسول اللَّه از پدران مشرک آنها؟ فرمود نه، از پدران مسلمان‌شان که چیزی از فرائض دینی را به آنها یاد نمی‌دهند، و اگر فرزندان، خود از پی فراگیری بروند منع‌شان می‌کنند و تنها از این خشنودند که آنها درآمد مالی داشته باشند هر چند ناچیز باشد. سپس فرمود: من از این پدران بری و بیزارم و آنان نیز از من بیزارند". 📗جامع الاحادیث، ج21، ص408 ⚡️انا بريء منهم، ترجمه ی فارسیش چی میشه؟ الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ لَیَأْتِی عَلَی النَّاسِ زَمَانٌ یَسْتَحِلُّونَ الْخَمْرَ یُسَمُّونَهُ النَّبِیذَ عَلَیْهِمْ لَعْنَةُ اللهِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ أَنَا مِنْهُمْ بَرِیءٌ وَ هُمْ مِنِّی بُرَآء. 🔺پیامبر ( ای پسر مسعود! سوگند به خدایی که مرا به‌حق برانگیخته! زمانی بر مردم خواهدآمد که شراب را حلال شمارند و نامش را «نبیذ» بگذارند. لعنت خدا، فرشتگان و تمام مردم بر اینان باد! من از آنان بیزار و آنان از من به دورند. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۷۶۴ بحارالأنوار، ج۷۴، ص۱۰۳ روایات «لعنة الله و جمیع ملائکته» رو ببینن چی میگن؟! 🇮🇷
هدایت شده از هادیانه ها
استاد هادی زاده (روز استاد).mp3
3.89M
سخنرانی کوتاه و پر مغز استاد روز راهبرد استاد ✅ پایه سخن استاد دو آیه ذیل بود👇 يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ إِنَّآ أَرۡسَلۡنَٰكَ شَٰهِدٗا وَمُبَشِّرٗا وَنَذِيرٗا وَدَاعِيًا إِلَى ٱللَّهِ بِإِذۡنِهِۦ وَسِرَاجٗا مُّنِيرٗا (احزاب _ ۴۵- ٤٦ ) اى پيامبر به راستى ما تو را [بر امت] و و فرستاديم و تو را ی به سوى خدا به فرمان او و فروزان [براى هدايت جهانيان] قرار داديم 🔹 تدریس دور باطل نیست به شرط این که در طرح باشد 🔹 ضرورت توجه به ظرفیت الگویی استاد گوش دادن این صوت رو به همه ها و معلم ها مخصوصا اساتید پیشنهاد می دم👌 @hadianeha
984030977_-2098254471_230428_105237.pdf
5.62M
🔊 اولویت های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش 📚مفید برای پژوهشگران یا دانشجویانی که قصد انتخاب موضوع رساله ارشد و دکتری را دارند. 🔰 https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از اهل سداد 🇵🇸
۱۴۰۲۰۲۱۹.m4a
34.65M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺 🎁 📖یکی از مهمترین خصلتهای تربیت اخلاقی است: تحلیل جمله طلایی در یکی از مهمترین متنهای گره‌گشا مناجات عارفان 👌 با کمک از چند آیه و ... 🔺ربِّ اشْرَحْ لي صَدري و یَسِّرْ لی أمری و .. 🔺فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ ۖ وَمَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا انعام ۱۲۵ 🔺وَانْجَلَتْ ظُلْمَةُ الرَّیْبِ عَنْ عَقآئِدِهِمْ وَضَمآئِرِهِمْ، وَانْتَفَتْ مُخالَجَةُ الشَّکِّ عَنْ قُلُوبِهِمْ وَسَرآئِرِهِمْ، وَانْشَرَحَتْ بِتَحْقیقِ الْمَعْرِفَةِ صُدُورُهُمْ، ... پرده از پیش دیدگانشان برداشته شده و تاریکى شبهه و تردید از صفحه عقایدو نهادشان زائل گشته و یکسره خلجان شک و ریب از دلها و درونشان بیرون رفته و دریچه هاى سینه شان بواسطه استوار شدن معرفت بازگشته ⏱ سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اگر گوش کردین دوست داشتین بگید متن مورد گفتگو را ارسال کنم 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از اهل سداد 🇵🇸
اصول تربیت اخلاقی دو خصلت پایه هدایت و ضلال انشراح و ضیق : البته این حالت در مورد صدر مطرح است نه قلب. این مسئله از یکی از آیات قرآن استنباط شده است : "فَمَن یُرِدِ اللهُ اَن یَهدِیَهُ یَشرَح صَدرَهُ لِلاِسلمِ وَ مَن یُرِد اَن یُضِلَّهُ یَجعَل صَدرَهُ ضَیِّقًا حَرَجًا کَاَنَّما یَصَّعَّدُ فِى السَّماء " در این آیه مطرح می شود که اگر خدا بخواهد کسی را هدایت کند سینه اش را برای اسلام می گشاید و اگر بخواهد کسی را گمراه کند سینه اش را تنگ می نماید و دچار سختی و فشار می کند جوری که انگار می خواهد به سمت بالا و آسمان برود. دیده اید کسی بخواهد بالا برود در حالی که ابزار پریدن هم ندارد؛ فقط از جا پریدن و دوباره زمین خوردن را بدنبال دارد. یک زور اضافی و زیادی و خسته کننده. اصطلاح شرح صدر از این جا آمده است. اما منظور از این اصطلاح چیست ؟ گاهی ما یک مجموعه اطلاعاتی در رابطه با دین داریم؛ آنها را پذیرفته ایم و قبول کرده ایم که مثلا خدایی هست، قیامتی هست، این جا دار امتحان است، دار ابتلا است؛ تمام این ها را عقلا پذیرفته ایم ولی این ها هنوز به مرحله ای که مشهود و واضح برای ما باشد نیست. به تعبیر روایت این معرفت هنوز محقق در وجود ما نشده است. هنوز از ثبات و استحکامی در در وجود ما بهره مند نشده است. این است که کار بر انسان سخت می شود. چرا ؟ چون آدم بطور طبیعی به چیز هایی نیاز دارد. غرایز برای ما کشش هایی ایجاد می کنند و این کشش ها مرا به سمتی می خوانند در حالی که تکالیفم مرابه سمت دیگری می خوانند و در نتیجه این ها با هم درگیر می شوند و به ما فشار می آید. اما وقتی سینه از طریق تحقیق معرفت باز شود و گسترش بیابد یعنی آن معرفت و آن خوانده ها و آن آموخته ها در آدمی به صورت یک حق و یک چیز ثابت در وجود آدمی بیاید؛ نگاه آدمی به عالم عوض می شود. در این صورت کسی که نگاهش عوض شده است دیگر خیلی راحت می گذرد؛ خیلی راحت می بخشد؛ خیلی راحت رد می شود. گاهی به من می گویند نگاه به نامحرم نکن. خب من می بینم اینکه صاحب جمالات است، یک نگاه هم که حلال است. گاه این جوری است. گاه در همین حالت اگر احساس کنید که دست برداشتن از این، چیزی حتی معادل با آن، در جایی دیگر دارد؛ اگر از این لذت دست بر دارد لذت های بالاتری می دهند؛ آدم خیلی راحت دست بر می دارد یا لااقل برایش سخت نیست. در مرحله ای دیگر وقتی احساس کند که اصلا این چیزی نیست؛ طبیعتا اصلا کششی هم پیدا نمی شود. از یکی از بزرگان پرسیده بودند آخر چطور می شود معصومین گرایش به گناه هم نداشته اند ؟ بالاخره شیرین است و قشنگ !! انسان متمایل می شود به آن. پاسخ آن بزرگ با یک سوال بوده که آیا تا به حال شده وقتی تشریف برده اید دستشویی هوس کنید از آن جا چیزی میل کنید؟ جواب دقیقی است. گفته بود که تصوری هم که از این عمل دارد همین است.برای من و تو رنگ و لعابی دارد برای او باختن کامل است. او این را یک سیاه شدن می داند. یک از دست رفتن. زمانی نادر شاه به آن پیرمرد گفته بود : حاج آقا !! بزرگی کرده اید از دنیا گذشته اید. پیرمرد گفته بود نه جناب شاه بزرگی را شما کرده اید که از آخرت گذشته اید. دنیا چیزی ندارد که آدم از آن بگذرد. در این دید که معرفت ها در وجود انسان محقق شده است طبعا شرح صدر هم می آید یعنی سینه ای باز که براحتی مشکلات را تحمل می کند. فمن یرد الله ان یهدیه یشرح صدره للاسلام کسی که خدا می خواهد هدایتش کند سینه اش را برای پذیرش حق باز می کند. البته فکر نکنید که کتره ای است. خدا مردم را به دو دسته تقسیم می کند. اراده کرده که یک عده را هدایت کند و عده ای دیگر را نکند. در روایات توضیح داده اند که آدم ها وقتی شروع می کنند به انتخاب کردن؛ کسی که کج را انتخاب می کند نظام به گونه ای قرار گرفته که هدایت شامل حالش نمی شود. تعبیر این است : " فمن یرد ان یضله ..." کسی که خدا می خواهد گمراهش کند، چه کسی را خدا می خواهد گمراه کند کسی که با وجود فهم و آگاهی راه کج را انتخاب کرده و کج رفته دچار اضلال می شود. دچار افت می شود. در مقابل این شرح صدر، ضیق تنگی سینه را داریم. به او گفته شده فلان کار را بکن جانش درمی آید. فشار می آید. یک عمر عادت کرده زبانش، چشمش و دستش هرز باشد حالا که می خواهد جلو خودش را بگیرد سخت است. گیر کار کجاست ؟ گیر، همان حرف هایی است که گفته ایم؛ ولی باور نکرده ایم. گفتیم ولی فقط به حالش بسنده کرده ایم. بعضی ها هستند هر کاری را سرجایش می کنن. دعایش هست زیارتش هم هست عرقش هم هست ورقش هم هست. اگر می بینی سختت هست و به تو فشار می آید علتش همانی است که در مناجات دوازدهم از مناجات خمس عشر آمده : " وانجلت ظلمه الریب عن عقائدهم و ضمائرهم و انتفت مخالجه الشک عن قلوبهم و سرائرهم و انشرحت بتحقیق المعرفه صدورهم "