تشکل طلبگی ربیون
#اطلاع_رسانی #جلسه_هفتگی_ربیون 🔹 مباحثه بیانات رهبری 🔸بیانات در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورها
#جلسه_هفتگی_ربیون
#مباحثه_بیانات_رهبری
#سراج
🔰 تقریر و تحلیلی بر بیانات رهبری در میلاد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) 1⃣
🔻بیانات رهبری در روز میلاد پیامبر دو محور اساسی در خود داشت که تمام سخن و خطاب ایشان ذیل آن دو محور قرار میگرفت.
۱-ضرورت "جهاد کامل" مسلمانان در برابر دشمنیهای آشکار با اسلام، در جهت ادای «حق حیات» بشریت به پیامبر
۲-دعوت راهبردی جمهوری اسلامی برای نخبگان، سیاستمداران و سران کشورهای اسلامیِ منطقه:
تأمل در دشمنیِ آمریکا با اتحاد مسلمین، سنجش و محاسبه آثار اتحاد کشورهای اسلامی(قدرت مقابله و امنیت منطقه) وتحذیر از عادیسازی روابط با رژیم رفتنی اسرائیل
🔹این که چرا این دو محور و با این ترکیبِ کلامی کنار یکدیگر قرار گرفتهاند، میتواند موضوع گفتوگو قرار گیرد؛ به تعبیری غرض متکلم حکیم بر چیزی تعلق گرفته که " حق حیات و ادای حق"، "جهاد کامل مسلمین بمثابه راه ادای دین"، "آشکاری بیشتر دشمنی(با لحاظ وابستگی مفهومِ جهاد به آن) با اسلام"، "توهین به قرآن با مختصات ویژه انسانی آن به عنوان مصداقی از دشمنی"، تکیه به "دشمنِ اتحاد مسلمین"، "دعوت به تفکر در آثار اتحاد مسلمین در منطقه" و "پرهیز از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی" را در پی هم طرح نموده است. به نظر زمینه طرح این خطاب را باید بستر تحولات جهانی و نقش مسلمانان بمثابه امتِ پیامبر در آینده تغییرات جهان دانست.
🔸در تحلیل محور اول:
جامعه ایرانی به رهبری خمینی کبیر(ره) با انقلاب اسلامی خود و دستیابی به نظامی مرکب از جمهوریت و اسلامیت، تحولی در وجدان عمومی جهانیان و بیداری اسلامی ای در میان مسلمانان ایجاد نمود و این خط بیداری تا تشکیل هستههای مقاومت در منطقه پیش رفت.
حال دعوت و طرح جمهوری اسلامی برای امت اسلامی، در میانه تغییرات عمده جهانی، هنگامی که هویتها لیز و متزلزل شده است، ارجاع به هویتِ حقیقی و نه برساختیای است که با بعثت نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و به دست ایشان ساخته شده و دو دستاورد اساسی آن یکی طرح جاودانی است که بشریت و امت را تا قیامت راهبری میکند و دیگری خط جهاد با کفر و به تعبیری دشمن است که از مسلّمات اهل اسلام و اسلامیان گشته است و اساسا امنیت کلمهی توحید مرهون آن است.
🔹به نظر، خطاب رهبری را میتوان در همین راستا بیشتر فهمید؛ خصوصا آنگاه که به آیات مورد اتکا بیشتر توجه شود. نبی(ص) با طرح خود بشریت را از "ظلمات" که همانا دردهای عمده بشریت تا کنون است خارج میکند؛ «کِتابٌ اَنزَلنَاهُ اِلَیکَ لِتُخرِجَ النّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ اِلَى النّور». به تعبیر ایشان در بیانی دیگر، در صدر اسلام، با سرعتی غیر قابل تصور، از آن جامعه تاریک، ملّتی متّحد، بافضیلت، باگذشت، فداکار و دارای عالیترین خُلقیّات ساخت و پس از کمتر از ۲۰ سال آن امت، آوازه جهانی یافتند و به توسعه نرم افزاری و سخت افزاری رسیدند و در جهان میان دار گردیدند.(1)
🔸قطعا عمل به دستور "جهاد" تاثیر عمدهای در پدید اوردن این صلا داشت. امروز نیز در میانه این تحولات، اعتلای امت اسلامی وابسته به حق گزاری در برابر دینِ تکوینی و تاریخی اش به نبی اکرم است. به عبارتی امت اسلامی در میانه این تغییرات نباید منطق حرکت خود که برآمده از بعثت نبی الهی است فراموش کند و گرفتار منطقِ توسعه مادی شود که اگر چنین شود دشمنی آشکاری چون سوزاندن قرآن با تدبیر صهیونیست جهانی صورت میگیرد و امت اسلامی و برخی کشورهای اسلامی پاسخ رسایی به این اتفاق نمیدهند.
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
تشکل طلبگی ربیون
#جلسه_هفتگی_ربیون #مباحثه_بیانات_رهبری #سراج 🔰 تقریر و تحلیلی بر بیانات رهبری در میلاد پیامبر(صلی ا
#جلسه_هفتگی_ربیون
#مباحثه_بیانات_رهبری
🔰 تقریر و تحلیلی بر بیانات رهبری در میلاد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) 2⃣
🔻اما محور دوم:
با این که به ظاهر خطاب دو بخش مجزا را تشکیل میدهد که میفرمایند "خب، این حالا چند جمله [بود] راجع به نبیّ مکرّم اسلام. تکیهی این جلسه و این هفته بر روی وحدت بین مسلمین و اتّحاد بین مسلمین است" اما به نظر ربطِ معنایی و لفظی این دو قسمت به همین مفهومِ "دشمن و دشمنی" است. اگر در محور اول بیان شد که ذیل نبی اکرم(ص) و طرح و دعوت او، بشریت به طور عام و امت اسلامی به طور خاص حیات مییابد، دعوت جمهوری اسلامی در آن محور، دعوت به رفتن ذیل هویت حقیقی امت اسلام و رقم زدن پیشرفت جهانی در افق بعثت نبی اکرم با دست برنداشتن از تکلیف مهم «جهاد کامل» است.
🔸در محور دوم سخن آن است که وحدت امت اسلامی دشمنانی چون آمریکا دارد و نه تنها از منظر منطق اسلامی، بلکه منطق نفع گرایانه کشورها در جهت تأمین امنیت منطقه و قدرت مقابله در برابر دخالتهای خارجی هم اقتضای وحدت میکند. اگر به مدد تغییرات جهانی، سیاست خارجی نفع گرایانه کشورهایی همچون عربستان و یا امارات سبب ایجاد روابط با دیگرانی چون ایران و کم کردن درگیریها در منطقه شده است(2) (3) دعوت جمهوری اسلامی، اتحاد کشورهای اسلامی منطقه با تمام تنوع خود، در خط مشیهای اساسی به خصوص در قبال دشمن مشترک همچون آمریکا و اسرائیل است تا از این طریق از زورگوییها، دخالتها، غارتها و جنگافروزیهای آنان جلوگیری شود که این امر هم ممکن و هم دارای منفعت برای کشورهای اسلامی است.
🔹گویا محور دوم، همان « مرتبهی دوم » از اتحاد مسلمین است که رهبری در سال 1398 در میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت بیان کردند: «اتّحاد دنياى اسلام مراتبى دارد؛ پايينترين مرتبهاش اين است كه جوامع اسلامى، كشورهاى اسلامى، دولتهاى اسلامى، اقوام اسلامى، مذاهب اسلامى، عليه هم دست به تعرّض نزنند، با هم معارضه نكنند، به يكديگر ضربه نزنند؛ اين قدم اوّل است. البتّه بالاتر از اين، اين است كه دنياى اسلام علاوه بر اينكه به يكديگر ضربه نميزنند، در مقابل دشمن مشترك هم دست به دست هم بدهند، اتّحاد واقعى و كافى داشته باشند، از يكديگر دفاع كنند. اين هم يك قدم بالاتر است؛ از اين بالاتر هم اين است كه كشورهاى اسلامى، ملّتهاى اسلامى همافزايى كنند. كشورهاى اسلامى از لحاظ علمى، از لحاظ ثروت، از لحاظ امنيّت، از لحاظ قدرت سياسى در يك سطح نيستند، ميتوانند به يكديگر كمك كنند، همافزايى كنند، آنهايى كه بالاترند در هر بخشى، دست آن كسانى را كه پايينتر هستند بگيرند؛ اين هم يك مرحلهاى از وحدت است. مرحلهى بالاتر هم اين است كه همهى دنياى اسلام متّحد بشوند در جهت رسيدن به تمدّن نوين اسلامى. اين چيزى است كه جمهورى اسلامى هدف غايى قرار داده: رسيدن به تمدّن اسلامى، منتها تمدّن متناسب با اين زمان، تمدّن نوين اسلامی. اينها مراتب وحدت است.» (3)
🔸در بیان رهبری، این دعوت گسترده به وحدت با نظر به دشمنی دشمنان، در کنار تحذیری مهم قرار گرفته است؛ تحذیر از عادیسازی روابط با اسرائیل و تذکر به باخت و ضرر ناشی از آن.(5) به عبارتی، جمهوری اسلامی، از طرفی بابِ چنین وحدتی را پیش کشورهای اسلامی میگشاید، اما از طرف دیگر این پیام را منتقل میکند که منطقِ مستقل خود را حفظ نموده و به کمک جریان مقاومت منطقهای، در مسیرِ جهاد در برابر دشمنان باقی خواهد ماند و در مسیرِ آیندهی مدّ نظر خود که غلبه و پیروزی را متعلق به آن میداند، حرکت میکند.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
▪️پینوشت:
1-بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث- 10/12/1400
2- برای وضوح بیشتر این مطلب میتوان مصاحبه اخیر محمدبنسلمان با فاکس نیوز را مطالعه نمود.
https://www.khabaronline.ir/news/1816189/%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%86%D9%87-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA
3-برای مطالعه فیشهای بیانات رهبری در باب «عربستان سعودی» از سال 94 تا کنون و «سیاست جمهوری اسلامی در ارتباط با همسایگان» به فایل ضمیمه رجوع کنید.
4-بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى-24/08/1398
5-برای مطالعه فیشهای مرتبط با «ضعیف شدن اسرائیل و آمریکا» به فایل ضمیمه رجوع کنید.
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐 @rebbiion
🇵🇸 #طوفان_الاقصی 🇮🇷
🤲 مراسم #استغاثه جهت پیروزی مجاهدان فلسطینی
📕 تلاوت قرآن توسط قاری بینالمللی حاج جواد کاشفی
🎙سخنرانی محمدنورس حمید از فلسطین
📖 قرائت دعای #جوشن_صغیر توسط برادر جواد مصطفوی
🔻برادران و خواهران
🗓 چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲
🕰 ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰
📍 مشهد مقدس، بولوار شهید مدرس ۴، حسینیه هنر
با مشارکت:
🔸 #جبهه_روحانیت_مردمی
🔹 #مجمع_اسلامی_حبلالله
🔸 #هیئت_لبیک
🔹 #حسینیه_هنر
🔸 #هیئت_رایة_الشهدا
🔹 #تشکل_طلبگی_ربیون
🌐@rebbiion
#اطلاع_رسانی
#نشست_فوری
🔹طوفان الاقصی و «حالِ» فلسطین
🔸بررسی ابعاد و زوایای مغفول عملیات طوفان الاقصی🇵🇸
🎤 با ارائه: جناب آقای محسن فایضی، کارشناس و فعال حوزه مقاومت در فلسطین
+ پرسش و پاسخ.
‼️ظرفیت محدود‼️
🗓چهارشنبه نوزدهم مهرماه
⏰ ساعت ۱۸:۰۰
🔔برای دریافت لینک جلسه به آیدی @Adminrebbiion در پیامرسان ایتا مراجعه فرمایید
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐@rebbiion
📚 #منتشر_شد
🔸#جزوه فقه امام خمینی، پیوند حجیت و عینیت
⚡️پیشنهاد مطالعه برای طلاب سطح دو و سه
🔻این نوشتار، متن پیاده شده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی در اولین گردهمایی سالانه وارث بعثت در ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ است.
🔹در بخشی از متن می خوانیم:
"فقه امامیه واجد یک منطق علمی مشخص و معین بوده که آن را از سایر مکاتب متمایز کرده است.منظور از منطق فقه امامیه، آن چیزی است که فقاهت و چارچوب استنباطی امامیه حول محور آن شکل می گیرد. آن منطق، منطق حجیت است که دارای سه بعد استناد وحیانی، اثبات عقلانی و مسئولیت اخلاقی می باشد.
آنچه امام خمینی مطرح فرموده اند این است که فقه امامیه علاوه بر نیازمندی به منطق حجیت به منطق کارآمدی و تحقق عینی نیازمند است. به این معنا که یک گزاره فقهی کافی نیست که استناد وحیانی یا مسئولیت اخلاقی یا اثبات عقلانی داشته باشد بلکه باید معلوم شود که اهداف شریعت را محقق می کند یا نه؟"
↙️ لینک دانلود
🔰https://b2n.ir/a82900
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
هدایت شده از فتح فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
📣 #اطلاع_رسانی
🔰 طلاب حوزه علمیه خراسان به دیدار شیخ زکزاکی میروند
🔸 مراسم دیدار طلاب حوزه علمیه خراسان، با شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، بههمت مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان برگزار میشود.
📆 زمان: پنجشنبه ۲۷ مهرماه
⏰ ساعت: ۹ صبح
🕌 مکان: مدرسه علمیه عالی نواب
🌤«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌤
✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان
┏━━━━━━📚┓
@howzehfarhang
┗📚━━━━━━┛
🔸ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم. و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم، دست از مبارزه با ظالم بر نمیداریم.
#امام_خمینی ، ۲۹ تیر ۱۳۶۷
#فلسطین
#بیمارستان_المعمدانی
💠 تشکل طلبگی ربیون
🌐@rebbiion
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشکل طلبگی ربیون
❌ تجمع خودجوش مردم مشهد در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی
28.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا