✅ #نشست_پژوهشی
✔️ موضوع: اثبات تواتر حدیث #غدیر در منابع اهل سنت
✔️ برگزارکننده: واحدپژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها
▫️باحضور استاد گرانقدر حجت الاسلام والمسلمین عصیری
▫️صاحب تالیفاتی مثل
▪️شبهات: عزاداری، شبهات #غدیر، شبهات فاطمیه، خدای وهابیت، شاخ شیطان و...
⏱زمان: دوشنبه و سه شنبه ۲۰ و۲۱ مرداد
▫️ لینک شرکت در نشست:
lms.hozehkh.com/panel/courses/view/2775
▫️سایت حوزه علمیه خراسان
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir
✅ شیوه های #نگارش_متن و #تنظیمات آن
▫️#متن (یافته ها، بحث و بررسی، تحلیل) در این قسمت #دستاوردهای حاصل از ارجاع به متون و منابع تحقیق ذکر می شود و گاهی با #نقل_قول از متون، پشتیبانی می گردد.
✔️ #تذکرات_مهم در #تنظیم_متن_اصلی
▫️#روان بودن و #رسایی_متن
از به کارگیری واژه های نامأنوس، عبارات پیچیده و نامفهوم، جملات طولانی و... پرهیز شود.
▫️#پرهیز از به کارگیری واژه های غیر فارسی در #متن و #چکیده
از به کاربردن واژه های (عربی، انگلیسی و...) در متن خودداری شود.
اگر لازم بود از چنین واژه هایی استفاده شود، عربی یا لاتین باید در #پاورقی نوشته شود و در متن اصلی، #معادل_فارسی آن با شماره ذکر گردد.
▫️#پرهیز از #اوصاف و #القابی مانند علامه، آیت الله، حجت الاسلام، پرفسور، دکتر، جناب آقای، سرکارخانم و ....در متن تحقیق #مگر اوصاف و القابی که برای شخص علم شده باشد مانند ثقه الاسلام کلینی، شیخ طوسی، شیخ عباس قمی، علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و...
▫️#پرهیز از #قلم_فرسایی طولانی و بیهوده و به کارگیری #واژه_های_احساسی
▫️رعایت #علائم_نگارشی و ویرایشی در متن.
▫️#تطابق_محتوا_با_عنوان
محقق باید مطالب محتوایی را در راستای عنوان مصوب و مطابق با طرح تفصیلی بنویسد.
▫️نگارش و #بازنویسی محتوا به #قلم محقق
مجموعه مطالب و عباراتی که به صورت مستقیم از منابع نقل می شود، #نباید ساختار کلی تحقیق را تشکیل دهد. به این معنا که اگر نقل قول های مستقیم از متن حذف شوند، ساختار کلی تحقیق آسیب نبیند.
ادامه دارد...
#آموزش_شیوه_نامه
#مقاله_نویسی
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir
✅ ادامه مبحث #تنظیم_متن
✔️ لازم است هر مقاله در ۱۵_۲۰ #صفحه ۳۰۰ #کلمه ای و در برنامه (2007Word و بالاتر) با حفظ کیفیت، تایپ شود.
✔️ #فاصله_سطرها در تمامی متن فارسی ۱/۱۵ سانتیمتر است.
✔️ #حاشیه از سمت راست صفحه ۴ سانتیمتر، از بالا ۳/۵ سانتی متر، از پایین ۳ سانتی متر و از سمت چپ ۳/۵ و ۲ سانتی متر باشد.
✔️ تعداد #خطوط در هر صفحه بین ۲۲ تا ۲۴ خط با احتساب پاورقی ها است.
✔️ اندازه #نوع_قلم #نوع_متن
▫️16 B Titr ◇عنوان اصلی
▫️14 B Titr ◇عناوین فرعی
▫️14 B Nazanin◇متن اصلی
▫️14 Badr◇ کلمات عربی
▫️12 Times new Roman◇ کلمات انگلیسی
▫️12 B Nazanin◇پاورقی ها
#آموزش_شیوه_نامه
#مقاله_نویسی
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir
✅ شیوه نگارش #نتیجه_گیری
▫️در این قسمت، #یافته های مهم، #برجسته و #نتایج کلی جمعبندی می شوند.
▫️ نتیجه گیری #پاسخ_نهايي به #پرسش_اصلي تحقیق و #مقايسه نتیجه هاي به دست آمده با توجه به فرضیه و هدفهاي از قبل تعیین شده و #تجزيه و #تحلیل قسمت هاي عمده تحقیق و #ارزيابي آنها #بدون_ذکر_ادله و شواهد مي باشد.
✔️#عناصر_نتیجه
▫️بیان #عنوان_تحقیق
▫️#اهمیت_تحقیق در موضوع
▫️بیان #فرضیه_تحقیق
▫️بیان #نتايج_حاصله
✔️ در نگارش نتیجه لازم است به نکات ذیل توجه شود:
▫️نتیجه، مبتني بر #ترتیب_منطقي پرسش ها يا فرضیه ها و نیز وابسته به #تأيید يا #رد_فرضیه هاست.
▫️ با #چکیده متفاوت است چون در نتیجه فقط #نتايج_حاصله از #ادله و #اقوال ذکر مي شود، اما در چکیده به #توضیح #مسئله تحقیق و #اهداف و #روشها و سیر بحث پرداخته ميشود.
▫️ در نتیجه گیری ضمن نوشتن نکات برجسته و یا کاستی های تحقیق که احیاناً نتوانسته ایم به آنها پاسخ دهیم، با #استنباط و #ارائه_راه_حل، تا حدی مسئله را #تکمیل یا به صورت کامل آن را حل میکنیم.
▫️در طول تحقیق ممکن است به #راهکارهایی در زمینه موضوع و مسئله رسیده باشیم که در این قسمت آن را بیان کرده، #پیشنهادات کاربردی خود را مطرح مینماییم.
▫️همچنین ممکن است به این نتیجه برسیم که موضوع، نیاز به پژوهش های دیگری دارد که در دایره مقاله او نمی گنجد و یا با آن ارتباط مستقیم ندارد. در این صورت آنها را در قالب پیشنهادات پژوهشی بیان میکنیم.
▫️ این پیشنهادات می توانند راهگشای طلابی باشد که در جستجوی موضوعات مناسب پژوهشی هستند.
#آموزش_شیوه_نامه
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir
مباهله.pdf
630.4K
✅ #معرفی_کتاب
✔️ نگاهی به تفسیر آیه #مباهله
▫️نویسنده: آیت الله میلانی
▫️موضوع: تفسیر
▫️تعداد صفحات: ۹۳ صفحه
✅ #معرفی_مقاله
✔️ واقعه مباهله
▫️حسین سلطان محمدی
👉 https://b2n.ir/388993
✔️ بررسی تاریخی آیه مباهله و بازتاب های کلامی آن
▫️علی معموری
👉 https://b2n.ir/830954
💠 به مناسبت فرارسیدن روز مباهله
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir
✅ دوره #تربیت_پژوهشگر در حوزه #فقه_نظام
▫️به صورت حضوری و مجازی
▫️ویژه برادران و خواهران
✔️برخی از سرفصل های دوره
▫️مبانیفقهنظام؛
▫️روش شناسی فقه نظام های اجتماعی؛
▫️مناسبات فقه نظام و علوم انسانی؛
▫️فقه نظام اقتصادی،
▫️فقه نظام سیاسی؛
▫️فقه نظام حقوقی؛
▫️فقه نظام تربیتی؛
▫️فقه نظام رسانه.
✔️ مهلت ثبتنام: تا ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۹
✔️زمان شروع دوره: بعد از دهه اول محرم
✔️جهت #ثبتنام_اولیه، مشخصات زیر را به شناسه @pa_110 در پیامرسان #ایتا یا #شماره ۰۹۳۰۳۰۷۸۲۰۳ ارسال فرمایید.
▫️(نامونامخانوادگی، مدرکتحصیلی، نامحوزه یا دانشگاه محلتحصیل، سالتولّد)
#اطلاع_رسانی
#دوره_پژوهشگری
#پژوهش
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir
✅ شیوه تنظیم #فهرست_منابع
✔️ #قرآن و #نهج_البلاغه
▫️اگر از قرآن و یا نهج البلاغه در متن استفاده شده باشد، #نخست قرآن و بعد نهج البلاغه #بدون_ذکر_مشخصات آورده می شود.
▫️اگر از #ترجمه قرآن و نهج البلاغه استفاده شده، نام مترجم ذکر شود.
✔️ در تنظیم فهرست منابع، به ترتیب منابع فارسی، منابع عربی و منابع انگلیسی ذکر می شود.
▫️منابع استفاده شده به ترتیب #حروف_الفبایی_نام_خانوادگی_نویسنده ذکر می شوند.
▫️القاب و عناوین مانند آیت الله، حجت الاسلام، استاد، دکتر، مهندس، شهید و... در فهرست منابع #حذف می شوند.
✔️ #فهرست_کتابها
▫️نام خانوادگی و نام نویسنده، عنوان کتاب، (مترجم یا مصحح یا محقق)، محل نشر: انتشارات، نوبت چاپ ، سال چاپ.
▪️مثال: طباطبایی، محمدحسین، المیزان، ترجمه: سید محمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی ،چاپ هشتم، ۱۳۶۸ ه، ش.
▫️در تنظیم فهرست منابع، #نام_کتاب بُُلد (#پررنگ) شده و سال چاپ هجری شمسی و یا قمری و یا میلادی با #حروف_مخفف مشخص می گردد.
▪️ مانند: ۱۴۰۰ هـ.ق _ ۱۳۸۹ هـ.ش _ ۲۰۲۱م.
▫️در تنظیم فهرست، اگر از #منابع_مختلف_یك_نویسنده استفاده شود، به جای تکرار نام وی از #خط_تیره استفاده می شود.
▪️مثال: مطهری، مرتضی، انسان کامل، قم: انتشارات صدرا، چاپ اول ، ۱۳۶۸ هـ.ش.
___، پیرامون انقلاب اسلامی، ، قم: صدرا، چاپ سوم ، ۱۳۷۵ هـ.ش.
ادامه دارد...
#مقاله_نویسی
#آموزش_شیوه_نامه
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir
✅ ادامه مبحث #شیوه_تنظیم_فهرست_منابع
▫️اگر #محل_انتشار کتاب مشخص نباشد، واژه (بی جا) و اگر #ناشر معلوم نباشد واژه (بینا) و چنانچه #سال_انتشار مشخص نباشد واژه (بیتا) به جای آن استفاده می شود.
▪️مثال: مصباح یزدی، محمدتقی، آموزش عقاید، قم: دارالثقلین، چاپ اول، #بیتا.
▪️فیض کاشانی، محسن، علم الیقین فی اصول الدین، #بی_جا، بیدار، چاپ اول، #بیتا.
▪️سلیم بن قیس هلالی، اسرار آل محمد، قم، #بینا، 1365 هـ.ش .
▫️در صورتی که اثر، #دو یا #سه_نویسنده داشته باشد، نام همه نویسنده ها ذکر می شود.
▪️احمدی، رضا؛ وکیلی، صادق؛ اخلاق اسلامی، قم: انتشارات طه، چاپ اول ،1396هـ.ش.
▫️در صورتی که اثر، #بیش_از_سه_نویسنده داشته باشد، نام اولین نویسنده به همراه کلمه دیگران استفاده می شود.
▫️احمدی، رضا و دیگران.... ، ...
✔️ #فهرست_مقالات
▫️نام خانوادگی و نام نویسنده ، "عنوان مقاله" #داخل_گیومه، نام نشریه، شماره نشریه، سال انتشار.
▪️مثال: فیروزجایی، علی، «ارزش بدیهیات در فلسفه مشاء»، فصلنامه حکمت، 1390هـ.ش، شماره38.
▫️در مورد مقالات #دائرة_المعارفها، پس از نام مجموعه به نام ویراستار یا سر ویراستار و مشخصات چاپی اشاره می شود.
▪️مثال: حسین، ناجی «پوریای ولی»، دایرة المعارف بزرگ اسلامی، زیرنظر کاظم موسوی بجنوردی، تهران، مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی، 1383 هـ.ش، صص 743 ـ 744.
#مقاله_نویسی
#آموزش_شیوه_نامه
✍ با ما همراه باشید.
@researcher_ir